نوشته شده توسط : مجله دلتا
در بدو ورود به شهر بندری بیروت در جوار دریای مدیترانه است، این شهر را شایسته القابی چون عروس خاورمیانه و عروس همیشه بهار خواهید دید.
 

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مجسمه‌های چند هزارساله، صخره‌ها و کوه‌های همیشه سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. بخش گردشگری مجله دلتا این بار به معرفی دیدنی های بیروت پرداخته است. با ما همراه باشید.

ساحل بیبلوس

 

بیبلوس (Byblos) تنها یک ساعت با بیروت فاصله دارد. این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب برای افرادی است که می‌خواهند ساعاتی از شلوغی بیروت به آرامش پناه ببرند.

بندر بیبلوس یکی از زیباترین بنادر لبنان است؛ قایق‌های ماهیگیری در کنار بندر و دریای آبی که آسمان را منعکس می‌کند منظره‌ جذابی را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. قدم‌زدن در این بندر و غذاخوردن در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این منطقه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. افرادی که دنیای مدرن را به تاریخ باستان ترجیح می‌دهند می‌توانند سری به تفریحگاه‌های ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌های ساحل بزنند.

گرمابه های رومی

 

گرمابه‌های رومیِ بیروت متعلق به دورانی است که بیروت مرکز حکومت رومی‌ها بود. این گرمابه‌ها در دهه‌ ۱۹۹۰ بازسازی شدند. سیستم گرمایشی متبکرانه‌ی این گرمابه‌ها هایپوکاست (hypocaust) یا زیرسوز نامیده می‌شود. این مکان همچنین باغ گیاهان دارویی را نیز دربر‌می‌گیرد.

کلیسای بانوی ما

 

کلیسای بانوی مقدس ما یا کلیسای سیده لبنان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیروت و از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی لبنان است که برای احترام به مریم مقدس ساخته‌ شده است. مجسمه مریم مقدس مشرف بر شهر جونیه، چشم‌انداز وسیعی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد.

صخره‌های کبوتر

 

صخره‌های کبوتر در منطقه تاریخی روشه، یکی از گنجینه‌های طبیعی لبنان و از دیدنی های بیروت به شمار می‌رود. در منطقه‌ اطراف این صخره‌ها، شواهدی از وجود اقوام باستانی به دست آمده است. گردشگران می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی روشه، قدم بزنند و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرند.

موزه سرسق

 

موزه سرسق موزه اصلی هنرهای معاصر بیروت و محل نگه‌داری آثار فرهنگی لبنانی است. این موزه در یک ویلای خصوصی واقع در یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی بیروت قرار دارد. ساختمان موزه سرسق، نمونه‌ای تمام‌عیار از معماری قدیمی لبنانی است؛ این ساختمان را خانواده سرسق در قرن ۱۹ میلادی بنا کردند و امروزه به یکی از جاهای دیدنی بیروت تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “سفر به ۱۰ جزیره رویایی” را مطالعه کنید.

دانشگاه آمریکایی بیروت

 

دانشگاه آمریکایی بیروت با قدمت ۱۵۲ سال، یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه دارای موزه باستان‌شناسی، باغ‌های گیاه‌شناسی، ساختمان‌های تاریخی و همچنین یک ساحل اختصاصی است. موزه باستان‌ شناسی دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۸۶۸ افتتاح شد و قدیمی‌ترین موزه باستان‌شناسی در خاورمیانه است و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

بعلبک

 

شهر باستانی بعلبک یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در دره بقاع و در فاصله ۲ ساعت و نیم از بیروت واقع شده است. معبد رومی باکوس، یکی از آخرین ساختمان‌های رومی در جهان، از برجسته‌ترین بخش‌های این شهر است. این معبد در بیش از ۱۸۰۰ سال پیش برای احترام به یکی از خدایان رومی ساخته شد. هر سال در محوطه‌ جلوی معبد، جشنواره‌ تاریخی و باستانی بعلبک برگزار می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر ”امن‌ترین مقاصد توریستی اروپا بعد از کرونا” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیپ لاین یکی از تفریحات هیجانی است که این روزها جای خود را در میان گردشگران باز کرده و دل عاشقان هیجان را برده است.
 

زیپ لاین از جمله هیجان انگیزترین تفریحاتی است که امروزه توجه زیادی از عاشقان ماجراجویی را به خود جلب کرده است. این تفریح هیجان‌انگیز ترکیبی از چشم‌اندازهای حیرت‌آور و ترشح آدرنالین ناشی از وحشت را به همراه دارد. در بخش گردشگری مجله دلتا برخی از جالب‌ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و هیجان ‌انگیزترین زیپ ‌لاین‌ های دنیا معرفی شده است.

اگر بخواهیم تعریفی واضح‌تر از زیپ لاین داشته باشیم باید بگوییم که برای انجام این تفریح، سیم بکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می‌پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می‌رود. البته شما می‌توانید به چند صورت مسافت بین دو نقطه را طی کنید؛ به صورت خوابیده، معلق و نشسته. تصورش را بکنید که به یک بند آویزان شوید و سُر بخورید در حالی که در هوا معلقید.

  • مانستر، پورتوریکو

 

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ بود که پارک ماجراجویی تورو ورده (Toro Verde) در پورتوریکو طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا را افتتاح کرد و نام آن را مانستر به معنای هیولا نامیدند. زیپ لاین مانستر در سال ۲۰۱۶ با عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. سرعت زیپ لاین مانستر ۹۰ مایل در ساعت است و با ارتفاع فوق العاده آن می توانید اوج هیجان را تجربه کنید. این پارک ۸ زیپ لاین دارد که در میان کوه های جنگلی پورتوریکو در انتظار جویندگان ماجراجویی و هیجان است.

  • زیپ لاین جبل جیص فلایت، دبی

 

در میان ‌برترین‌های دنیا همیشه جایی برای نام دبی وجود دارد. در زمینه‌ زیپ‌لاین نیز دبی خود را به رقبای دیگر رسانده و توانسته است رکورد بلندترین زیپ‌لاین شهری دنیا را به نام خود ثبت کند. این زیپ‌لاین از رأس الخیمه دبی تا کوه جیص ادامه دارد و با ارتفاع فوق‌العاده یک انتخاب هیجان‌انگیز در تور دبی است. زیپ‌لاین دبی که به نام پرواز بر فراز جبل جیص (Jebel Jais Flight) یا جبل جیص فلایت مشهور است، حدود ۲۸۳ کیلومتر طول و ارتفاع بالغ‌بر ۱۶۰۸ متر از سطح دریا دارد که معادل ۲۸ زمین فوتبال می‌شود.

  • زیپ لاین برج ایفل، فرانسه

 

اگر شلوغی محوطه برج ایفل شما را اذیت می‌کند و یا دوست دارید سریع به طبقات بالای برج برسید، می‌توانید از زیپ‌لاین برج ایفل استفاده کنید. برج ایفل پاریس پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری جهان است و در تور فرانسه برای علاقه‌مندان به هنر و معماری در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از زیپ‌لاین علاوه بر تجربه‌ی سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (حدودا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) هم‌زمان از نمای شهر پاریس نیز لذت ببرید تا به برج ایفل برسید.

  • سیماتای، چین

 

برای سوار شدن بر زیپ لاین سیماتای چین باید مسیر پر طرفدار دیوار مشهور بزرگ چین را که از عجایب هفتگانه جهان است، پیش بگیرید. با طی کردن حدود ۳ ساعت مسافت به خارج از شهر پکن، این زیپ لاین هیجان‌انگیز و جالب را در مجاورت دیوار بزرگ چین خواهید دید.

چشم‌اندازهای روستایی، طبیعت زیبا و منطقه تاریخی جادویی، به وحشت و هیجان تجربه این زیپ لاین جالب می‌افزاید. سواری این زیپ لاین ۴۰ ثانیه به طول می‌انجامد اما در عوض چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از دیوار بزرگ چین و دریاچه اردک مادارین (Madarin Duck Lake) را برایتان به ارمغان می‌آورد.

  • فلایینگ فاکس، نیوزلند

 

یکی دیگر از جالب‌ترین زیپ لاین های دنیا زیپ لاین فلایینگ فاکس در نیوزیلند است. چیزی که باعث متمایز شدن و جالب شدن این زیپ لاین شده، جهت حرکت آن است. جهت حرکت همه زیپ لاین‌ها رو به جلو است اما زیپ لاین فلایینگ فاکس نیوزیلند با سرعت به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند. مسیر حرکت این زیپ لاین از بالای دره موکای گرَویتی (Mokai Gravity Canyon) و رودخانه رانگیتیکی (Rangitikei River) است.

  • زیپ لاین آتشفشان آرنال، کاستاریکا

 

تصور کنید در ارتفاع هستید و زیر پای شما دهانه‌ یک آتشفشان قرار دارد، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ نگران می‌شوید و یا شاید هم جیغ بلندی بکشید. بله، این همان حسی است که بعد از سوار شدن بر زیپ‌لاین آرِنال به شما دست می‌دهد. اگر اهل سفر و گردش باشید، می‌دانید کشور کاستاریکا از مهم‌ترین پاتوق‌های گردشگری و طبیعت‌گردی دنیاست و از پرطرفدارترین تفریحات هیجان‌انگیز در کاستاریکا نیز استفاده از زیب‌لاین آتشفشان ۷هزار ساله آرنال است.

  • زیپ لاین، ایروان

 

ارمنستان میزبان یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های دنیاست. این زیپ لاین به عنوان نقطه سرآغاز پارک یل (Yell Extreme Park)، دارای ۵ خط متفاوت ۱۳۵، ۲۶۸، ۲۰۰، ۳۷۵ و ۷۵۰ متری است. هرچه فاصله شما از سطح زمین بیشتر باشد بدن شما آدرنالین بیشتری ترشح کرده که موجب ترس و هیجان هم زمان می‌شود و از حس‌های غیر قابل توصیف است که فقط با استفاده از زیپ لاین ارمنستان می توانید متوجه آن شوید. فاصله ایستگاه زیپ لاین ارمنستان با مرکز شهر تنها ۱۵ دقیقه است و به راحتی با تاکسی و یا ون‌های مخصوص گردشگران می‌توانید به آنجا برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “تایلند شمالی بهتر است یا تایلند جنوبی؟” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بیش از نیمی از گردشگران جهان اکنون به دنبال مقاصد امن گردشگری برای سفرهای دوران پساکرونا هستند.
 

چند ماهی است که کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا، در تمام جهان پخش شده و همه گردشگران را مجبور به خانه‌نشینی کرده است؛ اما اکنون زمزمه باز شدن مرز بعضی از کشورها به روی مسافران به گوش می‌رسد. شاید شما نیز به دنبال نام کشورهایی که اولین داوطلب میزبانی سفرهای پساکرونا هستند، باشید. مقصدهای توریستی بعد از کرونا را در مجله دلتا بشناسید.

سفر به تفلیس گرجستان 

 

گرجستان یکی از آن کشورهایی است که به نسبت دیگر کشورها، کمتر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. جالب است که بدانید تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در گرجستان ۲۶۰ برابر کمتر از بعضی از کشورهای اروپایی است. اتفاقا قرار است که مرزهای کشور گرجستان در تاریخ ۱ جولای (۱۱ تیر) بازگشایی و مقررات خاصی برای کنترل شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شوند تا گردشگران در تور تفلیس در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا نباشند.

سفر به جزیره کورفو در یونان

 

جزیره کورفو در یونان از مقصدهای توریستی بعد از کرونا است که سفر به آن برای از بین بردن استرس های دوران کرونا بسیار مفید خواهد بود. خوب است این را هم بدانید که یونان یکی از آن کشورهای اروپایی است که کمتر با ویروس کرونا درگیر شده است و تعداد مبتلایان آن ۵۰ بار کمتر از تعداد مبتلایان یک سری از کشورهای اروپایی است. نکته دیگر اینکه نسبت تعداد تخت های بیمارستانی به جمعیت یونان بیشتر از نسبت تعداد تخت‌های بیمارستانی دیگر کشورهای اروپا به نسبت جمعیتشان است و به همین خاطر هست که سیستم بهداشت و درمان یونان در طی شیوع ویروس کرونا آنقدرها آشفته نشد و کنترل بیماران ویروس کرونا در یونان کار ساده‌تری بود.

سفر به کاوتات در کرواسی

 

کاوتات یکی از جالب‌ترین مقاصد گردشگری کرواسی است و همیشه سلبریتی‌ها و افراد مشهور، زوج‌های جوان، خانواده‌ها و دوستداران فرهنگ، طبیعت و ورزش‌های آبی از سفر به آن استقبال می‌کنند. خوشبختانه باید بگوییم که کرواسی نیز به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر با ویروس کرونا درگیر شده است و تعداد مبتلایان آن به نسبت هر یک میلیون نفر جمعیتی که دارد، ۲۰ برابر کمتر از هر کشور اروپایی دیگری است. نکته دیگر اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی کرواسی هم زیاد است و این شهری که ما در موردش صحبت می‌کنیم پر از ویلاهای شخصی، آپارتمان‌های توریستی و هتل‌های خانوادگی کوچک است و اقامت در آن ها در دوران شیوع ویروس کرونا از هر نظر امن است.

سفر به جزایر مادیرا در پرتغال

 

اول از همه این را بگوییم که در جزایر مادیرا هیچ مرگ و میری ناشی از ویروس کرونا ثبت نشده و این نشان می‌دهد که جزایر مادیرا یک مقصد گردشگری امن برای سفرهای بعد از کرونا است. خوب است این را هم بدانید که جزایر مادیرا بسیار سواحل زیبایی دارد و حتی در زمستان نیز آفتابی هستد. نکته دیگر اینکه جزایر مادیرا برای تماشای پرندگان و برای طبیعت گردی محبوب بوده و با این حساب اگر شما یک سفر تابستانی به جزایر مادیرا را ترتیب دهید، انتخاب بسیار شایسته‌ای را انجام داده‌اید. اگر هم دلتان می‌خواهد که برای فصل پاییز و زمستان یک سفر خارجی برای خودتان برنامه ریزی کنید، بهتر است که سفر به جزایر مادیرا را در گوشه ذهنتان داشته باشید و حتما به صورت جدی به آن فکر کنید.

سفر به جزایر آزور در پرتغال

 

اگر در دوران کرونا در قرنطینه بوده‌اید و از قرنطینه خسته شده‌اید، بهتر است که یک سفر به جزایر آزور پرتغال داشته باشید تا هم کمی از ویروس کرونا و استرس‌های ناشی از آن دور شوید و هم کمی در طبیعت وقت گذرانی کنید. اگر عاشق طبیعت‌گردی و گیاهان و جانوران هستید و از اینکه دلفین‌ها و وال‌ها را تماشا کنید و به این علاقه دارید که محصولات محلی و غذاهای محلی را تست کنید، مطمئنا از سفر به جزایر آزور در پرتغال لذت خواهید برد. خوبی جزایر آزور این است که در آن ویلاهای شخصی و آپارتمان‌های توریستی و هتل‌های کوچک خانوادگی متعددی ساخته شده است و با این اوصاف می‌توان گفت که جزایر آزور نیز مقصد گردشگری ایده‌آلی برای سفرهای بعد از کرونا است.

سفر به پروزا در یونان

 

اگر مایلید بعد از کرونا به یک شهر ساحلی و آفتابی سفر کرده و در یک ویلا یا یک هتل ساحلی اقامت کنید، بهتر است که به پروزا در یونان سفر کنید. مطمئن باشید که پروزا یکی از بهترین مقاصد گردشگری امن اروپا در زمان شیوع ویروس کرونا است. یونان یکی از آن کشورهای اروپایی است که کمتر از کشورهای دیگر با ویروس کرونا درگیر شده  و این یعنی سفر به شهرهای مختلف یونان در زمان شیوع ویروس کرونا کاری عاقلانه و منطقی است. خوب است این را هم بدانید که شهر پروزا یکی از طولانی ترین سواحل اروپا را دارد. این ساحل که ساحل مونولیتهی نام دارد، ۲۲ کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض دارد و به راحتی می‌توانید در آن فاصله اجتماعی را با دیگر توریستان حفظ کنید و از این بابت با مشکل مواجه نخواهید شد. نکته دیگر اینکه در سواحل پروزا همه نکات بهداشتی برای کنترل شیوع ویروس کرونا رعایت شده است و ۴ متر بین هر کدام از چترهای ساحلی فاصله گذاشته شده است و فیلترهای هوایی اتاق‌های هتل‌ها نیز بعد از ترک هر توریست، عوض می‌شود. از طرفی این را هم خوب است بدانید که در اطراف پروزا ۳ بیمارستان وجود دارد که آماده سرویس‌دهی هستند و اگر خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش بیاید، سریع به او رسیدگی می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”شگفتی های طبیعت که هوش از سرتان می‌برد!” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مرداب هسل در دل جنگل‌های مشعل با درختان سر به فلک کشیده واقع شده و با زیبایی بی‌نظیرش مقصد بسیاری از گردشگران شده است. 
 
تالاب هسل در ۱۰ کیلومتری جاده چالوس و در میان جنگل‌های سرسبز پنهان شده است. این مرداب از رویایی ترین جاذبه‌هایی است که در شمال کشور خواهید دید چراکه هر زمانی که به این تالاب سفر کنید رنگ مرداب متفاوت خواهد بود. با بخش گردشگری مجله دلتا و پرسه‌ا‌ی کوتاه در اطراف مرداب هسل همراه باشید.
شاید در لحظه اول تشخیص ندهید که این سطح رنگین که ترکیبی از رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز دارد، یک تالاب است؛ محدوده‌ای که از فاصله دور شبیه دشتی پر از گل به چشم می‌رسد. رنگ آب این آبگیر، ترکیبی از رنگ‌های سبز و نارنجی و سرخ است که البته رنگ سرخ بر آن غلبه دارد و هرچه به مرکز آن نزدیک می‌شوید، رنگ قرمز متمایزتری می‌بینید که با پس‌زمینه سبز قلب شما را به وجد می‌آورد. این مرداب بیضی شکل است و عمق آن در نقاط مختلف متغیر است که در بعضی قسمت ها به ۱۵ متر می‌رسد. بخشی از آب مرداب هسل از طریق چشمه‌های این تالاب تامین می‌شود و بارانی که از نیمه پاییز تا نیمه بهار می‌بارد، این آبگیر را پر می‌کند.
 

اگر در بهار و تابستان به هسل بروید مرداب به رنگ سبز زمردی خواهد بود. اما زیبایی اصلی مرداب هسل خودش را در فصل پاییز و زمستان نشان می دهد! جلبک‌ها به رنگ قرمز آجری و نارنجی تغییر می‌کنند از همین رو مرداب به رنگ قرمز در می آید که در کنار درختان سبز و سنگ‌ها، منظره‌ای خیره‌کننده و شگفت‌انگیز به ما هدیه می‌کند.

 

پوشش گیاهی

این تالاب در دل جنگل مشعل یا به طور دقیق‌تر جنگل مشعل موزی قرار گرفته است. البته این جنگل نام‌های دیگری مثل جنگل «فین» یا محمدآباد نیز دارد. جنگل از جنوب به جنگل های «سوته لار» و منطقه «کردشت»، از شمال به گاوسرای قدیمی مشعل و منطقه مشعل موزی می رسد.

در مسیر پیاده روی به سوی مرداب درختان ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و بعضی درختان میوه جنگلی مانند سیب ترش جنگلی، انگور جنگلی، انجیر، انار و انواعی از گیاهان دارویی مثل بابونه، «فشکی واش»، «زِمِنج» می‌بینید. اگر قصد شب‌مانی دارید، می‌توانید در فاصله مناسبی از مرداب کمپ بزنید.

 

آب و هوای مرداب هسل

جنگل مشعل یا فین از مناطقی است که تغییر آب و هوای آن شما را گیج خواهد کرد! ممکن است در یک لحظه آفتاب باشد و در لحظه دیگر آب و هوا به طور کامل عوض شود و زیر باران بمانید! اگر می خواهید به این مرداب خیره‌کننده سفر کنید بارانی و لباس مناسب به همراه خود داشته باشید تا غافلگیر نشوید.

در سفر به مرداب هسل چه چیزهایی همراه داشته باشیم؟

دوربین عکاسی! بی شک دلتان نمی‌خواهد دست خالی و بدون هیچ عکسی از مرداب هسل برگردید. عکس‌های بی‌نظیری می‌توانید با طبیعت چشم‌نواز و جذاب این مرداب و جنگل فین بگیرید. شما یک پیاده روی طولانی برای رسیدن به مرداب هسل خواهید داشت. بنابراین کوله‌ای مناسب همراه خود داشته باشید و وسایل لازم خود همچون وعده غذایی، یک دست لباس گرم، بارانی، عینک در آن قرار دهید. کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید تا در طول مسیر اذیت نشوید.

