نوشته شده توسط : مجله دلتا

کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد.

جاذبه های گردشگری لندن

برای  افرادی که به لندن سفر کرده و یا نکرده‌اند، بیگ بن اسمی آشناست. بیگ بن  در لندن نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ‌ترین برج ساعت دنیا هم هست  و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لندن است. بیگ بن برج ساعت کاخ وست  مینیستر که کاخ پارلمانی لندن است، است. در ادامه می‌بینید که چرا همه‌ی  گردشگرانی که به لندن سفر می‌کنند از این برج به عنوان یکی از معروف‌ترین  جاذبه‌های آن یاد می‌کنند. با مجله دلتا همراه شوید:

 

 

بیگ بن در لندن کی و در چه سالی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در آتش سوخت. در سال ۱۸۴۴، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی  که قرار است تا کاخ پارلمانی شود باید یک برج و یک ساعت هم داشته باشد.

برج ساعت لندن

برای  این کار نیاز به ساعتی عظیم و غول آسا بود، این ساعت توسط شخصی به نام جان  وارنر و پسرانش ساخته شد. اولین بار در روز ۳۱ می سال ۱۸۵۹، زنگ آن در وست  مینستر به صدا در آمد و کمی بعد از آن در سپتامبر سال ۱۸۵۹، به خاطر  استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن آن، ترک خورد. به همین خاطر چکش  سبک‌تری برای آن استفاده شد.

بیگ بن کجاست؟

بیگ  بن در برج الیزابت در شمالی‌ترین قسمت کاخ پارلمانی وست مینستر، در مرکز  لندن و در نزدیک رودخانه‌ی تایمز است. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید  با استفاده از اتوبوس‌هایی که در شهر هست، به بیگ بن بروید، حتی ایستگاهی  به نام Westminster Tube station هم وجود دارد و در نتیجه مسیر دسترسی به  آن راحت است.

بیگ بن کجاست؟

چرا به این برج، بیگ بن می گویند؟

اگر  چه دو تئوری درباره‌ی نام گذاری این برج ساعت به این نام وجود دارد ولی  ریشه‌ی اصلی آن مشخص نیست. تئوری اول این است که این برج به خاطر سر  بنجامین هال که یکی از ماموران عالی رتبه دولت و مردی قوی بوده است و در  خانه به او بیگ بن می‌گفته‌اند، نام‌گذاری شده است. دومین تئوری این است که  نام این برج از روی نام شخصی سنگین وزن در آن زمان به نام بنجامین کاونت  برداشته شده است که به او هم بیگ بن می‌گفته‌اند. ظاهرا در آن زمان این اسم  به هر شخصی که سنگین وزن بوده است داده شده است.

چرا اصلا به بیگ بن، بیگ بن می گویند؟

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

بیگ  بن یکی از معروف‌ترین جاذبه ‌های گردشگری لندن است و اگر چه خود برج برای  دسترس عموم باز نیست با این حال ساکنان لندن می‌توانند با نوشتن نامه‌ای،  درخواست بازدید دهند. در نتیجه خارجی‌ها و توریست‌ها نمی‌توانند از برج  ساعت دیدن کنند و به جای آن می‌توانند تور کوتاهی در خانه‌ی پارلمان در  نزدیکی برج الیزابت داشته باشند.

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “چشم لندن؛ عظیم‌ترین چرخ و فلک اروپا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جزیره شیدور؛ جزیره مارو 

هزینه سفر به قبرس 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟ 

نووارا الیا؛ انگلستان کوچک 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پارک ملی مادیدی یکی از آخرین مکان‌های روی کره زمین است که توسط تمدن انسانی دست نخورده باقی مانده است.

پارک ملی مادیدی

این  دنیا سراسر پر از زیبایی، عظمت و زرق‌و‌برق‌های طبیعی است. درصورتی که شما  در یک منطقه پر‌جمعیت زندگی می‌کنید احیانا به این فکر‌کرده‌اید تا به  جنگل سفر کرده و در مسیر شما هیچ چیز اذیت‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت. اغلب  مردم دوست دارند که به دامان طبیعت رفته و با پیاده‌روی، قایق رانی در  رودخانه یا کمپینگ از محیط پیرامون خود لذت ببرند. یکی از این مکان‌هایی که  می‌‌توانید سفر کنید پارک ملی مادیدی است ولی هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد  که شما در این محل به طور کامل در امان باشید. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره این مکان بخوانید.

پارک مادیدی

پارک ملی مادیدی کجاست؟

پارک ملی مادیدی یک پارک ملی در حوضه رودخانه آمازون فوقانی در بولیوی است. در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده‌ است، مساحت آن ۱۸۹۵۸ کیلومتر‌مربع است، و  همراه با منطقه‌های حفاظت‌شده در نزدیکی Manuripi- Heath، Apolobamba، و  ذخیره‌گاه زیست Manu است، پارک ملی مادیدی قسمتی از بزرگ‌ترین منطقه‌های  حفاظت‌شده دنیا است.

پارک ملی مادیدی  یکی از آخرین اماکن روی کره زمین است که توسط تمدن انسانی دست نخورده باقی  مانده‌است. به همین علت بسیاری از گیاه‌شناسان و دانشمندان تمایل دارند تا  در خصوص گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری که در این منطقه زندگی می‌کنند  مطالعه نمایند. اینجا دارای منظره‌ای فوق‌العاده است البته که یک چیزی وجود  دارد که مانع از لذت‌بردن شما از دیدن منظره شده و سبب می‌شود تا این پارک  را به‌عنوان عجایب وحشتناک طبیعی بشناسند.

آمازون

گونه‌های جانوری موجود در این پارک

می‌توان  گفت که تقریباً هر آنچه به صورت طبیعی در این پارک قرار دارد سمی است.  گیاهان و حشرات در این پارک ملی بطور یکسان قابلیت فلج‌کردن و حتی کشتن  انسان را دارند به همین علت است که بسیاری از بازدیدکنندگان تنها می‌توانند  به‌عنوان بخشی از یک تور برنامه‌ریزی شده از این پارک ملی بازدید نمایند.  حتی هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که شما در این محل به صورت کامل در امان  باشید.

بولیوی

پارک  ملی مادیدی به‌عنوان یکی از پارک‌های متنوع بیولوژیکی شناخته شده‌است.  امکان دارد گردشگران در مادیدی پلنگ خالدار گریزان، سمور غول پیکر ، میمون  تی تی، نوعی از میمون که در هیج کجا از دنیا یافت نمی‌شود را پیدا کنند.  همچنین بیش از ۱۱ درصد از ۹۰۰۰ گونه  پرندگان را می‌توانید در این پارک  ببینید.

گونه‌های جانوری موجود در این پارک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با عجایب دیدنی ایران، دره شیرز؛ سرزمین عجایب ایران را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

معرفی مرکز حیدر علی اف جاذبه ی گردشگری باکو 

برج تلویزیون برلین 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

در گلپایگان از کجا دیدن کنیم؟ 

نیو کمپ بارسلونا؛ بزرگ‌ترین استادیوم اروپا 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استون‌هنج در جنوب انگلستان، یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده‌ است.

جاذبه های گردشگری انگلیس

همیشه  اشیا، اتفاقات، خبرها و یا هر آنچه که اسرار آمیز باشد برای انسان‌ها جالب  است، این موضوع از گذشته‌های دور صحت داشته و هنوز هم تغییری نکرده است.  به احتمال زیاد تا به‌حال نام استون هنج را شنیده‌اید، بنایی بسیار پر رمز و  راز و عجیب در بریتانیا که یکی از جاذبه های گردشگری انگلیس و یکی از  اسرار آمیزترین بناهای تاریخی جهان به شمار می‌رود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم این سازه‌ی عجیب چه ویژگی‌هایی دارد و چرا تا این اندازه برای باستان‌شناسان و دنیا جذاب است.

استون هنج کجاست؟

استون هنج در انگلستان و در دشت سالیسبری قرار دارد، کافیست کمی به این بنا نگاه کنید تا فورا از  خودتان بپرسید این سنگ‌ها چطور و توسط چه نیرویی و به چه دلیل اینگونه در  کنار هم قرار گرفته‌اند؟ هدف از گذاشتن آنها چه بوده است؟

علی‌رغم  تحقیقات زیاد و همه جانبه‌ای که باستان شناسان و دانشمندان روی استون هنج  در انگلستان انجام داده‌اند، تا به حال نتوانسته‌اند به نتایج خاصی برسند  اما نگران نباشید چون رازهای استون هنج آرام آرام در حال رو شدن است…

استون هنج کجاست؟

یکی  از پروژه‌هایی که منجر به پخش حقایقی از استون هنج در انگلستان شد،  پروژه‌ی عکسبرداری زیر زمینی بود که از این سازه شد و  مشخص شد این سنگ‌ها  قبلا قسمتی از یک ساختمان پیچیده‌تر بوده‌اند، مثلا جایی برای برگزاری  مراسم‌های آیینی، سکونتگاه‌هایی رازآلود و ناشناخته و… البته باز هم این  تصاویر اطلاعات زیادی نشان نمی‌دهند و مشخص شده که این موضوع بسیار  پیچیده‌تر از چیزی است که دانشمندان فکرش را می‌کردند.

باستان‌شناسان چه می‌گویند؟

البته  استاد باستان شناسی دانشگاه بردفورد وینسنت گافنی که یکی از مدیران پروژه  بوده است در این باره گفته که شاید تحقیقاتی که انجام شده نتایج چندانی  نداده است اما حالا دیگر می‌دانیم که باید در کجای منطقه دنبال کشف‌های  تازه بگردیم. اگر ما بتوانیم راز استون هنج در انگلستان را رو کنیم،  می‌توانیم نه فقط این مکان بلکه کل منطقه را بهتر بشناسیم و بخشی از تاریخ  گذشته‌ را فاش کنیم. در تحقیقاتی که انجام شد، توانستیم به یک دسته دیرک  چوبی بربخوریم که شاید در نتیجه‌ی کلی تحقیق تاثیری نداشته باشد اما یک کشف  کاملا تازه است، دیرک‌هایی که تعداد آنها به ۳۰۰ تا می‌رسد و اگر این  تحقیقات نبود، هیچ وقت نمی‌توانستیم از وجود آنها آگاه شویم.

دیدنی های انگلیس

یکی  دیگر از باستان شناسان سرشناسی که روی استون هنج در انگلستان تحقیقات  زیادی کرده است معتقد است که این دیرک‌های چوبی در آن دوران موقتا در زمین  کار گذاشته شده بودند و از آنها برای علامت گذاری استفاده شده است.

در  هر صورت، چیزی که مشخص است این است که بعد از سال‌های سال بررسی و تحقیقات  شبانه روزی، هنوز هم که هنوز است،  استون هنج حرف‌های تازه‌ای برای گفتن  دارد و هر بار یک چیز جدید از آن کشف می‌شود و این موضوع باستان‌شناسان را  شگفت زده کرده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۷ کوه ایران که باید دید 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

تنگ دار؛ رودخانه‌نوردی میان صخره‌ها 

با بندر کنگ، از قدیمی‌ترین بنادر ایران آشنا شوید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نووارا الیا شهری در ییلاقات استان مرکزی سریلانکا می‌باشد. نام این شهر به معنای «شهری روی دشت» یا «شهر نور» است.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

نووارا  الیا از جاذبه های سریلانکا را به خاطر آب و هوای معتدل و خنک آن  (خنک‌ترین منطقه در سریلانکا) می‌شناسند. اقتصاد این شهر بر پایه‌ی چای،  سبزیجات مختص آب و هوای خنک و گردشگری می‌باشد. نووارا الیا جاذبه‌های  متعددی دارد که در ادامه در مجله دلتا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

 املاک چای پدرو 

برای آنکه بدانید فنجان چای صبح شما ممکن است از کجا بیاید سری به املاک چای پدرو بزنید که در ۳.۵ کیلومتری شرق نووارا الیا و در مسیر کانداپولا واقع  شده است. شما می‌توانید برای بازدید از کارخانه به مدت نیم ساعت همراه با  راهنما شوید، کارخانه‌ای که در اصل در سال ۱۸۸۵ ساخته شده و همچنان با  ابزارآلات مهندسی قرن نوزدهم انباشته شده است.
هرچند، به خاطر نوع چایی  که در این مکان تولید می‌شود (چایی بسیار سبک) فرایند تولید در طول شب که  هوای خنک‌تری دارد اتفاق می‌افتد بنابراین احتمالا شما نمی‌توانید چیز  زیادی از این فرایند را مشاهده کنید.

