نوشته شده توسط : مجله دلتا
در دنیا مکان‌های زیبای زیادی هست که با وجود همه جذابیت‌هایشان کسی حاضر به سفر به آن‌ها نمی‌شود. بسیاری از این نقاطی که به صورت متروک رها شده‌اند جزیره هستند و مردم به آن‌ها به چشم جایی مخوف و ترسناک نگاه می‌کنند. یکی از همین جزیره ها در شمال ایتالیا قرار دارد و ۲۰۰ سال است که مردم ازترس ارواح به آن نزدیک نمی‌شوند. مردم می‌گویند هر کسی به این جزیره نفرین شده برود یا می‌میرد و یا روانی و دیوانه می‌شود.
جزیره پاوگلیا ایتالیا

احتمالا داستان انسان‌های نفرین‌شده و یا خانه، جاده، قصر و جزیره‌های نفرین‌شده را شنیده‌اید که یا افسانه‌ای بودند و یا واقعی! جزیره پاوگلیا ایتالیا واقع در دریای مدیترانه هم در فهرست نفرین‌شده‌ها قرار دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا این جزیره را بیشتر بشناسیم!

جزیره ارواح

جزیره پاوگلیا ایتالیا جزیره نفرین شده

جزیره پاوگلیا یکی از ۱۶۶ جزیره کوچک در تالاب ونیز است که در آن سوی سواحل شرقی شمال ایتالیا قرار دارد. در گذشته‌های دور این جزیره شلوغ بود اما حوادثی این سرنوشت تلخ و مخوف را برایش رقم زد.

جزیره نفرین شده

سرگذشت جزیره با قربانیان طاعون گره خورده است و این بیماری جزیره را به این حال و روز انداخته است. مردم بومی به آن، جزیره ارواح می گویند. آنها اعتقاد دارند که اینجا توسط ارواح نفرین شده است و با رفتن به آنجا گرفتار این ارواح می‌شوند.

جزیره پاوگلیا و طاعون

اولین محل قرنطینه در یکی از جزیره‌های کوچک تالاب به اسم Lazzaretto Vecchio درست شد. در هنگام کندوکاو این جزیره، باستان‌شناسان حدود ۱۵۰۰ اسکلت را از درون چاه‌هایی بیرون آوردند که قربانیان طاعون در گذشته در آن‌ها دفن شده بودند.

جزیره پاوگلیا

کارشناسان معتقدند که همچنان هزاران اسکلت دیگر در جزیره پاوگلیا دفن هستند.

ساخت بیمارستان قرنطینه در جزیره

مردم ونیز از این اتفاق درس‌های زیادی گرفتند. آن‌ها فهمیدند که این بیماری چگونه منتشر می‌شود و چطور مردم و کشتی‌ها بیماری طاعون را به این محل آورده‌اند. مسئولان فهمیدند که افراد بیمار باید از مردم سالم جدا شوند.

طاعون

برای همین دو چاه بزرگ را برای نگهداری از اجساد در دو محل خارج از شهر در نظر گرفتند. تعداد مرده‌ها روز به روز بیشتر می‌شد و این دو چاه خیلی زود پر شدند. سپس آن‌ها تصمیم گرفتند تا برای کنترل تعداد مرده‌ها، اجساد را به دو جزیره منتقل کنند.

در اوایل دهه ۱۴۰۰ ونیزی‌ها بیمارستانی را درست کردند که مخصوص قرنطینه افراد بیمار یا مستعد بیماری بود.

نفرین شده

سرنوشت جزیره پس از اپیدمی طاعون

اتفاق‌های مخوف جزیره با تمام شدن اپیدمی طاعون تمامی نداشت!

در اوایل دهه ۱۹۲۰، دولت تصمیم گرفت از این بیمارستان برای نگهداری بیماران روانی استفاده کند. با گذشت زمان داستان‌های ترسناکی درباره شکنجه این بیماران و انجام آزمایشات عجیب بر روی آن‌ها به بیرون درز پیدا کرد.

بیماران روانی

بعضی‌ها می‌گفتند دکتر این بیمارستان مجبور به خودکشی شد تا از مسئولیت‌هایی که بر عهده‌اش بود فرار کند. بعضی‌ها هم اعتقاد داشتند که ارواح کسانی که این دکتر آن‌ها را شکنجه داده بود این مرد را به دام انداختند.

کارکنان این بیمارستان و بیماران در نهایت در سال ۱۹۶۸ این محل را ترک کردند و هیچ کسی در این ساختمان نماند بجز ارواح افرادی که در اثر شکنجه مرده بودند!

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گورستان ترسناک خانه خون‌ آشام‌‌هاست را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شنا‌کردن بر لبه یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان، ترسناک‌ترین، هیجان‌انگیزترین و دیوانه‌وارترین و شاید بهترین تجربه‌ای است که هر کسی در زندگی می تواند داشته باشد. برای دیدن این استخر ترسناک باید سری به جنوب قاره آفریقا بزنید.
استخر شیطان آبشار ویکتوریا

استخر شیطان آبشار ویکتوریا بدون شک ترسناک‌ترین استخر دنیاست! این استخر مختص گردشگرانی است که به هیجان و بالابردن آدرنالین خون علاقه زیادی دارند. در ادامه، مجله دلتا شما را بیشتر با استخر شیطان آشنا خواهد کرد.

استخر شیطان

استخر شیطان آبشار ویکتوریا کجاست؟

استخر شیطان یکی از دیدنی‌های هیجان‌انگیز جنوب آفریقا و کشور زامبیا می‌باشد که دارای طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبایی است.
این استخر ترسناک، در ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر از آبشار ویکتوریا قرار دارد. برای رفتن به این استخر ابتدا باید مسیر کوه‌ را پیاده طی کنید تا به آبشار برسید.
آفریقا

استخر شیطان برای شنا امن است؟

در یکی از قسمت‌های آبشار ویکتوریا تخت سنگ بزرگی قرار دارد که که از افتادن افراد جلوگیری می کند. می‌توانید برای شنا به این قسمت بروید.
بهتر است در آب و هوای مساعد و غیر بارانی به این مکان دیدنی بروید. در مواقعی که هوا بارانی باشد سطح آب استخر بالا آمده و خطر آن را دو‌چندان می‌کند.
استخر ترسناک
از آن جا که این استخر در میان صخره‌های آبشار ویکتوریا شکل گرفته، این صخره‌ها و تخته‌سنگ‌های بزرگ، سپر خوبی برای شناگران است تا به پایین آبشار سقوط نکنند.
آبشار ویکتوریا

جاذبه‌ها

هیجان شنا در استخر و مشاهده مناظر زیبا از بالای آبشار ویکتوریا وصف ناشدنی است.
از دیگر دیدنی‌های جذاب روی این آبشار مشاهده پدیده‌ای به نام ماه کمان می‌باشد. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که در اثر شکست نور بازتابیده از سطح ماه به وسیله رطوبت ابر‌ها، نوعی رنگین کمان پدید می‌آید.
کشور زامبیا
در کنار ارتفاع بالای استخر و همچنین احتمال وجود کروکودیل‌ها، قطعا تنها افرادی می‌توانند شنا را در این استخر تجربه کنند که اهل هیجان و همچنین ماجراجویی باشند.
پیشنهاد مطالعه: مطلب پلی که مارکوپولو را جهانگرد کرد را بخوانید.
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در میان جاذبه‌های گردشگری، بعضی از مناطق وجود دارند که به دلیل خطرناک بودن، کسی جرات رسیدن به انتهای آن را ندارد. جهنم‌دره یکی از همین مناطق مخوف و خطرناک است.
جهنم دره مشگین‌شهر

تابه‌حال کسی از شما پرسیده است «کدام جهنم دره‌ای بودی»؟ این سوال آنقدرها هم که فکر می‌کنید، بی‌ادبانه نیست. جالب است بدانید که جهنم دره، مکانی واقعی و بسیار زیبا در نزدیکی‌های مشگین شهر است. با این مقاله از مجله دلتا همراه شوید تا با جهنم دره مشگین‌شهر آشنا شویم.

جهنم دره

زیبایی‌های جهنم دره مشگین‌شهر

جهنم دره یکی از زیباترین دره‌‌های ایران است که ترکیب کوه و دره و رودخانه و پوشش گیاهی غنی‌اش، چشم‌انداز بی‌نظیری را آفریده است. این بهشت کوچک در نزدیکی روستای قریس در آذربایجان غربی قرار دارد. محلی‌های این منطقه به این دره بهشتی، جهنم درسی هم می‌گویند.

دره جهنمی

جهنم دره به خاطر قرار گرفتن در نوار آتشفشانی از چشمه‌های آب گرم بسیاری برخوردار است که هر کدام خاصیت درمانی فراوانی را به همراه می آورد. چشمه آب گرم ملک‌سویی یکی از این چشمه‌های زیباست.

جهنم درسی

علت نامگذاری جهنم دره

در زمان‌های دور این زیبای خفته به خاطر صعب العبور بودن، سراشیبی‌های تند و خاک سستی که دارد، مکانی مناسب برای مخفی شدن راهزن‌ها در کوهستان بوده است. علاوه برآن حیات‌وحش متنوع و همجواری‌اش با آتشفشان سبلان باعث شد مردمان محلی دل خوشی از این بهشت خفته نداشته باشند.

دامنه سبلان

کوه‌نوردان و صخره‌نوردان بسیاری با همراه داشتن تجهیزات کامل، قله‌های این منطقه را فتح کرده‌اند. عده بسیاری هم به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب، در این منطقه دچار صدمات جدی و حتی مرگ شدند. صعب العبور بودن مسیرهای این دره باعث شد تا جسد افراد کشته‌شده نیز در همانجا باقی بماند.

اردبیل

 آب و هوای این دره افسانه‌ای

هرچقدر این دره را پایین‌تر می‌روید زیبایی‌های این عروس سبلان بیشتر نمایان می‌شود و آبشار زیبای گورگو در بلندی‌های دره، شما را مدهوش این عظمت خدا می‌کند.

آب و هوای این دره بر خلاف اسمش بسیار خنک و معتدل است. حتی در گرمای تابستان می‌توان گفت یکی از سردترین نقاط ایران به حساب می‌آید و این به خاطر موقعیت کوهستان و اختلاف زیادی است که با سطح دریا دارد.

مشگین‌شهر

جهنم دره در تمامی فصول، زیبایی خودش را دارد. در زمستان که آبشارهایش قندیل‌های زیبایی می‌بندد، این دره بهشتی را می‌توان مه‌آلود و اسرارآمیزتر از همیشه دید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سرزمین لاک‌پشت‌ها در ایران کجاست را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این روزها گردشگری سیاه از محبوب ترین تفریحات در سراسر دنیاست. گورستان هایگیت در لندن یکی از همین ترسناک‌ترین هاست. قبرستانی که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد.
قبرستان هایگیت لندن

درختان سر به فلک کشیده و قبرهای بسیار قدیمی، ظاهری هولناک به این گورستان بخشیده‌اند. قبرستان هایگیت لندن قدیمی‌ترین و  مخوف‌ترین قبرستان در سراسر انگلستان است که در حال حاضر آن قدر مشهور شده که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. با مجله دلتا همراه باشید تا با‌هم به این مکان رازآلود برویم.

گورستان هایگیت

قبرستان هایگیت لندن

در برخی از رسانه ها گفته شده که این گورستان محل دفن خون آشام‌هایی بوده است که جسد آن‌ها توسط اهالی لندن دفن شده است.

بومیان قدیمی مقیم لندن عقیده دارند که در این مکان ارواح خبیث و شیاطین زندگی می‌کنند و در طول شب از دخمه‌ها بیرون می‌آیند. بسیاری از مردم می ‌گفتند که اجساد تکه تکه می‌شود، سرشان قطع می‌شود و حتی برخی از اجساد توسط خون‌آشام ‌ها سوزانده می‌شوند.

قبرستان هایگیت

تاریخچه هایگیت

هایگیت که یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین گورستان‌های انگلستان است در سال ۱۸۳۹ میلادی در در دوره ویکتوریا ساخته شده تا مکانی آرام برای مردگان این شهر به وجود بیاید.

این گورستان یکی از مناطق جذاب شهر لندن به شمار می رود و دلیل آن هم معماری بی نظیر و بناهای تاریخی و فوق العاده‌ای است که در آن ساخته شده است.

قبرستان هایگیت

قسمت های مختلف گورستان هایگیت

این قبرستان یک دروازه بلند و بزرگ دارد که همین خود دلیل نامگذاری آن به هایگیت بوده است. اما این قبرستان تنها یک دروازه ندارد بلکه در شمال، غرب و شرق هم دروازه‌هایی وجود دارد. قبرهایی از دهه‌های مختلف در این قبرستان وجود دارد.

خانه خون آشام

۱- گورستان شرقی

در بخش شرقی قبرستان هایگیت لندن قبر افراد سرشناسی وجود دارد. یکی از مشهورترین آن‌ها که فردی فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ شناس، اقتصاددان و متفکری انقلابی به نام کارل هاینریش مارکس نیز است. مارکس در دوره خود توانسته بود لقب تاثیرگذارترین فیلسوف تمام عصرها را کسب کند.

کارل هاینریش مارکس

۲-  گورستان غربی

سمت غربی گورستان هایگیت به نسبت شرقی آن از نظر درختان و طبیعت غنی‌تر است و رشد گیاهان در این منطقه بهتر بوده است و درختچه‌های این بخش سبب شده تا چهره گورستان وحشتناک به نظر برسد. به همین منظور برای بازدید گردشگران راهنماهایی قرار داده‌اند تا از گم‌شدن افراد جلوگیری نمایند.

خون آشام ها

خانه‌ خون‌آشام‌ها

بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ قبرستان هایگیت را در رسانه‌ها به‌عنوان خون‌آشام هایگیت و یا خانه‌ خون‌آشام‌ها معرفی می‌کردند. در افسانه‌ها آمده که دو جادوگر برای دوئل در این قبرستان قرار ملاقات با یکدیگر می‌گذارند.

اما قبل از این که به دوئل برسند توسط چند خون‌آشام دزدیده می‌شوند. خون‌آشام‌ها جسد جادوگرها را به صلیب آویزان می‌کنند و مدتی بعد، مردم با جسد تکه‌تکه شده‌ آن‌ها روبه‌رو می‌شوند.

جادوگرها

افراد زیادی ماجراهای عجیب و ترسناک از این قبرستان تعریف می‌کنند. اکثر کسانی که وارد قبرستان هایگیت شده‌اند یک حس مشترک را گزارش کرده‌اند.

آن‌ها می‌گویند که حس کرده‌اند کسی به آن‌ها خیره شده یا پشت‌سرشان راه می‌رود. همچنین حرکت سریع اشخاصی را در فاصله‌ دور دیده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها قنات ایران که توسط جن‌ها و دیوها حفر شده را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کسی در دنیا نیست که نام جهانگرد معروف ایتالیایی، مارکوپولو را نشنیده باشد. کسی که با سفر به کشورهای مختلف دنیا یک سفرنامه طولانی و پر تجربه را نوشته است. مارکوپولو سال های زیادی را در کشور چین زندگی کرده است. یک جاذبه بسیار قدیمی در پایتخت چین، پلی است به‌نام مارکوپولو!
پل مارکوپولو

پل مارکوپولو یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری چین محسوب می‌شود و از بناهای مورد علاقه مارکوپولو در کشور چین بوده است.  این پل بر روی رودخانه یونگدینگ بنا شده و به راستی یکی از گرانمایه‌ترین دیدنی‌های پکن به حساب می‌آید. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا بیشتر با این جاذبه گردشگری آشنا شوید.

مارکوپولو

 پل افسانه‌ای در پکن

نام اصلی این پل، لوگو است و بعد از عبور مارکوپولو از روی آن در سفر به چین نامش به پل مارکوپولو تغییر کرد. داستان تاریخی این پل علاوه بر استقامتی که دارد دلیل محبوبیت آن است. تا جایی که خود مارکوپولو در کتابش می‌گوید:

روی رودخانه ینگ دین یک پل سنگی مقاوم وجود دارد. پلی که به راستی در هیچ کجای جهان مثل آن پیدا نمی‌شود.

پل معروف چین

قدمت ساخت این پل به قرن یازده میلادی به دست سلسله شیزونگ در چین می‌رسد. این پل زیبا در ۱۵ کیلومتری پکن ساخته شده است و رابطی بین دو ساحل رودخانه ینگ‌دین است، این پل دارای ۲۶۰ متر طول و یازده قوس در زیر خود است.

پهنای روی پل به‌قدری است که گردشگران زیادی می‌توانند از روی آن عبور کنند.

معماری پل

با قدم‌ گذاشتن روی این پل افسانه‌ای ۴۸۵ شیر سنگی را در دو طرف پل می‌بینید که هیچ‌کدام شبیه دیگری نیست! این شیرها از دوره‌ها و سلسله‌های مختلف چین در اینجا گذاشته شده‌اند. شیرهایی که به اعتقاد مردم محلی برای محافظت از پل در اینجا قرار دارند.

رودخانه یونگدینگ

این مجسمه‌های سنگی با ظرافت بسیاری ساخته شده‌اند که در نگاه اول تصور می‌کنید همگی یک شکل هستند اما کمی نزدیک‌تر که بروید خواهید دید هیچ یک از آنها به دیگری شبیه نیست.
در انتهای پل بنایی با چهار ستون به ارتفاع حدود پنج متر قرار دارد که روی آنها از سلسله‌های مختلف چین حکاکی و خوش‌نویسی انجام شده است.

پل سنگی

افسانه‌های این پل شگفت‌انگیز

این پل راوی داستان‌ها، حقایق و افسانه‌های زیادی است. از مراسم پاییزی ماه گرفته تا حادثه پل مارکوپولو، همگی به ارزشمند بودن این سازه افزوده‌اند. در گذشته‌های دور چین، این پل را یکی از هشت منظره زیبای چین می‌دانستند.
حادثه پل مارکوپولو نیز اتفاق کوچکی بود که منجر به جنگ بزرگ و سراسری چین و ژاپن شد.

