نوشته شده توسط : مجله دلتا

تاریخ بشریت فراز و نشیب‌های زیادی  داشته است و تا حالا دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما در این میان بعضی  چیزها هستند که هیچ وقت تغییر نمی‌کنند، مثلا یکی از آن‌ها ستاره‌های آسمان  هستند و دقیقا به همین دلیل هم هست که دره چاکو در نیو مکزیکو تا این  اندازه مشهور شده است.

دره چاکو

دره چاکو در نیو مکزیکو به پارک ملی آسمان تاریک مشهور  است و دلیل آن هم تعداد زیاد ستاره‌هایی است که در منطقه وجود دارد و باعث  شده تا فرشی از ستاره در آسمان ظاهر شود. می‌خواهیم این دره حیرت‌آور را  بیشتر معرفی کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

چاکو کجاست؟

چه چیزی در مورد آسمان دره چاکو وجود دارد که آن را تا این اندازه برای ستاره شناسان جذاب کرده است؟ چاکو  دره‌ای کم عمق در کشور مکزیک است که ارتفاعی ۱۹۰۰ متری از سطح دریا دارد و  همین موضوع باعث شده تا آب و هوای خشنی داشته باشد. جایی که تابستان‌های  داغ و سوزان و زمستان‌های استخوان‌سوزی دارد، با این وجود تقریبا هیچ وقت  خالی از سکنه نبوده است.

دره چاکو مکزیک

طبق آنچه که به دست آمده ظاهرا از ۲۹۰۰ سال قبل  از میلاد مسیح در دره چاکو تمدن وجود داشته است اما اتفاق‌های مهم آن در  سال ۸۵۰ بعد از میلاد مسیح افتاد. مردمی که به این دره آمدند خیابان‌های  سنگی و سازه‌های بزرگی ساختند، سازه‌هایی که بعضی از آن‌ها بیشتر از ۵۰۰  اتاق دارد و نکته عجیب و جالب در مورد این سازه‌ها این است که تمام سازه‌ها  با نشانه‌های اختر شناسی هماهنگی دارند!

علاوه بر این علم ستاره‌شناسی از هزار سال پیش در دره چاکو وجود داشته  است، همه این شواهد نشان می‌دهد که مردم این ناحیه چه اطلاعات و دانشی از  ستاره‌ها و ستاره‌شناسی داشته‌اند.

دره چاکو در نیومکزیکو

کنجکاوی های عصر مدرن

در این که ستاره‌ها برای مردم چاکو از اهمیت زیادی برخوردار بوده‌اند،  هیچ شکی نیست اما دلیل آن چیست؟ دلیل واضح آن این است که حتی اگر امروز به  این منطقه بروید، به اندازه‌ای آسمان بزرگ و درخشان آن هیپنوتیزم‌تان  می‌کند که به راحتی می‌تواند ساعت‌ها خیره نگهتان دارد. در  این پارک ملی که هر سال هزاران هزار توریست را به خود جذب می‌کند،  رصدخانه‌ای اختصاصی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از تلسکوپ پیشرفته آن  آسمان شگفت‌انگیز را ببینند و در برنامه‌های اختر شناسی‌ که در این مرکز  انجام می‌شود، شرکت کنند.

آسمان دره چاکو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دورترین نقطه جهان که می‌توانید در آن‌جا زندگی کنید! 

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

عجیب‌ترین مزرعه دنیا که در آن کادیلاک کاشته می‌شود! 

پلی که خوشبختی شما را تضمین می‌کند! 

برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

غار فینگال اسکاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ‌هایش و همچنین تقارن بی‌نظیرش که در ارتفاعی حدودا ۲۱ متر شکل گرفته، معروف است.

غار فینگال اسکاتلند

همه ما تا به حال از غارهای گوناگونی بازدید کرده‌ایم و به نظرمان در دنیا این جاذبه های توریستی طبیعی بسیار جالب هستند. اما غار فینگال اسکاتلند دارای ۳ ویژگی است که آن  را یکی از منحصر به فردترین غارهای دنیا می‌کند. مهم‌ترین ویژگی آن ظاهر  بیرونی آن است که به مراتب از چیزی که شما در ذهن دارید، متفاوت‌تر است؛  این دیواره‌ها به طرز جالبی شکل گرفته‌اند که باعث شده هر ساله گردشگران  زیادی به سوی اسکاتلند بیایند تا چند ساعتی را به تماشای آن مشغول شوند. مجله دلتا در ادامه این متن، غار فینگال اسکاتلند را به شما معرفی کرده است؛ با ما همراه باشید.

غار فینگال اسکاتلند ، غار ملودی

چرا به آن غار ملودی می‌گویند؟

این غار که شبیه یک اثر هنری معاصر می‌ماند، از ستون‌های بازالتی ساخته  شده که هر کدام به صورت شش ضلعی هستند و شبیه سربازانی ایستاده می‌مانند.  هرچقدر که خود غار بزرگ است، ورودی آن هم بسیار جالب است که هر لحظه امواج  رقصان دریا به آن وارد شده و جنب و جوش می‌کنند.

یکی از خصوصیات بسیار خاص غار فینگال اسکاتلند را می‌توان قابلیت  آکوستیک طبیعی آن دانست. به لطف سقف طاق داری که کاملا طبیعی شکل گرفته،  امواج دریا یک آواز بسیار جالبی سر می‌دهند که همه بازدید کنندگان از شنیدن  آن شگفت‌زده می‌شوند. این هارمونی که انگار توسط یک گروه کر داخل غار زده  می‌شود، به قدری جالب است که برخی از مردم تنها به خاطر شنیدن آن به  اسکاتلند آمده و از غار بازدید می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر، مطلب دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

رودخانه زیبای هزار رنگ! 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

مقصدی بدون آب و برق، برای استراحت مطلق 

شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دانشمندان در حال تلاش برای پی بردن به راز پدیده مرموزی هستند که موجب شده بخش بزرگی از جمعیت یک روستای چینی کوتوله شوند.

یانگسی چین

دانشمندان در تلاشند تا راز روستای یانگسی  چین را دریابند موضوعی که سال‌هاست حیرت آن‌ها را برانگیخته است. بومیان  یانگسی چین تلاش کرده‌اند از طریق اسطوره‌ها و داستان‌های موجود در بین  اهالی و روستاهای همجوار و همچنین سالخوردگان روستا به تفسیر این پدیده  بپردازند. با مجله دلتا همراه باشید.

درباره یانگسی

مردم یانگسی دهان به دهان نقل می‌کنند که این روستا، منطقه‌ای سالم و  شاد بود تا اینکه ده‌ها سال قبل، در یک شب تابستانی همه چیز به هم ریخت و  بیماری بدخیمی با حالاتی عجیب و غریب در بین اهالی منتشر شد و همه کودکان ۵  تا ۷ ساله را درگیر کرد. این بیماری موجب شد رشد جسمی آن‌ها متوقف شود.  برخی از این افراد با ناتوانی‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هیات‌هایی از دانشمندان و کارشناسان به  منظور بررسی منابع آب، خاک و دیگر محصولات به این روستا آمدند و بررسی  افراد مبتلا نتایج قانع کننده‌ای در اختیار این دانشمندان قرار داد. اما با  این حال، آن‌ها نتوانستند علت این بیماری را که از سال ۱۹۵۱ همچنان نسل به  نسل در میان اهالی این روستا منتقل می‌شود، تشخیص دهند تا همچنان راز این  روستای مرموز سر به مهر و پوشیده بماند.

یانگسی چین درباره یانگسی

به باور روستاییان نیروهای شرور توانستند  به محل سکونت‌شان غلبه کرده و برخی از آن‌ها با نکوهش این منطقه آن را  روستایی نفرین شده می‌‌دانند. عده‌ای دیگر براین باورند که مردی به نام  “وانگ” با کشتن لاک پشتی سیاه و خوردن گوشت آن موجب انتشار این بیماری شد.  آن‌ها لاک پشت را علت واقعی می‌دانند.

در طول این سال‌ها، بسیاری از اهالی به  علت ترس از ابتلا به این وضعیت عجیب و غریب این منطقه را ترک کرده‌اند. اما  به نظر می‌رسد که در زمان حاضر همه چیز در حال بهترشدن است. بسیاری از  سالمندان این منطقه قدشان به ۸۰ سانتی متر می‌رسد اما نسل جدید به طور قابل  توجهی تحت تاثیر پدیده کوتاه قدی قرار نگرفته‌اند.

درباره یانگسی

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر،‌ جزیره‌ای با تنهاترین خانه دنیا! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۵ مقصد امن اروپایی برای زنان جهانگرد 

درختان هزار رنگ 

سفر به هنگام با میزبانی دلفین‌ها! 

تونل عشق، مسیری به سمت رویا! 

پلی که خوشبختی شما را تضمین می‌کند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

عده‌ای عاشق پاریس‌اند که شهر عشق است.  اما مکان‌های قلبی شکل، چه با دست‌ ساخته شده باشند و چه به‌صورت طبیعی،  به‌وضوح جذابیت نماد عشق را به تصویر می‌کشند.

مکان های قلبی شکل

از پرواز بر فراز تپه‌های مرجانی قلبی شکل در استرالیا گرفته تا  تاکستان‌های گل که شما را به یاد دبی می‌اندازند، این مکان های قلبی شکل  الهام‌بخشِ عشق هستند! با مجله دلتا همراه باشید تا با این مکان‌ها آشنا شویم.

هوکایدو، ژاپن

در میان جاذبه‌های طبیعی این جزیره در ژاپن، دریاچه تویونی به‌صورت  طبیعی در بخش جنوب شرقی شهر توماکومای شکل‌ گرفته است و یکی از جذاب‌ترین  مکان های قلبی شکل در دنیاست.

مکان های قلبی شکل در ژاپن

جوکولسارلون گلسیر لاگون، ایسلند

در غارهای یخی جوکولسارلون گلسیر لاگون، پنجره‌های نامنظم شکلی ایجاد  شده‌اند که می‌توان از پایین و به‌ واسطه این پنجره‌ها آسمان را مشاهده  کرد. در زمستان صدها خوک آبی به این نقطه سرازیر می‌شوند و در تالاب پر از  ماهی آنجا جشن می‌گیرند.

مکان های قلبی شکل در ایسلند

غار بز کوهی بالایی، آریزونا

با صخره‌نوردی به سمت غار بز کوهی بالایی در آریزونا، صخره‌ای قلبی شکل  مشاهده خواهید کرد که طی هزاران سال به‌واسطه فرسایش کوه در یک سنگ قرمز  شکل‌ گرفته است. این غار با وسعت ۲۷هزار مایل مکعب در ایالات آریزونا،  یوتاه و نیومکزیکو قرار دارد.

مکان های قلبی شکل در آریزونا

صخره دریایی قلبی شکل، صخره مانع بزرگ، استرالیا

برای دیدن یکی دیگر از مکان های قلبی شکل در صخره مانع بزرگ، باید از یک  هلیکوپتر یا هواپیمای دریایی استفاده کنید. این صخره مرجانی قلبی شکل با  ارتفاع ۵۶ فوت، منطقه‌ای حفاظت‌ شده است و کسی نمی‌تواند به سمت آن شنا  کرده یا از آن بازدید کند.

مکان های قلبی شکل در استرالیا

اسپیکنیک، اسلوونی

کمی از بهترین نوشیدنی‌های اسلوونی در اسپیکنیک را امتحان کنید، شهری کوچک که به خاطر جاده قلبی شکل و بادخیزش مشهور است.

مکان های قلبی شکل در اسلوونی

باغ جادویی دبی، امارات متحده عربی

هرساله از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه می، باغ جادویی دبی محل  شکوفایی بیش از ۱۵۰ میلیون گل می‌شود که به شکلی زیبا و طاقی شکل و اشکال  باورنکردنی تزیین‌شده‌اند. این باغ یک پیاده‌روی زیبا دارد که به شکل قلب  تزیین‌شده است.

مکان های قلبی شکل در دبی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر، مطلب دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

سفر به سرزمین قصه‌ها 

جهنم را از نزدیک ببینید! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

عجیب‌ترین مزرعه دنیا که در آن کادیلاک کاشته می‌شود! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید در ابتدا فکر کنید که اشتباهی شده  است یا با معرفی تونل عشق اوکراین می‌خواهیم اغراق نماییم اما با دیدن  عکس‌های این تونل در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، سایت‌ها و  وبلاگ‌های مختلف متوجه علت نام‌گذاری این مکان می‌شوید.

تونل عشق

تونل عشق اوکراین یکی از بهترین جاذبه های توریستی در دنیاست که با دیدن عکس‌هایش دلتان می‌خواهد که شما هم به اینجا سفر کنید. در این تونل قدم بزنید و حتی بهترین عکس‌ها را بگیرید. مجله دلتا برای افرادی که به دنبال بهترین مناظر یا شگفت انگیزترین مکان‌های جهان  برای عکاسی و البته قدم زدن هستند، تونل عشق اوکراین یا تونل کلاون اوکراین  را معرفی می‌نماید.

تونل عشق

تونل عشق اوکراین چیست و کجاست؟

اگر بخواهیم توصیفی غیر رمانتیک از این مکان داشته باشیم و آن را شرح  دهیم باید بگوییم که اینجا در واقع مسیری از یک ریل قطار غیرفعال و متروکه  است. جایی که به دلیل متروکه شدن در طول سال‌ها می‌توانست تبدیل به  خرابه‌ای تاریک و حتی ترسناک تبدیل شود اما امروزه سرنوشت دست این ریل قطار  را به گونه دیگری رقم زده است. برای عکاسان و عاشقان، این یک ریل راه‌آهن  محروم از نور مستقیم خورشید است که توسط قوس و طاقی از شاخ‌ها و برگ‌های  سرسبز درختان انبوه اطراف پوشانده شده و باعث به وجود آمدن یک تونل بزرگ و  بی‌انتها تا جایی که چشم کار می‌کند، روی ریل راه‌آهن شده است.

 تونل کلاون

این تونل در خارج از روستای کلوان واقع در غرب کیف و شمال شرق لویو در اوکراین واقع  شده است. به شما پیشنهاد می‌دهیم حالا که این همه راه را برای دیدن تونل  عشق اوکراین آمده‌اید، به دیدن کلیسای زیبای این مکان و یادبود جنگ‌جهانی  دوم هم بروید. هم‌چنین در ایستگاه قدیمی قطار این شهر پنجره‌هایی با  شیشه‌های رنگی بسیار زیبایی قرار دارد که می‌تواند شما را مجذوب خود نماید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مکان‌های شگفت انگیز، مطلب دریاچه‌ای که حباب‌های آن آتش می‌گیرد! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۵ مقصد امن اروپایی برای زنان جهانگرد 

لوور فرانسه؛ بزرگترین موزه هنری جهان 

دریای کشتی‌های گم شده 

شهر شیطان، جایی که تمام مردمانش سنگ شدند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کشور روسیه پر است از زیبایی‌های طبیعی  فراوان که گاهی این زیبایی‌ها مانند بخش‌هایی از سیبری شکلی خشن به خود  می‌گیرند و گاهی بسیار نرم و زیبا جلوه می‌کنند.

دریاچه ارگاکی

یکی از پارک‌های ملی این کشور که محل مورد علاقه اسکی‌بازان هم هست،  ارگاکی نام دارد. این پارک ملی در بین توریست‌های طبیعت گرد بسیار مشهور  است و یکی از محل‌های اصلی کوهنوردان برای کوهنوردی هم محسوب می‌شود. در  ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم ارگاکی و دریاچه مشهور آن را به نام دریاچه ارگاکی بیشتر بشناسیم.

