نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساخت‌ بی‌رویه واحدهای تجاری و هجوم سرمایه به سمت مال‌سازی، اکنون پایتخت را با چالش انباشت واحدهای تجاری خالی مواجه و در بازار املاک تجاری، حباب قیمتی ایجاد کرده است.
واحدهای تجاری

بررسی قیمت‌های آگهی فروش واحدهای تجاری،  نشان می‌دهد قیمت اسمی واحدهای تجاری واقع در مال‌ها نسبت به آغاز دوره رونق افزایش یافته است. آمار برآورد‌ شده از بازار معاملات، گویای کاهش قیمت واقعی این واحدها به نسبت  تورم مسکن است. به عبارت بهتر، میانگین قیمتی واحدهای واقع در مال‌های لوکس تهران، طی این مدت رشدی متناسب با تغییرات قیمت مسکن نداشته است و انتظار می‌رود که حباب‌ قیمتی در ماه‌های آتی شکسته شود.

به گزارش مجله دلتا، نسبت عرضه و تقاضا، تعیین‌کننده اصلی قیمت در بازار املاک است و به همین دلیل می‌توان مازاد عرضه را  دلیل کاهش قیمت واحدهای تجاری دانست، اما این کاهش قیمتی ابدا در حدی نبوده است که املاک تجاری را از قیمت‌های نجومی دور کند. افزایش افسارگسیخته نرخ اجاره‌بهای این واحدها با توجه به جهش قیمت املاک، عملا مستاجران را در پرداخت اجاره‌بها دچار مشکلات فراوان و آن‌ها را از دایره تقاضا خارج کرده است. هرچند هشدار کارشناسان درباره روند معاملات املاک تجاری که در وضعیت «بدون خریدار» به سرمی‌برند؛  موجب شده تا فروشندگان این واحدها به صرافت فروش املاک خود تا 30 درصد زیر قیمت بازار بیفتند؛ اما با حباب قیمتی موجود و نادیده‌گرفتن ارزش واقعی واحدها‌ی تجاری، این اقدام چندان خارق العاده‌ به نظر نمی‌رسد.

عوامل موثر در تعیین قیمت

موقعیت و میزان دسترسی‌پذیری واحد تجاری و مرکز خرید، قدمت ساخت و … ارزش‌گذاری بر واحدهای تجاری را دشوار می‌کند. هر متر مربع واحد تجاری در مال‌های لوکس بین 100 تا 200 میلیون قیمت دارد. این میزان برای واحدهای کلید‌نخورده به بیش از 200 میلیون تومان نیز می‌رسد. آمارهای میدانی دیگر نیز از یافته‌های مشابه حکایت دارد؛ به‌عنوان مثال، قیمت پیشنهادی هر متر مربع فروش ملک و سرقفلی یک مجتمع در غرب تهران نیز، حدود 180 میلیون تومان است.

سرمایه‌گذاری در بازار ساخت‌وساز واحدهای تجاری که عمده سرمایه‌گذاران را به قصد کسب سود، به سمت این بازار کشانده است، رکود و حباب قیمتی ایجاد کرده؛ حبابی که گویا ترکیدن آن به زمان سپرده شده است. توسعه املاک تجاری از یک طرف، جذابیت این املاک را کاهش داده و از طرف دیگر، نبود گردش مالی و تقاضای مناسب، دخل و خرج این واحدهای تجاری به‌خصوص مستاجران را دچار مشکل کرده است. ضمن اینکه باید به ارزیابی دقیق این چالش پرداخت، باید دید چه کسانی از صدور مجوز ساخت‌وساز واحدهای تجاری سود می‌برند و در عرضه و تقاضا اختلال ایجاد می‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: خبر , گزارش , مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افزایش قیمت مسکن و در کنار آن، کاهش چشم‌گیر قدرت خرید مردم که مهاجرت متقاضیان مسکن به اطراف تهران را در پی داشته، اکنون موجب شکسته‌شدن حباب مسکن شده است.
کاهش قیمت مسکن