چین

شبی در نزدیکی این پل سربازان ژاپنی در حال مانور نظامی بودند که صدای تیری شنیده می‌شود و در عین حال سربازی گم می‌شود. ژاپنی‌ها تصور می‌کردند که گلوله از طرف ارتش چین بوده است و با شنیدن چندین صدای گلوله‌ دیگر در آن شب دستور حمله ژاپن به چین صادر و جنگ بین این دو کشور آغاز می‌شود.

روزها تماشای دریاچه و مناظر اطراف از روی پل حس بسیار لذت‌بخشی است و شب‌ها سکوت این پل، آرامش‌دهنده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اینجا دهکده‌ای است که نگرانی در آن معنا ندارد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای شیب‌دراز که از جاذبه‌های گردشگری قشم به‌شمار می‌‌رود، در فاصله ۷۰ کیلومتری قشم، در استان هرمزگان قرار گرفته است و به‌دلیل شیب‌ تندی که به سمت دریا دارد، به این نام خوانده می‌شود.
روستای شیب دراز قشم

در خلیج همیشه فارس در جزیره قشم در دهستان سوزا، روستای شیب دراز قرار دارد. شیب دراز قشم تنها مسیر دسترسی به جزیره هنگام است. به‌همین دلیل از بندرگاه‌های مهم قشم و استان هرمزگان محسوب می‌شود. فاصله قشم تا شیب دراز ۴۵ کیلومتر است. برای شناخت بیشتر روستای شیب دراز قشم با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره قشم

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در روستای شیب دراز قشم

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، پوزه‌ تیز و منحنی دارند. این لاک‌پشت‌ها با بدنی صاف و پهن و یک ‌لاک محافظ در اقیانوس‌های آزاد شنا می‌کنند. لاک‌پشت‌های پوزه عقابی بعد از تخم‌گذاری در ساحل به سمت آب می‌روند.

شیب دراز

دو ماه بعد بچه لاک‌پشت‌ها در شب از تخم بیرون آمده و به طور غریزی به سمت آب می‌روند. آن‌ها باید بتوانند قبل از روشنایی به آب برسند، در غیر این صورت خوراک پرندگان و خرچنگ‌ها می‌شوند. این لاک پشت‌ها در خلیج فارس و در روستای شیب دراز زندگی می‌کنند.

لاک پشت پوزه عقابی

به‌دلیل ماسه‌ای بودن ساحل، این منطقه هرساله از هفته دوم اسفند تا هفته دوم اردیبهشت، میزبان لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است. لاک پشت‌ها در شب و زمانی که آب دریا بالا است، به ساحل می‌آیند و ۴۰ تا ۱۵۰ تخم می‌گذارند.

خلیج فارس

در این مرحله، گروهی از جوانان جامعه محلی به نام «محافظان لاک پشت» که در زبان محلی «ناتوران خمیس» خوانده می‌شوند، با انتقال این تخم‌ها به محوطه فنس کشیده از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

بخش زیادی از اقتصاد مردم روستای شیب دراز به زندگی این لاک‌پشت‌ها بستگی دارد. آبزیان دیگری مانند خرچنگ،‌ شیر ماهی، سفره ماهی، کوسه و… نیز در این ساحل زندگی می‌کنند.

منقار کوتاه

اقامتگاه بوم گردی شیب دراز قشم

یکی از ویژگی‌های زیبای روستای شیب دراز همکاری شانه به شانه‌ مردان و زنان این روستا کنار هم است. همین امر باعث رشد صنعت گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی منطقه شده است.

به طوری که زنان با تولید و فروش صنایع دستی و ارائه خدمات اسکان مسافران و مردان با صید ماهی و جا‌به‌جایی مسافران با قایق‌های خود باعث رشد اقتصادی روستا شده‌اند.

سبد‌بافی

صنایع دستی و جاذبه‌های ساحل لاک‌پشت‌ها

در سفر به این روستا حتما از صنایع دستی این منطقه مانند گلابتون‌دوزی، برقع‌سازی، لچک سازی، توربافی، سبد‌بافی، گلیم‌بافی ‌و تزئینات بر روی انواع صدف، تهیه کنید. در برنامه‌ریزی سفر به این روستا بازدید از ساحل نقره‌گون هنگام را نیز در نظر داشته باشید.

ساحل نقره‌گون

این ساحل علاوه بر صخره‌های مرجانی زیبا، پذیرای دلفین‌های بازیگوش نیز می‌باشد. کرایه کردن قایق موتوری و تماشای منظره بازی دلفین‌ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جزیره‌ای که شب‌ها زیر آب فرو می‌رود را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تا به حال داستان های زیادی درباره شهر ارواح شنیده‌ایم. شهرهایی که یک اتفاق باعث متروک شدن آن‌ها می‌شود. این اتفاقات گاهی می‌تواند از بلایای طبیعی یا خرافات باشد، گاهی هم واقعیتی تلخ. مثل شهری همیشه در حال سوختن. این شهرها گاهی جاذبه‌های گردشگری سیاه می‌شوند.
شهر سنترالیا امریکا

شهر سنترالیا امریکا شهری است که در روزگاران گذشته افراد بسیاری در آن زندگی می‌کرده‌اند و اما حالا محیطی روح مانند بیش نیست! سنترالیا در دل خود معدن عظیم و غنی از معدن‌های ذغال سنگ دارد اما چندین سال است که این معدن در آتش می‌سوزد. در ادامه این مقاله از مجله دلتا به شهر در حال سوختن سنترالیا می‌رویم.

درباره شهر سنترالیا امریکا

شروع این ماجرا به ۵۵ سال قبل بر‌می‌گردد. در سال ۱۹۶۲، معدن شهر سنترالیای امریکا برای اولین بار به طرز عجیبی آتش گرفت. دلیل آن به طور قطعی مشخص نیست اما حدس‌هایی وجود دارد که می‌تواند از زباله‌های دهانه معدن باشد.

در ابتدا مردم خیلی این قضیه را جدی نگرفتند و به آن به چشم یک اتفاق معمولی نگاه کردند. تا اینکه اتفاقات وحشتناکی افتاد و زندگی همه ساکنان شهر در معرض خطر قرار گرفت.

شهر سنترالیا

مردم این شهر به مدت ۱۶ سال و با کمک نیرو‌های آتش‌نشانی سعی کردند تا آتشی را که دقیقا زیر سطح شهر‌شان شعله‌ور بود خاموش کنند. ولی این تلاش هیچ ثمره‌ای نداشت و حتی خاموش کردن موقت آتش در یک منطقه باعث می‌شد تا زبانه‌های آن در قسمت دیگری از شهر شعله‌ور شوند.

شهر در حال سوختن

شهری که روی جهنم بنا شده است

جالب است بدانید که با گذشت سال‌ها از شروع آتش‌سوزی این آتش هنوز هم خاموش نشده است. شهر سنترالیا دقیقا همانند شهری است که روی جهنم بنا شده است. در جدید‌ترین گزارش از این شهر فقط ۱۰ نفر در آن ساکن هستند و تنها بقایای آن چند خانه و یک کلیسای قدیمی است که قدمت آن به سال ۱۹۱۱ بر‌می‌گردد.

شهر جهنمی

هنوز هم هر‌از‌گاهی از شکاف‌های موجود در سطح این شهر بخار و گاز‌های سمی خارج می‌شوند و این منطقه به شهر ارواح شهرت یافته است.

از آن زمان این شهر بی‌وقفه در آتش سوخته است. در واقع چیزی بیشتر از نیم قرن! این اتفاق دوباره افتاده و می‌افتد و به نظر می‌رسد که قرار است هزاران سال در شعله‌های آتش بسوزد.

شهر جهنمی

حتی تا حالا بارها سعی شده تا تونل‌های این معدن با ماسه کاملا مسدود شود تا اکسیژن کافی به آتش نرسد. همه اقدامات بی‌نتیجه بوده است. این آتش در عمق ۱۰۰ متری زمین است و احتمالا تا ۱۰۰۰ سال دیگر در حال سوختن باشد. در حال حاضر شهر سنترالیای امریکا در آتش می‌سوزد و روز به روز هم در حال گسترده‌شدن است.

امریکا

پیشنهاد مطالعه: مطلب از این آبشار خون می‌چکد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوه سن میشل همانند مرواریدی در میان دریا است. این کوه در بالای یک صخره بزرگ در میان خلیج صومعه مونت سن میشل قرار گرفته است.
جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه یکی از مناظر فراموش‌نشدنی اروپا است. این جزیره در خلیج مسحورکننده‌ای قرار دارد که دو منطقه‌ نرماندی و برتاین در آن به یکدیگر می‌پیوندند و چشم هر بیننده‌ای را از دوردست‌ها به خود خیره می‌کند. این مکان شگفت‌انگیز را در مجله دلتا بیشتر بشناسید.

مونت سن میشل

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

مونت سن میشل جزیره‌ای مرموز و اسرارآمیز است که شب‌ها به زیر آب می‌رود و صبح‌ها سر از آب بیرون می‌آورد. این جزیره صخره‌ای کوچک و زیبا جایی در سواحل شمال غربی فرانسه واقع شده و در انتهای رودخانه کوئنون قرار گرفته است.

بلندترین جزر و مدهای آب‌های اقیانوسی شب‌ها دیواره‌های بلند قلعه محفوظ در جزیره را به زیر آب می‌برد و صبح‌ها دوباره پس‌روی کرده و نمای کامل جزیره را نمایان می‌کند.

فرانسه

همین مداوم خشک و پر آب شدن اطراف جزیره برای قرن‌های بسیاری آن‌ را به یک دژ غیرقابل نفوذ تبدیل کرده و از همین‌رو کمتر در طول تاریخ آسیب دیده و معماری قرون وسطایی آن همچنان پابرجا است.

آب‌های اطراف مونت سن میشل می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند.

جزیره زیر آب

این جزیره کوچک فرانسوی با ساکنان بسیار اندکش تنها یک راه ارتباطی با خشکی دارد و آن ‌جاده و پلی باریک است که تحت شرایط آب و هوایی بد آن‌ها نیز به زیر آب می‌روند.

تاریخچه جزیره

در گذشته‌های دور مونت سنت میشل تنها یک جزیره کوچک نبوده و اطراف آن‌ را جنگل‌های انبوه پوشانده بودند اما با گذشت زمان و بالا آمدن آب اقیانوس این جنگل از بین رفته و خشکی بلند آن در دل آب به‌جا مانده است.

جزیره مرموز

در سال ۷۰۸ میلادی رافائل میکائیل یا همان میشل کلیسایی در این جزیره تاسیس کرد. امروزه کلیسای سبک گوتیک مونت سنت میشل با ارتفاع زیاد برج‌های آن نمایی جادویی و سحرآمیز برای جزیره به وجود آورده و لوکیشن بسیاری از فیلم‌های تاریخی شده است.

در قرن شانزدهم مردم شروع به ساخت صومعه و ساختمان‌های دیگر به خصوص زندان در این جزیره نمودند.

مونت سنت میشل علاوه بر کلیسا، یک شهر قرون‌وسطایی کامل را در خود جای داده است. این شهر یکی از معدود مکان‌های فرانسه به‌شمار می‌رود که دیوارها و استحکامات دفاعی قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است.

رافائل میکائیل

همچنین ساختمان‌های زیبایی در امتداد خیابان شیب‌دار روستایی آن به چشم می‌خورند که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده‌اند.

حفظ ماهیت دریایی مونت سنت میشل

در سال ۱۸۸۰، برای رفاه حال گردشگران راه میان‌گذری بر روی آب ساخته شد اما ساخت راه میان‌گذر و فعالیت‌های انسانی مثل کشاورزی و همچنین افزایش شمار گردشگران به میزان قابل‌توجهی جزیره را در معرض خطر رسوب‌گذاری قرار داد.

 

رودخانه‌ کوئنون

اخیراً عملیات مهمی برای حفظ ماهیت دریایی مونت سنت میشل انجام گرفته است برای مثال آب رودخانه‌ کوئنون را با شدت بیشتری جاری ساختند تا رسوب را شسته و به دریا ببرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بیابانی که اقیانوس را در آغوش گرفته است را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوه سن میشل همانند مرواریدی در میان دریا است. این کوه در بالای یک صخره بزرگ در میان خلیج صومعه مونت سن میشل قرار گرفته است.
جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه یکی از مناظر فراموش‌نشدنی اروپا است. این جزیره در خلیج مسحورکننده‌ای قرار دارد که دو منطقه‌ نرماندی و برتاین در آن به یکدیگر می‌پیوندند و چشم هر بیننده‌ای را از دوردست‌ها به خود خیره می‌کند. این مکان شگفت‌انگیز را در مجله دلتا بیشتر بشناسید.

مونت سن میشل

جزیره‌ مونت سنت میشل فرانسه

مونت سن میشل جزیره‌ای مرموز و اسرارآمیز است که شب‌ها به زیر آب می‌رود و صبح‌ها سر از آب بیرون می‌آورد. این جزیره صخره‌ای کوچک و زیبا جایی در سواحل شمال غربی فرانسه واقع شده و در انتهای رودخانه کوئنون قرار گرفته است.

بلندترین جزر و مدهای آب‌های اقیانوسی شب‌ها دیواره‌های بلند قلعه محفوظ در جزیره را به زیر آب می‌برد و صبح‌ها دوباره پس‌روی کرده و نمای کامل جزیره را نمایان می‌کند.

فرانسه

همین مداوم خشک و پر آب شدن اطراف جزیره برای قرن‌های بسیاری آن‌ را به یک دژ غیرقابل نفوذ تبدیل کرده و از همین‌رو کمتر در طول تاریخ آسیب دیده و معماری قرون وسطایی آن همچنان پابرجا است.

آب‌های اطراف مونت سن میشل می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند.

جزیره زیر آب

این جزیره کوچک فرانسوی با ساکنان بسیار اندکش تنها یک راه ارتباطی با خشکی دارد و آن ‌جاده و پلی باریک است که تحت شرایط آب و هوایی بد آن‌ها نیز به زیر آب می‌روند.

تاریخچه جزیره

در گذشته‌های دور مونت سنت میشل تنها یک جزیره کوچک نبوده و اطراف آن‌ را جنگل‌های انبوه پوشانده بودند اما با گذشت زمان و بالا آمدن آب اقیانوس این جنگل از بین رفته و خشکی بلند آن در دل آب به‌جا مانده است.

جزیره مرموز

در سال ۷۰۸ میلادی رافائل میکائیل یا همان میشل کلیسایی در این جزیره تاسیس کرد. امروزه کلیسای سبک گوتیک مونت سنت میشل با ارتفاع زیاد برج‌های آن نمایی جادویی و سحرآمیز برای جزیره به وجود آورده و لوکیشن بسیاری از فیلم‌های تاریخی شده است.

در قرن شانزدهم مردم شروع به ساخت صومعه و ساختمان‌های دیگر به خصوص زندان در این جزیره نمودند.

مونت سنت میشل علاوه بر کلیسا، یک شهر قرون‌وسطایی کامل را در خود جای داده است. این شهر یکی از معدود مکان‌های فرانسه به‌شمار می‌رود که دیوارها و استحکامات دفاعی قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است.

رافائل میکائیل

همچنین ساختمان‌های زیبایی در امتداد خیابان شیب‌دار روستایی آن به چشم می‌خورند که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده‌اند.

حفظ ماهیت دریایی مونت سنت میشل

در سال ۱۸۸۰، برای رفاه حال گردشگران راه میان‌گذری بر روی آب ساخته شد اما ساخت راه میان‌گذر و فعالیت‌های انسانی مثل کشاورزی و همچنین افزایش شمار گردشگران به میزان قابل‌توجهی جزیره را در معرض خطر رسوب‌گذاری قرار داد.

 

رودخانه‌ کوئنون

اخیراً عملیات مهمی برای حفظ ماهیت دریایی مونت سنت میشل انجام گرفته است برای مثال آب رودخانه‌ کوئنون را با شدت بیشتری جاری ساختند تا رسوب را شسته و به دریا ببرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بیابانی که اقیانوس را در آغوش گرفته است را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتما داستان قنات قصبه گناباد را شنیده‌اید. این قنات ساخته‌ای عظیم، هزارتو، تاریک و مخوف است. این بنای بسیار قدیمی در دل زمین، به نظر نمی‌رسد که ساخت دست بشر باشد. آن هم در شهر گناباد!
قنات قصبه گناباد ایران

از قنات قصبه گناباد ایران صحبت می‌کنیم که در بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع شده است. طبق افسانه‌ها در میان پیچ و خم قنات قصبه، سرزمین جنیان قرار دارد و هر انسانی که راه ورود به‌ آن را کشف کند اموالش را تصاحب می‌کنند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا از رمز و راز این قنات عجیب سر در بیاوریم.

قنات قصبه

آیا قنات قصبه گناباد ایران را جن‌ها حفر کرده‌اند؟

این قنات که در بخش مرکزی استان خراسان و در گناباد قرار گرفته است، مرکز داستان‌های عجیب و غریب و جور و واجور فراوانی است.

اهالی قنات قصبه گناباد و همسایگان این قنات می‌گویند که براساس شنیده‌های محلی‌شان که از زمان‌های قدیم نیز رایج بوده است نام شهر گناباد خراسان در اصل جن‌آباد بوده است و در طول زمان تلفظ آن بصورت جناباد و بعد از آن بصورت امروزیش یعنی گناباد، درآمده است.

قنات جن ها

از اهالی قدیمی گناباد که از ابتدا حتی پدرانشان نیز در این محل زندگی می‌کرده‌اند همگی متفق‌القول درباره این قلعه می‌گویند که: “بزرگ‌ترهای ما همیشه می‌گفتند که ساخت این قنات به این عمق، از دست فرزند آدم بر نمی‌آید و ما شک نداریم که این قنات را نیروهایی فراتر از بشر ساخته‌اند”.

سرزمین جنیان

قناتی مملو از ارواح سرگردان

دسته‌ای دیگر از افراد بر‌این باورند که به دستور پادشاه، مردان را وادار به حفر قنات می‌کردند. به خاطر شرایط سخت و دشوار و نبودن هوای کافی تعداد زیادی از آنان هنگام حفر و لای‌روبی کشته شدند و هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند.

