نوشته شده توسط : مجله دلتا
آلاچاتی به عنوان یکی از سنتی‌ترین شهرهای ترکیه با خانه‌های سنگی، خیابان‌های باریک، هتل‌های بوتیک و رستوران‌ها با میزهای خیابانی است.

شهر بندری آلاچاتی ترکیه، با کوه‌های کم ارتفاع خود در افق، دریایی فیروزه‌ای آرام و بکر، به همراه خیابان‌های باریک و سنگفرش شده در کنار کافه‌ها و رستوران‌های دنج و راحت، اوقات فراغت ایده آلی را در ساحل دریای اژه فراهم می کند. این شهر که قدمت آن به حدود قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، مکانی بی‌آلایش و با خانه‌های سنگی پراکنده به رنگ عاج و بوتیک هتل‌های به سبک روستایی با درهای چوبی قدیمی و کرکره‌های پنجره‌ای با رنگ روشن است که با گل‌های کاغذی بنفش و صورتی پوشیده شده‌اند. آلاچاتی را با مجله دلتا بیشتر بشناسید.

آلاچاتی ترکیه که در ساحل غربی ترکیه قرار دارد، در خارج از این کشور هنوز کشف نشده و محلی است که بسیاری از شهروندان ترک ، برای فرار از فضای توریستی تر بدروم، تعطیلات خود را در آن می‌گذرانند. این شهر همچنین به عنوان بهترین مقصد بادسواری در جهان شناخته می‌شود و جام جهانی بادسواری انجمن حرفه ای بادسواری (PWA)، در ماه اوت در اینجا برگزار می‌شود.

راهنمای تعطیلات تابستانی 

در روز که بیشتر بازدید کنندگان به سواحل شنی اطراف آلاچاتی می‌روند، این شهر بسیار آرام است. این گردشگاه‌ها شامل کلوپ‌های ساحلی پر جنب و جوش که میزبان میهمانی‌ها و کنسرت‌ها در هنگام غروب آفتاب است، و فضاهای صمیمی‌تر برای خانواده‌ها و دوستداران آفتاب می‌شود. آن‌ها بین یک تا ۱۶ کیلومتری شهر قرار دارند و برخی فقط با قایق در دسترس‌اند. اما آلاچاتی عصرها، وقتی که خیابان های سنگفرش شده، کافه های روباز، مغازه های عتیقه و سوغات فروشی های عجیب اش، با محلی ها و گردشگران پر می‌شود چهره واقعی خود را نشان می‌دهد. عده‌ای دیگر به سمت کافه‌های کنار آب و رستوران‌های بندر و تفرجگاه قایق‌های بادبانی می‌روند. این بندر توسط معمار فقید فرانسوی فرانسیوس اسپوئری (Francois Spoerry) طراحی شده، که یک مکان توریستی در بندر گریماد (Grimaud) در کوت دازور (Cote d’Azur) را نیز طراحی کرده است و قایق‌های خصوصی می‌توانند به طور مستقیم در باغ های پشتی چندین خانه سنتی مدیترانه‌ای با سقف‌های سفالینی که الهام بخش جوّ قدیمی روستاهای ماهیگیری اژه است، پهلو بگیرند.

دریا کنار اژه فقط مربوط به سواحل آن نمی شود. منطقه اطراف ازمیر شامل آلاچاتی و شهر مجاورش چشمه است. چشمه باجیلیک (Çeşme Bağcılık)، در فاصله حدود ۱۵ دقیقه ای از آلاچاتی، یکی از تاکستان‌های پیشرو بوده و ارزش بازدید چشم‌اندازهای زیبا از روی سکوی بازدید آن را دارد. بازدید کنندگان می‌توانند در این سکو بنشینند و از تماشای مناظر لذت ببرند.

شهر بندری آلاچاتی

ساحل مخفی چیرالی (Çıralı) در ترکیه

آلاچاتی ترکیه همچنین میزبان مجموعه‌ای از جشنواره‌ها و رویدادها از جمله جشنواره جدید ناپدید شدن طعمها (Vanishing Tastes) است که هر سال در تابستان و پاییز برگزار می‌شود. این جشنواره دستورالعمل‌های غذایی و سنت های آشپزی غذاهای اژه ای را از طریق چشیدن و برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه ها توسط سرآشپزهای محلی و بین‌المللی جشن می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تازه‌ترین آمار از بازار فروش آپارتمان‌های نوساز از تمرکز عرضه این آپارتمان‌ها در شرق تهران خبر می‌دهد.
فروش آپارتمان های نوساز
بررسی آگهی فروش آپارتمان های نوساز موجود نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد در روزهای اخیر تمایل سازنده‌های فعال در مناطق شرق و جنوب شرقی تهران به عرضه آپارتمان نوساز به مراتب بیشتر از سازنده‌های مناطق مصرفی غرب تهران است.

به گزارش مجله دلتا آن‌طور که تابلوی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد، با شروع فصل تابستان روز به روز بر تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش افزوده شده است و این روند ظاهرا ادامه دارد. سازنده‌ها حضور سفته‌بازان در بازار را فرصت مغتنمی برای فروش واحدهای تکمیل شده خود در پروژه‌های اخیر می‌دانند و از همین رو تصمیم به ورود به بازار گرفته‌اند.

زمانی که محور تقاضای خرید، از جنس سفته‌بازی یا سرمایه‌گذاری باشد، پیشنهاد قیمت‌های گزاف برای فروش از سوی گروهی از فروشنده‌های نوساز نیز رواج پیدا می‌کند؛ چراکه آنها این‌طور تصور می‌کنند که سفته‌باز ملکی به هر قیمتی قصد خرید در بازار ملک را دارد و حاضر نیست نقدینگی خود را به دارایی دیگری تبدیل کند. در واقع سفته‌بازان ملکی را می‌توان به «ملک‌باز» تعبیر کرد؛ به این معنا که کمتر تمایل به تجربه بازارهای دیگر همچون بورس نشان می‌دهند.

حضور سفته‌بازان در بازار مسکن این روزها سبب شده سازنده‌ها رغبت بیشتری به فروش واحدهای تکمیل شده خود نشان دهند و در هر محله از هر سه یا چهار آپارتمانی که نزد واسطه‌ها آگهی می‌شود، یکی نوساز و کلیدنخورده است. از طرفی تمرکز عرضه نوسازها در میان مناطق مصرفی، بیشتر در محله‌های شرق و جنوب شرق تهران است و این رغبت در محله‌های مصرفی غرب تهران واقع در منطقه پنج کمتر به نظر می‌آید.

هم‌اکنون محله‌های تهرانپارس، نارمک، پیروزی، نیروی هوایی، نامجو، سبلان و نظام آباد را می‌توان به‌عنوان محله‌هایی که آپارتمان نوساز در آنها نسبتا بیشتر عرضه شده است، معرفی کرد.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌ فروش آپارتمان های نوساز ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

فروش آپارتمان نوساز

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های زیر متری ۲۰ میلیون در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان نه به خاطر معماری خیره‌کننده خود بلکه به دلیل محلی که در آن واقع شده‌اند، توجهات بسیاری را جلب کرده‌اند.
فرودگاه عجیب

با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، همچنان فرودگاه‌هایی در جهان وجود دارند که به دلیل جانمایی آن‌ها، هنگام فرود و یا تیک‌آف، نفس مسافران در سینه حبس می‌شود. در این مقاله ۸ فرودگاه عجیب و ترسناک را معرفی خواهیم کرد که با دیدنشان متعجب خواهید شد و زبانتان از توصیف آن‌ها قاصر خواهد ماند. با مجله دلتا همراه باشید.

  • فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا، جزایر کارائیب

 پرنسس جولیانا، جزایر کارائیب

فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا که با نام فرودگاه بین‌المللی سنت مارتن نیز شناخته می‌شود فرودگاه اصلی جزیره سنت مارتن در دریای کارائیب است. تصاویر گرفته شده از درون هواپیما در زمان فرود هنگامی‌ که از زمین با فاصله کمی پرواز می‌کند به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. مسیر فرود هواپیما مستقیماً پس از ساحل شنی این جزیره‌ی خارق‌العاده آغاز شده و خلبان را به عبور و پرواز در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ تا ۲۰ متری سر گردشگران حاضر در جزیره مجبور می‌کند.

  • فرودگاه تنزینگ هیلاری، نپال

تنزینگ هیلاری، نپال

تا حالا به فکر سفر به قله اورست بوده‌اید؟ کسانی که این سفر را انتخاب می‌کنند اولین تجربه جدید و منحصر به فرد خود را به محض رسیدن به فرودگاه این شهر تجربه خواهند کرد. مسیر فرود این فرودگاه تنها ۵۲۷ متر و با زاویه ۱۲ درجه پیش از پرتگاهی با بیش از صد متر واقع شده است؛ نقطه ترشح آدرنالین خالص! تنزینگ هیلاری به نظر بسیاری از مسافران، خطرناک‌ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه عجیب در ارتفاع ۲۸۶۰ متری از سطح دریا واقع شده و اگر سرعت هواپیما در هنگام فرود بیش از حد باشد و خلبان نتواند قبل از رسیدن به پایان باند هواپیما را متوقف کند قطعا به درون پرتگاه سقوط می کند.

  • فرودگاه بین‌المللی مادیرا، پرتغال

فرودگاه عجیب بین‌المللی مادیرا، پرتغال

نه تنها برای خلبانان تازه‌کار بلکه تقریبا برای تمامی خلبانان هیچ فرودی به سختی فرود در این فرودگاه نیست. خلبانان می‌بایست قبل از چرخش به راست، خود را به شیب کوه نزدیک کنند؛ اما این تجربه دشوار و پرخطر ارزشش را خواهد داشت زیرا که جزیره با چشم‌اندازهای خیره کننده ظاهر شده و گردشگران را با مناظر و پوشش گیاهی سبز و صخره‌های جذاب شگفت‌زده خواهد کرد. باند این فرودگاه توسط ۱۸۰ ستون روی دره نگه داشته شده است.

  • فرودگاه بین‌المللی ماله، مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ماله، مالدیو

این «بهشتِ تعطیلاتِ گرمسیری» یکی از بهترین و زیباترین تجربه‌های فرود را برایتان رغم خواهد زد. مسیر فرود در یک جزیره کوچک در اقیانوس هند و در آب‌های فیروزه‌ای قرار گرفته است. این فرودگاه، بهترین راه برای شروع تعطیلاتی شما در این جزیره و کشور مالدیو است. طول باند فرودگاه ماله ۳۲۰۰ متر است و یکی از مجهز‌ترین فرودگاه‌های بین المللی به حساب می‌آید که امکاناتی مانند رستوران، کافه، سرویس‌های بهداشتی و دوش مجانی در بیرون از سالن ترمینال دارد.

  • فرودگاه بارا، اسکاتلند

فرودگاه عجیب بارا، اسکاتلند

به نظر شما فرود آمدن در ساحل چه احساسی خواهد داشت؟ در جزیره‌ بارا در اسکاتلند شما می‌توانید این تجربه را برای خود رقم بزنید! بارا تنها فرودگاهی در جهان است که از ساحل به عنوان محلی برای تیک‌آف هواپیما استفاده می‌شود. این فرودگاه سه باند بر روی ساحل دارد و از آنها به عنوان محلی برای فرود و برخاست هواپیما استفاده می‌کند. مسئولان برج مراقبت در جزیره بارای اسکاتلند باید تمام گزارش‌های استاندارد هواشناسی و ترافیک هوایی را مرور کنند، اما هم‌زمان نیز باید حواسشان به یک عامل نسبتا غیرعادی نیز باشد: جدول جزر و مد! یکی از سه باند فرود بارا، باند فرود صدفی شکلی است که در شرایط مدی شدید زیر آب می‌رود.

  • فرودگاه پارو، بوتان

فرودگاه عجیب پارو، بوتان

یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای فرود را می‌توان در امپراطوری رمز‌آلود بوتان در میان قله‌های رشته کوه‌های هیمالیا یافت که تنها تعداد کمی از خلبانان قادر به پرواز و فرود در این فرودگاه هستند. هرکس جرات این فرود را به خود بدهد، با گنجینه‌ای از تجربه‌های فراموش نشدنی از شهر کوچک بوتان که در میان جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری قرار دارد باز خواهد گشت. این فرودگاه در وسط رشته کوه‌های هیمالیا یا به طور دقیق‌تر در وسط یک دره تنگ و باریک قرار دارد.

  • فرودگاه اسکیاتوس، یونان

اسکیاتوس

فرودگاه کوچک، عجیب اما مملو از احساس! این فرودگاه برای نورها و پروژکتورهای هواپیما در دنیا شناخته شده است. برای اجرای یک فرود دقیق خلبان می‌بایست با ارتفاع بسیار کمی پرواز کند و در طول این فرود به گردشگران این فرصت را برای یک تجربه شگفت‌انگیز و ترشح آدرنالین برای دیدن و نزدیک شدن به هواپیما می‌دهد.

  • فرودگاه کویینزتاون، نیوزلاند

فرودگاه کویینزتاون - نیوزلاند

زیباترین فرودگاه جهان، لقبی است که نشریه PrivateFly به فرودگاه کویینزتاون داده است. این فرودگاه که در مرکز بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای جهان واقع شده، نمای بسیار زیبایی به کوهستان، دریاچه و رودخانه پرخروش دارد. با وجود دریاچه واکاتیپو در پشت صحنه و کوهستان پوشیده از برف در افق، فرود در فرودگاه نیوزلاند یکی از بهترین تجربه‌های شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با گردشگری ماجراجویانه “ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ژاپن کشور شکوفه‌های گیلاس است، کشوری واقع در اقیانوس آرام در شمال شرقی‌ آسیا که به سرزمین آفتاب تابان شهرت دارد.
تصاویر از جاذبه های ژاپن

اگر دوست دارید چیزی متفاوت از گردشگران معمولی، در سفر به ژاپن تجربه کنید، در این سفر با مجله دلتا همراه شوید. در ادامه شما را با زیباترین تصاویر از جاذبه های ژاپن روبرو خواهیم کرد که هرگز فکرش را هم نمی‌کنید در سفرتان به این کشور ببینید.

کوه کویا

بیش از ۱۰۰ معبد در حوالی این کوه وجود دارد و بسیاری از آن‌ها امکان اقامت شبانه را نیز به بازدیدکنندگان می‌دهند.

تصاویر از جاذبه های ژاپن کوه کویا

شبه جزیره نوتو

شبه جزیره نوتو برخی از زیباترین مناظر ساحلی ژاپن را به شما هدیه کرده و می‌توانید از مناظر روستایی آن لذت ببرید. این شبه جزیره چند جای عالی نیز برای ماهیگیری، شنا و کمپ دارد.

شبه جزیره نوتو تصاویر از جاذبه های ژاپن

شودوشیما

شودوشیما، آب و هوای معتدل و اتمسفر مدیترانه‌ای داشته و برخی از سواحل زیبا، خطوط ساحلی دراماتیک، تفریحگاه‌ها و درختان زیتون را دربر می‌گیرد.

تصاویر از جاذبه های ژاپن شودوشیما

باغ کنروکوئن

از زیباترین تصاویر از جاذبه های ژاپن می‌توان به مناظر باغ کنروکوئن اشاره کرد. این باغ در هر فصل زاویه دیگری از زیبایی‌هایش را نمایان می‌کند؛ از شکوفه‌های آلو و گیلاس در بهار تا رنگ‌های پاییزی درختان افرا.

باغ کنروکوئن تصاویر از جاذبه های ژاپن

آبشار ناچی

ناچی با ۱۳۳ متر ارتفاع، بلندترین آبشار ژاپن بوده و به رودخانه‌ای خروشان می‌ریزد. اغلب تماشای این آبشار به خاطر معبد شینتوی ناچی تایشا که بیش از ۱۴۰۰ سال عمر دارد نادیده گرفته می‌شود.

آبشار ناچی

دریاچه آبی

در دریاچه آبی، تنه‌های باریک درخت از میان آب بیرون زده‌اند و به آن حال و هوایی ماورایی داده‌اند.

دریاچه آبی

پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی به خاطر دشت گل‌های آبی‌اش شهرت دارد که «نموفیلاس» (nemophilas) نامیده می‌شوند و در بهار سرتاسر پارک را می‌پوشانند.

پارک ساحلی هیتاچی

جنگل های بامبوی ساگانو

مسیرهای پیچ در پیچی از دل بامبوهای بلند جنگل بامبوی ساگانو عبور می‌کنند و نور خورشید از لابه‌لای برگ‌هایشان به پایین می‌تابد. صدای تنه این بامبوها که با جریان باد تکان می‌خورند، جزو شاخصه‌های مهم این جنگل مسحور کننده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آنتالیا با سواحل نیلگون و اماکن تاریخی مانند محله کالیچی یکی از مقاصد گردشگری محبوب تابستانی ترکیه به شمار می‌رود.

آنتالیا با سواحل دیدنی و ویرانه‌های تاریخی خود هر کسی را شگفت‌زده می‌کند. اگر برای بازدید از این شهر فقط ۲۴ ساعت یا یک روز زمان داشتید، حتماً این راهنمای سفر به آنتالیا را بخوانید تا بهترین خاطرات و تجارب را در سفرتان رقم بزنید. با مجله دلتا همراه باشید.

عبور از میان دروازه هادریان

دروازه هادریان راهنمای سفر به آنتالیا

«دروازه هادریان» (Hadrian) بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود. این دروازه به سال ۱۳۰ میلادی تعلق داشته و برای گرامیداشت بازدید امپراطور قدرتمند رومی هادریان ساخته شد. در آن زمان آنتالیا به نام «آتالیا» (Attaleia) شناخته می‌شد و کتیبه‌های تزیین شده دروازه مرمری و گرانیتی با موتیف‌های گیاهی حکاکی شده بودند. قرنیزها یادآورهای تصویری دورانی کاملاً متفاوت از تاریخ است. این واقعیت که دروازه هادریان ورودی محله قدیمی شهر محسوب می‌شود بسیار برازنده و زیبا است.

اکتشاف محله کالیچی

محله کالیچی راهنمای سفر به آنتالیا

حال که از بازدید محله قدیمی صحبت کردیم در دانستنی های سفر به آنتالیا باید یادآور شویم که حتماً تمام گوشه‌های «محله کالیچی» (Kaleiçi) معروف‌ترین محله آنتالیا را هم بگردید. در امتداد خیابان‌های سنگفرش باریکش پیاده‌روی کنید و از تماشای خانه‌های قدیمی سنگی و چوبی لذت ببرید. حتی می‌توانید از مغازه‌های سوغاتی فروشی متعددی که در این محله قرار دارند یادگاری‌هایی از سفر دلچسبتان تهیه کنید. هر وقت آماده رفتن به کنار دریا بودید به سمت پلکان تاریخی «کیرک مردوان» (Kırkmerdiven) بروید که ونیزی‌ها برای ارتباط بین کالیچی و بندر آن را ساختند.

یک صبحانه ترکی واقعی

صبحانه ترکی راهنمای سفر به آنتالیا

وقتی در ترکیه هستید، هر روزتان را باید با یک صبحانه ترکی لذیذ آغاز کنید که شامل پنیرهای گوناگون، زیتون، مارمالاد، شیرینی‌های مختلف و چای‌‌ ترکی می‌شود. یکی از گزینه‌های محبوب ما برای صبحانه «بیگ من» (Big Man) در منطقه «لارا» (Lara) است که مانند نام جذابش صبحانه‌های خوشمزه با مناظری حیرت انگیز از دریا و کوهستان‌های آنتالیا را به شما هدیه می‌کند.

بازدید از موزه آنتالیا

موزه آنتالیا راهنمای سفر به آنتالیا

اگر به جنبه‌های تاریخی هر چیز علاقه دارید باید حتماً از «موزه آنتالیا» دیدن کنید تا حسی واقعی از گذشته شهر به دست آورید. اینجا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه به شمار می‌رود و می‌توانید مجموعه‌ای عالی را در سالن‌های نمایشگاهی سیزده‌گانه آن تماشا کنید. این مجموعه شامل مجسمه‌ای از دوران رومی، موزائیک‌ کاری‌های دوران بیزانس و نسخ خطی دوران عثمانی می‌شود.