هر چند با افزایش قیمت مسکن در تهران طی چند سال گذشته، شهرهای هشتگرد، پرند و فردیس به‌ عنوان مقاصد جدید مستاجران و خریداران انتخاب شده بودند؛ اما قیمت‌های سرسام‌آور مسکن در یک‌ سال گذشته به این مناطق نیز سرایت کرد و رشد 500 و 300 درصدی مسکن در پردیس و هشتگرد را پدید آورد. اکنون تحقیقات میدانی از این شهرها نشان از بازگشت علائم حیاتی به  بازار مسکن و شکسته شدن قیمت‌ها به‌ویژه در فازهای شهر جدید پردیس دارد، اما با ثبات نسبی قیمت های موجود نیز، تغییری در خریداران مسکن به وجود نیامده است. چشم امید واسطه‌های ملکی هنوز به آگهی های پیش فروش و معاملات خریداران واقعی و فروشندگان پول‌لازم است.

‌به گزارش مجله دلتا،  سال قبل آپارتمان در برخی فازهای مسکن مهر پردیس تا ۶۰۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شد اما در هفته‌های اخیر قیمت‌ها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده و در برخی واحدهای تحویل آینده نرخ‌ها ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان است، اما به گفته واسطه‌های ملکی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در اطراف تهران، واکنشی از سوی متقاضیان را در پی  نداشته است.

کاهش قیمت مسکن در تهران

تلاش برای کاهش قیمت در بازار مسکن تهران

 هم اکنون، فروشندگانی که اصرار بر فروش ملک در پایتخت ندارند، قیمت پیشنهادی خود را پایین نمی‌آورند. این موضوع، موجب اختلاف معنادار بین آمار رسمی معاملات و واقعیت های بازار شده است. براساس آمار ارائه شده، افت شدید سرعت رشد ماهانه قیمت مسکن در تیرماه و مردادماه امسال  به ترتیب به ۱.۴ درصد و منفی ۳.۱ درصد رسیده است که بیان کننده کمتر شدن شاخص نقطه به نقطه قیمت مسکن از نرخ تورم در ماه‌های آینده است.

این کاهش اندک قیمت نه ‌فقط خریداران را به خرید املاک ترغیب نکرده است ، بلکه خریداران واقعی با توجه به تجربه بازار مسکن در سال 92  همچنان منتظر ریزش محسوس قیمت مسکن هستند. این در حالی است که آگهی های نامتعارف حدود نیمی از بازار را در بر گرفته‌اند و مشخص نیست که ناامید شدن فروشندگان این نوع واحدها از افزایش قیمت، سهم این واحد های مسکونی در آگهی‌ها کاهش یابد یا خیر.



:: برچسب‌ها: خبر , گزارش , مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

باغ نادري بعد از مجموعه حرم امام رضا ع ، يكي از پرطرفدارترين جاهاي ديدني مشهد است.

باغ نادري مشهد

كمتر كسي است كه به مشهد سفر كرده باشد، اما با مجسمه اسب‌هاي با ابهت باغ نادري عكس يادگاري نگرفته باشد. باغ نادري يكي از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي مشهد به شمار مي‌رود و در فاصله‌اي نه چندان دور از حرم امام رضا (ع) قرار دارد. اين باغ بعد از حرم، پربازديدترين مكان گردشگري و تاريخي مشهد محسوب مي‌شود. با صفحه گردشگري مجله دلتا همراه باشيد تا با هم به باغ نادري سفر كنيم و از زيبايي‌هاي آن لذت ببريم.

باغ نادري توس

چطور برويم؟

براي رسيدن به باغ نادري كافي است از حرم حدود 500 متر خيابان شيرازي را به سمت شمال غربي پياده‌روي كنيد. باغ موزه نادري در چهارراه شهدا قرار دارد.

آرامگاهي الهام گرفته از چادر عشاير!

مجسمه نادرشاه افشار سوار بر اسب كه در بالاي بناي آرامگاه او نصب شده و همچنين معماري بي‌نظير آرامگاه كه با الهام از چادر عشايري ايران ساخته شده، از ديدني‌هاي باغ نادري مشهد به شمار مي‌رود. باغ نادري موزه‌اي دارد كه آثار تاريخي زيادي مانند سلاح‌هاي گرم و سرد را به نمايش گذاشته است.