آن‌ها با لباس‌های سپید مانند کفن به داخل قنات می‌رفتند زیرا همیشه احتمال آن وجود داشت که زنده بر‌نگردند. این مردان تبدیل به ارواح سرگردانی شدند که در میان این تونل‌ها زندگی می‌کنند.

جن‌آباد

استفاده ابزاری از دیوها

برخی دیگر از افسانه‌ها می‌گویند پس از احتیاج بسیار مردم به آب، شخصی به نام طاهر آب‌شناس راه‌کاری برای حل مشکل پیدا کرد. او به دیوها دستور داد مجرایی بکنند و از بالادست به سمت پایین‌دست آب را هدایت کنند و قنات از آن‌‌جا به‌وجود آمد.

آب‌شناس

حقیقت قنات قصبه

تحقیقات نشان می‌دهد که قدمت قنات قصبه به حدود دو هزار و پانصد سال قبل بر‌می‌گردد و مصادف است با ورود آریایی‌ها به ایران. اما نظریه‌های دیگری مبنی بر ۷۰۰۰ ساله بودن آن نیز وجود دارد، البته برای اثبات آن‌ها تحقیقات بیشتری نیاز است.

این قنات نشان دهنده بی‌آبی منطقه در گذشته دور است.

ارواح سرگردان

قنات قصبه طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین قنات جهان است. این قنات بعد از گذشت تمام این سال‌ها هنوز هم آب مورد نیاز شهر را تامین می کند. پس از تلاش‌های بسیار در سال‌های اخیر، ایران موفق شد قنات قصبه را در فهرست آثار یونسکو ثبت کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اینجا دهکده‌ای است که نگرانی در آن معنا ندارد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرچین تاریک مسیری پوشیده در سایه درختان راش اروپایی در ایرلند شمالی است. نوک این درختان به یکدیگر رسیده‌اند و فضایی تونل‌مانند به‌وجود آمده است. پس از استفاده از این جاده به‌عنوان لوکیشن سریال تاج و تخت، این پرچین به‌ یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شد.
پرچین سیاه

جای تعجب نیست که پرچین سیاه (Dark hedges) یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در ایرلند است. سالانه توریست ها، هنرمندان، نقاشان و عکاسان زیادی برای دیدن این منطقه بکر به این مکان می‌آیند تا پیش از نابود‌شدن آن بتوانند از زیبایی‌های پرچین سیاه لذت ببرند. در این مطلب از مجله دلتا پرچین سیاه‌ را با هم بیشتر می‌شناسیم.

 پرچین سیاه یا دارک‌هجز

دارک‌هجز مسیری از درختان راش می‌باشد که در منطقه آنتریم در شمال ایرلند قرار گرفته است. این منطقه در امتداد جاده بریگا واقع شده است. اکنون سایبانی که این درختان به صورت طبیعی به وجود آورده‌اند فضایی خاص ایجاد کرده است.

درختان راش با شاخه‌های پیچ‌خورده و در‌هم تنیده، تونلی شکل داده‌اند که این حصار تاریک را ایجاد کرده است. در طول دهه‌ها، این تونل به آرامی و با حالت خاص حیات یافته و شکل گرفته است.

دارک هجز

قدمت جاده پادشاهی

قدمت درختان به دوران جیمز استوارت بر‌می‌گردد. در سال ۱۷۷۵ استوارت بعد از فوت همسرش خانه جدیدی ساخت و آن را گریس‌هیل نامید که نام آن را از همسرش، گریس‌لیند گرفته بود.

پس از آنکه این خانه ساخته شد بیش از ۱۵۰ درخت راش در دو طرف جاده ورودی این عمارت کاشته شد و منظره‌ای زیبا و سحر‌آمیز به وجود آورد.

جاده مرموز

مکانی منحصربفرد

در طول سال‌های اخیر به دلیل وجود ارواح این مکان شهرت بدی کسب کرده بود .برخی می‌گویند که روحی به نام گری‌لیدی از دارک‌هجز دیدن کرده است.

بنابر افسانه‌ها گری‌لیدی در این جاده از درختی به درختی دیگر می‌رود. افسانه‌های محلی در مورد این روح می‌گویند که ممکن است او متعلق به دختر جیمز استوارت باشد و یا اینکه این روح متعلق به یکی از خدمتکارانی است که در این عمارت کار می‌کرده و به طرز مشکوکی مرده است.

ولی بعداز استفاده از محیط پرچین سیاه به عنوان لوکیشن و پس زمینه فیلم‌برداری در برنامه‌های محبوب تلویزیونی مانند مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌ و تخت (Game of Thrones ) این محیط به یکی از پدیده‌های عکاسی طبیعی در ایرلند شمالی تبدیل شد.

بعد از این فیلم شبکه اچ‌بی‌او این جاده را به عنوان جاده پادشاه (King’s Road) نامید.

بازی تاج و تخت

خطرات و تهدیدها

ریشه درختان راش نزدیک به سطح زمین رشد می‌کنند به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی قرار دارند.
یکی از نگرانی های اصلی محافظت‌کنندگان از این پرچین مرموز و تاریک ، گرافیتی یا نقاشی روی درختان و دیگر روش‌های آسیب‌رسان بوده است.

درختان راش

در سال ۲۰۰۴ مسئولین دستور حفاظت از درخت‌ها را دادند و بنابر‌ این دستور، در سال ۲۰۰۹ به درختان دارک‌هجز رسیدگی شد.

البته باید گفت که طبق آمار در سال ۲۰۱۶ تنها ۹۰ اصله درخت از ۱۵۰ درخت اصلی باقی مانده‌اند. اخیرا در تلاش برای حفاظت از درختان شاخه‌ها هرس شده‌اند و از شکوه و عظمت تونل کاسته شده است، ولی دارک‌هجز با وجود این شرایط چهره مرموز خود را حفظ کرده است.

تماشای این مکان زیبا هنگام طلوع و غروب آفتاب بی‌نظیر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریایی که می توانید روی آن راه بروید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مردم ویتنام بعد از بهره‌برداری از پل طلایی احساس خود را این گونه بیان کردند: «وقتی از پل عبور می‌کنیم، حس می‌کنیم که از میان دستان خدا عبور می‌کنیم و خداوند نگهدار ماست.» و همین امر موجب شد که نام پل دست خدا روی این پل معروف ویتنامی گذارده شود.
پل دستان خدا

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای گردشگران و افراد محلی شده است. به این مجموعه پل‌های جالب می‌توان پل کائو وانگ یا پل طلایی ویتنام را اضافه کرد که در کوهستان قرار دارد و به نظر می‌رسد دو دست سنگی بزرگ آن را نگه‌ داشته‌اند. به همین علت این پل، به پل دستان خدا هم معروف شده است. در این مقاله از مجله دلتا در مورد پل طلایی ویتنام بیشتر بخوانید.

تاریخچه پل دستان خدا

پل دستان خدا یا پل طلایی که در دانانگ واقع شده است، در سال ۱۹۱۹ ساخته شد. این پل که قسمتی از یک مجموعه تفریحی در ویتنام است، مراجعه‌کنندگان را با عبور از روی پل، به سمت یک مجموعه تفریحی هیجان‌انگیز هدایت می‌کند.

با این که این پل برای مجموعه تفریحی ساخته شد اما در کمتر از چند سال، به نمادی از شهر دانانگ ویتنام تبدیل شد. این پل بیش از ۲ میلیارد دلار، هزینه برداشته است. به نظر می‌رسد که این هزینه کاملا ارزش داشت چرا که سالانه بیش از ۱.۵ میلیون بازدید‌کننده، از روی این پل عبور می‌کنند.

پل طلایی ویتنام

جنس پل از سنگ نیست!

یکی از نماینده‌های شرکت سازنده گفته است که بر خلاف تصور عمومی که گمان می‌شود جنس دست‌ها از سنگ تراشیده شده است، این دست‌ها ابتدا به صورت اسکلت درآمده وسپس روی آن، با کمک فلزهای مناسب، پوشیده شده است.

در نهایت با فایبرگلاس، این پروژه به پایان رسیده است. زمان ساخت این پل، حدود یک سال به طول انجامید.

جاذبه گردشگری ویتنام

چشم انداز پل

پل طلایی ویتنام با ارتفاع ۱۴۰۰ متر و طول ۱۵۰ متر، چشم‌انداز پانوراما از مناظر با‌شکوه و مناطق اطراف شهر را به نمایش می‌گذارد. در طول مسیر ۸ محل مناسب برای استراحت و لذت بردن مردم از این مناظر، تعبیه شده است.

مردم تصور می‌کنند که این پل، توسط این دو‌دست نگهداری می‌شود در صورتی که این دو‌دست کاملا نمادین هستند و هیچ نقشی در نگهداری این پل ندارند. علاوه بر مناظر معرکه کوهستان، گل‌های بنفش کاشته شده در طرفین پل نیز باعث تحسین بازدیدکنندگان می‌شود.

پل کائو وانگ

این پل ویتنامی امروزه یکی از بهترین مکان ها برای فیلمبرداری عروس و داماد است. تقریبا می‌توان گفت که بیشتر مردم ویتنام، برای فیلمبرداری عروسی خود، به این پل زیبا می‌روند.

مسیر رسیدن به پل طلایی استفاده از تله کابین است. زمانی که سوار تله کابین شوید، چشم‌اندازی از جنگل‌های بی‌نظیر و کوه‌های پوشیده از درختان را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا تا به حال ساحل سرخ دیده‌اید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
درختان سر به فلک کشیده، آرامش و چشم‌اندازهای حیرت انگیز این جنگل شما را به مسیری مه آلود و رویایی می‌کشاند. بهشتی در قلب مازندران.
جنگل الیمستان آمل

یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت‌گردی در ایران، جنگل الیمستان آمل است. جایی که به شما فرصت تماشای درختان انبوه و سرسبز و دوری از دغدغه‌ها را می‌دهد. کوله‌‌بارتان را ببندید و با مجله دلتا همراه باشید تا برای‌تان از اقامت در جنگل الیمستان بگوییم و به گوشه گوشه این مقصد رویایی سر بزنیم.

آشنایی با جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان نقطه‌ای در جنگل‌های شمال ایران است که به دلیل درختان انبوه و سرسبزی که دارد این روستا به طلای سبز ایران شهرت دارد.

الیمستان چون نگینی سبز در طبیعت آمل خودنمایی می‌کند و نگاه عکاسان داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها، مراتع و سرسبزی آن وصف‌ناشدنی است.

جنگا الیمستان

ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت‌ها و آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های جمعناپذیر این جنگل است.

اسم الیمستان از گیاهی گرفته شده به نام الیما که در نزدیکی رودخانه می‌روید، این گیاه مثل پیازچه است و مصرف خوراکی دارد.

نگین سبز

طبیعت جنگل الیمستان

قدم به قدم الیمستان تا آن بالا، مملو از زیبایی است. قله الیمستان از جاذبه‌های این روستا است که با زمستان‌های پر برف و بهارهای همیشه سرسبز، کوه نوردان زیادی را به خود فرا می‌خواند. در مسیر رفتن به قله الیمستان دورنمای قله دماوند، حتما قلب‌تان را نوازش می‌کند.

برای آنها که می‌خواهند جاده و جنگل و کوه و استپ، مرتع و دشت و گلزار و قلّه را در سفری یک روزه تجربه کنند، الیمستان کلکسیونی از زیباییهاست.

طلای سبز

نقش پای رستم

جالب‌تر از همه این‌ها، منطقه نقش پای رستم است در دل جنگل. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می‌شود که حفره‌هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده‌اند. بومیان منطقه معتقدند این گودال‌ها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. 

جنگل هیرکانی

بهترین فصل برای بازدید از جنگل الیمستان

اواسط بهار و اوایل پاییز شاید بهترین فصل برای سفر به الیمستان باشد، اما از مناظر زیبای زمستانی هم نمی‌توان چشم پوشید، البته به‌ شرطی که تمامی اصول سفرهای زمستانی رعایت شود.

آمل

چطور برویم؟

از آمل به کیلومتر ۲۰ و یا از تهران، به کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز بروید. با دیدن جاده‎ای فرعی با تابلوی امامزاده قاسم یا امامزاده لهاش به راست بپیچید. همان ابتدای فرعی به دو راهی می‎رسید که باید وارد جاده سمت چپ شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساحل درک، دیدار عاشقانه کویر و دریا را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کویر مصر مقصد نام‌آشنای طبیعت‌گردهایی است که پاییز و زمستان هم به‌دنبال آغوش باز خورشیدند. اگر اینجا بروید قرار است تپه‌های شن‌های طلایی را درنوردید، دور آتش بنشینید، مشتی ستاره برای خود بچینید، به دیدن تخت عروس بروید. اینجا در قلب دشت کویر ایران، سکوت و هیجان را با هم تجربه کنید.
کویر مصر اصفهان

شاید برایتان عجیب باشد که مصر نام کویری در ایران است و  یکی از نقاط زیبا و تماشایی ایران با رمل‌‌های زرد‌رنگ و درخشان به‌‌شمار می‌‌رود. لمس ماسه‌‌ها در کویر مصر زیر پاهایتان، در حالی‌ که کفش‌‌هایتان را در‌آورده‌‌اید، می‌‌تواند بسیار دلچسب و آرامش‌‌بخش باشد. شب‌‌های خنک و فرح‌‌بخش کویر مصر تجربه‌‌ای متفاوت برایتان رقم می‌‌زند. با مجله دلتا همراه باشید تا به کویر مصر اصفهان برویم.

کویر مصر کجاست؟

کویر مصر که با نام‌های مزرعه یوسف و چاه‌دراز  شناخته می‌شود، در روستایی به همین نام در منطقه خور و بیابانک اصفهان قرار دارد. این کویر در ۵۵ کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان و کنار روستایی به همین نام قرار دارد.

با فاصله گرفتن از روستا، پهنه‌ای به رنگ خاک پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که سراسرش را شن‌های روان پوشانده‌اند. بی‌حساب و کتاب نیست که نام این جلوه شگفت‌انگیز طبیعت را دریای شنی کویر مصر گذاشته‌اند.

در سفر به این منطقه به خاطر بسپارید که قرار است به قلب دشت کویر ایران سفر کنید.

کویر مصر

چرا نامش مصر است؟

فردی به نام یوسف که از اهالی روستا بود، در زمان خشک‌شدن قنات روستا تصمیم به حفر چاه گرفت. چند سال اهالی از آب این چاه بهره بردند تا اینکه دوباره چاه کم‌آب و خشک شد. او بار دیگر چاهی عمیق‌تر حفر کرد و روستاهای اطراف اسم آن روستا را چاه دراز نامیدند.

 یوسف از این نام خوشش نیامد و از اهالی روستا خواست که به نام حضرت یوسف و داستان وی که در سرزمین مصر رخ داده، نام مصر را روی آن بگذارند.
مردم نیز به احترام وی، پذیرفتند. یوسف پیش بینی این روزهای پر بازدید را کرده بود و از مردم روستا خواست تا خیابان عریضی را در وسط روستا احداث کنند.
در آن زمان کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این روستای کوچک میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.
خور و بیابانک

تجربه‌های لذت بخش کویر مصر اصفهان

به نظر، کسی نیست که تعریف و تمجید شب‌های کویر و آسمان پرستاره‌اش را نشنیده باشد. آسمان کویر مصر صاف، بدون ابر، پرستاره، شفاف و زیباست.

آسمان شب کویر مصر را نمی‌توان با واژه‌ها توصیف کرد، باید آنجا باشید تا دست دراز کنید و یک ستاره برای خود از آسمانش بچینید.

از آنجایی که هوای شب هم در این منطقه نسبتاً سرد می‌شود، روشن‌کردن آتش و شب‌نشینی و گپ‌وگفت با همسفران از آن تجربه‌های خاطره‌ساز محسوب می‌شود.

اصفهان

در طول روز هم کافی است پا‌برهنه روی تپه‌های شنی روان و رمل‌های طلایی قدم بزنید و در سکوت آنجا به دنبال پیداکردن خود بروید.

آسمان آبی است و زمین به‌ زیباترین رنگ خاکی ممکن نقاشی شده است. اینجا همان جایی است که برای عکاسی و خلق ایده‌های ناب عکاسی در کویر جان می‌دهد.

شترسواری در کویر مصر جزء جدانشدنی از سفر گردشگران است. افراد محلی با دریافت وجهی در نزدیکی کویر شما را سوار بر شترهایشان می‌کنند تا بتوانید خاطره جالب شترسواری را با قدم‌زدن روی تپه های شن‌های طلایی تجربه کنید.

شترسواری

اگر آفرودباز باشید و با ماشین شخصی خود به کویر مصر رفته باشید، قطعاً می‌دانید که چه تفریح وصف‌نشدنی با آغوش باز پذیرای شماست.

آفرود

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساحل درک، دیدار عاشقانه کویر و دریا را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سیاره ما، سرشار از پدیده های شگفت انگیزی است که صرفاً نگاه کردن به آنها ذهن آدمی را تا مدت ها به خود مشغول می کند. در هر گوشه و کنار این کره خاکی با پدیده‌هایی مواجه هستیم که برخی از آنها توجیه‌پذیر و برخی دیگر فراتر از قوه ادراک آدمی است.
آبشار خون

در گوشه و کنار دنیا چیزهای عجیب و غریب بسیاری وجود دارد. شاید با شنیدن آبشار خون حیرت زده شوید. اتفاقی عجیب و نادر که در قطب جنوب بیشتر از یک قرن همه را متعجب کرده است. با مجله دلتا همراه باشید تااین پدیده عجیب را بشناسیم.

آبشار سرخ رنگ

آبشار خون چگونه شکل گرفت؟

یکی از حیرت‌انگیزترین عجایب جهان آبشار خون ویکتوریا در قطب جنوب است. رودخانه‌ای یخی در غرب دریاچه پونی در قطب جنوب که آب قرمز این رودخانه آبشارهایی را به وجود آورده است.