پارک ملی ارگاکی از آن دست جاهایی است که زیبایی دل‌فریب آن می‌تواند  ساعت‌ها و روزها شما را محو تماشای خود نگه دارد، کافیست به طبیعت بکر و  دست نخورده شرق سیبری فکر کنید، رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی به شفافیت  کریستال، قله‌های نوک تیز و خشن در کنار درختان سبز و زیبا و پوشش گیاهی.  در کنار تمام این دیدنی‌های بی حد و حصر می‌خواهیم به شما دریاچه هنرمندان  را معرفی کنیم.

دریاچه ارگاکی در روسیه

اگر اهل عکاسی و عکس گرفتن باشید هم مطمئنا عاشق این پارک ملی می‌شوید.  چشم‌انداز منحصربه‌فرد در کنار علف‌زارهای بلند، منظره‌ای عالی برای این  کار هستند. البته فراموش نکنید که برای گشت و گذار در اینجا و رسیدن به  دریاچه آن باید از تایگا و صخره‌های تندرا عبور کنید که اصلا کار راحتی نیست مخصوصا برای افراد  مبتدی که خیلی تجربه صخره‌نوردی در طبیعت را نداشته‌اند. برای رسیدن به  دریاچه باید از میان مسیرهای کوهستانی‌ عبور کنید که نه دوچرخه و نه اسب  نمی‌تواند از آن عبور کند و فقط با پای پیاده می‌توان به آن رسید.

چرا به ارگاکی، دریاچه هنرمندان می‌گویند؟

به ارگاکی لقب دریاچه هنرمندان را داده‌اند، نه به این دلیل که طبیعت  سحرآمیز و آب بسیار شفاف و نیلگون آن که در نقاشی‌های هنرمندان به چشم  می‌خورد بلکه به این دلیل که این دریاچه به وسیله هنرمندان کراسنویارسک کشف شد.

دریاچه ارگاکی یا دریاچه هنرمندان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

سفر به سرزمین قصه‌ها 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

مقصدی بدون آب و برق، برای استراحت مطلق 

جزیره‌ای با تنهاترین خانه دنیا! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به دورافتاده‌ترین خانه دنیا خوش  آمدید! به راستی چرا این خانه تک و تنها در این جزیره ساخته شده است؟ اهالی  این خانه دارو یا مواد غذایی روزانه‌شان را از کجا تامین می‌کنند؟

جزیره الیدای

شبه جزیره وستمن، در نزدیکی بخش‌های جنوبی ایسلند از مجموعه‌ای از جزایر  زیبا تشکیل شده که در میان آن‌ها جزیر‌ه‌ای جذاب به اسم جزیره الیدای  (Elidaey) به چشم می‌خورد. اگر گذرتان به این جزیره کوچک بیفتد در میان  مراتع سرسبز یک عدد خانه نظرتان را جلب می‌کند! این کلبه اسرارآمیز از دیگر  نقاط دنیا دور افتاده است و همین موقعیت عجیب باعث شده که دیگران درباره  صاحب این خانه داستان‌ها و سناریوهای زیادی به هم ببافند! در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید تا درباره خانه عجیب جزیره الیدای بیشتر بدانید.

داستان این جزیره چیست؟

حدود ۳۰۰ سال پیش ۵ خانواده مختلف راهی این جزیره شدند که از طریق ماهی‌گیری، پرورش گاو و شکار طوطی دریایی روزگار می‌گذراندند. خوشبختانه به خاطر چراگاه‌های سرسبزی که در این جزیره  هست گاوها هیچ مشکلی بابت غذا نداشتند و خانواده‌ها می‌توانستند بدون هیچ  مشکلی از آن‌ها تغذیه کنند. اما این خانواده‌ها در این خانه‌ای که امروز در  این جزیره هست زندگی نمی‌کردند و محل زندگی‌شان تعدادی پناهگاه موقتی بود.  چند سالی گذشت تا اینکه در حوالی دهه ۱۹۳۰ همه کسانی که در این جزیره  بودند بعد از اینکه فهمیدند فرصت‌های این جزیره دورافتاده در جاهای دیگر هم  پیدا می‌شود اسباب و اثاثیه‌شان را جمع و جزیره را ترک کردند.

جزیره الیدای در ایسلند

وضعیت جزیره امروز چگونه است؟

با اینکه کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند اما اطرافش حصارکشی شده و همین  مورد آن را اسرارآمیزتر کرده است! شایعات زیادی پشت سر این خانه وجود دارد  اما هیچ کدام به نظر واقعی نمی‌آید.

این خانه پناهگاهی برای انجمن شکار محلی است، به بیان ساده‌تر اعضای این  انجمن در زمان‌هایی که از شکار طوطی دریایی برمی‌گردند برای استراحت به  این خانه می‌روند. اما حتی اگر به داخل این خانه جادویی هم نروید می‌توانید  با قایق به نزدیکی آن بروید و از دور آن را تماشا کنید و این موضوع باعث  شده این خانه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.
این خانه در سال ۱۹۵۳ توسط انجمن شکار ساخته و به خانه شکار معروف شد. در  این خانه خبری از امکاناتی مثل برق، آب، لوله کشی و البته اینترنت نیست. در  داخل این خانه سیستم جمع آوری آب باران تعبیه شده که آب مورد نیاز آشپزی،  حمام و آشامیدن را تامین می‌کند.

جزیره الیدای با تنها یک خانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، دریاچه‌ای که حباب‌های آن آتش می‌گیرد! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود! 

جهنم را از نزدیک ببینید! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هنگام، جزیره‌ای با مساحت بسیار کوچک  در شهر قشم است و برای رفتن به این جزیره باید از قشم عبور کنید و سپس به  جزیره‌ای بسیار زیبا وارد شوید.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

هنگام، از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه  خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامی اهمیت  بسیاری دارد. به همین دلیل در صدسال گذشته مورد توجه کشورهای اروپایی قرار  گرفته شد. جذابیت این جزیره‌ها زمانی چندین برابر می‌شود که سرسبز و دارای  درختان بسیاری است. اگر علاقمند به سفر به این جزیره هستید، مجله دلتا اطلاعات زیادی در مورد جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام بهترین فصول برای سفر به جنوب

زمستان، بهترین زمان برای سفر به هنگام

اگر علاقمند هستید که در یک هوای بسیار  عالی به جنوب کشور و مخصوصا جزیره هنگام سفر کنید بهتر است سفرتان را در  فصل زمستان با ۱۵ درجه سانتی گراد در یک هوای دلچسب و خنک تجربه کنید.  همچنین پاییز و زمستان فصل‌هایی است است که می‌توانید از دیدن دلفین‌ها در  این جزیره لذت ببرید.

دیدنی جذاب جزیره هنگام دربهترین فصل سال

ساحل درخشان هنگام

ساحل زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره  هنگام است. این جزیره ساحلی شگفت انگیز دارد که می‌توانید ساعت‌ها آنجا  بنشینید و از هوا و منظره عالی لذت ببرید. ماسه‌های ساحل جزیره هنگام در شب  نورهای بسیاری از خودشان ساطع می‌کنند و فضایی رویایی را ایجاد می‌کنند.  البته به دلیل مشکلات زیست محیطی محدودیت‌هایی برای دسترسی به این سواحل  اعمال شده است.

ماهی‌های آکواریومی جزیره هنگام

اگر به جزایر کیش یا قشم سفر کرده باشید‌،  برای دیدن اعماق دریا باید از غواصی استفاده کنید تا بتوانید زیبایی  انتهای دریا را ببینید اما در جزیره هنگام سوار قایق می‌شوید و با دور زدن  در دریا تمام موجودات دریای این جزیره خواهید دید و شگفت‌های جدیدی از  دنیای زیر آب را  مشاهده می‌کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام ماهی های آکواریومی جزیره هنگام

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر، دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

حوض سلطان؛ بزرگترین آینه طبیعی ایران 

عروس تنگه‌های ایران، بهشتی در دل فارس 

گرم ترین نقطه کره زمین کجاست؟ 

در فصل زمستان به تهرانگردی برویم! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خانه و باغ اتحادیه که پس از ساخت  سریال دایی جان ناپلئون با نام خانه‌ دایی جان ناپلئون نیز شناخته می‌شود؛  عمارتی است که متعلق به دوران قاجار بوده و در مرکز تهران واقع شده است.

خانه دایی جان ناپلئون

معماری خانه اتحادیه یا خانه دایی جان ناپلئون به دوره قاجار برمی‌گردد و یک بنای تاریخی بی‌نظیر و فوق‌العاده زیبا از میان جاذبه های توریستی تهران به حساب می‌آید. با مجله دلتا همراه باشید تا با این بنای زیبا آشنا شویم.

خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟

خانه دایی جان ناپلئون یا به عبارتی خانه اتحادیه در خیابان فردوسی  تهران و لاله زار تهران قدیم واقع شده و محل بسیاری از نشست‌های سیاسی و  پذیرای مهمانان خارجی در دوران قاجاریه بوده است. این مکان تاریخی ارزش  زیادی دارد و در سال ۱۳۸۴ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید اما چندی بعد از  فهرست آثار ملی ایران به دستور دیوان عدالت اداری خارج شد. در نتیجه امکان  تخریب این مکان تاریخی وجود خواهد داشت.

خانه اتحادیه یا خانه دایی جان ناپلئون

خانه اتحادیه، تنها بازمانده خیابان لاله زار

به جرات می‌توان گفت که خانه اتحادیه، تنها بازمانده خیابان لاله زار تهران قدیم است که باید حفظ شود. خانه دایی جان ناپلئون در سال ۱۳۹۴ توسط شهرداری تهران خریداری شد و در همان سال مرمت‌هایی روی  این مکان تاریخی صورت گرفت. مرمت این مکان تاریخی در نهایت در پاییز سال ۹۹  به پایان رسید و اکنون درب خانه‌ اتحادیه به روی بازدیدکنندگان باز است و  می‌توانید در این مکان تاریخی به عنوان تنها بازمانده‌ خیابان لاله‌زار گشت  و گذار کنید.

تاریخچه خانه اتحادیه

باید بگوییم که خانه اتحادیه متعلق به امین‌السلطان، از صدراعظم‌های  دوره‌ حکومت شاهان قاجار از جمله ناصرالدین شاه، محمدعلی شاه و مظفرالدین  شاه بود. پس از مرگ امین‌السلطان، این خانه و باغ اتحادیه توسط فرزندان و  نوادگانش تفکیک و فروخته شد. در نهایت رحیم اتحادیه این زمین و خانه را از  نوادگان امین‌السلطان خریداری کرد و آن را به ۳۰ قسمت میان فرزندانش تقسیم  نمود. از همین رو می‌توان گفت که سینما جهان، سینما شهرزاد و بسیاری از  مراکز اطراف این خانه، بخش‌هایی از زمین خانه و باغ اتحادیه بوده‌اند. در  نتیجه این مکان تاریخی با نام خانه اتحادیه نیز شناخته می‌شود. خانه‌  اتحادیه محل ضبط فیلم دایی جان ناپلئون در دهه ۵۰ نیز بوده است و همین  موضوع باعث شهرت و محبوبیت بیشتر این مکان برای مردم شد.

خانه دایی جان ناپلئون تنها یادگار لاله زار

کاربری خانه اتحادیه

اکنون که این مکان تاریخی دوره قاجار توسط شهرداری تهران خریداری و مرمت  شده و امکان بازدید عمومی از این مکان وجود دارد، می‌توان گفت که احتمالا  کاربری خانه اتحادیه، کاربری فرهنگی و هنری باشد. به قولی می‌توان گفت چنین  کاربری فرهنگی و هنری می‌تواند به حفظ این بنای تاریخی کمک کند و توجه  بیشتری به آن خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر، دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

برای برف بازی در تهران کجا برویم؟ 

در فصل زمستان به تهرانگردی برویم! 

بالن سواری را بر فراز آسمان تهران تجربه کنید 

آبشار یخی آبنیک، یک گشت آخر هفته‌ای 

گرم ترین نقطه کره زمین کجاست؟ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

منطقه هفت حوض یکی از جاذبه های توریستی مشهد است که گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود جذب می‌کند.

هفت حوض مشهد

در این منطقه آرامش فوق‌العاده‌ای را  می‌توانید در کنار حوضچه‌های مملو از آب در هفت حوض به دست بیاورید. برای  آشنایی بیشتر با پارک طبیعی هفت حوض مشهد با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

هفت حوض کجاست؟

پارک طبیعی هفت حوض مشهد در فاصله هفت  کیلومتری جنوب شرقی مشهد میان کوه‌های خلج در این شهر واقع شده است. فضایی  کاملا بکر که دارای آرامش غیر قابل وصفی است. این منطقه هنوز جز مناطقی  قرار دارد که چندان بین عموم مردم شناخته شده نیست. از این رو بکر بودن خود  را همچنان حفظ کرده است.

هفت حوض

علت پدید آمدن هفت حوض

شاید حدود هزاران سال است که آب در  حوضچه‌های این منطقه جریان دارد، همین موضوع می‌تواند هر گردشگری را برای  بازدید از این منطقه هیجان‌زده کند. به دلیل جریان داشتن آب در طول سالیان  طولانی و ریزش آن از حوضچه‌ای به حوضچه دیگر و همچنین جنس سنگ‌های آن، به  مرور زمان حوضچه‌های طبیعی بسیار زیبایی در دل سنگ‌ها به وجود آمده است.  این حوض‌ها بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران‌های اسیدی در بستر یکی از شاخه‌های رودخانه طرق به سمت بینالود به وجود آمده است.

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

تک حوض‌ها

بعد از عبور از پارک طبیعی هفت حوض که در  امتداد هم قرار گرفته‌اند، به تک حوض‌های بزرگ می‌رسید. بکر و دست نخورده  بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکم فرما  است، آرامش عجیبی دارد. تنها صدای جریان آب، گوش‌ها را نوازش می‌دهد.

زمان مناسب سفر

در فصل بهار با شکوفه زدن گل‌های زیبای شقایق جذابیت منطقه هفت حوض دو چندان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، مطلب “عروس تنگه‌های ایران، بهشتی در دل فارس” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا 

عروس تنگه‌های ایران، بهشتی در دل فارس 

قدیمی‌ترین بنای ضد زلزله جهان در قلب ایران 

سفر به سرزمین مه و خورشید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

سریلانکا کشوری است که لحظه لحظه سفرتان در آن فراموش نشدنی خواهد بود، این کشور فوق‌العاده شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسید.

جزیره سریلانکا

همواره کشورهای آسیایی در عرصه گردشگری جهش‌های چشمگیری را در سال‌های  اخیر شاهد بوده‌اند و توانسته‌اند به یکی از قطب‌های گردشگری بدل شوند. یکی  از کشورهایی که همواره در سال‌های اخیر توانسته است انقلابی در صنعت  گردشگری خود ایجاد نماید، کشور سریلانکا است کشورهای کمی در دنیا وجود  دارند که همچون سریلانکا دارای جاذبه های توریستی زیادی باشند. با مجله‌ دلتا همراه باشید تا دلایل جالب برای سفر به این کشور را بدانید.

توک توک سوار شوید و در شهر سریلانکا بچرخید

آیا کسی هست که ماجرای «توک‌توک»ها را نداند که در هند و جزیره سریلانکا فراوان هستند؟ اگر در «کلمبو» (Colombo) هستید، سوار یکی  از این سه‌چرخه‌ها شوید و لذت ببرید، چراکه راهی ارزان و هیجان‌انگیز برای  گردش در شهر و کشف زیبایی‌ها هستند.

توک توک

قطار سوار شوید و از زیباترین جاده ریلی دنیا لذت ببرید

نکته جالبی که درباره این قطار مشهور در سریلانکا وجود دارد، این است که  بلیط آن بسیار ارزان قیمت است و شما می‌توانید با پرداخت ۱.۵ دلار سوار آن  شوید و از طی کردن این مسیر ۵ ساعته لذت ببرید. شما می‌توانید در این قطار  روی صندلی ننشینید و مثل خیلی دیگر از توریستان پایتان را از یک درب باز  بیرون بگذارید و لذت خود را از این سفر زیبا و به یادماندنی دوچندان کنید  چون در این قطار هیچ قانونی وجود ندارد.