باغ نادري توس

نادر، شاه افشاري ايران

نادر شاه افشار بنيانگذار سلسله افشاريه در ايران بود. اين سلسله حدود سه قرن قبل بر قسمت‌هاي وسيعي از ايران و همسايه‌هاي كنوني آن حكمراني مي‌كردند. آرامگاه كنوني نادر توسط هوشنگ سيحون، يكي از بزرگترين معماران ايران، با الهام از چادر عشايري ساخته شده است. چون نادرشاه از اقوام عشاير ايران بود و زايش و مرگ او در درون چادر اتفاق افتاده بود! سنگ‌هاي به كار رفته در مقبره نادر، سنگ‌هاي يكپارچه گرانيتي كوه‌سنگي مشهد هستند.

موزه نادري

موزه نادري در داخل بناي آرامگاه قرار گرفته و داراي دو تالار است و انواع سلاح‌ها، لباس‌ها و پوشش‌هاي نظامي دوره افشاريان، تابلوهاي نقاشي كه صحنه‌هاي نبرد نادرشاه را ترسيم كرده‌اند و وسايل سواركاري نادرشاه را به نمايش گذاشته است. دو شمشير زيبا متعلق به نادر از ديدني‌هاي منحصر به فرد اين موزه است.

باغ نادري توس

مجسمه نادر را بهتر بشناسيد!

بر فراز آرامگاه نادرشاه، مجسمه‌ نادر قرار دارد كه سوار بر اسب بوده و چند نفر از سربازان وي را همراهي مي‌كنند. اين مجسمه توسط مجسمه‌ساز بزرگ ابولحسن صديقي در ايران طراحي و در كارخانه‌اي در ايتاليا از برنز ساخته شده است. در گوشه‌اي از باغ نادري، محمدتقي خان پسيان آرام گرفته است. وي از نظاميان مشهور اواخر دوره قاجاريه بود. كلنل محمدتقي خان پسيان علاوه بر قريحه هنري و ذوق ادبي، نخستين هوانورد ايراني نيز بود.

باغ نادري توس

كي برويم؟

باغ موزه نادري مشهد از ساعت 7 بامداد تا 9 شب باز است. در هر روزي از سال مي‌توانيد به مشهد سفر كنيد و ضمن زيارت، بازديد از باغ موزه نادري را نيز در برنامه‌هاي خود بگنجانيد.

نكات مهم در بازديد از باغ نادري

عكاسي از هر گوشه از باغ آزاد است. به شرط اينكه از سه پايه عكاسي استفاده نكنيد. همچنين در نظر داشته باشيد نيازي نيست تجهيزات يا خوراك خاصي همراه داشته باشيد. بيرون باغ، هر چيزي كه بخواهيد وجود دارد. به حدود يك ساعت زمان نياز داريد تا كل باغ را مورد بازديد قرار دهيد. عكاساني در مجموعه قرار دارند كه از شما در پس زمينه مجسمه نادرشاه و اسب‌هايش، عكس يادگاري مي‌گيرند و فوري به شما تحويل مي‌دهند. اين عكاس‌ها معمولا تجهيزاتي مانند زره و كلاهخود دارند. مي‌توانيد آنها را بر تن كنيد و مانند يك ژنرال دنياي باستان، عكس بيندازيد. ما اين تجربه را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. با پاي پياده مي‌توانيد خودتان را از باغ، به حرم امام رضا ع برسانيد.

باغ نادري توس

 

 

عكسي متعلق به اوايل دهه 20 خورشيدي از يك خانواده در باغ نادري مشهد

همچنين بخوانيد:

 


:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شهر باستاني حريره با 800 سال قدمت، يكي از جاهاي ديدني كيش است.

شهر حريره كيش

كيش كه به عروس جزاير مرجاني دنيا شهرت دارد، به بازارهاي جذابش معروف است. مردم به كيش سفر مي‌كنند تا در سواحل زيبايش به استراحت بپردازند و در بازارهاي آن خريدي دلچسب داشته باشند. با اين حال شايد براي شما جالب باشد اگر بدانيد كيش جزيره‌اي باستاني به شمار مي‌رود. ديدني‌هاي تاريخي جزيره، يكي از مواردي است كه ممكن است از ديد گردشگران پنهان بماند. با صفحه گردشگري مجله دلتا همراه باشيد تا با هم به شهر باستاني حريره در جزيره كيش سفر كنيم و شگفتي‌هاي آن را از نزديك ببينيم.