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان سفر به این تالاب، پاییز خواهد بود. زمانی که مرداب هسل به رنگ قرمز آجری و نارنجی در می‌آید تا در کنار شاخ و برگ انبوه درختان، چشم‌اندازی بی نظیر را برای شما به ارمغان آورد. سکوت بی نظیر این مرداب وهم عجیبی به فضا می‌بخشد و تنها شما صدای پرندگان را می‌شنوید و گاهی صدای وزق و قورباغه! تصور کنید باران بیاید بی‌شک ترکیب بوی خاک باران خورده با این فضای خیره‌کننده شما را مدهوش خود می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “قلعه رودخان؛ بزرگترین قلعه آجری ایران” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رشد قیمت مسکن که با کاهش توان خرید متقاضیان واقعی همراه شده، این گروه از خریداران را به سمت بازار اجاره سوق و این بازار را رونق داده است.
 

براساس آمار اتحادیه املاک از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ تعداد ۴۲ هزار و ۹۵۶ اجاره نامه در کل کشور منعقد شده که در مقایسه با ماه قبل ۲۷ درصد و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است. البته نرخ پیشنهادی اجاره در شهر تهران نیز با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش مجله دلتا در شهر تهران از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ تعداد ۹۸۴۵ قرارداد اجاره به امضا رسیده که از افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با اردیبهشت‌ماه امسال و کاهش ۹ درصدی نسبت به همین زمان در خرداد سال گذشته حکایت دارد. عمده واحدهای خالی نیز که اکنون آگهی شده‌اند بالای ۸۰ متر مربع مساحت دارند و بیشتر در مناطق شمالی تهران واقع شده‌اند. واسطه‌های ملکی می‌گویند که عادی انگاشتن ویروس کرونا در افزایش جابجایی مستاجران تاثیرگذار بوده است.

ثبات معاملات مسکن در کشور

در بخش خرید و فروش با وجود افزایش ۱۵ درصدی قراردادها در شهر تهران، معاملات در کل کشور فقط یک درصد رشد داشته است. آمارها نشان می‌دهد از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ بالغ بر ۵۳ هزار و ۱۹ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که از افزایش یک درصدی نسبت به اردیبهشت امسال و رشد ۳۶ درصدی نسبت به خرداد سال گذشته حکایت دارد.

در شهر تهران نیز طی این مدت بالغ بر ۹۸۱۲ قرارداد فروش ملک منعقد شده که رشد ۱۵ و ۵۶ درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

اهتمام دولت برای ساماندهی بازار مسکن

افزایش تورم و رشد قیمت ارز، انتظارات تورمی در بازار مسکن را افزایش داده که منجر به بالا رفتن خریدهای سفته بازانه و سرمایه‌گذارانه در بخش ملک شده است. با افزایش بی‌قاعده نرخ های پیشنهادی اجاره در شهر تهران تصمیماتی در ستاد اقتصادی دولت برای کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار فروش و اجاره اتخاذ شد.

از طرف دیگر پلیس در روزهای اخیر اعلام کرد که اگر دستوری به آنها داده شود برای مقابله با موارد تخلف و سودجویی در بازار مسکن آماده است؛ موضوعی که کارشناسان معتقدند به دلیل کثرت عرضه و تقاضا در بخش ملک، نه تنها قابلیت اجرایی ندارد بلکه می‌تواند به فرار سرمایه ها و کاهش و ساخت و ساز منجر شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “فرار از مالیات خانه‌های خالی کلید خورد!” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، هزینه دریافت وام خرید مسکن با احتساب میانگین قیمت هر برگه ۵۵ هزار تومان، به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
 

همزمان با آغاز معاملات مسکن در اردیبهشت ماه و آغاز فعالیت مجدد بنگاه‌های مشاوران املاک که ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به دلیل کرونا، کسب و کار خود را متوقف کرده بودند، در ماه‌های اردیبهشت و نیمه نخست خرداد، بازار مسکن با انباشت تقاضا روبه رو شد و این موضوع، افزایش استقبال از دریافت وام مسکن و رشد قیمت اوراق گواهی حق تقدم تا حدود ۸۸ هزار تومان در بازه ۴۵ روزه را به دنبال داشت.

به گزارش مجله دلتا با این حال روند نزولی قیمت اوراق گواهی حق تقدم با اقداماتی از قبیل تمدید اعتبار تعدادی از برگه‌های تاریخ منقضی شده از سوی بانک عامل بخش مسکن و نیز افزایش عرضه سایر برگه‌ها از سوی دارندگان اوراق تسهیلات مسکن با تصور ثابت ماندن قیمت‌های کانال ۸۰ هزار تومانی این اوراق، در ۲ هفته اخیر آغاز شد و سبب شد تابلوی اوراق تسهیلات مسکن در دو هفته گذشته قرمزپوش بوده و همه نمادهای زیرمجموعه تسه، تقریبا هر روز کف دامنه نوسان (منفی ۵ درصد) را ثبت کردند.

همین موضوع موجب شده تا در معاملات چهارشنبه ۲۸ خرداد اوراق تسهیلات مسکن، میانگین قیمت هر برگه در بازه ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان در نوسان باشد. چند نماد محدود نیز تا ۵۴ هزار تومان در حال فروش هستند و تعدادی از نمادهای معاملاتی تسه هم به ۵۷ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

 

حجم برگه‌های عرضه شده نیز در این دو هفته به شدت افزایش یافته و روزانه بین ۷۰ تا ۱۶۰ هزار برگه تنها برای تسه ۹۹۰۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت امسال) رد و بدل می‌شد. در سایر نمادهای تسه نیز میزان عرضه اوراق در نیمه دوم خرداد ماه از میانگین فروش روزانه اوراق تسهیلات مسکن در زمستان سال گذشته، همواره بیشتر بوده است. در معاملات روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه حدود ۸۰ هزار برگه تسه ۹۹۰۲ به فروش رسید و تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه سال قبل) با ۲۰ هزار برگه، تسه ۹۸۱۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند سال قبل) با ۱۰ هزار برگه و تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین امسال) با حدود ۷ هزار برگه جز پُرفروش‌ترین‌ها بودند.

با این کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، هزینه دریافت وام خرید مسکن هم کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون هزینه دریافت وام مسکن زوجین تهرانی (۲۴۰ میلیون تومان) که نیازمند خرید ۴۸۰ برگه از سوی متقاضی دریافت این تسهیلات است، با احتساب میانگین قیمت هر برگه ۵۵ هزار تومان، به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ این در حالی است که در اردیبهشت و نیمه نخست خرداد امسال، هزینه دریافت این تسهیلات تا حدود ۴۰ میلیون تومان هم رسیده بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “مالیات خانه‌های خالی، مسکن را ارزان می‌کند؟” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به عقیده برخی از کارشناسان مسکن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی اهرمی بازدارنده برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ در بازار مسکن است.
 

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، با اشاره به پیشنهاداتی که برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی مطرح شده، اظهار کرد: اگر واقعا شاهد اجرای چنین طرحی باشیم تاثیر بسزایی در کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا بابک مرادی با بیان اینکه عمده خانه‌های خالی شناسایی شده در کشور مربوط به چند کلانشهر بزرگ است، عنوان کرد: بیشترین تاثیر اخذ مالیات از خانه‌های خالی در همین شهرهای بزرگ خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی بر خانه‌های خالی مالیات بسته شود، مالکان مجبور خواهند شد یا خانه را بفروشند یا رهن و اجاره بدهند و با این روند شاهد افزایش عرضه مسکن خواهیم بود که به دنیال آن کاهش قیمت رخ می‌دهد.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه شناسایی خانه‌های خالی را نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل دانست و افزود: البته همکاری خود مردم نیز برای معرفی خانه‌های خالی نیاز است، بگونه‌ای که هر کس در محدوده زندگی خود هر خانه خالی را که می‌شناسد، معرفی کند.

مرادی درباره اینکه چرا برخی افراد خانه‌های خود را خالی می‌گذارند نیز خاطرنشان کرد: عمده این افراد ملک را با هدف سرمایه‌گذاری خریده‌اند و آن را نگه می‌دارند تا ارزشش بیشتر شود که حدود ۹۰ درصد سهم خانه‌های خالی مربوط به همین بخش است.

وی تاکید کرد: برخی از افراد نیز منزل تازه ساز را تا زمانی‌ که قصد فروش آن را داشته باشند رهن و اجاره نمی‌دهند، زیرا خانه نوساز و کلید نخورده با قیمت بیشتری فروش می‌رود.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت خانه‌های خالی در کرمانشاه داشت و افزود: اگر از واحدهای مسکونی در حال ساخت خصوصا در مناطق حاشیه شهر صرف نظر کنیم، آمار خانه‌های خالی در کرمانشاه چندان بالا نیست.

مرادی برآورد کرد سهم خانه‌های خالی از تعداد واحدهای مسکونی کرمانشاه حداکثر پنج تا شش درصد باشد و گفت: با همین تعداد نیز اخذ مالیت از خانه‌های خالی بر بهبود وضعیت بازار مسکن در کرمانشاه بی‌تاثیر نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “فرار از مالیات خانه‌های خالی کلید خورد!” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از تابستان امسال و همزمان با آغاز فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.
 

با آغاز فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور و اخذ مالیات از خانه‌های خالی، به نظر می‌رسد از تابستان امسال مدل جدیدی از فرارهای مالیاتی با عنوان فرار از مالیات بر خانه‌های خالی در اشکال و روش‌های مختلف نمود پیدا کند. با اوج گرفتن بحث مالیات ستانی از خانه‌های خالی، برخی مالکان این واحدها در قبال تنظیم قراردادهای اجاره صوری به مشاوران املاک پیشنهاد ارقام عجیب و غریب ارایه می‌دهند.

به گزارش مجله دلتا محمود علیزاده، معاون فنی و مالیاتی با بیان اینکه از سال ۹۵ باید ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اجرا می‌شده درباره صحت وضعیت این خانه‌ها اظهار داشت: علاوه بر سامانه اسکان، شناسایی فیزیکی و حضوری از محل واحدهای خالی از سکنه نیز انجام می‌شود.

به گفته معاون سازمان امور مالیاتی، اگر ارزش اجاری ملک در یک محله مثلا ماهیانه ۵ میلیون تومان تعیین شود، درآمد موجر در پایان سال ۶۰ میلیون تومان است؛ حال اگر این واحد خالی باشد، در پایان سال دوم، ۳۰ میلیون تومان، سال سوم ۶۰ و سال چهارم به بعد ۹۰ میلیون تومان از مالک واحد خالی، مالیات دریافت می‌شود.

زنگ خطر برای مالکان

همه این موارد، سبب شده تا زنگ خطر برای مالکان خانه‌های خالی به صدا درآید؛ خصوصا که بخش زیادی از ۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه پایتخت، در مناطق گران قیمت و لوکس تهران قرار دارد که ارزش اجاری آنها بسیار بالا بوده و مالیاتی که باید پرداخت شود، ارقام سنگینی خواهد بود.

در صورتی که اگر مالک واحد خالی بخواهد با تعرفه کنونی حق کمیسیون مشاوران املاک، قرارداد صوری امضا کند، ۲۵ درصد رقم اجاره ماهیانه از طرفین اخذ می‌شود که در معاملات صوری، طرفین، یک نفر است؛ هر چند که معمولا در قراردادهای صوری، آنچه در قرارداد ثبت می‌شود، با آنچه دو طرف بر سر آن توافق می‌کنند، متفاوت است؛ با توجه به اینکه تحریر و ثبت چنین قراردادهایی به دلیل غیر قانونی بودن، مخاطراتی برای مشاور املاک در پی دارد، لذا معمولا آنچه با مالک تفاهم می‌شود، خیلی بیشتر از تعرفه مصوب کارمزد خواهد بود. اما در هر صورت، باز هم برای مالک، پرداخت حق التحریر قرارداد به مشاور املاک، به‌صرفه‌تر از پرداخت مالیات است.

اقتصاد زیرزمینی به بازار مسکن هم رسوخ کرد؟

برخی گزارش‌های میدانی حاکی است تعدادی از مشاوران املاک تهران در برخی مناطق شمالی پایتخت و نیز منطقه ۲۲ که واحدهای خالی زیادی دارند، با مالکان هم سو شده و برای آنها قرارداد اجاره صوری تنظیم می‌کنند؛ این قراردادها در سامانه املاک و مستغلات نیز به ثبت می‌رسد تا مشمول دیتاهای موجود در سامانه اسکان قرار نشوند.

همچنین گفته شده برخی از مشاوران املاک، از برخی افراد کارت ملی اجاره می‌کنند تا کد ملی مستاجر که در سامانه به ثبت می‌رسد، با اخطار عدم شناسایی کد ملی، مواجه نشود.

پیشنهادهای وسوسه‌انگیز به مشاوران املاک

بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد، کم و بیش تعداد محدودی از مشاوران املاک با این ترفند آشنا شده‌اند که البته عامل اصلی شناخت آنها برای ورود به این موضوع، پیشنهادهایی بوده که مالکان واحدهای مسکونی خالی از ترس مشمول مالیات شدن، به مشاور املاک داده است.

یک مشاور املاک در خیابان اندرزگو اظهار داشت: اخیراا یک انبوه ساز که سه سال از ساخت یکی از مجتمع‌های مسکونی اش گذشته ولی نتوانسته تعدادی از واحدها را به فروش برساند، از این واسطه ملکی درخواست کرده تا با صدور قراردادهای اجاره صوری برای این چند واحد و ثبت آنها در سامانه املاک و مستغلات، از شمول مالیات بر خانه‌های خالی خارج شود.

این مشاور املاک افزود: با توجه به اینکه لازم است برای تهیه قرارداد اجاره، کد ملی و کد پستی موجر و مستاجر ذکر شود، از پذیرش این درخواست سر باز زدم ولی برخی همکاران به من می‌گفتند امکان دریافت کارت ملی اجاره‌ای وجود دارد و می‌توان در فضای مجازی افرادی را یافت که کارت ملی خود را اجاره می‌دهند.

همچنین یک مشاور املاک در خیابان میرداماد نیز می‌گوید: اخیرا اعضای هیات مدیره یک مجتمع اداری که واحدهای این مجتمع را با کاربری مسکونی احداث کرده ولی تعدادی از واحدهای آن خالی مانده‌اند، از چند مشاور املاک واقع در آن منطقه خواسته‌اند تا قراردادهای اجاره صوری برای آنها با پیشنهادهایی وسوسه انگیز تنظیم کنند. علت واگذاری این قراردادها به چند مشاور نیز برای آن بوده تا ردی از آنها باقی نماند.

البته به نظر می‌رسد با توجه به اینکه قرار است قانون مالیات بر خانه‌های خالی، به واحدهایی که از سال ۹۵ به بعد خالی بوده‌اند تعلق گیرد، لذا تهیه چنین قراردادهایی به سختی می‌تواند مانع از شمول مالیات شدن این واحدها شود؛ البته این اتفاق در صورتی است که سامانه املاک و اسکان بتواند واحدهای خالی مانده از سکنه در ۳ سال گذشته را شناسایی کند؛ در غیر این صورت، ترفند اخیر مالکان این واحدها، می‌تواند کارساز باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک: تکذیب می‌کنیم

مصطفی قلی خسروی با تکذیب این موضوع، اظهار داشت: مشاوران املاک سقف تعداد معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات دارند.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک با مراجع قضایی هماهنگ شده تا با مشاوران املاکی که در بازار مسکن اخلال ایجاد می‌کنند، مقابله کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آپارتمان‌های معمولی و قیمت‌های نجومی” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سهروردی شمالی از محله‌های گران‎قیمت و لوکس منطقه 7 شهر تهران بوده که کاربری مسکونی و تجاری آن، متقاضیان بسیاری را به این منطقه جذب کرده است.
 

سهروردی شمالی، محله‌ای واقع در منطقه ۷ شهرداری تهران، از معدود محله‌های مرکز شهر است که علی‌رغم مجاورت با مناطق پرتردد پایتخت، دنج و آرام به نظر می‌رسد. خیابان سهروردی شمالی، از محدوده پل سید خندان و بزرگراه رسالت در شمال آغاز می‌شود و در ادامه مسیر به سمت جنوب با عبور از خیابان‌های خرمشهر، هویزه، بهشتی و مطهری در نهایت در جنوبی‌ترین نقطه به خیابان بهار شیراز می‌رسد. دسترسی آسان سهروردی شمالی به سایر نقاط شهر تهران در کنار موقعیت ایده‌آل این محله از لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، خرید خانه در سهروردی شمالی را افزایش داده است. مجله دلتا در محله‌‌گردی خود به سهروردی شمالی رفته و قیمت روز خرید آپارتمان در این محدوده را بررسی است. با ما همراه باشید.

دسترسی به سهروردی شمالی

ایستگاه‌های متروی سهروردی و  شهید قدوسی در این محله واقع شده است. مصلی، شهید بهشتی، مفتح و هفت تیر نیز از ایستگاه‌های مترو در اطراف محله سهروردی شمالی است. علاوه بر مترو، خطوط تاکسیرانی ویژه و بیسیم، حمل و نقل در این منطقه را پوشش می‌دهد. از ایستگاه تاکسی واقع در زیر پل سیدخندان به تمام نقاط تهران شرق، غرب، شمال و جنوب خط تاکسی وجود دارد. ایستگاه اتوبوس باغ صبا از نزدیک‌‎ترین ایستگاه‌های این محله برای جابه‌جایی درون شهری است. از مهم‌ترین دسترسی‌های این محله نیز می‌توان به معابر زیر اشاره کرد که نقش کلیدی در تردد شهروندان و ساکنان این محله ایفا می‌کنند.
  • بزرگراه رسالت مسیر شرق به غرب
  • خیابان ارسباران (جلفا)
  • بزرگراه رسالت مسیر غرب به شرق
  • خیابان شریعتی
  • خیابان سهروردی شمالی مسیر شمال به جنوب به صورت یک طرفه از پل سیدخندان تا میدان شهید قندی (پالیزی)
  • خیابان سهروردی شمالی به صورت دو طرفه از میدان شهید قندی تا خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان سهروردی جنوبی
  • خیابان خرمشهر (آپادانا)
  • خیابان بهشتی (عباس آباد)
  • خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان بهار شیراز
جایگاه شماره ۱۳۳ اختصاصی سهروردی و پمپ بنزین خرمشهر واقع در آپادانا از جمله مراکز سوخت‌رسانی است که در صورت نیاز می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

مراکز تفریحی

محله سهروردی شمالی از لحاظ برخورداری از سرانه فضای سبز نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند. با خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در سهروردی به بوستان بهشت مادران و پارک اندیشه دسترسی خوبی خواهید داشت. فرهنگسرا و کتابخانه اندیشه نیز در همسایگی پارک اندیشه می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشد. فرهنگسرای ارسباران در شمال پل سیدخندان و سینما آزادی در خیابان شهید بهشتی نیز از دیگر مراکز تفریحی این محدوده محسوب می‎شوند.

 

مراکز خرید

مرکز خرید اندیشه تهران واقع در میدان پالیزی انتخاب خوبی برای خرید خانم‌ها است. در جنوب میدان پالیزی، آب میوه  و اغذیه فروشی‌های متعددی وجود دارد که در جوار پاساژ اندیشه در همین محدوده قرار دارند. علاوه بر این سهروردی شمالی بورس تزئینات داخلی ساختمان، کابینت، فروشگاه‌های بزرگ قفل و لولا و یراق‌آلات است که ، رفت و آمد به این این خیابان را در طول روز افزایش می‌دهد.

بافت مسکونی و قیمت ملک در سهروردی شمالی

یکی از نکات جالب در خصوص بازار ملکی منطقه ۷، قرار گرفتن محله‌های ارزان و لوکس در کنار یکدیگر است. کاربری محله سهروردی که در دسته مناطق گران‎قیمت و لوکس این محله طبقه‌بندی می‌شود، تجاری و مسکونی است. دلیل ارزش بالای آپارتمان در سهروردی شمالی از یک سو ناشی از لوکس‌سازی در این محله و از سوی دیگر به دلیل غلبه کاربری مسکونی بر کاربری‌های اداری در این محدوده بوده است.  هر چه از نیمه شمالی سهروردی شمالی به سمت خیابان بهشتی نزدیک‌تر شویم بر کاربری‌های اداری و تجاری افزوده می‌شود.

در سهروردی شمالی واحدهای مسکونی نوساز به ازای هر متر مربع تا ۳۴ میلیون تومان نیز ارزش‎گذاری می‌شوند. قیمت هر متر مربع از واحدهای قدیمی ۲۰ سال ساخت و بیشتر نیز ۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان است. برای اطلاع دقیق از قیمت روز خرید خانه در سهروردی شمالی و دیگر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در محله‌های دیگر تهران “خرید آپارتمان در میدان پالیزی” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
واسطه‌های ملکی می‌گویند با وجود‌ قرار گرفتن د‌ر آستانه فصل پرمعامله بازار مسکن، مالکان فعلا رغبت چند‌انی به عرضه آپارتمان تازه‌ساز نشان نمی‌دهند.
 