خوردن بورک در بورکچی توفیک

بورکچی توفیک

وقتی زمان ناهار فرارسید و حسابی گرسنه شدید، حتما برای خوردن «بورِک» (پیراشکی‌های مغزدار) به سراغ «تِوفیک بی» (Tevfik Bey) بروید که از دهه ۱۹۳۰ مشغول فعالیت است. در «بورکچی توفیک» (Börekçi Tevfik) خمیرهای بسیار نازک خیلی ماهرانه رول می‌شوند و داخل آن موادی مانند پنیر سفید، پنیر ترکی با جعفری یا گوشت خرد شده می‌گذارند. سپس این رول‌ها را می‌پزند تا ترد و خوشمزه شود. پیراشکی‌های شیرینی که با پودر قند پوشیده شده‌اند از گزینه‌های محبوب اینجا به شمار می‌روند.

شنا کردن در ساحل کونیالتی

ساحل کونیالتی

قطعاً هیچ سفری به آنتالیا بدون شنا کردن در دریای خنک و ریلکس کردن زیر آفتاب گرم به پایان نمی‌رسد. یکی از معروف‌ترین سواحل شهر «کونیالتی پلاژی» (Konyaaltı Plajı) است که ۷ کیلومتر امتداد داشته و شن سفید و جذابش در کنار آب‌های آبی روشن شما را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید در یکی از‌ کافه‌ها و کلوب‌های شبانه آن نزدیکی هم کمی تفریح کنید و غذا بخورید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسپانیا “رومانی و جاذبه‌هایی که باید ببینید!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک های آبی و گردشگری هیجان انگیز است.
پارک های آبی دنیا

زمانی که اولین پارک آبی جهان در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد، کسی باور نمی‌کرد که روزی این پارک‌ها آنچنان محبوبیت پیدا کنند که تبدیل به یک جاذبه گردشگری بسیار پربیننده شوند. بهترین پارک های آبی دنیا برای لذت‌بردن از لحظه‌ها و یکی‌شدن با قدرت آب ساخته شده‎اند. انواع سرسره‌ها و بازی‌های مفرح این سرزمین‌های آبی، آدرنالین را در رگ‌ها به جریان می‌اندازن۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰د و باعث افزایش لذت از هیجان می‌شوند. آرامشی که بعد از این هیجان به سراغتان می‌آید، بسیار خاص و فراموش‌نشدنی است. بخش گردشگری مجله دلتا با معرفی پارک های آبی دنیا به روز شده است. با ما همراه باشید.

  •  پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا، با مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع، بزرگ‌ترین پارک آبی تایلند است. این پارک به انتخاب گردشگران، رتبه اول آسیا و در بین بهترین پارک‌های آبی دنیا در رتبه دهم قرار گرفته است. اینجا مکانی ایده‌آل برای گذران تعطیلات و فراموشی دغدغه‌ها است. این پارک برای هر سنی جذاب است و جوانان، کودکان و همه اعضای خانواده در آن سرگرم خواهند شد. استخر موج با ساحل ۱۶۰ متری، آبشارها، رودخانه، زمین بازی برای کودکان و… از امکانات این مجموعه است. این پارک آبی در دره‌ای زیبا بین تپه‌های سرسبز و دریاچه طبیعی واقع شده است که از منطقه پاتایا در حدود ۲۰ دقیقه برای رسیدن به آن زمان می‌برد. اگر از بانکوک حرکت کنید، در حدود یک‌ونیم ساعت‌ در راه خواهید بود.

پارک آبی رامایانا

  • پارک آبی وِتساید

پارک آبی وتساید یکی از بهترین پارک های آبی دنیا است که در خلیج هِروِی استرالیا واقع شده است. خلیج هِروِی شهری در جنوب کوئیزلند است. کوئیزلند از مناطق شمال شرقی استرالیا است که خط ساحلی آن در حدود ۷ هزار کیلومتر است. پارک آبی وتساید جایی برای لذت‌بردن از هیجان و تجربه جریان‌یافتن‌ آدرنالین در رگ‌ها است. این پارک، تابستانی خاص در همسایگی دریا، برای مسافران خواهد ساخت. انواع مهیجی از بازی‌های آبی و فضاهایی برای لذت‌بردن از شنا، در این پارک آبی، منتظر گردشگران است.

پارک آبی وتساید

  • پارک آبی سیام

سیام پارک یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا است که شما را به دنیایی از آدرنالین در زیر نور خورشید دعوت می‌کند. سیام پارک در جزیره تنریف اسپانیا واقع شده است و پادشاه این جزیره محسوب می‌‌شود. جزیره زیبای تنریف یکی از جزایر قناری در آب‌های اقیانوس اطلس است. طراحی سیام پارک با نماد‌های معماری تایلند عجین شده تا گذر از پیچ‌وخم رودخانه و سکوهای سقوط آزاد پارک با تصویر پس‌زمینه این معماری، لذت‌بخش‌تر باشد.

سیام پارک

  • پارک آبی شلیتربان

پارک آبی شلیتربان (schlitterbahn) در تگزاس آمریکا بلندترین سرسره آبی جهان را دارد و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید باید ۱۲۳ پله را بالا بروید. مسیر این سرسره آبی حدود ۲۸۲ متر است و حتی در بعضی از قسمت‌های آن با فشار آب به بالا پرتاب خواهید شد. سقوط آزاد و شیرجه عمودی با سرعتی معادل ۵۰ کیلومتر، سرسره‌های چرخشی و سرعتی، استخر موج و تیوب سواری از دیگر تفریحات این پارک آبی بی‌نظیر است.

پارک آبی شلیتربان

  • پارک آبی کالیپسو

پارک آبی کالیپسو (calypso) در آنتاریوی کانادا بزرگترین استخر موج‌دار و البته یکی از بلندترین سرسره‌های آبی جهان را در خود جای داده است. یکی از موارد جالب این پارک رنگ‌بندی سرسره‌های آن است. اگر به این پارک سر زدید بدانید که سرسره‌های آبی و بنفش برای کسانی که درپی هیجان هستند مناسب است و سرسره‌های زرد رنگ برای کسانی است که تفریحات آرامش بخش را ترجیح می‌دهند.

پارک آبی کالیپسو کانادا

  • پارک آبی وایت اند وایلد

پارک آبی وایت اند وایلد (white and wild) در سائوپائولوی برزیل از محبوب‌ترین پارک‌ های آبی دنیا است و سرسره‌های بسیار هیجان انگیزی دارد. در استخر و رودخانه‌های آرام این پارک می‌توانید در کنار خانواده قایق سواری کنید. البته این پارک آبی برای کودکان هم امکاناتی دارد که بسیار عالی است. وایت اند وایلد به راحتی می‌تواند با پارک‌های آبی برتر دنیا رقابت کند.

  • پارک آبی چیم لانگ

چیم لانگ (Chimelong) بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا و دارای بلندترین رود آرام و بزرگترین استخر موج‌دار آسیا است. سرسره‌هایی که استفاده از آنها واقعا جرات می‌خواهد و سقوط آزاد با تیوب از تفریحات شاخص این پارک است. این پارک آبی دارای بیش از ۳۰۰ اسباب بازی و سرسره برای کودکان است که بدون شک برای آنها سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز خواهد بود.

 وایت اند وایلد

  • پارک آبی آکواونتور

پارک آبی آکوانتور (Aquaventure) دارای تونل‌های آبی زیرزمینی و در واقع یک آکواریوم است که هنگام عبور از آن توسط بیش از ۶۵ هزار گونه جانور آبی احاطه می‌شوید. سرسره‌های خاصی مانند زیگورات با بیش از ۶۰ متر طول در این پارک وجود دارند. یکی از جالب‌ترین بخش های این پارک آبی، تونلی پر پیچ و خم و تاریک است که در آن مورد حمله کوسه ها قرار می‌گیرید. اگر خیلی به کوسه‌ها علاقه ندارید می‌توانید از بخش Dolphin Bay آن بازدید و با دلفین‌ها شنا کنید. بیش از ۱۰ استخر و ساحل در این پارک وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی دارد.

 آکواونتور امارات

  • پارک آبی بلیزارد بیچ دیزنی

پارک آبی بلیزارد بیچ یکی از پارک ‌های آبی واقع در ریزورت والت دیزنی است که از جذابیت آن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. این پارک آبی از جاذبه‌های اورلاندو در فلوریدای آمریکا است. سرسره‌های رنگارنگ و بلندترین و سریع‌ترین آبشار سقوط آزاد جهان در این پارک واقع شده است. این پارک برای تمام افراد خانواده به‌خصوص کودکان بسیار جذاب است. زمین‌های بازی مخصوص کودکان با قلعه‌های برفی در اندازه‌های کوچک و متناسب با آنها در این پارک وجود دارد تا این پارک به یکی از جاذبه‌های خوش‌گذرانی در دیزنی تبدیل شود.

پارک آبی بلیزارد

  • پارک آبی پارادیس دیلمون

یکی از بهترین پارک های آبی دنیا در منامه بحرین واقع شده است و به بهشت گمشده شناخته می‌شود. این مجموعه هم‌اکنون با مساحت ۷۷ هزار متر فعالیت می‌کند. در گوشه‌وکنار این پارک نماد‌هایی از تاریخ اسرارآمیز تمدن دیلمون را می‌بینیم. طراحی مجسمه‌های سنگی و معماری این مجموعه نشان از این تمدن تاریخی دارند. علاوه بر طراحی زیبا، جاذبه‌ها و بازی‌های متنوعی در کنار هم ترکیب شده‌اند تا بهشتی در منطقه کویری ایجاد کنند و مسافران در آن لذت ببرند.

پارک آبی پارادیس دیلمون

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با پارک های آبی دنیا “پارک آبی دبی، شهر موج‌های هیجان‌انگیز” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مناطق زیبا و باورنکردنی بسیاری در دنیا وجود دارد که بیشتر ما نه آن‌ها را دیده‌ و نه حتی درباره‌ آن‌ها شنیده‌‌ایم.

همه ما فهرستی از مکان‌هایی که آرزو داریم روزی به آنها سفر کنیم تهیه کرده‌ایم، مکان‌هایی که هرچند هیچ وقت نشود به آن‌ها سفر کرد، اما دانستن درباره آن‌ها خالی از لطف نیست. مجله دلتا را با معرفی زیباترین مناطق دنیا دنبال کنید.

دریاچه نمک اویونی، بولیوی

در کشور بولیوی منطقه‌ای وجود دارد که در روزهای خاصی از سال به پدیده‌ای شگفت انگیز تبدیل می‌شود. در این دریاچه، مرز بین آسمان و زمین از بین می‌رود و منظره‌ای باورنکردنی شکل می‌گیرد. این منطقه‌ وسیع با بارش اندکی باران به بزرگترین آینه‌ طبیعی جهان تبدیل می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را محصور می‌کند.

دریاچه نمک اویونی

دره آنتلوپ، آریزونا

دره آنتلوپ با فرسایش ماسه سنگ‌های منطقه ناواهو و عمدتا به دلیل سیلاب‌های ناگهانی که در این منطقه رخ می‌دهد شکل گرفته‌ است. سعی کنید قبل از طلوع آفتاب در این دره باشید تا هم از شلوغی و ازدحام گردشگران دور بمانید و هم صحنه جادویی داخل دره را در زمان طلوع خورشید تماشا کنید.

دره آنتلوپ

صخره های موهر، ایرلند

صخره‌های موهر که چشم‌انداز نفس‎گیری به جزایر آرن و خلیج گالوی دارد، یکی از زیباترین مناطق دنیا و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند است. یک قدم اشتباه در لبه این پرتگاه می‌تواند منجر به سقوط از ارتفاع ۲۱۳ متری به درون اقیانوس اطلس شود. امن‌ترین راه برای تماشای زیبایی‌های این پرتگاه از طریق مسیر رسمی یا یکی از سه سکویی است که برای تماشای گردشگران در نظر گرفته شده است.

صخره های موهر زیباترین مناطق دنیا

دریاچه های پارک ملی پلیتویک، کرواسی

زیبایی پارک ملی پلیتویک مربوط به ۱۶ دریاچه‌اش است؛ دریاچه‌هایی که با مجموعه‌ای از آبشارها به هم متصل و با جنگلی متراکم، سرسبز و پر از حیوانات وحشی مانند گوزن، خرس، گرگ، گراز و گونه‌های نادری از پرندگان احاطه شده‌اند. این منطقه طبیعی حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، در حالی که دریاچه‌ها در فاصله‌ای ۸ کیلومتری به هم پیوسته‌اند.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی زیباترین مناطق دنیا

پاموک کال، ترکیه

سنگ‌های سفید و درخشان و استخرهای گرم و مطلوب پاموک کاله که مانند آبشاری قدرتمند از لبه یک دره شیب دار در جنوب غربی ترکیه به زیبایی به پایین در حرکتند، اینجا را به پایتخت زمین شناسی ترکیه تبدیل کرده ‌است. این مکان، ترکیب منحصر به فردی از شگفتی‌های طبیعی و ‌ساخت دست بشر است و جای تعجب نیست که در سال بیش از دو میلیون بازدید کننده داشته باشد.

پامپوک کال، ترکیه زیباترین مناطق دنیا

پیشنهاد مطالعه : همچنین می‌توانید “جاذبه‌های دیدنی ناشناخته” را در مجله دلتا مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یک کارشناس مسکن معتقد است در شرایط کنونی تسهیلات بانکی کمکی به خانه‌دار شدن مردم نمی‌کند.
وام ۱۶۰ میلیونی

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره کارایی وام مسکن روی قدرت خرید مردم اظهار داشت: وام ۱۶۰ میلیونی برای خریی خانه کافی نیست و تسهیلات بانکی مسکن کارایی ندارد. در کشور ما بانک مسکن، یک بانک تجاری بوده و هنوز به یک بانک توسعه‌ای تبدیل نشده است. بانک تجاری، نگاه سود و زیانی و بنگاه‌دارانه دارد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی در توضیحات تکمیلی افزود: وقتی به کشورهای توسعه ‌یافته و یا حتی در حال توسعه مثل ترکیه و مالزی نگاه می‌کنید، می‌بینید تا ۷۰، ۸۰ درصد و حتی بعضا تا ۱۰۰ درصد قیمت مسکن به صورت ۳۰ ساله، ۴۰ ساله و حتی نیم قرن تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در بانک مسکن نباید نگاه تجاری وجود داشته باشد. در کجای دنیا برای گرفتن یک وام ۱۶۰ میلیونی، یک چهارم مبلغ وام را هزینه گرفتن وام می‌کنید؟ مشاهده می شود کسی که از حداقل تسهیلات بانکی مسکن می‌خواهد استفاده کند برای دریافت وام ۱۶۰ میلیونی بدهند باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باید هزینه کند؛  با سود ۱۸ درصد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات کارایی ندارد و موثر نیست. یعنی یک فرد با ۱۶۰ میلیون تومان و میانگین ۱۷ میلیون تومان قیمت هر متر واحد مسکونی، قادر به خرید حتی ۱۰ متر آپارتمان متوسط در شهر بزرگی مثل تهران نیست و در عمل تسهیلات بانکی کمکی به خانه‌دار شدن مردم نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های زیر متری ۲۰ میلیون در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متقاضیان بازار اجاره آپارتمان‌های بزرگ یا به اصطلاح "لوکس‌متراژها" این روزها با تنوع عرضه این آپارتمان‌ها روبه‌رو هستند.
اجاره آپارتمان 150 متری

نگاهی به آگهی‌های اجاره آپارتمان ۱۵۰ متری و بیشتر در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد که بازار آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ طی هفته‌های اخیر با تنوع عرضه روبرو شده است.

به گزارش مجله دلتا حجم تقاضای بازار اجاره آپارتمان‌های لوکس‌متراژ بر خلاف بازار اجاره آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ، معمولا اثر چندانی از نوسان قیمتی نمی‌پذیرد؛ به این معنا که متقاضیان اجاره این واحدها در جریان مواجه شدن با اجاره‌بهای بالاتر از سطح معمول، دچار تردید نمی‌شوند.

 بنابراین اکنون که بازار اجاره در اغلب نواحی و گروه‌های متراژی زیر ۱۵۰ مترمربع، با چالش قیمت پیشنهادی بالاتر از استطاعت مستاجران دچار رکود نسبی شده است، بازار اجاره آپارتمان‌های لوکس‌متراژ از چنین چالشی در امان است. متقاضیان اجاره آپارتمان‌های لوکس‌متراژ اغلب از جنس عموم مستاجران آپارتمان‌های مصرفی نیستند و علت اجاره‌نشینی آنها چیزی به غیر از عدم استطاعت کافی برای خرید مسکن است؛ در نتیجه مقاومت چندانی دربرابر رشد گزاف اجاره‌بها نشان نمی‌دهند. از طرفی امکانات آپارتمان‌های بزرگ‌تر از ۱۵۰ مترمربع اغلب فراتر از آپارتمان‌های مصرفی است و در نتیجه اجاره‌بهای آنها از قواعد رایج بازار تبعیت نمی‌کند. به‌عنوان مثال هم‌اکنون اغلب آپارتمان‌های لوکس‌متراژ اجاره‌ای موجود نزد بنگاه‌ها از دو واحد پارکینگ و بعضا حتی بیش از این برخوردار هستند. برخی از این آپارتمان‌ها دوبلکس هستند و برخی واقع در برج‌های مشهور تهران واقع شده‌اند؛ از همین رو مبلغ رهن کامل آنها بعضا حتی تا مترمربعی ۱۰ میلیون تومان نیز پیشنهاد شده است. در عین حال آپارتمان‌های مصرفی نیز در این گروه متراژی وجود دارد که تابع قیمت‌های رایج رهن و اجاره در هر محله هستند.

در جدول زیر جدیدترین قیمت اجاره آپارتمان های ۱۵۰ متری و بیشتر در مناطق شمالی تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان 150 متر

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های زیر متری ۲۰ میلیون در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کمبود آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع شرایط خرید مسکن برای متقاضیان مصرفی را در تهران دشوار کرده است.
قیمت هر متر آپارتمان

آخرین گزارش رسمی از تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی است که میانگین قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در شهر تهران به حدود ۱۹ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش مجله دلتا روند رشد قیمت طی ماه‌های اخیر سبب شده تا شرایط برای خریداران مصرفی در بازار مسکن سخت‌تر از گذشته شود و به ناچار بخش عمده‌ای از آنها از بازار خارج شوند.

در این میان معدودی از متقاضیان مصرفی در بازار که تلاش دارند به هر شکل ممکن تقاضای بالقوه خود را بالفعل کنند برای یافتن آپارتمان موردنظر و متناسب با بودجه خود با سختی بیشتری مواجه شده‌اند.

مشاوران املاک در مناطق نیمه جنوبی پایتخت عنوان می‌کنند: هم‌اکنون تعداد محدودی از آپارتمان‌های عرضه‌شده برای فروش در بازار، قیمت پیشنهادی کمتر از متری ۲۰ میلیون تومان دارند. نکته جالب آنکه حتی مالکان در مناطق کم برخوردار نیز این انتظار را دارند که ملک خود را با قیمت نزدیک به میانگین قیمت آپارتمان در شهر تهران به فروش برسانند.

این موضوع درخصوص آپارتمان‌های نوساز و کمتر از ۵ سال بیشتر قابل مشاهده است. از‌این‌رو بی‌تردید از میان گزینه‌های موجود برای این گروه از خریداران، رفتن سراغ واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال است.

به گفته آنها هر چند در شرایط موجود بخش اندکی از سازنده‌ها به‌دلیل ناپایداری وضعیت اقتصادی، حاضر به پیش فروش واحدهای مسکونی پروژه خود هستند؛ اما اگر چنین گزینه‌ای در یک منطقه برای خریداران وجود داشته باشد، بهترین گزینه محسوب خواهد شد.

در جدول زیر جدیدترین قیمت خرید آپارتمان با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مطابق با آمارهای رسمی سه منطقه 18، 20 و 17 به ترتیب ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید مسکن گزارش شده است.
خرید آپارتمان در مناطق ارزان تهران
نگاهی به آگهی‌های خرید آپارتمان در مناطق ارزان تهران نشان می‌دهد که این محله‌ها طی روزهای اخیر با کمبود آگهی فروش مواجه شده‌ و تنها تعداد محدودی آپارتمان برای فروش در این مناطق در سامانه‌های مجازی قابل جست‌وجو است.
به گزارش مجله دلتا البته از آنجا که عمده معاملات خرید و فروش مسکن در این مناطق به‌صورت سنتی و با مراجعه متقاضیان به بنگاه‌های مسکن انجام می‌شود تعداد آگهی‌هایی که این روزها در دسترس متقاضیان خرید وجود دارد به‌طور قطع بیشتر از تعدادآگهی‌‌هایی است که صرفا در فضای مجازی معرفی شده‌اند. اما مشکل و معضل کمبود عرضه در این مناطق نسبت به برخی دیگر محله‌ها و مناطق پایتخت مشهود است.