نووارالیا سریلانکا

باغ‌های هاکگالا

باغ‌های  زیبای هاکگالا در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی نووارا الیا قرار گرفته‌اند (حدود  ۲۰۰ متر پایین‌تر) و مکانی بسیار آرامش‌بخش هستند. افسانه‌ها اینگونه  می‌گویند که هانومن خدای میمون توسط راما به هیمالیا فرستاده شد تا یک گیاه  دارویی را پیدا کند. او فراموش کرد دنبال چه گیاهی می‌گشته و به همین دلیل  تصمیم گرفت تکه ای از هیمالیا را همراه خود بیاورد به این امید که آن گیاه  در آن رشد کند. از آنجا که فصل کاشت بین ژانویه و اواخر مارچ است، در این  ایام ظاهر باغ‌ها در بهترین حالت خود قرار ندارد.

باغ‌های هاکگالا

آبشار لاورز لیپ

از  املاک چای پدرو تا آبشار لاورز لیپ ۵ کیلومتر پیاده فاصله وجود دارد. از  سمت کارخانه‌ی چای، از خیابان اصلی عبور کرده و علامت‌ها را تا خانه ییلاقی  مدیر در امتداد جاده‌ی خاکی دنبال کنید. در اولین تقاطع به سمت چپ بپیچید و  در سه راهی مسیر میانه را برگزینید، بعد از سپری کردن ۱۵ دقیقه به یک فضای  پارکینگ خاکی می‌رسید. در سمت چپ مسیری پیاده از میان باغ‌های چای و به  سمت جنگل وجود دارد. این مسیر را دنبال کنید و درست بیرون زیارتگاه کوچک  شیوا، با آبشارهای زیبا مواجه خواهید شد.

آبشار لاورز لیپ

پارک ویکتوریا 

پارک  دوست داشتنی ویکتوریا در مرکز شهر نووارا الیا یکی از زیباترین پارک‌های  جنوب آسیاست که به بهترین شکل نیز از آن نگهداری شده و چرخی در اطراف  چمن‌های تزئین شده‌ی آن لذتی غیر قابل وصف برای شما به همراه می‌آورد. این  پارک حوالی مارچ تا می و آگوست تا سپتامبر با گل‌هایش دوباره زنده می‌شود.  این منطقه همچنین زادگاه تعدادی از گونه‌های پرندگان مختص نواحی کوهستانی  است که از آن جمله می‌توان به مرغ مگس خوار کشمیری، پیتای هندی و تیت  خاکستری اشاره نمود.

پارک ویکتوریا 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “نکات ضروری قبل از سفر به سریلانکا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

هزینه سفر به قبرس 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مکان‌های  دیدنی‌ که امروز می‌شناسیم احتمالا نام‌های متعددی داشته‌اند که در طول  تاریخ به فراموشی سپرده شدند. تخت سلیمان اما از چنان اهمیتی برخوردار بود  که در متون کهن به آن اشاره شد.

درباره تخت سلیمان

افسانه‌های  بی‌شماری در موردش گفته‌اند. نامش را در شاهنامه و قدیمی‌تر از آن در  اوستا آورده‌اند. از اهمیتش همین بس که به ثبت جهانی رسیده است. اینجا، تخت  سلیمان، تاریخ طولانی‌ای به خود دیده. اگر قصد سفر به این گوشه از ایران  را داشته باشید، از آب و هوای دلپذیر آن هم لذت خواهید برد. در مجله دلتا درباره تخت سلیمان  و تاریخ و اهمیت آشنا شوید.

تخت سلیمان کجاست؟

آذربایجان غربی و ۴۵ کیلومتری شمال شرق تکاب جایی است که تخت سلیمان در آن واقع شده است.  این شهر باستانی در ادوار مختلف محل سکونت اقوامی مانند، مادها، هخامنشیان،  اشکانیان، ساسانیان و مغولان بود. تخت سلیمان در ادوار مختلف در اوج  شکوفایی و تمدن درخشید. اکنون نشانی از این شهر در آذربایجان دیده نمی‌شود،  «بر باد شده یک سر، با خاک شده یکسان». یکی از جاهایی که گمان می‌رود محل  تولد زرتشت باشد، شهر شیز است. اگرچه همه محققان هم این سخن را قبول  ندارند.

جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

در مورد قلعه تاریخی تخت سلیمان بدانید

قلعه  تاریخی تخت سلیمان از بناهای تاریخی جهان به شمار می‌رود. این قلعه  بازمانده‌ای از دوره ساسانیان متشکل از بخش‌های مختلفی مثل آتشکده آذر  گشسب، آتشکده شاهی و جنگ‌آوران، ایوان خسرو، معبد آناهیتا، آتشگاه‌های کوچک  و دروازه‌ها و دیوارهای مستحکم است.

در تخت سلیمان چه می‌بینیم؟

تمام  آثار درون یک حصار و دیوار بیضی‌شکل شکل گرفته و دور تا دورش را دشتی وسیع  فرا گرفته است. حصار بیرونی از سنگ‌های لاشه‌ای به ابعاد مختلف و به ضخامت  ۵ متر و ارتفاع ۱۴ متر و محیط بیرونی ۱۲۰۰ متر بنا شده است. لایه بیرونی  حصار با سنگ‌های تراش‌دار نماسازی شده و دارای ۳۸ برج دفاعی مخروطی‌شکل  است.

در تخت سلیمان چه می‌بینیم؟

ویرانی 

تخت  سلیمان در حمله امپراطور رومیان، که در سال ۶۲۴ میلادی اتفاق افتاد، ویران  شد. آقاخان، برادر زاده هلاکوخان، که به دین اسلام گروید بر روی  ویرانه‌های آن مسجدی بنا کرد. این مسجد نیز بعدها ویران شد و فقط کاشی‌هایی  با نقوش و خط برجسته از آن به جا مانده است. مجموعه باستانی تخت سلیمان،  قبل از اسلام، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان  به شمار می‌رفت. اما در حمله هراکلیوس، امپراطور رومیان، به ایران تخریب  شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “تخت سلیمان؛ دریاچه اسرارآمیز” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۳ پارک آبی برتر دنیا 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

با ۵ پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرو کشوری در آمریکای جنوبی است و پایتختش شهر لیما است.
جاذبه های گردشگری پرو

کشور پرو پر است از جاذبه‌هایی که شما را شگفت زده خواهد کرد. از روستای اولان تای تامبو و شهر زیبای کوزکو گرفته تا شهر ساحلی میرافلورس، کویر ایکا، ماچو پیچو و وجود تمدن اینکاها همگی اسرار آمیز و جذابند. در مجله دلتا جاذبه های گردشگری پرو را به شما معرفی می‌کنیم.

کلیسای سن‌فرانسیسکو 

عجیب‌ترین قسمت بازدید از کلیسای سن‌فرانسیسکو زیرزمین کلیساست جایی که حدود ۲۵هزار اسکلت مرتب و منظم کنار هم چیده شده‌اند! به‌نظر می‌رسد اوایل ساخت این کلیسا از زیر زمین به عنوان محل دفن اجساد استفاده شده است. استخوان‌ها و سر اسکلت‌ها با نظمی باور نکردنی کنار هم چیده شده‌اند.

جاذبه های کشور پرو

شهر لیما و محله میرافلورس 

میرافلورس یکی از محله‌ها یا بهتر بگوییم بخش‌های شهر لیما است. همانطور که گفتیم شهر لیما پایتخت کشور پرو در کنار اقیانوس آرام قرار گرفته و همین موضوع سبب شده در بخش‌هایی از شهر که در همسایگی اقیانوس است چشم‌انداز فوق‌العاده اقیانوس آرام را ببینید.

شهر لیما و محله میرافلورس

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

از محله میرافلورس زیاد دور نشوید چون این محله با وجود بخش‌های مدرن جاذبه‌ای تاریخی را در دل خود جای داده است. یک بنای خشت و گلی پلکانی در این محله قرار گرفته که حدود ۱۸۰۰ سال پیش ساخته شده است. زیگورات محل دفن اجساد بوده البته با رتبه بندی.

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

شهر پاراکاز 

بالاستاس معروف به جزایر گالاپاگوس کوچک است چون از نظر جانوارانی که در آن هستند شباهت‌های بسیاری با گالاپاگوس در اکوادور دارد. در بالاستاس شیردریایی، نوعی پنگوئن بومی این منطقه و پلیکان زندگی می‌کنند.

شهر پاراکاز

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کویری ایکاها حتما باید در لیست دیدنی‌های کشور پرو باشد چون یکی از عجیب‌ترین مناظر را خواهید دید. بهترین مسیر برای رسیدن به کویر ایکا این است که از پاراکاز راهی این منطقه شوید.

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کوزکو 

شهر کوزکو سابقه تاریخی غنی دارد، قدمت این شهر به تمدن اینکاها برمی‌گردد؛ حالا کوزکو را به خاطر بقایای به جامانده از دوره اینکاها و آثار معماری زمان مستعمره اسپانیایی‌ها می‌شناسند. خیابان‌های کوزکو اغلب سنگفرش شده‌اند و میدان اصلی آن پلازا دی آرماس است.

شهر کوزکو

روستای اولان تای‌تامبو

روستای زیبای اولان تای تامبو در دره مقدس و دقیق در مسیر رسیدن به مچوپیچو قرار دارد و از جاذبه های گردشگری کشور پرو است. این روستا در جنوب پرو و در میان کوه‌ قرار گرفته و رودخانه زیبای ارووبامبا از آن می‌گذرد. در این روستا بقایایی از دوره اینکاها به چشم می‌خورد که حتما تماشای آن را باید در برنامه سفرتان بگذارید.

روستای اولان تای‌تامبو

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

خطوط نازکا یکی از اسرارآمیزترین خطوط دنیاست. سالها راز خطوط نازکا پنهان مانده بود تا اینکه دانشمندی به نام رایشه همه چیز درباره نازکا را برملا می‌کند و کتابی درباره آن می‌نویسد.

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از  میزان درآمدی که کسب میکنید مقدار مشخصی را به عنوان بودجه لازم برای خرید  لباس کنار بگذارید و هر ماه از همان مقدار بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید،  برای خرید لباس استفاده کنید نه بیشتر.

اگر  به هنگام لباس دقت لازم را داشته باشید و از خرید‌های اضافی پرهیز کنید  می‌توانید بخش بزرگی از سرمایه و پول خود را پس‌انداز کنید. در این مطلب  شیک پوشی با صرفه جویی در هزینه را به شما خواهیم گفت. با مجله دلتا همراه باشید.

خرید لباس و شیک پوشی با صرفه جویی در هزینه ها

سبک پوشش خود را انتخاب کنید

اگر برند خاصی را می‌پسندید سعی کنید سبک پوشش خود را به کمک آن‌ها انتخاب کنید.  هنگامی که از سبک پوشش خود آگاه باشید با به روز شدن و وارد شدن لباس‌های  جدید در سبک‌های مختلف دیگر دچار سردرگمی نخواهید شد. این کار سبب می‌شود  بخشی از پول خود را صرف خریدهایی که ممکن است استفاده چندانی برای شما  نداشته باشد، نکنید.

سبک پوشش

به تیپ و استایل خود توجه کنید

بیشتر  از همه چه تیپی را برای خود می‌پسندید؟ شلوار جین و تی‎شرت یا کفش‌های  پاشنه بلند و لباس‌ رسمی؟! کت و شلوار رسمی یا شلوار جین و کت‌تک؟ هر تیپ و  استایلی را که برای خود ترجیح می‌دهید، همان را بخرید. انتخاب‌های  هوشمندانه می‌تواند کمک بسیار زیادی در صرفه جویی و خرید مناسب داشته باشد.

لایف استایل شخصی

لیست خرید را از قبل آماده کنید

قبل  از خرید کردن لیستی از لباس‌ها و وسایلی که نیاز دارید را بنویسید سپس به  سراغ کمد لباس‌های خود بروید تا اطمینان حاصل کنید که چیزی را از قلم  نینداخته باشید، یا اضافه ننوشته باشید. سپس با خیال راحت به خرید بروید و  پول خود را برنامه‌ریزی شده خرج کنید.