نگاهی به آگهی های فروش آپارتمان نوساز نشان می‌دهد که عرضه این آپارتمان‌ها د‌ر مقایسه با فرورد‌ین و ارد‌یبهشت افزایش محسوسی د‌اشته است، اما این افزایش به حد‌ی نیست که د‌امنه انتخاب مناسبی را د‌ر اختیار متقاضیان خرید‌ مسکن قرار د‌هد‌ و آنها بتوانند‌ از میان چند‌ گزینه نسبتا مطلوب، بهترین گزینه را که با شرایط، بود‌جه و میل آنها تناسب د‌ارد‌ انتخاب کنند‌.
به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی معتقد‌ند‌ ایجاد‌ برخی انتظارات تورمی د‌ر فروشند‌گان مسکن به د‌نبال نوسان نرخ د‌لار د‌ر هفته‌های اخیر سبب شد‌ه آنها با وجود‌ قرار گرفتن د‌ر آستانه فصل پرمعامله بازار مسکن، فعلا رغبت چند‌انی به عرضه نشان ند‌هند‌.

تحقیقات مید‌انی از بازار مسکن حاکی از این است که رویه تک‌فروشی آپارتمان‌های نوساز همچنان د‌ر بازار مسکن حاکم است و سازند‌ه‌ها صرفا برای تامین مالی پروژه‌های بعد‌ی خود‌ یا پرد‌اخت بد‌هی‌های قبلی ناگزیر به فروش فقط یکی از واحد‌های تکمیل شد‌ه خود‌ د‌ر هر ساختمان می‌شوند‌، اما د‌ر عین حال د‌ر مناطق لوکس بازار به ویژه د‌ر منطقه یک، عرضه یکجای تمام واحد‌های کلید‌نخورد‌ه صورت گرفته و د‌ر آگهی های فروش آپارتمان نوساز موجود‌ مشاهد‌ه می‌شود‌.

البته قیمت پیشنهاد‌ی فروش این آپارتمان‌ها فراتر از سقف قیمت معاملات قبلی تعیین شد‌ه است، چراکه مالک و سازند‌ه با این نوع قیمت‌گذاری عملا نگرانی خود‌ را از بابت متضرر شد‌ن از ناحیه تورم ملکی ظرف ماه‌های آتی جبران می‌کنند‌. قیمت‌های پیشنهاد‌ی فروش آپارتمان‌هایی که یکجا آگهی شد‌ه‌اند‌ از د‌ید‌گاه واسطه‌های ملکی نیز «بسیار تند‌» تلقی می‌شود‌ و بعید‌ است متقاضیان مصرفی مسکن، حتی از طبقه مرفه، رغبتی به خرید‌ د‌ر این سطوح قیمتی نشان د‌هند‌.

د‌ر مقابل تحلیل برخی از سازند‌ه‌ها نیز این است که آن د‌سته از متقاضیان مصرفی املاک لوکس که قصد‌ خرید‌ چنین املاکی را برای سکونت د‌ارند‌، با توجه به سطح بالای بود‌جه‌ای که برای خرید‌ مسکن د‌ر نظر گرفته‌اند‌، چانه‌زنی چند‌انی روی قیمت‌های پیشنهاد‌ی نخواهند‌ د‌اشت. بنابراین آنها به این امید‌ قیمت‌های پیشنهاد‌ی خود‌ را تند‌تر از محد‌ود‌ه قیمتی معاملات اخیر بازار تعیین کرد‌ه‌اند‌. د‌ر هفته‌های آتی مشخص می‌شود‌ کد‌ام‌یک از این د‌و د‌ید‌گاه به صحت نزد‌یک‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آپارتمان‌های معمولی و قیمت‌های نجومی” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قلعه رودخان بزرگترین قلعه آجری ایران در شمال کشور و در میان جنگل‌های هیرکانی گیلان واقع شده است.
 

بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن، بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده، خودنمایی می‌کند. این جاذبه دیدنی با نام قلعه رودخان ، دژ رودخان یا قلعه حسامی در پارک جنگلی قلعه رودخان قرار دارد و عنوان بزرگترین قلعه آجری ایران را به خود اختصاص داده است. قلعه رودخان فومن متعلق به دوره سلجوقیان است و برای دیدنش، ناگزیر خواهید شد دل به جنگل بزنید و یک مسیر سنگ فرش شده و پلکانی با چیزی در حدود ۱۰۰۰ پله را پشت سر بگذارید. مجله دلتا سفری کوتاه به این قلعه داشته باشید.

چرا قلعه رودخان؟

  • قلعه رودخان، بزرگترین قلعه آجری ایران است.
  • این قلعه برای مدتی میزبان میرزاکوچک خان جنگلی بوده است.
  • برای رسیدن به قلعه رودخان باید در دل جنگلی زیبا که در آن صدای جریان رودخانه به گوش می‌رسد پیاده‌روی کنید.
  • در ابتدای مسیر پیاده‌روی به سمت قلعه، با رستوران‌ها و کافه‌های محلی بسیاری مواجه می‌شوید که با غذاهای محلی، هوش از سرتان می‌برند.
  • غرفه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی و عکاسی با لباس‌های سنتی، حال و هوای خاصی به این مکان بخشیده‌اند.
  • فرصت تعامل با محلی‌ها و خرید محصولات آنها را در این مکان و در مسیر رسیدن به قلعه دارید.

تفریحات قلعه رودخان

همان‌گونه که گفتیم قلعه رودخان فومن تنها یک بنای تاریخی نیست و قرارگیری در دل جنگل، باعث شده که گشت‌وگذار شما تنها به بازدید از یک جاذبه تاریخی محدود نشود.

  • پیمودن مسیر قلعه رودخان: بعد از رسیدن به پارکینگ قلعه رودخان، باید از ماشین‌ها پیاده شوید و قدم زنان خودتان را به نقطه آغاز جنگل انبوه برسانید. در ابتدای مسیر، از یک گذرگاه سنگ‌فرش شده عبور می‌کنید که دو طرف آن رستوران‌های محلی، مغازه‌های فروش سوغات و… شما را به خود فرامی‌خوانند. بعد از عبور از این قسمت، کم‌کم سختی راه شروع می‌شود که باید از هزار پله بالا بروید.
  • رستوران‌های محلی: قبل از آنکه پله‌های مسیر آغاز شوند، به رستوران‌های متنوعی برخورد می‌کنید که هر کدام‌شان می‌توانند با غذاهای محلی میزبان شما باشند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک وعده غذای شمالی را در یکی از این رستوران‌ها امتحان کنید.
  • آتلیه با لباس‌های سنتی: در کنار رستوران‌ها می‌توانید از آتلیه عکاسی نیز استفاده کنید.

 

بخش‌های مختلف قلعه رودخان

  • وروردی قلعه

ورود به قلعه رودخان فومن از طریق دروازه اصلی انجام می‌شود که در ضلع شمالی قرار دارد و به سبب قرارگیری در شیب تند تپه و دو برج عظیم در دو طرف خود، کمتر در دسترس دشمنان قرار داشته است.

در دو طرف دروازه ورودی، دو سکو به ارتفاع ۱.۵ متر وجود دارد تا به عنوان محلی برای استقرار محافظین مورد استفاده قرار گیرند. این ورودی با بیش از ۳ متر ارتفاع، افراد را به یک راهرو هدایت می‌کند که در دو طرف آن، سکوهایی قرار دارد و به همین سبب می‌توان به آن نقش بارانداز (محلی برای استراحت) را داد. پس از عبور از این راهرو محوطه قلعه نمایان می‌شود و از آنجا با پشت سر گذاشتن چند پله سنگی می‌توان به سمت پشت بام بالای دروازه رفت. این مسیر شما را به داخل برج‌های دروازه نیز می‌رساند.

 

  • برج ها

در دو سوی دروازه، برج‌های بزرگی دیده می‌شوند که روزنه یا پنجره‌هایی برای نور و حفاظت از قلعه دارند. این برج‌ها از بیرون به شکل استوانه به نظر می‌رسند؛ اما اتاق‌هایی هشت‌ضلعی درون آنها وجود دارد. اندازه قطر و شکل این برج‌ها کمی با هم متفاوت است؛ اما نقشه داخلی آنها به یک صورت است.

همه برج‌های قلعه دارای سقف هستند و قادر بوده‌اند تا نگهبانان را از باد و باران و برف در امان نگه دارند. با ورود به برج‌ها متوجه وجود اجاق و دودکش در درون آنها می‌شوید که به منظور گرم شدن نگهبانان در سرمای زمستان تعبیه شده بودند.

  • شاه نشین

مهم‌ترین بنای قلعه در قسمت غربی، شاه‌نشین است که محل استقرار حکمران بوده و در فاصله ۲۰۰ متری از دروازه ورودی و بر بلندترین نقطه قلعه واقع شده است. این بنا از نظر شکل و ابعاد، متفاوت از سایر سازه‌های قلعه به نظر می‌رسد و دو بخش پایینی و بالایی و یک تراس، قسمت‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند. تراس این بنا محل خوبی برای نشستن و تماشای قلعه به شمار می‌رود و در آن می‌شود از مناظر اطراف نیز لذت برد.

امروزه بقایای زیادی از این بنا به چشم نمی‌خورد؛ اما بر اساس مطالعات در طبقه همکف آن دو اتاق و یک ایوان وجود داشته و ایوان مرکزی با راه‌پله‌ای به طبقه بالا راه می‌یافته است. اتاق فوقانی از درون به شکل یک هشت‌ضلعی بوده و از خارج به صورت نیم‌استوانه به نظر می‌رسیده است.

ویدئو:

 
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “غار پرآو؛ خطرناک‌ترین غار ایران” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آلانیا، از شهرهای ساحلی ترکیه، ترکیبی بی‌نظیر از دریا و جنگل است و با آرامش و منظره‌های تکرار نشدنی خود گزینه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران خواهد بود.
 

آلانیا از شهرهای تاریخی جنوب ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. سواحل وسیع  و زیبای شنی، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد و طبیعت بکر و زیبا، این شهر ساحلی را تبدیل به تفریحگاهی تابستانی پرطرفدار کرده است. مجله دلتا را با گشت و گذاری دلچسب در جاذبه های گردشگری آلانیا ورق بزنید.

 قلعه آلانیا 

 

جاذبه‌های گردشگری آلانیا را در آثار تاریخی بی‌نظیرش می‌توان جستجو کرد. یکی از این دیدنی‌ها، قلعه آلانیا است که تنها قلعه باقی مانده از دوران سلجوقی است. این قلعه شامل کلیسای آیا یورگی، مسجد سلطان سلیمان قانونی، آرامگاه سلطان آکشابه، حمام سلجوقی، اماکن باستانی، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء‌الدین، آب‌انبارهای کوچک و بزرگ، فانوس دریایی و زندان بوده و یک خزانه تاریخی است.

پس از گشت و گذار در فضای زیبا و تاریخی قلعه می‌توانید صبحانه یا نهار خود را در رستوران‌هایی که در مسیر و اطراف قلعه وجود دارد، میل کنید. بی‌شک منظره این رستوران‌ها به دریا و شهر آلانیا طعم دلچسب غذا‌ها را دو چندان خواهد کرد.

موزه کیزیل‌کولی

 

یکی دیگر از دیدنی‌های آلانیا موزه کیزیل‌کولی است. این برج ۵ طبقه یک اثر به جا مانده از دوران سلجوقی و مربوط به قرن سیزدهم است. در موزه می‌توانید انواع فرش، کالاهای خانگی، اسلحه و اشیاء ساخته شده با دست را که آثاری از عصر پالئولیتیک تا دوره عثمانی است، مشاهده کنید.

خرابه های محمودلار

 

خرابه‌های محمودلار آلانیا که کلیسای بزرگ نیز نامیده می‌شود در دامنه‌های کوتاه و بلند سواحل این شهر ساخته شده است. جاذبه‌های توریستی این شهر شامل کلیساها، حمام‌ها، آب انبارها، خانه‌های مسکونی‌، یک تئاتر کوچک، جاده‌های ستونی و عبادتگاه می‌شود.

مسجد امیر بدرالدین

 

مسجد امیر بدرالدین که امروز مسجد آندیزلی  Andızlı نیز نامیده می‌شود نام خود را از درخت سرو اطرافش گرفته است . مسجد آلانیا در سال ۱۲۲۷ به دستور امیر بدرالدین ساخته شد. در این مسجد یک مناره متوسط سنگی منحصر به فرد وجود دارد و منبر آن یکی از نمونه‌های جالب کنده‌کاری است.

ساحل پرتقال

 

لذت بردن از منظره زیبای پس زمینه کوه توروس یکی از برترین چشم‌اندازهای آلانیا به شمار می‌رود. در این ساحل نیز کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند، اما نکته عالی آن وجود ورزش های آبی مانند جت اسکی است که برای گردشگران تور آلانیا که به دنبال هیجان هستند گزینه بسیار مناسبی است. رودخانه دیم (Dim) در این ساحل به دریا می‌رسد و لذت شنا در آب سرد آمده از این رودخانه را دوچندان می‌کند. کف دریا در این ساحل  شنی و سنگی است و با شفافیت خود زیبایی بی‌نهایتی را به علاقه‌مندان هدیه می‌کند.

کلیسای آیا یورگی

 

این کلیسای کوچک که در داخل قلعه آلانیا قرار دارد و با نام آیا یورگی شناخته می‌شود، در قرن ششم میلادی ساخته شده و مربوط به دوره بیزانس است. این بنا جزو نادرترین بناهای دوره قبل از اسلامیت ترک‌ها به شمار می‌رود و با بالا رفتن اهمیت دینی در گذر زمان به کلیسای جامع درآمده است.

شهر تاریخی المپوس

 

شهر باستانی المپوس از شهرهای بسیار قدیمی و کهن آنتالیا محسوب می‌شود، قدمت این شهر باستانی را باستان‌شناسان به ۸۰ سال قبل از میلاد نسبت می‌دهند. این شهر باستانی چندین بار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و به شدت آسیب دید. اگر شما در تور آنتالیا به شهر باستانی المپوس بروید فقط ویرانه‌ای از شهر باستانی المپوس را مشاهده می‌کنید که با وجود این همه ویرانی، هنوز زیبایی خود را دارد.

خرابه های سیدرا

 

این شهر ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در محلی مابین کارگاجیک و سکی امروز، بالای یک تپه بنا شده است. نگاره‌های باقیمانده از شهر سیدرا حکایت از رومی بودن ساکنان این شهر می‌دهد.

ساحل کی‌قباد

 

ساحل کی‌قباد یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری آلانیا است. یکی از نکات برجسته این ساحل کم عمق بودن آب آن است، که آن را به جای خوبی برای شنای کودکان تبدیل می‌کند. ساکنان محلی به دلیل وجود گلهای فراوان در این ساحل در فصل بهار و تابستان به آن گل کاغذی Bougainville می‌گویند. فانوس دریایی آلانیا و مجسمه یادبود آتاتورک نیز در نزدیکی این ساحل قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “دیدنی‌های تایوان از نمای نزدیک” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اختیار مستاجران برای تعیین نسبت بین مبلغ رهن و اجاره ماهانه در بین آگهی‌های رهن و اجاره املاک مسکونی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
 
مشاهده تازه‌ترین آگهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران نشان می‌دهد، موجران بسیاری هستند که اختیار تعیین نسبت بین مبلغ ودیعه و اجاره‌بها را با افزودن قید «قابل تبدیل» به قیمت پیشنهادی خود، به مستاجران سپرده‌اند.
به گزارش مجله دلتا پیش از سال ۹۶ که نرخ سود در شبکه بانکی به‌طور غیررسمی از ۲۰ درصد فراتر می‌رفت و بازار معاملات ملکی نیز رکود چند ساله را تجربه می‌کرد، شرایط بازار اجاره نیز متاثر از این وضعیت قرار داشت و تعداد آپارتمان‌های رهن کامل نیز قابل توجه بود.

این در حالی است که شرایط بازار اجاره از اواخر سال ۹۶ به بعد با رونق معاملات مسکن شرایط متفاوتی به خود گرفت و دو مرحله جهش را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پشت سر گذاشت. در این مدت تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل، کاهش قابل توجهی در مقایسه با سال‌های گذشته داشت و این وضعیت برای مستاجرانی که همواره پرداخت ودیعه را به اجاره ماهانه ترجیح می‌دهند، دشوار بود. نرخ تورم که شتابان در حال افزایش بود، موجران را از پذیرش ودیعه بیشتر بازداشته و آنها را به دریافت اجاره‌های ماهانه بیشتر در ازای رهن کمتر ترغیب کرده بود.

بازار اجاره سال ۹۹ وضعیتی متفاوت از سال گذشته پیدا کرده است، طوری که به نظر می‌رسد شرایط به نفع مستاجران در حال بهبود است. این وضعیت در افزایش تعداد آپارتمان‌های رهن کامل عرضه شده به بازار و نیز افزودن قید «قابل تبدیل» به قیمت پیشنهادی آنها منعکس شده است؛ طوری که به نظر می‌رسد اختیار مستاجران برای تعیین نسبت بین مبلغ رهن و اجاره ماهانه افزایش چشمگیری پیدا کرده است. هم‌اکنون اغلب فایل‌های رهن کامل قید «قابل تبدیل» نیز دارند و این یعنی مستاجران می‌توانند از اجاره‌بهای صفر تا چند میلیون تومانی را برای قرارداد خود پیشنهاد کنند و مبلغ پیشنهادی موجر به ترکیبی از رهن و اجاره با فرمول هر ۱۰۰ هزار تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه تبدیل شود.

در جدول زیر جدیدترین آگهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “دریافت مالیات از خانه‌های ۱۵۰ متر به بالا” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سرزمین لبخندها با داشتن بازارهای پرشکوه، معابد زیبا، غذاهای پُر ادویه خیابانی و سواحل فراوان، مقصدی عالی و مناسب برای کل سال است.
دانستنی‌های سفر به تایلند

حرف سفر به تایلند که زده می‌شود همه یاد شهرهای ساحلی و پر از گردشگر آن مانند پوکت، بانکوک، پاتایا و … می‌افتند، مقاصدی فوق‌العاده زیبا که جاذبه‌های بی‌شماری دارند، اما شگفتی‌های سرزمین لبخندها در همین شهرها خلاصه نمی‌شود و تایلند شمالی نیز می‌تواند با جذابیت‌های خاص خود شما را شگفت‌زده کند. معمولا افرادی که به دنبال مسافرتی خنک‌تر به مقاصدی کوهستانی و جنگلی هستند، شمال تایلند را انتخاب می کنند. در دانستنی‌های سفر به تایلند با مجله دلتا همراه باشید تا تایلند شمالی و جنوبی را بیشتر به شما معرفی کنیم.

غذاهای تایلندی

تنوع غذاهای تایلندی به قدری بالا است که می‌توان آن را یکی از دلایل سفر به تایلند نام برد، اما باید بدانید که غذا در تایلند تا حد زیادی در هر ناحیه از کشور متفاوت است؛ بنابراین اگر هوس غذای تایلندیِ به خصوصی را کرده باشید که به منطقه‌ خاصی اختصاص دارد و شما منطقه‌ دیگری را برای سفر به تایلند انتخاب کرده باشید، احتمال دارد نام آن خوراک را در منوی غذاهای آن ناحیه پیدا نکنید.

آب و هوا، فرهنگ و سنت‌های محلی می‌تواند تاثیر بسیاری در نحوه‌ طبخ غذا و طعم آن داشته باشند؛ البته خوشبختانه بسیاری از غذاهای عالی این کشور را می‌توان در تمامی نواحی تایلند پیدا کرد و از این نظر جای نگرانی نیست.

غذای تایلند شمالی دانستنی‌های سفر به تایلند

غذاهای تایلند شمالی را با نام لانا (Lanna) یا ایسان (Isaan) می‌شناسند و تقریبا می‌توان گفت که فقط در شمال تایلند پیدا می‌شوند. البته در شهر بزرگی مانند بانکوک، تعدادی رستوران وجود دارد که تمام تلاش خود را به کار می‎برند تا غذاهای این ناحیه را با همان کیفیت بپزند اما در نهایت بهترین جا برای چشیدن این غذاها همان شمال تایلند است.

برنج چسبناک بخارپز شده یکی از غذاهای اصلی تایلند شمالی به حساب می‌آید و معمولا با سس فلفل قرمز و سبز خورده می‌شود. همچنین اگر به نقاط کوهستانی تایلند شمالی سفر کنید، بهتر است انتظار سرو غذاهای دریایی را نداشته باشید؛ زیرا این نواحی از سواحل کشور به دور بوده و انتقال این نوع غذا به این نواحی، سخت بوده و هزینه‌ بالایی را در بر دارد.