مطابق با آمارهای رسمی مربوط به تحولات بازار مسکن در خرداد امسال، منطقه ۱۸ ارزان‌‌ترین منطقه پایتخت به لحاظ میانگین قیمت فروش آپارتمان بوده است. در خرداد ماه هر متر مربع آپارتمان مسکونی در این منطقه به طور میانگین حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید که این میزان کمترین سطح میانگین قیمت فروش مسکن در میان ۲۲ منطقه شهر تهران است.

بعد از منطقه ۱۸ منطقه ۲۰ شهر تهران ارزان‌ترین منطقه پایتخت به لحاظ قیمت مسکن است. میانگین قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان در این منطقه در خرداد ماه به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. منطقه ۱۷ شهر تهران با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز سومین منطقه پایتخت به لحاظ کمترین سطح میانگین قیمت فروش آپارتمان است. فقط در این سه منطقه میانگین قیمت فروش هر متر مربع مسکن در خردادماه کمتر از ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است. بعد از این سه منطقه، مناطق ۱۵ و ۱۹ تهران با میانگین قیمت هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ارزان‌ترین مناطق شهر تهران در معاملات مسکن خردادماه بوده‌اند.

در جدول زیر جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در مناطق ارزان تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

سه منطقه ارزان تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت رهن کامل آپارتمان‌های زیر ۶۰ متر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دریافت مالیات از خانه‌های خالی و تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها؛ هر دو دست به دست هم داده‌اند تا بازار مسکن در روزهای شیوع کرونا تابستانی متفاوت را پشت سر بگذارد.
اخذ مالیات از خانه های خالی

بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران وجود دارد که از این تابستان مشمول اخذ مالیات از خانه های خالی خواهند شد. هر چند برخی از فعالان معتقدند این اقدام در عرضه واحدهای خالی به بازار موثر خواهد بود اما برآوردها نشان می‌دهد مهار تورم به صورت عمومی بیش از هر اقدام دیگری در ایجاد ثبات در بازار مسکن تاثیر خواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا یکی از فعالان بازار مسکن در شمال تهران با اشاره به شرایط ویژه بازار مسکن می‌گوید: تا ۱۰ روز پیش رونقی دربازار ایجاد شده بود و تعداد آگهی‌ها رو به افزایش گذاشت اما این روزها کمتر کسی خانه را آگهی می‌کند و مالکانی که درخواست فروش می‌دهند نیز قیمت اعلام نمی‌کنند بلکه می‎گویند به قیمت روز.

 وی با تاکید بر اینکه قیمت روز محدوده متفاوتی را در بر می‌‎گیرد، افزود: هر خانه‌ای در منطقه فروش برود مبنای قیمتی برای دیگر خانه‌ها می‌شود. البته بلافاصله مالکان یکی دو میلیون بالاتر از قیمت‌های فروش رفته، قیمت می‌گذارند.

در سوی دیگر شهر، در منطقه گلبرگ یکی از مشاوران منطقه در خصوص وضعیت معامله ملک در این منطقه گفت: میزان ساخت و ساز در این منطقه بالا است و مالکان پیشنهاداتی عجیب برای پیش فروش می‌دهند. به‌عنوان مثال، در فروردین‌ماه امسال خانه‌ها غالبا به قیمت ۱۸ میلیون تومان مشتری داشت و معامله می‌شد اما اکنون سازنده‌ها قیمت پیش فروش را ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی ۱۹ میلیون اعلام کرده‌اند.

 وضعیت در مناطق دیگر تهران نیز به همین صورت است. مناطق ضعیف‌تر تهران در جنوب شهر نیز با مشکلاتی بسیار عمده روبرو است. میانگین قیمت‌ها در مناطق ۱۸ و ۲۰ به حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. افزایشی عجیب در مناطقی که دهک‌های پایین درآمدی در آن ساکن هستند.

فعالان بازار مسکن می‌گویند کشش افزایش قیمت در این مناطق بسیار بالاست و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ملک را دارند به این مناطق سرازیر شده‌اند چرا که قیمت‌ها هنوز شرایطی برای خرید باقی گذاشته است، اما در بسیاری از مناطق ۲ رقمی شدن قیمت هر متر مربع واحد مسکونی وضعیت را برای سرمایه‎گذاران نیز پیچیده کرده است.

قیمت ارز

رشد شدید قیمت ارز در ماه‌های گذشته از نظر بسیاری از فعالان بازار، محرک اصلی رشد قیمت مسکن بوده است. در حقیقت افزایش نرخ مسکن نه به دلیل عرضه و تقاضا بلکه تحت تاثیر رشد انتظارات تورمی و افزایش نرخ دلار رخ داده است.

 بسیاری از فعالان بازار معتقدند عقب نشینی قیمت‌ها زمانی می‌تواند محقق شود که بازار ارز در ایران به ثبت برسد. شاید از این رو است که قیمت‌ها در بازار ملک هر روز در حال تغییر است و متناسب با تحولات دیگر بازارها قیمت‌های پیشنهادی نیز تغییر می‌کند. این وضعیت البته انجام معامله را مشکل کرده است چراکه بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به جای طی کردن دوره یک ماهه تا چهل روزه برای رفتن به محضر، بخش مهم پول را یک جا پرداخت کرده و با دریافت وکالت بلاعزل، تا زمان آماده شدن اسناد عوارض و مالیات و … برای سند زدن در محضر معطل شوند.

بسیاری از معامله گران می‌گویند کاهش قیمت‌ها منوط به برقراری ثبات در سایر بازارها از یک سو و افزایش عرضه از سوی دیگر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیارند گردشگرانی که برای دیدن انبوه سبز جنگل‌ها، تماشای آسمان پرستاره شب و کمپ در ارتفاعات و لذت بردن از مشاهده پدیده اقیانوس ابر راهی مازیچال می‌شوند.
دیدنی های مازیچال

در بسیاری از منابع از مازیچال به عنوان یک روستا یاد می‌کنند؛ اما لازم است در همین ابتدای مطلب بگوییم که در هیچ یک از منابع رسمی از مازیچال با عنوان روستای مازیچال یاد نشده است چرا که ساکنان دائمی ندارد. این منطقه صرفا مرتعی بسیار خوش آب و هوا به شمار می‌رود که دامداران در فصول بهار و تابستان به منظور چرای دام‌شان از آن استفاده می‌کنند. این منطقه چشم‌انداز بی‌نظیری را پیش روی‌تان می‌گذارد و امکان تماشای پدیده اقیانوس ابر را به شما می‌دهد. همچنین مازیچال یکی از مقاصد پرطرفدار برای آفرود است. بهترین زمان بازدید از مازیچال، اردیبهشت تا مهر است. با مجله دلتا گشتی در دیدنی های مازیچال داشته باشید.

دیدنی های مازیچال

  • آفرود و تماشای زیبایی‌های مسیر: برای رسیدن به مازیچال باید به کلاردشت رفته و از زیبایی‌های جاده چالوس لذت ببرید. سپس در این شهر سراغ روستای طویدره را بگیرید که طبیعت و چشم‌انداز زیبایی دارد و باید از میان آن عبور کنید. در انتهای روستا، جاده‌ای پرپیج و خم و کمی ناهموار انتظارتان را می‌کشد که باید با خودروهای مناسب یا در صورت داشتن مجوز از مراجع گردشگری، با خودروهای آفرود آن را بپیمایید؛ یک مسیر جنگلی و خاکی ۱۴ کیلومتری که پیمودنش حداقل ۱ ساعت زمان می‌برد و شما را به اعماق جنگل می‌رساند. جنگلی پرنور، زیبا و دیدنی که بر خلاف تصورتان اصلا تاریک نیست.
  • چشم‌انداز زیبای مازیچال: تصور کنید که در شمال کشور و در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا چه چیزی زیباتر از یک چشم‌انداز وسیع نصیب‌تان می‌شود؟ در مازیچال وسعت دیدی از کلارآباد تا رامسر را دارید و می‌توانید ساعت‌ها به نظاره این چشم‌انداز بنشینید. دورنمای دومین قله مرتفع ایران یعنی علم کوه نیز از ارتفاعات مازیچال قابل مشاهده است.

اقامت در مازیچال

  • اقیانوس ابرها: موقعیت خاص مازیچال باعث شده تا در این مکان، علاوه بر چشم انداز بتوانید از تماشای حرکت موج‌گونه ابرها هم غرق در لذت شوید و شاهد پدیده‌ای باشید که اقیانوس ابرها نامیده می‌شود. منظره‌ای که زبان از توصیفش قاصر است.
  • گل‌های سوسن چلچراغ: اگر اواخر اردیبهشت و خرداد تصمیم به این سفر بگیرید، شانس دیدن گل‌های سوسن چلچراغ را دارید؛ گل‌هایی خاص که فقط در ایران به صورت طبیعی می‌رویند و ارزش بالایی دارند. گل‌های پیش‌پیشا (پامچال) و ونوشه (بنفشه) نیز در این منطقه خودنمایی می‌کنند و بر زیبایی‌های مازیچال می‌افزایند.
  • چشم انداز پاییزی: مسیر جنگلی مازیچال در فصل پاییز بسیار دیدنی است و منظره‌ای رویایی را پیش روی‌تان می‌گذارد. هزاران رنگ را در این مسیر شاهد خواهید بود و می‌توانید از تماشای زیبایی‌های این فصل هزار رنگ لذت ببرید.
  • جمع‌آوری گیاهان دارویی: در ارتفاعات مازیچال، زرشک و گل‌گاوزبان می‌روید و می‌توانید این ارمغان طبیعت را جمع‌آوری کنید.
  • پرنده‌نگری و تماشای حیات وحش: این منطقه ارزشمند به عنوان منطقه مهم بین‌المللی برای پرندگان (IBA) ثبت شده است و پرندگانی همچون قرقاول، لاشخور، دارکوب، دم جنبانک، کبک، قوش، کبوتر، زاغچه، جغد، بلدرچین و … از پرندگانی هستند که در مازیچال مشاهده می‌شوند.
  • جنگل‌نوردی در مازیچال: جنگل مازیچال از جنگل‌های هیرکانی ایران به شمار می‌آید؛ قدمت این حیطه سبز به دوره سوم زمین‌شناسی (از ۶۵ تا ۱.۶۴میلیون سال قبل) برمی‌گردد و از لحاظ گونه‌های بومی و باستانی بسیار غنی و باارزش است.
  • کوهنوردی: بسیاری از کوهنوردان مازیچال را مقصدی برای یک کوهنوردی به یادماندنی می‌دانند و از کوهپیمایی در آن لذت می‌برند.
  • کمپینگ: مهم‌ترین چیزی که طبیعت دوستان را به مازیچال می‌کشاند، کمپ در زیر آسمان پرستاره و در ارتفاعات است. تصور کنید که شاهد غروب خورشید در اقیانوس ابرها باشید و یا وقتی که چشم باز می‌کنید منظره‌ای خارق‌العاده را پیش روی‌تان ببینید.
  • عکاسی: تصاویر جذابی را می‌توانید در مازیچال شکار کنید.

همه چیز درباره روستای مازیچال

امکانات مازیچال

هیچ امکاناتی اعم از برق، گاز و آب در مازیچال در دسترسی نیست و حتی مغازه‌ای هم در این منطقه وجود ندارد؛ بنابراین پیش‌بینی‌های لازم را بکنید و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشید. مایحتاج خود را از کلاردشت بخرید و برای نیازهای‌تان هم چاره‌ای بیندیشید. البته می‌توانید در فصول گرم، از ساکنان موقتی این منطقه محصولات لبنی مانند سرشیر و دوغ و … و نان محلی تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شمال ایران “دیدنی‌های تنکابن؛ جنگل دو هزار” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تمایل موجران به عرضه آپارتمان‌های اجاره‌ای نقلی خود به‌صورت رهن کامل، می‌تواند به نفع یک گروه از مستاجران که پرداخت اجاره ماهانه را دشوارتر از تامین ودیعه می‌دانند، تمام شود.
آپارتمان تا 60 متر مربع

نگاهی به آگهی‌های فروش آپارتمان تا ۶۰ متر مربع در تهران نشان می‌دهد که تعداد این آپارتمان‌های نقلی که اجاره‌بهای پیشنهادی آنها از سوی موجر به‌صورت «رهن کامل» اعلام شده است، در حال افزایش است.

به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی افزایش آپارتمان‌های رهن کامل در بازار واحدهای نقلی تا ۶۰ مترمربع را عمدتا به شرایط رونق در بورس مرتبط می‌دانند. شواهدی که آنها از بازار اجاره دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد امسال حتی برخی از مستاجران که پیش‌تر با قرارداد ترکیبی از رهن و اجاره در یک واحد آپارتمان سکونت داشته‌اند، به دلیل اصرار موجر به تمدید قرارداد صرفا به شکل رهن کامل، ناگزیر به جابه‌جایی شده‌اند.

تمایل موجران به عرضه آپارتمان‌های اجاره‌ای نقلی خود، به‌صورت رهن کامل می‌تواند به نفع یک گروه از مستاجران که همواره پرداخت اجاره ماهانه را دشوارتر از تامین ودیعه می‌دانند، تمام شود؛ اما این منفعت مشروط به آن است که قیمت پیشنهادی عادلانه باشد. در برخی از محله‌های مصرفی تهران در حالی که ارزش آپارتمان‌های اجاره‌ای تا سال گذشته در قراردادهای رهن کامل زیر مترمربعی ۲ میلیون تومان بوده، اکنون قیمت‌های پیشنهادی به بهای مترمربعی ۳ میلیون تومان رهن مشاهده می‌شود که از استطاعت خانوارهای مستاجر ساکن در این مناطق به مراتب بالاتر است. طبیعی است مستاجرانی که قدرت پرداخت ودیعه آنها برای یک واحد آپارتمان رهنی ۵۰ مترمربعی حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان بوده، امکان افزایش ۵۰ میلیون تومانی این رقم را برای تمدید قرارداد در سال جاری ندارند؛ آن هم بدون اینکه بر مطلوبیت واحد اجاری آنها افزوده شود.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌‌های فروش آپارتمان تا ۶۰ متر مربع در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره آپارتمان 60 متری

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جابه‌جایی اجاره نشین‌ها در بازار مسکن در حالی به اوج خود رسیده است که هنوز خبر امیدوارکننده‌ای در خصوص وام ودیعه مسکن شنیده نمی‌شود.
کمک هزینه ودیعه مسکن

به گفته محمد اسلامی مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ به این معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ متر مربع در نظرگرفته شده است.

به گزارش مجله دلتا امروز ۲۳ روز از تیرماه گذشته و پروسه جابه‎جایی اجاره‌نشین‌ها در بازار مسکن به اوج خود رسیده است. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است که پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن وعده نیست و این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفاً کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این ودیعه به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که قرارداد آنها رسمی و دارای کد رهگیری باشد. همچنین در صورتی که مسکن متقاضیان تهرانی ۷۵ متر مربع و متقاضیان شهرهای دیگر ۹۵ متر باشد، مشمول کمک هزینه ودیعه مسکن خواهند بود.

وی درباره میزان کمک ودیعه مسکن، افزود: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را اعلام نمی‌کنیم و منتظر بانک مرکزی هستیم. بانک مرکزی با بانک‌ها درباره منابع و شیوه اجرایی پرداخت ودیعه مسکن توافق کرده و به زودی آن را اعلام می‌کند تا در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسیده و اعلام شود.

تا اینجای کار مسئولان وزارت راه و شهرسازی با خوشبینی خاصی وعده عملیاتی شدن برنامه پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را می‌دهند. جابه‎جایی اجاره‌نشین‌ها در بازار مسکن به روزهای اوج خود رسیده، اما هنوز خبر امیدوارکننده‌ای در خصوص وام ودیعه مسکن شنیده نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متقاضیان خرید مسکن نوساز باید با احتیاط مضاعف، قیمت‌های پیشنهادی هر منطقه را بررسی کنند تا از ناحیه ترکیدن حباب قیمت‌های پیشنهادی، ضرر سنگینی متحمل نشوند.
حباب قیمت آپارتمان
ادامه روند افزایش نرخ ارز در بازار سبب شده فروشنده‌های آپارتمان‌های نوساز نیز قیمت‌های پیشنهادی خود را به اصطلاح واسطه‌ها، «لحظه‌ای» تغییر دهند و در یک هفته ممکن است چند نوبت قیمت پیشنهادی فروش یک واحد توسط سازنده تغییر کند. این بی‌ثباتی در اعلام قیمت‌های پیشنهادی هشداری برای متقاضیان خرید آپارتمان نوساز در مورد حباب قیمت آپارتمان است.

به گزارش مجله دلتا در روزهای اخیر میزان عرضه واحدهای نوساز و کلیدنخورده در بازار مسکن افزایش محسوسی پیدا کرده و این موضوع مختص یک منطقه خاص از شهر تهران نیست، بلکه در اغلب مناطق و محله‌ها اعم از لوکس و مصرفی مشاهده می‌شود. اما این افزایش عرضه، رخدادی نیست که چندان به منفعت متقاضیان خرید تمام شود، چراکه قیمت‌های پیشنهادی مالکان این واحدها به اصطلاح واسطه‌های ملکی «سرسام‌آور» است. از طرفی واحدهایی که از قبل نزد بنگاه‌ها آگهی شده‌است نیز در یکی دو هفته اخیر با تغییر قیمت روبه‌رو شده‌ و فروشنده‌ها که اغلب از جنس سازنده هستند، قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند. این افزایش در مورد برخی واحدها به حدی غیر منطقی است که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند پذیرای آن باشد.

به‌عنوان مثال قیمت پیشنهادی فروش یک واحد مسکونی کلیدنخورده در تهرانپارس تهران مترمربعی ۵۵ میلیون تومان اعلام شده و این در حالی است که تنها امکانات جانبی این ساختمان فراتر از آپارتمان‌های مصرفی، برخورداری از داکت اسپیلت و دو واحد پارکینگ است. با این حال قیمت پیشنهادی اعلامی از سوی سازنده به واسطه همین ویژگی، نزدیک دو برابر اعلام شده است.

به گفته واسطه‌های ملکی با وجود حباب در قیمت آپارتمان متقاضیان خرید مسکن نوساز باید با احتیاط مضاعف قیمت‌های پیشنهادی هر منطقه را بررسی کنند و حتی در صورت داشتن نقدینگی کافی برای خرید، بی‌گدار به آب نزنند؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است از ناحیه ترکیدن حباب قیمت‌های پیشنهادی این‌چنین، ضرر سنگینی را متحمل شوند.

در جدول زیر آگهی‌ های فروش آپارتمان ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “وام ودیعه مسکن به کدام خانه‌ها تعلق می‌گیرد؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دوهزار نام یک منطقه توریستی، وسیع و فوق‌العاده سرسبز در تنکابن است که به شما فرصت می‌دهد به دل جنگل‌ های شمال بروید و طبیعت‌گردی منحصربه‌فردی را تجربه کنید.
جنگل دو هزار

جنگل دو هزار با چشم‌اندازهای جذابش یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی ایران است و کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می‌کند. زمانی که از سمت تنکابن به سمت جنگل دو هزار حرکت می‌کنید، تقریبا در تمام طول مسیر، این رودخانه دو هزار و درختان هیرکانی، راش، چنار و … است که شما را همراهی می‌کنند. پیاده‌روی در دل طبیعت، آب‌وهوای دلچسب، شکم‌گردی و … تجربه دلچسبی است که دوهزار برای شما رقم خواهد زد. با مجله دلتا گشت و گذاری کوتاه در جنگل‌های دو هزار داشته باشید.