از خرید های احساسی پرهیز کنید

منظور  از خرید احساسی چیست؟ خرید احساسی زمانی اتفاق می‌افتد که وارد یک فروشگاه  می‌شوید و بدون هدف خاصی از تمامی غرفه‌ها بازدید می‌کنید و هر چیزی که  نظرتان را جلب کند ،می‌خرید.

خرید های احساسی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر مد و زیبایی “سبز تیره، رنگی جذاب برای استایل روز های پاییزی” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

یقه اسکی لباس روز های سرد آقایان 

در موقعیت های مختلف چه لباسی بپوشیم؟ 

شنل‌؛ خوش‌استایلی در پاییز 

ویژگی لباس شب مشکی؛ مناسب عروسی 

کمربند زنانه و همه آن چه باید بدانید 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هدبندها  مزیت‌های بسیاری دارند؛ موهایتان بد مدل شده و راه فراری ندارید، یک هدبند  یا دستمال سر زیبا و خوشرنگ به کمک شما می‌آید. همچنین، می‌توانید از  هدبندها به عنوان زیورآلاتی مثل دستبند یا دستمال گردن نیز استفاده کنید.

همانطور  که می‌دانید، خیلی از چیزهایی که امسال در دنیای مد و فشن ترند شده‌اند،  متعلق به دنیای مد قدیم هستند؛ هدبندها هم از این دسته هستند. در این مطلب  انواع مدل‌های بستن دستمال سر و هدبندآموزش خواهیم داد. با مجله دلتا همراه باشید.

بستن دستمال سر و هدبند

استفاده  از هدبند نه تنها شلختگی و وز بودن موها را می‌پوشاند، بلکه باعث می‌شود  در یک مهمانی از همه خوشتیپ‌تر دیده شوید. مدل‌های بسیار گوناگونی برای  بستن دستمال سر و هدبند وجود دارد.

بستن دستمال سر با یک گره ساده

  • دستمال سر را دور سر ببندید به نحوی که دو سر آن جلوی سر قرار بگیرند.
  • حالا آن را گره بزنید و جای آن را تنظیم کنید.
  • می‌توانید این مدل را هم با موی کوتاه و هم با موی بلند امتحان کنید. حتی می‌توانید موهای‌تان را باز بگذارید یا گوجه کنید.

گره ساده

بستن هدبند مدل بایکر

  • هدبند را از وسط تا بزنید.
  • حالا آن را دور سر ببندید به نحوی که دو سر آن پشت سر قرار بگیرند.
  • دو سر آن را گره بزنید، و تمام!
  • این مدل را می‌توانید با موی دم اسبی یا گوجه شده هم امتحان کنید. این مدل هم با موی کوتاه زیبا می‌شود و هم با موی بلند.

مدل بایکر

بستن هدبند با پاپیون

  • موها دم اسبی ببندید یا گوجه کنید.
  • حالا هدبند را به نحوی تا کنید که به یک نوار بلند تبدیل شود.
  • آن را از پایین سر (زیر دم اسبی یا گوجه) بیاورید روی سر.
  • حالا دو سر آن را روی سر گره بزنید و پاپیون کنید.
  • با چند بار تمرین، به راحتی میتوانید این مدل زیبا و فانتزی را روی موهایتان انجام دهید.

پاپیون

بستن هدبند مدل باریک و ساده

  • حالا هدبند را به نحوی تا کنید که به یک نوار بلند تبدیل شود.
  • از پس گردن آن را دور سرتان ببندید.
  • دو سر آن تنظیم کنید به نحوی که در جلو سر قرار بگیرند. دو سر را به هم گره بزنید.

مدل باریک ساده

چگونه دستمال سر را دور گردن ببندیم؟

بستن دستمال سر با یک گره ساده

  • هدبند را دور گردن به نحوی که دو سر آن در جلوی گردن قرار بگیرند.
  • آن را یک گره ساده بزنید و دو سر آن را رها بگذارید.

دستمال گردن

بستن دستمال سر مدل چوکر

  • آن را دور گردن قرار دهید به نحوی که دو سر آن در جلوی گردن قرار بگیرند.
  • دو سر آن را محکم گره بزنید.
  • دو سر آزاد آن را زیر هدبند قرار دهید تا دیده نشود.

بستن هدبند مدل مثلثی

  • آن را دور گردن ببندید به نحوی که دو سر آن در پشت گردن و قسمت مثلثی آن در جلوی گردن قرار بگیرند.
  • دو سر آن را به هم گره بزنید.

مدل مثلثی

چگونه دستمال سر را مثل دستبند ببندیم؟

کافیست  دستمال سر به شکل یک نوار باریک تا بزنید. این نوار را دور مچ دستتان  ببندید به نحوی که دو سر رهای آن روی مچ قرار بگیرند. دو سر آن را گره  بزنید.

دستمال دور دست

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “چگونه استایل پاییزی جذاب داشته باشیم؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

باید و نباید‌ های استفاده از اکسسوری برای خانم‌ ها 

اکسسوری های زنانه؛ ترند پاییز ۲۰۲۰ 

آیتم هایی برای خانم ها که از مد نمی‌افتند 

برند های حجاب در دنیای مد 

کمربند زنانه و همه آن چه باید بدانید 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ست  کردن رنگ کفش با شلوار ممکن است برای آقایان ایده خیلی چالش‌برانگیزی  نباشد، اما همه ما می‌دانیم که توجه به جزئیات ظریف همان چیزی است که باعث  می‌شود یک مرد واقعاً خوش‌پوش به نظر برسد.

هر رنگ شلوار مناسب چه کفشی است

مردم  باطن شما را از ظاهر شما قضاوت می‌کنند و اگر بتوانید با ظاهر خود دیگران  را تحت تاثیر قرار دهید در مراحل بعدی هم شانس موفقیت شما بیشتر است. اگر  در لباس پوشیدن اصول اولیه را رعایت نکنید مردم به سرعت متوجه خواهند شد و  شانس برای مقبولیت عمومی کمتر می‌شود. یکی از اصول اولیه در لباس پوشیدن که  خیلی از آقایان از آن آگاه نیستند قوانین ترکیب کفش و شلوار است. هر رنگ  شلوار مناسب چه کفشی است ، همراه این مطلب مجله دلتا باشید.

هر رنگ شلوار مناسب چه کفشی است ؟

شلوار مشکی

شلوار مشکی را تقریبا با هر رنگ کفشی می‌توان پوشید، اگر شلوار شما خیلی رسمی نباشد  می‌توانید آن را با کفش قهوه‌ای بپوشید به شرطی که بافت هر دو کفش شبیه به  هم نباشد. در مورد شلوار رسمی پوشیدن کفش قهوه‌ای چندان توصیه نمی‌شود مگر  این که رنگ کفش قهوه‌ای روشن باشد.

شلوار مشکی

شلوار سرمه‌ای

شلوار  سرمه‌ای کاربرد زیادی در استایل رسمی و راحتی دارد و بهترین کفش برای  پوشیدن با آن کفش قهوه‌ای است که می‌تواند یک ترکیب رسمی باشد اما برای  ترکیب‌های غیر رسمی می‌توانید از کفش سرمه‌ای و سفید هم استفاده کنید.

شلوار سرمه ای

شلوار خاکستری

شلوار  خاکستری را با کفش سرمه‌ای بپوشید تا رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم  جلوه‌گری کنند. انتخاب مناسب بعدی کفش مشکی یا قهوه‌ای است به شرطی که  شلوار خاکستری خیلی روشن نباشد.

شلوار خاکی

خاکی  رنگی است که در میانه قهوه‌ای و سبز و خاکستری قرار می‌گیرد و جزو رنگ‌های  زمینی است. کفش مشکی بهترین کفش برای این شلوار است و کفش قهوه‌ای و  قهوه‌ای روشن در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. به طور کلی همه طیف‌های رنگ‌های  زمینی با این شلوار هماهنگ است.

شلوار خاکی

شلوار جین

در  مورد شلوار جین آزادی عمل بیشتری دارید، اما بهتر است این شلوار را با  کفش‌های رسمی براق نپوشید چون این دو در کنار هم ظاهر جالبی نخواهند داشت.  اما اگر مجبورید با شلوار جین کفش رسمی بپوشید رنگ قهوه‌ای از جنس چرم مات  یا جیر را انتخاب کنید چون نسبت به مشکی ترکیب قابل قبول‌تری است.

شلوار جین

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “نکاتی برای تغییر استایل مردان جوان” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

آیتم هایی برای خانم ها که از مد نمی‌افتند 

باید و نباید‌ های استفاده از اکسسوری برای خانم‌ ها 

شلوار مناسب برای آقایان لاغر اندام 

شلوار ورزشی مردانه و نکات مربوط به آن 

اصول لباس پوشیدن برای افزایش اعتماد‎به‌نفس 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

«تنگ دار» در نزدیکی روستای کوشک‌سرا از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر در استان مازندارن واقع شده است.

منطقه تنگ دار

تنگ  دار یکی از جاهای دیدنی و جذاب در فاصله نه چندان دور از تهران است که  رودی پرآب از وسط آن عبور می‌کند؛ اما این همه ماجرا نیست و چشم‌انداز  سرسبز این تنگ نیز مزید بر علت شده و آن را از سایر مناطق مشابه متمایز و  منحصربه‌فرد کرده است. تصور کنید در روزهای گرم و بلند تابستان بتوانید در  سفری کوتاه به این منطقه‌ شگفت‌انگیز، یک آب‌بازی لذت‌بخش، رودخانه‌نوردی و  تماشای مناظری بکر و درختان سر به فلک کشیده را تجربه کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

معرفی تنگ دار

تنگ دار نوشهر که مردم محلی آن را با نام «تنگ کوشک‌سر» می‌شناسند؛ یکی از جاذبه‌های  گردشگری در فصل تابستان است. رودخانه دائمی کرکرود که از ارتفاعات منطقه  سرچشمه می‌گیرد، در کف تنگ دار جریان دارد و پس از عبور از روستای  کوشک‌سرا، در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. اگر به این منطقه می‌روید، باید  خود را برای حدود سه تا چهار ساعت رودخانه‌نوردی در مسیر ۱٫۵ کیلومتری آن  آماده کنید.

جاذبه های گردشگری ایران

عمق  این رودخانه در طول مسیر متغیر است؛ به‌طوری که در ۴۰۰ متر ابتدایی، عمق  آن زیاد نیست و تقریبا تا زانو در آب می‌روید؛ هرچند به‌تدریج دیوارهای تنگ  به هم نزدیک‌تر شده و در نتیجه عمق آب بیشتر می‌شود، تا جایی که در نهایت  آب حداقل به سینه شما می‌رسد. به همین دلیل بهتر است به‌صورت گروهی به این  منطقه بروید و در بخش‌های عمیق از طناب استفاده کنید. عمق آب رودخانه در  فصل‌های مختلف سال، متفاوت است و با توجه به آب‌شدن برف در بالادست در فصل  بهار، میزان آب به بیشترین حد و در اواخر تابستان به کمترین سطح می‌رسد.

نکته هایی برای بازدید از تنگ دار

نکته  جالب ماجرا اینجا است که در مسیر تنگ دار، حوضچه‌هایی وجود دارد که در  صورت داشتن عمق کافی می‌توانید از یک شیرجه جانانه لذت ببرید. در واقع همین  صدای دلنشین آب و شنا در حوضچه‌‌های زلال، از جمله ویژگی‌های به‌یادماندنی  حضور در ‌تنگ دار به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که صخره‌های آن پوشیده از خزه و  پرسیاوشان هستند و شاخه‌های پیچک از اطراف‌شان آویزان شده‌ و منظره‌ای  بی‌بدیل خلق کرده‌اند.

نکته هایی برای بازدید از تنگ دار

جنگل‌های  این منطقه به حدی سرسبز و وسیع هستند که شاخه‌ی آن‌ها در مسیر تنگ گسترده  شده‌اند؛ به‌طوری که در تمام طول راه در زیر سایه‌ی آن‌ها قرار می‌گیرید و  نور آفتاب به‌سختی از لابه‌لای شاخ و برگ‌ها به کف تنگ می‌رسد. در طول این  مسیر احتمالا با گونه‌های مختلف خزنده و دوزیست بی‌خطر مانند مار آبی،  قورباغه، خرچنگ و مارمولک برخورد خواهید کرد که هیجان این ماجراجویی را  دوچندان می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “آبشار سمبی؛ نگین مازندران” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

جاده یونگاس یا جاده مرگ 

۵ پل معلق و ترسناک جهان را بشناسید 

آبشار لوه؛ نگین گلستان 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از معروف ترین آتشفشان های اندونزی به نام کوه برومو در جزیره جاوا قرار دارد.