به سافاری رفته و پلنگ وحشی ببینید

می‌توانید فیل، پلنگ یا بوفالو را در پارک‌های ملی جزیره سریلانکا از  نزدیک ببینید. به‌عنوان مثال، پارک ملی «کومانا» (Kumana) که در سال ۱۹۷۰  تاسیس شده است، محل نگهداری تمامی جانداران زیبایی است که دیدن آن‌ها برای  همگان تجربه‌ای جذاب خواهد بود.سافاری در سریلانکا

به تماشای وال‌ها بروید

در حالی‌که صنعت گردشگری در این کشور رو به رشد است، باید به این مطلب  اشاره کرد که «آروگام‌بی» (Arugam Bay) یا «ترین‌کومالی» (Trincomalee)،  واقعا برای کسانی که اهل موج‌سواری هستند و عاشقان طبیعت، بهشت است، به‌ویژه کسانی که دوست دارند وال‌ها را  تماشا کنند یا با دلفین‌ها در اقیانوس هند شنا کنند. سفر من در بخش شرقی  جزیره سریلانکا یک هفته طول کشید و به جرات می‌توانم بگویم که این نواحی،  پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر، دریاچه‌ای با درختان برعکس! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان 

با جزیره جیمز باند در پوکت آشنا شوید! 

برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟ 

لوور فرانسه؛ بزرگترین موزه هنری جهان 

روندای اسپانیا، شهری در لبه پرتگاه 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شما هم علاقه‌مندید که در محیطی به دور از استرس و در دل طبیعت اتاقی رزرو کنید و تعطیلات خود را در اقامتگاهی خاص بگذرانید!؟

خانه درختی انگالا

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دور شدن از استرس این روزها خانه درختی‌  انگالا است. این منطقه حفاظت‌شده که بین پارک ملی کروگر و ذخیره طبیعی  تیمبواتی آفریقای جنوبی قرار گرفته است یک منطقه حفاظت‌شده خصوصی نیز محسوب  می‌شود. ما را در مجله دلتا همراهی کنید تا ببینیم این اقامتگاه خاص چگونه جایی است و آیا می‌توان برای روزهای پس از کرونا رویش حساب کرد یا نه!
اقامتگاه انگالا 2
این منطقه حفاظت‌شده بدون دیوار و حصاری خاص است، و حدود ۱۵۰۰۰ هکتار وسعت  دارد. در این منطقه زیبا می‌توانید حیات وحش تماشایی آفریقا را مشاهده کنید  و تجربه حضور در منطقه‌ای دست نخورده را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.  برگزارکننده‌های تورهای این منطقه امکان رزرو بازدید از آن را برای  گردشگران فراهم کرده‌اند.
طبیعت آفریقا
خانه‌های درختی‌ انگالا دو خوابه هستند که یکی از آن‌ها زیر یک سایبان فضای  باز است. همچنین رستوران و ایستگاه مخصوص قهوه برای گردشگران و مهمانان  تدارک دیده شده است. در کنار این امکاناتی مانند، تختی به اندازه تخت  پادشاه، حمام آب داغ و یک سرویس بهداشتی جداگانه برای راحتی بیشتر گردشگران  در طول مدت اقامت در نظر گرفته شده است.
خب در چنین محیطی که خود را به طبیعت سپرده‌اید، بهتر است فضای مجازی و  اینترنت را کنار بگذارید و از محیط دلنشین و هم صحبتی با خانواده، دوستان و  همراهانتان لذت ببرید. بنابراین در این اقامتگاه، امکانات وای‌فای در نظر  گرفته نشده است تا تمرکز و حواستان بیشتر زیبایی‌های محیطی باشد.

 اقامتگاه
به محض رسیدن به اقامتگاه انگالا، وسایلتان را در قسمت مخصوص بگذارید و در  همان ابتدا مشغول به شنا شوید تا خستگی از تنتان بیرون برود و آماده اقامتی  رویایی شوید. از طرفی با حضور در چنین محیطی حتما حس عکاسی شما بیشتر  شکوفا می‌شود و به همین دلیل پانل‌هایی خورشیدی برای شارژ کردن تلفن همراه و  دوربین‌های عکاسی شما قرار داده شده است. بنابراین هیچ فرصتی را برای  عکاسی طی این تجربه خاص و منحصر به فرد زندگی‌تان از دست ندهید. همچنین  بهتر است با توجه به کمبود نور وسایلی برای تقویت نور مصنوعی هنگام عکاسی  به همراه داشته باشید.
اگر به گشت وگذار به‌صورت سافاری در طبیعت علاقه دارید، امکان این بازدید و  گشت و گذار و حضور در دل طبیعت آفریقا از طریق همراهی راهنمایان محلی  کاربلد و محیط بان‌ها فراهم شده است. اما اگر به دنبال شکم‌گردی یا یک  مهمانی در رستوران هستید، رستوران با امکانات رفت و برگشت به محل خانه‌  درختی انگالا برای مهمانان فراهم شده است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود  ندارد.

خانه درختی‌ انگالا 2

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

غار گلوی شیطان، مرموزترین غار جهان 

قدیمی‌ترین بنای ضد زلزله جهان در قلب ایران 

دریاچه مرگ سیسیل و مافیاهای ایتالیا! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بعضی سرزمین‌ها، فقط در کتاب‌ها قابل مشاهده و تصور هستند اما برخی نیز، وجود خارجی دارند.

سرزمین قصه ها

اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه حس کنید که در میان صفحات کتاب‌های قصه قدم می‌‍زنید، در این مطلب زیبا همراه با مجله دلتا،  سری به سرزمین‌های خیالی این کره خاکی بزنید و جادوی سرزمین قصه‌ها را از  نزدیک لمس کنید. زمان آن رسیده که کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و به  دنیای کودکی خود بازگردید.

۱. فیری گلن، جزیره اسکای، اسکاتلند

این چشم‌انداز خیره‌کننده در جزیره  اسکای پنهان شده است. تپه‌های سنگی مخروطی شکل، حوضچه‌ها و آبشارهای  پراکنده با اشکال مارپیچ مرموزی ترکیب شده و منظره‌ای جادویی خلق کرده‌اند.

تاکنون هیچ افسانه‌ای راجع به این اشکال  مارپیچ به وضوح تعریف نشده است. اما برخی بر این باورند که این مکان توسط  پریان به این شکل درآمده و هنوز در گوشه و کنار آن زندگی می‌کنند.

فیری گلن سرزمین قصه ها

۲. کلیسای سنت میگوئل دلفی، اسپانیا

این صومعه در کنار صخره‌ای در کاتالونیا واقع شده و مشرف به آبشاری زیباست. البته همه صومعه‌های باستانی زیبا است اما این کلیسا درست به مانند قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد که انگار از کتاب‌ سرزمین قصه‌ها برداشته شده و در این منطقه گذاشته شده است.

کلیسای سنت میگوئل دلفی از سرزمین قصه ها

۳. جنگل ویستمن، دوون، انگلستان

این جنگل از خزه‌های پر پیچ و خم و گیاهان  وحشی پوشیده شده است و طوری به نظر می‌رسد که انگار با ارواح، افسانه‌ها و  اسطوره‌های فراطبیعی ارتباط دارد. از آنجا که چنین افسانه‌هایی در رابطه  با جنگل ویتسمن نقل شده، جای هیچ تعجبی نیست که چرا سالیان دراز دست نخورده  باقی مانده و از گزند انسان‌ها و حیوانات غول پیکر در امان مانده است.

درختان قدیمی به طرز نامحدودی رشد کرده و  در هم گره خورده‌اند. همه می‌دانیم که جادوگران تنها در سرزمین قصه ها  زندگی می‌کنند. اما جنگل ویستمن به گونه‌ای است که تصور می‌کنید هر لحظه  ممکن است یکی از آن‌ها جلوی شما ظاهر شود.

جنگل ویستمن سرزمین قصه ها

۴. کلیسای اندریاس، روسیه

درست در وسط دریاچه ویوکسی، یک جزیره کوچک سنگی از آب سر برآورده است. کلیسای چوبی اندریاس روی این جزیره کوچک قرار دارد.

کلیسای اندریاس سرزمین قصه ها

۵. صومعه سانتا ماریا دلسولا، تروپئا، ایتالیا

این صومعه که قدمت آن به قرن چهارم قرون وسطی باز می‌گردد، روی پرتگاهی سنگی در ساحل نفس‌گیر دریای تیرنی واقع شده است. مردم نزدیک به ۲۰۰۰ سال در تروپئا زندگی می‌کردند تا اینکه  ستوس پمپی، امپراطور اکتاویوس را شکست داد. بر طبق افسانه‌ها، این شهر  ساحلی توسط خود هرکول تاسیس شده است.

صومعه سانتا ماریا دلسولا از سرزمین قصه ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، دریاچه‌ای که حباب‌های آن آتش می‌گیرد! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رودخانه زیبای هزار رنگ! 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

مقصدی بدون آب و برق، برای استراحت مطلق 

شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رِغِز نام یکی از تماشایی‌ترین  جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایران و تنگه‌ای نزدیک داراب در استان فارس است که  تعداد زیادی آبشار و حوضچه دارد.

تنگه رغز داراب

تنگه‌ رغز که در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری شمال  غربی داراب قرار دارد، به‌عنوان عروس تنگه‌های ایران می‌شناسند. واژه‌  رِغِز به‌معنی راه بکر و لغزنده است. جالب است بدانید در تنگه‌ رغز یا  آن‌گونه که محلی‌ها می‌گویند، تنگه رودخیز، ۶۴ آبشار و حوضچه‌ طبیعی جاری  است. این تنگه حدود چهار کیلومتر درازا دارد که از دره‌ رغز آغاز شده و به  دره‌ جنوب می‌رسد. با مجله دلتا سفری کوتاه به تنگه رغز داراب داشته باشید.

آبشارهای معروف تنگه رغز کدامند؟

آبشار وداع یکی از زیباترین آبشارهای  ایران است که ۴۶ متر بلندا دارد. حوضچه‌‌ زیر این آبشار ۱۰ متر است. برای  فرود از این آبشار و چند آبشار دیگر به طناب مخصوص کوهنوردی نیاز دارید.  آبشار ۶۵ متری آذرخش، آبشار نگین با بلندای ۱۶ متر، آبشار کبوتر با بلندی  ۲۵ متر، آبشار بوم‌رنگ با بلندی ۷ متر، آبشار مسعود، فتح، حوضچه، حکمت و  آبشار جام تعدادی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه به شمار می‌روند.

چرا باید به دیدن تنگه رغز برویم؟

یک سفر ماجراجویانه‌ تکرارنشدنی که پر است  از شیرجه، دره‌نوردی، سنگ‌نوردی، شنا و هیجان، پیشنهادی است که نباید رد  کرد. سفر به تنگه رغز هم ورزش است و هم تفریح. برای بازدید از این جاذبه‌  طبیعی، می‌توانید همراه تور و در کنار راهنما سفر کنید. گزینه‌ بعدی این  است که درصورت داشتن تخصص و تجهیزات کامل همراه با راهنمای باتجربه به سفر  بروید.

در میانه‌ تنگه رغز که بایستید و سرتان را بالا بگیرید، دور تا دورتان  دیواره‌های بلند دره را می‌بینید که به آسمان ختم می‌شوند. کنارتان صدای  شرشر آب در جریان است. ماهی‌های درشت در حوضچه‌ها شنا می‌کنند و آب در  زلال‌ترین حالت ممکن است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی، مطلب “قارچ های سنگی، پدیده طبیعی و خوشمزه بلغارستان!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

حوض سلطان؛ بزرگترین آینه طبیعی ایران 

میمند، روستایی ۱۲ هزارساله در دل صخره ها 

کویری گمشده در دل طبیعت آذربایجان 

سفر به سرزمین مه و خورشید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دریاچه آبراهام در کانادا به گونه‌ای  یخ می‌بندد که هنگام راه رفتن روی آن یا حتی نظاره کردنش فکر می‌کنید که  این دریاچه، کف‌پوشی شیشه‌ای با طرح ۳ بعدی حباب‌های رنگی است!

دریاچه آبراهام

یکی از شگفتی‌های زیبا و چشم‌نواز طبیعت، دریاچه آبراهام یا دریاچه  حباب‌های یخ ‌زده در کانادا است. این دریاچه منحصربه‌فرد در هنگام شروع فصل  سرما به همراه حباب‌هایش کاملا به صورت شیشه‌ای و شفاف یخ می‌بندد و گویی  که همه چیز در یک لحظه برای این دریاچه متوقف شده است! برای این که با این  دریاچه آشنا شوید، با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه آبراهام کجاست؟

این دریاچه بسیار زیبا در استان آلبرتای کانادا قرار گرفته است. این دریاچه بسیار زیبا از جمله دریاچه‌های مصنوعی است که به دست خود بشر ساخته شده است.

دریاچه آبراهام در کانادا

دریاچه آبراهام، دریاچه حباب‌های یخ زده

این دریاچه به دریاچه حباب‌های یخ ‌زده معروف است و در سال ۱۹۷۲ میلادی  ساخته شده و از زمان ساخت و ایجاد آن تنها چند دهه می‌گذرد. دریاچه آبراهام  (Abraham Lake) یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی در کانادا است که در  طول ماه‌های تابستان به دلیل وجود پودر سنگ در آب این دریاچه، رنگ آبی آن  جلوه نمایی می‌کند. اگر به عکس‌های دریاچه آبراهام نگاه کنید، اولین چیزی  که نظر شما را جلب خواهد کرد وجود حباب‌های ایجاد شده در آن است.

حباب‌هایی که در دریاچه وجود دارند، حاوی گاز متان هستند و در طول فصل  زمستان، در کف رودخانه به وجود می‌آیند و در نتیجه فاسد شدن برگ‌ها، گیاهان  و جسد حیوانات مرده‌ای که به دریاچه افتاده و توسط باکتری‌ها تجزیه  شده‌اند، تولید شده و در دریاچه منتشر می‌شوند و بالا می‌آیند و در آخر،  باعث بروز حباب‌های یخی در نزدیکی سطح آب می‌گردند.

دریاچه آبراهام ، دریاچه حباب‌های یخ زده

چرا این دریاچه خطرناک است؟

این دریاچه‌ که به شکل تابلویی ۳ بعدی در طبیعت است، همان قدر که زیباست  به همان قدر هم ناشناخته‌ و چند برابر آن خطرناک است. گواه این ادعا این  است که قدرت گاز متان حبس شده در حباب‌های این دریاچه، ۲۰ برابر قدرت گاز  دی اکسید کربن فشرده شده است و از لحاظ شیمیایی به این معناست که این  دریاچه در صورتی که شرایطی نامساعد پیدا کند شبیه به نارنجک آماده انفجار  می‌شود و به شدت قابل اشتعال است. اگر در دریاچه آبراهام در کانادا روی یخ  را بشکنید تا یکی از حباب‌ها آزاد شود و همزمان آن را با یک فندک مشتعل  کنید، بی‌شک و بدون معطلی آتش می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دیگر جاذبه های توریستی، “تپه‌هایی که راه می‌روند!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تپه‌هایی که راه می‌روند! 

دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود! 

تفریحات زمستانی در استانبول 

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همه ما داستان‌های مختلفی در مورد  شیطان و شهرهای شیطانی شنیده‌ایم. اما در کشور صربستان منطقه‌ای وجود دارد  که به شهر شیطان شهرت دارد! 

شهر شیطان

وقتی به شهر شیطان می‌روید با ستون‌های سنگی عجیب و غریبی مواجه می‌شوید  که به ردیف کنار هم قرار گرفته‌اند و تصویری ترسناک به وجود آورده‌اند. با  مجله دلتا همراه باشید تا با هم سری به این منطقه بزنیم.