چرا جنگل دو هزار تنکابن؟

  • یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های مازندران است.
  • امکانات رفاهی نسبتا خوبی دارد.
  • فرصت یک شکم‌گردی جذاب و چشیدن طعم ماهی‌کباب تازه را به شما می‌دهد.
  • انتخاب خوبی برای پیک‌نیک و کمپینگ است.
  • در مقایسه با شهرهای نزدیکش، آب‌وهوای خنک‌تری حتی در فصل تابستان دارد.

از کجا پیاده‌روی کنیم؟

معمولا راهنمایان و تورهای گردشگری پیاده‌روی را از روستای عسل‌محله آغاز می‌کنند. این سفر نیز می‌تواند یک پیاده‌روی دو، سه ساعته باشد و هم یک کوهنوردی دو روزه که این هم بستگی به قدرت بدنی شما و هم برنامه‌ریزی دارد که برای این سفر انجام داده‌اید. می‌توانید چند ساعت در جنگل پیاده‌روی کنید، استراحت کرده چیزی بخورید، از مسیر رفته برگردید و سوار ماشین شده و بقیه تعطیلات را کنار دریا بگذرانید. مهم‌ترین نکته در سفر به منطقه و کوهنوردی و جنگل‌نوردی در دوهزار این است که هیچگاه این سفر را بدون راهنما آغاز نکنید.

سه-هزار-تنکابن-،-جنگلی-بکر-و-زیبا

در کجا کوهنوردی کنیم؟

  • عسل محله

اگر هدف شما پیاده‌روی در جنگل دوهزار است و ابزار و تجهیزات مناسب برای کوهپیمایی را در اختیار دارید، باید دو روز وقت بگذارید تا به قله سیالان برسید. کوهنوردان معمولا برای رسیدن به سیالان حدود ساعت پنج صبح از عسل محله حرکت خود را شروع می‌کنند؛ عسل‌محله آخرین نقطه‌ای است که می‌شود با ماشین به آنجا رسید. از عسل محله نزدیک به دو ساعت باید پیاده‌روی کنید تا به دریاسر برسید.

  • دریاسر

به این منطقه که برسید، جنگل تمام می‌شود و به دشتی وسیع خواهید رسید که در تابستان آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. وجود کوه‌های زیبای تنگ لات‌خان بن، سیاه‌کل و کل ‌تلا، همچنین چشمه‌ها و رودهای پرآب، دریاسر را به یکی از جاذبه‌های گردشگری، تبدیل کرده است. این دشت پر از درخت‌های ازگیل و آلوچه جنگلی است که می‌توانید در فصل میوه از آن‌ها برای خود بچینید. بهتر است کمی در دریاسر استراحت کنید. بعد از دریاسر حدود یک ساعت مسیر پیش روی شما است تا به منطقه «هرسنگ» برسید.

  • هرسنگ

اینجا منطقه پرآبی است و چشمه‌های زیادی از آن عبور می‌کند. بعد از هرسنگ وارد جنگل می‌شوید. بهتر است کمی استراحت کنید چون بعد از اینجا پیاده‌روی سختی  پیش رو دارید و باید سه ساعت در مسیری جنگلی راه بروید که تقریبا تمام مسیر سربالایی و شیبدار است. بعد از آن به راه‌گردان خواهید رسید.

  • وینی

در صورت لزوم، شب را همان جا چادر بزنید. اینجا گوسفندسرای چوپانان الموتی است، می‌توانید در نزدیکی محلی که ییلاق این دامداران است، شب را صبح کنید. آن بالا هوا بسیار سرد است. حتی در تابستان هم در این منطقه می‌شود برف دید. در این سرما باید چادر و کیسه خواب مناسب همراه داشته باشید، هر چند اگر وسیله کافی نداشتید، چوپانان این منطقه از کمک به کوهنوردان و مسافران دریغ نمی‌کنند. باید حدود ساعت پنج صبح از گوسفندسرا راه بیفتید تا بقیه مسیر را زیر آفتاب نمانید. از اینجا تا خود قله سیالان حدود چهار تا پنج ساعت راه و بیشتر مسیر سربالایی است و شیب آن در مناطقی بیشتر و در مناطقی کمتر می‌شود.

جنگل دوهزار در تنکابن

  • سیالان

در راه احتمالا از دریاآب که دریاچه‌ای فصلی در پای قله سیالان است هم عبور خواهید کرد. به قله که برسید، زیر سایه صخره‌ا‌‌ی استراحت کنید تا برای بازگشت انرژی کافی داشته باشید. می‌توانید از مسیر رفته بازگردید یا مثل خیلی کوهنوردان حرفه‌ای از کوه‌هایی که همه به هم راه دارند به الموت رفته و از آنجا به سمت قزوین راهی شوید. زمانی که مسیر رفته را بازگشتید و به عسل محله رسیدید، سوار ماشین شوید تا به تنکابن بروید. می‌توانید در تنکابن بمانید یا به سمت سلیمان‌آباد و از آنجا به سمت روستای چلاسر در ۱۲ کیلومتری جنوب غرب تنکابن بروید.

کجا بمانیم؟

این بستگی به سلیقه و امکانات مالی شما دارد که از میان امکانات: هتل، مهمانسرا، خانه محلی و چادر کدام را برای اقامت انتخاب کنید.  اگر فکرش را کرده‌اید و با خودتان چادر برده‌اید، نگران محل اقامت نباید بود و فقط باید به فکر بارش باران باشید. اگر هم خواستید، می‌توانید در اتاق خانه‌های روستایی منطقه بمانید. اگر هم چندان طاقت ماندن در طبیعت را ندارید، می‌توانید سراغ هتل و مهمانسرا در رامسر و تنکابن بروید.

چه بخوریم؟

انواع لبنیات و مربا را می‌توان در این منطقه خریداری کرد. به دلیل فراوانی گل و گیاه انواع مرباهای خوشمزه مثل مربای بهار نارنج، تمشک، پرتقال، گل و … را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. البته عسل و لبنیات محلی را هم نباید فراموش کرد. اگر آشنایی در روستاها دارید یا کسی را در منطقه پیدا کردید که برایتان غذا بپزد، فرصت خوردن غذاهای محلی را از دست ندهید، البته غذایی را که حتما یک مازندرانی محلی و مخصوصا روی آتش هیزم پخته باشد، خوراک‌هایی مثل میرزا قاسمی، باقالاقاتق، ترشه تره، شیرین تره، پنیر برشته، خورشت فسنجان، خورشت آلو و انواع خورشت‌ها و غذاهای دیگر.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شمال ایران “تالاب میانکاله؛ بهشت پرندگان مهاجر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کول خرسان (خرسون) از جاذبه‌های دزفول و دره‌ شگفت‌انگیزی است که در نوع خود در دنیا کم‌نظیر است. 

مسیر باریک چند کیلومتری را میان دو دیواره‌ سنگی تصور کنید؛ مسیری که دیواره‌های آن تا جایی بالا می‌رود که  نور به شما نرسد و فقط از روزنه‌های کوچکی به داخل دره بتابد. به دره کول خرسان دره ارواح خوش آمدید. این دره را با مجله دلتا بیشتر بشناسید.

دره کول خرسان یا اشکفت زرده، دره‌ای شگفت‌انگیز در ۲۵ کیلومتری شهرستان دزفول است. علت معروف شدن این مکان به دره ارواح ، انبوه نیزارها و درختان انگور و انجیر وحشی در دره و پوشیده بودن مسیر ورودی از درختان کنار و نخل است. در ابتدای دره، بیشه‌زاری از روییدنی‌های مختلف را پشت سر خواهید گذاشت. هرچه در این دره پیش بروید دیواره‌ها بلندتر و آسمان محوتر می‌شود.

کول خرسان دارای آب دائمی، آبشار، بیشه زار و انواع روییدنی‌های خاص منطقه است. هرچه به دهانه‌ تنگه نزدیک‌تر شوید، گیاه پرسیاووشان بسیاری خواهید دید که همه‌جا را به زیبایی سبزپوش کرده‌اند.
باریکه‌های آب از دیواره‌های دره جاری است و حتی گاهی آبشارهای کوچکی روی آن‌ها شکل‌گرفته و بعد از عبور از هر پیچ جلوه‌ تازه‌ای از دیواره‌های آبچکان کول خرسان خواهید دید. گاهی این دیواره‌ها آن‌قدر به هم نزدیک می‌شوند که فقط یک نفر می‌تواند از بینشان بگذرد و گاهی آنقدر عریض که می‌توانید آسمان وسیع را بالای سر خود ببینید.

دره کول خرسان
عمق این دره بیش از ۲۰۰ متر است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان می‌توانید دمای زیر ۲۰ درجه را در این دره تجربه کنید؛ چرا که همیشه آب خنک از کف دره و روی دیواره‌های آن جاری است و به اغلب قسمت‌های آن هم آفتابی نمی‌تابد.

این دره در نهایت به رودخانه دز منتهی می شود. از ابتدای شروع پیاده روی تا ابتدای کول حدود ۴ کیلومتر کوه پیمایی در مسیری نسبتا ناهموار وجود دارد. از ابتدای کول تا انتهای آن و رسیدن به رودخانه دز نیز مسافت نسبتا زیادی در حدود ۱۰ کیلومتر است.

در انتهای مسیر دره سطح آب به تدریج افزایش یافته به نحوی که مسیر را باید شنا کرد. به دلیل شدت جریان بالای رود دز، نزدیک شدن به رودخانه دز به شدت خطرناک بوده و بهتر است افراد فقط بخش‌های ایمن دره را بپیمایند.

کول خرسون دره ارواح

پیمودن دره کول خرسان یک تجربه‌ هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. درست است که پیمودن این دره به تجهیزات خاصی نیاز ندارد اما با توجه به طولانی بودن مسیر بهتر است دسته‌جمعی وارد دره شوید و کفش و لباس مناسب داشته باشید و مقداری خوراکی همراه خود ببرید.

زمان مناسب برای پیمودن کامل دره ارواح اواسط خردادماه است، زمانی که در آن منطقه باران‌های بهاری به پایان رسیده و خطر سیلاب در این منطقه کاهش یافته است .

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های جنوب ایران “دیدنی های دزفول؛ چال کندی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رامسر از زیباترین مناطق گردشگری در غرب استان مازندران است و سالانه مسافران و گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند.
رامسر، به‌دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی و مسحورکننده، دیدنی‌های متعدد و طبیعی افسانه‌ای، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر در طول سال مخصوصا بهار و تابستان به شمار می‌رود. طبیعت سرسبز و الهام‌بخش این شهر به شما فرصت دوری از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری را می‌دهد. پرسه در دیدنی های رامسر را با مجله دلتا تجربه کنید.

روستای جواهرده

روستای جواهرده دیدنی های رامسر

از دیدنی های رامسر، می‌توان به روستای «جواهرده» اشاره کرد که مانند نامش همچون جواهری در دل طبیعت استان مازندران می‌درخشد. جواهرده با جذاب‌ترین آثار تاریخی که در خود جای داده، در بخش گردشگری تاریخی نیز مهم و قابل‌توجه است. مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شود.

دریاچه قو

دریاچه قو

دریاچه قو رامسر از جمله جاهای دیدنی رامسر در نزدیکی جواهرده است. برای دسترسی به این دریاچه، باید از طرف روستای جواهرده از جنوب به‌سمت رامسر حرکت کرده و در بین راه جاده فرعی و خاکی خواهید دید که می‌توانید از آنجا به این دریاچه دسترسی داشته باشید.

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین دیدنی های رامسر رامسر

«تله‌کابین رامسر»، با طولی بالغ بر ۲ کیلومتر بزرگ‌ترین تله‌کابین در سراسر کشور است که از کنار ساحل دریای خزر شروع می‌شود و تا ارتفاعات جنگلی ادامه می‌یابد. از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی و مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

بخش اول تله‌کابین در بخش پایینی کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی همچون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک‌های مختلف و… پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز به‌شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی آی پی (VIP)، مکان‌های گردشگری و تفریحی مختلفی از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و… را در خود جای داده است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود دیدنی های رامسر

در فاصله‌ ۹ کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر، «بوستان جنگلی صفارود» قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر به شمار می‌رود. این منطقه‌ گردشگری در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. از ویژگی‌های این منطقه می‌توان به مسیرهای بکر با چشم‌اندازهای ویژه و تماشایی اشاره کرد که مناظری زیبا و دیدنی را در این ناحیه برای مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، فراهم کرده است. وجود جنگل، رودخانه، چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد و آب و هوایی دلپسند و مطبوع، از ویژگی‌های این بوستان است. همچنین آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، آب قابل استفاده و… از جمله امکاناتی است که در بوستان جنگلی صفارود برای مسافران و گردشگران فراهم شده است.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

«جنگل دالخانی»، از دیدنی های رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این جنگل بسیار زیبا و به‌صورت نیمه‌کوهستانی با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه‌های تماشایی و طبیعی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تماشایی آن است که خود به مهم‌ترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است. «دالان بهشت»، لقبی است که از سوی گردشگران به این جنگل افسانه‌ای با درختانی سربه‌فلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا دیدنی های رامسر

یکی دیگر از غارهای زیبا و منحصربه‌فرد شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان قرار دارد. این جاذبه‌ طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب‌العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار دارد. از ویژگی‌های این غار، چشم‌انداز خیره‌کننده و کم‌‌نظیر آن است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شمال ایران “تالاب میانکاله؛ بهشت پرندگان مهاجر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گرجستان با جاذبه های گردشگری فراوان در مرز شرقی اروپا قرار دارد و از مقاصد ارزان برای سفر است.
دیدنی های گرجستان

گرجستان سرزمین کوه و سنگ، قلعه‌های قرون وسطایی و صومعه‌ها، تپه‌های سرسبز، کوه‌های باعظمت، غارهای عمیق و ساحل‌های سنگی است. مسافران زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن طبیعت بکر و لذت بردن از فرهنگ خاص این کشور راهی گرجستان می‌شوند. دیدنی های گرجستان اما به تفلیس و باتومی منتهی نمی‌شود با مجله دلتا جاذبه های گردشگری گرجستان را بیشتر بشناسید.

تفلیس Tbilisi

تفلیس از بهترین دیدنی های گرجستان است. این شهر بر کرانه‌ رودخانه‌ی متکواری (Mtkvari/ رود کر) و میان چند رشته‌کوه واقع شده است. تفلیس از قرن پنجم میلادی تا به حال پایتخت گرجستان بوده و تنوع معماری آن بازتابی از تاریخ طولانی و پیچیده‌اش است. یکی از بهترین راه‌ها برای درک این مکان منحصر‌به‌فرد، قدم زدن در خیابان‌ها و به‌خصوص در قسمت قدیمی و رنگارنگ شهر است. برای لذت بردن از یک منظره بی‌نظیر از سراسر شهر به قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) سر بزنید. برای رسیدن به بالای این قلعه تله‌‌کابینی نیز تعبیه شده است.

جاذبه های تفلیس

متسختا Mtskheta

متسختا قلب معنوی و از مهم‌ترین جاذبه‌ های گرجستان به‌حساب می‌آید. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که اثری ۴۰۰۰ ساله از اجتماع انسانی در آن یافت شده است. متسختا در نوار باریکی در طول ساحل رود متکواری و آراگوی کشیده و تقریباً به طول کامل توسط کوهستان‌ها، احاطه شده‌ است و حدود ۳۰ دقیقه تا تفلیس فاصله دارد.

متسختا دیدنی های گرجستان

واردزیا Vardzia

واردزیا یک صومعه باشکوه در دل کوه در جنوب گرجستان است. این شهر شبیه یکی از صحنه‌های فیلم «ارباب حلقه‌ها» است، اگرچه برخلاف فیلم، محل زندگی کوتوله‌ها نبوده و راهبان ساکن آن بوده‌اند. این صومعه‌ مخفی در قرن دوازدهم میلادی، در طول دوره حکومت پادشاه تامار، ساخته شده است. پادشاه تامار اولین زنی بود که به‌عنوان یک پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان تاج‌گذاری کرد. این مکان دیدنی تا پیش از وقوع چندین زلزله کاملا مخفی و دور از چشم بود.

واردزیا دیدنی های گرجستان

باتومی Batumi

باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان، شهری مدرن بر کرانه‌ دریای سیاه است. وقتی در این شهر قدم می‌زنید احساس می‌کنید جایی خارج از گرجستان هستید. معماری این شهر تلفیقی از سبک اروپایی و آسیایی است و برج‌ها، مجسمه‌ها و بناهای ساخت معماران خوش‌فکر را در خود جای داده است. ساختمان‌های اصلی شهر را می‌توان به‌وضوح در نورپردازی‌های شب‌ تماشا کرد. باتومی یکی از جاهای دیدنی گرجستان است که یک شهر فریبنده برای جذب گردشگر به‌حساب می‌آید. اگر با قطار از تفلیس به مقصد باتومی راهی شوید، در مسیر ۵ ساعته می‌توانید از مناظر بسیار زیبا لذت ببرید.

باتومی

کازبگی Kazbegi

کازبگی با مناظر فوق‌العاده‌اش هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند؛ چه آنهایی که عاشق سفرهای لوکس هستند و چه کسانی که هیچهایک می‌کنند، طبق سلیقه خود بهترین تجربه سفر را خواهند داشت. در این روستای زیبا مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد که شما را به سمت کلیسا گرجتی ترینیتی (Gergeti Trinity Church) هدایت می‌کند. این کلیسا در ارتفاع ۲۱۷۰ متری واقع شده است.

گرجستان بهشت هیچهایکرها است. اولین ماشینی که به آن علامت هیچهایک را نشان دهید برای شما توقف خواهد کرد. این قانون برای رسیدن به کازبگی نیز رعایت می‌شود. از ایستگاه اتوبوس دیدوب (Didube) تفلیس نیز مینی‌بوس‌هایی به مقصد کازبگی حرکت می‌کنند.

کازبگی جاهای دیدنی

باخمارو Bakhmaro

باخمارو در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از دریا، به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین مناطق اقلیمی گرجستان شناخته می‌شود. بازدید از باخمارو گزینه‌های لذت‌بخش زیادی را به مسافرانش عرضه می‌کند. شما می‌توانید بالای ابرها چادر بزنید، از کهکشان راه شیری عکس بگیرید و طلوع و غروب خورشید را بر فراز دریای سیاه ببینید. همچنین می‌توانید توت و قارچ بچینید، از مناظر بدیع و صدای طبیعت لذت ببرید و حس واقعی زندگی روستایی در گرجستان را تجربه کنید. فاصله‌ی باخمارو از تفلیس حدود ۵ ساعت است. از تفلیس و چوخاتوری (Chokhatauri) مینی‌بوس‌هایی به مقصد باخمارو حرکت می‌کنند.

باخمارو دیدنی های گرجستان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سنگاپور “دیدنی های سنگاپور” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گرجستان با جاذبه های گردشگری فراوان در مرز شرقی اروپا قرار دارد و از مقاصد ارزان برای سفر است.
دیدنی های گرجستان

گرجستان سرزمین کوه و سنگ، قلعه‌های قرون وسطایی و صومعه‌ها، تپه‌های سرسبز، کوه‌های باعظمت، غارهای عمیق و ساحل‌های سنگی است. مسافران زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن طبیعت بکر و لذت بردن از فرهنگ خاص این کشور راهی گرجستان می‌شوند. دیدنی های گرجستان اما به تفلیس و باتومی منتهی نمی‌شود با مجله دلتا جاذبه های گردشگری گرجستان را بیشتر بشناسید.

تفلیس Tbilisi

تفلیس از بهترین دیدنی های گرجستان است. این شهر بر کرانه‌ رودخانه‌ی متکواری (Mtkvari/ رود کر) و میان چند رشته‌کوه واقع شده است. تفلیس از قرن پنجم میلادی تا به حال پایتخت گرجستان بوده و تنوع معماری آن بازتابی از تاریخ طولانی و پیچیده‌اش است. یکی از بهترین راه‌ها برای درک این مکان منحصر‌به‌فرد، قدم زدن در خیابان‌ها و به‌خصوص در قسمت قدیمی و رنگارنگ شهر است. برای لذت بردن از یک منظره بی‌نظیر از سراسر شهر به قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) سر بزنید. برای رسیدن به بالای این قلعه تله‌‌کابینی نیز تعبیه شده است.