دوستداران غذاهای دریایی قطعا در تایلند جنوبی به وجد خواهند آمد. بیشتر این ناحیه از جمله شهر بانکوک به سواحل نزدیک بوده و بسیاری از مردم از طریق ماهیگیری کسب درآمد می‌کنند. طعم غذاها در جنوب تایلند معمولا تندتر و پر ادویه‌تر است. ترکیب برنج و سبزیجات (Khao Yum) و سوپ ماهی ترش و شیرین (Tom som pla krabok) از جمله غذاهای معروف تایلند جنوبی به شمار می‌رود.

غذاها دانستنی‌های سفر به تایلند

شهرها

اگر قصد دارید به جاهای کمتر شناخته‌شده‌ تایلند سفر کنید، نواحی شمالی این کشور انتخاب بهتری است. شهر چیانگ مای (Chiang Mai) اغلب به عنوان پایتخت شمال تایلند شناخته می‌شود و به خاطر معابد بی‌شمارش معروف است که تقریبا در هر گوشه از شهر به چشم می‌خورند.

چیانگ مای، معروف‌ترین و یکی از شهرهای در حال ترقی تایلند شمالی به حساب می‌آید و به تازگی گردشگران بیشتری به جذابیت‌های آن پی برده‌اند اما همچنان شهرت آن به شهرهای تایلند جنوبی نمی‌رسد.

خانه‌های ییلاقی (بانگالو) بی‌شماری در شهر کوچک پای (Pai) پیدا می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را برای اقامت خود در طول سفر به شمال تایلند انتخاب کنید و در رستوران‌ها و بازارهای آن، تجربه‌ متفاوتی به دست آورید.

در شهر چیانگ رای (Chiang Rai) نیز می‌توانید از «معبد سفید» دیدن کنید، یکی از معروف‌ترین معابد بودا در کل کشور به شمار می‌رود.

تایلند شمالی دانستنی‌های سفر به تایلند

سواحل

اگر با هدف بازدید از سواحل بی‌نظیر تایلند به این کشور سفر می‌کنید، بهتر است بدانید جنوب تایلند بعضی از زیباترین سواحل در دنیا را در خود جای داده است. اینکه از میان این تعداد، کدام را انتخاب می‌کنید به این موضوع بستگی دارد که سواحل شلوغ و پرهیاهو را ترجیح می‌دهید یا سواحل آرام و ساکت‌تر.

جزایر فی فی، پوکت، کو لیپه (Koh Lipe) و کو لانتا (Koh Lanta) از جمله تماشایی‌ترین جزایر دریای آندامان است. البته جزیره کو تائو (Koh Tao) واقع در ناحیه‌ خلیج تایلند، در میان دوستداران غواصی طرفداران بیشتری دارد.

تایلند جنوبی

حمل و نقل

یک فرودگاه در شمال تایلند و در شهر چیانگ مای وجود دارد که بعضی از پروازهای بین‌المللی نیز در آن انجام می‌شود و این موضوع، سفر به چیانگ مای را نسبت به دیگر مناطق شمالی آسان‌تر کرده است. در غیر این‌صورت، مسافران تایلند شمالی می‌بایست صرفا از اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده می‌کردند.

البته افراد ماجراجو می‌توانند موتورسیکلت اجاره کرده و سر فرصت حتی از دورترین نقاط در تایلند شمالی نیز دیدن کنند اما این انتخاب در مقایسه با استفاده از اتوبوس محلی، ریسک بیشتری به همراه دارد.

تعدادی از معروف‌ترین فرودگاه‌های جنوب تایلند در جزیره پوکت، ساموی (Koh Samui) و کرابی (Krabi) قرار دارند. فرودگاه جزیره ساموی برای کسانی مناسب‌تر است که قصد دارند در خلیج تایلند بمانند اما پروازهای آن در مقایسه با پروازهای کرابی و پوکت گران‌تر است.

حمل و نقل دانستنی‌های سفر به تایلند

فعالیت ها

تایلند شمالی مملو از جاهای دیدنی و تفریحات فرهنگی است. علاوه بر بازدید از معابد باشکوه و روستاهای متعلق به قبایل صحرایی می‌توانید از جنگل‌های دیدنی آن نیز دیدن کنید. همچنین می‌توانید چندین پناهگاه فیل را در شمال تایلند پیدا کنید که کاملا ارزش دیدن دارند.

برای گذراندن تعطیلات خود در تایلند جنوبی گزینه‌های متنوعی پیش رویتان است که از تفریحگاه‌های توریستی تا سواحل شن سفید خصوصی متفاوت است. بازی لئوناردو دیکاپریو در فیلم «ساحل»، زیبایی‌های پنهان این کشور را به خوبی به تصویر کشید و بسیاری از مردم بعد از دیدن این فیلم، بازدید از جزایر زیبای تایلند را به فهرست سفرهایشان اضافه کردند.

جاذبه های تایلند دانستنی های سفر به تایلند

تفریحات شبانه

در ادامه دانستنی‌های سفر به تایلند لازم است بدانید تفریحات شبانه در تایلند شمالی مانند جنوب کشور نیست و تقریبا فعالیت تمامی بارها در چیانگ مای در نیمه‌شب به پایان می‌رسد. البته موارد استثنا هم وجود دارد که همچنان تا ساعت ۲ شب باز هستند و در مجموع، این موضوع به این معنی نیست که شمال تایلند بعد از تاریکی به شهر ارواح تبدیل می‌شود. می‌توانید بعد از غروب آفتاب نیز سری به رستوران‌ها، پاب‌ها، کلوب‌ها و بازارهای شبانه‌ این نواحی بزنید.

اما اگر این میزان تفریح برایتان کافی نیست و به دنبال جایی برای جشن و شادی شبانه می‌گردید تا انرژی‌تان را تخلیه کنید، کلوب‌های جنوب تایلند به خصوص جزیره پوکت و ساموی را از دست ندهید. جزیره فانگان (Ko Pha Ngan) نیز برای جشن ماه کامل (Full Moon Party) خود معروف است که هر ماه در آن برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دانستنی‌های سفر به تایلند “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

تفریحات شبانه

آب و هوا

فصل خشک و فصل سرما در تایلند، بهترین زمان سفر به این کشور از لحاظ آب و هوایی است. البته این موضوع به این معنی است که گردشگران بسیار دیگری نیز همزمان با شما به این کشور سفر می‌کنند بنابراین بهتر است خودتان را برای سیل عظیم جمعیت آماده کنید؛ به خصوص اگر بین ماه نوامبر و فوریه قصد سفر به تایلند را دارید.

هزینه‌های همه چیز از تفریحات گرفته تا محل اقامت در این فصل‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که امکان دارد آب و هوای تایلند شمالی در این فصل و به خصوص صبح‌های زود و آخر شب‌ها سردتر شود.

فصل گرما از ماه مارس تا ژوئن را شامل می‌شود و بعضی از جالب‌ترین فستیوال های تایلند در این فصل برگزار می‌شود اما شدت گرمای هوا تا حدودی غیرقابل تحمل است. تنها راه تحمل کردن این گرما این است که یکی از سواحل بی‌نظیر تایلند را برای اقامت انتخاب کرده و کل فصل را آنجا و کنار آب‌های زلال آن‌ها بگذرانید.

ماه ژوئیه تا اکتبر، فصل بارندگی در این کشور به حساب می‌آید و شدت بارندگی در تایلند جنوبی بسیار بیشتر است. بنابراین شاید بهتر باشد در طول این مدت به مناطق جنوب تایلند سفر نکنید.

فصل سفر

مقرون به صرفه بودن

در دانستنی‌های سفر به تایلند، مقرون به صرفه بودن سفر را نیز باید در نظر داشته باشید. اگر قصد ندارید هزینه‌ بالایی برای سفر خرج کنید، بهتر است تایلند شمالی را برای گشت و گذار انتخاب کنید. هزینه‌ زندگی در شمال تایلند از غذا گرفته تا محل اقامت تا حد زیادی نسبت به جنوب آن پایین‌تر است. حتی هزینه‌ سفر به شهرهای اصلی شمال تایلند مانند چیانگ مای نیز در مقایسه با شهرهای شلوغ و بزرگ جنوب آن مقرون به صرفه‌تر هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تایلند “جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاص در شهر لوکس خاورمیانه هستید، این تفریحات شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
تفریحات لاکچری دبی

این روزها هر کسی که به دبی سفر می‌کند، انتظار دارد متفاوت‌ترین تفریحات را تجربه کند و به خود بگوید که حتما در این سفر به او خوش خواهد گذشت. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا تفریحات لاکچری دبی را به شما معرفی کنیم.

با تور هلیکوپتر سواری، دبی را از بالا ببینید

تور هلیکوپتر سواری تفریحات لاکچری دبی

هلی کوپتر سواری یکی از تفریحات لاکچری دبی است که تجربه آن را به شما توصیه می‌کنیم. بسیاری از هتل‌های دبی مخصوصا ۵ ستاره ها، هلی پد دارند و از این رو، تورهای هلی کوپتر سواری مختلفی را برگزار می‌کنند. معمولا مسیر این هلی کوپترها از کنار برج العرب عبور کرده و راه خود را از جزایر نخلی، خط ساحلی، ساحل جمیرا و برج خلیفه پی می‌گیرند.

نکاتی درباره تور هلیکوپترسواری دبی

  • برای هلی‌کوپتر سواری باید از قبل ثبت نام کرده باشید و کپی گذرنامه نیز همراهتان باشد.
  • هلی کوپترها معمولا ۳ پنجره و ۶ صندلی دارند.
  • مدت زمان این سفر ۱۵ تا ۲۵ دقیقه است.
  • ساعت شروع فعالیت تور هلی کوپترها از ساعت ۱۱  تا ۱۷ است.
  • باید ۴۵ دقیقه قبل از شروع پرواز در محوطه حضور پیدا کنید.
  • برای سلفی گرفتن باید با مسئول هلی کوپتر هماهنگ کنید.
  • در این گشت هوایی، راهنمای شخصی با شما همراه خواهد شد.

هیجانِ سواری با ماشین‌های لاکچری در دبی

ماشین‌های لاکچری تفریحات لاکچری دبی

سواری با ماشین‌های لاکچری در دبی و گشتن در خیابان‌های این شهر به یک سبک و سیاق دیگر، یکی از انواع تفریحات لوکسی است که می‌توانید در این شهر انجام دهید. برای این که یک ماشین کلاسیک مثل رولزرویس با راننده اجاره کنید یا این که نه، با یک بوگاتی، لامبورگینی و یا فراری خودتان مثل یک راننده حرفه‌ای برانید؛ دستتان کاملا باز است.

نکاتی درباره اجاره ماشین های لوکس در دبی

  • اگر می‌خواهید خودتان رانندگی کنید قبل از این که ماشین را تحویل بگیرید، قوانین راهنمایی و رانندگی کشور دبی را مطالعه کنید.
  • پلیس دبی سرعت اتومبیل‌های لوکس را با دقت کنترل می‌کند.
  • قبل از تحویل گرفتن ماشین سلامت بدنه و موارد فنی آن را بررسی کنید.
  • برای اجاره  ماشین لازم است علاوه بر اطلاعات شخصی، یک عکس از گذرنامه و گواهینامه خود را تحویل دهید.
  • اجاره این خودروها روزانه است و روی هزینه، ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت خواهید کرد.

در تور سافاری دبی با بیابان‌های این شهر آشنا شوید

تور سافاری تفریحات لاکچری دبی

شناخته‌شده‌ترین مورد از بین تفریحات لاکچری دبی، بیابان‌گردی و تورهای سافاری مختلف است. بیابان‌های این شهر با شن‌های داغ و طلایی خود میزبان ماشین‌های آفرودی مثل رنج روور، کاپرا، لندکروز و بسیاری از ماشین ها با توان ۲ دیفرانسیل است که هیجان ماشین سواری در شن‌ها با سرعت زیاد را به کسانی که این تور را خریداری می‌کنند، هدیه می‌دهد. بعضی از تورهای آفرود دبی شبانه‌روزی بوده و شما می‌توانید شب را در بیابان به همراه امکانات مجلل بگذرانید.

این نکات را درباره سافاری دبی به خاطر داشته باشید

  • در این تور برای وعده ناهار معمولا چندین غذا را برای شما سرو می‌کنند.
  • کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی، عینک دودی، پماد دفع حشرات، دوربین دو چشمی، قمقمه، لباس مناسب، چند بسته شکلات و مواردی از این قبیل از جمله وسایلی است که شما در تور سافاری به آن ها نیاز دارید.
  • نمایش عروسکی، نمایش آتش، BBQ Diner از جمله برنامه هایی است که در طول سافاری دبی انجام می‌شود.

در دبی با دلفین ها شنا کنید

شنا با دلفین ها تفریحات لاکچری دبی

معمولا در شهرهای تفریحی جاهای زیادی وجود دارد که به عنوان دلفیناریوم فعالیت می‌کنند، اما جاهای کمی مثل آتلانتیس پالم دبی اجازه می‌دهند تا با دلفین‌ها و یا شیرهای دریایی شنا کنید.

نکاتی درباره دلفیناریوم آتلانتیس پالم دبی

  • فضای این مکان کاملا خانوادگی است و برای حضور کودکان مناسب است.
  • هزینه ورودی کودکان و بزرگسالان متفاوت است.
  • نمایش‌های این مجموعه مختلف و متفاوت است.

باشگاه گلف امارات، متفاوت‌ترین مجموعه ورزشی جهان

باشگاه گلف امارات

باشگاه گلف امارات در شهر دبی قرار گرفته و به عنوان اولین زمین بازی چمن این رشته در خاورمیانه، از تفریحات لاکچری دبی محسوب می‌شود. این باشگاه در سال ۱۹۸۸ میلادی افتتاح شد و اکنون یکی از مجلل‌ترین مجموعه های ورزشی این شهر محسوب می‌شود.

در این مجموعه ۲ زمین چمن استاندارد وجود دارد که طبق استانداردهای بین المللی، ۱۸هر کدام حفره در خود دارند. علاوه بر زمین گلف؛ سالن‌های بزرگ و سر پوشیده، فروشگاه مخصوص لوازم ورزشی، زمین بازی تنیس، رستوران، مرکز بدنسازی، مدرسه ورزشی و اسکواش این مجموعه را شامل می‌شود.

نکاتی مهم درباره باشگاه گلف امارات

  • از آن جایی که این باشگاه به‌عنوان ۱۰۰ موسسه برتر آموزش گلف در دنیا شناخته می‌شود، اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای و بین‌المللی گلف باز شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم که این مجموعه را امتحان کنید.

پرواز با اسکای دایوینگ دبی

پرواز با اسکای دایوینگ تفریحات لاکچری دبی

برای پرش از ارتفاعات بالا در دبی، شما را با رعایت قوانین ایمنی در استانداردترین حالت ممکن به بلندترین نقطه  شهر می‌برند و به این شکل و به همراه یک مربی، سفری کوتاه در آسمان را آغاز می کنید. معمولا اسکای دایوینگ های دبی در کنار پالم جمیرا و دبی مارینا صورت می‌گیرند.

نکاتی درباره  اسکای دایوینگ دبی

  • قبل از انجام این ورزش باید در مجموعه اسکای دایوینگ پالم جمیرا آموزش ببینید.
  • نحوه  فرود شما در اسکای دایوینگ خیلی مهم است.
  • حداقل سن شما باید ۱۸ سال باشد.
  • حداکثر وزن برای انجام این ورزش برای آقایان ۱۰۰ و برای خانم ها ۹۰ کیلوگرم است.
  • سابقه هرگونه بیماری و عارضه‌ای را باید به مسئولین این ورزش اطلاع دهید.

تجربه آرامش در دریا با تور کروز دبی

تور کروز دبی

تور کروز دبی با دید دبی مارینا و پالم جمیرا تبدیل به یکی از تفریحات لاکچری دبی شده است. معمولا در طول تور کروز دبی مسافران می‌توانند تا بر روی عرشه کروز تفریح کنند و به همراه موسیقی، یک شام خوب میل کنند.

نکاتی درباره  تور کروز دبی

  • در این تور معمولا شام به صورت بوفه است.
  • مدت زمان آن ۳ ساعت است.
  • برای مسافرین کشتی جلیقه  نجات در نظر گرفته شده است.
  • معمولا ورود کودکان زیر ۳ سال رایگان است.
  • در طول این تور می‌توانید ماهیگیری نیز انجام دهید.
  • بهترین زمان برای تور کروز دبی زمانی است که فستیوال‌های مختلف مثل آتش بازی در شهر برگزار می‌شود.
  • در اطراف کشتی‌های کروز، تیم محافظ با جت اسکی و جلیقه‌های نجات گشت زنی می‌کنند.

بر روی آب ماشین سواری کنید

ماشین سواری بر روی آب دبی

یکی از تفریحات لاکچری دبی که مخصوص افراد ثروتمند این شهر است، ماشین سواری بر روی آب است. معمولا علاقه‌مندان با ماشین‌های amphibious و یا جت اسکی‌های مخصوص بر روی آب رفته و مثل راندن بر روی زمین، این بار بر روی آب رانندگی می‌کنند. می‌توانید به جای این ماشین‌ها از جت اسکی‌های مخصوص زیرآب استفاده کنید.

شام خود را روی پشت بام برج العرب میل کنید

برج العرب تفریحات لاکچری دبی

در دبی رستوران‌های فراوان و مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها حتی ستاره دار و در سطح بین الملل درجه یک است، اما هیچ کدام آن‌ها به پای رستوران برج العرب در پشت بام این مجموعه نمی‌رسند. این غذاخوری که بر روی باند فرود برج قرار گرفته، با داشتن چشم‌انداز ۳۶۰ درجه به شهر و غذاهای بیش از حد گران و درجه یکش، یکی از تفریحات لاکچری دبی محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری دبی “دبی و ۸ مقصد ساحلی بی‌نظیر” را مطالعه کنید.

خرید ویژه در دبی مال

خرید ویژه در دبی مال

خرید کردن یکی از کارهای مورد علاقه و تفریحات هر کسی است که به سفر می‌رود اما انجام دادن این کار در قسمت VIP مرکز خرید دبی مال با سقف خرید ۱۰۰ هزار درهم دیگر از تفریحات لاکچری دبی به حساب می‌آید. برای عضو شدن در این کلاب ویژه با حداقل میزان خرید با این مبلغ می‌توانید تازه به عضویت دربیایید و از امکانات ویژه  آن برخوردار شوید. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • گشت ویژه در اطراف
  • دسترسی ویژه به سالن های مخصوص
  • خدمات حمل و نقل
  • شرکت در مراسم ها و مناسبت های ویژه  دبی مال
  • پارکینگ
  • مرکز خرید دبی مال، قسمت ویژه

هیجانی از جنس فلای بورد دبی

فلای بورد تفریحات لاکچری دبی

فلای بورد یکی از تفریحات آدرنالین ساز دبی است. در این ورزش مثل یک دلفین می‌شوید و تا ۱۰ متر بالا بر روی آب بالا می‌پرید. دستگاهی که به شما وصل می‌شود، تنها اهرم کنترلش تعادل شماست و بعد از چند دقیقه کار کردن با آن برایتان آسان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “سفر به ۱۰ جزیره رویایی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آبشار نمکی پتاس که تنها نمونه در جهان است در دهکده نمکی اصفهان قرار دارد و در تمام طول سال میزبان گردشگران است.
آبشار نمکی پتاس

آبشار پتاس تنها آبشار نمکی جهان از جاذبه‌های طبیعی ایران است که در جایی بین خور و بیابانک قرار دارد و در فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران یعنی کویر مصر واقع شده است. این آبشار شاید آنچنان که باید تا به حال معرفی نشده است. با مجله دلتا در معرفی این آبشار همراه باشید.

درباره این آبشار با ارتفاع ۲۵ متر جالب است بدانید که آن را به عنوان اولین آبشار نمکی جهان می‌شناسند و در نوع خودش جاذبه‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ البته عوامل بیرونی و انسانی بسیاری باعث شده که جذابیت‌های این آبشار بیشتر شود. به‌عنوان مثال ساخت یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری این آبشار و اختصاص امکانات رفاهی برای مسافرانی که برای دیدن این آبشار به آن سفر می‌کنند، از جمله عواملی است که باعث شده گردشگران سفر به این آبشار نمکی را در برنامه سفرهای ایرانگردی خود بگنجانند.

آبشار نمکی

نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می شود که زیبایی‌های بصری این آبشار بیش از پیش به چشم هر بیننده‌ای جلوه‌گری کند. به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های عکاسان طبیعت برای پیدا کردن سوژه‌های جدید عکاسی، آبشار نمکی پتاس است. در این دهکده تقریبا بسیاری از چیزهایی که می‌بینید، سفید و درخشان است. از سوییت‌ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، به رنگ سفید است و یادآور درخشانی از نمک است.

زمان بازدید از آبشار پتاس هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب است. در سفر به آبشار نمکی پتاس می‌توانید از جاذبه‌های دیگری نیز بازدید کنید. این دیدنی‌ها عبارتند از:

  • دریاچه نمک خور

جایی که آن را به عنوان دریاچه نمک خور می شناسیم، دریاچه‌ایست با شمایل هندسی نامنظم که گاهی حتی اضلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر می‌رسد. اگر اهل عکاسی هستید و از دیدن غروب آفتاب هم لذت می‌برید، به این دریاچه که  در فاصله ۱۲ دقیقه‌ای آبشار پتاس قرار گرفته بروید و از دیدن یکی از زیباترین جلوه‌های زیبای طبیعت لذت ببرید.