شهر شیطان، یکی از عجایب هفتگانه صربستان

شهر شیطان یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های طبیعی در منطقه بالکان است که در جنوب صربستان قرار دارد. شهر شیطان مجموعه‌ای از ۲۰۰ ستون خاکی  دوکی شکل است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. ارتفاع این ستون‌ها با یکدیگر  تفاوت دارد و بین ۲ متر تا ۱۵ متر متغیر است و عرض آن‌ها هم بین نیم متر تا  ۳ متر است. دانشمندان معتقدند که شکل عجیب این ستون‌ها حاصل پدیده‌های  طبیعی است و دلیل دیگری ندارد.

شهر شیطان در صربستان

افسانه‌هایی درباره نحوه شکل‌گیری شیاطین سنگی

در زمان‌های بسیار قدیم در این منطقه مردمانی بسیار مهربان و بخشنده  زندگی می‌کردند و شیطان به دنبال راهی بود تا به آن‌ها آسیب بزند. او مردم  را تسخیر کرد تا اعمال خلاف قانونی انجام بدهند. فرشته‌ها که شاهد این  رفتارهای شیطان بودند، از خدا درخواست کمک کردند. خدا بادهای سرد و  طوفان‌های شدید را بر این شهر نازل کرد. مردم گناهکار که در این منطقه جمع  شده بودند بر اثر این طوفان‌های سرد به سنگ تبدیل شدند و به این ترتیب شهر  شیطان به وجود آمد!

شهر شیطان و ستون های سنگی

چشمه‌های شیطان

داستان‌های شیطانی به ستون‌های سنگی ختم نمی‌شود و موضوعات عجیب‌تری هم  در این منطقه وجود دارد. دو چشمه در نزدیکی ستون‌های شیطانی وجود دارند که  غلظت مواد معدنی بسیار بالایی دارند به طوری که آب چشمه‌ها را به رنگ قرمز  درآورده است! آب این چشمه‌ها بسیار اسیدی است و غلطت معدنی بسیار بالایی  دارد.

مردم محلی به دلیل رنگ سرخ آب و نزدیکی به ستون‌های شیطانی در مورد این  آب نیز شایعات و افسانه‌های زیادی ساخته‌اند و نام چشمه‌ها را چشمه‌های  شیطان نامیده‌اند. با این حال، این چشمه‌ها در دنیا منحصربه‌فرد هستند و  گفته می‌شود که به دلیل مواد معدنی می‌توانند اثرات درمانی بسیار بالایی  داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه گردشگری وحشت، مطلب “پلی که محل رفت و آمد ارواح است!” را در مجله دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

لوور فرانسه؛ بزرگترین موزه هنری جهان 

جهنم را از نزدیک ببینید! 

دریای کشتی‌های گم شده 

شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

قلات به ظاهر یک روستا است ولی درحقیقت  تکه‌ای از بهشت است که روی زمین جا مانده، مانند هزاران تکه‌ای که در اقصی  نقاط ایران، این کشور را به یکی از زیباترین نقاط جهان بدل کرده است.

روستای قلات

اکثر گردشگرانی که به شهر شیراز سفر  می‌کنند همواره به سمت جاذبه‌های بی‌نظیر آن مانند آرامگاه سعدی، حافظ،  بازار وکیل، شاهچراغ، باغ ارم، ارگ‌ کریم‌خان، مسجد نصیر المک و تخت جمشید رفته و از آن‌ها دیدن می‌کنند؛ دریغ از اینکه در ۳۶ کیلومتری  شمال غربی  شیراز روستایی به نام قلات وجود دارد که یک تکه از بهشت روی زمین است.  روستای قلات شیراز منطقه‌ای بکر است که از آرامش مثال زدنی و آب‌و‌هوایی  بسیار عالی برخوردار است.در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی کامل روستای قلات شیراز بپردازیم.

روستای قلات

این روستا آب‌و‌هوای خنک و مطبوعی دارد،  به‌طوری‌که در این منطقه حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال هم گرما چندان حس  نمی‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد قلات شیراز این است که یک فضای ارگانیک بسیار  زیبا و تجربه گردش در یک طبیعت فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند. این  روستا با وسعت کم خود دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که از میان آن‌ها  می‌توان به کلیسای قلات شیراز که بین جنگ‌جهانی اول و دوم ساخته شده،  آسیاب‌های آبی و قلعه‌ قزل ارسلان اشاره کرد.

دیدنی های شیراز

طبیعت روستای قلات

در سفر ایرانگردی‌تان  وقتی که پا به روستای قلات شیراز می‌گذارید، درختان چندهزار ساله‌ای که در  قلات شیراز وجود دارد را خواهید دید و از عظمت آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.  همچنین اگر در فصل بهار به این روستا سفر کنید، حس قدم زدن در جنگل‌های  مرموز و رویایی فیلم‌های هالیودی به شما دست می‌دهد. از معماری مهیج  کوهستانی گرفته تا کوچه‌های پر رمز و رازی که جویبارهای زلالی در آن جاری  است.

جاذبه های گردشگری فارس

معماری خانه‌های روستا قلات

جنس اکثر خانه‌های این روستا از سنگ، خشت،  گل، گچ و چوب است. سقف خانه‌ها مسطح بوده و خانه‌ها معمولا یک طبقه یا دو  طبقه هستند. البته خانه‌های سه طبقه نیز در این روستا وجود دارد، اما  تعدادشان بسیار کم است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تهران مطلب “لمس نوستالژی در یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پایتخت” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

خانه‌ای شیرازی با شهرت جهانی 

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟ 

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

زیباترین جاده‌ ایران، راهی به سوی بهشت گرگان (+ویدیو) 

کیارام، قدیمی‌ترین غار ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

زلزله‌ها با اینکه می‌توانند همه جا را  خراب کنند اما گاهی جاذبه‌هایی را به وجود می‌آورند که بعد از سال‌ها باور  نمی‌کنید این جاذبه‌ها وجودشان را مدیون همان زلزله باشند!

دریاچه کیندی

دریاچه کیندی (Kaindy Lake) در قزاقستان از همان جاذبه‌هاست که اگر زلزله نبود هرگز به وجود نمی‌آمد! در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید تا با دریاچه کیندی بیشتر آشنا شوید.

دریاچه کیندی در قزاقستان

داستان پدید آمدن دریاچه کیندی

زلزله مهیب سال ۱۹۱۱ باعث ریزش سنگ‌های کوهستان به پایین دره شد و سدی  طبیعی را به وجود آورد. بعدها و با گذشت زمان، آب باران در این گودال جمع  شد و کم کم دریاچه‌ای زیبا شکل گرفت، دریاچه‌ای با ۴۰۰ متر طول و نزدیک ۳۰  متر عمق. با به وجود آمدن این دریاچه، جنگلی که در اینجا قرار داشت به زیر  آب فرو رفت و درختان صنوبر به طور برعکس در زیر آب قرار گرفتند. رنگ خاص  دریاچه و این درختان برعکس چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود آورده اما مناظر  کف آب حتی جذاب‌تر از روی آب است. در زیر آب، درختان و شاخ و برگ‌هایشان  کاملا سالم هستند و جنگلی زیر آبی را به وجود آورده‌اند. جلوه‌ای از دریاچه  که می‌بینید این است که در قسمت زیر آب، شاخ و برگ درختان وجود دارد ولی  روی آب، ساقه‌ای خشکیده بدون برگ به چشم می‌آید، گویی درختان به شکل وارونه  در این دریاچه قرار گرفته‌اند.دریاچه کیندی فرزند زلزله

شاید اگر از زیر آب به این درخت ها نگاه کنید  بیشتر از اینکه شبیه درخت باشند مثل بقایای کشتی‌های شکسته‌اند. وقتی در  کنار دریاچه می‌ایستید و محو تماشای زیباترین چشم‌اندازها می‌شوید، آب  دریاچه آنقدر شفاف است که به راحتی اعماق دریاچه دیده می‌شود. با اینکه در  بیشتر دریاچه‌ها درختانی که به زیر آب می‌روند بعد از مدتی می‌پوسند اما آب  خیلی سرد این دریاچه باعث شده که این درختان صنوبر بعد از این همه وقت  سالم بمانند. این دریاچه حدود ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریا در کوهستان «تین شان» قرار دارد و دلیل سردی آب هم همین ارتفاع زیاد است که نمی‌گذارد دمای آب بیشتر از ۶ درجه سیلسیوس شود.جنگل غرق شده در دریاچه کیندی
رنگ آبی روشن خیره‌کننده این دریاچه از رسوبات سنگ آهک‌های این منطقه به  وجود آمده و با کم و زیاد شدن غلظت این رسوبات رنگ آب هم تغییر می‌کند. در  فصل زمستان سطح دریاچه یخ می‌زند و می‌توانید در لابه‌لای درختان قدم  بزنید. این دریاچه با رنگ زیبا و درختان برعکسش گردشگران زیادی دارد اما  قبل از اینکه با دیدن این آب شفاف سر ذوق بیایید و بخواهید در آن شنا کنید  حواستان باشد که باید به خاطر دمای پایین آب لباس مخصوص بپوشید.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، مطلب “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رودخانه زیبای هزار رنگ! 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

مقصدی بدون آب و برق، برای استراحت مطلق 

هرگز به این جنگل سیاه وارد نشوید! 

پلی که محل رفت و آمد ارواح است! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رودخانه آمازون نام یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های جهان است که از میان جنگلی انبوه به همین نام می‌گذرد.

رودخانه آمازون

گردشگران کنجکاو و ماجراجو به جای مسافرت به کشورهای لاکچری و بازدید از  جاذبه‌های لوکس و پرهزینه، به چنین مناطقی سفر کرده و هیجانات مختلفی را  تجربه می‌کنند. شما می‌توانید در این مقاله از مجله دلتا همه چیز راجع به رودخانه آمازون را مطالعه کرده و به خوبی درک کنید چرا این جاذبه جغرفیایی تا این اندازه محبوب و مرموز است.
شگفتی‌های رودخانه آمازون

تاریخچه نام رودخانه

شاید با شنیدن این جمله که نام آمازون ریشه ایرانی و پارسی دارد علاقه شما در خصوص مطالعه این مقاله و این مقصد گردشگری افزایش یابد. نام این رودخانه و همچنین جنگل آمازون توسط یک کاشف اسپانیایی به نام فرانسیسکو ده اوریانا انتخاب شده است.
او در بدو ورود به این منطقه و جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی، با جنگجویانی  از قبیله تاپویاس برخورد کرد که زن بودند. این قبیله وی را به یاد  قبیله‌ای از زنان رزمنده انداخت که آمازون نام داشتند و در تاریخ یونانی‌ها  از آن‌ها نام برده شده است. این قبیله در اصل مربوط به آسیای میانه و  ایرانی تبار بودند که زنان نیز همانند مردان در جنگ‌ها شرکت می‌کردند. بعد از این اتفاق، نام “آمازون” بر این رود گذاشته شد.
تاریخچه نام رودخانه آمازون

رودخانه آمازون را بیشتر بشناسید

اطلاعات ذیل می‌تواند به بهترین شکل ممکن این رودخانه را به شما معرفی کنند:

  • رودخانه آمازون پر آب‌ترین رودخانه جهان است.
  • بعد از رود نیل به عنوان طولانی‌ترین رودخانه جهان شناخته می‌شود.
  • در آمریکای جنوبی قرار دارد.
  • کشورهای برزیل، پرو، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، و سورینام هرکدام بستری از رودخانه را در نقشه خود جای داده‌اند.
  • از رشته کوه آند تا اقیانوس اطلس، بیش از ۲۰۰ رودخانه دیگر به رود آمازون می‌ریزند.
  • این رودخانه در فهرست انتخاب عجایب هفت‌گانه جدید است.
  • دمای آب این رودخانه در بخش‌هایی از کشور پرو به قدری بالاست که می‌تواند برخی از موجودات را آب پز کند.
  • دلفین صورتی یکی از مهم‌ترین جاذبه های توریستی این منطقه است که در زبان بومیان منطقه با عنوان بوتو شناخته می‌شود.
  • تاکنون هیچ‌گونه پلی روی رودخانه اصلی آمازون ساخته نشده است و صرفا  تعداد محدودی از پل‌های کابلی روی زیرشاخه‌های این رودخانه مستقر شده‌اند.

دلفین صورتی از عجایب رودخانه آمازون
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی، “برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود! 

جهنم را از نزدیک ببینید! 

دریاچه الیمالات، نگین مازندران 

جاذبه‌های گردشگری که به زودی غرق می‌شوند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دربند منطقه‌ای زیبا و دلنشین با ترکیبی از طبیعت چشم‌نواز کوهپایه‌های تهران به همراه رستوران‌ها و استراحتگاه‌های سنتی است.

دربند تهران

دربند تهران مکانی عالی برای کوهنوردی،  دورهمی و قرارهای دوستانه، تماشای مناظر زیبا و همین‌طور خوردن خوراکی‌های  خوشمزه‌ای است که در قدم به قدم این منطقه وجود دارد. این منطقه تفریحی با  ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اصلی‌ترین مسیر برای صعود به بلندی‌های  کوهستان البرز مرکزی است و هر ساله افراد بسیاری با گذر از این راه زیبا و  دیدنی، خود را به قله توچال و دیگر قلل مرتفع می‌رسانند. با مجله دلتا صعودی دلپذیر به دربند داشته باشید.

آشنایی با دربند 

منطقه‌ای که امروزه به عنوان دربند بین  تهرانی‌ها و گردشگران شهرت دارد، در واقع یکی از محله‌های قدیمی پایتخت در  شمال این شهر محسوب می‌شود. این پاتوق قدیمی تهرانی‌ها، در ارتفاعی ۱۷۰۰  متری از سطح دریا قرار دارد و اصلی‌ترین مسیر برای صعود به کوه‌های البرز  مرکزی به ویژه قله توچال است. البته دربند تهران و تفرجگاه آن در کنار مسیر  کوه‌نوردی معروف خود، به دلیل طبیعت زیبا، تله سیژ مشهور دربند و  رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که در گوشه و کنار این منطقه به چشم می‌خورد  شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده و به همین دلیل به یکی از پاتوق‌های  اصلی تفریح در این شهر تبدیل شده است.

مجسمه دربند تهران

حال و هوای خوش دربند

چرا دربند تا این حد محبوب است؟ پاسخ به  این سوال بیشتر به حال و هوا و فضای خوش دربند باز می‌گردد. اینجا که هستید  می‌توانید در محیطی کوهستانی قدم بزنید، همزمان از صدای رود لذت ببرید،  غرق در همهمه حضور مردم شوید و در آب و هوای تازه منطقه نفسی تازه کنید.  شب‌های دربند نیز بسیار معروف است و بسیاری برای لذت بردن از شب‌های اینجا،  به دربند می‌آیند، زمانی که تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها غرق در  نور شده‌اند و آرامش شب در گوشه گوشه محله احساس می‌شود.

تله سیژ دربند

از جمله مهم‌ترین امکانات و تفریحاتی که  در دربند تهران به آن دسترسی دارید، تله سیژ دربند است. تفریحی که در میان  مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و امکان یک سفر کوتاه هیجان‌انگیز  را به شما می‌دهد.