آبشارهای خون در سال ۱۹۱۱ در قطب جنوب کشف شد. این آبشارها که آب سرخ رنگ دارند و ارتفاعشان به یک ساختمان ۵ طبقه می‌رسید، در نگاه اول، به نظر می‌رسد از بالای کوه، خون پایین می‌ریزد و به صورت آبشار در می‌آید.

آبشار خون قطب جنوب

دانشمندان پس از یک قرن سرانجام توانستند معمای آبشار سرخ رنگ را حل کنند. آن‌ها بعد از انجام آزمایش‌هایی به این نتیجه رسیدند که اکسیداسیون آهن باعث شده تا آب حالت زنگ زدگی پیدا کند.

هنگامی که آب آهن‌دار به اکسیژن برخورد می‌کند دچار زنگ زدگی می‌شود و در نتیجه به رنگ سرخ در می‌آید بنابر‌این رنگ آب دریاچه و رودخانه را به رنگ قرمز در می‌آورد.

 آبشار قرمز رنگ

دریاچه‌ای محبوس در لایه‌های یخ 

آبشار سرخ رنگ از یک دریاچه بزرگ روان شده است که در زیر لایه‌ای از یخ محبوس شده است. این دریاچه علیرغم مدت زمان زیادی که محبوس بوده است، یخ نزده است.

عجایب جهان

 

شاید بار اول که این جمله را می‌شنوید چندان برایتان ملموس نباشد اما وقتی که آب یخ می‌زند از خود گرمایی ساطع می‌کند و این گرما یخ‌های سرد اطراف را گرم می کند. آب‌نمک دمای یخ‌زدگی پایین‌تری دارد و وقتی که با گرما همراه می‌شود، به روان شدن مایع کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب از سقف این غار ستاره می‌بارد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قرار است امروز به یک بیابان برویم، پس هر چه برای بازدید از یک بیابان نیاز دارید را آماده کنید. البته وسایل شنای خود را فراموش نکنید چرا که قرار است در بیابان شنا کنیم.
پارک ملی لینسویز ماراینسیز

در روی این کره خاکی، مکان‌های بسیار عجیبی وجود دارد. جاهایی که بیشتر شبیه یک سیاره دیگر هستند تا مکانی عادی بر روی زمین. پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل یا ساحل ملافه‌ای هم یکی از این عجایب است و زیبایی غیر‌عادی و به شدت تاثیر‌گذاری دارد. همراه مجله دلتا برای تماشا و گشت و گذار در این مخلوق منحصر به‌فرد باشید.

ساحل بیابانی

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

این پارک ملی، قطعا یکی از خارق‌العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی دنیاست که در شمال شرقی کشور برزیل و ایالت مارانو قرار دارد و مشابه آن را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان دید. اگر بخواهیم لینسویز ماراینسیز برزیل را در یک عبارت خلاصه کنیم باید بگوییم ترکیبی متضاد اما دل‌پذیر از دریا و صحرا در کنار هم که همین ترکیب باعث جذب سالانه میلیون ها گردشگر به آن شده است.

ساحل ملافه ای

این پارک زیبا نه تنها یکی از بهترین پارک‌های ملی برزیل بلکه یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در دنیاست. این پارک متشکل از ۱۵۵۰ کیلومتر مربع شن سفید و نرم است که در فاصله‌های منظم از هم قرار دارد و بین آنها دریاچه‌های فیروزه رنگی بسیار زیبایی قرار گرفته است.

بیابان یا ساحل یا ساحل بیابانی ؟

داخل این پارک در برزیل، ساحلی وجود دارد سفید، بزرگ و گسترده با تپه‌های شنی که در نگاه اول به شکل یک ساحل به نظر می‌آیند اما در واقع با یک بیابان واقعی سر و کار دارید.

 کشور برزیل

به دلیل قرارگیری پارک لینسویز ماراینسیز در کنار حوزه رود آمازون، موقع شروع هر سال، باران بسیار زیادی در آن شروع به بارش می کند که همین موضوع باعث می شود تا تپه های شنی این منطقه پر از گودال های آب وسیع بشوند و یک مکان شگفت‌انگیز را به‌وجود بیاورند.

تپه‌های شنی از کجا آمده‌اند؟

بیابان معمولا پهنه‌ای وسیع و هموار از شن است اما چه شده که تپه‌های شنی در این ساحل بیابانی یا به اصطلاح دیگر ساحل ملافه‌‌ای به وجود آمده‌اند و باعث به وجود آمدن تالاب‌های بی‌نظیر می‌شوند؟

کشور برزیل

از این پارک ملی، دو رودخانه رد می‌شود که سال‌ها شن‌ها را از دهانه رودخانه به داخل اقیانوس اطلس می‌برده‌اند و در نتیجه در طی هزاران سال باعث بوجود آمدن لایه‌های عمیق از شن شدند. اما این شن‌ها به دلیل بادهای قدرتمندی که می‌وزید کیلومترها منتقل شدند و آرام آرام تپه‌هایی هلالی شکل بوجود آوردند که امروزه ما به عنوان پارک ملی لینسویز ماراینسیز می شناسیم.

اقیانوس اطلس

چرا ساحل ملافه‌ ای ؟

به وجود آمدن تپه‌های شنی متعدد و فراوان در این ساحل بیابانی ، بارش‌های فراوان و جمع شدن آب در میان این تپه‌ها، باعث به وجود آمدن ظاهر ملافه‌ای شکل این ساحل‌هاست. درست شبیه ملحفه‌ای که روی تخت به طور نامنظمی رها شده است. از همین رو به آن ساحل ملافه‌‌ای نیز می‌گویند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دره‌ ستارگان در تسخیر ارواح را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در میان انبوهی از سرسبزی، طراوت و مسیر خروشان رودخانه دودانگه ساری، سدی عظیم و باشکوه به نام سد شهید رجایی ساخته شده که مردم محلی به آن سد سلیمان تنگه می‌گویند. سدی که چشمانتان را مسحور می‌کند.
سد سلیمان تنگه

یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی شمال کشور، سد سلیمان تنگه یا سد شهید‌ رجایی است که در بخش دودانگه‌ شهرستان ساری قرار دارد و دهکده آرامش، پایین آن واقع شده است. اگر به‌دنبال مکانی برای داشتن آرامش هستید، این مقاله مجله دلتا را دنبال کنید.

سد شهید رجایی

مکانی در دل طبیعت و پر از سرسبزی و زیبایی وجود دارد که با نام دهکده آرامش شناخته می‌شود. این مجموعه گردشگری در کنار سدی با ابهت و زیبا قرار دارد. از بالای این سد می‌توانید شکوه و چشم‌انداز خیره‌کننده این منطقه را ببینید و محو تماشای آن شوید.

آشنایی با سد شهید رجایی

یکی از سدهای زیبا و دیدنی خاورمیانه، سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه است که در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساری قرار دارد. این سد در سال ۱۳۷۶ به بهره‌برداری رسید. آب سد رجایی از رودخانه‌ تجن بخش دودانگه‌ تأمین می‌شود.

رودخانه‌ی تجن

مشخصات سد:

  • نوع سد: بتنی دو قوسی
  • ارتفاع سد: ۱۳۸ متر
  • مساحت دریاچه: ۵۲۰ هکتار
  • طول دریاچه: ۸۵۰۰ متر

دهکده آرامش

سلیمان تنگه، دهکده‌ آرامش

دهکده‌ گردشگری آرامش، از جاهای دیدنی ساری است و در کنار سد شهید رجایی قرار دارد. این تفرجگاه از سال ۱۳۷۹ پذیرای مسافران است و با داشتن امکانات تفریحی، اقامتی و طبیعت زیبا، گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

قرارگرفتن سازه‌ سد در دل طبیعت و میان کوه‌های منطقه، چشم‌انداز بی‌نظیری را ایجاد کرده است.

دهکده‌ گردشگری آرامش

تفریح و گردش در دهکده

هنگام بازدید از دهکده گردشگری شهید رجایی می‌توانید از انواع ورزش‌ها و تفریح‌های مختلف، نهایت لذت را ببرید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بازدید از تاج سد
  • تفریح‌ها آبی: قایق‌رانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی و پدال رو
  • گردشگری ورزشی: سلیمان تنگه، مکان مناسبی برای ورزش‌های آبی و برپایی مسابقه‌های ورزشی است.
  • تورهای ماهیگیری و غواصی: در دریاچه سد می‌توانید در تورهای ماهیگیری شرکت کرده و لذت ماهیگیری در سلیمان تنگه را تجربه کنید. تور غواصی نیز از جمله تورهای مفرحی است که در این مکان برگزار می‌شود.
  • جنگل‌نوردی و تماشای چشم‌انداز آرامش: سلیمان تنگه و مناظر زیبای آن، شما را به پیاده‌روی در دل جنگل، تماشای مناظر سرسبز شالیزارها و گوش دادن به آوای شنیدنی طبیعت دعوت می‌کند.
  • آب‌تنی: آب‌تنی در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها همیشه‌ یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیز بوده است.

تفرجگاه

اقامت در دهکده

اگر دوست داشتید، می‌توانید شب را در دهکده‌ آرامش اقامت کنید. در داخل دهکده، واحدهای اقامتی کوچک و بزرگ با امکانات رفاهی برای اقامت مسافران و گردشگران وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تماشای تاریخ و هنر در نگین سرخ هندوستان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیدن ستاره‌ها در تاریکی شب بی‌شک یکی از زیبایی‌هایی است که در دنیا و هر کجا که باشیم، بی‌بها نصیب هرکسی می‌شود. آسمان تاریک شب و ستاره‌های چشمک‌زن. کسی در دنیا نیست که این صحنه را دوست نداشته باشد و از دیدن آن لذت نبرد اما در عین حال کسی هم این فکر را نمی‌کند که بتواند ستاره‌ها را در جایی غیر از آسمان ببیند.
غارهای وایتومو

غارهای وایتومو در نیوزیلند در سقف‌های خود ستاره‌هایی درخشان و چشمک‌زن دارند. اما این ستاره‌ها متعلق به کهکشان‌ها و آسمان نیستند. کرم‌های شب‌تابی هستند که بر روی سقف این غارها زندگی می‌کنند. اگر برای شما هم جالب است که ستاره‌های این غار عجیب را بشناسید با مجله دلتا همراه باشید.

غار وایتومو نیوزلند

ستاره‌های پرنور غارهای وایتومو

بی‌شک یکی از زیبایی‌های عجیب و طبیعی جهان، غار کرم‌های شب‌تاب وایتومو است.

ترکیب کرم شب‌تاب و غار می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین زیبایی‌های جهان باشد. تصور کنید زمانی که در حال غارنوردی و سوار بر قایق هستید، موجوداتی درخشان بر روی سقف غار قرار داشته باشند و شما را به شک بیندازند که آیا در نقطه‌ای نزدیک به زمین در شب قرار گرفته‌اید؟

غار کرم‌های شب‌تاب

تاریخچه غار کرم‌های شب‌تاب

غار درخشان وایتومو را سال‌ها قبل مردم بومی قبیله مائوری با نام غار کرم‌تاب می شناختند و این غار در بین آنان معروف بود.

در سال ۱۸۸۷ میلادی، فردی به نام فردمیس که یک گردشگر و جهانگرد انگلیسی بود، به نیوزیلند سفر کرد و طی یک گردش ماجراجویانه به مجموعه غارهای وایتومو، زیبایی این غار را کشف کرد.

 غار کهکشانی

از آن زمان به بعد بود که در تمامی دنیا، هر کجایی که می‌شد این غار به همگان معرفی شد و این غار شهرتی جهانی بدست آورد.

فردمیس در سفرنامه خود این‌گونه گفته است: سوار بر قایق از میان دنیایی نورانی و شگفت‌انگیز گذر می‌کردم و من فقط به نظاره نورهای آبی رنگی که غار را روشن کرده بود نشسته بودم.

غار درخشان وایتومو

کرم‌های شب‌تاب

کرم‌های شب‌تاب در حالت بالغ خود اندازه یک پشه هستند و اصلا در هنگام روز جذابیتی ندارند. هنگامی که شب فرا می‌رسد، تازه نمایش این کرم‌های شب‌تاب شروع می‌شود.

این کرم‌ها دارای پوستی شفاف هستند و به علت فعل و انفعالات و واکنش‌های شیمیایی که در بدن خود دارند، نوری که دارای طیف‌های آبی و سبز است از طریق پوسته شفاف و نازک خود به اطرافشان ساطع می نمایند.

کرم‌های شب‌تاب

درواقع هدف آنان از این کار تنها این است که ادامه بقا دهند و نمی‌دانند تلاش غریزی آن‌ها برای جذب طعمه و غذا و همچنین جفت برای خود، باعث بوجود آمدن یکی از زیباترین مکان‌های مرموز و عجیب و طبیعی جهان شده است.

مکان‌های مرموز

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریاچه بهشتی گرگان، ناشناخته چهار فصل را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هرگاه صحبت از کشور هندوستان می‌شود ناخودآگاه حس لطیفی به همراه داستان‌های عاشقانه و موسیقی در یک طبیعت ناب در ذهن‌ها تداعی می‌شود. منحصر به فرد‌ترین آثار و بناهای تاریخی در این کشور وجود دارند که در پس دیوارهای آن‌ها ماجراهای واقعی آکنده از قدرت و عدالت، عشق و نفرت جا‌خوش کرده است.
لال قلعه

لال در زبان هندی به معنی سرخ است. لال قلعه یا قلعه سرخ از بزرگ‌ترین و زیباترین جاذبه‏‌های گردشگری هندوستان است. معمارش، شخصی به نام احمد لاهوری است. این بنا محل سکونت امپراطور و خانواده سلطنتی بوده‌ ‎است. برای آشنایی بیشتر با عروس زیبای شاه جهان، با مجله دلتا همراه شوید.

تاریخچه لال قلعه

شاه‌جهان، پنجمین امپراطور مغول، وقتی پایتخت خود را از آگرا به دهلی تغییر داد دستور احداث این قلعه را صادر کرد. این قلعه که دیوار قرمزرنگ دارد در کنار رود یامونا قرار دارد و به شکل هشت ضلعی نامنظم است.

قلعه سرخ

سبک معماری قلعه سرخ

معماری آن ترکیبی از سبک هندی و مغولی است. این سبک معماری بخاطر خلاقیت و نوآوری در زمان خودش، روی سبک معماری ساختمان‌ها و باغ‌های بعدی در دهلی، راجستان و جاهای دیگر تاثیر گذاشت.

بخش‌های مهم قلعه سرخ

دیوان‌عام، حیاط بیرونی مستقل و بزرگی است که با سنگ‌های مرمر سفید فرش شده است. شاه بر روی ایوانی در دیوار شرقی می‌ایستاده و با عموم مردم دیدار می‌کرده‌ است.

دیوان‌خاص، سالن میهمانان و ملاقات‌های خصوصی شاه بوده و البته تخت مشهور ‏شاه جهان به نام تخت طاووس نیز در ‏آنجا قرار داشته است.

جاذبه گردشگری هندوستان

تخت‌طاووس، همان تختی است که بعدها توسط نادر‌شاه به عنوان غنیمت به ایران آورده شد. در قسمت‏های مختلفی از کاخ شعرهایی به زبان فارسی دیوارها را تزئین کرده است.

کاخ‌ رنگی محل اقامت همسر اصلی شاه بوده است. بنایی زیبا با تزئینات طلایی، سقف منقوش و حوض مرمرین. ممتاز‌محل نیز اتاق خصوصی شاه بوده‌ ‎است که اتاق‌های خواب، مکان‌های عبادت و ایوان را شامل می‌شود.

دهلی

موزه‌های قلعه 

هم اکنون در لال قلعه دو موزه وجود دارد:

  • موزه اول شامل منسوجات کتابها، اشیا و دست‌نوشته‌های تاریخی و هنری می‌باشد که به دوران گورکانی هند یا ایران ارتباط دارد.
  • موزه دوم اکثراً متعلق به نمایش جنگ‌افزار‌های تاریخی آن زمان تا دوران اشغال انگلیس است.

شاه جهان

دروازه‌های قلعه

  • دروازه لاهور که دروازه اصلی قلعه بوده نامش را از شهر لاهور واقع در پاکستان گرفته‌ است.
  • دروازه دهلی دروازه‌ای که به سوی دهلی قدیم بوده‌ است.
  • دروازه فیل که مقابلش دو مجسمه با شکوه سیاه رنگ از فیل قرار گرفته است.

دروازه دهلی

نگین سرخ هندوستان

تلالو آفتاب درخشان دهلی بر روی قلعه سرخ، تداعی‌گر هنر و شاهکار معماری قرون وسطی در این شهر است. قلعه سرخ دهلی به‌قدری چشم‌نواز است که در همان نگاه اول شما را مسحور تماشای خود می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگین کمان را این‌بار روی زمین ببینید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قشم به داشتن عجایب هفتگانه معروف است. یکی از این عجایب شگفت‌انگیز، دره ستارگان نام دارد. در این دره ستارگان به حدی در نزدیکی شما قرار دارند که احساس می‌کنید در یک دنیای دیگر هستید.
دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از شاهکارهای کم‌نظیر طبیعت در جزیره زیباى قشم محسوب می‌شود. اهالى جزیره عقیده دارند که روزگاری، ستاره‌اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاهى استار افتیده گفته می‌شود. اما، براى این پدیده نام دره ستارگان جا افتاده است. با این مقاله از مجله دلتا همراه باشید.

پیدایش دره ستارگان قشم

دره ستارگان به دلیل زیبایی طبیعی منحصر به فردی که دارد، یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های طبیعی در سطح جهان محسوب می‌شود. شکل‌گیری این دره بدون دخالت انسان بوده و هنوز هم با یک بارندگی شدید، تغییر شکل می‌دهد و بر جذابیت‌های آن اضافه می‌شود.

دره ستارگان

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط زمین‌شناسان نشان می‌دهد آب‌های سطحی، رگ‌بارهای فصلی و تندبادها باعث فرسایش این ناحیه و بوجود آمدن دره ستارگان شده‌اند.