جاذبه های گردشگری اندونزی

تیمی  از شرکت رد بول، همین اواخر تصمیم می‌گیرد بر فراز قله آتشفشانی مونت  برومو در اندونزی حرکت جالبی را رقم بزند. آتشفشان فعال برومو مناظر  خارق‌العاده‌ای آفریده که این گروه سعی کرده‌اند در سفر خود برفراز این قله  ثبت کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا به تماشای تصاویری جالب از پرواز روی این قله آتشفشانی از جاذبه های گردشگری اندونزی بنشینیم.

قله برومو کجاست؟

در  سفر به اندونزی شما شانس دیدن قله برومو، کوه آتشفشانی در جاوای شرقی از  نزدیک را خواهید داشت! این قله با ارتفاع ۲۳۲۹ متر هنوز هم فعال است همیشه  از دهانه آن دود بیرون می‌آید و گاهی نیز خاکستر فوران می‌کند. چهار  آتشفشان دیگر در نزدیکی کوه برومو واقع شده اما تنها آتشفشان فعال همین برومو است. ابهت این آتشفشان و مناظر فوق‌العاده‌ اطراف آن حسابی میخ‌کوب‌تان می‌کند.

قله برومو اندونزی

این  قله‌ با وجود فعالیت‌های آتشفشانی‌ ماجراجویان و گردشگران زیادی را برای  تماشای خود به سمت اندونزی می‌کشاند. جالب است بدانید این منطقه نزد بومیان  بسیار مقدس است. محلیان با قربانی، اهدای گل و خوراکی احترام خود را نسبت  به این منطقه اعلام می‌کنند.

تیم ردبول بر فراز قله مونت برومو

این  مکان دیدنی تازگی‌ها میزبان تیم چتربازی ردبول بود. تیمی که با سفر به  پارک ملی تنیا سِمرو در شرق جاوه ماموریتی مهیج و خطرناک را به عهده گرفت.  داستان از این قرار بود که افراد تیم ردبول در انتظار فوران قله برومو نشست  و پس از آن با استفاده از وینگ سوئیت و در حالی که نوشته‌ای بزرگ در دست  داشتند، در ارتفاع ۱۳هزار پایی از هلیکوپتر به بیرون پریدند و بر فراز  دهانه‌ این آتشفشان پرواز کردند! این گروه دارای تجهیزات لازم برای  فیلمبرداری بودند و عکس‌های دیدنی و جالبی گرفتند.

تمام فصول وقت مناسبی برای بازید از این منطقه است. این منطقه امکانات مناسب گردشگری و تفریحی بی‌شماری دارد.

تیم ردبول بر فراز قله مونت برومو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “محبوب‌ترین جزایر دنیا” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

درخت رنگین کمان کجا قرار دارد؟ 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

جاده یونگاس یا جاده مرگ 

آبشار لوه؛ نگین گلستان 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ارگ بم شهری باستانی و مجموعه ای بزرگ از ساختمان های بلند و محصور است که در نزدیکی شهر بم در استان کرمان قرار دارد.

ارگ بم کرمان

برای  دیدن یکی از جاذبه‌های تاریخی و جهانی ایران، راهی استان کرمان می‌شویم و  به ارگ بم می‌رویم. تا به حال بارها و بارها تصاویر ارگ بم را دیده‌اید و  تا حدودی با این جاذبه آشنایی دارید؛ شهری باستانی که امروزه ویرانه‌هایی  از آن باقی مانده است و اثری پراهمیت به شمار می‌رود. با مجله دلتا همراه باشید و به بازدید از ارگ بم بیایید و اطلاعات کاملی در مورد آن به دست آورید.

آشنایی با ارگ بم

ارگ  بم شهری باستانی و مجموعه‌ای بزرگ از ساختمان‌های بلند و محصور است که در  نزدیکی شهر بم در استان کرمان قرار دارد. دو بخش حکومتی و رعیت‌نشین در این  شهر وجود دارد که هر یک دارای بناها و کارکرد خاص خود هستند.

جاذبه های گردشگری کرمان

ارگ  بم در واقع یک دژ یا قلعه بزرگ است که ارگ، بلندترین قسمت آن محسوب می‌شود  و در قلب دژ قرار دارد. ظاهر با ابهت ارگ باعث شده کل بنای دژ، با نام ارگ  بم خوانده شود. این ارگ در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و تا سال ۱۸۵۰ پس  از میلاد نیز پر رونق بوده است؛ اما به طور قطع مشخص نیست چرا مردم آن را  ترک کرده‌اند.

آشنایی با ارگ بم

تا  تاریخ ۵ دی ۱۳۸۲ عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان از آن ارگ بم بود؛ اما در  این تاریخ بر اثر زلزله شدیدی که شهر بم و حومه اش را تحت تاثیر قرار داد،  فرو ریخت و هنوز بازسازی آن ادامه دارد.

ارگ بم پس از زلزله

در  سال ۱۳۸۲ زلزله‌ای شهر بم را لرزاند و خسارت‌های جانی و مالی زیادی به بار  آورد. در کنار کشته شدن هموطنان و ویرانی خانه‌ها، بیش از ۸۰ درصد ارگ بم  هم تخریب شد. این میراث اهمیت جهانی داشت و به همین دلیل کشورهای دیگر هم  در بازسازی آن سهیم شدند.

ارگ بم پس از زلزله

ژاپن،  ایتالیا و فرانسه جزو اولین کشورها بودند؛ ژاپن حدود ۱٫۳ میلیون دلار به  ایران اهدا کرد و ارسال تجهیزات و ایجاد طرح سه‌بعدی برای افزایش دقت  نوسازی را هم انجام داد. ایتالیا بودجه ای در حدود ۵۰۰۰۰۰ یورو را به پروژه  مرمت و استحکام بخشی برج شماره یک در گوشه جنوب غربی دیوار ارگ، اختصاص  داد و کارشناسان ایتالیایی و ایرانی در تابستان ۱۳۹۰، آن را به پایان  رساندند. فرانسوی‌ها نقشه ارگ بم را تهیه کردند و بانک جهانی هم با کمک  مالی قدم‌هایی در این زمینه برداشت.

دیدنی های کرمان

پس از زلزله، ارگ بم در فهرست آثار در معرض خطر قرار گرفت؛ اما مرمت‌های انجام شده در سال‌های گذشته، باعث شد تا سازمان یونسکو در تیر ماه ۱۳۹۲ ارگ بم را از فهرست آثار در معرض خطر، حذف کند.

پیشنهاد مطالعه: “کشیت ؛ آبشاری در دل کویر را در مجله دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

تفریح در آتلانتیس آسیا! 

برج طغرل؛ کهن‌ترین برج تهران 

آبشار لوه؛ نگین گلستان 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مالی کشوری است درغرب آفریقا و پایتخت آن باماکو است.

مسجد جامع جنه

در بین تمام دیدنی‌های آفریقا برخی مقاصد  هستند که به دلیل زیبایی خارق‌العاده‌شان شهرت پیدا کرده‌اند. این مکان‌های  زیبا در کشورهای مختلف آفریقا قرار دارند و در کنار هم، آفریقای  شگفت‌انگیز و اعجاب‌برانگیز را به وجود آورده‌اند. در مجله دلتا با مسجد جامع جنه مالی از جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شویم.

دیوارهای مسجد جامع جنه مالی

دیوارهای مسجد بزرگ شهر “جنه” که بر اساس  ارتفاع آنها دارای قطر ۴۱ تا ۶۱ سانتی متر هستند، از خشت گلی و به صورتی  هنرمندانه‌ای ساخته شده‌اند، به گونه‌ای که ظاهر زیبایی به این مسجد بخشیده  است. در ساخت مسجد بزرگ شهر “جنه” از شاخه‌های درخت خرما استفاده شده تا  از ترک خوردن بر اثر رطوبت و گرما در امان باشد، دیوارهای این مسجد نیز  عایقی در برابر گرمای روز و سرمای شب به شمار می‌آید. لازم به ذکر است،  مسلمانان اجازه ورود به این مسجد را ندارند.

جاذبه های گردشگری آفریقا

تاریخچه مسجد

ساخت این بنا مربوط به  سال ۱۹۰۷ میلادی  می‌باشد و به دلیل سبک معماری اسلامی به کار  رفته در آن، بسیاری از مهندسان معماری این مسجد بزرگ را بزرگترین دستاورد  معماری شیوه موسوم به “سودانی – ساحلی” یا به عبارت دیگر “نئوسودانی”  قلمداد می‌کنند. مسجد جامع جنه مالی با ۱۰۰ متر طول و ۴۰ متر عرض بزرگترین  بنای خشتی جهان لقب گرفته است. هر ساله مسلمانان منطقه دور هم جمع می‌شوند و  با کمک یکدیگر این مسجد را بازسازی می‌کنند. این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد  این کشور نیست، بلکه از بزرگترین مساجد مالی به شمار می‌رود.

 

برتری مسجد جامع جنه مالی

این مسجد با هیچ کدام از مساجد کشورهای  آفریقای غربی قابل مقایسه نیست. برخی از معماران برجسته اسلامی اعتقاد  دارند که  مناره‌های مخروطی مساجد مالی از این مسجد الهام گرفته شده است.  این مسجد دارای سه مناره جعبه مانند و بلند است که از روی دیوار اصلی بلند  شده است. هر مناره از پلکانی برخوردار است که آن را به سقف می‌رساند و  بلندای هر کدام از آنها شکل مخروطی دارد که برای ساخت آن از تخم شترمرغ  بهره گرفته شده است.

برتری مسجد جامع جنه مالی

بازسازی سالانه مسجد بزرگ شهر “جنه” تبدیل  به جشنواره‌ای شده که طی آن تمامی ساکنان این شهر جمع شده و به صورت نوبتی  چند روز به بازسازی مسجد می‌پردازند، در این مدت و در حالی که جوانان و  میانسالان مشغول تعمیر لوله‌ها و پله‌های چوبی مسجد بزرگ شهر و زنان نیز در  حال آب‌رسانی به آنها هستند، کودکان در اطراف مسجد و با وسایلی که قرار  است در بازسازی آن به کار رود، بازی کرده و کهن‌سالان نیز بر کار بازسازی و  تعمیر نظارت می‌کنند. مسجد جامع جنه مالی در سال ۱۹۸۸ میلادی در فهرست  میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار  گرفت.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با مساجد مشهور ایران و جهان “دیدنی های استانبول؛ مسجد سلطان احمد” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن 

طبیعت بکر در اطراف شیراز 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با قونیه، شهر مریدان مولانا آشنا شوید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

خلیج گواتر یکی از زیباترین مناطق  ایران و دورترین نقطه جنوب‌شرقی این کشور است و زیبایی‌های منحصر به فرد  طبیعی آن هر گردشگری را به سمت خود می‌کشد.

جاذبه های گردشگری چابهار

بندر گواتر جاذبه های گردشگری چابهار به  انتهای جاده‌های ایران معروف و منطقه‌ای در جنوب شرق ایران، ‌هم‌مرز با  پاکستان و جز استان سیستان و بلوچستان است. اگر فیلم‌های علمی تخیلی که  فضای مریخ در آن‌ها به تصویر کشیده شده است را دیده باشید، کاملا فضای  گواتر را با آن شبیه می‌بینید. با مجله دلتا همراه باشید.

تجارت در گواتر

تجارت در بندر گواتر پیشینه‌ای طولانی  داشته است و تاجرها از آب‌های این خلیج، از هند به سمت آفریقا می‌رفتند.  گواتر از مراکز اصلی پرورش و صادرات میگو بوده که در این سال‌ها کمی از  رونق افتاده، اما همچنان وجود دارد. روستای گواتر حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت  دارد و بیشتر مردم این منطقه به ماهی‌گیری و حصیر‌بافی مشغول هستند.