دربند تهران و تفریحات

کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی

یکی از مشهورترین تفریحات دربند تهران،  کوه‌نوردی است. مسیر دربند به قله توچال، یکی از پرطرفدارترین مسیرهای  کوه‌نوردی پایتخت محسوب می‌شود و کوه‌نوردان بسیاری با استفاده از این مسیر  به این قله صعود می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، منطقه دربند و  کوهستان‌های صخره‌ای واقع در این محله، یکی از مکان‌های مناسب برای ورزش  سنگ‌نوردی در تهران است و بسیاری از حرفه‌ای‌های این رشته، در این منطقه به  ورزش مورد علاقه خود می‌پردازند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تهران مطلب “لمس نوستالژی در یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پایتخت” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

لمس نوستالژی در یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های پایتخت 

تله کابین توچال، تفریح در دل زمستان 

کویر ورزنه، محل تلاقی زمین و آسمان 

دریاچه و باغ هنر، جاذبه گردشگری جدید تهران 

در فصل زمستان به تهرانگردی برویم! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در پرتغال و در قصر کوئینتا دا  رگالیرا، در کنار تمامی شگفتی‌های زیبایش، یک قسمت عجیبی وجود دارد و  افرادی که از آن بازدید می‌کنند را به سفری چند دقیقه‌ای در زمان مهمان  می‌کند. باورتان می‌شود؟

قصر کوئینتا دا رگالیرا

سفر در زمان آرزوی خیلی از ما است و این که به گذشته یا آینده سفر کنیم،  همواره یکی از معماهای فکری بشر بوده است، حال این چاه این آرزو را  برآورده می کند اما چگونه؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر قصر کوئینتا دا رگالیرا و چاه‌های مرموز را بررسی کنیم.

تاریخچه قصر کوئینتا دا رگالیرا

قصر کوئینتا دا رگالیرا، قصری تاریخی است که در لیست میراث جهانی و در پرتغال واقع شده است.

منطقه کوئینتا دا رگالیرا شامل کاخ و کلیسا با دکوراسیون عالی است که از  جمله آن‌ها می‌توان به نقاشی‌های دیواری، شیشه‌های رنگی و کنده‌کاری‌های  معروف درون غارها، چاه‌های عظیم، نیمکت، چشمه و یک سیستم گسترده و مبهم از  تونل‌ها که به دو حلقه چاه متصل هستند، اشاره کرد. زیبایی و نمادین بودن  قصر کوئینتا دا رگالیرا دریچه‌ای رو به تاریخ گوناگون این منطقه است.

چاه‌های این قصر

از همه شگفتی‌های این بنا گذر کنیم، به چاه‌های خارق العاده این بنا  می‌رسیم. چاه‌ها در واقع اثری در زیر بناهای این قصر هستند که افسانه‌های  بسیار زیادی را در خود دارند. این چاه‌ها، در واقع چاه‌های مدوری هستند که  آن قدر گود و طولانی هستند که انگار تا هسته زمین ادامه دارند و دارای  معماری پیچیده‌ای هستند که معانی نمادین و سمبلیکی را در فرهنگ اروپایی  شامل می‌شود.

چاه های قصر کوئینتا دا رگالیرا

در زمان، سفر کنیم

گنجینه این مکان این است که در آن قرار می‌گیرید و شاید در کمتر از ۸  دقیقه تمامی اتفاقاتی که از هزاران سال قبل اتفاق افتاده است را می‌بینید!  حس این مکان به قدری زیبا و جادویی است که گویی هوایش دارویی را به استنشاق  شما می‌دهد که می‌تواند شما را به سال‌های دور ببرد و مسافر ماشین زمانتان  نماید. در واقع گنجینه قصر کوئینتا دا رگالیرا، محیط جادویی آن است که شما  را به سفری در زمان می‌فرستد.

کسانی که درون این چاه‌ها بوده‌اند در برخی از قسمت‌ها این حس را داشتند  که گویی موجی تیره و روح‌وار در سایه‌ها با بی‌آزاری تمام حضور دارد. این  چاه‌ها بر عکس بسیاری از چاه‌های دیگر، برای آب یا مصارف دیگر ساخته نشده  بوده است و هیچ وقت در آن آبی نبوده است. از آنجا که این چاه‌ها برای آب‌ها  نبوده‌اند، می‌توان حدس زد که برای نوعی مراسم سنتی دیگر که در کشور  پرتغال جاری بوده است، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: در مجله گردشگری دلتا، “دریاچه مرگ سیسیل و مافیاهای ایتالیا!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جهنم را از نزدیک ببینید! 

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان 

دریای کشتی‌های گم شده 

با جزیره جیمز باند در پوکت آشنا شوید! 

برای ماجراجویی در برمودا آماده‌اید؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برمودا جزیره‌ای بریتانیایی است که در  شمال دریای آتلانتیک قرار دارد. این جزیره به سواحل ماسه‌ای و خانه‌های  رنگارنگش معروف است. در کنار این‌ها، برمودا یک منطقه پرطرفدار برای عاشقان  ماجراجویی در دنیا است.

جزیره برمودا

شیرجه زدن از بالای صخره‌ها در آب زلال این جزیره، گردش در طبیعت منحصر  به فرد، کشف زیبایی غارهای کریستال و دوچرخه‌سواری در سواحل، از  فعالیت‌هایی هستند که جزیره برمودا را برای افراد اهل هیجان و ماجراجویی به  مقصد مناسبی تبدیل کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با فعالیت‌هایی که می‌توانید در این جزیره انجام بدهید و ماجراجویی در برمودا آشنا شوید.

صخره نوردی

جزیره برمودا یک مقصد عالی برای علاقمندان به کوهنوردی است. یکی از  ویژگی‌هایی که این جزیره را به مقصدی عالی برای کوهنوردی و صخره‌نوردی  تبدیل کرده است، وجود آب در زیر صخره‌ها است که باعث می‌شود در صورت سقوط  صدمه جدی نبینید.

صخره نوردی در جزیره برمودا

قایق سواری

برمودا به سواحل فوق‌العاده زیبا و خلیج‌های کوچک و پنهان شهرت دارد. چه  راهی بهتر از اینکه این زیبایی‌ها را با یک قایق کشف کنید. یک کار  هیجان‌انگیز دیگر در این جزیره زیبای گردشگری این است که می‌توانید قایق‌هایی را اجاره کنید که کف‌ شیشه‌ای دارند و  علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای اطراف، از منظره جذاب زیرپایتان هم به  هیجان بیایید.

دوچرخه سواری

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن مناظر فراموش نشدنی  برمودا را کشف کنید، دوچرخه‌سواری در سواحل این جزیره است. یکی از راه‌های  متداولی که بیشتر دوچرخه‌سواران از آن می‌گذرند، مسیر ۱۸ مایلی راه‌آهن  قدیمی است که کمی بعد از دوران جنگ جهانی دوم به طور کامل بسته شد. ۴۰ سال  بعد از این تاریخ، این مسیر به راهی سرسبز و فوق‌العاده دیدنی برای  دوچرخه‌سواری تبدیل شد.

دوچرخه سواری در جزیره برمودا

غواصی

اگر در آب‌های زیبای برمودا غواصی کنید، می‌توانید دنیای جدید و  فوق‌العاده زیبایی را در آن‌ها کشف کنید. از شنا در کنار لاک پشت‌ها گرفته  تا ماهی‌های دیدنی این دریا و صخره‌های مرجانی، در این جزیره می‌توانید طیف  بزرگی از موجودات آبی و زندگی زیر دریا را کشف کنید. در آب‌های این جزیره  می‌توانید کشتی‌های غرق شده را ببینید. جالب است بدانید، خرابه‌های  کشتی‌های این دریا، الهام بخش نویسند فیلم معروف آرواره‌ها شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های توریستی، مطلب “قارچ های سنگی، پدیده طبیعی و خوشمزه بلغارستان!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دورترین نقطه جهان که می‌توانید در آن‌جا زندگی کنید! 

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان 

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

با جزیره جیمز باند در پوکت آشنا شوید! 

پلی که خوشبختی شما را تضمین می‌کند! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا تا به حال چیزی راجع به آینه طبیعی  شنیده اید؟ دریاچه نمک حوض سلطان که به دریاچه ساوه قم و دریاچه شاهی هم  معروف است، در استان قم واقع است. این دریاچه بزرگترین دریاچه نمکی ایران  است که هنگام بارش باران به دلیل صیقل یافتگی سطح آن، آینه ای به بزرگی  دریاچه درست شده و تصاویر منحصر به فردی را خلق می‌کند.

دریاچه نمک حوض سلطان

این دریاچه در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم و  در حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس واقع شده است. شکوه انعکاس تصویر آسمان روی  زمین را فقط باید از نزدیک ببینید. در بخش گردشگری مجله دلتا در مورد این دریاچه بیشتر بدانید.

دریاچه نمک حوض سلطان بزرگترین آینه طبیعی

حیات وحش این دریاچه، حواس شما را به سوی خود معطوف خواهد کرد. غاز خاکستری و انواع عقاب و همچنین خرگوش و روباه از حیواناتی هستند که در این ناحیه  زیاد دیده می‌شوند. به غیر از این حشرات و خزندگان زیادی هم در این ناحیه  هست تا اکوسیستم منطقه کاملا در تعادل باشد.

دریاچه نمک حوض سلطان در قم

دریاچه نمک حوض سلطان از چهار بخش تشکیل  شده است: کفه نمکی، حاشیه باتلاقی، محدوده اکولوژیک و دشتی؛ همچنین، این  دریاچه در سطح خود دو چاله نمکیِ شرقی و غربی دارد. میزان پیشروی آب دریاچه  به‌ روی زمین‌های شوره‌زار منطقه، به میزان بارش‌ها وابسته است. گردشگران  در این دریاچه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را روی آینه‌ای عظیم‌الجثه تجربه  می‌کنند و به‌سمت مرز مشترک زمین و آسمان پیش می‌روند. به این دریاچه که  رسیدید، به دوربین‌تان مجال ندهید و انعکاس‌های طلایی آن را ثبت کنید.

برای پیشروی تا قلب دریاچه حتما به گل خواهید نشست و آثار نمک ماندگار  را تا مدت‌ها در کفش و لباستان خواهید داشت؛ بنابراین از پوشیدن کفش و  شلوارهای رسمی خودداری کنید. دریاچه حوض سلطان مانند آیینه‌ای بزرگ در قلب  ایران‌زمین است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران، مطلب “قدیمی‌ترین بنای ضد زلزله جهان در قلب ایران” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

روستای ایستا، روستایی که زمان در آن متوقف شده است 

تنگه براق، شکافی عمیق تا بهشت فارس 

آبشار یخی آبنیک، یک گشت آخر هفته‌ای 

کیارام، قدیمی‌ترین غار ایران 

سفر به سرزمین مه و خورشید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ترس به اشکال مختلفی به سراغ ما می‌آید  و همیشه هم یک دلیل منطقی در پس آن پنهان نشده است. این بار به سراغ یکی  از ترسناک‌ترین پل‌های جهان خواهیم رفت.

پل قدیمی آلتون

پل ارواح یا همان آلتون واقع در تگزاس،  امروزه روی خودروها بسته است و فقط عابران پیاده می‌توانند از آن عبور  کنند. البته ارواح را هم فراموش نکنید! این مکان در فهرست میراث ارزشمند  ملی و تاریخی کشور آمریکا ثبت شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با پل قدیمی آلتون آشنا شوید.

داستان‌های پل آلتون

اولین باری که یک نفر چیزی عجیب از پل ارواح را گزارش داد، سال ۱۹۳۸  بود. از آن به بعد، تعداد زیادی گزارشات عجیب از روی پل و همچنین اطرافش  گزارش شدند. برخی ادعا کرده‌اند که تجمع ارواح روی این پل را با چشمان خود  دیده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند در این مکان حس دیده شدن توسط  چشمانی در اطرافشان را دارند، ولی نمی‌توانند بفهمند این از کجا دیده  می‌شوند!

این داستان‌ها گسترش بیشتری پیدا کردند، به طوری که حتی برنامه تلوزیونی  نظیر ماجراجویی ارواح و… نیز درباره پل ارواح ساخته شدند. گسترش این  افسانه‌ها، موجب شد تا حتی تورهایی به مقصد پل ارواح در تگزاس برگزار شود.  همچنین نام این پل در فهرست ۱۰ مکان برتر تگزاس برای بازدید به چشم  می‌خورد.

داستان های پل قدیمی آلتون

اصلی‌ترین روایت پل قدیمی آلتون

پل قدیمی آلتون امروزه به عنوان پل گوتمن (Goatman) شناخته می‌شود.  برطبق افسانه‌های محلی، یک پرورش‌دهنده‌ بز در این منطقه زندگی کرده و خود  را در کسب و کار خود موفق می‌پنداشت و به همین خاطر خود را گوتمن (مرد بزی)  می‌نامید. او حتی برای مهم‌تر جلوه دادن تجارت خود نشانه‌ای روی پل گذاشته  که روی آن نوشته بود این مسیر به سمت مرد بزی است. افراد محلی چندان از  این مسئله خشنود نبودند و در نتیجه در آگوست سال ۱۹۳۸، او را ربوده و از  این پل به دار آویختند. هرچند وقتی که آن‌ها از پل به پایین نگاه کردند تا  مطمئن شوند که او مرده است، جسدش را ندیدند، به همین خاطر عصبانی‌تر از قبل  به خانه او برگشته و کل اعضای خانواده‌اش را کشتند. از آن زمان، مردم  علاقه‌مند به داستان‌های ارواح از مشاهدات عجیب خود صحبت می‌کنند.

برخی می‌گویند، روحی که در این مکان بارها مشاهده شده، روح همان گوتمن  است که در روستای آلتون زندگی می‌کرد. عده دیگر عقیده دارند که این پل،  دروازه‌ای است به دنیای دیگر، به همین خاطر ارواح از طریق آن بین دو دنیا  رفت و آمد می‌کنند!

پل قدیمی آلتون یا پل گوتمن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری وحشت، “جهنم را از نزدیک ببینید!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جهنم را از نزدیک ببینید! 

غار گلوی شیطان، مرموزترین غار جهان 

دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود! 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

مقصدی بدون آب و برق، برای استراحت مطلق 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

امروز می خواهیم در مورد یکی از عجایب کشور بلغارستان حرف بزنیم که باعث جذب گردشگران زیادی شده است: قارچ های سنگی! 

قارچ های سنگی

این پدیده جالب سنگ‌هایی غول پیکر هستند که شباهت زیادی به قارچ دارند و در کنار هم قرار گرفته‌اند. وقتی به این قارچ های سنگی نگاه می‌کنید انگار واقعا مثل قارچ از دل خاک بیرون آمده‌اند! با مجله دلتا همراه باشید تا در مورد این پدیده عجیب در بلغارستان بیشتر صحبت کنیم.

قارچ‌های غول پیکر

در شرق روستایی به نام بلی پلاست (Beli Plast) پدیده‌ای عجیب و بی‌نظیر  وجود دارد که به قارچ های سنگی شهرت پیدا کرده است. ارتفاع این قارچ ها به  ۲.۵ متر می‌رسد و در مساحتی بالغ بر ۳ هکتار، کنار همدیگر از زمین بیرون  آمده‌اند. وقتی از دور به این قارچ های سنگی نگاه می‌کنید بدنه آن‌ها کمی  صورتی رنگ و کلاهک قارچی‌شان سبز است و همین بر جذابیت‌شان اضافه  می‌‌‌‌‌‌‌کند. این پدیده در سال ۱۹۷۴ به عنوان اثر طبیعی ملی بلغارستان به  ثبت رسیده است و تحت حفاظت قرار دارد.

قارچ های سنگی از جاذبه های بلغارستان

دلیل علمی شکل گیری سنگ‌ها

قارچ‌های سنگی در واقع سنگ‌های آتشفشانی هستند که حدود ۲۰ میلیون سال  پیش به وجود آمده‌اند. سنگ‌های آتشفشانی در طول میلیون‌ها سال و بر اثر باد  و باران و خورشید به مرور فرسایش پیدا کرده و به این شکل‌های عجیب  درآمده‌اند. این سنگ‌ها حاوی مقادیری زئولیت معدنی هستند و مردم محلی معتقدند که این سنگ‌های معدنی می‌تواند آب را تصفیه کند.