باورهای بومیان منطقه درباره دره ستارگان

بومیان این منطقه افسانه‌های مختلفی درباره این دره نقل می‌کنند که شنیدن برخی از آن‌ها، ترسناک و برخی دیگر هم جذاب هستند. آن‌ها معتقدند پس از برخورد ستاره، شکافی بزرگ در دل زمین ایجاد شد و تمام ماسه‌هایی که در اثر برخورد به سمت بالا در حال حرکت بودند، در همان حالت، تشکیل ستون‌هایی جذاب را دادند که هم اکنون قابل مشاهده هستند.

جاذبه های گردشگری قشم

برخی از مردم این منطقه معتقدند پس از غروب آفتاب، صداهایی که از دره به گوش می‌رسد مربوط به ارواحی بوده که از حضور انسان‌ها ناراحت هستند. این باور قدیمی تا حدی برای مردم این منطقه جدی بوده که تحت هیچ شرایطی بعد از غروب آفتاب وارد این دره نمی‌شوند.

این دره به حدی شهرت پیدا کرد که «فیلم اژدها وارد می‌شود» با محوریت باورهای مردم محلی قشم ساخته شد و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در‌آمد.

جزیره قشم

آیا دره ستارگان قشم جن دارد؟

در طول سال‌ها بومیان داستان‌های زیادی در مورد وجود جن در دره ستارگان قشم گفته‌اند. مثلا می‌گویند شب‌ها اینجا ارواح و اجنه رفت‌وآمد دارند یا حتی افرادی بودند که شنیدن صداهای عجیب و غریب در این مکان را گزارش داده‌اند.

دانشمندان معتقدند که صدای عجیب و غریبی که اینجا شنیده می‌شود بخاطر وجود حفره‌های ریز و درشت در صخره‌هاست و زمانی که باد بین این حفره‌ها به جریان درمی‌آید صدایی تولید می‌کند که برای گوش مردم آشنا نیست.

ژئوپارک قشم

دره ستارگان قشم در شب

اگر به دنیای ارواح اعتقادی ندارید و از این صداها نمی‌ترسید، بهتر است شب را در این منطقه سپری کنید تا در کنار آرامش شگفت‌انگیز آن بتوانید ستارگان را در آسمان با انگشتان خود بشمارید. تازه پس از غروب آفتاب تصاویری در ذهنتان ماندگار خواهد شد که هیچ‌جایی تکرارشدنی نیستند.

غروب شگفت انگیز

باید بدانید که این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم و آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. بد نیست بدانید ژئو پارک قشم به دلیل آثار طبیعی فراوان و منحصر‌به‌فردی که دارد به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه شناخته می‌شود.

موقعیت مکانی 

دره ستارگان در جنوب‌شرقی جزیره زیبای قشم واقع شده و در نزدیک‌ترین فاصله با روستای برکه خلف قرار گرفته است. شما پس از طی کردن مسافت ۵ کیلومتر از قشم، خود را به ورودی دره ستارگان خواهید رساند.

آب‌و‌هوای جنوب در فصل تابستان بسیار گرم است و به همین دلیل می‌توان بهترین زمان سفر به قشم را در اوایل بهار و پاییز و زمستان دانست. پیشنهاد مطالعه: مطلب آبشاری که یک جزیره را می‌بلعد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که لباسی را دوست دارید، ولی دیگر اندازه شما نیست.
لباس تنگ شده

اگر کمد خود را باز کنید، لباس‌های نوی زیادی دارید که دیگر برای شما تنگ شده است. لباس تنگ شده خود را از کمد بیرون بیاورید و با ترفندهایی که به شما آموزش داده می‌شود دوباره از آن‌ها استفاده کنید. در ضمن اگر لباس‌های تنگ شده ندارید می‌توانید لباس‌های ساده و تکراری خود رانیز تغییر دهید و بعنوان لباسی جدید از آن‌ها استفاده کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

۱-اگر بلوز شما در قسمت سینه و کمر تنگ شده است

تغییر سایز مانتو

برای لباس‌ تنگ شده در قسمت سینه و کمر می‌توانید در قسمت جلو یا پشت لباس، برش مستقیم از پایین تا نزدیکی یقه ایجاد کنید. پارچه‌ توری یا هر طرح و رنگ دیگری که لباس شما را زیبا کند به شکل مثلثی برش بزنید. برش مثلثی به اندازه‌ای باشد که می‌خواهید لباس گشاد‌تر شود. پارچه مثلثی برش داده شده را به قسمت جلو یا پشت لباس بدوزید.

راه دیگر، اضافه کردن پارچه به پهلوی بلوز است. برش‌ها را از پهلوی لباس انجام دهید. دوباره پارچه دیگری به شکل مثلثی برش دهید و در این قسمت بدوزید.

۲-اگر بلوز شما در قسمت شکم و کمر تنگ شده است

گشاد کردن لباس تنگ

اگر لباس تنگ شده شما در قسمت شکم تنگ شده و در قسمت سینه سایز مناسبی دارد، بر روی لباس از پایین تا قسمت کمر برش مستقیم ایجاد کنید. می‌توانید چند برش در اطراف لباس ایجاد کنید. فقط توجه داشته باشید فاصله برش‌ها با یکدیگر برابر باشد. سپس پارچه مورد نظری را که می‌خواهید به این قسمت اضافه کنید را به شکل مثلثی برش بزنید.

مانند تصاویر قبل می‌توانید برش‌ها را در قسمت پهلو ایجاد کنید. پارچه مورد نظر را نیز به قسمت پهلو تا قسمت کمر اضافه کنید.

۳-اگر بلوز شما در قسمت آستین تنگ شده است

چگونه لباس تنگ را گشاد کنیم

اگر حلقه آستین و دور بازوی لباس برایتان تنگ شده، برشی که بر روی آستین ایجاد می‌کنید باید تا تاج آستین ادامه پیدا کند. توجه داشته باشید باید دور حلقه آستین نیز اضافه شود. بنابراین برش را تا سر شانه ادامه دهید و یا از قسمت زیر بغل پارچه مورد نظر را اضافه کنید.

می‌توانید به قسمت برش خورده تور و یا پارچه زیبای دیگری که دوست دارید اضافه کنید. حتی می‌توانید این قسمت را باز بگذارید و دور تا دور قسمت برش را با تور و یا نوار تزپین کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه لباس مجلسی تنگ را گشاد کنید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ممکن است مدتی زمان ببرد تا متوجه شوید دقیقاً کدام لباس را با کدام کفش خود ست کنید.
مدل کفش

اگر شما ظاهری کاملاً زیبا و حرفه‌ای برای خود درست کنید، اما در نهایت انتخاب مناسبی از مدل کفش نداشته باشید کل استایل خود را زیر سوال می‌برید. شما با داشتن چند مدل شیک، به روز، راحت و مناسب با استایل لباس‌هایتان می‌توانید از مد عقب نمانید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مناسب با موقعیت، مدل کفش خود را انتخاب کنید

مدل کفش سال ۱۴۰۰

موقعیت‌هایی که تصمیم دارید در آن شرکت کنید را کاملاً بسنجید و دقیقاً بدانید که برای کدام موقعیت چه می‎‌خواهید. مدل کفش‌های جلوباز که تنها دو انگشت پای شما را نمایش می‌دهند، همین‌طور صندل‌های بندی پاشنه‌دار، راحت‌تر برای موقعیت‌های رسمی ست می‌‌شوند. در حالی که چکمه‌های بلند را شما تنها گاهی می‌توانید برای یک مهمانی ست کنید.

مدل کفش خود را با بلندی لباس‌تان هماهنگ کنید

مدل کفش مجلسی

قبل از انتخاب مدل کفش نکته‌ دیگری را هم در نظر داشته باشید، آن هم قد و بلندی لباس‌ شما است.

موقعیت رسمی

مدل کفش زنانه

برای موقعیت رسمی کفش پاشنه بلند مناسب‌تر است. مگر این‌که قد بلندی داشته باشید و لزومی نبینید که خود را از دیگران بالاتر نشان دهید.

مدل کفش مناسب برای موقعیت کژوال

کفش دخترانه

می‌توانید لباس ماکسی خود را، با یک جفت صندل کژوال بدون پاشنه و تخت هماهنگ کنید. اما اگر لباس شما یک پیراهن با دامن تنگ و کوتاه است گزینه‌های متنوع بیشتری دارید؛ صندل، کفش ورزشی، چکمه، کفش‌های پاشنه تخت.
البته برای هر موقعیتی که قرار است در آن شرکت کنید، هوا را هم در نظر داشته باشید.

وقتی می‌خواهید رنگ کفش‌ را با لباس‌تان هماهنگ کنید سه راه پیش‌رو دارید:

۱: رنگ کفش‌ را با دقیقاً هماهنگ با لباس‌ خود انتخاب کنید.
۲: رنگ کفش و لباس‌تان از رنگ‌های مکمل باشند.
۳: رنگ‌های متضاد را انتخاب کنید.

تطبیق رنگ کفش با لباس

انتخاب اکسسوری با رنگ متفاوت و یا کیفی که با لباس شما کنتراست رنگی دارد کمک بزرگی است. تنها رنگی که هماهنگی لباس با کفش هنوز هم زیباست رنگ مشکی است.

استفاده از رنگ‌های مکمل

برای این‌که رنگ لباس و کفش شما مکمل یکدیگر باشند رنگ لباس خود را به خوبی بشناسید. در صورتی که لباس شما تک رنگ است، می‌توانید از کفشی که رنگ‌های مختلف دارند و یا رنگ لباس‌تان هستند، استفاده کنید. اما اگر لباس‌تان چند رنگ است می‌توانید رنگ غالب و یا یکی از رنگ‌هایی که دوست دارید را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

برای موقعیت‌های رسمی مدل کفش‌هایی با رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی و نود، بدون در نظر گرفتن رنگ لباس بسیار مناسب است.

مجله دلتا

با کنتراست رنگی شگفتی بیافرینید

ترکیب رنگ‌های متضاد برای فصل تابستان درخشندگی بیشتری دارند و اگر بتوانید آن‌ها را به خوبی انتخاب کنید مهر تایید فشن را بر روی استایل خود زده‌اید.

استفاده از ترندها در مهمانی

مدل کفش‌هایی که بر روی آن‌ها سنگ‌های تزپینی و براق بکار رفته‌اند، در یک مهمانی رسمی جلوه‌ای خاص و درخشان به شما می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب کیف‌هایی که هر خانمی باید داشته باشد را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سعی کنید انواع مختلف شلوارک را بشناسید و بهترین نوع شلوارکی که برای اندام شما مناسب است را انتخاب کنید.
مدل شلوارک

شلوارک در میان زنان و مردان بسیار محبوب است. انواع مدل شلوارک‌ با طرح و رنگ متفاوت، قفسه‌های زیادی از فروشگاه‌ها را پر می‌کند.
فصل تابستان هم، زمان استفاده‌ و لذت بردن از شلوارک‌هاست. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

شلوارک جین

مدل تاپ شلوارک دخترانه

مدل شلوارک جین هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و با خیلی از آیتم‌ها، ترکیب‌های فوق‌العاده‌ای را می‌سازد. در زمستان می‌توانید زیر شلوارک جین خود، جوراب شلواری بپوشید و با یک کتانی استایل خاص‌تان را تکمیل کنید.

شلوارک با پارچه‌های طرح‌دار

مدل تاپ شلوارک زنانه

از پارچه‌های راه راه گرفته تا پلنگی و خال‌خالی، از پرینت‌های کارتونی تا شخصیت‌های خیالی همه این‌ها ممکن است طرح شلوارک شما باشد.

شلوارک‌های کوتاه شده Cut-off Shorts

شلوارک کوتاه

شلوارک‌های کوتاه شده همان جوری که از اسم‌شان پیداست شلوارهایی بوده‌اند که کوتاه شده‌اند. شلوارهای شما ممکن است به هر دلیلی خراب شوند. برای همین می‌توانید خرابی‌ها را جدا کنید و یک شلوارک زیبا داشته باشید.

شلوارک مردانه

حتی اگر برای زنان به شکل اختصاصی طراحی شده باشند باز هم نشانه‌هایی از شلوارهای مردانه در آن‌ها وجود دارد.
این مدل شلوارک را با یک کتونی بپوشید و استایل مردانه طور خود را تکمیل کنید. آن را با یک صندل پاشنه‌دار بپوشید و تضاد جالبی ایجاد کنید.

شلوارک Bermuda

مجله دلتا

زنان در منطقه برمودا این مدل شلوارک را به عنوان لباس شب در شب‌های تابستانی می‌پوشند. مزیت این شلوارک‌ها راحتی و خنکی و در عین حال شیک بودن آن‌ها است.

شلوارک chino

شلوارک chino

شلوارک chino نوعی شلوارک پیاده روی است. برای رعایت فاکتور راحتی ، متریال تولیدی این مدل شلوارک‌ها اکثرا پنبه است.

شلوارک wrap

شلوارک wrap به نوعی مانند دامن است، به این معنی که پارچه به شکلی مشابه دور کمر شما می‌پیچد. Wrapها معمولا زیپ ندارند و به خاطر سبک خاص‌شان با بندی روی ناف بسته می‌شوند.

شلوارک Cargo

شلوارک Cargo

دو ویژگی مشخص این شلوارک، پاچه‌های گشاد با تعداد زیادی جیب بزرگ بیرونی در هر دو طرف است. این شلوارک‌ها با رنگ‌های خاکی، قهوه‌ای و زیتونی بسیار جذاب به نظر می رسند.

شلوارک استرجی

شلوارک‌های استرجی نوعی شلوارک جذاب زنانه هستند و به همین دلیل، زیر پیراهن، شلوار، دامن یا حتی شلوارک معمولی پوشیده می‌شوند.
مشخص است که شلوارک‌های استرجی از پارچه‌های کشی تولید می‌شوند. آن‌ها در سایزهای‌ مختلفی عرضه می‌شوند تا با انواع مختلف بدن متناسب باشند.

شلوارک skort

skort در واقع یک شلوارک است که روی آن یک دامن دوخته شده است. شاید این مدل یکی از راحت‌ترین روش‌های پوشیدن دامن است.
اسکورت‌ها واقعاً همه کاره هستند زیرا می توانند با بلوز، تی‌شرت، تاپ یا هر چیز دیگری که دوست دارید آن‌ها را ست کنید.

شلوارک board

تقریباً شبیه به مایوی شنا مردانه است. شلوارک board بسیار راحت است و معمولا کمر آن با بند بسته می‌شود.

شلوارک پلیسه

قد شلوارک‌های پلیسه اغلب کمی بالاتر از زانو است. رنگ‌های پاستلی این شلوارک‌ها برای تابستان بسیار مناسب و پرطرفدار هستند. اگر شما دارای اندام باریکی هستید، این شلوارک‌ها از ضروریات کمد لباس شما هستند.

شلوارک پلیسه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب شیک‌پوش ها، این نکات را هرگز فراموش نمی‌کنند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مشکی رنگ محبوب خیلی از آدم‌های دنیا بخصوص ایرانی‌ها است. از طرف دیگر مشکی رنگی است که به راحتی با بقیه لباس‌ها هماهنگ می‌شود.
ست لباس مشکی

تیپ مشکی یکی از محبوب‌ترین استایل‌های زنانه است. وقتی پای یک مهمانی در میان باشد بسیاری از خانم‌ها سراغ یک ست لباس مشکی زنانه می‌روند. اما اضافه کردن چند رنگ به تیپ مشکی، نه تنها باعث زیباتر شدن آن می‌شود، بلکه ترکیب رویایی شما را کامل و درخشان‌ می‌کند. اما چطور رنگ‌ها را به ست لباس مشکی خودمان برگردانیم؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید.

۱. رنگ‌ها را به درون لباس مشکی ببرید

ست لباس مجلسی مشکی

یک راه خلاقانه و در عین حال کاربردی برای ست کردن رنگ مشکی با یک رنگ دیگر، اضافه کردن رنگ‌ها در لایه‌های زیرین استایل است.

اگر یک مانتو مشکی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید به سادگی یک شلوار جین یا پارچه‌ای مشکی با آن بپوشید و ست مشکی خودتان را با شال کامل کنید. اما زیر مانتو جلوباز از یک تی شرت یا تاپ سفید یا رنگی مثل زرد، سفید، سرخابی یا هر رنگ روشن و خیره‌کننده دیگری استفاده کنید.

۲. در اکسسوری رنگ جلب‌ توجه کننده به‌کار ببرید

ست لباس سفید و مشکی

می‌توانید یک تیپ تماما مشکی را با اکسسوری‌های رنگی کامل کنید. یک کیف زنانه رنگی، یک جفت کفش پاشنه بلند با رنگ‌های خاص و براق، کتانی‌های دخترانه سفید، یک جفت گوشواره منگوله دار مدرن، شال یا روسری رنگی، کمربند و… .

دست شما در این انتخاب باز است.

۳. طرح‌ها را به تیپ مشکی اضافه کنید

ست مشکی دخترانه

طرح‌هایی مثل پلنگی، گل‌دارهای ظریف یا حتی طرح‌های دو رنگ سیاه و سفید می‌توانند در ترکیب ست لباس مشکی خیره‌کننده و متفاوت دیده شوند.

چند توصیه دیگر برای پوشیدن استایل مشکی

برای انتخاب لباس‌های مشکی و ساختن یک تیپ تماما تیره، دانستن چند نکته کوچک می‌تواند به زیبایی بیشتر استایل شما کمک کند.

  • تور و حریر، انتخاب‌های تابستانی برای رنگ مشکی

مجله دلتا

پارچه‌های ضخیم مشکی رنگ، مناسب استایل‌های تابستانی زنانه نیستند. آن‌ها را با پارچه‌های لطیف‌تری مانند تور و حریر جایگزین کنید. این پارچه‌ها جذابیت و گیرایی استایل شما را بیشتر می‌کنند.

  • از مد روز غافل نباشید

یکی از دلایل محبوبیت تیپ مشکی، بدون زمان بودن آن است. ست لباس‌های مشکی شما هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه شیک و خاص به نظر می‌رسند.

  • فرم‌های خلاقانه را انتخاب کنید

فرم‌های خلاقانه

تیپ مشکی شما زمانی خسته‌کننده و تکراری می‌شود که سادگی رنگ مشکی در کنار سادگی فرم لباس‌ها قرار گیرد.