اقامت در گواتر

روستا با توجه به مرزی بودن منطقه از  امکانات اقامتی خاصی برخوردار نیست، پس بهتر است هنگام روز از این منطقه  بازدید کنید و شب به چابهار برگردید، ‌ولی اگر اصرار دارید تا شبی را هم در  این منطقه زیبا به صبح برسانید، می‌توانید با کسب اجازه از محلی‌ها در  کنار چند کَپر (خانه‌های ساخته شده از چوب و برگ درخت خرما) اقامت داشته  باشید.

البته به تازگی چند اقامتگاه بوم‌گردی در  این منطقه تاسیس شده است که لذت سفر با تجربه اقامت در خانه‌های و البته  غذای محلی دو چندان می‌شود. صبحانه همراه با شیر چایی (دودپطی) و نون محلی  نیز از پذیرایی‌های رایج در این منطقه است.

بندر گواتر

طبیعت گواتر

این خلیج به دلیل قرار گرفتن در مجاورت با  جنگل‌های حرا، جز مناطقی است که توسط محیط‌ زیست حفاظت می‌شود. طبق گفته  سازمان حفاظت محیط زیست چابهار خلیج گواتر هر ساله در اوایل پاییز پذیرای  تعداد بی‌شماری از پرندگان مهاجر است.

حدود ۴۰ نوع از گونه‌های مختلف پرنده‌ها  در قالب دسته‌های ۱۰۰ تایی وارد این منطقه می‌شوند. جدای از حیات‌وحش  دوست‌داشتنی گواتر، مهم‌ترین بخش بازدید از این منطقه زیبایی‌های خلیج  گواتر،‌ جنگل‌های حرا و مهم‌تر از همه مردم خون‌گرم این منطقه است. مردمی  که علی‌رغم زندگی در مناطق محروم، دلی بزرگ و قلبی مهربان دارند.

طبیعت گواتر

مردان و زنان گواتر بلوچ هستند، ولی ارتباط خویشی و نزدیکی با همسایگان خود در گوادر (نام پاکستانی  گواتر) پاکستان دارند و رفت و ‌آمد و حتی ازدواج بین آن‌ها بسیار مرسوم  است.

زبان بلوچی مردم این منطقه با سایر نقاط  قسمت بلوچستان ایران متفاوت است و به زبان بلوچی رایج در پاکستان نزدیک‌تر  است،‌ هرچند تعدادی زیادی از مردم این منطقه به زبان فارسی هم تسلط دارند.  بیشتر دختر بچه‌ها مشغول فروش دستبند سوزن‌دوزی کاملا دست‌باف هستند و  پسرها هم گوش‌ماهی، مروارید و انواع صدف می‌فروشند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری مطلب “تالاب صورتی و رازهای آن” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

طبیعت بکر در اطراف شیراز 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با قونیه، شهر مریدان مولانا آشنا شوید 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کویر نمکی بولیوی، با مساحت ۱۰۵۸۲ هزار کیلومتر وسیع‌ترین سطح نمکی دنیاست.

دریاچه نمک بولیوی

در  کشور بولیوی منطقه‌ای وجود دارد که در روزهای خاصی از سال به پدیده‌ای  شگفت‌انگیز تبدیل می‌شود. دریاچه نمک بولیوی جایی است که مرز بین آسمان و  زمین از بین می‌رود و منظره‌ای باورنکردنی شکل می‌گیرد. این منطقه‌ی وسیع  با بارش اندکی باران به بزرگترین آیینه‌ی طبیعی جهان تبدیل می‌شود که چشم  هر بیننده‌ای را محصور می‌کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا در مورد بزرگترین آیینه جهان و دلیل شکل‌گیری آن بیشتر آشنا شویم.

بزرگترین آینه جهان

این سرزمین شگفت‌انگیز در جنوب غربی بولیوی و در نزدیکی کوه آند واقع شده است و در زبان محلی سالار دو ییونی نامیده می‌شود. این پدیده  حاصل تغییر و تحولات طبیعی دریاچه‌ای ماقبل تاریخی در طول هزاران سال است.  سطح این کویر برخلاف کویرهای دیگر که با شن پوشیده شده از نمک سفید تشکیل  شده است. سطح این کویر نمکی صاف و هموار است و تنها تعدادی تپه مرتفع وجود  دارد که در هنگام تشکیل دریاچه مانند «جزیره» از آب بیرون می‌مانند و  زیبایی و شگفتی این منظره را دو چندان می‌کنند.

جاذبه های گردشگری بولیوی

هنگامی  که باران می‌بارد این سطح صاف به آیینه‌ای خارق‌العاده تبدیل می‌شود که  آنچنان بزرگ و صیقلی است که کشورهای مختلف از این دریاچه برای تنظیم  ماهواره استفاده می‌کنند. سطوح نمکی گزینه‌هایی ایده‌آل برای تنظیم فاصله‌ی  تجهیزات ماهواره‌ای هستند، زیرا بسیار وسیع و صیقلی هستند و قدرت  بازتابندگی آن‌ها مشابه سطوح یخ است.

بزرگترین آینه جهان

افسانه‌ها چه می‌گویند؟

اما  مردمان بومی این منطقه، توضیحی غیرواقعی اما جالب‌تر برای شکل‌گیری این  منطقه دارند و این توضیح مربوط به سه کوهی است که اطراف این منطقه وجود  دارد. به اعتقاد آن‌ها این سه کوه در گذشته‌های دور، انسان‌های غول‌پیکری  بودند که در این منطقه زندگی می‌کردند. طبق افسانه‌ها یکی از آنها همسرش را  از دست می‌دهد و این غول در غم از دست دادنش آنقدر اشک می‌ریزد که از  اشک‌های شورش دریاچه نمک به وجود می‌آید.

افسانه‌ها چه می‌گویند؟

زیبایی دریاچه نمک 

در  چندسال اخیر انتشار عکس‌های فوق العاده از این دریاچه باعث شهرت و  محبوبیتش شده و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن این پدیده‌ی زیبا  به بولیوی سفر می‌کنند. زیبایی این آیینه طبیعی با نزدیک شدن غروب آفتاب و  فرارسیدن شب صدچندان می‌شود و بازتاب سرخی غروب بر این آیینه و سپس تصویر  ستارگان و ستاره راه شیری روی دریاچه، منظره‌ای خارق‌العاده و استثنائی  پدید می‌آورند.

زیبایی دریاچه نمک

امکانات  مختلف گردشگری در این منطقه به وجود آمده که باعث افزایش ورود گردشگران به  منطقه شده است. یکی از این خدمات ماشین‌سواری و گشت روی دریاچه است که  بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “گل‌های سرسبد گردشگری در دنیا!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جاده یونگاس یا جاده مرگ 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با قونیه، شهر مریدان مولانا آشنا شوید 

۵ جاذبه گردشگری در کوه فوجی 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پل‌های  معلق را شاید در صحنه‌های ترسناک فیلم‌ها دیده باشید، ولی به راستی  پیاده‌روی روی این گونه پل‌های لرزان هیجانی بی‌نظیر را برای همه به ارمغان  می‌آورد.

پل های معلق ایران

در  هنگام عبور از پل معلق شما به مقصد رو به روی خود فکر نمی‌کنید، بلکه تمام  حواس‌تان به گذرگاه متحرکی است که از روی آن عبور می‌کنید. گذرگاهی که  باعث می‌شود شما با احتیاط زیاد و با هیجان وصف‌ناپذیر در ارتفاعات حرکت  کنید. در این مقاله مجله دلتا قصد داریم شما را با تعدادی از هیجان‌انگیزترین پل های معلق ایران آشنا کنیم.

۱)پل معلق مشگین شهر؛ طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

مشگین شهر شهری در استان اردبیل است که جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر دارد. در چند سال  اخیر نام مشگین شهر با جاذبه گردشگری جدید آن یعنی پل معلق مشگین شهر بر سر  زبان‌ها افتاده است.

پل معلق مشگین  شهر که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است، با طول ۳۶۵ متر، طولانی‌ترین پل معلق  خاورمیانه به شمار می‌رود. عرض این پل ۲ متر است. این پل روی رودخانه  «خیاوچایی» و در ارتفاع ۸۰ متری از آن ساخته شده و چشم‌انداز طبیعی اطراف  آن بسیار زیبا است.

جاذبه های گردشگری ایران

۲)پل معلق پیرتقی؛ تجربه‌ای مهیج و نسبتا ترسناک

اگر  به دنبال پل معلقی هستید که کمی ترسناک‌تر از مشگین شهر باشد، می‌توانید  در همان استان اردبیل و در دره‌های شهر هشتجین در شهرستان خلخال، روستای  «پیرتقی» و پل معلق آن را جستجو کنید. این پل روی رودخانه خروشان و پرآب  «قزل اوزن» ساخته شده و بسیار شبیه به آن تصاویر ترسناکی است که ممکن است  در فیلم‌ها از پل‌های معلق دیده باشید، خصوصا که عرض کمتر آن نسبت به پل  معلق مشگین شهر شاید هیجان آن را دوچندان کند.

پل معلق پیرتقی؛ تجربه‌ای مهیج و نسبتا ترسناک

۳)پل معلق دره خرینه؛ بلندترین پل معلق خاورمیانه

دره  خزینه، نام یکی از زیباترین و کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان  است که از شباهت بسیار زیادی با منطقه مشهور «گرند کانیون» در آمریکا نیز  برخوردار است. این منطقه حیرت‌انگیز در میان جاده پلدختر به سمت اندیمشک و  در مجاورت روستایی هم‌نام با خود واقع شده است. رودخانه کرخه با عبور از  میان این دره یک منظره شگفت‌انگیز را پدید آورده است. یکی از مهیج‌ترین پل  های ایران در همین منطقه واقع شده است.

پل معلق دره خرینه؛ بلندترین پل معلق خاورمیانه

۴)پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود؛ آدرنالین با طعم جنگلی!

یکی  از بهترین نقاط تفریحی استان مازندران، بدون شک شهرک گردشگری نمک آبرود  است. این شهرک در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار داشته و اغراق نیست اگر  بگوییم یکی از کامل‌ترین و مجهزترین نقاط تفریحی در شمال ایران است. جالب  است بدانید که این شهرک دارای دو خط تله کابین است. تله کابین خط یک که  قدیمی‌تر است، امکان رفتن مسافرین به قله سرسبز «مدوبن» را فراهم می‌کند.

پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود؛ آدرنالین با طعم جنگلی!

۵)پل معلق هیر کجاست؟

هیر  یکی از شهرهای خوش آب‌هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار دارد.  این شهر به‌دلیل داشتن باغ‌های فراوان میوه‌ همچون آلبالو و گیلاس، به شهر  شکوفه‌های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت  منحصربه‌فرد و تماشایی است. از دیدنی‌های این شهر پل معلق و شیشه‌ای هیر  است که در منطقه‌ی بی‌نظیر هیر و روی دره و رودخانه‌ی پر آب هیر چایی ساخته  شده است.

پل معلق هیر کجاست؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ایران مطلب “قصبه؛ قناتی که توسط جن‌ها ساخته شد!” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۳ پارک آبی برتر دنیا 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

دریاچه نمک بولیوی؛ اینجا مرزی وجود ندارد 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید  فکر کنید که درخت اکالیپتوس تنها کاربرد زیبایی دارد اما باید بدانید که  امروزه اکالیپتوس رنگین کمان یکی از بالاترین ارزش های تجاری را در صنعت  تجارت دارد که شاید باور آن کمی سخت باشد.

درخت رنگین کمان

تا  به حال نام درخت رنگین کمان به گوشتان خورده است؟ با دیدن تصاویر زیر شاید  فکر کنید که این درختان تنها یک نقاشی هستند؛ اما باید بگوییم که این  درختان کاملا طبیعی هستند و به درخت رنگین کمان یا اکالیپتوس رنگین کمان  معروف هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این درخت شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید ….

معرفی گونه‌ایی خاص از درختان = اکالیپتوس دلتا (رنگین کمان) 

اکالیپتوس دلتا گونه‌ای از درختان بلند است که معمولاً به اوکالیپتوس رنگین کمان،   صمغ میندانائو یا صمغ رنگین کمان معروف است. اینگونه از درختان بیشتر در  کشور‌های فیلیپین، اندونزی یافت می‌شود. می‌توان گفت که نوعی درخت بومی این  کشور‌ها است.