شکل‌گیری عجیب این سنگ‌ها به این دلیل بوده که سنگ‌ها مدت‌های بسیار  طولانی زیر آب قرار داشته‌اند و فقط کلاهک آن‌ها از آب بیرون بوده است. بر  اثر فعالیت های آتشفشانی شدید زیر آب که از دوران پالئوسن وجود داشته به مرور سنگ‌ها تغییر شکل داده و به شکل قارچ‌ درآمده‌اند. پس  از آن‌که دریاها عقب‌نشینی کردند و این منطقه به خشکی تبدیل شد عوامل طبیعی  مثل خورشید و باد و باران دست به کار شدند تا کار آفرینش قارچ‌های سنگی به  زیبایی هرچه تمام‌تر تکمیل شود!

قارچ های سنگی بلغارستان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری، مطلب “تپه‌هایی که راه می‌روند!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

غار گلوی شیطان، مرموزترین غار جهان 

پسر آسمان؛ عجیب‌ترین کوهستان دنیا 

دریای وادن، دریایی که می‌توان روی آن راه رفت! 

ساحلی پر از پاپ کورن! 

در این باغ وحش همه چیز برعکس است! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در6 کیلومتری روستای فرنگ در استان  گلستان، قدیمی ترین غار ایران قرار دارد که در سال 1342 مورد شناسایی قرار  گرفت. غاری عجیب، با پیشینه‌ای بسیار طولانی.

غار کیارام

قدیمی ترین مکان زندگی بشر در کجای ایران قرار دارد؟ غار کیارام یا به قول محلی‌ها غار دل دل به‌عنوان قدیمی‌ترین غار مسکونی در شمال کشور شناخته می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

نور کافی در غار کیارام وجود دارد و تقریبا تا انتهای آن روشن است،  مصالح بکار رفته در سقف غار از جنس رسوبات سنگی آهکی است و نحوه قرارگیری  رگه‌های آن به طرز جالبی است که در کمتر نمونه‌هایی می‌توان مشابهش را دید.  بخشی از سقف غار فرو ریخته و آثار ریزش و آوار در کف غار کاملا مشهود است.  در دهانه غار رگه‌های سیاه‌رنگ براقی دیده می‌شود که در استفاده مستمر و  استقرار طولانی به وجود آمده است. کف غار صخره‌ای بوده و به علت استفاده  مستمر برای سکونت دام (گوسفند و بز) پوشیده از فضولات است.

غار کیارام گلستان

نتیجه مطالعاتی که انجام شد، پیدایش آثاری از دوره‌های اسلامی، عصر آهن و ابزارهای سنگی دوره پارینه سنگی بود. بقایای  جانوری به دست آمده حاکی از وجود یک محیط جنگلی در اطراف غار در آن دوره  بوده است. غار کیارام محل سکونت گروه‌های شکار و جمع آورندگان غذا نیز بوده  است. احتمالاٌ این مکان به دوره پارینه سنگی میانه (حدود ۱۰۰ هزار سال  پیش) می‌رسد و احتمالاٌ در طی یک دوره میان عصرهای یخبندان یا طی یک دوره  کوتاه گرم و در آخرین دوره یخبندان مورد استفاده انسان بوده است.

در جلوی غار یک رودخانه فصلی وجود دارد که ۷ متر پایین تر از کف غار  است. ارتفاع دهانه غار در بلندترین نقطه در حدود ۲۴۰ سانتیمتری و کمترین  ارتفاع در انتهای آن حدود ۲۰ سانتیمتری است. عمق غار در حدود ۲۴ متر است.

دسترسی آسان، نزدیکی به منبع تامین آب (رودخانه فصلی)، روشنایی نسبی  داخل غار، امنیت و موقعیت جغرافیایی آن از جمله ویژگی‌هایی است که سبب  برتری این غار و علت استفاده درازمدت و پیوسته آن در طول تاریخ و استمرار  در آن شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطاله بیشتر درباره مطالب ایرانگردی، مطلب “شهر آبشارهای افسانه‌ای در کرمانشاه” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

چال نخجیر، غاری ۷۰ میلیون ساله که هنوز زنده است 

چغازنبیل؛ پله پله تا ملاقات خدا 

برای برف بازی در تهران کجا برویم؟ 

دارابگرد فارس، یادگار داریوش کبیر 

اقامت درون لوله‌ها در عسلویه 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از جاهای دیدنی و بکر ایران درفک  است که در شمال ایران و استان زیبا و پر از جاذبه‌های تماشایی گیلان واقع  شده است. درفک می‌تواند مقصد عالی برای سفری یک روزه به مقصد شمال ایران و  یک کوهنوردی دل‌انگیز در رشته کوه‌های البرز باشد.

قله درفک

در جای‌جای ایران می‌توان جاهای دیدنی و بکری را یافت که نظیر آن در هیچ  کجای دنیا وجود ندارد. برای مثال اولسبلنگاه در استان گیلان یا جزیره بریس  در نقطه صفر مرزی استان چابهار که هر کدام جاذبه‌های تماشایی خود را دارند  و در نوع خود بی‌نظیرند. اگر تاکنون اسم قله درفک به گوشتان نخورده و دوست  دارید با یک جاذبه تماشایی و ناب در ارتفاعات شمال ایران آشنا شوید؛  کوله‌پشتی خود را بسته و در این سفر مجازی با مجله دلتا همراه شوید.

جاهای دیدنی درفک

در دل درفک چند جاذبه تماشایی وجود دارد که در ادامه به اختصار در مورد هر کدام برایتان توضیح خواهیم داد.

قله درفک از جاذبه های ایران

اطراف قله

اطراف قله درفک ، ییلاقی سرسبز و باصفاست. در اطراف قله هم دشت وجود  دارد و هم جنگل، در واقع هم فال است و هم تماشا؛ اگر اهل جنگل باشید  می‌توانید سری به جنگل‌ها بزنید، اگر عاشق دشت هستید زمان خود را در دشت  سپری کنید.

یخچال درفک (دهانه آتشفانی)

یکی از جاهای دیدنی درفک یخچال یا کاسه آتشفشان آن است. این کاسه آتشفشانی در نزدیکی قله قرار گرفته و بزرگ‌ترین دهانه آتشفشانی ایران است؛ به‌طوری‌که طول آن ۲ هزار متر و عرض آن چیزی حدود ۷۰۰ متر است.

غار درفک

غار درفک در گوشه‌ای از یخچال درفک درست در پایین دیواره مجاور قله قرار  دارد و برای دسترسی به آن باید تا نزدیکی قله پیش بروید. این غار ۱۰۰ متر  طول دارد و از جمله غارهای یخی ایران است.

قله درفک

قله درفک زیباترین جای دیدنی این منطقه است. بر فراز قله که می‌ایستید  دشتی بزرگ با درختان سر به فلک کشیده که قامت خود را در پوشش مه پنهان  کرده‌اند و آسمانی بی‌انتها پیش روی شما قرار دارد.

قله درفک در شمال ایران

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های توریستی، مطلب “در این باغ وحش همه چیز برعکس است!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رویایی به نام سقالکسار، دریاچه‎ پاک ایران 

روستای لیقوان تبریز؛ پایتخت پنیر ایران 

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

قلعه هزار درب ایلام، از شگفت‌آورترین پادگان‌های دوره ساسانی 

تنگه شوتاریکو، جاذبه بکر پنهان در نخلستان‌ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

‌تا به حال نام درخت رنگین کمان به  گوشتان خورده است؟ با دیدن تصاویر زیر شاید فکر کنید که این درختان تنها یک  نقاشی هستند؛ اما باید بگوییم که این درختان کاملا طبیعی هستند و به درخت  رنگین کمان یا اکالیپتوس رنگین کمان معروف هستند.

درخت رنگین کمان

تنه درخت رنگین کمان ،  به طور دوره‌ای یک لایه از پوست خود را از بین می‌برد که زیر آن لایه‌ای  سبز وجود دارد و این لایه سپس تغییر رنگ می‌دهد. این پوسته ریزی و تغییر  رنگ در زمان‌های مختلف و در قسمت‌های مختلف تنه اتفاق می‌افتد و به این  ترتیب رنگ‌های جدیدی تولید می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با این درخت شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید.

درخت اکالیپتوس، درخت رنگین کمان

پوست درخت اکالیپتوس رنگین کمان

تنه رنگارنگ اکالیپتوس رنگین کمان یک ویژگی منحصر به فرد و بسیار  ارزشمند است. سبز، نارنجی، زرد، قرمز، قهوه‌ای، بنفش و حتی آبی ممکن است  همگی در تنه قابل مشاهده باشد. رنگ‌ها در برخی از درختان بسیار پر جنب و  جوش و غنی هستند که به نظر مصنوعی می‌آیند اما خب کاملا طبیعی‌اند و در اندونزی قرار دارند.

رنگ ها زمانی تغییر می‌کنند که درخت شروع به پوسته ریزی کرده و نقاط  مختلفی روی تنه پدید می‌آید که رنگ سبز لایه‌های زیری به رنگ‌های دیگر  تبدیل می‌شود. این فرآیند به این معنی است که هیچ درخت اکالیپتوس رنگین  کمانی شبیه به دیگری نیست.

زمانی که شما در بین هزاران درخت رنگین کمان بایستید تصور خواهید کرد که  در سرزمین عجایب بین دنیایی از مدادرنگی‌ها ایستاده‌اید. همچنین درختان  رنگین کمان بیشتر به دلیل برگ‌های معطر و منبع اصلی غذای کوالا شناخته شده  است.

رنگ های درخت رنگین کمان

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مطالب گردشگری بیشتر “در این باغ وحش همه چیز برعکس است!“را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۵ مقصد امن اروپایی برای زنان جهانگرد 

عجیب ولی واقعی، شهری به اندازه یک آپارتمان 

دریاچه‌ای که وسط بزرگترین صحرای دنیا ظاهر شد! 

اقامت درون لوله‌ها در عسلویه 

شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دریاچه‌ها از دیر باز مکان‌هایی بودند  که گردشگران برای گذران اوقات فراغت خود به آن جا می‌رفتند اما دریاچه مرگ  در سیسیل ایتالیا حکایتی متفاوت دارد. در این دریاچه هیچ زندگی‌ای جریان  ندارد و این موضوع تبدیل به یک جاذبه شده است.

دریاچه مرگ سیسیل

از قدیم گفتند آب مایه حیات است. هر تمدن و زندگی در کنار آب‌ها شکل  می‌گیرد. اما همین آب می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌ها برای زندگی بشر  و دیگر موجودات زنده باشد. اگر آب سمی شود حیات را به خطر می‌اندازد. اما  همین خودش یک پدیده نادر و جالب است که می‌تواند یک جاذبه گردشگری محسوب  شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه مرگ سیسیل آشنا شویم.

دریاچه مرگ سیسیل ، یکی از سمی‌‌ترین و خطرناک‌‌ترین دریاچه‌های جهان  است. آب این دریاچه ترکیبات شیمیایی دارد که بنا به تحقیقات صورت گرفته  بالاترین میزان اسید سولفوریک در آن موجود است از همین رو هیچ زندگی در آن شکل نمی‌گیرد. منبعی که این  اسید را وارد آب دریاچه می‌کند ۲ چشمه زیرزمینی مجزا است که در کف دریاچه  قرار دارند و به این دریاچه می‌ریزد و در نتیجه آب آن را سمی می‌کند.

دریاچه مرگ سیسیل از خطرناک‌‌ترین دریاچه‌های جهان
همین مسئله باعث شده است که دریاچه مردگان یکی از جاذبه های توریستی منطقه سیسیل ایتالیا بشود. البته این دریاچه از یک نظر دیگر هم حائز اهمیت  است و بر هیجان بازدید از آن می‌افزاید. گویا گروه‌های مافیایی فعال در  سیسیل ایتالیا سال‌ها از این دریاچه برای نابود کردن اجساد قربانیان خود  استفاده می‌کردند. از این رو این دریاچه با تاریخ مافیای سیسیل ایتالیا که  خیلی هم مشهور است ارتباط تنگاتنگی دارد.

دریاچه مرگ سیسیل از سمی‌‌ترین دریاچه‌های جهان

بنا به شواهد موجود گروه‌های مافیایی سیسیل اجساد قربانیان خود را به این دریاچه پرتاب می‌کردند تا در آب اسیدی آن  تمام جسد محو و نابود شود. شاید یکی از دلایل نامگذاری این دریاچه به  دریاچه مرگ یا مردگان همین مسئله باشد. آب این دریاچه به قدری اسیدی و سمی  است و مقدار خلوصیت اسید این دریاچه به میزانی است که هر چیزی را در خود حل  می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری عجیب، مطلب “سمی ترین نقطه کره زمین!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا 

ساحل کاپوچینو! 

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

قلعه هزار درب ایلام، از شگفت‌آورترین پادگان‌های دوره ساسانی 

در این باغ وحش همه چیز برعکس است! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید شما هم از کودکی علاقه‌ای به رفتن  باغ وحش و تماشای حیوانات تنها و غمگین داخل قفس نداشته‌اید یا شاید اصلا  فکر می‌کنید جدا کردن حیوانات از زیستگاه طبیعی‌شان، سلب آزادی و همچنین  گرفتن حق زندگی از آن‌ها کار درستی نیست. اما در باغ وحش Lehe Ledu، روند  متفاوتی برای بازدید از حیوانات طی می‌شود.

باغ وحش Lehe Ledu

دلیل اصلی رفتن به باغ وحش، تماشای حیواناتی است که هرگز در نزدیکی محل  زندگی‌مان نمی‌بینیم. بلیت می‌خریم و به تماشای حیواناتی می‌رویم که آرام  در قفس‌هایشان دراز کشیده‌اند. اما این شرایط چقدر نزدیک به شرایط زندگی  این حیوانات در محیط زندگی واقعی‌شان است؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با راهکاری که برای این پدیده داده شده آشنا شوید یعنی باغ وحش Lehe Ledu .

در بحث‌های زیادی که تازگی باب شده اسارت حیوانات در قفس و نگه داشتن  حیوانات وحشی در یک فضای بسته را غیر انسانی و زشت می‌خوانند. درواقع ما  انسان‌ها تنها برای سرگرمی خود علاوه بر آسیب رساندن به زیستگاه طبیعی  حیوانات، آن‌ها را در قفس می‌اندازیم.

باغ وحش Lehe Ledu ، باغ وحش جنگلی

باغ وحش Lehe Ledu واقع در کشور چین با هدف نزدیک‌تر کردن سبک زندگی  حیوانات به زندگی آن‌ها در دامن طبیعت به طراحی باغ وحشی اقدام کرده است که  به جای این که حیوانات در قفس باشند، این بازدید کنندگان هستند که در قفس  قرار می‌گیرند! این باغ وحش نزدیک به ۲۱۵ هکتار است و فضای کافی برای شبیه  سازی این باغ وحش به حیات وحش برای حیوانات فراهم بوده است.

در باغ وحش Lehe Ledu چین اجازه می‌دهد که گربه‌های بزرگ و گربه‌سانان  وحشی و دیگر گونه‌های حیوانات از جمله خرس در محیط باز پرسه بزنند و  گردشگران با ماشین وارد محوطه می‌شوند و حیوانات آزاد را بازدید می‌کنند.

کار ترسناک و هیجان‌انگیزی که این باغ وحش می‌کند این است که به  دیواره‌های بیرونی قفسی که بازدید کنندگان در آن قرار دارند، تکه‌های بزرگ  گوشت قرمز آویزان می‌کند تا حیواناتی مثل شیر و خرس تا جایی که می‌شود به  بازدید کنندگان نزدیک شوند. این اتفاق گاهی باعث می‌شود که این حیوانات  درنده حتی تا روی سقف قفس هم بیایند.