چین‌های خاص در شلوار یا دامن زنانه، فرم آزاد یا آستین‌های مدل‌دار در شومیز یا هر شکل و مدل خلاقانه دیگری در تکه‌های مختلف استایل شما، باعث می‌شود در عین سادگی، استایل‌تان تکراری و آزاردهنده به نظر نرسد.

  • آرایش جذاب و ناخن‌های رنگی

برای آن که ست لباس مشکی شما غمگین به نظر نرسد، کافی است رنگ‌ها را در آرایش خودتان بکار ببرید. از رژ لب‌های براق با رنگ‌های خاص مثل قرمز، صورتی یا نارنجی غافل نشوید. آن‌ها ساده‌ترین روش برای خیره‌کننده کردن یک استایل ساده مشکی هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چه ترکیب رنگ‌هایی را در تابستان بپوشیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر همیشه برای داشتن چشم‌های درشت خیال‌بافی می‌کنید، باید بدانید دعاهایتان جواب داده است!
آرایش چشم

برخی از ترفندهای ساده آرایشی می‌توانند چشم‌های شما را درشت‌تر از آنچه هست، نشان دهند. پس بهتر است با اطلاع از راه‌کارهای آرایش حرفه‌ای بدانید که کدام آرایش چشم باعث درشت شدن آن می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مدل دادن ابروها

مدل آرایش چشم

ابروهای فرم داده شده معجزه می‌کنند و باعث می‌شوند چشم‌های شما باز و درشت‌تر به نظر برسند. پس فراموش نکنید که ابروهایتان را شانه کنید تا مرتب و فرم داده شده باشند. حال قسمت‌های خالی و کم پشت ابروها را با مداد ابرو پر کنید. می‌توانید از ژل مخصوص برای ثابت نگه‌داشتن موهای ابرو استفاده کنید. در نهایت هم با استفاده از کانسیلر در زیر ابرو آن را برجسته‌تر کنید.

استفاده از هایلایتر

آموزش آرایش چشم ساده

اگر چشمان ریزی دارید، یک هایلایتر می‌تواند ناجی شما باشد و در مدل آرایش چشم به شما کمک کند. همه کاری که باید انجام داد این است که یک هایلایتر براق بردارید و کمی از آن را زیر چشمانتان بکشید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که این مرحله باید بعد از استفاده از کانسیلر، زیر چشم کشیده شود. این ترفند ساده باعث می‌شود چشمان شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

خط چشم

آرایش چشم دخترانه

اگر چشم ریزی دارید و در زمان آرایش چشم، خط چشم را در تمام دور چشم می‌کشید، باید بدانید که این روش برای درشت کردن چشم با خط چشم اشتباه است. باید استفاده از خط چشم را تنها در مژه‌های پایینی و زیر خط مژه محدود کنید. خط چشم مشکی را درون پلک پایینی نکشید چون باعث می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر به نظر برسد.

مداد چشم سفید

آرایش

حتماً برایتان جالب است که بدانید استفاده از خط چشم یا مداد چشم سفید در گوشه داخلی چشم باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. همچنین می‌توانید این مداد سفید را داخل پلک پایینی هم بکار ببرید تا چشم‌ها بازتر و البته درشت‌تر شوند.

فر کردن مژه

فر کردن مژه

یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایشی برای بزرگ کردن چشم، این است که مژه‌ها را با استفاده از فر مژه، فر کنید. برای استفاده از فر مژه دقت کنید که آن را در نزدیکی ریشه‌ها ببرید و سعی کنید مژه را از قسمت نزدیک پلک فر کنید. مژه را ابتدا فر کنید و سپس روی آن ریمل بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب آرایشی برای درخشیدن در تابستان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا با انواع و اقسام بلوز زنانه آشنا هستید؟ بلوز لمه و شومیز مجلسی از آن دسته لباس‌هایی است که هر خانمی باید یکی از آن‌ها را در کمد خود داشته باشد.
شومیز مجلسی زنانه

شومیز خواستگاهی اروپایی دارد و به زبان فرانسوی به بلوز گفته می‌شود؛ اما این مدل بلوز، امروزه در کشور ما تغییرات زیادی پیدا کرده و به نوع خاصی از لباس زنانه گفته می‌شود. شومیز مجلسی زنانه با طرح‌ها و مدل‌های متفاوت می‌تواند هر خانمی را به خود جذب کند. در مقابل، لمه نیز نوعی پارچه زیبا و خیره‌کننده است که نه‌تنها چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، بلکه نرم و راحت نیز هست. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

بلوز لمه پولکی

شومیز مجلسی

بلوز لمه و شومیز مجلسی زنانه ، با طرح‌ها و رنگ‌های شاد می‌تواند برای انواع استایل‌های شاد، راحت و اسپورت مناسب باشد. در مقابل، استفاده از رنگ‌های تیره مثل خاکستری، قهوه‌ای، سیاه یا حتی رنگ‌هایی مانند کرم و انواع تنالیته‌های خاکستری می‌تواند یک استایل رسمی را ایجاد کند.

بخصوص که نوعی از این پارچه (به دلیل نوع بافت شنی آن) زمانی که به رنگ اُکر باشد، پارچه لمه شنی نامیده می‌شود.

مدل شومیز لمه

بلوز لمه و مدل‌های متنوع!

بلوز لمه فرم خاصی ندارد. در تهیه این مدل بلوزها ممکن است از تور، حریر و یا موارد دیگر استفاده شود اما همه آن‌ها چند ویژگی مشترک دارند. درواقع، لمه از چنان تنوعی برخوردار است که می‌توانید از آن لباس‌های متنوعی داشته باشید؛ از شومیز گرفته تا لباس شب!

شومیز لمه

معمولاً قد آن‌ها تا ۸۰ سانتی‌متر است و آستین‌دار هستند. ممکن است دکمه‌دار یا بدون دکمه باشند اما عموما یقه‌های بازی ندارند.

از آن جا هم که برای سایزهای بزرگ قواره‌های مناسبی دارند، شومیزهای لمه انتخاب خوبی برای خانم‌ها هستند. البته این‌که چه سایزی داشته باشید مهم نیست، این مدل شومیز مجلسی زنانه می‌تواند برای قامت شما کاملا برازنده باشد.

چگونه بلوز لمه را بشوییم؟

لباس زنانه

یکی از نکته‌هایی که باید درمورد نگهداری لباس‌ها با پارچه لمه به خاطر داشته باشید این است که به شست و شوی آن‌ها توجه داشته باشید. اگر برای دفعه اول آن را می‌شویید، انتظار داشته باشید با اکلیل‌ها و نخ‌های براق زیادی مواجه شوید که از آن جداشده است.

نکته دیگر این‌که مواظب باشید از مواد شوینده قوی برای شست و شوی آن‌ها استفاده نکنید. چرا که این مدل شومیز مجلسی زنانه، بسیار حساس بوده و ممکن است به راحتی آسیب ببیند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ست‌هایی متفاوت با یک شومیز! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اندام خانم‌ها بسیار متغیر است و در شکل و سایزهای متفاوتی هستند. در این مطلب، مناسب‌ترین لباس را برای اندام خود انتخاب کنید.
فرم بدن

ابتدا باید نوع دقیق اندام خود را بشناسید و سپس لباس مناسب اندام خود را پیدا کنید. زیرا فرم بدن شما هر شکلی هم که باشد اگر لباس مناسبی انتخاب نکنید می تواند استایل بدی برای شما بسازد.  با ما در مجله دلتا همراه باشید.

لباس مناسب فرم بدن شما

ابتدا باید نوع اندام خود را مشخص کنید. به انحنا‌های بدنتان و سایز دور کمر، باسن و دور سینه توجه داشته باشید. هیچ اندامی بهترین یا بدترین نیست، بلکه اندام ها متفاوتند و شما هر شکل اندامی که داشته باشید با ورزش و رژیم غذایی می توانید آن را به حالت بهترین خود تبدیل کنید.

  • فرم بدن سیب

بطور کلی این اندام جزو مدل‌هایی است که بالاتنه پرتر از پایین‌تنه است. در این افراد، دور سینه چند سانت بزرگتر از دور باسن است. وزن بیشتر بدن در اطراف قفسه سینه و بخش میانی متمرکز شده است. این افراد ممکن است دست‌ها و پا‌های باریک‌تری نسبت به کل بدن داشته باشند.

  • فرم بدن گلابی

برعکس اندام سیبی شکل، به گونه‌ای است که پایین‌تنه پرتری نسبت به بالا‌تنه دارند. در این افراد شانه‌ها باریک‌تر و کناره‌های ران پا پهن‌تر است.

فرم بدن ساعت شنی

  • فرم بدن مستطیلی

این افراد، شانه‌های مسطحی دارند و کمر و سرشانه‌ها هم‌راستا هستند. یعنی منحنی قابل توجهی در هیچ یک از نقاط بدن مشاهده نمی شود.

محاسبه فرم بدن

  • فرم بدن ساعت شنی

دور کمر به طور قابل توجه‌ای، باریک‌تر از سایر قسمت‌های بدن است. چربی معمولا به صورت مساوی در بالاتنه و پایین تنه متمرکز شده است .

فرم بدن مستطیلی

نکات لباس پوشیدن سیب ها :

شما باید لباس هایی بپوشید که تمرکز را از بخش میانی به سایر قسمت‌ها انتقال دهید. جزئیات بخش‌های بالا و پایینی بدنتان را نگه دارید.

برای شما لباس های یقه V مناسب هستند چرا که توجه را به سمت گردن شما می کشد. گردن بندهای زیبا و نسبتا بزرگ انتخاب کنید.

برای انتخاب شلوار می توانید سراغ دمپا گشاد یا شلوارهای اسکینی بروید. لباس هایی را انتخاب نکنید که در میانه  بدن کمر بسته می شود به این ترتیب بیشتر شما را سیبی می کند.

مجله دلتا

نکات لباس پوشیدن گلابی ها:

همه ترفندی که برای لباس پوشیدن نیاز دارید بزرگ‌تر نشان دادن سرشانه‌هاست. از لباس‌هایی استفاده کنید که مانند کت‌ها، سرشانه‌های برجسته‌ای داشته باشند. هم چنین از شلوار‌هایی استفاده کنید که در بخش مچ پا نیز کمی آزاد هستند و پا‌ها راسته دیده می‌شوند.

 لباس مناسب اندام گلابی شکل

نکات لباس پوشیدن مستطیل ها 

شما باید به بدن خود انحنا اضافه کنید. استفاده از کمربند، لباس‌هایی که در بخش زانو‌ها چین می‌خورند و هر چیزی که میانه‌ بدن شما را باریک‌تر نشان دهد.

 لباس مناسب اندام مستطیل شکل

نکات لباس پوشیدن ساعت شنی ها

شما اندام متناسبی در بخش‌های مختلف دارید بنابراین با پوشیدن لباس‌هایی که شما را جعبه‌ای نشان می‌‌دهند اندام خود را خراب نکنید. در لباس‌هایتان از کمربند استفاده کنید.

 لباس مناسب اندام ساعت شنی شکل

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چند مدل شلوار پارچه‌ای زنانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 2236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در سال 2020 در خیلی از مواقع نمی‌توانستیم به آرایشگاه‌ برویم. پس یکی از کارهایی که باید یاد می‌گرفتیم ، نگهداری و رسیدگی به ناخن‌ها بود.
لاک ناخن

مانیکور کردن، سوهان کشیدن، لاک زدن و ریموو کردن لاک ژل از موارد اصلی است که ما باید در دوران قرنطینه یاد می‌گرفتیم. ناخن‌های بلند نیاز به رسیدگی بیشتر و از طرفی حفظ بهداشت بیشتری هم دارند. در این مطلب ترندهای لاک ناخن ۲۰۲۱ رو بررسی می‌کنیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

ترندهای رنگ لاک امسال

  • لاک ناخن قرمز

رنگ قرمز، با هر رنگی ست می‌شود و روی ناخن کوتاه مانیکور شده فوق‌العاده می‌شود.

انواع رنگ لاک ناخن لاک ناخن جدید

  • لاک ناخن نود

رنگ‌های نود، هیچ وقت از مد نمی‌افتند. تنها یک نکته در مورد لاک‌های نود مشکل ساز است، آن هم رنگ گرفتن آن‌ها است.

مدل لاک ناخن

  • لاک ناخن قهوه‌ای

قهوه‌ای مات و براق از رنگ‌هایی است که در سال بعد ترند هستند. همه‌ ما دوست داریم تا حاکم درونمان را راضی کنیم. رنگ قهوه‌ای برای رسیدن به این احساس به ما کمک می‌کند.

لمینیت ناخن
  • لاک ناخن سورمه‌ای

 این رنگ به واسطه‌ تیره بودنش با خیلی از رنگ‌ها ترکیب می‌شود و نقطه‌ خوبی برای شکستن ساختارهای شما است. اگر رنگ تیره نمی‌زنید از این رنگ شروع کنید تا کم کم به رنگ‌های تیره‌تر و متفاوت‌تر برسید. این رنگ خیلی کم‌تر دل شما را می‌زند.

مجله دلتا

  • لاک ناخن رنگارنگ

ناخن‌های رنگارنگ، یکی از ترند‌های ناخن در دنیا است.

لاک ناخن رنگارنگ رنگارنگ لاک ناخن
  • دیزاین با نوار طلا و خطوط طلایی

طرح‌های طلایی، احساس قدرت و لوکس بودن را القا می‌کنند و برای مهمانی‌ها می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. فقط یک نکته را فراموش نکنید، نوار طلایی را زمانی استفاده کنید که قرار است از اکسسوری‌های طلایی هم استفاده کنید. نوار طلایی در کنار مروارید خیلی زیبا است.

دیزاین با نوار طلا لاک با خطوط طلایی

  • ترکیب لاک مات و براق

ترکیب لاک مات و براق لاک مات

یکی از ترندهای جدید و جذاب، ترکیب لاک‌های براق با لاک مات است.

  • ترکیب براق و اکلیلی

 پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید برای همه ناخن‌هایتان از این رنگ‌ استفاده کنید، روی ناخن‌هایی که کوتاه هستند استفاده کنید.

ترکیب براق و اکلیلی لاک براق و اکلیلی

  • طرح‌های مینیمال لاک ناخن

مینیمال چیزی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. به قول معروف، زیبایی در سادگیست! پس هیچ وقت از طرح‌های مینیمال غافل نشوید.

طرح‌های مینیمال لاک ناخن لاک ساده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه در خانه مانیکور کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ست کردن ترکیب‌های رنگی می‌تواند ظاهر شما را فوق‌العاده جذاب کند و اگر این رنگ‌ها با یکدیگر همخوانی نداشته باشند ظاهری نامتناسب را برای شما در پی دارد.
لباس آبی

رنگ آبی، رنگی سرد است. همه رنگ‌های سرد بطور کلی خاصیت آرامش بخشی دارند. اگر بخواهیم دقیق‌تر این رنگ را بررسی کنیم، می‌توان گفت که لباس آبی به علت ترکیب‌پذیری بالا با رنگ‌های مختلف و به وجود آوردن رنگ‌هایی مانند بنفش، سبز و سبزآبی و … مرز وسیعی بین سایر رنگ‌‌ها به خود اختصاص داده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

جین آبی

ست لباس ابی

مهم‌ترین عامل در ترکیب و ست کردن رنگ آبی، توجه به این است که به طور بالقوه رنگ اصلی شلوار جین، آبی است. جین نسبتأ خنثی بوده و در تمامی موقعیت‌ها قابل استفاده است.

لباس آبی و کت

لباس ابی مشکی

ست تابستانه دخترانه

استفاده از کت و شلوار و کت‌های بلیزر به همراه جین بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند که همین ترکیب برای فصل زمستان نیز با خرید پالتو بخصوص اگر طرح پوست و یا پر داشته باشد بسیار جذاب می‌شود.

لباس آبی و چرم طبیعی

ست مانتوی تابستانه

یکی از ست‌های مناسب با آبی ، ترکیب آن با رنگ چرم طبیعی است. استفاده از چرم با رنگ تیره برای شب با پارچه‌های مناسب شب می‌تواند ترکیب بسیار جذابی ایجاد کند. برای روز نیز لباس‌های چرم با رنگ‌های روشن‌تر ترکیب مناسبی است.

لباس آبی و جین

مجله دلتا

شلوار جین تیره به همراه لباس آبی تیره و کفش و کیف چرم قهوه‌ای به همراه جزئیات جیر قهوه‌ای، در کنار رنگ‌ها و مدل لباس ملوانی برای تابستان و بهار مناسب است.

اگر این ست را، با یک کیف حصیری و یا پیراهن‌های ساحلی حریر نیز بپوشید ترکیب خوبی برای روزهای گرم‌تر سال خواهد بود.

لباس آبی و رنگ نارنجی

لباس آبی و رنگ نارنجی

بهتر است یک رنگ از طیف روشن تر و یک رنگ از طیف تیره‌تر انتخاب گردد. اگر نارنجی روشن و یا حتی پوست پیازی و یا گلبهی را انتخاب می‌نمایید رنگ مناسب برای ست کردن با آن آبی تیره مانند سورمه‌ای و آبی نفتی است.

ست رنگی لباس آبی پیشنهادی

ست رنگی لباس

برای راحت شدن کار شما در ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها، یک چارت یا جدول رنگی شامل چند ست مناسب با رنگ آبی برایتان جمع آوری کرده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید لباس‌تان را ست کنید.

  • در ست رنگی شماره یک

علت در کنار هم قرار دادن این رنگ‌ها خنثی کردن اثر میزان سرد بودن آبی موجود با قرمز موجود در بنفش و در عین حال آرامش بخش بودن این رنگ‌ها در کنار هم است.

  • در ست رنگی شماره دو

این رنگ مناسب زمان بسیار گرم سال و مکان‌هایی است که آفتاب مستقیما بر لباس ما می‌تابد.

  • در ست رنگی شماره سه

اگر از رنگ‌های روشن‌تر به عنوان رنگ غالب در لباسمان استفاده کنیم، یک ست مناسب تابستان داریم.