اگر بخواهید بیشتر از طبیعت این درخت بدانید باید گفت که این درخت، در جنگل‌های بارانی و بیشتر در نیمکره شمالی رشد می‌کنند.

درخت اکالیپتوس

مشخصات این درخت چیست؟

این  درخت سریع رشد می‌کند و به طور معمول به ارتفاع ۶۰-۷۵ متر  با تنه قطر تا  ۲۴۰ سانتی متر  و دارای پایه‌های تا ۴ متر می‌رسد. این پوست پوستی صاف و  نارنجی دارد که به صورت نواری ریخته می‌شود و رگه‌هایی از سبز کم رنگ،  قرمز، نارنجی، خاکستری و قهوه‌ای مایل به ارغوانی را نشان می‌دهد.

شاخه‌ها  تقریباً به صورت مقطع مربع و اغلب دارای بال‌های باریک در گوشه‌ها هستند.  برگ‌ها به صورت جفت مخالف، عمدتا ۷۵–۱۵۰ میلی‌متر طول و ۵۰–۷۵ میلی‌متر   عرض روی یک دمبرگ کوتاه مرتب شده‌اند.

رنگ های آن از کجا آمده است؟

درختان  اکالیپتوس یک ویژگی خاص دارد که با گذشت زمان قسمت‌هایی از پوست خود را  خرد می‌کنند و پوست جدیدی تولید می‌کند که همین امر باعث رنگارنگ شدن تنه  خود شده است. در ابتدا رنگ تنه این درخت سبز رنگ است و با گذشت زمان شما  شاهد رنگ‌های آبی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای نیز خواهید بود.

رنگ های آن از کجا آمده است؟

شما  با دیدن این درختان تصور خواهید کرد که در حال تماشای طیف وسیعی از مداد  رنگی‌ها خواهید بود. زمانی که شما در بین هزاران درخت رنگین کمان بایستید  تصور خواهید کرد که در سرزمین عجایب خواهید بود. همچنین درختان رنگین کمان  بیشتر به دلیل برگ های معطر و منبع اصلی غذای کوالا شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مطالب گردشگری بیشتر “اندونزی؛ سرزمین جزیره و جنگل” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مسجد جامع عتیق شیراز، قدیمی‌ترین مسجد شیراز است که مسجد جمعه یا آدینه نیز نامیده می‌شود.

مسجد جامع عتیق

پس  از ورود اسلام به ایران در تمامی دوره‌های تاریخی در کنار ابنیه‌ی تاریخی  مربوط به هر دوره، حکمرانان و بزرگان مردم، اقدام به ساخت مساجدی کرده‌اند  که اکنون یکی از عناصر شناخت تاریخ این سرزمین به شمار می‌روند. هر کدام از  شهرهای این سرزمین که از حیث قدمت صاحب امتیاز باشند، یک یا چند مسجد  تاریخی را نیز در خود جای داده‌اند. مانند شهر شیراز که مساجد کم‌نظیری از  لحاظ تاریخی و ارزش‌های معماری در آن وجود دارد. در مجله دلتا به بررسی مسجد جامع عتیق می‌پردازیم.

قدمت مسجد جامع عتیق

مسجد عتیق که به آن مسجد آدینه نیز گفته می‌شود، قدیمی‌ترین مسجد شیراز است و در شرق حرم شاه‌چراغ قرار  دارد، به نحوی که یکی از ورودی‌های آن از داخل حیاط حرم شاه‌چراغ است.  کاوش‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد این مسجد را روی بقایای عبادتگاهی قدیمی  (احتمالا آتشکده) بنا کرده‌اند و حتی نقشه‌ی بنای قبلی در طراحی مسجد نیز  تاثیرگذار بوده است.

این عبادتگاه  قدیمی مربوط به دوره‌ی پیش از اسلام است؛ ولی به علت محدودیت در کاوش‌ها  مشخص نیست متعلق به کدام یک از دوره‌های تاریخی است.

ساخت  بنای این مسجد متعلق به دوران حکومت عمرولیث صفاری، دومین فرمانروای  سلسله‌ی صفاریان یعنی بین سال‌های ۲۶۵ هجری قمری تا ۲۸۷ هجری قمری است.  بنای این مسجد در طول حیات خود بارها مرمت شده است که بسیاری از این  مرمت‌ها قدمت قابل توجهی دارند.

جاذبه های گردشگری شیراز

مسجد عتیق و حافظ

امین  احمد رازی تذکره‌نویس و ادیب ایرانی قرن یازدهم هجری صاحب کتاب چهار جلدی  هفت اقلیم که در سال ۱۰۱۰ هجری قمری در بخشی از کتاب هفت اقلیم خود که در  مورد حافظ شیرازی است، مسجد عتیق را مسجدی می‌داند که حافظ شیرازی خود را  ملزم کرده بوده تا هر شب جمعه به این مسجد بیاید و به تلاوت قرآن بپردازد.

همچنین  برخی از محققان ادبی با توجه به این‌که حافظ از طریق مشاغل دیوانی  (حکومتی) امرار معاش می‌کرده است، معتقد هستند که از طرف شاه اسحاق اینجو،  مسئولیت دارالمصحف به حافظ داده شده بوده و علت حضور حافظ در مسجد عتیق در  کنار مطلبی که امین احمد رازی گفته، این مسئولیت نیز بوده است.

مسجد عتیق و حافظ

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد گردشگری از مطلب “مسجد نصیر الملک شیراز ؛ترکیب معماری و رنگ” دیدن کنید.

همچنین بخوانید:

طبیعت بکر در اطراف شیراز 

چرا تخت جمشید آتش گرفت؟ 

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

یانگسی چین؛ شهر کوتوله‌ها 

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مراجعه  به باغ وحش و بازدید از حیوانات مختلف و گونه‌های جانوری متنوع، یکی از  تفریحات افراد و به ویژه گردشگرانی است که به شهر و یا کشور جدیدی سفر کرده  اند.

حال  اگر این سوال برایتان به وجود می‌آید که بزرگترین باغ وحش ها در چه  کشورهایی قرار گرفته‌اند، باید بگوییم که تعدادشان بسیار زیاد است. در این  بخش لیستی از بزرگترین باغ وحش های دنیا را تهیه نموده‌ایم که هم مساحت  بزرگی دارند و هم تعداد جانوران بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند با مجله دلتا همراه باشید.

باغ ‌وحش هنری دورلی- نبراسکا

باغ وحش هنری دورلی که به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ایالت نبراسکا شناخته می‌شود. این  باغ وحش، ۱۷۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۶۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است و  بدین ترتیب به یکی از کامل‌ترین باغ وحش های دنیا تبدیل شده است.

باغ وحش مسکو

باغ وحش پکن

باغ  وحش پکن که یکی از بزرگ ترین باغ وحش های دنیا است، حیوانات بسیار متنوعی  را در خود جای داده است. این حیوانات از ۴۵۰ نوع گونه‌ی جانوری خشکی‌زی و  ۵۰۰ گونه‌ی جانوری دریایی انتخاب شده‌اند و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم،  کلکسیونی کامل از حیوانات کره‌ی زمین را رقم زده است. اما لازم است بدانید  که این باغ وحش شهرت اصلی خود را، مدیون گونه‌های کمیابی همچون پانداها است  و سالانه افراد زیادی برای بازدید از این حیوانات راهی باغ وحش پکن در چین  می‌شوند.

باغ وحش پکن

باغ جانورشناسی – برلین

باغ  جانورشناسی برلین که یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های کشور آلمان است، در  سال ۱۸۴۴ افتتاح شده است و دارای مساحتی در حدود ۸۴ هکتار می‌باشد. این باغ  وحش دارای بیش از ۱۷۰۰۰ حیوان از ۱۵۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف می‌باشد و از  تنوعی بی‌نظیر برخوردار است.

باغ جانورشناسی – برلین

باغ وحش برانکس – نیویورک

این  باغ وحش که به عنوان یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور امریکا شناخته  می‌شود، در سال ۱۸۹۹ افتتاح شده است. جالب است بدانید که ۴۰۰۰ حیوان از ۶۵۰  گونه ی جانوری مختلف در این باغ وحش زندگی می کنند که برخی از آن ها بسیار  نادر و کمیاب و برخی دیگر در حال انقراض می باشند.

باغ وحش برانکس – نیویورک

باغ وحش تورنتو

این  باغ وحش که یکی دیگر از بزرگ ترین باغ وحش ها دنیا است، به عنوان  بزرگ‌ترین باغ وحش کشور کانادا نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۶۰۰۰ حیوان  مختلف از ۴۹۱ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است. تنوع این حیوانات  بسیار زیاد است و بازدید از آن‌ها به تمامی گردشگران توصیه می‌شود.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش مسکو

باغ  وحش مسکو نیز که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌ های قاره‌ی اروپا  شناخته می‌شود، در لیست بزرگترین باغ وحش های دنیا جای گرفته است و با دارا  بودن ۶۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۲۷ گونه‌ی جانوری، کلکسیونی کامل از حیوانات  مختلف را به وجود آورده است. این باغ وحش در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار شکل  گرفته است و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد.

باغ وحش مسکو

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “باغ بومارزو، سرزمین هیولاها” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۷ مقصد امن برای جهانگردان زن 

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

یانگسی چین؛ شهر کوتوله‌ها 

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

با قونیه، شهر مریدان مولانا آشنا شوید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جزیره هندورابی، بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است.

جزیره هندورابی

با  شنیدن اسم هندورابی شاید خیال کنید، شهری‌ست در هند یا هرجایی به غیر از  ایران، اما جزیره هندورابی با اسم عجیب و غریبش در جنوب ایران قرار گرفته،  در فاصله ۲۸ کیلومتری از کیش و هرچند به اندازه جزیره‌هایی مثل قشم، هنگام یا هرمز معروف نیست، ولی از نظر زیبایی چیزی از آنها کم ندارد. با مجله دلتا همراه باشید.

هندورابی یعنی چی؟

درباره  وجه تسمیه هندورابی در اسناد قدیمی اینطور آمده که از آن با عنوان ابرون  یاد شده است. هلندی‌ها هم در سال ۱۶۴۵ نام این جزیره را هورن گذاشته‌اند.  براساس یک افسانه محلی هم هند و رابی اسم یک زوج عاشق بوده که به این جزیره  می‌آیند و باهم زندگی می‌کنند.

اینطور  معروف است که اینجا جزیره‌ایست خالی از سکنه ولی بنا بر سرشماری‌های سال  ۱۳۹۵، حدود ۱۹۱ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند که اکثرشان ماهیگیر و عرب  تبارند.  همچنین در این جزیره پاسگاه پلیس، مدرسه و درمانگاه وجود دارد.

هندورابی یعنی چی؟

آب  جزیره از چاه یا از آب انبارها تامین می‌شود پس اگر قصد سفر به جزیره  هندورابی را دارید آب کافی برای خوردن با خودتان ببرید. جزیره، فقط یک  سوپرمارکت دارد و خوراکی‌هایش چندان متنوع نیست، پس فکر اینجایش را هم  بکنید. در بندر چیرویه می‌توانید خریدتان را انجام بدهید.

تنوع  جانوری در این جزیره خیلی زیادی است. سواحل شمالی پر از مرجان‌اند، شاهین و  باز هم می‌شود در این نقطه دید، اما تنوع ماهی‌ها و آبزیان بیشتر است.  جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان از  جمله این ماهیانند که کوچک و رنگارنگند.

تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها

یکی  از جاذبه‌های این جزیره تماشای تخم گذاری لاک پشت‌هاست از نیمه اسفند تا  نیمه خرداد است، اگرچه  بهترین فصل سفر به این جزیره را آذر تا فروردین  می‌دانند. در بقیه مواقع سال هم از کیش تورهای یک روزه به مقصد این جزیره  دایر است ولی به خاطر شرجی بودن و دمای بالای هوا در تابستان، کمتر کسی‌ست  که بخواهد به این منطقه برود.

تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جزیره‌ها “جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جزیره شیدور؛ جزیره مارو 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نام شهر قونیه ترکیه برای همه ما ایرانی‌ها یادآور مولانا، شاعر بلندآوازه ایرانی، است.
دیدنی های قونیه

شهر قونیه مرکز استان قونیه در کشور ترکیه است. آرامگاه مولوی، شاعر فارسی زبان، در شهر قونیه‌ ترکیه واقع شده است. این شهر که به شهر درویش‌های مرید مولوی نیز مشهور است در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه قرار دارد. در مجله دلتا با دیدنی های قونیه ترکیه بیشتر آشنا شوید.