جاذبه های تفلیس

متسختا Mtskheta

متسختا قلب معنوی و از مهم‌ترین جاذبه‌ های گرجستان به‌حساب می‌آید. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که اثری ۴۰۰۰ ساله از اجتماع انسانی در آن یافت شده است. متسختا در نوار باریکی در طول ساحل رود متکواری و آراگوی کشیده و تقریباً به طول کامل توسط کوهستان‌ها، احاطه شده‌ است و حدود ۳۰ دقیقه تا تفلیس فاصله دارد.

متسختا دیدنی های گرجستان

واردزیا Vardzia

واردزیا یک صومعه باشکوه در دل کوه در جنوب گرجستان است. این شهر شبیه یکی از صحنه‌های فیلم «ارباب حلقه‌ها» است، اگرچه برخلاف فیلم، محل زندگی کوتوله‌ها نبوده و راهبان ساکن آن بوده‌اند. این صومعه‌ مخفی در قرن دوازدهم میلادی، در طول دوره حکومت پادشاه تامار، ساخته شده است. پادشاه تامار اولین زنی بود که به‌عنوان یک پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان تاج‌گذاری کرد. این مکان دیدنی تا پیش از وقوع چندین زلزله کاملا مخفی و دور از چشم بود.

واردزیا دیدنی های گرجستان

باتومی Batumi

باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان، شهری مدرن بر کرانه‌ دریای سیاه است. وقتی در این شهر قدم می‌زنید احساس می‌کنید جایی خارج از گرجستان هستید. معماری این شهر تلفیقی از سبک اروپایی و آسیایی است و برج‌ها، مجسمه‌ها و بناهای ساخت معماران خوش‌فکر را در خود جای داده است. ساختمان‌های اصلی شهر را می‌توان به‌وضوح در نورپردازی‌های شب‌ تماشا کرد. باتومی یکی از جاهای دیدنی گرجستان است که یک شهر فریبنده برای جذب گردشگر به‌حساب می‌آید. اگر با قطار از تفلیس به مقصد باتومی راهی شوید، در مسیر ۵ ساعته می‌توانید از مناظر بسیار زیبا لذت ببرید.

باتومی

کازبگی Kazbegi

کازبگی با مناظر فوق‌العاده‌اش هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند؛ چه آنهایی که عاشق سفرهای لوکس هستند و چه کسانی که هیچهایک می‌کنند، طبق سلیقه خود بهترین تجربه سفر را خواهند داشت. در این روستای زیبا مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد که شما را به سمت کلیسا گرجتی ترینیتی (Gergeti Trinity Church) هدایت می‌کند. این کلیسا در ارتفاع ۲۱۷۰ متری واقع شده است.

گرجستان بهشت هیچهایکرها است. اولین ماشینی که به آن علامت هیچهایک را نشان دهید برای شما توقف خواهد کرد. این قانون برای رسیدن به کازبگی نیز رعایت می‌شود. از ایستگاه اتوبوس دیدوب (Didube) تفلیس نیز مینی‌بوس‌هایی به مقصد کازبگی حرکت می‌کنند.

کازبگی جاهای دیدنی

باخمارو Bakhmaro

باخمارو در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از دریا، به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین مناطق اقلیمی گرجستان شناخته می‌شود. بازدید از باخمارو گزینه‌های لذت‌بخش زیادی را به مسافرانش عرضه می‌کند. شما می‌توانید بالای ابرها چادر بزنید، از کهکشان راه شیری عکس بگیرید و طلوع و غروب خورشید را بر فراز دریای سیاه ببینید. همچنین می‌توانید توت و قارچ بچینید، از مناظر بدیع و صدای طبیعت لذت ببرید و حس واقعی زندگی روستایی در گرجستان را تجربه کنید. فاصله‌ی باخمارو از تفلیس حدود ۵ ساعت است. از تفلیس و چوخاتوری (Chokhatauri) مینی‌بوس‌هایی به مقصد باخمارو حرکت می‌کنند.

باخمارو دیدنی های گرجستان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سنگاپور “دیدنی های سنگاپور” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میانکاله از زیباترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی استان مازندران و سرزمین اسب‌های آزاد و پرندگان مهاجر است.
تالاب میانکاله

تالاب میانکاله در استان مازندران درون شبه جزیره‌ای به همین نام قرار دارد. میانکاله شبه جزیره‌ای باریک است که از شمال به دریای خزر، از جنوب به خلیج گرگان، از غرب به تالاب زاغمرز راه دارد. در شرق آن نیز جزیره آشوراده قرار دارد و با تنگه باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر به بندر ترکمن می‌رسد. این تالاب بهشت پرنده‌نگری ایران است و طیف وسیعی از پرنده‌های آبزی مهاجر نظیر فلامینگو، پلیکان خاکستری، انواع قوها، عقاب دریایی دم سفید، قرقاول خزری و … در این منطقه خواهید دید. پرنده‌های نادری از سراسر جهان هر سال این تالاب را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. مجله دلتا را با پرسه در تالاب میانکاله، نگین تالاب‌های ایران ورق بزنید.

توجه داشته باشید که بازدید از تالاب میانکاله تنها با مجوز اداره سازمان حفاظت محیط زیست بهشهر امکان پذیر است. پس بهتر است پیش از سفر این مجوز را دریافت کنید. بدون این مجوز امکان ورود به محوطه تالاب را نخواهید داشت. 

پرندگان تالاب میانکاله

در مسیر تالاب میانکاله 

  • دشت ناز ساری، محل زندگی گوزن زرد ایرانی

از ساری مسیر جاده سیاهکلرود به مازندران را که در پیش بگیرید دیدنی‌هایی بسیاری وجود دارد که تجربه سفر را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند. یکی از این مقصدها دشت ناز ساری است که در نزدیکی شهر ساری قرار گرفته و مانند منطقه میانکاله یکی از پناهگاه‌های حیات وحش ایران به شمار می‌رود. دشت ناز با مساحت ۵۵ هکتار، اصلی‌ترین مرکز تکثیر و نگهداری از تعدادی گونه‌های کمیاب و در حال انقراض ایرانی به ویژه گوزن زرد خالدار محسوب می‌شود.

اینجا از پشت نرده‌ها می‌توانید به تماشای گوزن‌های بزرگ و زیبایی بنشینید که با سرعت از کنار شما عبور می کنند. درختان بلوط کهنسال، چشم‌اندازهای زیبای جنگل، پرواز دسته‌های بزرگ کبوترهای جنگلی، قرقاول و … از دیگر جاذبه‌های این پناهگاه است.

دشت ناز ساری

  • تالاب لپو زاغمرز، تماشای طلوع و غروب آفتاب

در جاده ساحلی و در مسیر رسیدن به تالاب میانکاله، تالاب دیگری وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. تالاب یا مرداب زاغمرز، تالابی جدا افتاده از بخش شبه جزیره میانکاله است؛ اما زیبایی‌های خاص خود را دارد. در گذشته به دلیل نزدیکی تالاب به ساحل دریای خزر و میانکاله، پرنده‌های بسیاری به اینجا رفت و آمد و در آن زندگی می‌کردند؛ اما شکار زیاد و عدم کنترل محیط زیست اطراف تالاب، باعث شد تا این روزها تک و توک پرنده‌ای در آن به چشم بخورد. اکنون ماهی‌های فراوانی در تالاب زاغمرز پرورش داده می‌شود که البته صید آنها غیرمجاز است.

طلوع و غروب بی‌نهایت زیبا و دیدنی این تالاب را در کمتر جایی می‌توان دید. توصیه می‌کنیم برنامه سفرتان را طوری بچینید که بتوانید یکی از این دو حالتِ تالاب را دریابید و از شکوه طبیعت لذت ببرید. پیاده‌روی در اطراف تالاب را نیز به هیچ وجه فراموش نکنید که به شدت آرامش بخش و جذاب است.

پایان مسیر، تالاب میانکاله 

پس از طی مسافتی، به نزدیکی‌های تالاب می رسید. باید راه خود را از میان درختچه‌ها، علف‌ها و گیاهان بلند باز کنید تا به دشتی وسیع برسید. هنوز خبری از پرنده‌ها نیست و نشانی از آنها دیده نمی‌شود. اندکی که به پیش می‌روید زمین زیرپایتان کم کم مرطوب می‌شود و به مرور حالت باتلاقی پیدا می‌کند.

تالاب های ایران

  • پیاده روی در تالاب میانکاله

قدم زدن در تالاب میانکاله با تمام آن چیزی که تاکنون تجربه کردید متفاوت است، تا جایی که چشم کار می کند زمینی مسطح و صاف در برابرتان قرار دارد و به دور از سروصداهای شهری، این صدای پرنده های مختلف است که شما را در بر می گیرد. اینجا عمق آب کم کم، افزایش پیدا می کند و بعد از صدها متر پیاده روی در آب، تازه سطح آن چند سانتی متر بالا می آید.

  • پرنده نگری در تالاب میانکاله

در تالاب میانکاله هر اندازه به سمت شرق بروید شوری آب تالاب بیشتر می‌شود و در انتهای شرقی تالاب، میزان شوری آن با آب دریا برابری می کند. بنابراین اگر به دنبال پرنده‌ای خاص هستید باید بدانید که آن پرنده در کدام زیستگاه آبی زندگی می‌کند و آن را بیشتر دوست دارد.

زیستگاه آب شیرین: این زیستگاه در غربی‌ترین قسمت تالاب قرار دارد و می‌توانید پرندگانی مانند حواصیل سفید بزرگ، اگرت کوچک، حواصیل خاکستری و اردک‌های روی آبچَر را اینجا ببینید.

زیستگاه لب شور: این زیستگاه تقریبا در میانه تالاب قرار گرفته است و بیشتر انواع آبچلیک، سلیم، تلیله و مخصوصا فلامینگو در اینجا حضور دارند.

زیستگاه آب شور: این زیستگاه در شرقی‌ترین بخش تالاب قرار دارد و برای تماشای انواع کشیم، باکلان بزرگ، پرستوهای دریایی و انواع کاکایی باید به اینجا مراجعه کرد.

میانکاله

زمان مهاجرت پرنده ها به میانکاله

پرنده‌ها هر سال از اوایل شهریور ماه شروع به مهاجرت به سمت تالاب میانکاله می کنند و در حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون پرنده (خشکی زی، آبزی و کنارآبزی) فصل‌های سرد سال را در این منطقه می گذرانند.

ترتیب حضور پرنده های مختلف در تالاب میانکاله

البته مهاجرت، زادآوری و زندگی پرنده های مختلف مهاجر در میانکاله تنها محدود به فصل های سرد سال نمی‌شود و بسیاری از آنها در زمان‌های مختلفی به اینجا مهاجرت می کنند. در این قسمت، ترتیب‌های مختلف حضور پرنده‌ها در میانکاله را برای شما شرح می‌دهیم تا اگر به پرنده خاصی علاقه دارید بدانید چه زمانی باید به این پناهگاه سفر کنید.

  • شهریور ماه

اوایل شهریور: خوتکای معمولی، خوتکای ابرو سفید و اردک نوک پهن

میانه شهریور: اردک سرسبز

اواخر شهریور: اردک سرحنایی و فیلوش

  • مهر ماه

اوایل مهرماه: سروکله اردک سیاه کاکل و اردک سرسیاه

۱۵ مهر به بعد: اردک تاج دار و بقیه انواع اردک ها، مرگوس ها و باکلان ها

  • آبان، آذر و دی ماه 

 اوایل آبان ماه: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک

 اوایل آذر ماه: چنگرها، چنگرها با داشتن ۵۰ تا ۶۰ درصد جمعیت بیشترین تعداد پرنده های مهاجر میانکاله را شامل می‌شوند. مهاجرت آنها تا پایان آذرماه ادامه پیدا می‌کند.

نیمه دوم آذر ماه تا اوایل دی ماه: قوها و پلیکان ها، آخرین پرنده هایی هستند که در فصل مهاجرت به میانکاله می رسند.

  • زمان بازگشت:

پرنده‌های مهاجر معمولا از اواخر اسفند به دلیل بالارفتن دمای هوا، شروع به بازگشت به خانه‌های شان می‌کنند و دوره بازگشت شان تا اوایل خرداد طول می‌کشد. اما اگر پرنده‌ای زخمی یا بیمار و تیرخورده باشد مجبور است در میانکاله بماند.

میانکاله

پرنده‌های مهاجری که بعدا بومی می‌شوند

در طول سال‌های گذشته، تعدادی از پرنده‌های مهاجر مانند اردک سرسبز و چنگر به علت ضعف و بیماری نتوانسته‌اند مهاجرت کنند. آنها در همین تالاب زادآوری کرده‌اند و از آنجایی که پرنده مادر مهاجرت نمی‌کند جوجه‌هایشان بومی منطقه شده‌اند. امروزه تعداد این نوع پرنده‌ها به دو تا سه هزار قطعه می‌رسد که شامل یلوه معمولی، یلوه آبی و کشیم ها نیز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طبق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید برابر الگوی مسکن باشد.
وام ودیعه

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی یکی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران تهرانی، داشتن واحد حداکثر ۷۵ مترمربعی است. شرطی که براساس آن بخش زیادی از اجاره نشین‌ها از طرح دولت حذف می‌شوند.

به گزارش مجله دلتا حدود ۲ ماه است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن در حمایت از مستاجران خبر می‌دهند. تا امروز اطلاعات مربوط به این برنامه به صورت قطره چکانی اعلام شده و جزییات دقیق آن مشخص نیست.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در تازه‌ترین اظهارنظر خود با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حال تجزیه و تحلیل نحوه پرداخت تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن است، می‌گوید: قرار است کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیاردتومانی را که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده، برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر بگیرد.

وی افزود: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید برابر الگوی مسکن باشد. به این معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای بهره‌مندی از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر است.  این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

به نظر نمی‌رسد معیار اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی بتواند مشکل بخش زیادی از مستاجران را برطرف کند؛ چراکه به طور قطع اجاره‌نشین‌های فراوانی مشمول طرح حمایتی دولت نمی‌شوند. از سوی دیگر زمان اجرایی شدن این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فصل نقل و انتقال در بازار اجاره مسکن چند ماهی است که آغاز شده و طولانی شدن زمان اجرای طرح دولت به جز آثار روانی بسیار محدود، تاثیری بر بازار مسکن نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های زیر متری ۱۰ میلیون تومان در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برخی مشاوران املاک در مناطق شمالی پایتخت از افزایش عرضه آگهی‌های جدید به بنگاه‌ها خبر می‌دهند.
آگهی های فروش مسکن

طی یک ماه اخیر به دلیل نوسانات پی‌در پی قیمت‌ها در بازار مسکن، گروه زیادی از مالکان از عرضه واحد مسکونی خود برای فروش به بازار منصرف شدند. این گروه از مالکان به دلیل وجود انتظارات تورمی در بازار سعی داشتند تا رسیدن قیمت‌ها به سطح موردنظر از فروش ملک خود خودداری کنند، در نتیجه حجم آگهی های فروش مسکن به بازار به‌شدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش مجله دلتا مشاوران املاک در مناطق شمالی پایتخت عنوان می‌کنند که طی چند روز اخیر برخی از این مالکان که از بازار عقب‌نشینی کرده بودند و حتی در صورت مراجعه خریدار، حاضر به فروش نمی‌شدند؛ برای فروش ملک خود اعلام آمادگی کرده‌اند. البته این گروه از مالکان همچنان سعی دارند قیمت‌های پیشنهادی خود در آگهی های فروش مسکن را سطح بالا اظهار کنند. در عین حال برخی مشاوران املاک معتقدند پیش‌بینی این گروه از مالکان برای کاهش سرعت رشد قیمت‌ها در چندماه آتی، یکی از مهم‌ترین دلایل بازگشت این مالکان در مناطق شمالی پایتخت به بازار بوده است. اما مشاوران املاک در سایر مناطق شهری به‌ویژه در دو منطقه مصرفی پایتخت عنوان می‌کنند مالکان در این مناطق همچنان برای عرضه آپارتمان خود تردید دارند.

در جدول زیر قیمت پیشنهادی تعدادی از آپارتمان‌های مسکونی ارائه شده که بخش زیادی از آنها در مناطق شمالی پایتخت قرار گرفته‌اند. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت پیشنهادی آپارتمان

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های زیر متری ۱۰ میلیون تومان در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قرار است از محل منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده به منظور کمک به مستاجران نیازمند، وام ودیعه مسکن پرداخت شود.
وام ودیعه مسکن مستاجران

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، حداکثر متراژ واحد مسکونی برای برخورداری از وام ودیعه مسکن مستاجران در تهران ۷۵ متر و در سایر شهرها ۹۰ متر در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی با بیان جزییاتی از تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن، اظهار داشت: قرار است، کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی را که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده به منظور پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ به این معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای بهره‌مندی از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی نکته مهم دیگر برای پرداخت وام ودیعه را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر دانست و گفت: این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان وام ودیعه مسکن مستاجران از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

پیش از این طی مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله کرونا به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی و خودسرانه، حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر اعلام و تلاش شد تا بخشی از ودیعه مسکن و تسهیلاتی که این ستاد درنظر گرفته، به مستاجرانی ارائه شود که در گروه‌های هدف قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی آنان برابر الگوی طرح جامع مسکن است.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسهیلات ستاد مقابله با کرونا گفته بود: این بسته حمایتی به عنوان کمک به ودیعه مسکن افرادی است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجران فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “نرخ اجاره در مناطق مختلف تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به اعتقاده برخی کارشناسان مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای خارج می‌کند و  سفته بازان و سوداگران دیگر نمی‌توانند بدون هیچ منعی در این بازار سرمایه گذاری کنند.
وضعیت مسکن در تیر ماه 99

قیمت مسکن در خردادماه شیب افزایشی تندی را به خود گرفته بود که به رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با اردیبهشت ماه و ۴۲ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته  منجر شد. قیمت اجاره نیز با تبعیت از قیمت مسکن، نسبت به تابستان سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشت، اما وضعیت مسکن در تیر ماه ۹۹ نشان می‌دهد بازار آرام شده است.

به گزارش مجله دلتا آمارهای غیر رسمی از اوضاع خرید و فروش در بازار مسکن پایتخت در تیرماه امسال از ثبات قیمت‌ها و خروج سوداگران (متقاضیان غیر مصرفی) از بازار مسکن خبر می‌دهد.

در تیرماه ۹۹، دولت نخستین بار برای تعیین مبلغ اجاره سقف تعیین و همزمان برای عرضه مسکن مصوبه قدیمی دریافت مالیات از خانه‌های خالی را وارد فاز اجرایی کرد که به اعتقاد برخی کارشناسان این مصوبه مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای خارج می‌کند و سفته بازان و سوداگران دیگر نمی‌توانند بدون هیچ منعی در این بازار سرمایه گذاری کنند.

همزمان جذابیت بازارهای موازی مانند بورس می‌تواند کوچ متقاضیان غیرمصرفی از بازار مسکن را به روندی ادامه‌دار تبدیل کند و تا ۱۰ درصد منجر به کاهش قیمت مسکن شود. سوداگران و سفته بازان بعد از هر شوک قیمتی در بازارهای طلا، ارز و … به سراغ خرید مسکن می‌روند تا به زعم خود از تورم جا نمانند و سرمایه خود را چند برابر کنند؛ اتفاقی که در آخرین ماه پاییز سال گذشته در منطقه یک تهران روی داد و قیمت خانه در این منطقه را در هر متر مربع تا ۵ میلیون تومان بیشتر کرد اما شرایط در تیرماه امسال به سمت دیگری هدایت شد.

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه املاک تهران پیش تر گفته بود: اگر بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد کرد که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

۱۵ روز دیگر گزارش رسمی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی از نرخ‌ها در اولین ماه تابستان ۹۹ منتشر خواهد شد، اما نگاهی به وضعیت مسکن در تیر ماه ۹۹ نشان می‌دهد قیمت‌ها در تیرماه به ثبات رسیده است و فعلا خبری از افزایش روزانه قیمت مسکن و اجاره نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “نرخ اجاره در مناطق مختلف تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مالکان آپارتمان‌هایی که می‌توان به آنها لقب «مشکل‌دار» را اطلاق کرد، از فرصت تشدید فاصله قدرت خرید و قیمت مسکن استفاده کرده و زمان را برای عرضه املاک خود مناسب دیده‌اند.
آگهی‌ های فروش آپارتمان
بررسی تازه‌ترین آگهی‌ های فروش آپارتمان از وجود آپارتمان‌های ارزان‌قیمت با بهای تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع خبر می‌دهد؛ دامنه قیمتی که این روزها در بازار مسکن نادر شده است.