باغ وحش Lehe Ledu ، باغ وحش برعکس

البته این کار هیچ خطری برای کسی ندارد چرا که قفس‌ها دو جداره و محکم  هستند. با این حال به همه بازدیدکنندگان هشدار داده می‌شود که انگشتان خود  را داخل قفس نگه دارند چرا که یک ببر گرسنه تفاوت آن را با صبحانه  نمی‌داند!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری، مطلب “ساحلی پر از پاپ کورن!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

پسر آسمان؛ عجیب‌ترین کوهستان دنیا 

موزه‌ای برای سفر در زمان در تهران 

قلعه هزار درب ایلام، از شگفت‌آورترین پادگان‌های دوره ساسانی 

غار گلوی شیطان، مرموزترین غار جهان 

ساحلی پر از پاپ کورن! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کوروش به خاطر امپراطوری گسترده و  همینطور منشور صلحش شهرت جهانی دارد. قصد داریم به نکته‌ای جالب در مورد  مقبره کوروش در پاسارگاد بپردازیم. جالب است بدانید که می‌توان پاسارگاد،  آرامگاه کوروش را اولین سازه ضد زلزله جهان نامید.

آرامگاه کوروش

اینکه پاسارگاد از ۲۵۰۰ سال پیش تاکنون زلزله‌های زیادی به خود دیده  امری بدیهی است. هرچند شدت این زلزله‌ها برای ما مشخص نیست. نیاکان ما از  دیرباز از خطر بلایای طبیعی آگاه بوده‌اند و در اندیشه چاره برای آن‌ها بر  می‌آمدند. مثال آن هم وجود سدها و آب بندهای باستانی برای اجتناب از خطر  سیل است. حال کاشف به عمل آمده است که آن‌ها حتی توان ساخت ساز‌های ضدزلزله  را نیز داشتند! با مجله دلتا همراه باشید تا با آرامگاه کوروش ، اولین بنای ضد زلزله ایران آشنا شوید.

آرامگاه کوروش

مهندسان باستانی در ایران و یونان تکنیکی ابداع کردند که در این شیوه  بین زمین و پی ساختمان از ماده‌ه‍ای متفاوت مانند گل استفاده می‌شد. بدین  صورت هنگام زلزله یک لایه روی دیگری می‌لغزید و آسیب آن را به حداقل  می‌رساند. شیوه‌ای که معماری مدرن هم از آن بهره می‌برد. امروزه مهندسان  سازه از یاتاقان‌های لاستیکی یا سیستم‌های فنری برای جداسازی بنا از زمین  استفاده می‌کنند.

آرامگاه کوروش در پاسارگاد

آرامگاه کوروش، نمونه‌ای از شاهکارهای مهندسی باستانی

این سازه از سنگ‌های آهکی سفید مایل به زرد که احتمالا از معدن سیوند تامین شده ساخته شده است. آرامگاه کوروش در فاصله یک کیلومتری جنوب غربی  کاخ‌های پاسارگاد واقع شده است. این اثر در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان زیر  مجموعه پاسارگاد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

زیربنای اصلی بنا سکویی سنگی در ابعاد حدودی ۱۳ در ۱۲ است که ۵ سکوی  دیگر بر آن سوار شده‌اند. اتاق آرامگاه نیز بر فراز سکوی ششم قرار گرفته  است. این اتاقک بیش از ۳ متر طول، ۲ متر عرض و اندکی بیش از ۲ متر ارتفاع  دارد. ارتفاع کلی بنا کمی بیش از ۱۱ متر است. در پیشانی اتاق آرامگاه و در  بالایی درگاه آراسته به نقش گلی زیباست که تنها نیمی از آن باقی مانده است.  این نقش شبیه به خورشید است که با توجه به اینکه ایرانیان نام کوروش را با  خورشید تطابق می‌دادند و مقامی روحانی برای او قائل می‌شدند همخوانی دارد.

آرامگاه کوروش تنها بنایی در پاسارگاد است که توصیف آن  در منابع یونانی آمده است. این در نوع خود جالب است که حتی دشمنان کوروش  نیز به مدح از او نوشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب دیگر گردشگری، “تپه‌هایی که راه می‌روند!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا 

نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر 

دریاچه سرآب نیلوفر کرمانشاه، رقص آب و گل‌ها 

قلعه هزار درب ایلام، از شگفت‌آورترین پادگان‌های دوره ساسانی 

بالن سواری را بر فراز آسمان تهران تجربه کنید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در کشور دانمارک جزیره‌ای وجود دارد که  به داشتن خانه‌های عجیب و غریبش شهرت دارد، سقف خانه‌های این جزیره از  جلبک دریایی ساخته شده است!

خانه های جلبکی

وقتی که به این خانه‌های جلبکی در جزیره لیسو نگاه می‌کنید، انگار که  کاپشنی از خز بر تن کرده‌اند! این خانه‌ها به اندازه‌ای جالب هستند که به  یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره در دانمارک تبدیل شده‌اند. اهالی  دانمارک رفتار بسیار دوستانه‌ای با گردشگران دارند و مهمان‌نواز هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با خانه های جلبکی بیشتر آشنا شوید.

آیا این سقف‌ها استحکام کافی را دارند؟

شاید فکر کنید که جلبک نمی‌تواند استحکام کافی را داشته باشد اما مطمئنا  تعجب‌زده می‌شوید وقتی بفهمید که سقف بعضی از این خانه‌ها بیشتر از ۳۰۰  سال قدمت دارد! همین خانه‌ها هستند که باعث شده تا اسم جزیره لیسو (Læsø)  در دانمارک بر سر زبان‌ها بیفتد. جلبک‌های دریایی استفاده شده در سقف‌ها  آغشته به نمک هستند در نتیجه زود دچار پوسیدگی نمی‌شوند و می‌توانند صدها  سال دوام بیاورند. این سقف‌ها همچنین ضد آب و حتی ضد حریق هم هستند!
از طرفی آن‌ها به طرز عجیبی سنگین هستند. تخمین زده شده که هر متر مربع از سقف این خانه‌ها حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد!
جلبک دریایی

چرا از جلبک استفاده کرده‌اند؟

در واقع سنت ساختن خانه‌های جلبکی به زمان‌های دور در این جزیره برمی‌گردد، زمانی که مقدار نمک این جزیره به اندازه‌ای زیاد بود که این جزیره در نمک غرق شده بود.
آن‌ها برای این کار به سوختی نیاز داشتند که از چوب‌های درختانی که در این  جزیره بود تامین می‌شد تا اینکه روزی رسید که مردم این جزیره آخرین درخت را  هم قطع کردند. از آن جایی که دیگر چوبی وجود نداشت تا سوخت مورد نیاز را  تامین کند، صنعت نمک این جزیره هم از بین رفت. نبود درخت از طرف دیگر مردم  این جزیره را با مشکلات زیادی روبرو کرد، از جایی که درختی وجود نداشت تا  جلوی وزش بادهای تند را بگیرد و از سرعت این بادها کم کند، روستاهایی که در  این جزیره بودند در طوفان‌های شنی دفن شدند. هوا پر از نمک دریایی شد و همین موضوع باعث شد تا رشد هر گونه گیاه حتی چمن هم غیر ممکن شود.
خانه های جلبکی دانمارک
از طرف دیگر این جزیره علف‌های دریایی و تخته چوب‌های شناور روی آب زیادی  داشت و مردم جزیره هم از همین مواد استفاده کردند و خانه‌هایشان را ساختند و  از جلبک دریایی هم برای پوشاندن سقف‌های خانه‌هایشان استفاده کردند.  مزرعه‌داران شروع به جمع‌آوری این خزه‌ها از ساحل کردند و بعد از این که  خشک شدند، آن‌ها را درهم پیچیدند تا ضخامت و استحکام‌شان بیشتر شود. این  خزه‌ها به اندازه‌ای محکم و ضخیم شده بودند که درست شبیه به یک طناب شده  بودند و همین باعث شد تا از آن‌ها به عنوان سقف خانه استفاده شود.
سقفی از جلبک دریایی

همچنین بخوانید:

پیاده روی در آسمان کانادا 

عجیب ولی واقعی، شهری به اندازه یک آپارتمان 

دریاچه‌ای که وسط بزرگترین صحرای دنیا ظاهر شد! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

دریاچه‌ای زیبا اما مرگبار که میزبان هیچ قایقی نیست! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

روستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و  هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است و از  جاذبه های گردشگری استان تهران به حساب می‌آید.

آبشار یخی آبنیک

برای دیدن آبشار یخی آبنیک باید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از  روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک ۲۴۰۰ متر از سطح دریا  است. جمعیت روستا در تابستان حدود ۱۵۰خانوار است که در زمستان به کمتر از  یک سوم این مقدار کاهش می‌یابد. با مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری که مقصد سفرهای نیم روزه به اطراف تهران است، آشنا شوید.

آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود  و دامنه‌های گسترده کوه‌های اطراف همه ساله به‌خصوص در فصول بهار و  تابستان پذیرای گروه علاقه‌مندان گردشگری از تهران و سایر نقاط کشور است. رودخانه کلارود (که محلی‌ها به آن رودخانه  آبنیک می‌گویند) به طول ۷ کیلومتر یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به  شمار می‌آید. این آبشار یخی در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا،  محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است.

آبشار یخی آبنیک در استان تهران

چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل  خواص آب این چشمه، مردمان اطراف به تنومندی و خوش‌قامتی معروف بوده‌اند.  آنچنان که شاهان قاجار در نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود بارها از آن یاد  کرد‌ه‌اند. فاصله آبنیک با آبشار تلخاب حدود سه ساعت کوهپیمایی است که در  مسیر جنوبی قله وزوا طی می‌شود. یک کوهپیمایی دو ساعته از آبادی آبنیک، دشت  جانستون را نشان شما می‌دهد که چندین چشمه و یک سرچشمه بزرگ دائمی دارد.

دشت جانستون در اطراف آبشار یخی آبنیک

پیشنهاد مطالعه: “سفر یک روزه به طبیعت زیبای اطراف تهران” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

 

همچنین بخوانید:

جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها 

در فصل زمستان به تهرانگردی برویم! 

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟ 

خانه نیما یوشیج، سرای پدر شعر نو 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در اینجا باد و شن دست به دست هم  داده‌اند تا بیابان آلبرتا را شکل بدهند البته نه بیابانی معمولی بلکه  بیابانی که ویژگی خاصش این است که حرکت می‌کند!

تپه های آتاباسکا

در کانادا دریاچه‌ای زیبا هست که در قسمت سواحل جنوبی‌اش در امتداد  دریاچه آتاباسکا حدود ۱۰۰ کیلومتر تپه شنی قرار گرفته، تپه‌هایی که  فعال‌ترین تپه‌های شنی کل دنیا هستند. برخلاف بیشتر تپه‌های شنی دنیا که  مخصوص نواحی خشک و بی آب و علف هستند، تپه های آتاباسکا در وسط زمین‌های  باتلاقی و جنگل قرار دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این تپه‌های شگفت انگیز آشنا شوید.

تپه های آتاباسکا چگونه شکل گرفته‌اند؟

ویژگی خاص این تپه‌های کانادا این است که در زمین‌های بیابانی نیستند و  همین موضوع آن را عجیب و منحصربه‌فرد کرده است. ویژگی‌های خاص جغرافیایی  این منطقه در هزاران سال قبل باعث شکل‌گیری این جاذبه‌های تماشایی شده است.  این تپه‌های شنی حدود ۸ تا ۹ هزار سال پیش در انتهای آخرین دوره یخبندان به وجود آمده‌اند. در آن زمان با آب شدن صفحات یخی، جریانی از آب به راه  می‌افتد که مقادیر قابل توجهی از شن‌ها، لجن‌ها و رسوبات را از سنگ ماسه‌ها  می‌شست و به دریاچه آتاباسکا می‌ریخت.

تپه های آتاباسکا کانادا

سال‌ها بعد دریاچه عقب‌نشینی کرد و رسوبات ماسه‌ای زیادی در ساحل دریاچه  نمایان شد. حالا نوبت باد بود که هنرنمایی‌اش را پیاده کند و این ماسه‌ها  را به شکل‌هایی که امروز می‌‌بینیم تبدیل کند. این روند آنقدر ادامه پیدا  کرد تا ماسه‌ها به شکل تپه‌های شنی در آمدند و حتی تا جنگل‌های اطراف هم  کشیده شدند.

این بیابان هر سال ۱/۵ متر جابجا می‌شود به طوری که این تپه‌های قدرتمند  در اثر جابجایی، جنگل‌ها را می‌پوشانند، دریاچه را پر می‌کنند و دشت  بیابانی خشک و بی آب و علفی را بر جای می‌گذارند.

شکل گیری تپه های آتاباسکا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر درباره جاذبه های کانادا، مطلب “پیاده روی در آسمان کانادا” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

لوور فرانسه؛ بزرگترین موزه هنری جهان 

دریاچه‌ای که وسط بزرگترین صحرای دنیا ظاهر شد! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

دریاچه‌ای زیبا اما مرگبار که میزبان هیچ قایقی نیست! 

پلی که خوشبختی شما را تضمین می‌کند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ساحل پاپ کورن در جزایر قناری اسپانیا  قرار گرفته و دانه‌های شن و ماسه‌اش به طرز عجیبی شبیه به پاپ کورن یا ذرت  بوداده هستند! این ساحل چند وقتی است در شبکه‌های مجازی شهرت زیادی پیدا  کرده و تصاویر این ساحل خوشمزه و عجیب بارها به اشتراک گذاشته شده است.

ساحل پاپ کورن

وقتی از دور به این ساحل نگاه می کنید شبیه به هر ساحل دیگری است، با  این تفاوت که کمی سفیدتر به نظر می رسد. اما وقتی نزدیک می‌شوید متوجه  می‌شوید که این ساحل با تمام سواحلی که تا به حال دیده‌اید و شنیده‌اید فرق  دارد. شن و ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این ساحل به طرز عجیبی شبیه به دانه‌های ذرت  بوداده هستند و همین موضوع باعث شده تا نام ساحل پاپ کورن را به این مکان  بدهند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این ساحل متفاوت آشنا شوید. ساحل پاپ کورن در اسپانیا

ساحلی زیبا و جذاب پوشیده از پاپ کورن

این ساحل در شهر کورالجو و در جزیره Fuerteventura قرار دارد. فرتونتورا دومین جزیره بزرگ در جزایر قناری است و بیش از هر چیز به خاطر سواحل سفید و ظاهر پاپ کورنی آن‌ شهرت پیدا  کرده است. این ساحل با میلیون‌ها دانه شبیه به ذرت بوداده پوشیده شده‌ است.

ساحل پاپ کورن در شهر کورالجو

ساحل پاپ کورن واقعا پوشیده از دانه های‌ ذرت بوداده است و وقتی آن‌ها  را در دست می‌گیرید هم کاملا مثل پاپ کورن هستند. اما این پاپ کورن‌ها از  کجا آمده‌اند و چرا این ساحل را به این شکل در آورده‌اند؟ خب، جالب است  بدانید که دانه‌های ذرت بوداده‌ای که در این ساحل وجود دارند در واقع  تکه‌هایی ‌از مرجان سفید هستند که بر اثر جریان آب و عوامل دیگر خرد شده و  همراه با جزر و مد به ساحل آورده شده‌اند. جریان آب این سنگ‌های مرجانی را  به مرور شسته و به شکل دانه‌های پاپ کورنی درآورده است. ترکیب دانه‌های  سفید پاپ کورن با شن‌ها و سنگ‌های سیاه آتشفشانی که در این ساحل وجود دارند  منظره‌ای زیبا و باورنکردنی به وجود آورده است.