  • در ست رنگی شماره چهار

در اینجا نیز بژ و خاکی رنگ‌های مناسب روز هستند و در فصول گرم نیز به عنوان رنگ غالب لباس‌تان قابل استفاده هستند.
طلایی به علت گرم بودن در فصول سرد جذابیت بیشتری دارد. اما رنگ نقره‌ای برای فصول سرد توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب کدام رنگ‌ها شما را جذاب‌تر می کند؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هر فردی که هزینه بیشتری برای لباس‌هایش پرداخت می‌کند و همه‌ مدها را دنبال می‌کند، صرفا خوش‌پوش نیست.
افراد شیک پوش

برخی انسان ها بدون تلاش و صرف هزینه‌های زیاد، خوش‌ پوش هستند. علت آن چیست؟ افراد شیک پوش نکاتی را رعایت می‌کنند که به سادگی قابل انجام است عادت‌هایی است که باید در ما نهادینه شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

  • افراد شیک پوش هر چیزی که می پوشند را مال خود می کنند

زنان شیک پوش

این به چه معناست ؟ یعنی با اعتماد به نفس لباس‌هایی را که می‌پوشند با سبک و سیاق خود می‌آرایند و همیشه نشانه‌هایی از خود را در استایلشان می‌بینید. اعتماد به نفس کلید آن‌ها است.

  • افراد شیک پوش از هر فروشگاه و مغازه‌ای خرید کنند، خجالت نمی‌کشند

هر جایی که لباس مورد علاقه‌شان را ببینند خریداری می‌کنند. حتی اگر مغازه نامناسبی باشد هنر این است که خودمان بتوانیم تصمیم بگیریم که چه چیزهایی را با هم ست کنیم. نیازمند این نباشیم که در یک فروشگاه شیک از طراحان کمک بگیریم.

  • افراد شیک پوش، برای خودشان لباس می‌پوشند

دختر شیک پوش

آن‌ها تنها به سلایق خود اهمیت می دهند و ترجیحات دیگران روی نظرشان تاثیری ندارد بلکه به خاطر دیگران تغییر نمی‌کنند.

  • افراد شیک پوش، فقط به نام و نشان برند توجه نمی‌کنند

افرادی که استایل اصیلی دارند به نام و نشان و شهرت برند افتخار نمی‌کنند بلکه نوع استایل‌شان و تفکری که در لباس پوشیدن دارند آن‌ها را جذاب می‌کند.

زنان شیک پوش اینستا

  • هر مدی را دنبال نمی کنند

مد‌ها می‌‌آیند و می‌روند و این مهم است که هر فردی امضای استایل خود را داشته باشد. پیروی مداوم از مد‌ها تنها از این شاخه به آن شاخه پریدن است.

  • می توان الهام گرفت اما کپی کردن ممنوع است

این طبیعی است که بخواهیم از برخی افرادی که استایل‌شان را می‌پسندیم الهام بگیریم یا از نکات مد و آنچه در مجلات مد می‌خوانیم اما این که صرفا تقلید کنیم اصالت استایل ما را از بین می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب شومیز بلند، جایگزین مانتو در تابستان را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمانی که صحبت از شومیز سفید ساده می رسد با مجموعه ای از انتخاب‌ها و ست‌های مختلف روبرو می‌شویم.
بلوز سفید

از استایل‌های کژوال تا رسمی و هوشمندانه، همه‌ گستره‌ای هستند که بلوز سفید در خود جای داده است. این لباس یکی از آیتم‌های ضروری کمد لباس خانم‌های خوش استایل است. با مجله دلتا همراه باشید.

انواع ست‌هایی که می‌توانید با بلوز سفید بزنید

  • یکی از استایل‌هایی که می‌توانید داشته باشید استفاده از یک جلیقه‌ سیاه از روی بلوز سفید است. با یک شلوار پارچه‌ای راسته و کفش‌های پاشنه بلند، یک استایل رسمی شیک بسازید.

شومیز سفید

  • یک استایل بامزه و خاص این است که یک سویشرت یا کت حریر مشکی از روی شومیز خود بپوشید. یک استایل کژوال هوشمند است و قطعا استایل خاصی است.

شومیز سفید مجلسی

  • یک سارافون دخترانه و یک بلوز سفید و کفش‌های پاشنه بلند ، یک استایل دخترانه و بسیار زیبا می‌شود.

شومیز سفید نخی

  • این استایل شاید بیشتر به درد پاییز بخورد که یک پلیور نازک یا تی‌شرت آستین بلند یا کوتاه را از روی شومیز خود بپوشید.

شومیز سفید آستین کوتاه

  • یک کت اسپرت راه راه سورمه‌ای سفید؛ چه چیزی بهتر از یک شومیز ساده سفید را می‌طلبد. برای افزودن رنگ به استایل خود از یک دامن با رنگ جالب مانند فیروزه‌ای استفاده کنید.

کت اسپرت راه راه سورمه ای سفید

  • یک تیپ عالی و چشم‌گیر با یک دامن چرم مشکی و بوت‌های بلند چرم و شومیز! در عین سادگی بسیار کلاسیک و زیباست. کیف دستی را فراموش نکنید.

دامن چرم مشکی و بوت های

  • بهترین استایل برای روزهای نسبتا گرم‌تر سال استفاده از یک شومیز ساده با یک شلوار جین راسته است. مابقی به خلاقیت شما بستگی دارد که شلوارتان زاپ‌دار باشد یا پایین آن را تا بزنید.

شومیز ساده با یک شلوار جی

  • بلوز سفید را می توانید با دامن‌های تا زانوی بلند و تنگ بپوشید. کفش‌های پاشنه بلند و یک کت می‌تواند یک استایل رسمی بسازد.

دامن های تا زانو بلند و تنگ

  • حتی زمانی که شلوار پیش‌بندی و سرهمی نیز می‌پوشید شومیز ساده به کمک شما می‌آید.

شلوار پیش‌بندی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۵ استایل تابستانه با انواع مدل تاپ زنانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چه بهتر است که عینک را متناسب با فرم صورت‌تان انتخاب کنید، تا با یک انتخاب درست، صورت خود را زیبا‌تر نشان دهید.
فریم عینک

عینک آفتابی از اکسسوری های جذاب برای خانم ها و آقایان است. در کنار سلامت چشم‌ها، بافت‌ اطراف آن نقش مهمی در زیبایی و جلوه دادن به صورت دارد. اما مهم است که چه عینکی انتخاب می کنید. صرف نظر از اینکه، یک عینک از نظر شما زیباست، دلیلی بر انتخاب آن نیست. نکته مهم این است که، فریم عینک به صورت شما می‌آید یا نه؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید.

صورت‌های بیضی شکل:

فریم عینک طبی

می‌توان گفت خوش شانس‌ترین افراد برای فریم عینک همین صورت بیضی‌ها هستند. زیرا تقریبا تمامی فریم‌های عینک بصورت آن‌ها می‌آید. یکی از گزینه‌های برتر برای این صورت‌ها، فریم‌هایی هستند که به صورت عرضی کشیده شده اند مانند: فریم‌های مستطیلی.

صورت قلبی شکل:

انواع فریم عینک

بهترین عینک آفتابی برای افرادی که صورت‌شان فرمی قلبی یا مثلثی دارد فریم‌های گرد و دایره‌ای هستند.
این فریم‌ها باعث می‌شود فک این افراد بزرگ‌تر و پیشانی آن‌ها کوچک‌تر جلوه کند.

صورت های گرد:

فریم عینک شفاف

برای فریم‌های گرد و دایره‌ای ممنوع!
اگر صورت گردی دارید و فکر می‌کنید فریم عینک شما نیز باید گرد باشد سخت در اشتباه هستید. این فریم‌ها صورت شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.
پس از فریم‌های مستطیلی و عرضی استفاده کنید.

صورت مستطیل شکل:

فریم عینک مربعی

 از عینک‌هایی که گوشه‌های آن زوایه‌دار هستند خودداری کنید زیرا صورت شما را زوایه دار‌تر نشان می‌دهد.
پس به سراغ گزینه‌های مدور و منحنی شکل بروید، فریم‌هایی که گوشه‌های گرد و منحنی‌وار دارند جلوه‌ زیبا‌تری به صورت شما می‌دهند.

صورت مربعی شکل:

 گزینه‌های انتخابی این صورت‌ها بسیار شبیه صورت‌های مستطیلی است.
بنابراین به سراغ گزینه‌هایی با گوشه‌های منحنی و گرد بروید و از فریم‌های مربعی شکل استفاده نکنید.

صورت لوزی شکل: 

مجله دلتا

این فرم صورت شاید کمی خاص‌تر باشد اما باز هم به فریم عینک خاص خود نیاز دارد.
عینک پیشنهادی برای این صورت‌ها عینک‌هایی هستند که بدون فریم بوده یا تنها بخشی از آن دارای فریم باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب جذابیت دو چندان با اکسسوری‌های زنانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای اینکه استایلی مناسب اندام خود داشته باشید، در انتخاب شلوار حتما دقت کنید. اینکه چه شلواری برای چه اندامی مناسب است را در این مطلب می‌توانید مطالعه کنید.
مدل شلوار

انواع مدل شلوار را می‌توان با هر نوع سبک پوششی هماهنگ کرد. اما یک اشتباه کوچک در انتخاب شلوار، استایل شما را تماما بهم می‌زند. در گذشته وقتی صحبت از شلوار می‌شد تنها دو گزینه انتخاب پیش روی بانوان بود، شلوار‌های دم‌پا‌گشاد و شلوار‌های دم‌پا‌تنگ. اما امروزه شلوار‌ زنانه با فیت‌ها و سبک‌های بیشتری در دسترس قرار دارند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

شلوارها از نظر مدل و برش به پنج دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1.  مدل بوت کات: به شلواری که تا زانو برش تنگ دارد و از زانو به حالت مثلثی گشاد می‌شود گفته می‌شود. این شلوار یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های شلوار جین است، چون با اندام مختلف هماهنگی دارد و فرمی مطلوب به بدن می‌دهد.

مدل شلوار مام استایل

  1.  شلوار راسته: برشی یکسان از کمر تا پاچه شلوار دارد. فقط با اضافه شدن بند کمر در این ناحیه، کمی تنگ‌تر می‌شود و درست در گودی کمر قرار می‌گیرد. شلوار راسته فرم کلاسیک شلوار است که پوشیدن آن همیشه شیک و برازنده است. کسانی که ساق پای حجیمی نسبت به سایر اندام خود دارند، بهتر است شلوار راسته را انتخاب کنند.

مدل شلوار پارچه‌ای زنانه

  1.  شلوار مخروطی، در بالا و در محل اتصال به کمر حالت مخروطی دارد. هر چه به سمت پاچه شلوار می‌رود، تنگ‌تر می‌شود اما به هیچ عنوان حالت چسبان ندارد. این شلوار را به کسانی که چاقی موضعی در ناحیه شکم دارند، توصیه نمی‌کنیم چون این بخش از بدن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. راحتی این مدل شلوار نسبت به سایر مدل‌ها قابل توجه است.

مدل شلوار دخترانه

  1.  با شلوارهای به اصطلاح فیت کات و به قول خودمان تنگ به خوبی آشنایی دارید چون در سالهای اخیر رونق زیادی داشته‌اند. این مدل شلوار، از بالا تا پایین فرم بدن را دارد و همراه با باریک شدن پا، باریک و تنگ می‌شود. پوشیدن این مدل شلوار را به دو گروه توصیه نمی‌کنیم: کسانی که بیش از اندازه لاغر هستند و افراد چاقی که پاهای حجیم دارند.

مجله دلتا

  1.  شلوار از بالا گشاد که شلواری است که از ناحیه کمر گشاد است و هر چه به سمت پایین شلوار پیش می‌رود، این گشادی بیشتر می‌شود. پوشیدن این شلوار، بیش از همه مناسب کسانی است که اندامی لاغر دارند. افراد چاق باید از پوشیدن این مدل شلوار خودداری کنند چون آن‌ها را چاق‌تر نشان می‌دهد.

مدل شلوار گشاد

نکاتی برای انتخاب صحیح شلوار، متناسب با اندام شما

  1.  اگر بالاتنه و پایین تنه متناسبی دارید می‌توانید اکثر مدل‌های شلوار و جین را بپوشید.
  2.  اگر بالاتنه بزرگ‌تری دارید، بهتر است از شلوار‌های گشاد، پاچه نیمه‌گشاد و پاچه دامنی استفاده کنید.
  3.  اگر قالب بدنی شما بصورت گلابی شکل است (پایین تنه بزرگ‌تری نسبت به بالاتنه دارید) بهتر است شلوار و جین‌های ساده و با رنگ‌های تیره را استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چند مدل شلوار پارچه‌ای زنانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چه حالی می شوید اگر در قایق گردشگری‌تان باشید و ناگهان یک جسد خفه شده، آویزان قایقتان شود؟ می‌خواهیم به ایالت لوئیزیانا برویم. به مردابی رمزآلود و هراس‌آور در جنوب آمریکا.
مرداب مانچاک

امروز به سفری می‌رویم که باید همراهانی شجاع را با خود ببرید. جایی کاملا مرموز با چاشنی رعب و وحشت. مقصدمان مرداب ارواح یا مانچاک است که در لیست تورهای ۱۰ مکان ترسناک دنیا قرار گرفته است. با مجله دلتا همراه باشید برای رفتن به مرداب مانچاک در آمریکا که بسیار مرموز و ترسناک است.

مرداب ارواح

مرداب مانچاک، گورستان دسته جمعی لوئیزیانا

مرداب مانچاک یا مرداب ارواح که یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌های دنیا است، درست در محل تلاقی دو رود می‌سی‌سی‌پی و ایبرویل، نزدیک شهر نیو اورلئان قرار دارد.

می‌گویند این مرداب، گورستان دسته‌جمعی صدها تن از مردم آن محله است. درختان سر به فلک کشیده که در همسایگی ریشه‌هایشان جسد‌های خفه‌شده آرمیده‌اند. داخل این تالاب دلهره‌آور پر از تمساح و جنازه است.

مرداب مانچاک لوئیزیانا

افسانه‌هایی درباره گذشته این مرداب وجود دارند که این مرداب را در طول زمان ترسناک‌تر کرده است.

جولیا برون، راهبه‌ای که مرداب مانچاک را نفرین کرد

آمریکایی‌ها معتقد هستند که مرداب مانچاک طلسم شده است. شبح سفید یا جولی سفید نام‌هایی است که توسط مردم روستاهای اطراف مرداب، به جولیا برون نسبت داده شده است. او راهبه‌ای بود که در زمان درماندگی و بیماری اهالی دهکده، یاری‌رسان آن‌ها بود.

جولیا برون به‌دلیل ناسپاسی‌های مردم در برابر کمک‌هایش، کم‌کم شروع کرده بود به تند‌خویی با مردم و برایشان پیش‌بینی‌های وحشتناکی می‌کرد که همه‌شان بعد از مدت زمان کمی به واقعیت می‌پیوست و به همین دلیل مردم فکر می‌کردند که او ساحره است.

گورستان دسته جمعی

بد‌رفتاری‌ها و پیش‌بینی‌های ناخوشایندی که به زبان می‌آورد، دلیل نفرت مردم از وی بود. در روز ۲۸ دسامبر سال ۱۹۱۵ آخرین پیش‌بینی و یا نفرین جولی به حقیقت پیوست.

مردم آمریکا معتقدند که نفرین جولی سفید باعث شده که آب، پشت پل مانچاک که یکی از بزرگترین پل‌های جهان است جمع شود تا ناگهان سیلی جاری شود و همه اهالی روستا‌های مجاور مرداب را یکباره به قتل برساند.

مرداب

افسانه گرگینه

برخی از مردم آمریکا افسانه‌ای دیگر را بیان می‌کنند. حاکی از آن که اطراف مرداب، جانوری خونخوار با ارتفاع ۳ متر وجود دارد. جانوری که سری شبیه به گرگ یا سگ دارد. هیکل درشت و انسانی، دندان‌هایی برنده و تیز و چشمانی خون آلود.

آمریکایی‌ها این حیوان را روگارو می نامند. افسانه حاکی از آن است که روگارو فردی است که سال ها قبل به دست یک جادوگر نفرین شده است که با خوردن یا گاز گرفتن انسانی دیگر، می‌تواند نفرینش را به دیگران منتقل و خودش را رها کند.

10 مکان ترسناک دنیا

حقیقت گورستان مرداب مانچاک

همه این افسانه‌ها می‌توانند حقیقی یا دروغ باشند. اما چیزی که قطعی است، وجود صدها جسد در این مرداب و وحشت‌آور بودن آن مکان است.

تنها دلیل منطقی و علمی که می‌توان برای این پدیده در نظر گرفت، وقوع طوفانی سهمگین در ایالت لوئیزیانا آمریکا است که همزمان با مرگ جولیا برون، جان ۳۵۰ نفر از مردم آن منطقه را هم گرفت.

طلسم شده

گاهی حوادث آنقدر تلخند که مردم دوست ندارند حقیقت را بپذیرند و ترجیح می‌دهند به جای پذیرفتن واقعیت، افسانه‌ها و خرافات را باور کنند. این ترجیح به پذیرفتن افسانه‌ها به جاذبه‌ای خاص برای علاقه‌مندان به گردشگری سیاه تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جاده‌ای که روی درختانش روح زندگی می‌کند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همیشه وصف کوه‌های آتشفشان را شنیده‌ایم و از رودهای داغ گدازه‌ها خوانده‌ایم و عکس‌های جالبی دیده‌ایم، اما شاید هیچ وقت فکرش را هم نکرده‌ایم که بتوان در کنار یک قله آتشفشانی فعال به گردش و تفریح هم پرداخت.
کوه آتنا

کوه‌ آتشفشانی آتنا کوهی۳ هزار متری است که از جاذبه‌های سیسیلی در ایتالیا است. کوه آتنا بلندترین کوه ایتالیاست و بخاطر فوران‌های ادامه‌دارش شهره جهانیان شده است. همراه مجله دلتا باشید تا به آغوش طبیعت برویم. طبیعتی متفاوت از جنس آتشفشان.