به گزارش مجله دلتا رشد قابل توجه قیمت مسکن در خرداد امسال، یک گروه از مالکان را بر آن داشت تا فرصت را برای حضور در بازار مسکن مغتنم بشمارند. این گروه مالکان آپارتمان‌هایی هستند که به سبب یکی از نواقص غیرمتعارف و نسبتا غیرقابل پذیرش از سوی اکثر متقاضیان مسکن، پیش از این بازار مناسبی برای عرضه نیافته بودند. به بیان ساده‌تر، از آنجا که در ماه‌های اخیر قیمت مسکن با وجود شرایط رکودی و نیز وضعیت خاص ناشی از شیوع کرونا که متقاضیان مسکن را نسبت به حضور در بازار بی‌رغبت کرده بود، باز هم رشد قابل توجه ۷/ ۱۱‌ درصدی را در تهران ثبت کرد، سطح قیمت‌ها فاصله مضاعفی نسبت به قدرت خرید جست‌وجوگران بازار مسکن پیدا کرده است.

اکنون متقاضیان مسکن در هر یک از محله‌های تهران ناگزیر به کوچ به محله‌های ارزان‌تر هستند، به این امید که بتوانند در نقطه دیگری از پایتخت خانه‌دار شوند. در این شرایط مالکان آپارتمان‌هایی که می‌توان به آنها لقب «مشکل‌دار» را اطلاق کرد، از فرصت تشدید فاصله قدرت خرید و قیمت مسکن استفاده کرده و زمان را برای عرضه املاک خود مناسب دیده‌اند. آنچه اکنون به‌عنوان آپارتمان‌های مترمربعی تا ۱۰ میلیون تومان نزد بنگاه‌ها فایل شده نیز، عمدتا از این جنس است.

موجودی آگهی‌ها نشان می‌دهد تقریبا از هر سه آپارتمان عرضه شده در دامنه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع، یکی فاقد سند بوده و اصطلاحا «قولنامه‌ای» است. این گروه از آپارتمان‌ها به خاطر مشکل سندی بازار بسیار محدودی در پایتخت دارد، به ویژه اینکه امکان استفاده از انواع وام روی سند آنها نیز وجود ندارد. همین ویژگی سبب شده قیمت آنها کمتر از نصف قیمت واقعی آپارتمان‌های سنددار در همان منطقه باشد.

مورد دیگری که در این آپارتمان‌ها پرتعداد است، قرار گرفتن در طبقه چهارم بدون آسانسور، پارکینگ و حتی انباری است. همچنین تعداد زیادی از آنها آپارتمان‌های زیرهمکفی هستند که علاوه بر محروم بودن از امکانات، مشکل کمبود نور کافی را هم دارند. البته همه آپارتمان‌های فاقد سند و زیرزمین، الزاما در دامنه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان قرار ندارند اما بیش از نصف عرضه در این دامنه قیمتی، از یکی از دو جنس مذکور است.

در جدول زیر آگهی‌ های فروش آپارتمان ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت طبقه زیر همکف

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “نرخ اجاره در مناطق مختلف تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان با داشتن باغ‌های زیبا، موزه‌های متعدد و جاذبه‌های فراوان تماشایی، سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر دنیا است.
جاذبه های مونیخ

مونیخ، از لحاظ گردشگری شاید به پای برلین نرسد اما زیبایــی طبیعــت و معمــاری‌اش حیرت انگیــز اســت. هــر بنای تخریب شده در جنــگ جهانــی دوم، امروز زیباتــر از ســابق بازســازی و این شهر به یکــی از زیباتریــن شــهرهای آلمــان تبدیل شده است. با این‌حال کمتر کسی به هنگام دیدار از مونیخ به سراغ جاذبه‌های پنهان این شهر می‌رود. در بخش گردشگری مجله دلتا با جاذبه های پنهان مونیخ آشنا شوید.

خانه برنهایمر

خانه برنهایمر جاذبه های مونیخ

خانه‌ برنهایمر (Bernheimer) به‌عنوان تامین‌کننده‌ اصلی کالاهای لوکس برای خاندان سلطنتی در مونیخ پس از سال ۱۸۸۸، جواهری شگفت‌انگیز با معماری سبک باروک نوین محسوب می‌شود. این راز پنهان در شهر، ساختمانی است که از اواخر دهه‌ ۱۹۹۰ به حال خود رها شد و بعدها به دست یک نیکوکار ثروتمند افتاد: دویچه بانک. امروزه این مجموعه‌ مسکونی و تجاری در میدان اصلی شهر واقع شده و نمای بیرونی آن تصویری از مونیخ قدیم را روایت می‌کند؛ ترکیبی از تاریخ، ذوق و سلیقه و شکوه که ما را به دوران حکمرانی خاندان هابسبورگ می‌برد.

معادن زیرزمینی در موزه آلمان

معادن زیرزمینی در موزه آلمان جاذبه های مونیخ

موزه‌ آلمان از جاذبه های مونیخ مکانی شگفت‌انگیز برای دیدار با برخی از نمایشگاه‌های خارق‌العاده در زمینه‌ فناوری، تاریخ و هوانوردی است و یک رصدخانه‌ رایگان هم دارد. با این‌حال، این تکه‌ گم‌شده از پازل مونیخ در زیر زمین قرار گرفته است. در این گالری بزرگ به طول ۷۰۰ متر، قدیمی‌ترین موتورهای موجود در اروپا نگهداری می‌شود؛ به‌علاوه فناوری‌های معدن کاری از دوران قرون‌وسطی تا به امروز در اینجا به نمایش درآمده‌اند. موزه‌ آلمان با ایجاد چند تغییر بزرگ در محوطه‌های معدن کاری، در سه سطح اقدام به نمایش عملیات حفاری کرده است؛ این موزه عملیات حفاری روباز تا شیوه‌های معدن کاری نوین برای استخراج سنگ‌آهن را در قالب یک بازدید به گردشگران نمایش می‌دهد.

فیش ویته در بازار ویکتوالین

فیش ویته در بازار ویکتوالین جاذبه های مونیخ

بازار ویکتوالیِن یا ویکتوالین‌ مارکت (Viktualienmarkt) در قلب مونیخ، یک بازار سنتی ۲۰۰ ساله است که در آن محصولات فصلی در ۱۱۰ غرفه عرضه می‌شوند. فروشندگان در این بازار همه‌چیز، از گوشت و سبزی گرفته تا شیرینی و گل، می‌فروشند. جاذبه پنهان در این بازار بزرگ، فیش ویته (Fisch Witte) است. فیش ویته رستورانی کوچک اما جذاب است که ماهی‌های تازه‌ رودخانه‌ دانوب را سرو می‌کند. مشتریان می‌توانند غذاهای دریایی لذیذی مانند گربه‌ماهی، اردک‌ماهی و لای‌ماهی (tench) را به شیوه‌های مختلف، سوشی یا پخته، امتحان کنند.

جزیره گل رز

جزیره گل رز

از دیگر جاذبه های دور از چشم مونیخ ، جزیره‌ رز (The Rose Island) است که ابتدا به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی ساخته شد. این جزیره یکی از بهترین جاذبه‌های پنهان در مونیخ است و سواحل حیرت‌انگیزی دارد. اقامتگاه موجود در کنار دریاچه‌ استارنبرگ (Starnberg) به‌تنهایی برای جذب شخصیت‌های مشهور قرن نوزدهم کافی بود؛ شهبانوی روسی، تزارینا ماریا الکساندروونا (Tsarina Maria Alexandrowna) و ریچارد واگنر، نوازنده‌ آلمانی، از جمله افرادی بودند که از ایوان جنوبی این عمارت به کوه‌های آلپ خیره می‌شدند. به‌علاوه، اخیراً یک شگفتی دیگر هم از سوی باستان‌شناسان کشف شده است؛ در نزدیکی جزیره، ۴ متر زیر آب، مجموعه‌ای از خانه‌های ماقبل تاریخ پیدا شده که در عصر حجر محلی برای زندگی مردم بود.

سالن نمایش دریلایر

سالن نمایش دریلایر جاذبه های مونیخ

سالن نمایش دریلایر (Drehleier) پس از ۳۹ سال فعالیت در صنعت سرگرمی، مکانی معمولی برای صرف وقت در هنگام عصر نیست. شور و هیجان از تمام گوشه و کنار این سالن فوران می‌کند. حتی نام سالن (به معنی ساز موسیقی هاردی-گاردی) استعاره‌ای از احیای هنرهای سرگرمی فراموش‌شده است. در این مجموعه نمایش‌های موزیکال و کمدی همراه با رقص و آواز برگزار می‌شود، در حالی‌که رستوران آن با سرو خوراکی‌های منحصر به‌فرد به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که در حین تماشای نمایش‌های زنده، حس چشایی خود را شگفت‌زده کنند.

چایخانه ژاپنی

چایخانه ژاپنی جاذبه های مونیخ

چایخانه‌ اوراسِنکه (Urasenke) هدیه‌ای به‌رسم دوستی و نشانه‌ای از اتحاد میان ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم است که در سال ۱۹۷۲ از سوی دکتر سوشیتو سِن (Soshitsu Sen)، استاد اعظم مدرسه‌ چای در توکیو، به دولت محلی باواریا هدیه داده شد. این چایخانه با پیروی از آموزه‌های مذهب بودا به‌منظور تفکر و مراقبه، راه را برای صرف نوشیدنی‌های آرامش‌بخش و موزون در محیطی آرام و خلوت هموار می‌کند. این چایخانه که تقریباً دور از دسترس است، در دومین آخر هفته‌ هرماه درهای خود در باغ انگلیسی مونیخ را برای برگزاری یک مراسم صرف چای به روی عموم می‌گشاید.

موج‌ سواری در آیسباخ

موج‌ سواری در آیسباخ جاذبه های مونیخ

روی تخته‌های موج‌سواری پریده و این ورزش را در رودخانه‌ مصنوعی آیسباخ (Eisbach) به طول ۲ کیلومتر تجربه کنید. گردشگران از سال ۱۹۷۲ تا به امروز مشغول موج‌سواری روی این رودخانه در باغ انگلیسی مونیخ هستند. شناگران و موج‌سواران می‌توانند در تمام طول تابستان به تفریح در این رودخانه بپردازند. به‌علاوه مسابقات فراوانی در این آب‌ها برگزار می‌شود و موج‌سواران در زمستانِ باواریا به نمایش هنرهای خود در میان توده‌های برف می‌پردازند؛ با این‌حال نباید پوشیدن مایو ضدآب را فراموش کرد.

مسابقه شوالیه‌‌ها

مسابقه شوالیه‌ ها

اطراف دروازه‌های قلعه‌ی کالتنبرگ (Kaltenberg) میزبان مراسمی سالانه با حضور جادوگران، تردستان، شعبده بازان، رقصنده‌ها و ستارگان قرون‌ وسطی، یعنی شوالیه‌های قهرمان، است. شرکت‌کنندگان از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای نمایش مهارت‌های خود در مبارزه راهی این تورنمنت می‌شوند. این فستیوال با حال و هوای پرشور خود، هرسال در خلال آخرین روز دومین و سومین  هفته‌ ماه جولای در حصار دیوارهای قلعه برگزار شده و بازدیدکنندگان را به دنیای باستانی باواریا می‌برد.

هیجان در پارک بلومبرگ

هیجان در پارک بلومبرگ

پارک تفریحی بلومبرگ (Blomberg) با مناظر حیرت‌انگیز خود بر فراز مونیخ، مجموعه‌ای کامل برای معتادان آدرنالین و ماجراجویانی است که به دنبال فاصله گرفتن از مناطق شناخته‌ شده‌ی شهر هستند. این پارک علاوه بر پیست مدور سورتمه‌سواری برای فصل تابستان، یک ترن هوایی موسوم به بلومبرگ بلیتز (Blomberg-Blitz) و همچنین یک بانجی ترامپولین، دارای پیست‌های اتومبیل‌رانی و تفریحات آبی است. با بارش برف در فصل زمستان در آلمان، دامنه‌های اطراف به محلی مناسب برای اسکی‌بازی و سورتمه‌سواری تبدیل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری بیشتر می‌توانید “زوریخ؛ شهر سوژه‌های عکاسی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سنگاپور از لوکس‌ترین و زیباترین کشورهای آسیایی است که امکانات تفریحی و گردشگری کم‌نظیر آن، شهرت جهانی دارد.
دیدنی های سنگاپور

هرچند که سنگاپور شکوه خاصی از ثروت و دارایی را به‌ نمایش می‌گذارد، اما این کشور را مقصدی ورای مراکز خرید گران‌قیمت، هتل‌های لوکس و رستوران‌های درجه‌یک ببینید. بدون شک گشت و گذار در سنگاپور و آشنایی با تاریخ جذاب و محله‌های قومی متنوع، آن روی سکه را نیز به شما نشان خواهد داد. با دیدنی های سنگاپور در مجله دلتا آشنا شوید.

جزیره‌ گرانیت

اگر دوست دارید بدانید سنگاپور پیش از آنکه این‌ همه زرق‌ و برق پیدا کند و پر از آسمان‌خراش شود چه شکلی بوده، سری به پولائو اوبین (Pulau Ubin) یا جزیره‌ی گرانیت بزنید. تمام وقت سفر به این جزیره به راه رفتن و پارو زدن در راه‌های روستایی زیر درختان نارگیل، کشف راه‌های جنگلی سایه‌دار در میان کشتزارهای پرشاخ و برگ کائوچو، دیدن ساحل‌های خلوت و درخت‌های کرنای سرسبز، می گذرد. در اوبین، غذا طعم بهتری دارد، هوا تازه‌تر است و مناظر و صداها بسیار آرام‌بخشند.

جزیره‌ی گرانیت دیدنی های سنگاپور

خیابان اورچارد

بعضی‌ها سنگاپور را فقط برای خرید انتخاب می‌کنند. خیابان اورچارد (Orchard Road) محل فوق‌العاده‌ای برای یک خرید به‌یادماندنی است. در گوشه‌وکنار این محله فروشگاه‌های برند دیده می‌شود. این محله‌ مجلل ۲۲ مجتمع خرید و ۶ فروشگاه بزرگ را در خود جای داده و به جز چهار سالن سینما، غذاخوری‌های فراوانی دارد که انواع غذاهای بین‌المللی را عرضه می‌کنند.

خیابان اورچارد دیدنی های سنگاپور

جزیره‌ سنتوسا

اگر به حمام آفتاب علاقه دارید، ساحل سیلوسا (Siloso Beach) در جزیره‌ی سنتوسا محل خوبی برای گذران وقت است و بازدیدکنندگان می‌توانند در زمین‌های ویژه‌ والیبال بازی کنند یا از قایق‌رانی و اسکیم‌بوردینگ لذت ببرند. در این ساحل علاوه‌‌ بر تماشای دنیای زیر آب می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید.
از دیدنی های سنگاپور در جزیره‌ سنتوسا که نباید از دست بدهید، دیدن مرلیون مجسمه‌ معروف سنگاپور است که سر شیر و بدن ماهی دارد. می‌توانید با پله‌برقی به بالای مجسمه بروید و از نمای پانورامای محیط اطراف لذت ببرید. فورت سیلوسو که تنها قلعه‌ حفاظت‌شده‌ این کشور است در جزیره‌ سنتوسا واقع است.

جزیره‌ سنتوسا دیدنی های سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور عنوان بهترین باغ‌وحش جنگل‌های بارانی در دنیا را یدک می‌کشد. بازدیدکنندگان می‌توانند اورانگوتان‌های بالغ و کودک را درحال تاب خوردن برفراز محدوده‌شان و تغذیه از موزها تماشا کنند. خانواده‌ بزرگی از شامپانزه‌ها، گورخرها، میرکت‌ها، یک اژدهای کومودو، موش‌های صحرایی، ببرهای سفید، کانگوروها و … در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند.
برای گشت‌وگذار در این باغ‌وحش حداقل سه ساعت باید زمان بگذارید، اما اگر گذراندن این مدت، باز هم نتوانست پاسخ‌گوی عشق شما به حیات‌وحش باشد، می‌توانید سافاری شبانه، سافاری رودخانه و پارک پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park) را نیز امتحان کنید.

باغ وحش سنگاپور دیدنی های سنگاپور

هند کوچک و خیابان عرب‌ها

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سنگاپور، تنوع محله‌های آن است. بله، این کشور بهشت عشاق خرید محسوب می‌شود، اما آداب و سنن، غذاهای خوشمزه و ویژگی‌های بومی فراوانی نیز در بخش‌های قدیمی‌تر آن یافت می‌شوند. این قضیه در هیچ جایی مثل هند کوچک و خیابان عرب‌ها (که به‌نام منطقه عرب‌ها هم معروف است) دیده نمی‌شود. این محله مکان جذاب و رنگارنگی است که اعیاد سنتی در آن جشن گرفته می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند عبادت هندی‌ها در معبد سری وراماکالیامان (Sri Veeramakaliamman Temple) را تماشا کنند یا با دست‌فروشان محلی هم‌کلام شده و از آنها ساری بخرند.

هند کوچک و خیابان عرب‌ها

محله‌ی چینی‌ها

محله‌ چینی‌ها (Chinatown) در سنگاپور این حس را به شما می‌دهد که به چین رفته‌اید. مغازه‌هایی که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و غذای اصیل چینی تا فانوس‌های قرمز روشن، شور و هیجان فراوانی در این منطقه حاکم می‌کنند. در اینجا می‌توانید از مرکز میراث چین و معبد هندوی زیبا و چشم‌نواز سری ماریامان (Sri Mariamman) بازدید کنید. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید، می‌توانید مراسم طبل صبحگاهی را بشنوید یا می‌توانید شب‌ها فقط مراسم پایانی را ببینید.

محله‌ چینی‌ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دنیا “دیدنی های گرجستان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ابوالهول یک هیولای سنگی است که با سری به شکل انسان، اندامی شبیه شیر دارد که بر زمین نشسته و پنجه‌هایش را جلو گذاشته است.
مجسمه ابوالهول

مجسمه بزرگ ابوالهول (Great Sphinx) که بخش زیادی از عمر خود را زیر شن‌های بیابان‌های مصر گذرانده، همواره با رمز و رازهایی حول خود دست به گریبان بوده و گمانه زنی‌های زیادی در مورد قدمت و هدف از ساخت، روش ساخت، سالن‌ها و دالان‌های مخفی درونی، نقشش در پیشگویی‌ها و ارتباط با اهرام ثلاثه مصر، روبرو بوده . این مجسمه به اندازه کشف راز ساخت اهرام ثلاثه مصر، پای بسیاری از افراد ماجراجو را به قاهره کشانده است. مجله دلتا را با معرفی مجسمه ابوالهول ورق بزنید.

درباره مجسمه

این پیکره سنگی در فلات جیزه در حدود ۱۰ کیلومتری غرب قاهره و سواحل غربی رود نیل واقع شده است. این بنای تاریخی  به جا مانده از دوران باستان، طولی به اندازه ۷۳.۵ متر و ارتفاعی تا ۲۰ متر دارد.

دلیل قرار گرفتن مجسمه ابوالهول رو به شرق و محل طلوع آفتاب این که پادشاهان و فرعون های مصر به عنوان نمادی از خدای آفتاب، این مجسمه را می پرستیدند و آن را “هورم اخت” به معنای هوروس افق می‌نامیدند. هوروس یکی دیگر از خدایان مصر باستان بود که به عنوان خدای آفتاب و آسمان شناخته می شد. این خدای خیالی، در صورت شبیه عقاب و در بدن، شبیه انسان است.

مجسمه با گذشت سال‌ها فرسایش، آسیب جدی دیده است. باستان‌شناسان با یافتن رگه‌هایی از رنگ‌های اولیه در نزدیکی گوش آن بر این باورند که صورت ابوالهول در ابتدا به رنگ سرخ تیره بوده است و لوح‌های حکاکی شده سنگی که بین دست‌های مجسمه قرار دارد، توسط فراعنه برای ادای احترام به خدای خورشید در این مکان قرار گرفته شده است.