  • روستای عروسان

روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان‌های روستاهای ناحیه خور و بیابانک است که علاوه بر مردم مهربان و مهمان نوازش، چشمه آب گرمی در فاصله ۱۸ کیلومتری خود دارد که طرفداران ویژه و منحصر به فردش از آن دیدن می‌کنند.

جاذبه های خور و بیابانک

  • کویر مصر

معروف ترین جاذبه‌ای که در نزدیکی آبشار نمکی پتاس قرار گرفته، کویر مصر است که در فصل زمستان، مقصد گردشگری بسیاری از مسافرانی است که قصد گردشگری متفاوت در مناطق گرم و بیابانی دارند. این کویر از چندین بخش مانند نیزار، دریاچه نمک سلکون، تنگه  رودخانه نم و تخت عروس تشکیل شده است. از بهترین تفریحاتی که در این کویر می‌توانید انجام دهید می‌توانیم به شترسواری و آفرودسواری اشاره کنیم. در ضمن، در نزدیکی کویر مصر روستایی قرار گرفته که دارای معماری جالب و سنتی مخصوص مردم بیابان است.

  • روستای گرمه

روستایی سنتی با انبوهی از نخلستان‌ها! بهترین توصیفی که می توانیم از روستای گرمه داشته باشیم این است که این روستا جایی برای آرام گرفتن مردمی است که دل به چشمه و آب زلال و همچنین نخل های سر به فلک کشیده‌اش بسته‌اند. البته در این روستا ارگ ۲۷۰۰ ساله‌ای وجود دارد که ارزش باستانی دارد و بازدید از آن، انگیزه سفر خیلی از علاقه مندان جاذبه های تاریخی به این منطقه است.

آبشار

راه های دسترسی به آبشار نمکی پتاس

برای دسترسی به این آبشار، بهترین راه، سفر به اصفهان و شروع مسیر از این استان است. از آن جا که این آبشار در نزدیکی مجتمع معدنی پتاس قرار گرفته، می‌توانید تا با استفاده از اتوبوس و یا ماشین شخصی به ۴۰ کیلومتری خور و بیابانک بروید. بهترین زمان برای این کار، فصل پاییز و مخصوصا زمستان است. البته باید بدانید که اگر قصد دارید تا در بهار برای دیدن این جاذبه بروید، با آب و هوای معتدل‌تری از هر زمان دیگر در سال روبه‎رو خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مطلب “به این دره؛ تنها سفر نکنید!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خرید و فروش چندین باره مسکن مهر توسط دلالان در حالی انجام می‌شود که همچنان هیچ سکونتی در آنها انجام نشده و به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.
15 هزار واحد مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس خالی از سکنه در شهر پردیس موجود است که باید به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

به گزارش مجله دلتا هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از طرح جدید در شهر پردیس خبر داد و گفت: از مجموع ۸۲ هزار واحد مسکن مهری که در این شهر از سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا به امروز ۴۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که تنها ۳۰ هزار نفر برای تحویل واحد مراجعه کرده‌اند و حدود ۱۵ هزار واحد خالی موجود است.

هدایت تاکید کرد: برای حدود ۷ هزار از این ۱۵ هزار نفر، دفترچه اقساط صادر شده ولی هیچ کدام از مالکان واحد خود را تحویل نگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس وجود دارد که سکونت در آن واحدها اتفاق نیفتاده است. بخشی از این واحدها در دست سرمایه‌گذاران و تعدادی هم در دست بنگاه‌دارها و دلالان است که کار خرید و فروش واحدهای مسکن مهر را انجام می‌دهد.

او تصریح کرد: برخی از واحدهای مسکن مهر در پردیس بیش از ۱۲ بار به صورت وکالتی خرید و فروش شده‌اند ولی هیچ سکونتی در آنها انجام نشده و به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.

هدایت با بیان اینکه ما به دنبال ۲ راهکار برای تحویل هرچه سریع‌تر این واحدها به متقاضیان هستیم گفت: در گام اول هزینه نقل وانتقال را برای افرادی که مصرف کننده واقعی نبوده و به طور دائم در حال خرید و فروش هستند بالا خواهد رفت تا واحدها به دست مصرف کننده واقعی برسد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: راهکار دیگری نیز به شورای استان‌ها پیشنهاد شده تا یارانه‌ای که در طرح مسکن مهر به گروه‌های هدف ارائه شده که شامل تسهیلات کم‌بهره است حذف شود. ما سعی داریم برای حذف دلالان میزان سود این تسهیلات را به ۱۸ درصد برسانیم.

هدایت بیان کرد: این طرح به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده شده تا با اجرایی شدن آن هرچه سریع‌تر مالکان یا واحدهای خود را برای اجاره عرضه کنند یا با فروش آنها تاثیری در کاهش قیمت مسکن در این شهر ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “دریافت مالیات از خانه‌های ۱۵۰ متر به بالا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بازار مسکن تحت تاثیر توصیه‌ها برای خرید نکردن، هشدارها نسبت به احتمال ایجاد موج دوم کرونا و البته رشد بی‌قاعده قیمت‌ها از حدود یک هفته قبل وارد فاز کسادی شده است.
بازار مسکن در خردادماه 99

واسطه‌های ملکی می گویند که بازار مسکن دچار سردرگمی شده است. روند صعودی نرخ ارز در ماه‌های گذشته، افزایش قیمت‌های پیشنهادی، توصیه وزیر راه و شهرسازی به گران نخریدن، نگرانی‌ها از ایجاد موج دوم ویروس کرونا و کمبود آگهی‌های مناسب و به قیمت از عوامل اصلی کسادی بازار مسکن در خردادماه ۹۹ عنوان می‌شود.

به گزارش مجله دلتا رونق نیم‌بند بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه، متاثر از پنج عامل همزمان از میانه خرداد ماه تحت تاثیر قرار گرفت. گزارش‌های میدانی از پایتخت نشان می‌دهد فروشنده‌ها و خریدارها عقب نشسته‌اند. هم‌اکنون دو گروه فروشنده در بازار وجود دارند؛ دسته اول کسانی هستند که به دلیل نیاز مالی، واحدهای خود را با نرخ های قبل از عید به فروش می‌رسانند و با وجود آنکه مشتری برای این آپارتمان‌ها بیش از مشتری برای واحدهای گران‌قیمت است، به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، حتی واحدهای زیر قیمت نیز به سختی فروخته می‌شود.

دسته دوم، مالکانی هستند که به دلیل عدم نیاز فوری به نقدینگی، آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های نامتعارف وارد بازار کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می دهد این افراد به دلیل انتظارات تورمی سعی دارند از هم اکنون به تورم آینده غلبه کنند و معمولا نرخ‌هایی را که دائما به روزرسانی می‌کنند پایین نمی‌آورند.

مظنه خرید آپارتمان در تهران

با وجود آنکه معدود فایل های زیر قیمت نیز در بازار مسکن وجود دارد، به دلیل هجوم سرمایه ها به بازار بورس، کمبود نقدینگی در بازار مسکن احساس می‌شود. به بیان دیگر سرمایه گذاران و سفته بازان از بازار مسکن خارج شده‌اند و عمده متقاضیان خرید ملک را افرادی تشکیل می‌دهند که قصد تبدیل به احسن آپارتمان خود و جابجایی را دارند. این گروه نیز معمولا به دلیل رکود حاکم بر بازار موفق به فروش واحد خود نمی‌شوند. از طرف دیگر، بازار در بخش تقاضای مصرفی از کمبود آپارتمان‌های مناسب رنج می برد و این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد آگهی‌ها مربوط به آپارتمانهای لوکس و گران قیمت واقع در مناطق شمالی تهران است.

قیمت مسکن حباب است

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته بیان کرد: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است و بازار مسکن در خردادماه ۹۹ از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند.

او در تیرماه سال گذشته و همچنین چندی پیش به متقاضیان توصیه کرده بود مسکن را گران نخرند. به دنبال آن معاملات تا حدود ۵ ماه پایین آمد و نرخ ها نیز حدود ۶ درصد منفی شد اما به یکباره از آذر ماه بازار روند صعودی به خود گرفت و تا اردیبهشت امسال ادامه یافت. نرخ رشد سالیانه قیمت مسکن در تهران در اردیبهشت سال جاری ۳۴ درصد اعلام شد.

بر این اساس، کارشناسان می‌گویند رشد اسمی قیمت مسکن از التهابات بازارهای موازی نشأت می گیرد و در بلندمدت نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت. شاید با ایجاد رکود عمیق در بازار مسکن، نرخ ها برای مدت کوتاهی پایین بیاید اما برای ایجاد ثبات و آرامش قیمتی باید برنامه ریزی بلند مدت داشت که مهمترین آن به افزایش ساخت و ساز و تغییر مکانیزم بازار مسکن از حالت دلالی به حالت مصرفی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “حذف قیمت اینترنتی مسکن” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی، از واحدهای مسکونی بیش از ۱۵۰ متر مربع، در صورت بیش از یک سال خالی بودن، ۲۰ درصد مالیات بر اجاره دریافت می‌شود.
مالیات خانه‌های خالی

به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات خانه‌های خالی معادل ۲۰ درصد مالیات بر اجاره است و به خانه‌های با متراژ ۱۵۰ متر مربع به بالا تعلق می‌گیرد.

به گزارش مجله دلتا محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی درباره اجرای مالیات بر خانه‌‌های خالی از تابستان امسال، گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌ های خالی براساس قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و از سال ۹۵ لازم الاجرا بود. اما برای اخذ این مالیات نیاز به تهیه سامانه اسکان و املاک برای شناسایی خانه‌ های خالی بود که این سامانه را وزارت راه و شهرسازی باید طراحی و راه اندازی می‌کرد.

وی ادامه داد: اخیراً بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی سامانه اسکان و املاک آماده شده و قرار است در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. این سامانه بر اساس اطلاعاتی که در آن قرار داده شده، به شناسایی خانه‌های خالی از سکنه می‌پردازد و بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در صورتی که واحد مسکونی بیش از یک سال خالی از سکنه باشد، مشمول این مالیات قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: این قانون از سال ۹۵ باید اجرا می‌شد بنابراین هر واحد مسکونی که از سال ۹۵ خالی از سکنه بوده، در سال اول مشمول مالیات نیست و از سال دوم به بعد به آن مالیات تعلق می‌گیرد و تا زمانی که خالی بماند مالیات از این واحد مسکونی اخذ خواهد شد.

به گفته معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی، علاوه بر خانه‌های خالی مذکور در سامانه اسکان و املاک، این سازمان به بررسی فیزیکی و میدانی از واحدهای نامبرده شده در این سامانه می‌پردازد و پس از شناسایی واحدهای خالی، در صورتی که بیش از یک سال خالی مانده باشد به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این قانون مشوقی برای ورود واحدهای خالی به بازار اجاره خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “قیمت‌های نجومی رهن و اجاره در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شروع فصل جابه‌جایی و قیمت‌‌گذاری نامتعارف رهن و اجاره از سوی صاحب‌خانه‌ها، به یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان تبدیل شده است.
اجاره‌ بهای مسکن در تهران

هر سال همزمان با فرا رسیدن فصل جابه‌جایی‌ها و گرم شدن بازار اجاره مسکن، تغییراتی در قیمت‌ها رخ می‌دهد و همچنین تغییرات تدریجی یک ساله آن نمود بیشتری پیدا می‌کند. اما در دو سال اخیر نوسان و رشد نامتعارف اجاره‌ بهای مسکن در تهران فشاری مضاعف بر مردم وارد کرده است.

به گزارش مجله دلتا و بر مبنای آمارهای بانک مرکزی، شاخص اجاره‌ بهای مسکن در تهران و در کل مناطق شهری در اردیبهشت سال ۹۹ به ترتیب نشان‌دهنده رشدی معادل ۲۸.۵ و ۳۱.۳ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته است. سال گذشته بیشترین رشد نقطه به نقطه اجاربها در شهریورماه رخ داد که درصد رشد شاخص به ۳۵ درصد رسید؛ قله‌ای که شروع سربالایی آن در اردیبهشت امسال اتفاق بود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت امسال نیز گرایش صعودی نرخ اجاره ادامه داشته باشد.

قیمت‌های نامتعارف

نگاهی گذرا به قیمت‌هایی که در سایت‌های فعال در زمینه اجاره مسکن گذاشته می‌شود نشان می‌دهد قیمت اجاره روزبه‌روز در حال افزایش است. به‌طور مثال، یک واحد ۶۰ متری در خیابان جیحون با قیمت ۵۰ میلیون تومان رهن و مبلغ ۳ میلیون تومان اجاره آگهی شده است. یکی از مشاورین املاک این منطقه می‌گوید: هیچ‌کس بر اساس عرف عمل نمی‌کند؛ هم‌اکنون یک خانه نوساز در منطقه ۱۰ متری ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که هیچ ارتباطی با قاعده کلی قیمت‌ها ندارد و هرکس بنا به شرایط زندگی خود روی ملک خود قیمت می‌گذارد.

رهن و اجاره آپارتمان در تهران

بنابر این گفته‌ها مشخص است سیستم قیمت‌گذاری اجاره کاملاً به میل و رغبت صاحب‌خانه‌ها و در نهایت توان متقاضیان واگذار شده است؛ در حالی که مسکن استیجاری آخرین سنگر هر خانواری محسوب می‌شود و وحشت پرتاب به شکل‌های نامتعارف سکونت، ضرورت و اهمیت بالای آن را در مقایسه با کالاهایی نشان می‌دهد که کنترل بیشتری روی آنها قرار دارد.

این مشاور املاک می‌گوید: به‌عنوان نمونه، صاحب‌خانه‌هایی رجوع می‌کنند که قصد دارند مشکلات معیشتی خود مانند کاهش قدرت خرید، قسط وام یا بیکاری فرزند خود را از راه اجاره منزل خود تسویه کنند، در حالی که طرف‌ متقاضی اصلاً امکان پرداخت این اجاره‌ها را ندارد.

وی درباره کنترل دولت نیز گفت: سال گذشته اتحادیه مقرر کرد سقف افزایش اجاره‌بها ۳۰ درصد باشد، اما باید در نظر داشت با اعلام سقف ۳۰ درصدی، اجاره حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

رقم اجاره از شاخص تورم عبور نکرده است

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک نیز در این خصوص اظهار داشت: هر چقدر قیمت اجاره بالا ‌رود، کسادی بازار بیشتر می‌شود. ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از اعضای مشاوران املاک مستأجر بوده و به دلیل تورم امکان ادامه کار ندارند.

وی با اینکه رقمی به‌عنوان میزان رشد اجاره‌بها اعلام نکرد، اما گفت: رقم رشد از شاخص تورم نباید عبور کند و عبور هم نکرده است. راه‌حل کاهش قیمت، افزایش عرضه است و باید صنعت اجاره را فعال نگه داشته شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “شیب تند مهاجرت به شهرستان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
واسطه‌های ملکی می‌گویند با قیمت‌های پیشنهادی رهن و اجاره، احتمال باقی ماندن آگهی‌ها در صف انتظار قرارداد به مدت حداقل یک ماه و حتی بیشتر، دور از انتظار نیست.
قیمت اجاره بها‌ در تهران

در حالی که قیمت اجاره بها‌ در تهران رشد بیش از ۳۰ درصدی را در مقایسه با اجاره‌های دریافتی سال گذشته نشان می‌دهد، واسطه‌های ملکی توصیه می‌کنند موجران برای انتظار کوتاه‌تر در صف انعقاد قرارداد، اجاره‌بهای پیشنهادی خود را تعدیل کنند.

به گزارش مجله دلتا برخلاف بازار فروش مسکن، دست دلالان، سفته‌بازان، سوداگران و حتی سرمایه‌گذاران از بازار اجاره به کلی کوتاه است و هر آنچه در این بازار وجود دارد، تقاضای مصرفی سکونت است. این واقعیت سبب می‌شود تغییرات نرخ اجاره‌بها به همان نسبتی که قیمت مسکن رشد می‌کند، رخ ندهد. در واقع اجاره‌بها علاوه بر اینکه تابعی از قیمت مسکن به شمار می‌آید، ارتباط زیادی با استطاعت مستاجران، وضعیت تغییرات حقوق و دستمزد، نرخ تورم و دیگر شاخص‌های اقتصادی موثر بر وضعیت معیشت خانوارها دارد. این واقعیت همواره وجود داشته اما در مقطع فعلی بیشتر مورد توجه فعالان بازار مسکن قرار گرفته است.

به دنبال رشد قیمت مسکن در اردیبهشت، موجران با این تصور که اجاره‌بها نیز قابلیت خیز دوباره را دارد، قیمت‌گذاری پیشنهادی خود را اعلام کرده‌اند؛ در حالی که شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، اثر قابل توجهی بر استطاعت مستاجران گذاشته و طرف تقاضای بازار اجاره در بسیاری از مناطق مصرفی تهران، توان پرداخت اجاره‌بهای مورد نظر موجران را ندارد.

واسطه‌های ملکی که این روزها به سبب حذف قیمت‌ها از موتورهای جست‌وجوی ملکی بیشتر از همیشه با مستاجران برخورد نزدیک و رو در رو دارند، با اطلاع از واقعیت سقف بودجه‌ای که خانوارها می‌توانند برای هزینه‌های تامین محل سکونت خود بپردازند، به موجران توصیه می‌کنند، تغییرات اجاره‌بها نسبت به سال گذشته را محدودتر کنند چراکه در غیر این صورت احتمال باقی ماندن آگهی‌ها در صف انتظار قرارداد به مدت حداقل یک ماه و حتی بیشتر، دور از انتظار نیست.

در جدول زیر جدیدترین قیمت اجاره بها‌ در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت رهن و اجاره‌ در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “قیمت‌های پیشنهادی مسکن، عجیب و باورنکردنی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیورآلات یا اکسسوری‌ها تاثیر زیادی بر استایل افراد دارد. یک اشتباه کوچک در مورد انتخاب زیورآلات، می‌تواند تمام استایل را زیر سوال ببرد؛ در حالی که یک انتخاب درست باعث پنهان شدن بعضی اشتباهات کوچک می‌شود.
زیور آلات
یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای استفاده از لوازم زینتی، ست کردن آنها با رنگ لباس است. اگر رنگ زیور آلات را طوری انتخاب کنید که به رنگ لباس بیاید، استایلی زیباتر خواهید داشت. البته منظور این نیست که اگر لباس صورتی پوشیدید، حتما گردنبند صورتی بیندازید؛ بلکه می‌توانید از قوانین چرخه رنگ‌ها استفاده کنید. مثلا می‌توانید رنگ لباس را با اکسسوری هم‌خانواده ست کنید یا سراغ رنگ‌های متضاد بروید. برای آشنایی با نکات ست کردن زیورآلات با مجله دلتا همراه باشید.

برجسته کردن یک المان

یکی از قوانین مد و فشن این است که برای شیک‌تر به نظر رسیدن، فقط با یک المان جلب توجه کنید. این قانون به این معنا است که اگر لباس پر زرق و برقی پوشیده‌اید، زیور آلات پر زرق و برق انتخاب نکنید یا اگر رنگ لباس تند یا روشن است، از زیور آلات تیره‌تر و ملایم‌تر استفاده کنید.

الهام گرفتن از جزییات لباس

اگر دوست دارید با استفاده از زیور آلات استایلی متفاوت خلق کنید، به جزییات لباس توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر مانتوی شما اسپرت است، استفاده از زیور آلات رسمی و خانمانه برای آن مناسب نیست. البته در مدل‌های رسمی دست شما بازتر است. مثلا می‌توانید رنگ نگین انگشتر را با توجه به رنگ تزیینات مانتو ست کرده و از این هنرنمایی لذت ببرید.

ست کردن زیور آلات

در یک استایل از چند اکسسوری استفاده کنیم؟

سایز اکسسوری‌ها با تعداد مجاز آن رابطه معکوس دارد. یعنی هر چه سایز زیور آلات بزرگتر باشد، مجاز به استفاده از تعداد کمتری در یک استایل هستید. ولی اگر زیور آلات ظریفی دارید، می‌توانید از تعداد بیشتری استفاده کنید.

این قانون در مورد زیور آلات طلا هم صدق می‌کند. مثلا می‌توانید انواع دستبندهای ظریف از جنس طلا یا یک گردنبند کوتاه را با یک گردنبند بلند ست کنید. البته همه چیز به سلیقه و احساس راحتی شما بر می‌گردد.