ساحل پاپ کورن در کورالجو

ساحل پاپ کورن در انتهای شمال غربی شهر کورالجو قرار گرفته و برای آفتاب  گرفتن و شنا و لذت بردن از ساحل اصلا مناسب نیست. چون به دلیل وجودِ این  دانه‌های پاپ کورنی بامزه که از جنس سنگ‌های مرجانی هستند دراز کشیدن، راه  رفتن و نشستن روی این دانه‌ها اصلا کار راحتی نیست و به عنوان ساحل تفریحی  نمی‌توان روی آن حساب کرد. اما همین دانه‌های سفید باعث شده‌اند تا مسافران  و توریست‌های زیادی برای عکس گرفتن و دیدن پاپ کورن‌ها به این ساحل  بیایند. انگار که تا از نزدیک و با چشم خودشان نبینند باور نمی‌کنند که  چنین ساحلی واقعا وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مطالب بیشتر در مجله گردشگری دلتا، “برج شیطان، برجی اسرار آمیز و هولناک“را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

ساحل کاپوچینو! 

اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا 

دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کافه نادری یکی از قدیمی‌ترین و  نوستالژیک‌ترین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌رود. این کافه نام آشنا را  می‌توانید در قسمت شرقی پل حافظ و در خیابان نادری (جمهوری فعلی) ببینید. 

کافه نادری

در شهر‌های بزرگی نظیر تهران، کافه‌نشینی مدت‌هاست به پدیده‌ای رایج  تبدیل شده و طرفداران زیادی هم دارد. اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید  اولین کافه‌ها چه شکلی بودند و چگونه سرویس می‌دادند؟ کافه نادری از نسل  نخستین کافه‌هایی است که در تهران رونق گرفته‌اند و هنوز هم با همان حس و  حال قدیم، پا‌برجا هستند. قصد داریم تا در این مطلب،‌ سری به این کافه‌  نوستالژیک بزنیم. پس مجله دلتا را همراهی کنید.

بسیاری از بزرگتر‌ها و افراد مسن اولین کافه‌نشینی‌های خود را در این  کافه تجربه کرده‌اند و طعم اولین قهوه‌هایشان را در آنجا چشیده‌اند. به  علاوه، عده‌ای از مشهورترین روشنفکران تاریخ معاصر هم از مشتریان اصلی این  کافه بوده‌اند و کافه هم بخشی از شهرت خود را مدیون آن‌هاست.

کافه نادری در تهران

کافه نادری؛ پاتوق روشنفکران معاصر

در دهه‌ ۲۰ تا ۴۰، کافه نادری پاتوق بسیاری از روشنفکران، نویسندگان و  چهره‌های ادبی سرشناس بود. سنت کافه‌نشینی روشنفکران ایرانی، متأثر از سنت  دیر‌پای کافه‌نشینی روشنفکران اروپایی و به‌ویژه فرانسوی بود. در آن سال‌ها  کافه‌های ادبی و روشنفکری ایران، بیشتر در مرکز شهر تهران و حوالی  خیابان‌های نادری، استانبول و لاله زار مستقر بود. چهره‌های سرشناسی نظیر  نیما یوشیج، صادق هدایت، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، بزرگ علوی، هوشنگ  ابتهاج، سیاوش کسرایی، فریدون مشیری، جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، و بسیاری  دیگر، این کافه را به‌عنوان پاتوق خود انتخاب کردند. آن‌ها دور میزهای  چوبی و روی صندلی‌های لهستانی قهوه‌ای رنگ کافه می‌نشستند، روزنامه  می‌خواندند، قهوه می‌خوردند و بحث‌های سیاسی و ادبی می‌کردند و آثاری به  یاد ماندنی خلق می‌کردند.

کافه نادری؛ پاتوق روشنفکران معاصر

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با کافه های پایتخت، “خانه فاموری؛ یک فنجان چای قجری!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تله کابین توچال، تفریح در دل زمستان 

کویر ورزنه، محل تلاقی زمین و آسمان 

سفر یک روزه به طبیعت زیبای اطراف تهران 

اتاق فرار‌های تهران؛ جایی برای تجربه هیجان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پل خوشبختی یا Lucky knot یکی از  جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌شود. بر طبق گفته‌های محلی هر کس  از روی این پل رد شود، خوشبختی او تضمین است. 

پل خوشبختی

شاید برای خیلی از ما کشورهای آسیای شرقی و در راس آن کشور چین، کشور  ناشناخته‌ها و سرزمین عجایب باشد. چین که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا لقب گرفته  است، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. پل خوشبختی  در چین یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است که امروز در مجله دلتا آن را به شما معرفی می‌کنیم.

پل خوشبختی در چین

وقتی کلمه پل به گوشمان می‌خورد، یاد پل‌هایی می‌افتیم که یک نقطه را به  یک نقطه دیگر وصل می‌کند و ممکن است فکر کنیم وظیفه آن همین است! اما  پل‌هایی در دنیا وجود دارند که نه تنها شما را به مسیر دیگری نمی‌برد، بلکه  بعد از پیمودن مسیری، شما را به همان نقطه اول برمی‌گرداند! در واقع بدون  اینکه خودتان بدانید فقط دور خودتان چرخیده‌اید.

پل خوشبختی در چین

خصوصیات پل لاکی نات

لاکی نات یکی از مفهومی‌ترین پل‌های دنیا در کشور چین است و یکی از ۱۱ پل دنیا است که در سازه، ساختارشکنی کرده است. کلمه لاکی  نات به معنای گره خوشبختی است. لاکی نات در استان هونان چین قرار دارد و در  سال ۲۰۱۳، افتتاح شد. پل لاکی نات به رنگ قرمز است و ۲۴ متر از زمین  ارتفاع دارد. وقتی به آن نگاه کنید، نمی‌توانید بفهمید نقطه شروع و پایان  آن کجاست و این دقیقا یکی از ویژگی‌هایی است که لاکی نات را منحصربه‌فرد  کرده است.

در نگاه اول به این پل، یاد روبان قرمزی می‌افتید که در هم پیچ و تاب  خورده است. شاید با خود بگویید گره خوشبختی که معنای خوشبختی نمی‌دهد. اما  در واقع در فرهنگ چین، این گره‌ها، سمبلی از خوش‌شانسی است. گذشته از  معماری خاص و جنبه گردشگری‌ که این پل دارد، لاکی نات به طور کنایه‌آمیزی  به فرهنگ و عرفان چینی و ناپیدا و بی‌انتها بودن در عالم هستی هم اشاره  می‌کند.

پل خوشبختی برای تفریح

لاکی نات پلی برای عشاق و تفریح

لاکی نات امروزه به یکی از محل‌های محبوب عشاق در هونان تبدیل شده و قدم  زدن روی این پل علاوه بر حس جالبی که دارد و تضمینی که برای خوشبختی است،  جای مورد علاقه بازی کودکان هم است. هزارتویی که انتهایی برای آن نیست! اگر  شب به این پل نگاه کنید، یاد نگین‌های پیچ در پیچ و تاب خورده‌ای می‌افتید  که در تاریکی شب درخشش‌شان دوبرابر است.

پل خوشبختی در شب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری، “دریاچه گمشده، دریاچه‌ای که هرسال غیب می‌شود!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دورترین نقطه جهان که می‌توانید در آن‌جا زندگی کنید! 

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

برج لندن، محل زندگی ارواح مشهور دنیا! 

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان 

دریای کشتی‌های گم شده 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پاوه شهری دوست‌داشتنی با آب و هوای  معتدل و کوهستانی محسوب می‌شود که دارای چشمه‌های فراوان، آبشارهای  افسانه‌ای زیاد، جنگل‌ها، مراتع و باغ‌های سرسبز است.

شهر پاوه

شهر پاوه با قدمتی بیش از سه هزار سال در شمال‌غربی  استان کرمانشاه جای گرفته است. سازه‌ها و منازل مسکونی این شهر به‌گونه‌ای  طراحی شده‌اند که در بیشتر موارد پشت‌بام خانه‌ای که در ارتفاع کمتری از  دامنه کوه ساخته شده است، حیاط منزل خانه‌ای است که چند متر بالاتر از آن  بنا شده است. به‌دلیل شباهت معماری این شهر به شهر ماسوله در استان گیلان  آن را شهر «هزار ماسوله» نیز می‌نامند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این شهر زیبا آشنا شوید.

درباره شهر پاوه

پاوه شهری دوست‌داشتنی با آب و هوای معتدل و کوهستانی است که دارای  چشمه‌های فراوان، آبشارهای افسانه‌ای زیاد، جنگل‌ها، مراتع و باغ‌های  سرسبزی است که جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند و باعث جذب گردشگران  داخلی و خارجی فراوانی شده‌اند. در این مطلب به بخشی از دیدنی‌های جذاب شهر  هزار ماسوله پرداخته‌ایم.

منطقه حافظت شده بوزین و مرخیل

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل یکی از جاهای دیدنی استان کرمانشاه در شهر پاوه است. این منطقه با هدف حمایت از گونه‌های با ارزش حیات‌وحش از جمله شوکا  در سال ۱۳۷۴ به‌عنوان منطقه ممنوع شکار و تیراندازی اعلام شد. تنوع فراوان  زیستی، گیاهی و جانوری، جنگل‌های زیبای بلوط، کوهستان‌های دلربا، رودهای  پرآب از جمله دیدنی‌های این منطقه جذاب هستند

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهر پاوه 

روستای ساتیاری

روستای ساتیاری یکی از زیباترین روستاهای اورامانات در حد فاصل ۲۵  کیلومتری شهر پاوه است که دارای مردمانی بسیار فهیم و میهمان‌نواز است. این  روستای زیبا از لحاظ جغرافیایی آب و هوایی کوهستانی و مطبوعی دارد.  دامنه‌های روستای ساتیاری در ماه‌های سرد سال سفیدپوش و در فصل بهار مملو  از درختان متنوع و پوشش سرسبز چشم‌نوازی می‌شود. این روستا از باغ‌های  زیادی برخوردار است و بیشتر کوچه‌های آن سنگ‌فرش شده‌اند.

روستای ساتیاری در شهر پاوه

آبشار های پاوه

آبشار دریبر: آبشار دریبر در میان پیچ‌های تند جاده نوسود به پاوه، زیبایی استثنایی و منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است.
آبشار دشه: آبشار دشه در فصول مختلف به‌دلیل زیبایی‌های فراوانش مردم زیادی را مجذوب خود می‌کند.
آبشار شیلماو: آبشار شیلماو از ارتفاعات کوه آتشگاه  سرچشمه می‌گیرد. با شروع فصل دیدنی بهار و جوشش چشمه‌های شیلماو این آبشار  زیبا منظره‌ای بی‌بدیل را در این منطقه پدید می‌آورد.
آبشار نودشه: آبشار نودشه در امتداد رودخانه سیروان در  میان کوه‌های بلند و دره‌های عمیق جا خوش کرده است. دیدن این آبشار زیبا در  واقع بهانه‌ای برای آشنایی با این شهر کوچک و دوست‌داشتنی است که در دل  طبیعت کوهستانی قرار گرفته و اطراف آن را جنگل‌های انبوه احاطه کرده‌اند.
آبشار شولخه: آبشار دوقلوی شولخه به‌دلیل اینکه در زیر جاده واقع شده از چشم گردشگران و رهگذران دور بوده و بکر و اصیل به‌جای مانده است.

همچنین بخوانید:

قلعه فلک الافلاک، شاهکار معماری در لرستان 

بازدید از بیمارستان طلسم شده مرگ سفید 

جنگل خودکشی 

برج لندن، محل زندگی ارواح مشهور دنیا! 

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دریاچه اورگان در ایالت اورگان آمریکا  موردی عجیب دارد، این دریاچه همه ساله در فصل تابستان به کلی ناپدید می‌شود  و در فصل پاییز مجددا پدیدار می‌گردد.

دریاچه اورگان

عجیب است که دریاچه اورگان با آب زلال و پاک طی چند  روز ناپدید و جای آن را علف‌زاری خشک می‌گیرد. دانشمندان علت این پدیده را  بارش باران در فصل‌های دیگر و عدم بارش در فصل تابستان ذکر می‌کنند ولی  هنوز هم جای بحث و تحقیق فراوان دارد. برای مردم محلی و گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند هنوز جای تعجب دارد. با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه اورگان آمریکا

جالب است بدانید ایالت اورگان، تعدادی دریاچه به نام دریاچه گمشده دارد،  اما همین دریاچه مذکور است که کاملا غیب می‌گردد. این دریاچه همه ساله  میزبان گردشگران بسیاری است که برای دیدن این جاذبه نادر به این منطقه سفر  می‌کنند البته با پای پیاده، چون مسیر ماشین رو ندارد. آب دریاچه گمشده  اورگان در فصل تابستان به طور کامل خشک و درون زمین می‌رود. جالب است  بدانید این آب از طریق حفره‌های ریز و درشتی که در داخل دریاچه هست مکیده شده و به قسمت‌های مختلف این ایالت می‌رود و در بعضی از موارد  آب آشامیدنی مردم محلی را تامین می‌کند. در فصل پاییز و زمستان مجددا  برگشته و دریاچه گمشده را پر می‌کند.

اگر شما در فصل های دیگر به دریاچه اورگان سری بزنید یا تصاویر را در گوگل سرچ کنید به هیچ وجه باورتان نمی‌شود که اینجا چند ماه بعد قرار است خشک و علفزار شود.دریاچه گمشده دریاچه اورگان

همچنین بخوانید:

جهنم را از نزدیک ببینید! 

رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان 

این روستا هیچ دزدی ندارد! 

دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو) 

عجیب‌ترین مزرعه دنیا که در آن کادیلاک کاشته می‌شود! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس  اطلس قرار گرفته این جزیره فاصله بسیار زیادی از سایر مناطق مسکونی دارد و  ساحل کیپ تاون که نزدیک‌ترین خشکی محسوب می‌شود ۲۴۳۲ کیلومتر از آن فاصله  دارد.

جزیره تریستان

جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین  نقطه مسکونی در دنیا است. ساکنان این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده  می‌کنند. این جزیره در دهه ۱۸۰۰ میلادی به مستعمرات انگلیس اضافه شده است.  این جزیره کوچک فاقد فرودگاه است و در صورتی که تصمیم گرفتید به آنجا سفر  کنید، باید بدانید که نزدیک‌ترین خشکی با آن ۲۴۳۲ کیلومتر فاصله دارد. برای  آشنایی بیشتر با این جزیره با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره تریستان دا کونا کجاست؟

تریستان دا کونا که به اختصار تریستان نامیده می‌شود اسم گروهی از جزایر آتشفشانی و هم‌نام جزیره اصلی و مهم این مجموعه است. تریستان دا کونا دورترین مجمع الجزایر مسکونی در دنیا است.

جزیره تریستان دا کونا

دسترسی به دورترین نقطه مسکونی در دنیا

در سال‌های گذشته کسب عنوان دورترین نقطه مسکونی در دنیا سبب جلب توجه  جهان و به خصوص گردشگران ماجراجو به این جزیره شده است. با این حال، دسترسی  به جزیره اصلاً و ابدا کار ساده ای نیست زیرا در این جزیره اصلاً فرودگاهی  وجود ندارد، اصلاً هتل،  اقامتگاه، امکانات و خدمات خاصی برای گردشگران آماده نشده است و از طرفی  برای بازدید از جزیره تریستان دا کونا باید مجوز بگیرید. در واقع در صورتی  که کسی آن قدر ماجراجو باشد که بخواهد به دورترین نقطه مسکونی زمین برود  باید دست کم از یک سال قبل برنامه‌ریزی کند. برای وارد شدن به جزیره باید  فرم تقاضا پر کنید، ولی عملا هیچ‌گونه ویزای رسمی وجود ندارد. مسئولین این  جزیره باید به یک یکی افرادی که تصمیم وارد شدن به جزیره را دارند اجازه  بدهند.

جزیره تریستان جزیره مسکونی

همچنین بخوانید:

بزرگترین باغ گل جهان در قلب کویر 

جنگل خودکشی 

کافه های دو بعدی، نوشیدن قهوه در فضایی عجیب! 

جزیره مائویی، زیباترین جزیره جهان 

دریای کشتی‌های گم شده 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()