شهر حريره كيش

شهري با قدمتي 800 ساله!

 شهر باستاني حريره هشتصد سال قدمت دارد و روزگاري پررونق‌ترين شهر بندري ايران به شمار مي‌رفت. اين شهر در زمان ساسانيان ايجاد شده و متعلق به دوران طلايي جزيره كيش است. اكنون بقاياي اين شهر به يكي از جاذبه‌هاي گردشگري كيش تبديل شده است و افراد زيادي در كنار بهره مندي از جاذبه‌هاي تفريحي، طبيعي و ويترين‌گردي، مجذوب آن مي‌شوند. شهر باستاني حريره از بخش‌هاي مختلفي مانند خانه اعياني، حمام، اتاق‌هايي با كف شياردار و شيب‌دار، چاه‌هاي آب، قنات و مسجد تشكيل شده است.

شهر حريره كيش

اين شهر برونگرا است!

مهم‌ترين ويژگي اين شهر كه آن را با ديگر محوطه‌هاي باستاني و شهرهاي تاريخي ايراني متمايز مي‌كند، معماري برونگرا در ساختار شهري آن است. در بيشتر شهرهاي ايران، معماري سنتي درونگرا است و شهرها از چند لايه پيراموني تشكيل شده‌اند. قلعه يا ارگ كه قلب سياسي و حكومتي شهر به شمار مي‌رود در مركز شهر قرار دارد. بقيه بخش‌هاي شهر در پيرامون ارگ قرار گرفته‌اند و شهرها اغلب يك يا دو ديوار و حصار دارند. هيچ كدام از اين ويژگي‌ها در شهر باستاني حريره وجود ندارد. شهر به صورت كاملا برونگرا طراحي و به صورت يكپارچه ساخته شده است. اين ويژگي در هيچ كدام از محوطه‌هاي باستاني ايران وجود ندارد.

يكي ديگر از جذابيت‌هاي شهر حريره، وجود اتاق‌هايي با كف شياردار و شيب‌دار است. در گذشته در اين اتاق‌ها خرما نگهداري مي‌شد و شيره خرما از طريق شيارهاي شيب‌دار به خمره‌هاي بزرگ هدايت مي‌شد. توجه به اين اندازه از هوشمندي در معماري، گردشگران را به وجد مي‌آورد.

شهر حريره كيش

چطور برويم؟

شهر باستاني حريره در شمال جزيره كيش و در كنار مجموعه ورزشي المپيك واقع شده است. هم با استفاده از مسيرهاي سلامت كه مخصوص رفت و آمد دوچرخه است، مي‌توانيد خودتان را به شهر باستاني برسانيد و هم با كمك گرفتن از تاكسي. كافيست سوار يكي از تاكسي‌ها شويد و مقصد را به راننده بگوييد تا در كمترين زمان ممكن شما را جلوي در ورودي مجموعه پياده كند.

شهر حريره كيش

كي برويم؟

شهر باستاني حريره را مي‌توانيد از ساعت 8 صبح تا 9 شب مورد بازديد قرار دهيد. نكته مهم اينكه بازديد از اين شهر، رايگان است. نيازي نيست هزينه‌اي بابت بليط بدهيد.

شهر حريره كيش

نكات مهم در بازديد از شهر حريره

شهر حريره محوطه‌اي باستاني به شمار مي‌رود و همه قوانين مربوط به حضور و بازديد از محوطه‌هاي تاريخي درباره آن نيز صدق مي‌كند. از يادگاري نوشتن يا دست زدن به بازمانده بناها خودداري كنيد. روي ستون‌ها، سنگ‌ها و …. ننشينيد. استفاده از سه پايه براي عكاسي در كليه محوطه‌هاي باستاني ممنوع است. عكاسي بدون استفاده از فلاش مانعي ندارد. در مجموعه، امكانات رفاهي براي استراحت يا خوردن و آشاميدن وجود ندارد. اما بيرون مجموعه تا دل‌تان بخواهد امكانات رفاهي در دسترس‌تان قرار دارد.

همچنين بخوانيد:



:: برچسب‌ها: مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 186 187 188 189 190 ... 191 صفحه بعد