کوه‌ آتشفشانی آتنا

کوه آتنا یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است. با توجه به سابقه فعالیت آن، توسط سازمان ملل متحد، بعنوان آتشفشان فعال دهه اخیرمشخص شد و در ژوئن ۲۰۱۳ هم به فهرست میراث جهانی یونسکو  اضافه شد.

کوه آتنا

کوه آتنا علاوه بر رکوردداری در اروپا، یکی از فعال ترین کوه‌های آتشفشانی دنیا هم محسوب می شود.

جالب است بدانید که بر طبق داستان‌های اساطیری یونان، زئوس، خدای خدایان توانست هیولای کشنده تایفون را در زیر این کوه به دام بیندازد.

آتشفشان فعال

پوشش گیاهی اطراف کوه آتنا

شاید تصوری از طبیعت اطراف یک کوه آتشفشانی نداشته باشید و گمان کنید که باید لخت و عاری از هر فضای سبزی باشد و فوران‌های مدام آن پوششی گیاهی را باقی نگذارد.

اما یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز کوه آتنا، همین پهنه سبز اطرافش و گیاهان متنوعی است که دور تا دور دامنه‌های شیب‌دار کوه را پوشانده‌اند.

جزیره سیسیل ایتالیا

در دامنه‌های پایینی کوه، تاکستان‌ها و باغ‌های میوه به وفور دیده می شود. این کوه در بخش عمده درآمد جزیره، چه در کشاورزی و چه در گردشگری نقش دارد.

امکانات گردشگری آتنا

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های جزیره سیسیل ایتالیا همین کوه آتشفشانی است که سالانه هزاران گردشگر را به دامان خودش راه می‌دهد.

ایستگاه آتنانورد ایستگاه اسکی کوچکی است که در ارتفاع ۱۸۱۰ متری و در بخش شمالی این کوها قرار دارد.

آتشفشان

ایستگاه اسکی ساپینزا ، در مقایسه با آتنانورد ارتفاع بیش‌تری داشته و شیب عمودی‌تری را در اختیار ورزشکاران اسکی قرار می‌دهد.

در اطراف این ایستگاه، جنگلی از کوه‌های کاج، منظره قله‌های صخره‌ای و البته دریا به چشم می‌خورد.

مرکز بازدید پارک آتنا در فرانزو و نزدیکی کلیسای مادر قرار گرفته است. در این مرکز بازدید چندین بخش به چشم می‌خورد که با مراجعه به آن می‌توانید از اطلاعات و امکانات مناسبی برخوردار شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوشمزه‌ترین موزه جهان را بخوانید.

 

دانلود اپلیکیشن

همچنین بخوانید:

پل خودکشی؛ مقصد ترسناک دنیای گردشگری!

دریاچه‌ای زلال با سنگ‌های رنگین‌کمانی

دریایی که می توانید روی آن راه بروید!

خوش‌مزه‌ترین موزه جهان

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دریاچه توشن گرگان بدون شک یکی از چهارفصل‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است.همه چیز به این بستگی دارد که چه زمانی در گرگان باشید و یا به چه فصلی از سال بیشتر علاقه داشته باشید.
دریاچه توشن

برای طبیعت‌گردی همیشه‌ هم نباید دنبال جاهای بکر و دور بگردیم. جاهایی در نزدیکی‌مان هست که بهشت واقعی است. دریاچه توشن گرگان یکی از همان مناظر شگفت‌انگیز است. اگر شما هم به‌دنبال چنین جایی هستید این مطلب مجله دلتا را دنبال کنید.

دریاچه توشن گرگان

دریاچه توشن گرگان

در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن، روستایی با طبیعت زیبا و مسحورکننده قرار دارد که آماده است تا یک طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.

دریاچه توشن گرگان در واقع سدی خاکی است که بوسیله‌ جریان‌های کنترل شده‌ آب‌های سطحی پر می‌شود. طول این دریاچه حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر است.

جاذبه های گردشگری گرگان

تفریحات و دیدنی‌های دریاچه توشن

یک جاده جنگلی زیبا شما را به دریاچه می‌رساند. برای لذت بردن از این جاده زیبا، آرام رانندگی کنید.

طبیعت سرسبز، درختان تنومند سربه‌فلک کشیده که دورتادور دریاچه را فراگرفته، فضایی دل‌انگیز را خلق کرده است. با برپایی پیک‌نیک و کمپ، بیشتر از این نعمت لذت ببرید.

دیدنی های گرگان

ماهی‌گیری و عکاسی از تصاویر بی‌نظیر این دریاچه جزو جذابیت‌های منحصربه‌فرد دریاچه توشن است.

روستای توشن، مناظر فوق‌العاده زیبا و محصولات لبنی و دامی طبیعی و لذیذی دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

توشن

فصل سفر

بهار و تابستان: درختان تازه شکوفه زده بهار با آب‌و هوای مطبوع بهترین زمان سفر است و تابستان این منطقه کمی شرجی‌ است.

پاییز و زمستان: فصل پاییز دریاچه‌، برای کسانی که عاشق منظره‌های متفاوت و رنگارنگ هستند بی‌نظیر است و زمستان‌های این ناحیه سرد است.

گرگان

امکانات اطراف دریاچه

پوشش گیاهی اطراف دریاچه بسیار متنوع و زیباست. درختان انبوه و گل‌های وحشی که شاید نمونه‌اش را در جایی ندیده باشید. خوشبختانه امکانات رفاهی در اطراف دریاچه وجود دارد و از این بابت خیال‌تان راحت است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آبشاری که یک جزیره را می‌بلعد را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تصور کنید در اقیانوس در حال شنا‌ کردن هستید و ناگهان خود را در حال افتادن در یک آبشار بزرگ و پرشتاب در زیر دریا پیدا می کنید!
آبشار موریس

جزیره موریس، جزیره‌ای دور افتاده در جنوب غربی اقیانوس هند است که در ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده است. در سواحل جنوب غربی این جزیره، آبشار موریس در جریان است. آبشار شگفت ‌انگیزی که در زیر دریا شکل گرفته و شگفتی همگان را برانگیخته است. با مجله دلتا همراه باشید تا به آبشار زیر اقیانوس برویم.

جزیره موریس

آبشار موریس

هیچ آبشار واقعی در کار نیست. شن و ماسه و گل‌و‌‌لای کف اقیانوس، شکل و راهی را ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود تصویری شبیه پایین ریختن یک آبشار در زیر اقیانوس به نظر برسد. گاهی مواقع با نگاه کردن به این قسمت این‌طور به نظر می‌رسد که کل جزیره موریس در حال فرو رفتن در زیر آب است.

آبشار زیر آب

تصویر این بخش از اقیانوس به قدری واقعی به نظر می‌رسد که نمی‌توان عدم وجود آن را باور کرد. حتی در نقشه‌های گوگل و تصاویری که از ماهواره‌های ایستگاه فضایی گرفته شده‌اند نیز این فرورفتگی کاملا محسوس است. در واقع این جریان امواج زیر دریاست که چنین تصویر حیرت‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

دیدنی‌های اطراف جزیره موریس

آب اقیانوس از نمای ساحل، بسیار زیبا به نظر می‌رسد اما دیدن زیبایی‌های کامل این آب‌ها تنها از نمای بالا و سوار بر هلی‌کوپتر امکان‌پذیر خواهد بود. تورهایی تنها برای این موضوع در جزیره موریس راه‌اندازی شده است.

ماداگاسکار

گردشگران علاوه بر بازدید از این آبشار می‌توانند از سواحل ماسه‌ای، آب گرم، گشت‌و‌گذار در دل کوه و همین‌طور در میان صخره‌های مرجانی و البته آب و هوایی خوشایند در تمام طول سال لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگین کمان را این‌بار روی زمین ببینید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
احتمالا تا به حال تصاویری از کوه‌ها و خاک‌های رنگی را دیده باشید که کشورهای خارجی جزو جاذبه‌هایشان معرفی می‌کنند اما جالب است بدانید که نمونه‌ای فوق‌العاده از این زیبایی در ایران وجود دارد.
کوه های رنگی ماهنشان

یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان زنجان کوه‌ های رنگی ماهنشان است. کوه‌ های رنگی ماهنشان که از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به‌فرد دنیا بشمار می روند، به آلا داغ‌ لار معروف می‌باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه شگفت‌انگیز آشنا شوید.

تپه های رنگین کمانی آلا داغ لار

کوه‌‌های آلا داغ لار که به معنی کوه‌های رنگی است در حقیقت جلوه‌ای از رنگین کمان است بر روی خاک. این کوه‌های زیبا در مسیر زنجان به ماهنشان در استان  زنجان قرار گرفته‌اند. مناظر این تپه‌ها به قدری خارق‌العاده است که ممکن است برای لحظه‌ای تصور کنید که در روی کره دیگری راه می‌روید.

کوه های رنگین کمانی

رنگین کمان زمینی ماهنشان متشکل از رنگ‌هایی همچون قرمز، قهوه‌ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید می‌باشد. این کوه‌ها به سبب رنگی بودنشان به ویژه رنگ مسی و زرد در شرایط نور مناسب و هوای گرم،  سوژه مناسبی برای عکاسی طبیعت بشمار می روند.

تاثیر رنگ‌ها در زندگی مردم منطقه

مردم ساکن منطقه از دیرباز شاهد زیبایی‌های منحصر به‌فرد این کوه‌ها بوده‌اند و این عاملی تاثیرگذار بر روی سنت‌ها و فرهنگ آن‌ها بوده است. یکی از سنت‌هایی که آن ها هر سال در عید نوروز انجام می‌دهند این است که با استفاده از خاک‌های رنگی خانه‌های خود را تزئین می‌کنند.

آلا داغ لار

دلیل رنگی شدن تپه های آلا داغ لار

شهر ماهنشان مملو از مواد معدنی است و همین عامل سبب شده است که تعداد زیادی کارخانه با فعالیت‌های معدنی در آن احداث شوند. تغییر املاح و نوع آن‌ها در رنگ رسوبات تثبیت و موجب تشکیل تپه های آلا داغ لار شده است.

ماهنشان

جاذبه های طبیعی و تاریخی ماهنشان

ماهنشان از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته متعددی برخوردار است. این جاذبه‌ها از قبیل دریاچه طبیعی، رودخانه‌های متعدد دائمی و فصلی، کوه‌های سر ‌به ‌فلک کشیده، چشمه‌ها، باغ ‌ها و کشت‌زارهای زیبا می‌باشند. علاوه بر این‌ها دریاچه آب‌ شیرین و دریاچه پری از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز این منطقه می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کوهی مسطح، عجیب اما واقعی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید همه ما در کودکی آرزوی رفتن به اتاقی پر از بستنی را داشته‌ایم. جایی که هرچقدر که دوست داشته باشیم بستنی بخوریم و تمام نشود. حالا موزه‌ای در لس‌آنجلس این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است.
موزه بستنی

کمتر کسی پیدا می‌شود که بستنی دوست نداشته باشد. حالا فکرش را بکنید که موزه‌ای اختصاصا برای بستنی وجود دارد و در این موزه بستنی ؛ همه چیز، سقف و دیوارها و دکوراسیون بر اساس محور بستنی ساخته شده است. با مجله دلتا  همراه باشید تا با هم سری به دنیای خوشمزه و دلچسب بستنی ها بزنیم.

موزه بستنی

این موزه خوشمزه، حاصل ایده‌ای خلاقانه بوده که با استقبال زیادی هم روبرو شده است. موزه بستنی ابتدا در منهتن نیویورک افتتاح شد و با افزایش استقبال مردم در شهرهای دیگر مثل لس آنجلس، سن فرانسیسکو و میامی هم افتتاح شده است.

موزه بستنی منهتن

قدم زدن در این موزه شبیه به وارد شدن به سرزمینی رویایی و جادویی است. همه جا بستنی‌های رنگارنگ و غول پیکر وجود دارند و شما انگار وارد سرزمین بستنی‌های جادویی شده‌اید. 

داستان از کجا شروع شد؟

موزه بستنی منهتن در ابتدا بیشتر یک نمایشگاه هنری به حساب می‌آمد تا موزه. موسسان این موزه هدف از شکل‌گیری این مکان را خلق فضایی شاد، مفرح و کودکانه می‌دانستند که در آن حتی بزرگسالان و افراد مسن هم بتوانند مثل یک کودک شاد باشند و از تفریح لذت ببرند.

به اعتقاد موسسان این موزه، بستنی می تواند نقطه اشتراک خوبی بین مردم باشد.

موزه خوشمزه

تفریحات موزه خوشمزه

از جمله مشهورترین جاذبه‌های موزه بستنی می‌توان به غار شکلاتی، استخری پر از اسمارتیز و بستنی قیفی‌های غول‌پیکر اشاره کرد.
هر بازدیدکننده در سرتاسر موزه بستنی در مکان‌های مخصوصی می تواند انواع بستنی را امتحان کند و مزه‌های متنوع بستنی را بچشد.

از جمله بخش‌های جذاب دیگر موزه سالن موز است. هزاران موز به رنگ‌های مختلف از سقف آویزان شده‌اند و اسانس موز هم در فضا پراکنده شده است. قدم زدن در این بخش احساس ورود به جنگلی رنگارنگ و رویایی را به بازدیدکننده می‌دهد.

انواع بستنی

سخن آخر

در این موزه خبری از بداخلاقی و جدیت و عبوس بودن هیچ بزرگسالی نیست. هرکس با هر سنی که وارد موزه بستنی می‌شود باید شاد و سرخوش باشد. راهنماهای موزه هم لباس‌های صورتی و رنگارنگ و شادی به تن کرده‌اند و با خوش‌رویی بازدیدکنندگان را راهنمایی می‌کنند.

موزه

بطور کلی موزه بستنی برای تحریک حواس پنجگانه انسان طراحی شده است. این موز مملو از رنگ، بو و مزه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای دیدن رویا در بیداری آماده‌اید را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرچین تاریک مسیری پوشیده در سایه درختان راش اروپایی در ایرلند شمالی است. نوک این درختان به یکدیگر رسیده‌اند و فضایی تونل‌مانند به‌وجود آمده است. پس از استفاده از این جاده به‌عنوان لوکیشن سریال تاج و تخت، این پرچین به‌ یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شد.
پرچین سیاه

جای تعجب نیست که پرچین سیاه (Dark hedges) یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در ایرلند است. سالانه توریست ها، هنرمندان، نقاشان و عکاسان زیادی برای دیدن این منطقه بکر به این مکان می‌آیند تا پیش از نابود‌شدن آن بتوانند از زیبایی‌های پرچین سیاه لذت ببرند. در این مطلب از مجله دلتا پرچین سیاه‌ را با هم بیشتر می‌شناسیم.

 پرچین سیاه یا دارک‌هجز

دارک‌هجز مسیری از درختان راش می‌باشد که در منطقه آنتریم در شمال ایرلند قرار گرفته است. این منطقه در امتداد جاده بریگا واقع شده است. اکنون سایبانی که این درختان به صورت طبیعی به وجود آورده‌اند فضایی خاص ایجاد کرده است.

درختان راش با شاخه‌های پیچ‌خورده و در‌هم تنیده، تونلی شکل داده‌اند که این حصار تاریک را ایجاد کرده است. در طول دهه‌ها، این تونل به آرامی و با حالت خاص حیات یافته و شکل گرفته است.

دارک هجز

قدمت جاده پادشاهی

قدمت درختان به دوران جیمز استوارت بر‌می‌گردد. در سال ۱۷۷۵ استوارت بعد از فوت همسرش خانه جدیدی ساخت و آن را گریس‌هیل نامید که نام آن را از همسرش، گریس‌لیند گرفته بود.

پس از آنکه این خانه ساخته شد بیش از ۱۵۰ درخت راش در دو طرف جاده ورودی این عمارت کاشته شد و منظره‌ای زیبا و سحر‌آمیز به وجود آورد.

جاده مرموز

مکانی منحصربفرد

در طول سال‌های اخیر به دلیل وجود ارواح این مکان شهرت بدی کسب کرده بود .برخی می‌گویند که روحی به نام گری‌لیدی از دارک‌هجز دیدن کرده است.

بنابر افسانه‌ها گری‌لیدی در این جاده از درختی به درختی دیگر می‌رود. افسانه‌های محلی در مورد این روح می‌گویند که ممکن است او متعلق به دختر جیمز استوارت باشد و یا اینکه این روح متعلق به یکی از خدمتکارانی است که در این عمارت کار می‌کرده و به طرز مشکوکی مرده است.

ولی بعداز استفاده از محیط پرچین سیاه به عنوان لوکیشن و پس زمینه فیلم‌برداری در برنامه‌های محبوب تلویزیونی مانند مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌ و تخت (Game of Thrones ) این محیط به یکی از پدیده‌های عکاسی طبیعی در ایرلند شمالی تبدیل شد.

بعد از این فیلم شبکه اچ‌بی‌او این جاده را به عنوان جاده پادشاه (King’s Road) نامید.

بازی تاج و تخت

خطرات و تهدیدها

ریشه درختان راش نزدیک به سطح زمین رشد می‌کنند به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب‌های محیطی قرار دارند.
یکی از نگرانی های اصلی محافظت‌کنندگان از این پرچین مرموز و تاریک ، گرافیتی یا نقاشی روی درختان و دیگر روش‌های آسیب‌رسان بوده است.

درختان راش

در سال ۲۰۰۴ مسئولین دستور حفاظت از درخت‌ها را دادند و بنابر‌ این دستور، در سال ۲۰۰۹ به درختان دارک‌هجز رسیدگی شد.

البته باید گفت که طبق آمار در سال ۲۰۱۶ تنها ۹۰ اصله درخت از ۱۵۰ درخت اصلی باقی مانده‌اند. اخیرا در تلاش برای حفاظت از درختان شاخه‌ها هرس شده‌اند و از شکوه و عظمت تونل کاسته شده است، ولی دارک‌هجز با وجود این شرایط چهره مرموز خود را حفظ کرده است.

تماشای این مکان زیبا هنگام طلوع و غروب آفتاب بی‌نظیر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریایی که می توانید روی آن راه بروید را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()