ساعت استفاده نکنید

اگر لباس شب رسمی پوشیده‌اید، می‌توانید با توجه به فرم یقه از انواع گوشواره و گردنبند استفاده و با توجه به فرم آستین دستبند و انگشتر انتخاب کنید. اما از یک مورد نباید استفاده کرد و آن ساعت مچی است. قانون نانوشته ای است که اجازه استفاده هم زمان از لباس مجلسی و ساعت نمی‌دهد؛ شاید چون کمتر کسی دوست دارد در یک مهمانی شاد زمان به او یادآوری شود.

کیف و کفش را ست نکنید

تا چند سال پیش کیف و کفش ست مد بود و کسانی که این کار را انجام نمی‌دادند، بی‌سلیقه بودند. اما اکنون ورق برگشته است و می‌توان سراغ کیف و کفش‌هایی رفت که لزوما هم رنگ و هم شکل نیست. البته این کار نتیجه بهتری داده و استایل‌های متنوع‌تری ایجاد کرده است.

اکسسوری

انگشتر بزرگ

هر چند وقت یک بار انگشترهای بزرگ ترند می‌شود. اشتباهی که خیلی از خانم‌ها و حتی آقایان می‌کنند، این است که با وجود کوتاه بودن انگشت‌ها، سراغ انگشترهای بزرگ می‌روند که باعث می‌شود دست چاق و انگشت‌ها کوچک به نظر بیاید. بهتر است در انتخاب انگشتر به فرم و اندازه دست و انگشتان دقت شود.

استفاده از دستکش

دستکش و کمربند از خانواده اکسسوری‌ها است. یکی از قوانینی که بیشتر در فصل سرما به آن احتیاج پیدا می‌کنید، قانون ست کردن دستکش با یک المان دیگر در استایل است. برای مثال نمی‌توانید یک جفت دستکش قرمز را به یک استایل مشکی بدون هیچ المان قرمز دیگری اضافه کنید، چون ترکیب زیبایی ایجاد نمی‌کند. در عوض می‌توانید با استفاده از یک شال قرمز یا کمربندی به همین رنگ، استایل جذابی داشته باشید.

ست زیور آلات و لباس

اهمیت شال

در تقسیم بندی‌های بین‌المللی، کیف و شال هم از زیور آلات است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، ارتباطی است که بین فرم یقه مانتو، بارانی یا پالتو و شال است. توجه داشته باشید زمانی که فرم یقه لباس زیبایی خاصی دارد، نباید آن را با شال یا روسری خیلی بزرگ بپوشانید. در این موارد سعی کنید شال و روسری‌های ظریف انتخاب کنید که بتوان آنها را زیر یقه گذاشت.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ست کفش و لباس “ست کردن صندل با لباس” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کت تک یکی از لباس‌هایی است که تعدادی از آن همیشه در کمد اکثر آقایان است و از اجزای جدانشدنی استایل مردانه به شمار می‌رود.
کت تک
کت تک بیشتر برای تیپ‌های اسپرت به کار می‌رود و می‌توانید در مکان‌ها و مناسبت‌های بسیاری از آن استفاده کنید. با پوشیدن کت تک و پیراهن و شلوار، احساس راحت‌تری نسبت به پوشیدن کت و شلوار رسمی خواهید داشت. کت تک را می‌توانید به راحتی با تیشرت و شلوار جین و انواع کفش اسپرت بپوشید و از هیچ اکسسوری رسمی استفاده نکنید.
اگر شما هم از طرفداران کت تک هستید و این لباس در شرایط مختلف یکی از اولویت‌های شما است، با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با اصول پوشیدن این لباس مردانه آشنا شوید.

کت تک مردانه

استایل نیمه رسمی

برای داشتن تیپ نیمه رسمی و شیک، کت تک مردانه با یک شلوار تک متفاوت گزینه بسیار خوبی است. برای اینکه استایلی نیمه رسمی داشته باشید، کت تک را با شلواری که رنگ آن با رنگ کت متفاوت است، ست کنید. در این ترکیب می‌توانید هم از تیشرت و هم از پیراهن استفاده کنید. از دیگر ست‌های نیمه رسمی، ترکیبی از کت و شلوار ساده یک رنگ با یک تیشرت مردانه است. این ترکیب بسیار ساده و راحت و مناسب قرارهای کاری و دوستانه است.

کت تک و تیشرت

یقه تیشرت‌‌ها گرد یا هفت و پولوشرت‌‌ها یقه ایستاده و رسمی‌‌تر دارد. برای ست کردن کت و تیشرت فرم یقه را در نظر بگیرید. فرم یقه تیشرت با یقه کت باید همخوانی داشته و به هم بیاید. معمولا تیشرت یقه هفت سن را کمتر و گردن را کشیده‌تر نشان می‌دهد. از این‌رو این تیشرت‌ها مناسب افرادی است که گردن کوتاهی دارند.

کفش مناسب

کت تک را با انواع کفش اسپرت، کفش کتانی یا حتی صندل مردانه می‌توان ست کرد، بدون آنکه نگران نتیجه بود. اگر کت را با شلوار جین می‌پوشید، از نیم بوت و کفش کتانی استفاده کنید تا استایل جذاب‌تری داشته باشید.

کت مردانه

استایل کژوال

استایل کژوال استایلی روزمره و معمولا ترکیب کت تک و شلوار جین با تیشرت یا پیراهن است. این تیپ که بسیار شیک است، طرفداران زیادی دارد و به هر سنی می‌آید. همچنین از این ترکیب در موقعیت‌های زیادی می‌توان استفاده کرد.

استایل ویژه محیط کار

ترکیب پیراهن، کت تک و شلوار جین یکی دیگر از ست‌هایی است که می‌توانید ایجاد کنید. اگر در اداره دولتی کار نمی‌کنید، این ست برای محیط کار مناسب است. کت ساده با پیراهن چهارخانه و شلوار جین یک ترکیب اسمارت و شیک و جوان پسند ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید در این ترکیب به جای شلوار جین، از انواع شلوار اسپرت و کتان در رنگ های متنوع استفاده کنید. این استایل در عین راحتی، حالتی نیمه رسمی دارد و برای قرارهای کاری و شرکت در سمینارها گزینه مناسبی است.

 

کت تک و کیف مناسب

انتخاب کیف مناسب

در گذشته آقایان کمتر از کیف استفاده می‌کردند، اما امروزه داشتن یک کیف مهندسی بزرگ، یک کیف دستی کوچک مانند کیف پاسپورت، یک کیف اداری یا یک کیف مدل پستچی برای استایل‌های متفاوت لازم است. البته بهتر است به این نکته توجه کنید که هر کدام از این کیف‌ها را با چه ترکیبی از لباس‌ها ست کنید.
تکلیف کیف مهندسی که معلوم است؛ این مدل به استایل و کت و شلوار رسمی می‌آید.
کیف پستچی را با کت تک، شلوار جین و تیشرت یا پیراهن و کیف دستی را با کت و شلوار و تیشرت، در دست بگیرید و ست کنید.
دقت کنید هیچ وقت در یک مهمانی مجلسی که کت و شلوار رسمی و پیراهن پوشیده‌اید، سراغ کیف دستی نروید.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ترکیب رنگ “بهترین ترکیب رنگ لباس مردانه” را مطالعه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با اشتباهات خانم ها در لباس پوشیدن آشنا شوید تا جذاب‌تر و خوش‌تیپ‌تر از همیشه بدرخشید.
اشتباهات خانم‌ها در لباس پوشیدن

اشتباهات خانم‌ها در پوشیدن لباس

از ترکیب کردن لباس‌های طرحدار می‌ترسید

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از پوشیدن لباس‌های طرحدار خودداری کنند، چون فکر می‌کنند ظاهر آنها شلوغ و به هم ریخته می‌شود؛ در حالی که این طرز فکر اشتباه است. ست کردن چندین پارچه طرحدار با هم ظاهر شما را از حالت همیشگی و کسل کننده خارج کرده و به آن جذابیت می‌دهد. اگر در این کار تازه وارد هستید، می‌توانید از طرح‌های ساده‌تر مانند راه‌راه یا خال‌خالی استفاده کنید.

اشتباهات خانم‌ها در لباس جین

لباس‌های جین را به اندازه لباس‌های دیگر می‌شویید

شستن بیش از حد لباس‌های جین باعث می‌شود فرم خود را از دست بدهد. وقتی تازه شلوار جین می‌خرید و آن را می‌پوشید، به خوبی روی بدن نمی‌نشیند. در واقع لباس جین نو را باید مدتی بپوشید تا فرم بدن را به خود بگیرد و روی اندام به زیبایی بنشیند. بنابراین تا زمانی که مجبور به این کار نشدید، از شستن لباس‌های جین خودداری کنید.

تنها به یک رنگ شاد بسنده می‌کنید

بسیاری از افراد از پوشیدن رنگ‌های شاد می‌ترسند، در حالی که نمی‌دانند پوشیدن لباس‌هایی به رنگ شاد و روشن چه جذابیتی دارد. حتی آنهایی که می‌خواهند لباس‌های رنگی بپوشند، تنها به یک رنگ بولد در استایل خود بسنده می‌کنند. اما این بار که به سراغ لباس‌های رنگی می‌روید، چند رنگ بولد را کنار هم بپوشید. مثلا لباس را سبز و کفش را به رنگ مکمل آن، یعنی قرمز انتخاب کرده و از تنوعی که در ظاهرتان ایجاد شده، لذت ببرید.

خیاط شخصی ندارید

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند، این است که معجزه خیاط را در استایل خود فراموش می‌کنند. هر فردی فرم اندام مخصوص خود را دارد و طبیعی است که لباس به یک شکل روی تن دو نفر ننشیند. بنابراین اگر به دنبال لباسی هستید که فیت تن باشد، باید آن را بدوزید یا پس از خریدن اشکالات آن را نزد خیاط برطرف کنید.

اشتباهات خانم‌ها در لباس جین پوشیدن

دو لباس جین را با هم نمی‌پوشید

لباس جین از مدل لباس‌هایی است که به سادگی با هر رنگ و طرح لباس دیگری ست می‌شود. اما شاید فکر کنید که یک شلوار جین یا ژاکت جین برای استایل کافی است، در حالی که می‌توانید دو دست لباس جین را با هم بپوشید؛ مثلا یک شلوار جین را با یک ژاکت جین ست کنید. در این حالت دقت کنید که رنگ جین‌ها با هم فرق داشته باشد، مثلا یکی را آبی روشن و دیگری را آبی تیره انتخاب کنید تا یکدست نشود.

اشتباهات خانم‌ها در مدل مو

فکر می‌کنید موی بلند جذاب‌تر است

این طرز فکر که خانم‌های مو بلند جذاب‌ترند، دیگر در دنیای مدرن جایی ندارد. موی بلند به فرم صورت هر خانمی نمی‌آید؛ پس بهتر است با توجه به فرم صورت خود مدل موی مناسب انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کفش زنانه “۵ مدل کفش زنانه تابستانی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر بدانید چه رنگ مویی با تن پوست شما هماهنگی دارد، می‌توانید انتخاب درستی داشته و بر جذابیت چهره خود بیفزایید.
رنگ موی متناسب با پوست

تن رنگ پوست خود را بشناسید

برای این که تشخیص دهید تن پوست شما چه رنگی است، باید از نور طبیعی استفاده کنید. برای این منظور به رگ‌های مچ دست نگاه کنید. اگر رگ‌های شما سبز رنگ است، تن گرمی دارید. اما اگر نمی‌توانید رنگ آنها را به درستی تشخیص دهید، تن پوست شما خنثی است. افرادی که پوست آنها تن خنثی دارد، هر رنگ مویی به آنها می‌آید.

یک روش دیگر هم آن است که از نزدیک و با دقت صورت بدون آرایش‌ را نگاه کرده و سعی کنید تن رنگی زمینه پوست را کشف کنید. اگر احساس می‌کنید رنگ پوست‌ به سمت قرمز یا صورتی می‌رود، تن پوست شما سرد است. ولی اگر رنگ پوست به سمت زیتونی، طلایی و رنگ هلویی می‌رود، تن پوست گرمی دارید. اگر هم هرچه دقت می‌کنید هیچ رنگی در آن نمی‌بینید یا سایه‌هایی از هر دو رنگ را می‌بینید، احتمالا تن پوست شما خنثی است.

رنگ موی بلوند متناسب با پوست

بلوند سرد

به موی بلوندی که ته رنگ یخی، نقره‌ای یا پلاتینه دارد، بلوند سرد می‌گویند. موی بلوند برای افرادی که تن پوست سرد با ته رنگ قرمز دارند، مناسب است. سایه روشن آبی که در رنگ موی بلوند است، با قرمزی پوست ست می‌شود.

بلوند گرم

اگر بلوند شما ته رنگ طلایی، کاراملی یا عسلی دارد، بلوند گرم است. این رنگ برای افرادی که ته رنگ پوست آنها آبی یا به بیان دیگر پوست زیتونی دارند، مناسب است. اگر تن پوست خیلی گرم است، باید از انتخاب بلوند گرم خودداری کنید، زیرا صورت را زرد و بی‌روح نشان می‌دهد.

 

رنگ موی قهوه ای

قهوه‌ای سرد

قهوه‌ای سرد شامل رنگ‌های موکا، بلوطی و شکلاتی و انتخاب خوبی برای آنهایی است که تن پوست گرم دارند. اگر شما هم تن زرد روی پوست خود دارید، قهوه‌ای سرد را انتخاب کنید تا چهره را شاداب‌تر نشان دهد.

قهوه‌ای گرم

به رنگ‌های قهوه‌ای که سایه روشن‌های طلایی، عسلی یا دارچینی دارد، قهوه‌ای گرم گفته می‌شود. اگر پوست شما تن گرم دارد، بهتر است قهوه‌ای گرم را انتخاب کنید.

رنگ موی متناسب با پوست قرمز

قرمز سرد

منظور از رنگ موی قرمز سرد، رنگ متمایل به جگری است. اگر تن پوست قرمز دارد، باید از این رنگ دوری کنید. اما اگر پوست تیره دارید، این رنگ بهترین انتخاب است.

قرمز گرم

اگر تن پوست خنثی یا آبی دارید، قرمز گرم رنگ مناسبی است. شما انتخاب‌های زیادی از کهربایی گرفته تا بلوند توت فرنگی و مسی دارید. البته مراقب باشید زیاد شامپو مصرف نکنید، زیرا این رنگ مو را به مرور تغییر می‌دهد.

رنگ موی مشکی

مشکی سرد

شاید با خودتان فکر کنید که مشکی، مشکی است دیگر؛ اما این رنگ هم تن سرد و گرم دارد. مشکی سرد به رنگ اسپرسو یا مشکی که تن آبی دارد، گفته می شود و مناسب خانم‌هایی با تن پوست گرم است.

مشکی گرم

اگر می‌خواهید رنگ مشکی گرم به موهایتان بزنید، باید تن پوست سرد داشته باشید. رنگ مشکی گرم به رنگ‌های موکای تیره، کاکائویی و مشکی-قهوه‌ای گفته می‌شود.

رنگ موی فانتزی

رنگ‌های فانتزی

اگر به دنبال رنگ‌های فانتزی هستید، باید توجه داشته باشید که رنگ‌های گرم مانند نارنجی، صورتی و زرد در کنار پوست‌هایی که تن سرد دارد، زیبا دیده می‌شود. در مقابل آن، رنگ‌های سرد مانند آبی و بنفش برای پوست‌هایی که تن گرم یا زرد رنگ دارد، مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع رنگ مو “رنگ موی شرابی” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لباس چهارخانه از لباس‌های محبوبی است که بیشتر افراد آن را دوست دارند و مناسب همه فصل‌ها است.
لباس چهارخانه


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر از افرادی هستید که پوست حساسی دارند، باید بیش از دیگران مراقب انتخاب لوازم آرایش و شیوه آرایش خود باشید.
آرایش پوست های حساس

آرایش پوست های حساس اهمیت زیادی دارد، چون با یک اشتباه کوچک پوست صورت ملتهب یا دچار جوش و آکنه می‌شود. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با فوت و فن‌های آرایش پوست های حساس آشنا شده و زیبا و بی‌نقص بدرخشید.

شستن صورت

قبل از شروع آرایش، صورت را با ژل شستشوی صورت و آب ولرم بشویید. البته باید در انتخاب ژل یا صابون شستشوی صورت نیز دقت کنید، چون اگر با صورت شما سازگاری نداشته باشد، موجب حساسیت می‌شود. علاوه بر آن، در ماه‌های سرد سال، از تمیز کننده‌های روغنی استفاده کنید تا خشکی پوست را از بین برده و آن را هیدراته کند.

استفاده از مرطوب کننده

وقتی پوست صورت کاملا تمیز شد، آن را هیدراته کنید. از آنجا که پوست حساس خیلی زود خشک و ملتهب می‌شود، با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پوست آن را هیدراته کنید. برای این کار ابتدا با یک لایه مرطوب کننده صورت را بپوشانید؛ سپس به سراغ باقی آرایش بروید. کرم‌هایی که حاوی بابونه است، می‌تواند التهاب پوست را از بین ببرد. کرم‌های حاوی آلوئه‌ورا، روغن آفتابگردان و روغن کاندولا هم به هیدراته کردن پوست کمک می‌کند.

کرم پودر برای پوست های حساس

کرم پودر و کانسیلر

لازم نیست کل صورت را کرم پودر یا کانسیلر بزنید؛ آنها را فقط برای قسمت‌هایی از صورت که واقعا به آن نیاز دارد، استفاده کنید و به باقی پوست فرصت نفس کشیدن بدهید.

لوازم آرایش چندمنظوره 

اگر پوست حساسی دارید، هر چه از لوازم آرایش کمتری استفاده کنید، بهتر است. در این شرایط، می‌توانید از کرم‌های چندمنظوره کمک بگیرید. به عنوان مثال به جای این که از کرم مرطوب کننده و کرم پودر به طور جداگانه استفاده کنید، از کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کنید که دیگر نیازی به کرم پودر نداشته باشد. به بیان دیگر، بهتر است با یک تیر دو نشان بزنید تا پوست کمتر در معرض مواد آرایشی قرار بگیرد.

تمیز نگه داشتن لوازم آرایش

تمیز نگه داشتن لوازم آرایش 

برای کسانی که پوست حساسی دارند، تمیز کردن لوازم آرایش بسیار مهم است. در واقع باید هفته‌ای یک بار فرچه و برس‌های آرایش را بشویید، در غیر این صورت پوست ملتهب می‌شود. هنگام استفاده از آنها هم باید دقت کنید، چون اگر فرچه‌های آرایشی را محکم روی پوست بکشید، التهاب پوستی بیشتر می‌شود. اسفنج آرایشی تخم‌مرغی گزینه مناسبی برای پخش کردن مواد آرایشی روی صورت با پوست حساس است.

پاک کردن آرایش 

همان‌قدر که به آرایش صورت اهمیت می‌دهید، باید به پاک کردن آن هم توجه کنید. از آنجا که باکتری‌هایی که روی کرم پودر، فرچه‌ها یا دیگر لوازم آرایشی است، به سادگی به پوست منتقل می‌شود، بهتر است آرایش را به خوبی پاک کنید. پوست باید ساعاتی در طول شبانه روز نفس بکشد، پس اگر آرایش را پاک نکنید، این فرصت را از آن گرفته‌اید.

انتخاب لوازم آرایش

لوازم آرایش مایع، معطر و رنگی استفاده نکنید

لوازم آرایش جامد برای افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است، چون ترکیبات ساده‌تری دارد و از آب که منبع باکتری‌هاست، برای ساخت آنها استفاده نشده است.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن دقت کنید، لوازم آرایش عطری است. بهتر است دور این مدل لوازم آرایشی را خط بکشید. اگرچه آنها جذابیت زیادی دارند، اما اسانس موجود در آن باعث التهاب در کل پوست بدن، به خصوص پوست صورت می‌شود.

انتخاب لوازم آرایشی رنگی هم برای پوست‌های حساس مناسب نیست. چون رنگدانه‌ها خشکی پوست را بیشتر کرده و بهتر است از لوازم آرایشی استفاده کنید که رنگدانه‌های کمتری دارد یا حاوی رنگ‌های طبیعی است. مثلا به جای کرم پودرهای رنگی از بی بی کرم‌ها استفاده کنید یا به جای رژ لب‌ بنفش و سرخابی یا سایه‌های چشم سبز و آبی از رنگ‌های طبیعی‌تر کمک بگیرید تا دچار آلرژی پوستی نشوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لوازم آرایشی “ریمل و آرایش چشم” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خورشت مرغ مجلسی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است و معمولا در مراسم مختلف از عزا گرفته تا عروسی سرو می‌شود. 
خورشت مرغ مجلسی

خورشت مرغ مجلسی یکی از مرسوم‌ترین خورشت‌های ایرانی است که بیشتر با زرشک پلو سرو می‌شود و همه آن را می‌پسندند. برای آشنایی با طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه خورشت مرغ

  • ران یا سینه مرغ: ۴ تکه
  • سیب‌زمینی: ۲ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • هویج: یک عدد
  • رب گوجه‌فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

خورشت مرغ

طرز تهیه خورشت مرغ

پیاز را خلالی یا نگینی خرد کرده، با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و کاراملی شود. وقتی پیاز طلایی شد، کمی زردچوبه به آن بزنید و تکه‌های مرغ را در تابه چیده، هر طرف را سرخ کنید.