آرامگاه و موزه مولانا

مقبره عارف، صوفی و شاعر مشهور، مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی، و موزه‌ای که یادگارها و آثار او را به نمایش می‌گذارد، از جمله جاذبه‌های مشهور دنیا به شمار می‌رود. آثار درون موزه شامل دست نوشته‌های قدیمی، قرآن‌های خطی، آلات موسیقی دوران رومی و آثار هنری دوران سلجوقی است. این آرامگاه به نماد قونیه تبدیل شده و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

دیدنی های قونیه

موزه مولانا 

مکانی که امروزه به عنوان موزه مولانا نامیده می‌شود، در واقع محل زندگی و تدریس مولانا بوده. این باغ از متعلقات کاخ سلجوقیان و از طرف سلطان علاء الدین کیقباد به پدر مولانا سلطان العلماء بهاء الدین ولد اهدا شده است.
سلطان العلماء در سال ۱۲۳۱ فوت کرد و در جای کنونی در موزه مولانا مدفون شده است. او اولین کسی است که در این باغ به خاک سپرده شده.

موزه مولانا

مراسم رقص سماع در قونیه

سماع در لغت به معنای شنوایی و آواییست که شنیدن آن خوشایند است و در اصطلاح صوفی به معنی اشراق و جدا شدن از خویشتن است. مراسم مذهبی درویش‌های چرخان (درویش‌های مرید مولوی) یکی از زیباترین مراسمیست که در قونیه برگزار می‌شود. چرخش افراد همراه با ریتم خاص و شاعرانه موسیقی احساس پرواز و عرفان را در روح این دراویش زنده می‌کند. در نقاط مختلفی از قونیه و هم‌چنین در نزدیکی مرکز فرهنگی مولانا می‌توانید از دیدن این مراسم زیبای معنوی لذت ببرید.

مراسم رقص سماع در قونیه

مسجد علاءالدین

این مسجد از قدیم‌ترین آثار تاریخی دوران سلجوقیان بوده و روی تبه علاءالدین بنا شده است. در دوره رکن‌الدین مسعود اول سلطان سلجوقی، ساخت بنا آغاز شد و در زمان علاء الدین کیقباد اول به اتمام رسید (۱۲۲۱).
در محوطه مسجد مزارهای مسعود یک، قلیچ آرسلان، رکن‌الدین سلیمان دو، غیاث‌الدین کیخسرو، قلیچ آرسلان چهار و غیاث‌الدین کیخسرو سه قرار دارد.

مسجد علاءالدین

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “استانبول و ۱۰ تفریح جالب” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

درست است که ایران کشور گرم و خشکی محسوب می‌شود، ولی دلیل نمی‌شود که رود و رودخانه نداشته باشد.

جز  رود و رودخانه‌های فصلی ایران، برخی دیگر از رودهای این سرزمین هم هستند  که در تمامی طول سال پرآبند و میتوان در هر وقتی از سال به آنها سفر کرد.  به نظر شما مهمترین رود های ایران کدامند؟ با مجله دلتا همراه باشید.

رود ارس

ارس که در زمانی محلی به آن آراز هم می‌گویند به معنی تیزرو و آنچه به سرعت  جریان دارد، است. ارس که با ۱۰۷۲ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رود ایران محسوب  می‌شود، از کوه‌های مین گول(هزار برکه) ترکیـه در جنوب شهـر ارزروم سرچشمه  می‌گیرد. طبیعت سرسبز جزیره‌ها، پرندگان و کوه‌های سر به فلک کشیده اطراف  رود ارس، جاذبه این رود است. به علاوه که به خاطر ماهی‌های زیادی که دارد،  در وقت پرآبی رود که تابستان‌هاست، تصویر قلاب‌های ماهیگیری به خصوص در   شهر های جلفا، پلدشت، سیه رود و سواحل حاشیه ای این شهرها دیدنی است.

رود ارس از شهرهای ماکو، اهر، مرند و گرمی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل عبور می کند.

رود های ایران رود ارس

رود کارون

تنها  رود ایران که به آب‌های دیگر کشورها راه دارد، کارون است. کارون که زمانی  عنوان‌هایی چون بزرگترین و پرآب‌ترین رودخانه ایران را یدک می‌کشد،تنها رود  ایران هم هست که در بخشی از آن کشتیرانی می‌کنند. اهمیت کارون به همینجا  هم ختم نمی‌شود. این رود با ۹۵۰ کیلومتر طول، آب آشامیدنی اهوازی‌ها را هم  تامین می‌کند. کارون از زردکوه بختیاری در استان چهار محال و بختیاری  سرچشمه می‌گیرد. پیچ و خم های کارون بر سر راه این رود، خوزستان را به جایی  دیدنی تبدیل کرده است.

کارون از  شهرکرد، بروجن، لردگان، ایذه، مسجد سلیمان، شوشتر، اهواز و خرمشهر، استان های چهار محال و بختیاری و خوزستان می‌گذرد.

رود کارون

زاینده‎رود

اسم  زاینده‌رود آدم را یاد اصفهان می‌اندازد و وقت‌هایی که زاینده رود پرآب  است و در اصفهان جاری، یکی از سرزنده‌ترین وقت‌های شهر را میتوان دید.  زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی رود زندگی‌بخش، قسمت اصلی‌اش از کوهرنگ در  چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد. در ادامه هم رودخانه‌های پلاسجان و  چندین رودخانه فصلی در فریدونشهر  به آن اضافه می‌شوند و در نتیجه بزرگترین  رودخانه فلات مرکزی ایران تشکیل و زمین‌های تشنه را سیراب می‌کند.  زاینده‌رود از کارون مشتق شده و به باتلاق گاوخونی سرازیر می‌شود و مالکیتش  همیشه یکی از موارد اختلاف بین خوزستانی‌ها و اصفهانی‌ها بوده. یکی از  دیدنی‌ترین قسمت‌های زاینده رود، پل‌های تاریخی اصفهانند که شکوهش را  دوچندان کرده‌اند. قایق‌سواری در زاینده‌رود و تماشای مردمی که با شور خاصی  به مرغان دریایی رودخانه غذا می‌دهند میتواند ساعت‌ها آدم را سرگرم کند.

زاینده رود

جاجرود

از  مهمترین رودهای ایران و تهران، رودخانه جاجرود است که رودخانه‌ای دائمی  است. جاجرود که حاشیه‌اش یکی از تفرجگاه‌های تهران به حساب می‌آید، بخش  زیادی از آب شرب تهران را هم تامین می‌کند و برای همین هم سد لتیان روی آن  ساخته شده. در رودخانه جاجرود، ماهی‌هایی مثل قزل آلا، سالمون و کپور هم  زندگی می‌کنند و هوس ماهیگیری در آن بسیاری را به کناره آن می‌کشاند.  درختانی مثل زالزالک، گوجه وحشی، زرشک، انجیر، اطراف جاجرود را تماشایی‌تر  کرده است.

جاجرود

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۷ کوه ایران که باید دید 

گردشگری در ایلام 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

به تور بارش شهابی بروید ! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کوه  فوجی نمادی از زیبایی‌های طبیعت ژاپن است، این کوه با بلندای ۳۷۷۶ متر  بلندترین کوه ژاپن و یکی از شناخته شده‌ترین کوه‌ها در سرتاسر دنیا محسوب  می‌شود

کوه فوجی ژاپن

فوجی بر مرز میان استان‌های یاماناشی و شیزو‌-اوکا و تقریباً در کمربند میانی کشور قرار گرفته است. اگر هوا صاف و خوب باشد، از توکیو و یوکوهاما هم دیده  می‌شود. در جبهه‌ی شمالی، کوه با منطقه‌ای به نام فوجی‌گوکو (پنج دریاچه  فوجی یا Fuji five lake) احاطه شده که با ریزورت‌ها ساحلی، جاذبه‌های طبیعی  و چشمه‌های آب گرمش شناخته می‌شوند. در مجله دلتا به ۵ جاذبه گردشگری کوه فوجی ژاپن می‌پردازیم.

معابد سِنگِن فوجی

شینتو  نام مذهب قدیمی و بومی ژاپنی‌ها است و معابد شینتویی وقف پرستش خدایان یا  «کامی‌»های مختلف این مذهب می‌شوند. تقریباً تمام شهر‌های ژاپن حداقل یک  معبد شینتو را دارند. در میان انواع معروف معابد شینتویی، معابد فوجی سنگن  مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۳۰۰ معبد در سرتاسر ژاپن است که به پرستش کوه فوجی و  کامی مرتبط با آن، یعنی پرنسس کونوهاناساکویا اختصاص داده شده‌اند.

معابد سِنگِن فوجی کوه فوجی ژاپن

فوجی کیو هایلند 

فوجی  کیو هایلند یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های ژاپن است و شاید تنها شهربازی  ژاپن که توان رقابت با آن‌ را دارد، ناگاشیما اسپالند در ناگویا است. این  شهربازی در شمال کوه فوجی و در نزدیکی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و  مقصد اصلی آن‌هایی است که می‌خواهند هیجان را در سطوح دیوانه‌واری تجربه  کنند.

فوجی کیو هایلند

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

موزه‌ی  ایتچیکو کوبوتا در سواحل شمالی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و محلی  برای نمایش کیمونوهای ابریشمی (لباس‌های سنتی ژاپنی) تزئین شده با تکنیک  تسوجی‌گاهانا است. تسوجی‌گاهانا مرحله‌ای از فرآیند آماده‌سازی و رنگرزی  کیومنوهای آستین بلند ابریشمی است که نیاز به مهارت و تجربه‌ی بالایی دارد.

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

کوهنوردی در فوجی

کوهنوردی  در این کوه زیبای آتش‌فشانی، به راستی تجربه‌ای ویژه و تکرار نشدنی  است. فوجی همانند دیگر کوه‌های ژاپن به ۱۰ ایستگاه تقسیم می‌شود.در عقاید  مذهب شینتو، به ویژه آن نوعی که به فوجی و خدایان کوهستانی آن اعتقاد  دارند، از ایستگاه اول تا پنجم، قلمروی انسان‌ها و از ایستگاه ششم تا دهم،  قلمرو بهشتی جای گرفته‌ است. بین ایستگاه پنجم و ششم نیز، مرز میان این  قلمرو و به نوعی برزخ محسوب می‌شود.

کوهنوردی در فوجی

 

تماشای کوه فوجی

 به  عقیده‌ی بسیاری از گردشگران بهترین راه لذت بردن از کوه فوجی، تماشا و  تحسین کردن چشم‌انداز شگفت انگیز این زیبایی طبیعت است. در تاریخ ژاپن،  هنرمندان و نقاشان بسیاری محو شکل و شمایل این کوه شده و تقریباً از تمام  زوایا و در تمام فصول، نقش‌هایی از کوه فوجی کشیده شده‌اند.

تماشای کوه فوجی

نقاشی  موج بزرگ کاناگاوا؛ یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های ژاپنی – کوه فوجی در  نقاشی به چشم می‌خورد. این نقاشی، یکی از نقاشی‌های مجموعه‌ی ۳۶ چشم‌انداز  از کوه فوجی است که توسط نقاش معروف، کاتسوشیکا هوکوسائی ترسیم شده است.

تماشای کوه فوجی 2

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن 

گردشگری در ایلام 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

یانگسی چین؛ شهر کوتوله‌ها 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به گفته‌ی برخی، در جنگل جیغ مشهد صدایی شبیه به جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد.

جنگل جیغ مشهد

روستای  سربرج یکی از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد به دلیل داشتن پدیده‌ای  وحشتناک، جزء مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب  می‌کند. مجله دلتا به دنبال کشف علت  این که چرا درختان جنگل‌های مشهد جیغ می‌کشند رفت تا دلیل آن را متوجه  شود، با ما در این مطلب همراه باشید تا پرده از راز جنگل جیغ برداریم.