اهرام جیزه

افسانه محافظت از مجسمه ابوالهول

باستان شناسان با یافتن لوحی گرانیتی در میان دستهای مجسمه پی بردند که ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، فرعون توثموسیس پانزدهم (Tuthmosis IV) اولین قدم را برای بازسازی مجسمه ابوالهول برداشت. آنها بر این باورند که فرعون پس از شکار و برای رفع خستگی زیر این مجسمه به خواب می‌رود و در خواب می‌بیند که این غول عظیم الجثه به دلیل شن هایی که در اطرافش قرار دارد در حال خفه شدن است. مجسمه ابوالهول در خواب به او وعده می‌دهد که اگر او را از دل شن ها بیرون آورد، حکومت مصر علیا و سلفی را به طور کامل به دست خواهد آورد.

در جریان خاک برداری در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی در اطراف مجسمه ابوالهول، باستان شناسان مصری دیوارهای گلی بزرگی را یافتند که قسمتی از این دیوار به طول ۱۳۲ متر در اطراف مجسمه ابوالهول قرار گرفته است. آنها معتقدند که این دیوار توسط فرعون توثموسیس پانزدهم و پس از خواب معروف اش برای حفاظت از ابوالهول در برابر مدفون شدن آن زیر شن‌ها و حفاظت در برابر بادهای شنی ساخته شده است.

Great Sphinx

عجایب

یکی دیگر از عجایب این هیولای سنگی، نداشتن بینی است. در سال ۱۷۹۸ وقتی که ناپلئون به مصر می‌رسد آن را بدون بینی می‌یابد. مستندات و نقاشی‌های قبل از قرن هجدهم از این مجسمه نشان می‌دهد که بینی ابوالهول مدت‌ها قبل از فتح مصر به دست ناپلئون از بین رفته است. گمانه زنی های مختلفی در این باره وجود دارد. یکی از مهمترین آنها این است که بینی این مجسمه در قرن هشتم میلادی توسط یک صوفی که ابوالهول را یک بت و توهین کننده به مقدسات می‌دانست از بین برده شده است.

اهرام جیزه مصر

با وجود تمام تحقیقات انجام شده برای یافتن دلایل نامتناسب بودن سر این مجسمه نسبت به بدنش و راه‌ها و دالان‌های مخفی متعلق به این مجسمه همچنان منشا و هدف از ساخت مجسمه ابوالهول در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری بیشتر می‌توانید “دیوار چین؛ سازه‌ای پر رمز و راز” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در روزهای اخیر موجران در مواجهه با مستاجرانی با بودجه پایین‌تر از قیمت پیشنهادی، از قیمت خود عقب نشسته‌اند.
قیمت روز اجاره آپارتمان
قیمت روز اجاره آپارتمان در تهران نشان‌دهنده تمایل موجران به افزایش اجاره‌بهاست اما در روزهای اخیر انعطاف قیمتی نیز در میان برخی موجران از سوی واسطه‌ها گزارش شده است.

به گزارش مجله دلتا هنوز مقیاس دقیقی از میزان تاثیرگذاری تصمیم دولت درخصوص اعلام سقف افزایش اجاره‌بها در تهران و دیگر شهرهای کشور بر شرایط بازار اجاره وجود ندارد و در این میان واسطه‌های ملکی می‌توانند به‌عنوان حلقه واسط معاملات اجاره و فروش، اطلاعات اولیه را از آخرین وضعیت بازار و میزان همراهی موجران با این مصوبه ارائه کنند. البته با توجه به گذشت مدت کوتاهی از این مصوبه از یک‌سو و همزمان شدن این ماجرا با اوج‌گیری دوباره کرونا که سبب شده مستاجران و متقاضیان اجاره از مراجعات حضوری و بازدید فایل‌های موجود حذر کنند، آنچه واسطه‌های ملکی عنوان می‌کنند نیز چندان فراگیر نیست.

با این حال تحقیقات میدانی از ضلع سوم معاملات اجاره یعنی واسطه‌ها حاکی است در روزهای اخیر موجرانی که در زمان روبه‌رو شدن با تقاضای مستاجر با بودجه پایین‌تر از قیمت پیشنهادی اولیه آنها، از قیمت خود عقب نشسته‌اند و مقدار اجاره‌بهای ماهانه را کاهش داده‌اند تا هماهنگی بیشتری با توان متقاضی اجاره پیدا کند، بیشتر از خرداد بوده است.

البته بررسی آگهی‌های اجاره موجود نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی پرت و نجومی در بازار اجاره‌بها چه در مورد آگهی‌های رهن کامل و چه در مورد رهن و اجاره همچنان وجود دارد و تعدادشان کم نیست. باید دید در روزهای آینده دامنه اثرگذاری اخبار مربوط به تعیین سقف برای اجاره‌بها تا سقف ۲۵درصد در تهران، تا چه اندازه موجران حاضر در بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در جدول زیر قیمت روز اجاره آپارتمان در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

نرخ اجاره

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “ودیعه مسکن مستاجران را دولت می‌پردازد” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر مالک بیش از سقف تعیین شده، اجاره بها را افزایش دهد مستاجر می‌تواند نپذیرد و مالک حق اخراج او را ندارد.
سقف افزایش سالانه نرخ اجاره بها
مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد سقف افزایش سالانه نرخ اجاره بها در تهران به میزان ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد حکم قانون را دارد و لازم‌الاجرا است.
به گزارش مجله دلتا براساس اعلام معاونت وزارت راه و شهرسازی اگر مالک بخواهد بیش از سقف تعیین شده، اجاره‌بها را افزایش دهد مستاجر می‌تواند نپذیرد و صاحبخانه حق اخراج او را ندارد و نمی‌تواند قانون را نقض کند.

محمود محمودزاده افزود: اگر مالک بیش از مقدار تعیین شده قصد افزایش سقف سالانه نرخ اجاره بها را داشته باشد و مستاجر نپذیرد یا باید چک را اجرا بگذارد یا حکم تخلیه بگیرد که این دو قابلیت اجرا در محاکم قضایی ندارد، بنابراین مستاجر در این فرآیند دست بالا را خواهد داشت.

محمودزاده با تاکید بر این‌که مصوبه ستاد ملی کرونا درباره سقف افزایش اجاره بها جایگاه قانونی دارد و لازم‌الاجرا است، گفت: بر این اساس دریافت کد رهگیری برای اجاره نامه الزامی است. پیش از این دیوان عدالت اداری به این دلیل کد رهگیری را رد کرده بود که قانونی در این خصوص وجود نداشت اما الان قانون دارد.

وی با هشدار به کسانی که اقدام به انعقاد قراردادهای دست‌نویس می‌کنند، اظهار کرد: اگر قراردادی کد رهگیری نداشته باشد قابلیت رسیدگی قضایی هم ندارد. یعنی هم مالک و هم مستاجر ریسک بزرگ می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضا افرادی که در بازار مسکن منافع دارند نمی‌گذارند مردم به اهمیت کد رهگیری پی ببرند. یکی از موارد مصوبه‌ای که مجلس در سال گذشته داشت که اسناد غیررسمی قابلیت رسیدگی قضایی ندارد همین است که اگر قولنامه‌ای بدون کد رهگیری داشته باشید قابلیت طرح در محاکم قضایی را نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم امسال” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد شد.
مسکن در نیمه دوم سال 99

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با ارائه آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: قیمت خانه نهایت رشد خود را در چهار ماهه نخست امسال داشته است و با اجرای بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره در نیمه دوم امسال با کاهش التهاب بازار و ثبات قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

به گزارش مجله دلتا مسکن در خرداد و تیرماه امسال با رشدی قابل توجه به قیمتی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته‌بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران‌تر از حد انتظار شد و آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

 بر اساس اعلام گزارش اتحادیه املاک تهران، معاملات مسکن و اجاره پایتخت در روزهای گذشته با جوی آرامتر نسبت به خرداد و اردیبهشت ماه انجام شده است.

کاهش جو روانی در بازار مسکن در پی تصمیمات اقتصادی دولت از یک سو و تکمیل ظرفیت رشد مسکن از سوی دیگر، انتظار کاهش قیمت‌ها و ریزش حباب قیمت مسکن را بالا برده و چشم انداز با ثباتی را برای قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال نمایان می‌کند.

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه املاک تهران روز جمعه اظهار داشت: معاملات مسکن حداکثر رشد خود را داشته و حتی به بیش از ظرفیت افزایش قیمت رسیده است. اگر تا پایان تابستان این روند ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‎شود که قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال با رشد حداقلی و حتی ثبات همراه باشد.

وی افزود: در عین حال اگر بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد کرد که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

به گفته عقبایی، تسهیلاتی که قرار است در قالب وام ودیعه به مستاجران داده شود و همچنین مصوبه تعیین نرخ اجاره بها، در صورت تداوم اجرا از جو روانی و التهاب بازار می‎کاهد و به همین دلیل همزمان با پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها در نیمه دوم امسال، امکان تعدیل نرخ‌ها نیز وجود خواهد داشت.
وی در خصوص قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: تحلیل ما این است که در صورت تقویت اجرا در این بخش، بازگشت ثبات به بازار مسکن می‌تواند در شش ماهه دوم سال تا پایان سال و شب عید نوروز ادامه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “ردپای قیمت‌های عجیب در بازار مسکن” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تازه‌ترین گزارش‌ها از ردپای قیمت‌های عجیب در بازار مسکن و سردرگمی مالکان خبر می‌دهد.
آگهی آپارتمان های مسکونی در تهران
بررسی آگهی آپارتمان های مسکونی در تهران طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار مسکن به یک سردرگمی قیمتی از سوی مالکان دچار شده است.

به گزارش مجله دلتا مطابق آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن و همچنین بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در پایان فصل بهار به حدود ۱۹ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اردیبهشت‌ماه ۹۹ رشد حدود ۷/ ۱۱ درصدی را تجربه کرد. با شروع فصل تابستان نیز قیمت‌های پیشنهادی تحت تاثیر روند سایر بازارهای موازی همچون سکه، ارز و بورس و همچنین انتظارات تورمی سمت عرضه در بازار مسکن، به رشد خود ادامه دادند.

در مقابل گروهی از سازندگان و مالکان که با مشاهده شرایط بازار طی چندماه گذشته تصمیم قطعی به فروش واحد مسکونی و تبدیل به احسن آن پیدا کردند، سعی کردند اندکی قیمت پیشنهادی خود را تعدیل کنند.

رفتار این دو گروه از مالکان در بازار مسکن (گروهی که هنوز تصمیم قطعی برای فروش ندارند و گروه دوم که تصمیم قطعی دارند) سبب شده تا در عمده مناطق شهر تهران، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی مشابه، متفاوت از یکدیگر و با اختلاف قیمت تعیین شود. به‌طوری‌که در برخی مناطق قیمت‌های عجیب و غریب بدون توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه یا شرایط ملک از سوی مالک پیشنهاد شده است که سبب می‌شود تفاوت قیمتی قابل توجهی میان آگهی ‌های منطقه به وجود آید. این موضوع هم در مناطق لوکس شمالی شهر تهران و هم در مناطق مصرفی قابل مشاهده است.

در جدول زیر جدیدترین آگهی آپارتمان های مسکونی در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوار چین با عظمتی باورنکردنی از بزرگترین شگفتی‌های جهان است که با قدمتی ۲۰۰۰ ساله همچون اژدهایی غول پیکر در میان کوه‌ها و مرزهای شمال چین جا خوش کرده است.
دیوار چین

دیوار چین به عنوان طولانی‌ترین سازه ساخت دست بشر، هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این دیوار دوران پر فراز و نشیبی را با وجود فرمانروایان بسیار، سپری کرده و همچنان استوار به قوت خود باقی مانده است و توانسته با طول بیش از ۲۱۰۰۰ کیلومتر نام خود را در میراث جهانی یونسکو به عنوان بزرگترین سازه دفاعی به ثبت رساند. با مجله دلتا از راز و رمزهای دیوار چین بیشتر بدانید.

علت ساخت دیوار چین

دیوار چین با طول بیش از ۲۱۰۰۰ کیلومتر تنها جنبه زیبایی و گردشگری ندارد! این دیوار بزرگ را در ابتدا تنها در جهت دفاع از مرزهای شمالی چین در مقابل مهاجمان مغول ساختند. در مرزهای شمالی مغول‌ها زندگی می‌کردند و امپراطور چین تنها برای حفاظت کشور دستور به ساخت دیوار بزرگ چین داد. اما جالب است بدانید که این تصوری کاملا اشتباه بود! در هیچ دوره و در هیچ یورش و جنگی این دیوار حتی با گسترش بیشتر، نتوانست در مقابل یورش مهاجمان شمالی طاقت بیاورد.

مشخصات ظاهری دیوار بزرگ چین

طول دیوار: در بررسی‌های قدیمی و سال‌های گذشته طول دیوار چین را حدود ۸۰۰۰ کیلومتر برآورد کردند. اما به تازگی و با روش های پیشرفته اندازه گیری طول دیوار به همراه تمامی پیچ و خم‌های آن به حدود ۲۱۱۹۶ کیلومتر می‌رسد.

ارتفاع دیوار: دیوار چین حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد. اما این عدد برای تمام بخش ها و قسمت‌های دیوار یکسان نیست. در بعضی مناطق این عدد کم و زیاد شده و گاهی به ۴ متر نیز می‌رسد.

پهنای دیوار: پهنا و عرض دیوار چین در بخش‌های مختلف بین ۴ و ۵ متر متغیر است و به صورتی ساخته شده تا همزمان ۵ اسب بتوانند روی آن راه بروند.

طولانی ترین دیوار دنیا

راهنمای بازدید از دیوار چین

دیوار چین، سازه‌ای بسیاری طولانی‌ است و مناطق مختلفی از کشور چین را دربرمی‌گیرد، به همین خاطر ممکن است ندانید از کدام بخش‌ها بازدید داشته باشید و امکانات کدام قسمت‌ها برای شما مناسب‌تر هستند، در این قسمت از معرفی دیوار چین، چندی از معروف‌ترین بخش‌های این جاذبه را برای‌تان نام می‌بریم که امکان بازدید دارند.

  • بادالینگ Badaling

این بخش از دیوار به عنوان پربازدیدترین منطقه در دیوار بزرگ چین به حساب می‌آید و بلندترین قست آن، بیبالو (Beibalou) نام دارد که تقریبا ۱۰۱۵ متر از سطح دریا مرتفع‌تر است. بادالینگ یکی از بهترین و سالم‌ترین بخش‌های دیوار چین است و به ریل‌های دستی، راه‌آهن برقی و قرقره‌های حرکتی مجهز شده است تا گردشگران رفت‌وآمدی آسان داشته باشند؛ حتی سالمندان، کم‌توانان حرکتی و کودکان هم به راحتی می‌توانند از این قسمت دیوار بازدید کنند. البته ممکن است گردشگران مجبور شوند برای بازدید از این بخش، در صف‌های طولانی استفاده از وسایل نقلیه عمومی منتظر بمانند.

تفریحات: تماشای چشم‌انداز، موزه‌گردی، تماشای فیلم
امکانات: موزه دیوار بزرگ، ماشین‌های کابلی، ریل‌های دستی، راه‌آهن برقی و قرقره‌های حرکتی، سینما با صفحه ۳۶۰ درجه، تعدادی ویلچر برای افراد کم‌توان و ناتوان حرکتی

  • موشانیو Mutianyu

بخش موشانیو از دیوار چین به خاطر شکوه و چشم‌انداز تماشایی‌اش میان گردشگران محبوبیت دارد. در گذشته این قسمت از دیوار، مانع شمالی در دفاع از پایتخت و مقبره‌های امپراتوری بود و نقشی اساسی در امنیت شهر ایفا می کرد. باید اشاره کنیم که قدمت قسمت موشانیو از بادالینگ بیشتر است و همچنین، از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر نقاط دیوار برخوردار است.

برج‌های نگهبانی شناخته‌شده‌ای مانند بیگ کورنر تاورهو (Big Corner Towerhave) و ژنگوآن تریس (Zhengguan Terrace) نیز در این بخش از دیوار واقع شده‌اند. بد نیست اشاره کنیم که از آن جایی که بادالینگ انتخاب اول گردشگران برای بازدید از دیوار است، افراد کمتری از موشانیو بازدید می‌کنند و در اینجا با ازدحام جمعیت مواجه نخواهید شد.

تفریحات: پیمایش، تماشای چشم‌انداز
امکانات: ماشین‌های کابلی برای بالا و پایین‌رونده، ماشین‌های ریلیِ پایین‌رونده

جاذبه های چین

  • جینشانلینگ Jinshanling

این قسمت از دیوار، با طول ۱۰ کیلومتر در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته شد و به خاطر چشم‌انداز مسحورکننده‌اش میان مردم شناخته شده است. در اینجا، برج‌های نگهبانی متعددی به چشم می‌خورد که در فاصله کمی از یکدیگر واقع شده‌اند و هرکدام‌شان از نظر مواد اولیه ساخت، تعداد لایه‌ها و ساختار سقف با دیگری فرق دارد. در آخر لازم است ذکر کنیم برای دسترسی به این قسمت از دیوار، ریل‌های آهنی تعبیه شده است.

تفریحات: پیمایش، عکاسی
امکانات: ماشین‌های کابلی

  • سیمتای Simatai

این قسمت از دیوار در ۱۲۰ کیلومتری پکن قرار دارد و به جینشانلینگ متصل است. سیمتای یکی از بخش‌های دیوار است که در طول بازسازی‌های صورت گرفته، شکل اصیل خود را کاملا حفظ کرده و بازسازی‌های آن فقط در حد تقویت بنا بوده‌ است. این قسمت از دیوار نیز با ریل‌های آهنی قابل دسترس است و همچنین امکان بازدید شبانه نیز دارد.

تفریحات: پیمایش، عکاسی
امکانات: ماشین‌های کابلی، ماشین‌های شارژی، زیپ لاین به سمت دیوار غربی سیمتای، قایق ها به سمت برج شرقی

طولاتنی ترین دیوار دنیا

امکانات تفریحی

اصلی‌ترین دلیل بازدید گردشگران از دیوار چین، تماشای شکوه تاریخی آن است؛ اما در کنار آن، امکانات تفریحی جالبی نیز برای گردشگران فراهم آمده است تا گشت‌و‌گذار را جذاب‌تر کند:

  • کرایه لباس‌های چینی به گردشگران
  • غرفه‌های فروش صنایع دستی و خوراکی‌های سبک
  • گرفتن عکس بر روی دیوار توسط عکاسان آزاد
  • وجود تلسکوپ‌هایی در برخی از مناطق دیوار برای تماشای دوردست و همینطور ستارگان در شب
  • امکان برپا کردن پیک نیک در اطراف دیوار چین

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری بیشتر می‌توانید “شهرهای توریستی ترکیه” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طبیعت و تفریحات متنوع آفریقای جنوبی باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران تبدیل شود.
جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

شاید آفریقای جنوبی در میان طرفداران حمام آفتاب و عاشقان ساحل، به عنوان یک مقصد توریستی ساحلی، چندان شناخته شده نباشد، اما این کشور در کنار پارک‌های جنگلی و مناطق حفاظت شده، از شهرهای ساحلی بی‌نظیری نیز برخوردار است. در ادامه با جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید.

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر، از معروف‌ترین پارک‌های سافاری در دنیا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های حیات‌وحش در آفریقای جنوبی است. بازدیدکنندگان می‌توانند «۵ حیوان بزرگ» (Big Five) شامل شیر، پلنگ آفریقایی، کرگدن، فیل و بوفالوی آفریقایی را از نزدیک در این پارک تماشا کنند. البته حیوانات این پارک به همین موارد محدود نمی‌شود و در این منطقه علاوه بر بازدید از محوطه‌های باستانی می‌توانید با بالن، به تماشای طبیعت زیبای اطراف بروید.

پارک ملی کروگر

پارک کالاهاری

«پارک کالاهاری» یا همان «کالاگادی» (Kgalagadi Transfrontier Park)، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های حیات‌وحش در جهان به شمار می‌رود. شن‌های قرمز رنگ، آسمان آبی، علفزارهای طلایی و درختان تیغ شتری، پس‌زمینه‌ زیبایی را برای عکاسی به وجود می‌آورند. همچنین حیوانات مختلفی مانند شیر کالاهاری، میرکت، پلنگ، پرندگان شکاری، تیزشاخ کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار در این پارک آزادانه زندگی می‌کنند.