وقتی مرغ‌ها خوب سرخ شد، هویج را حلقه‌ای خرد کرده، آن را کمی تفت دهید و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید.

رب را خوب تفت دهید تا سرخ شود. سرخ کردن رب باعث می‌شود طعم و بوی خامی آن گرفته و روی طعم و عطر غذا تاثیر خوبی دارد. همچنین سرخ کردن رب، رنگ خورشت را خوش‌رنگ‌تر می‌کند.

پس از سرخ کردن رب، مقداری نمک و فلفل با ۳ لیوان آب جوش در تابه ریخته، حدود یک ساعت در آن را بگذارید تا مرغ مغزپخت شود.

در این مدت می‌توانید سیب‌زمینی را آماده کنید. برای این کار سیب‌زمینی را به صورت خلالی خرد کرده؛ سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا نشاسته روی سطح سیب‌زمینی از بین برود و در هنگام سرخ کردن به هم نچسبد. سیب‌زمینی‌ها را در یک تابه گود با روغن داغ سرخ کرده و روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

در صورت تمایل می‌توانید سیب‌زمینی را به شکل دلخواه خرد کرده یا مثل چیپس درست کنید.

وقتی خورشت آماده شد، آن را با سیب‌زمینی سرخ شده تزیین و با زرشک پلو یا برنج زعفرانی سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای ایرانی “طرز تهیه کشک بادمجان” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوکو سیب ‌زمینی غذای ساده‌ا‌ی است که می‌توان آن را به شیوه‌های گوناگون درست کرد.
کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از کوکوهای معروف و پر‌طرفدار ایرانی و از پرمصرف‌ترین غذاهای فوری است. این غذا بسیار ساده آماده می‌شود و طعم خوبی دارد. کوکو سیب زمینی را می‌توانید به‌عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید. برای آشنایی با طرز تهیه چند نوع کوکو سیب زمینی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه کوکو سیب‌زمینی

  • پیاز: یک عدد
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • سیب‌زمینی: ۵ عدد
  • شوید خشک: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل‌ و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را شسته، حدود ۳۰ دقیقه در قابلمه با آب جوش بگذارید تا آبپز شود؛ سپس وقتی کمی خنک شد، پوست آنها را جدا کنید. سیب‌زمینی‌ها را با رنده بزرگ رنده کرده یا با گوشت‎کوب بکوبید. پیاز را جداگانه رنده کنید. با فشار دست آب پیاز را بگیرید و آن را با سیب‌زمینی مخلوط کنید.

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه جداگانه شکسته و خوب هم بزنید. مقداری نمک، فلفل‌ و زردچوبه به آن بیفزایید. اضافه کردن شوید خشک اختیاری است. اگر می‌خواهید از شوید خشک استفاده کنید، آن را به تخم‌مرغ‌ها افزوده، خوب هم بزنید تا یکدست شود. تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده، خوب مخلوط کنید تا یکدست و منسجم شود.

مقداری روغن در تابه بریزید تا داغ شود؛ سپس مقداری از مایه کوکو برداشته، به آن شکل دهید و در روغن سرخ کنید. این کوکو را می‌توان با سیب‌زمینی خام هم آماده کرد.

کوکو سیب زمینی در فر

پخت کوکو سیب زمینی در فر

اگر می‌خواهید کوکو سیب زمینی را در فر درست کنید، یک قالب مناسب را با روغن کمی چرب کنید. مایه کوکو را در قالب ریخته و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. فر را روشن کنید تا گرم شود؛ سپس قالب را حدود ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید.

کوکو سیب زمینی پنیری

کوکو سیب‌زمینی با پنیر پیتزا

پنیر پیتزا کوکو سیب زمینی را خوشمزه‌تر می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذا را خیلی بالا می‌برد. برای پخت این کوکو با پنیر پیتزا بهتر است آن را در فر درست کنید. پنیر را بنا به سلیقه میان مایه کوکو یا مانند پیتزا روی آن بریزید. نیمی از مایه کوکو را در قالب فر گذاشته و میان آن را با پنیر پیتزا پر کنید و بقیه مایه را افزوده، قالب را در فر بگذارید تا کوکو آماده شود. اگر دوست دارید می‌توانید قارچ، فلفل‌دلمه‌ای یا ذرت در مایه کوکو بریزید.

کوکو سیب زمینی سوخاری

کوکو سیب‌زمینی سوخاری

برای این‎که کوکو سیب زمینی را به ‌صورت سوخاری طبخ کنید، مایه کوکو را کمی نرم‎تر از حالت معمول درست کنید. در زمان سرخ کردن کوکوها، آرد سوخاری را با مقداری نمک، فلفل‌ و پودر سیر مخلوط کنید. مقداری از مایه کوکو را در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت‌های آن را بپوشاند؛ سپس در تابه گود و پر روغن بیندازید تا کوکوها سرخ شود.





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اسپاگتی قارچ و سبزیجات غذایی ساده و خوشمزه است که طرز تهیه آسانی دارد.
اسپاگتی قارچ و سبزیجات

اسپاگتی قارچ و سبزیجات نوعی اسپاگتی گیاهی و رژیمی و مناسب وعده‌های سبک غذایی و سرو در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. برای آشنایی با طرز تهیه اسپاگتی قارچ و سبزیجات با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه اسپاگتی قارچ و سبزیجات

  • کره: ۵۰ گرم
  • روغن‌زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • موسیر: ۳ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • برگ آویشن: یک قاشق غذاخوری
  • آب مرغ: ۸ لیوان
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • اسپاگتی: ۴۰۰ گرم
  • برگ جعفری: نصف لیوان
  • پنیر پارمزان رنده شده برای تزیین

طرز تهیه اسپاگتی قارچ و سبزیجات

طرز تهیه اسپاگتی قارچ و سبزیجات

در قابلمه‌ای نصف کره را با روغن‌زیتون روی شعله زیاد حرارت دهید تا کف کند. موسیر و سیر خرد شده و آویشن را به آن افزوده و کمی هم بزنید تا نرم شود. آب مرغ را اضافه کرده و آن را بجوشانید. محتویات قابلمه را با یک الک ریز در یک کاسه صاف کنید و مواد را کنار بگذارید.

آب مرغ را دوباره در قابلمه ریخته، ماکارونی‌ها را به آن افزوده و صبر کنید تا بپزد؛ سپس رشته‌های اسپاگتی را از آب مرغ بیرون آورید.

در این فاصله، بقیه کره را در تابه‌ای آب کرده، قارچ‌ها را با آن تفت دهید تا طلایی و نرم شود. اصل این غذا با قارچ خشک شده است، اما اگر به آن دسترسی ندارید، با قارچ سرخ شده تهیه کنید.

 

اسپاگتی قارچ

مخلوط سیر و موسیر، قارچ سرخ شده، برگ جعفری و برگ آویشن را با آب مرغ روی شعله زیاد بگذارید تا غلیظ شود؛ سپس ماکارونی‌های آبکش شده را اضافه کرده و بگذارید مواد چند دقیقه با هم بپزد و به خورد هم برود.

وقتی اسپاگتی آماده شد، آن را در ظرف بریزید و با پنیر پارمزان رنده شده و جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید به مواد این اسپاگتی مقداری خامه اضافه کنید که در این صورت دیگر رژیمی نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای ملل “گراتن بادمجان و مرغ، غذای محبوب فرانسوی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ماهی شکم پر جنوبی معمولا با ماهی صبور درست می‌شود و فصل آن بهار و تابستان است.
ماهی شکم پر
اکثر مردم ماهی را به صورت سرخ‌ شده مصرف می‌کنند، اما طبخ ماهی شکم پر در فر، هم از سلامت بیشتری برخوردار است و هم به دلیل استفاده از سبزیجات معطر و چاشنی‌های متنوع، خوشمزه‌تر می‌شود.
مواد پرکننده شکم ماهی متنوع است و تفاوت ماهی شکم پر شمالی و جنوبی در همین مواد است. ماهی شکم پر جنوبی با سبزی‌های معطری مانند گشنیز و شنبلیله درست می‌شود و چاشنی آن تمر هندی است؛ در حالی‌ که ماهی شکم پر شمالی با گردوی آسیاب شده و سبزی‌های معطر محلی تهیه می‌شود و طعم‎ دهنده آن رب انار است. این غذای جنوبی را بیشتر با ماهی صبور و به صورت کبابی درست می‌کنند. برای آشنایی با طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه ماهی شکم پر

  • ماهی: ۲ عدد
  • گشنیز: ۴۰۰ گرم
  • شنبلیله: ۱۰۰ گرم
  • تمر هندی: یک بسته
  • پیاز: یک عدد
  • سیر: ۶ حبه
  • آبلیموی تازه: ۴ قاشق غذاخوری
  • کره به میزان لازم
  • زعفران: ۵ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل و ادویه کاری به میزان لازم

ماهی شکم پر جنوبی

طرز تهیه ماهی شکم پر

روی ماهی و داخل شکم آن را به فلفل و آبلیمو آغشته کرده و ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود.

پیاز را ریز خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود؛ سپس سیر خردشده را به پیاز افزوده و با هم تفت دهید و وقتی طلایی شد، سبزی خرد شده، فلفل و زردچوبه را به سیر و پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن کشیده شود.

کمی آب جوش روی تمر هندی بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا تمر در آب حل شود؛ سپس آن را صاف کنید.

شیره تمر را به مواد افزوده و روی شعله ملایم بگذارید تا آب آن کشیده شود.

ماهی را از یخچال بیرون آورید و شکم آن را با مواد پر کنید. کف یک ظرف نچسب یا سینی فر را با کمی روغن چرب کرده، ماهی را در آن بچینید و در فر بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری کره را در تابه‌ای کوچک آب کرده و با زعفران مخلوط کنید.

پس از ۳۰ دقیقه ماهی را از فر بیرون آورده، مخلوط کره و زعفران را روی آن بمالید و دوباره ۱۰ دقیقه در فر بگذارید. شعله بالای فر را روشن کنید تا روی ماهی برشته شود.

طرز تهیه ماهی شکم پر

نکات مهم

اگر شنبلیله زیاد باشد، مواد تلخ می‌شود.

برای این‎که ماهی به کف ظرف یا سینی نچسبد، کف سینی را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید یا سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و پیاز، کف سینی چیده و ماهی را روی آن بگذارید.

این غذا را می‌توانید در تابه هم سرخ کنید. برای این منظور سطح ماهی را با آرد و ادویه پوشانده و دو طرف آن را در روغن سرخ کنید.

این نوع ماهی را می‌توان روی زغال هم کباب کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع دلمه “طرز تهیه دلمه فلفل” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دلمه فلفل یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که فلفل دلمه ای شکم پر هم نام دارد.
دلمه فلفل

دلمه فلفل غذایی لذیذ با ظاهری خوب است که مناسب سرو در مهمانی‌ها و مجالس است. برای آشنایی با طرز تهیه دلمه فلفل با آشپزی مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم تهیه دلمه فلفل

  • پیاز: یک عدد
  • فلفل دلمه‌ای رنگی: ۴ عدد
  • گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
  • لپه: نصف پیمانه
  • برنج: نصف پیمانه
  • سبزی دلمه: ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه خورشتی به میزان لازم
  • آلو در صورت تمایل

طرز تهیه دلمه فلفل

طرز تهیه دلمه فلفل

لپه و برنج را جداگانه چند ساعت خیس کرده و سپس هر کدام را نیم‌پز کنید.

سبزی دلمه شامل جعفری، مرزه، ریحان، ترخون و تره است؛ آن را پس از پاک کردن خوب بشویید و خرد کنید. اگر به سبزی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از سبزی دلمه خشک استفاده کنید.

سر فلفل دلمه‌ای‌ها را بریده و تخم‌های داخل آن را خالی کنید، توجه داشته باشید که سر فلفل را دور نریزید. حتما از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید تا ظاهر غذا زیباتر شود.

پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود؛ سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز افزوده و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

برنج و لپه‌ نیم‌پز شده، سبزی دلمه، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌جات را به مواد اضافه کنید. وقتی مواد خوب با هم مخلوط و گوشت پخته شد، داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با آن پر کنید و سر فلفل‌ها را روی آنها بگذارید.

در قابلمه کوچکی مقداری رب گوجه‌فرنگی را با پیاز داغ و ادویه تفت داده و با آب جوش مخلوط کنید.

دلمه‌ها را در قابلمه چیده و روی آنها سس بریزید. در صورت تمایل می‌توانید چند آلو در قابلمه بیندازید تا دلمه کمی ترش‌مزه شود.

قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید تا دلمه‌ها به آرامی پخته و آماده شود.

در صورت تمایل می‌توانید دلمه فلفل را در فر درست کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای ایرانی “طرز تهیه کوفته تبریزی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
غار پرآو از خطرناک‌ترین غارهای ایران در استان کرمانشاه است که در فهرست جاذبه‌های ترسناک و رمزآلود ایران قرار می‌گیرد.
غار پرآو

در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه، کوه پرآو در میان دو کوه طاق بستان و بیستون، غار پرآو را در دل خود جای داده است. حدود ۴۸ سال از زمان کشف این خطرناک‌ترین غار ایران می‌گذرد. مجله دلتا را با معرفی این غار ورق بزنید.

آشنایی با غار پرآو

اولین بار در سال ۱۳۵۰ بود که یک گروه غارنورد انگلیسی به عمق ۷۵۰ متری این غار رفتند و آن را کشف کردند.  یک سال بعد طمع دست یافتن به رکورد جهانی باعث شد که دوباره یک تیم غارنورد انگلیسی راهی این غار شوند تا پیشروی بیشتری را در اعماق این غار به ثبت برسانند. این گروه ۱۶ نفره در عمق ۷۵۱ متری به حوضچه‌ای گلی به طول ۵۰ متر برخوردند که ادامه پیشروی را غیرممکن می‌کرد، با اینکه امید زیادی به گسترش این غار می‌رفت اما از نظر آن ها غار به نقطه پایان خود رسیده بود. سه سال بعد، تیمی لهستانی هم از غار دیدن کردند و مهر تاییدی زدند بر اینکه اینجا واقعا پایان این غار است.

بعدها نیز با رفتن غواصی به داخل این آبگیر مشخص شد که عمق این حوضچه سه متر است و راه به جایی ندارد. این غار که زمانی از بزرگ‌ترین غار عمودی دنیا بود و به اورست غارهای دنیا شناخته می‌شد امروز با کشف غارهای عمیق دیگر به رتبه ۲۲۰ عمیق ترین غارهای دنیا رسیده است.

غارهای خطرناک ایران

کوه پراو ۳۳۵۷ متر ارتفاع دارد و غار در ارتفاع ۳۰۵۰ متری آن است. غار پرآو با ۷۵۰ متر عمق، دارای ۲۶ حلقه چاه است که عمیق‌ترین آن‌ها ۴۲ متر عمق دارد. در این غار، آبی جاری است که از ذوب شدن یخچال‌های زیرزمینی غار پرآو جریان یافته، بنابراین بی‌دلیل نیست که اسم این غار را پراو به معنی پرآب گذاشته‌اند. وجود این آب و ارتفاع بلند غار باعث شده که هوای غار به شدت سرد باشد و دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد داشته باشد. اگر غارنوردی حرفه‌ای و علاقه‌مند به ماجراجویی هستید، برای کشف این پدیده اسرارآمیز بهار و تابستان را انتخاب کنید؛ زیرا در  پاییز و زمستان سردی هوا ورود به آن را غیرممکن می کند.

مسیرهای این غار بسیار صعب العبور است، به غیر از سردی هوای داخل غار و راه‌های سختش، دیواره خشن و متخلخل، لباس غارنوردان را پاره می‌کند و این باعث می‌شود که آب سرد به بدن آن‌ها برسد و سختی‌های پیمایش غار بیشتر از گذشته شود.

غار قاتل

پیمایش غار

می‌توان گفت که غارنوردان دشوارترین پیمایش خود را در غار پرآو تجربه می‌کنند. این دشواری در ورود به غار نیز وجود دارد و دهانه ورودی غار به گونه‌ای است که باید به حالت پا مرغی به آن وارد شد. پس از ورود به غار، سرمای هوا کار را بسیار دشوار می‌کند. به دلیل وجود یخچال‌های طبیعی و ارتفاع بالای این غار در هیچ نقطه از آن دمایی بالاتر از ۳-۱ دجه سانتی‌گراد ثبت نشده است و برودت هوا، غارنوردان را آزار می‌دهد.

در این شرایط عبور از سوراخ‌های تنگ غار، که آبی با دمای نزدیک صفر درجه در کنار آنها جریان دارد نیز دشواری دیگری است که غارنوردان در پرآو با آن سر و کار دارند. پیمایش سینه‌خیز در بخش‌هایی از غار اجباری است و تنگ گل خیز اولین محل پیمایش سینه‌خیز به شمار می‌آید. گذرگاه‌های تنگ و محل‌هایی موسوم به خرچنگ‌رو، ریزشی بودن برخی از قسمت‌های غار، دیواره‌های خطرناک و چاه‎های عمیق‌، پرآو را در دنیا به غاری صعب‌العبور و سخت مشهور کرده است.

غارهای خطرناک

پیمایش غار پرآو در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر نیز سفر به اعماق رازآلود این غار ادامه دارد. سالانه بین ۲ تا ۹ سفر به غار پرآو انجام شده است. تعداد زیادی از افراد با استفاده از اصول اولیه اس.آر.تی (اصول طناب گذاری در غارنوردی) به انتهای آن رسیده‌اند. برخی به یک بار اکتفا نکرده‌اند و حس کنجکاوی‌شان آنها را دوباره به داخل غار کشیده است.

گفته می‌شود سختی پیمایش غار به حدی است که زباله‌های حاصل از پیمایش از سال ۱۳۵۰ در آن مدفون شده بوده و امکان خروج زباله‌ها در این سال‌ها وجود نداشت تا اینکه عده‌ای غارنورد بالاخره توانستند بدون تلفات جانی، زباله‌ها را از غار خارج کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر ”آمستردام و جاذبه‌های عجیب” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهر زیبای دوسلدورف با همه جاذبه‌های بی‌نظیر خود در جنوب برلین در ساحل رودخانه راین قرار گرفته است.
جاذبه های گردشگری دوسلدورف

در ساحل غربی رودخانه راین در کشور آلمان شهر زیبای دوسلدورف قرار دارد. موقعیت دوسلدورف در کنار راین با محوطه‌های ساحلی وسیع و مسحور کننده، آن را به مکان دلچسبی برای گذران وقت تبدیل کرده است. شهر خرید، مد، فرهنگ و صاحب سبک دوسلدورف آلمان برای حضور کسانی که روحیه هنری و تجارت دارند، بسیار مناسب است  این شهر هر سال نیز میزبان بزرگ‌ترین جشنواره راین است؛ جشنواره‌ای سرگرم‌کننده که یک هفته به طول می‌انجامد و با رژه‌ها و لباس‌های رنگارنگ، بیش از چهار میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. با مجله دلتا گشت و گذاری کوتاه در مهم‌ترین جاذبه های گردشگری دوسلدورف داشته باشید.

خیابان کنیزالی 

کنیزالی جاذبه های گردشگری دوسلدروف

کنیزالی یا به قول محلی‌ها «کو» شیک‌ترین خیابان خرید دوسلدورف است. این خیابان با بوتیک‌های منحصر به فرد، مراکز خرید لوکس، گالری‌های هنری و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، جمعیت‌ زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ردیف درختان و خط ممتد آب بر زیبایی این خیابان افزوده و فضایی دوست‌داشتنی را برای یک پیاده‌روی خاطره‌انگیز مهیا کرده است.

کاخ اشلاس بنرت

اشلاس بنرت جاذبه های گردشگری دوسلدروف

با یک سفر ۱۰ کیلومتری آسان از مرکز شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به اشلاس بنرت، کاخ پر زرق و برق باروکی می‌رسید. ساختمان اصلی کاخ بنرت به موزه تبدیل شده است و گاهی در آن کنسرت‌های موسیقی نیز برگزار می‌شود. همچنین از سال ۲۰۰۲، باله‌های کاخ بنرت محل استقرار موزه‌های هنر باغ‌آ‌رایی اروپایی و موزه تاریخ طبیعی شده‌ است. شما می‌توانید از داخل کاخ که بسیار مجلل است بازدید کنید و بعد از آن، در پار‌ک‌ها و با‌غ‌های بزرگ آن قدم بزنید.

محله کایزس ورت

کایزس ورت جاذبه های گردشگری دوسلدروف

کایزس ورت یکی از قدیمی‌ترین (و البته مدرن‌ترین) محله‌های دوسلدورف است که در سال ۱۹۲۹ با این شهر ترکیب شده و یک مکان فوق‌العاده برای دیدن انبوه ساختمان‌های قدیمی و انعکاس آن‌ها در راین به حساب می‌آید. با دنبال کردن عناصر برجسته این شهر به قرن سیزدهم بر می‌گردیم؛ کلیسای «سنت سوت‌برتوس» (St. Suitbertus) یکی از بنا‌هایی است که ما را به دل تاریخ می‌برد؛ و حتی قدیمی‌تر از آن، دژ امپراطوری امپراطور فردریک اول. اگر چه بخش عمده‌ای از این دژ خراب شده اما عظمت سایت باستانی‌اش همچنان تحسین برانگیز است.

برج راین دوسلدورف

برج راین دوسلدروف

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید به این برج ۲۴۰ متری سری بزنید و از بالای آن طبیعت زیبای شهر را نظاره کنید. علاوه بر آن می‌توانید بزرگ‌ترین ساعت دیجیتال جهان که بر بدنه این برج تعبیه شده است را هم ببینید و در رستوران گردان بالای این برج از یک غذای بی‌نظیر لذت ببرید.

موزه هنر

کونست پلست جاذبه های گردشگری دوسلدروف

موزه هنر (موزه کونست پلست) یکی دیگر از دیدنی‌های مهم هنری در دوسلدورف با آثاری از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز است. از نکات برجسته این موزه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و به علاوه بیش از ۷۰ هزار مورد از هنر گرافیک، عکس و هنر کاربردی اشاره کرد.

محله قدیمی دوسلدورف

محله قدیمی دوسلدورف جاذبه های گردشگری دوسلدروف

محله قدیمی دوسلدورف که با نام آلتشتاد نیز شناخته می‌شود، تنها نیم کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۲۳۰۰ نفر در آن ساکن هستند. برجسته‌ترین دیدنی‌های آلتشتاد دوسلدورف شامل کلیسای سنت لامبرتوس، موزه حمل و نقل، تالار قدیمی شهر، تندیس سوارکاری جان ولم، مدرسه قدیمی گرامر و برج راین می‌شود. از دیگر دلایل شهرت محله قدیمی دوسلدورف، رستوران‌های و کافه‌های متعددی است که در امتداد پیاده‌رو قرار گرفته‌اند.

ساختمان‌های گری 

ساختمان‌های گری جاذبه های گردشگری دوسلدروف

ساختمان‌‌های گری، نام چند ساختمان است که توسط فرانک گری، معمار مشهور آمریکا-کانادایی در محله مدیا هاربر دوسلدورف بنا شده‌اند. این سه بنای متمایز که ساخت آنها در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد، با طرحی خمیده و منحنی‌وار مانند ژله به نظر می‌رسند. برای دوستداران عکاسی و معماری، ساختمان‌‌های گری از جاذبه های گردشگری دوسلدورف است که نباید آن را از دست داد.

باغ ژاپنی نُردپارک

باغ ژاپنی نُردپارک جاذبه های گردشگری دوسلدروف

نردپارک، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها، جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار است. گذرگاه‌های پهن بی‌شمار، پارک را از بین علفزارهای وسیع و باغ‌های ضمیمه‌اش مانند باغ دلپذیر «لیلی»، قطع می‌کند. از نکات برجسته‌ دیگر نردپارک مجسمه‌ «هورس تامر» و باغ ژاپنی است که دومی توسط انجمن ژاپنی دوسلدورف به شهر ارائه شد و در حال به رخ کشیدن مناظر متفاوت متحیر کننده است. از جاذبه‌‌های دیگر این پارک می‌توان به موزه‌ آکوازو لوبک اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

پارک هوف گارتن

هوف گارتن

مرکز شهر دوسلدورف از شمال به پارک بزرگی به نام هوف‌گارتن می‌رسد. این پارک که در سال ۱۷۷۰ بنا شد، از محله قدیمی و کونیگسلی تا سواحل رودخانه‌ راین کشیده شده است. مناظر طبیعیِ نمای پارک بر اساس مدل انگلیسی طراحی شده و شامل نواحی چمن‌زار وسیع، درختان انبوه، دریاچه و نهرهای بی‌شماری است.

پارک هوف گاردن

علاوه بر مجسمه‌های تاریخی و مدرن ساخته شده در داخل این پارک، موزه تئاتر شهر که خانه قدیمی سازنده این پارک بوده و همینطور کلبه شکاری سابق نیز در این پارک قرار دارند که گردشگران می‌توانند از آنها دیدن کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه “کافه‌های استانبول؛ شهر همیشه‌بیدار ترکیه” را مطالعه کنید.

تفرجگاه ساحلی

تفرجگاه ساحلی

تفرجگاه ساحلی راین، یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از ساحل شگفت‌انگیز دوسلدورف را به شما ارائه می‌دهد. اینجا یک خط پیاده‌روی طولانی، شهر را به رایحه‌ مدیترانه‌ای معطر کرده است. در یک طرف این پیاده‌رو ردیفی از کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و مغازه‌ها و در طرف دیگر راین مقتدر را شاهد هستید. می‌توانید با دویدن همه‌ مسیر از پل اوبرکسل، محله‌ی قدیمی را به ساختمان‌های پارلمان ایالت وصل کرده و یک و نیم کیلومتر ردیف درختان تفرجگاه که پیاده‌رو را محاصره کرده است، پشت سر بگذارید. دوچرخه سواری این مسیر نیز فرصت‌های بی‌شماری برای دیدن جاذبه‌ها و مردم به شما می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ونکوور؛ شهر دیدنی آمریکای شمالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فعالان بازار معاملات مسکن، از افزایش تدریجی آگهی‌های فروش در بازار مجازی و بنگاه‌های املاک خبر می‌دهند.
 
مشاوران و فعالان بازار معاملات مسکن، در حالی از افزایش تدریجی آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران خبر می‌دهند که از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل شرایط خاص شیوع کرونا حجم آپارتمان‌های عرضه شده در بازار مسکن پایتخت کاهش چشمگیری پیدا کرده بود.
به گزارش مجله دلتا با بازگشت بخش زیادی از کسب‌و‌کارها به وضعیت عادی، حضور تدریجی برخی از فروشندگان مسکن در بازار قابل مشاهده است. واسطه‌های ملکی عنوان می‌کنند تعدادی از فروشندگان مسکن در بازار حاضر شده‌اند و آگهی‌های خود را برای فروش عرضه کرده‌اند. با این حال به گفته فعالان بازار ملک، نکته قابل‌توجه در خصوص آپارتمان‌های عرضه شده از سوی این گروه از مالکان، قیمت پیشنهادی برای واحدهای مسکونی است. مشاوران املاک در اغلب مناطق پایتخت بیان می‌کنند: قیمت پیشنهادی برای آگهی‌های عرضه‌شده بسیار بالا و حتی در برخی موارد عجیب و غریب است.
به نظر می‌رسد این گروه از فروشندگان با احتساب تورم احتمالی فصل تابستان، قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه داده‌اند. به همین دلیل تفاوت زیادی میان قیمت‌های پیشنهادی آنها در مقطع کنونی و همین‌طور ماه‌های گذشته است. از این رو شرایط برای خرید واحدهای مسکونی سخت‌تر از گذشته خواهد بود و شکاف بودجه خانوار و قیمت کل واحدهای مسکونی در بازار مسکن بیش از گذشته می‌شود. در جدول زیر آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران که طی یک روز گذشته به بازار عرضه شده‌اند، ارائه شده است.
برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.
 
پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “بازار آشفته مسکن با فروش متری آرام می‌شود؟” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیبایی‌ ونکوور و طبیعت شگفت‌انگیز آن، به حدی جادوکننده است که گردشگران بسیاری را به هوای دیدن جاذبه‌های ونکوور هر سال عازم این شهر ساحلی کند.
جاذبه های ونکوور

ونکوور بزرگترین شهر ساحل غربی کانادا، در یک محیط دوست داشتنی طبیعی واقع شده و در احاطه رشته‌کوه‌های ساحلی و اقیانوس آرام قرار دارد. آب و هوای آرام‌بخش و ملایم و فرهنگ دلپذیری که میان مردم این شبه جزیره وجود دارد، آن را به یکی از ۵ شهر برتر دنیا برای زندگی تبدیل کرده است. مجله دلتا در سفرهای روزانه خود اینبار سری به جاذبه های ونکوور زده است. با ما همراه باشید.

خلیج انگلیسی

خلیج انگلیسی جاذبه های ونکوور خلیج انگلیسی یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های ونکوور است. این منطقه که قسمتی از محله «وست اند» (West End) محسوب می‌شود، بهترین رستوران‌ها و مراکز خرید ونکوور را داراست. بزرگ‌ترین رویدادی که در این ساحل برگزار می‌شود یک رویداد سه روزه تابستانی است که در آن هزاران نفر به این ساحل می‌آیند تا از جشن آتش بازی بازدید کنند. از دیگر رویدادهای مشهوری که در این ساحل برگزار می‌شود، می‌توان به رویداد شنای خرس قطبیِ اول ژانویه اشاره کرد که در طول آن شناگرهای حرفه‌ای در آب‌های سرد اقیانوس آرام شنا می‌کنند.

پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو (Capilano) به عنوان اولین جاذبه‌ گردشگری ونکوور در سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و توانست بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کند. در نزدیکی این پل، منطقه‌ای به نام «کلیف واک» (Cliffwalk) واقع شده است که با مجموعه‌ رستوران‌های خود از گردشگران استقبال می‌کند. از دیگر دیدنی‌های گردشگری این ناحیه باید به محل تخم‌گذاری ماهی قزل‌آلای کاپیلانو اشاره کرد که در انتهای جاده کاپیلانو قرار دارد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از تله کابین این مرکز تفریحی به مناطق گردشگری «تری تاپس» (TreeTops) و «کلیف واک» بروید.

ساحل کیتسیلانو

ساحل کیتسیلانو جاذبه های ونکوور ساحل کیتسیلانو (Kitsilano Beach) با چشم‌انداز زیبایی از کوهستان، مکان مناسبی است تا کمی‌ از دغدغه‌های روزمره دور شوید و در استخر‌های طبیعی آن شنا کنید. کافه‌های کوچک و دنجی که در مسیر ساحل ساخته شده‌اند و مراکز خرید پر جنب و جوش، از جاذبه‌های گردشگری این ساحل زیبا محسوب می ‌شوند.

پارک استنلی

پارک استنلی جاذبه های ونکوور پارک استنلی با درختان بزرگ خود در مجاورت مرکز شهر ونکوور قرار دارد. این پارک دارای مسیر مسطحی است که از یک سو از فضای سبز و از سوی دیگر از ساحل می‌گذرد و علاوه بر زیبایی‌های خاص خود، گردشگران را برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری به خود جذب می‌کند. از دیدنی‌های گردشگری این پارک می‌توان به ستون‌های توتِم (اجسامی نمادینی که در اقوام بومی بیشتر قاره‌ها، کاربردهای آیینی دارند) و همچنین آکواریوم ونکوور که در غرب ساحل آن قرار دارد، اشاره کرد.

جزیره گرانویل

جزیره گرانویل جاذبه های ونکوور این جزیره که زمانی در قالب یک منطقه صنعتی فعال بود، هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های بسیار محبوب ونکوور شناخته می شود. بازار عمومی جزیره گرانویل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در زمینه‌ی فروش میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و همچنین غذا‌ی آماده است. این جزیره بیشتر شبیه به یک مرکز هنری است که توسط یک جاده و پل‌های عابر پیاده‌ به مناطق مسکونی در جنوب آن وهمچنین به وسیله کشتی به مرکز شهر ونکوور مرتبط است.

کوه گرووس

کوه گرووس جاذبه های ونکوور کوه گروس (Grouse) نقش یک بام برای شهر ونکوور را بازی می‌کند و در شب، هنگامی که چراغ‌های شهر روشن است، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به بازدید‌کنندگان هدیه می‌دهد. گردشگران می‌توانند در تمام طول سال با استفاده از یک تله کابین به قسمت‌های مرتفع این کوهستان بروند و از مناظر زیبای حیات وحش و همچنین امکانات رفاهی ساخته شده در این کوهستان لذت ببرند. این کوه در زمستان به سرزمین عجایب تبدیل می‌شود که انواع فعالیت‌های ورزشی مثل اسکی، اسنوبرد و غیره را در فضای باز آن می‌توان انجام داد. همچنین گروس مسیر فوق العاده‌ای به نام گروس گریند (Grouse Grind) دارد که مناسب کوه نوردان و کسانی است که به پیاده روی علاقه دارند.

گستاون

گستاون گستاون (Gastown) قدیمی‌ترین بخش شهر ونکوور به حساب می‌آید که از رستوران‌ها، گالری‌ها،مغازه‌ها و ساختمان‌های سبکِ ویکتوریایی تشکیل شده است. تاریخچه‌ ایجاد گستاون به سال ۱۸۶۷ برمی‌گردد؛ زمانی که مردی به نام جان دیکتون به این ناحیه آمد. دیکتون عادت داشت که داستان‌های طولانی نقل کند، به همین دلیل ساکنین آنجا پس از مدت کوتاهی به او لقب «گاسی جک» دادند؛ این امر باعث شد که نام مکانی که او در آن زندگی می‌کرد نیز به «شهر گاسی» یا «گستاون» تغییر کند. ساعت بخار یا استیم کلاک که هر پانزده دقیقه یک بار توده‌های بخاری از آن خارج می‌شود نیز در همین قسمت قرار دارد.

کانادا پِلِیس

کانادا پِلِیس برای بسیاری از بازدیدکنندگان، گشت‌های خود را با کانادا پلیس (Canada Place) آغاز می‌کنند. این سازه منحصر به فرد، ترکیبی از یک ترمینال کشتی سواری، هتل و مرکز اجتماعات و مکانی برای رفت و آمد اتوبوس‌های گردشگری است. گردشگران می‌توانند با رفتن به قسمت آخر این اسکله نماهای بسیار زیبایی از شهر را ببینند و از فلای اورکانادا (Flyover Canada) دیدن کنند. در نزدیکی کانادا پِلیس یک اسکله بسیار بزرگ نیز ساخته شده است که کشتی‌های مختلفی از طرف آن به سمت شمال ونکوور و بندر لانسدل (Lonsdale) حرکت می‌کنند.

چاینا تاون

چاینا تاون چاینا تاون (محله چینی‌ها) که یکی از هیجان‌انگیز‌ترین جاذبه های ونکوور به شمار می‌آید، در پشت دروازه میلنیوم قرار گرفته است. علائمی که در رستوران‌ها و مراکز خرید این مکان وجود دارد، عمدتا به زبان چینی نوشته شده‌اند. از جاذبه‌های محلی این مکان می‌توان به باغ چینی اشاره کرد که به سبک باغ سنتی سلسله مینگ ساخته شده است. ساختمان «سام کی» (Sam Kee) یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این محله است که عرضی در حدود ۲ متر دارد و باریک‌ترین ساختمان اداری جهان محسوب می‌شود. ساکنین چاینا تاون هر سال عید سال نو خود را در این مکان با برگزاری مراسم بسیار زیبایی جشن می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “ورشو؛ پرشورترین شهر لهستان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بحث فروش متری زمین مدتی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده؛ موضوعی که به عقیده برخی کارشناسان عملا خروجی نخواهد داشت.
فروش متری زمین

چندی پیش محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اختصاص تابلوی اختصاصی حوزه مسکن و ساختمان در بورس کالا و فروش متری زمین به منظور ارتباط بین بازار مسکن و بورس خبر داد.

به گزارش مجله دلتا جزییات این طرح در حالی مطرح می‌شود که حسام عقبایی نایب رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک می‌گوید دولت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی تعریفی از بورس مسکن ندارند. به گفته عقبایی آنچه که از برنامه‌های بورس مسکن اعلام می‌شود انتقال بنگاهداری از بانک‌ها به بورس است؛ به عبارت دیگر، بورس به نوعی وارد یک بنگاهداری می‌شود که در این بنگاهداری به خرید و فروش ملک بپردازد و کارگزار فروش شود.

فروش متری زمین در بورس کار دشواری است

فروش متری زمین موافقان و مخالفان بسیاری دارد. احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن درباره طرح فروش متری زمین می‌گوید: قیمت ملک تابع داده‌های اقتصادی در جامعه است و بر اساس متغیرهایی تعیین می‌شود که قابل برنامه‌ریزی نیست از این روز فروش متری زمین در بورس کار دشواری است.

سرحدی معتقد است در ابتدا باید پروژه تعریف و زمان تحویل پروژه با قیمت قطعی مشخص شود. همچنین باید روشن شود که قیمت‌ها هنگام تحویل پروژه نیز با همان رقم‌های اعلامی واگذار می‌شود یا مانند بازار مسکن با نوسان روبرو است.

براساس گفته‌های این کارشناس، لازم است قراردادی وجود داشته باشد و قیمت زمان تحویل ملک مشخص شود؛ در غیر اینصورت، قیمت‌ها با بازار مسکن تفاوتی نخواهد داشت و در صورت عرضه ملک به قیمت بازار این طرح عملا هیچ خروجی نخواهد داشت.

کمک به تعادل مسکن در میان مدت

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده یکی از موافقان طرح فروش متری زمین گفت: با آغاز طرح پیش فروش متری مسکن، به نظر می‌رسد که قیمت مسکن در نقاط مختلف کشور شفافیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

یه گفته وی با توجه به شرایط عرضه و تقاضا در بازار مسکن، به طور طبیعی ممکن است در اثر افزایش معاملات در برخی نقاط، قیمت اوراق مسکن در بورس از میانگین قیمت در آن منطقه بالاتر برود، اما موضوع مهم آن است مادامی که ما با محدودیت عرضه و افزایش بی دلیل تقاضا مواجه نباشیم، عرضه مسکن به شکل ابزار مالی در بورس می‌تواند در میان و بلندمدت، به تعادل در بخش مسکن بینجامد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “فرصت دو هفته‌ای برای تکمیل مدارک مسکن ملی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در روزهای اخیر به‌دلیل حذف قیمت از موتورهای جست‌وجوی ملکی، مسیر جست‌و‌جو برای خریداران مسکن دشوارتر از همیشه شده است.
حذف قیمت از سایت‌های ملکی
در روزهای اخیر به‌دلیل حذف قیمت‌ از سایت‌های ملکی متقاضیان مسکن ناگزیر هستند یک به یک با شماره تماس موجود در آگهی‌های آرشیو شده در موتورهای جست‌وجوی ملکی تماس بگیرند تا از قیمت آنها و میزان نزدیکی آن به بودجه خود مطلع شوند. این فرآیند به حدی زمان‌بر است که برخی از متقاضیان بالقوه مسکن را به کلی از جست‌و‌جو منصرف کرده است.

به گزارش مجله دلتا کمترین اثر حذف قیمت‌ از سایت‌های ملکی این بوده است که متقاضیان با علم به اینکه فاصله زیادی بین سطح قیمت‌های پیشنهادی فروش با بودجه‌ آن‌ها  وجود دارد، دست از تماس با بنگاه‌های ملکی و آگهی‌های موجود در موتورهای جست‌و‌جو کشیده و موقتا بازار مسکن را ترک کنند. هر چند افزایش سقف وام اوراق مسکن مشوق خوبی برای متقاضیان مصرفی خرید مسکن است، اما نیروی دافعه ممنوعیت درج قیمت از سایت‌های معتبر خرید و فروش مسکن به مراتب قوی‌تر از جاذبه وام‌های جدید است و آنها را از جست‌و‌جو منصرف کرده است.

واسطه‌های ملکی می‌گویند سطح قیمت مسکن در هفته‌های اخیر فاصله زیادی با قدرت خرید متقاضیان مصرفی مسکن در بازار پیدا کرده و این در حالی است که تقاضای سفته‌بازی در طمع کسب سود از بازار با همین شرایط فعلی است. به این ترتیب هم‌اکنون عمده تقاضای موثر خرید مسکن از جنس سفته‌بازی است؛ به این معنا که به دنبال خرید و فروش مکرر در فصل تابستان هستند تا از این طریق بتوانند سطوح قیمت مسکن را بالا نگه دارند و از معاملات مکرر سود کسب کنند.

هم‌اکنون سفته‌بازان با توجه به انتظارات قیمتی که در ذهن خود پرورده‌اند، انگیزه کافی برای گشت و گذار در همین بازار بی‌رونق را دارند و در جست‌و‌جوی آپارتمان افراد پول لازم که تا حدی زیر قیمت هستند، بنگاه‌های ملکی را کندوکاو می‌کنند.

در جدول زیر قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های تا ۸۰ مترمربع در نقاط مختلف تهران از طریق تماس با آگهی‌دهنده‌ها گردآوری شده است. در عین حال برخی از ردیف‌های جدول فاقد قیمت بوده و فقط معرف ویژگی‌های اصلی آپارتمان فروشی است.

برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت آپارتمان های 80 متری

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش‌های ملکی “مستاجران دو برابر شدند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()