پارک کالاهاری

استلنبوش

استلنبوش، یکی از تماشایی‌ترین شهرها در آفریقای جنوبی است و بعضی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های آفریقا در این شهر قرار دارند. بنابراین استلنبوش علاوه بر دوستداران طبیعت، مقصدی مناسب برای شکموها نیز به حساب می‌آید. همچنین دوستداران تاریخ می‌توانند از «موزه‌ روستا» (Village Museum) و «موزه‌ روپرت» (Rupert Museum) دیدن کنند و طبیعت‌دوستان نیز می‌توانند سری به باغ گیاه‌شناسی بزنند و در «پارک حفاظت‌شده‌ یونکرس هوک» به دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی بپردازند.

استلنبوش

مسیر گاردن روت

مسیر «گاردن روت» از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی است که تا ۲۰۰ کیلومتر در کنار سواحل جنوب شرقی این کشور کشیده شده و مناظر بی‌نظیری را در برمی‌گیرد. این مسیر از «خلیج موسل» شروع می‌شود و از دریاچه‌ها، صخره‌های ساحلی، تپه‌های سرسبز، تالاب و شهرهای زیبای ساحلی عبور می‌کند. شهر نایسنا، پارک ملی گاردن روت و غارهای کانگو فقط چند مورد از جاذبه‌های دیدنی اطراف این مسیرند. تفریحات این منطقه نیز شامل فیل‌سواری، بانجی جامپینگ و تماشای نهنگ‌ها است.

مسیر گاردن روت جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ

اگر درپی تفریحات پرهیجان می‌گردید، غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ را از دست ندهید. این غواصی، احتیاجی به مدرک خاصی ندارد؛ زیرا درون قفسه‌ آهنی محکمی قرار می‌گیرید و سپس به درون آب انداخته می‌شوید. کوسه‌ها در تمام فصل‌ها در این مکان شنا می‌کنند و با قایق نیز می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید. ماه آوریل تا اکتبر، بهترین زمان برای غواصی در کنار این کوسه‌ها است.

غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

گلدن مایل

منطقه‌ ساحلی و تفریحی گلدن مایل در شهر دوربان، شروع خوبی برای گردشگران این شهر است. سواحل طلایی این مکان، موج‌سواران و ماهی‌گیران و شناگران را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند و رستوران‌ها، مغازه‌ها، مجتمع‌های تفریحی و ساختمان‌های بلند هتل‌ها در اطرافش، بازدیدکنندگان را به یاد ساحل میامی می‌اندازد. ورزشگاه موسی مابیدا و دنیای آبی یوشاکا از جمله جاذبه‌های دیدنی گلدن مایل است.

گلدن مایل دوربان جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسپانیا “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

زوریخ از زیباترین شهرهای کشور سوییس، دروازه ورود به این کشور برای اکثر گردشگران سراسر دنیاست.

زوریخ، پایتخت فرهنگی کشور سوییس از مقاصد گردشگری برتر اروپاست. جاذبه‌های زوریخ، این شهر را به بستر سوژه‌های عکاسی تبدیل و موزه‌ها و گالری‌ها، مناظر کوه‌های آلپ، فواره‌ها و آب‌نماها، رستوران‌های مجلل . کافه‌های متنوع و … تاکنون عکاسان و گردشگران بسیاری را وسوسه کرده است تا هر سال به زوریخ سفر کنند. با مجله دلتا و معرفی دیدنی های زوریخ که البته فقط به تعدادی از آن‌ها اشاره شده، همراه باشید.

موزه هنر‌های زیبا زوریخ (Kunsthaus Zurich)

خانه Kunsthaus Zurich یکی از بهترین مناطق دیدنی زوریخ برای دوست‌داران هنر است. بهترین کلکسیون‌های هنری که در طول سالیان دراز جمع‌آوری شده‌اند، در این مکان قرار دارند. قدمت آثار هنری این مکان از دوره میانه عصر هنر آغاز می‌شود. تاکید اصلی این موزه بر روی آثار هنری سوئیس است. آثار مشهوری از هنرمندان مشهور جهانی نظیر پابلو پیکاسو، ادوارد مونک و کلود مونه در این مکان یافت می‌شوند. اگر دوست‌دار هنر هستید، حتما به این خانه هنری در زوریخ سر بزنید.

موزه هنر‌های زیبا دیدنی های زوریخ

گروس مونستر (Grossmünster)

این کلیسای باشکوه یکی از چهار کلیسای اصلی شهر زوریخ بوده و عده زیادی بر این باور هستند که این کلیسا توسط کارلوس ماگنوس (مؤسس امپراطوری روم) ساخته شده است. دو برج بلند این کلیسا از سمبل‌های اصلی شهر زوریخ به‌شمار می‌رود. گروس مونستر از زمان احداثش تا به حال تغییرات بسیاری در آینه‌کاری‌های روی سقف کلیسا و همچنین درها داشته است. اگر به تاریخ، فرهنگ و معماری علاقه دارید، دیدن این کلیسا را از دست ندهید.

گروس مونستر زوریخ

خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House)

این ساختمان شاید از لحاظ معماری شاخص‌ترین ساختمان شهر زوریخ نباشد، اما نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است. سالن تئاتر اصلی که در این مکان ساخته شد، محل اصلی فعالیت ریچارد واگنر (Richard Wagner) در طول تبعیدش از آلمان بود. این خانه اپرا اکنون با ۱۲۰۰ صندلی همچنان یکی از برترین مکان‌ها برای اجرا و برقراری رویدادهای مهم اپرا است. اگر روزی به زوریخ سفر کردید، دیدن این خانه اپرا را به هیچ وجه از دست ندهید.

خانه اپرای زوریخ

منطقه کوهستانی Uetliberg

اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که به مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده علاقه دارند، پس حتما باید Utliberg در زوریخ را مشاهده کنید. برای رسیدن به این نقطه یا می‌توانید پیاده‌روی یا کوهنوردی کنید یا از ترن‌های مخصوص استفاده کنید. برای افرادی که به کوهنوردی، پیاده‌روی و ماجراجویی علاقه دارند، رفتن به Utliberg پیشنهاد می‌شود.

منطقه کوهستانی Uetliberg دیدنی های زوریخ

باغ وحش زوریخ (Zurich Zoo)

باغ وحش زوریخ متنوع‌ترین گونه‌های جانوری را در خود نگهداری می‌کند و از این رو یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا تلقی می‌شود. در این باغ وحش، هر کدام از گونه‌ها در مکانی شبیه مکان زندگی اصلی خود نگهداری شده و شرایط کامل زندگی برای آن‌ها فراهم است. ترامواها و قطارهای کوچکی برای دسترسی به بخش‌های مختلف در این باغ وحش تعبیه شده است. این جاذبه دیدنی یک مکان هیجان‌انگیز برای کودکان خواهد بود تا با دنیای طبیعت بیشتر آشنا شوند.

باغ وحش زوریخ

کلیسای زنان (Fraumünster)

یکی دیگر از چهار کلیسای اصلی و از دیدنی های برتر زوریخ ، «کلیسای زنان» است. قدمت این کلیسا به سال ۸۵۳ بازمی‌گردد. کلیسای زنان با پنجره‌های بلند سراسر شیشه‌ای خود، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر زوریخ به شمار رفته و پنجره‌های خوش‌رنگ، از چپ به راست، عروج الیاس به بهشت، یعقوب، صحنه‌هایی از زندگی مسیح، یک فرشته در حال دمیدن در صور و موسی را نشان می‌دهند.

کلیسای زنان زوریخ

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری بیشتر می‌توانید “شهرهای توریستی ترکیه” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از گزینه‌های روی میز بیشتر گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه تفریحات متنوع و هیجانی، بام تهران است.
تفریح در بام تهران

بام تهران معروف‌ترین بخش مجموعه تفریحی توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق‌العاده زیبا، خوش آب و هوایی و محیط دلچسبش بسیار محبوب شده است. البته رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در بام تهران دیده می‌شود که گردش شما در بام تهران را کامل می‌کند. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و … می‌تواند تفریح در بام تهران را هیجان انگیزتر کند.

معرفی مجموعه تفریحی توچال

قله ۳۹۶۲ متری توچال، معروف ترین و مرتفع ترین قله استان تهران است که محبوبیت زیادی بین کوهنوردان سراسر کشور دارد. اگر شما هم کمی آمادگی بدنی داشته باشید، می توانید به این قله صعود کنید و از بلندای آن مناظر حیرت‌انگیز قلل اطراف تهران و همچنین شهر تهران را مشاهده کنید. اما جدای از مسیر کوهنوردی قله توچال، در پایین دست این قله مجموعه تفریحی بسیار وسیعی ایجاد شده که پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مردم تهران است. این مجموعه از سال ۹۴ به بعد و با ایجاد یکسری زیرساخت ها و امکانات رفاهی از جمله زیپ لاین، باشگاه اسکی، سورتمه، کافه ها و رستوران‌های جدید، پرش از ارتفاع، تله سیژ، ون های برقی برای حمل و نقل، نیمکت‌های جدید در بخش‌های مختلف و … رونق چشم‌گیری گرفت.

توچال تهران

مسیر سلامتی

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید، بهترین مکان برای شما مسیر سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در مسیری کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد. این مسیر حدود ۲ کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال شروع شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می‌یابد. به تازگی در این مسیر، رستوران‌ها، کافه‌ها و برخی مجموعه‌های تفریحی هم ساخته‌اند که اگر مایل باشید می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در ابتدای مسیر سلامتی، ون هایی برای کسانی که مایل به پیاده روی نیستند، تدارک دیده شده‌اند که مسافران را از پارکینگ به ایستگاه یک منتقل می‌کند.

اتاق فرار

اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی دیگر از سرگرمی‌هاییست که به تازگی در مجموعه بام تهران ساخته‌اند. در این مجموعه شما را در یک اتاق حبس می‌کنند. شما باید با توجه به سر نخ هایی که به شما می‌دهند خودتان را از این اتاق خارج سازید. مجموعه اتاق فرار توچال، در بخش‌های انتهایی مسیر سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یکم قرار گرفته است.

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های تفریح در بام تهران است. این مجموعه نیز در میانه‌های مسیر سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یک توچال قرار گرفته است. در زیپ لاین توچال، شما در ارتفاع ۶۰ متری سطح زمین پرواز خواهید کرد و حدود ۲۰۰ متر آن طرف تر فرود خواهید آمد.

بام تهران

کابین سینما ۵ بعدی و VR بام تهران

سینما ۵ بعدی توچال، یکی از بهترین سینماهای ۵بعدی در سطح شهر تهران است. در مجموعه واقعیت مجازی (VR) توچال نیز می‌توانید انواع و اقسام بازی‌های هیجان‌انگیز روز دنیا را تجربه کنید.

سورتمه

سورتمه توچال توسط یک شرکت آلمانی به نام شرکت ویگاند در سال ۹۴ ساخته شده است. این سورتمه ۱۴۲۰ متر طول دارد و سواری با آن هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت. هنگام سواری این سورتمه، حواستان باشد که لبخند بر لب داشته باشید، چرا که دوربین مخصوص سورتمه از شما در حین سواری عکس می‌گیرد. در انتهای مسیر، مسئولان این سورتمه عکس را به شما نمایش خواهند دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را بخرید. سورتمه توچال، طولانی‌ترین خط سورتمه در کشور را دارد.

تله سیژ

اگر از ارتفاع می‌ترسید، تله سیژ را فراموش کنید! تله سیژ توچال شما را از ایستگاه یک تا رستوران چشمه بالا می‌برد. اگر از این مکان حدود ۲۰۰ متر به سمت بالا پیاده‌روی کنید، به نیمکت و آلاچیق‌هایی می‌رسید که تمام تهران از آن ها به خوبی مشخص است.

تهرانگردی

تله کابین

تله کابین ۷۵۰۰ متری توچال، یکی از طولانی‌ترین تله کابین های پیوسته در دنیاست. عملیات احداث این تله کابین در سال ۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت. البته نگران نباشید، در طی این سال‌ها بازسازی‌های خوبی بر روی خط انجام شده است. با تله کابین توچال، می‌توان تا ایستگاه هفت این مجموعه بالا رفت.

محوطه تفریحی بام تهران

بسیاری از مردم فقط برای تماشای شهر تهران به این مکان می‌آیند. دور تا دور این محوطه، نیمکت‌هایی وجود دارد که مردم بر روی آن ها می‌نشینند و منظره زیبای شهر تهران را نظاره می‌کنند. بام تهران، به خصوص در هنگام شب که چراغ همه خانه‌های شهر روشن است، بسیار زیباست. بیشتر رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه توچال نیز در همین محوطه قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تقاضای واقعی مسکن هم‌اکنون در محدوده متناسب با توان خانوارهای متوسط قرار دارد؛ هرچند این توان با توجه به رشد لجام گسیخته قیمت مسکن تا حد زیادی سرکوب شده است.
تحولات بازار مسکن شهر تهران

گزارش‌های تازه از  تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد واحدهای تا پنج سال ساخت از نظر عمر بنا، منطقه ۵ از نظر توزیع منطقه‌ای معاملات، خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر مربع در بازه‌های متراژی و واحدهای با قیمت ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان بر حسب ارزش هر واحد مسکونی، رتبه اول تقاضا در بازار مسکن شهر تهران را دارند.

سهم اندک واحدهای بالای ۲۰۰ متر و کمتر از ۴۰ متر در معاملات

بررسی آمارهای مسکن شهر تهران طی سال‌های گذشته حاکی از آن است واحدهای لوکس و نیمه لوکس، با وجود نوسانات مقطعی ناشی از تلاطم بازارهای موازی سهم اندکی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهند. از طرف دیگر واحدهای ارزان قیمت و کوچک متراژ نیز رتبه بالایی در خرید و فروش ندارند. به طور مثال در خردادماه امسال واحدهای بالای ۲۰۰ متر مربع تنها ۲.۳ درصد معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند و از طرف دیگر خانه‌های کمتر از ۴۰ متر مربع سه درصد از قراردادهای خرید و فروش را در برگرفتند.

این در حالی است که واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع یا ۶۰ تا ۷۰ متر معمولاً رتبه اول از نظر متراژ را دارند. خردادماه ۹۹ واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۶۰ و ۷۰ متر با سهم مشابه ۱۴.۱ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات را به خود اختصاص دادند. پس از آن، خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با ۱۱.۹ درصد و ۸۰ تا ۹۰ متر با ۹.۹ درصد قرار گرفتند. در مجموع در خردادماه ۱۳۹۹ واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۲.۶ درصد از قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران را به خود اختصاص دادند.

سهم پایین واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع از نظر تعداد معاملات ممکن است این ذهنیت را ایجاد کند که ساخت این واحدها ضرورتی ندارد. در حالیکه دو نکته را درباره این گروه متراژی باید در نظر گرفت؛ نخست آنکه طرف تقاضای این نوع متراژ از توان بالایی برای خرید برخوردار نیست. از طرف دیگر واحدهای کوچک متراژ قابلیت بالایی از نظر اجاره کارگری، درمانی و آموزشی دارند.

افزایش نرخ اجاره‌ مسکن در تهران

بالاترین تقاضا در دامنه قیمتی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان در هر متر مربع

براساس آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران  واحدهای مسکونی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با سهم ۱۰.۴ درصد بیشترین معاملات را در خردادماه ۹۹ داشتند. بعد از آن بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان با سهم ۱۰.۱ درصد، سپس ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان با سهم ۹.۹ درصد و بعد از آن، خانه‌های متری ۸ تا ۱۰ میلیون تومان با ۸.۲ درصد قرار گرفتند. کمترین سهم نیز به واحدهای ۵۴ تا ۵۶ میلیون تومان در هر متر مربع تعلق داشت که خردادماه امسال یک صدم درصد از معاملات را به خود اختصاص دادند. در مجموع ۵۵.۷ درصد قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران با قیمت کمتر از متوسط شهر (متری ۱۸.۹ میلیون تومان) منعقد شد.

خانه های ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان بیشترین فروش را داشتند

توزیع فراوانی معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه ۱۳۹۹ بر حسب ارزش هر واحد مسکونی نشان می‌دهد خانه‌های ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان با سهم ۱۴.۴ درصد در رتبه اول قرار دارند. پس از آن واحدهای ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان با سهم ۱۴.۲ درصد، سپس آپارتمان‌های ۸۵۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد تومان با ۹.۹ درصد رتبه‌های بعدی را دارند. در مجموع ۵۰.۴ خرید و فروش در واحدهای کمتر از ۱.۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

روند نزولی معاملات ‌واحدهای تا ۵ سال ساخت

توزیع​ تعداد واحدهای مسکونی معامله شده از نظر عمر بنا نشان می دهد با وجود آن که واحدهای تا پنج سال ساخت همچنان رتبه اول معاملات را به خود اختصاص می‌دهند، سهم این نوع آپارتمانها طی سال‌های گذشته روند نزولی داشته که علت اصلی آن به کاهش تدریجی قدرت خرید متقاضیان مربوط می‌شود.

خرداد ماه ۱۳۹۹ واحدهای کمتر از ۵ سال ساخت ۳۹ درصد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند. در حالی که خرداد ۱۳۹۴ این سهم ۵۳ درصد بود.

نرخ اجاره در تهران

منطقه ۵ کماکان پیشتاز معاملات

توزیع منطقه‌ای معاملات در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حاکی از آن است که در خرداد ماه ۱۳۹۹ منطقه ۵ با سهم ۱۵.۴ درصد همانند سال‌های گذشته رتبه اول معاملات را در بین مناطق شهر تهران داشته است. معمولاً مناطق ۲ و ۴ نیز رتبه های دوم و سوم را دارند که در خرداد ماه ۱۳۹۹ به ترتیب سهم ۹.۱ درصد و ۸.۸ درصد را به خود اختصاص دادند. در مجموع ۷۳.۳ درصد معاملات مسکن شهر تهران طی خرداد ماه ۱۳۹۹ به ترتیب در مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۱۱ و ۳ انجام گرفت.

متوسط قیمت تهران ۱۸.۹ میلیون تومان

 میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در خردادماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید که در مقایسه با اردیبهشت امسال ۴.۷ درصد کاهش یافته و نسبت به  خرداد پارسال ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “متقاضیان آپارتمان‌های ۵۰ متری مراقب باشند!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مشاوران و فعالان بازار مسکن از عرضه تعداد محدودی از آگهی‌های جدید در بازار خبر می‌دهند.
نرخ آپارتمان در تهران
مشاوران و فعالان بازار مسکن از عرضه تعداد محدودی از آپارتمان‌های جدید در بازار خبر می‌دهند. به گفته مشاوران املاک، نرخ آپارتمان در تهران مسیر متفاوتی را طی می‌کند و قیمت‌های پیشنهادی مالکان کمی عجیب و متفاوت از آپارتمان‌های مشابه در منطقه است.

به گزارش مجله دلتا طی چند ماه گذشته به دلیل ناپایداری شرایط اقتصادی و همچنین وجود نااطمینانی گسترده در میان سازندگان و فروشندگان مسکن، حجم آگهی‌های عرضه شده در بازار خرید و فروش آپارتمان در مناطق مختلف شهر تهران انگشت‌شمار و محدود بود.

بخش عمده مشاوران املاک در مناطق شهر تهران وضعیت سایر بازارها به ویژه بازار بورس را طی چند ماه اخیر در ایجاد نااطمینانی میان فروشندگان مسکن برای فروش واحد مسکونی از جمله مهم‌ترین عوامل عنوان می‌کردند.

با این حال بررسی‌های میدانی و همچنین اطلاعات ارائه شده از سوی برخی مشاوران املاک نشان می‌دهد طی چند روز اخیر، تعداد محدودی از آپارتمان‌های جدید برای فروش از سوی مالکان و سازندگان در بازار عرضه شده است. در این میان، برخی از مالکان نیز که قصد واقعی برای فروش ملک خود دارند سعی کرده‌اند کمی قیمت‌های پیشنهادی خود را تعدیل کنند تا از این طریق بتوانند خریداران واقعی را به سمت آگهی خود جذب کنند.

در جدول زیر جدیدترین نرخ آپارتمان در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

فایل‌های جدید برای فروش

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “کدام مستاجران مشمول سقف نرخ‌های مصوب اجاره‌بها می‌شوند؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()