ماجرای جنگل جیغ مشهد

روزها  در این جنگل همه چیز کاملا عادی و آرام است. شب‌ هنگام اما صدایی عجیب و  وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به  محض تاریک شدن هوا شنیده‌ شده و تا سپیده دم ادامه دارد. شنیدن صدای جیغ در  جنگل شاید یکی از ترسناک‌ترین اتفاقاتی باشد برای افرادی که تصمیم به  اقامت شبانه در جنگل گرفته‌اند. فکر می‌کنید چرا درختان جنگل‌های مشهد جیغ  می‌کشند؟ عده‌ای می‌گویند اجنه و شیاطینی در لابه لای درختان این جنگل  زندانی شده‌اند که شب‌ها از درد ناله می‌کنند. اما آیا این گفته حقیقت  دارد؟

جنگل جیغ مشهد ماجرای جنگل جیغ مشهد

اما گفتنی است که هیچ پدیده‌ی غیر طبیعی در منطقه به چشم دیده نشده است. همچنین این جنگل در دره‌ی رودخانه‌ای که یکی از سرچشمه‌های سد طرق است قرار دارد که فصولی از سال خشک بود. اما از سالی که این صداها از جنگل  شنیده می‌شود(۱۳۹۰)، آب رودخانه همچنان جاری و باقی است. همین امر باعث  جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن‌ها از این پدیده‌ شگفت‌انگیز شده است.  وحشتی که می‌تواند گردشگران کنجکاو را به‌ سوی خود جلب کند.

حال دیگر زمان آن رسیده تا پرده از راز این جنگل مخوف در استان مشهد برداشته شود:

آیا  واقعا اجنه و شیاطین در لابه لای شاخه‌های درختان این جنگل زندگی می‌کنند؟  آیا این جنگل واقعا نفرین شده است؟ یا فرضیه هجوم ملخ ها حقیقت دارد؟

به  منظور بازگشایی رمز و راز صداهای عجیب و غربی که در این جنگل با پدیدار  شدن ماه به وجود می آمد اهالی روستای سر برج به همراه دهیار محل، ابراهیم  عرب تصمیم گرفتند تا موضوع را با بخشدار منطقه در میان بگذارند.

راز این جنگل مخوف

بخشداری  این استان هم با شنیدن موضوع عجیب این جنگل تعدادی از کارشناسان خود را به  جنگل سربرج اعزام نمود. با توجه به تحقیقاتی کارشناسان بر روی صداهای  موجود در این جنگل انجام دادند دریافتند که این جیغ های ممتد ناشی از صدای  جیرجیرک هایی است که در زبان محلی به آن (کز) می گویند.

در  واقع این جیرجیرک‌ها سال‌هایی که بارش باران فراوان باشد و رودخانه سربرج  پرآب و خروشان باشد، به روستا حمله می‌کنند و در لابه لای درختان و گیاهان  پنهان می‌شوند. ممکن است بر روی هر درخت نزدیک ۳ هزار جیرجیرک بنشیند. تمام  این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ی دو کیلومتری رودخانه هستند و تعداد زیاد آن‌ها  باعث شده که آواز دسته‌ جمعی‌شان مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. این  جیرجیرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بین می‌روند.

راز این جنگل مخوف 2

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “خانه داروغه مشهد ؛ جاذبه روسی قجری” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جنگلی که جیغ می‌کشد 

معرفی جاذبه های گردشگری توس 

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۳ پارک آبی برتر دنیا 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دانمارک واقع در اروپای شمالی و کوچکترین کشور حوزه اسکاندیناوی است؛ پایتخت دانمارک کپنهاگ است.

جاهای دیدنی دانمارک

جاهای  دیدنی دانمارک با زیبایی‌های منحصر به خودشان برای گردشگران جذابیت خاصی  دارند. اگر قصد سفر به دانمارک را دارید بد نیست در ادامه مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دانمارک که در شهرهای مختلف آن قرار دارند آشنا شوید.

باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک

یکی از جاهای دیدنی شگفت انگیز دانمارک باغ تیوولی است که در شهر کپنهاگ قرار دارد. معمولا اغلب گردشگران بازدید از باغ تیوولی را در برنامه تور  کپنهاگ دانمارک می‌گنجانند. قدمت این جاذبه گردشگری دانمارک به سال ۱۸۴۳  باز می‌گردد و جالب است بدانید که تیوولی از جاذبه‌های الهام بخش پارک  مفهومی معروف دیزنی لند است.

جاهای دیدنی دانمارک باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک

نیهاون، کپنهاگ؛ از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

نیهاون  که از بندرهای تقریبا جدید کپنهاگ دانمارک است، یکی از معروف‌ترین جاهای  دیدنی دانمارک بشمار می‌رود. در واقع باید گفت که نیهاون ستاره کارت  پستال‌ها و تصاویر بی‌شمار هنری گردشگران به ویژه در اینستاگرام است. قدم  زدن و تماشای ساختمان‌های رنگی چشم‌گیر نیهاون، نوشیدن قهوه‌ای به سبک  فرهنگ مردم دانمارک، تماشای غروب خورشید از این بندر دیدنی و عکس گرفتن  خاطره‌ای فراموش نشدنی از دانمارک را برایتان رقم می‌زند.

نیهاون، کپنهاگ؛ از معروف ترین جاهای دیدنی دانمارک

موزه ملی دانمارک، کپنهاگ

با  ده دقیقه پیاده روی از باغ تیوولی به موزه ملی دانمارک می‌رسید. بازدید از  موزه ملی دانمارک شما را به قلب تاریخ و فرهنگ دانمارک می‌برد. این موزه  متشکل از مجموعه‌ای چشمگیر از آثار باستانی دانمارکی از قبیل ارابه آفتاب  دوهزار ساله، ظروف چینی و نقره دانمارکی، لباس‌های قرن ۱۸ و ۱۹، مبلمان  آنتیک، و وسایلی مربوط به کلیساهای گوتیک و رومنسک است.

موزه ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک، کپنهاگ

از  دیگر جاهای دیدنی دانمارک می‌توان به گالری ملی دانمارک که در شهر محبوب  کپنهاگ قرار دارد اشاره کرد. گالری ملی کپنهاگ دانمارک منزلگاه بزرگترین  کلکسیون هنری دانمارک است. نمایشگاه‌های اولیه این گالری زمانی در  کریستینسبورگ مستقر بودند، اما در اواخر قرن ۱۹ به مکان فعلی منتقل شدند.  برنامه این‌جا به جایی نه تنها موجب گسترش چشمگیری در مساحت فضای گالری ملی  کپنهاگ شد، بلکه به نحو قابل توجهی موجب ورود نور طبیعی به فضای داخلی  موزه شد.

گالری ملی دانمارک

خانه لِگو، بیلوند

خانه  لِگو در بیلوند دانمارک از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی دانمارک  نه تنها در میان کودکان، بلکه در میان بزرگسالان نیز است. خانه لِگو زادگاه  نمادین آجرهای لِگو است که همه ما در دوران کودکی با آن‌ها خاطره داشتیم؛  به همین دلیل جاذبه‌ای خانوادگی محسوب می‌شود که تمام افراد در رده سنی  مختلف از بازدید خانه لِگو دانمارک لذت می‌برند. یکی از خوبی‌های لِگو لند  این است که بازدید از آن رایگان است. خانه لِگو شامل ۹ زمین بازی مفهومی،  درخت زندگی، یک درخت ۱۵ متری لِگو، و ۳ زمین در فضای باز است.

خانه لِگو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری آرژانتین “کپنهاگ؛ پایتخت زیبای دانمارک” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۳ پارک آبی برتر دنیا 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

دیدنی های بانه؛ بازار مرزی ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آبشار لوه یکی از مقاصد گردشگری در استان گلستان است.

آبشار لوه

بسیاری  از ما زمانی که سخن از مسافرت به شمال به میان می‌آید، یاد استان‌هایی  همچون مازندران و گیلان می‌افتیم، غافل از اینکه در مجاورت همین استان‌ها،  یک استان دیگر با نام گلستان نیز وجود دارد که هر چند جنبه گردشگری و تفریحی در آن کمتر  از گیلان و مازندران است، اما آب و هوای مطلوب‌تر و شرایط مناسب‌تری جهت  گذران اوقات فراغت خواهد داشت. در ادامه در مجله دلتا شما را با ویژگی‌های آبشار لوه آشنا می‌کنیم.

آبشار لوه در گلستان

چیزی  که باعث شده است این آبشار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد، دسترسی  راحت به آن و همچنین قرار داشتن در کنار یک روستای زیبا با همین نام است.  آبشار لوه در دل جنگل‌های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد.  وجود این درختان در اطراف آبشار باعث شده است مناظر بسیار زیبا و آب و هوای  مطبوعی در کناره‌های آبشار لوه مشاهده شود.

این  آبشار به صورت طبقاتی است و در سه طبقه کوهستانی منظره فوق العاده‌ای را  ایجاد نموده است، چرا که مسیر آب با سرازیر شدن آبشار در این طبقات به صورت  متوالی جریان یافته است.

آبشار لوه آبشار لوه در گلستان

حوضچه‌های آبشار لوه

همانگونه  که در مبحث قبل بیان کردیم، آبی که از این آبشار سرایز می‌شود به صورت  متوالی از صخره‌های بالاتر به طبقات پایین‌تر ریخته می‌شود و در هر طبقه  حوضچه‌هایی را خلق می‌کند که قبل از ریختن به طبقه بعدی آب از آن‌ها گذر  می‌کند.

ارتفاع بلندترین طبقه آبشار  لوه ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموع آبشارها به ۷۰ متر می‌رسد. در واقع  آنچه با عنوان آبشار لوه نامیده می‌شود مجموعه‌‌ای از آبشارهای متصل به  یکدیگر است.

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

آبشارها  و فضای اطراف آن‌ها در فصل بهار جلوه زیباتر و آب و هوای مطلوب‌تری دارند.  در شهرهای شمالی نیز چنین قاعده‌ای وجود دارد، بخصوص اینکه استان گلستان  در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای شمالی، آب و هوای مطلوب‌تری نیز دارد.

اگر  در فصل بهار موفق به بازدید از این آبشار نشدید، در فصل تابستان و پاییز  نیز همچنان از نظر دمایی موقعیت مناسبی جهت بازدید در اختیار خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

در  فصل زمستان میزان مسافران به شدت کاهش یافته و آب و هوای سردی در مناطق  شمالی حکم‌فرما می‌شود. در این خصوص سعی نمایید پیش از آغاز مسافرت از  وضعیت جوی و آب و هوای منطقه گالیکش در چند روز آینده مطلع گردید.

لوازمی که باید همراه داشته باشید!

در  طبیعت‌گردی به هر نقطه‌ای که مد نظر شما باشید، باید وسایل خاصی را به  همراه داشته باشید. لباس مناسب، کفش پیاده‌روی، کوله پشتی، غذاهای سبک و کم  حجم، داروهای ضروری، دفترچه بیمه درمان، تلفن همراه، آب آشامیدنی، پاور  بانک و مقداری پول نقد در کنار کارت‌های اعتباری از جمله مهم‌ترین وسایلی  هستند که در زمان مسافرت و بخصوص طبیعت‌گردی در نقاط مختلف مورد نیاز  هستند.

پیشنهاد مطالعه: “پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت را در مجله دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

جنگل های انجیلی؛ طبیعت سوادکوه 

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

عجیب ترین معبد جهان را بشناسید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در شهر میسور هند قصری وجود دارد که از نظر معماری و زیبایی اگر از تاج محل بهتر نباشد دست کمی هم از آن ندارد.

قصر میسور

هندوستان سرزمین قصرهای زیبا، ‌شهرهای پرازدحام و طبیعت خیره‌کننده و سحرانگیز مملو  از کوه، دریاچه و حیوانات عجیب است. طراحی پیچیده و نفس‌گیر قصرها و معابد  این کشور و همین‌طور مناظر طبیعی بدیع و منحصربه‌فرد آن باعث بهت و تحسین  بیننده می‌شوند و به‌ ندرت مشابه آن‌ها را می‌توان در کشورهای غربی دید. در  مجله دلتا به آشنایی با قصر میسور هند ، قصری تاریخی در شهر میسور کارناتاکا می‌پردازیم.

آشنایی با قصر میسور در هند 

شهر  میسور در ایالت کارناتاکا قرار دارد و به شهر قصرها مشهور است. در واقع،  در میسور ۷ قصر وجود دارد که قصر میسور بی‌نظیرترین و باشکوه‌ترین آن‌ها به  شمار می‌رود. این قصر که به نام قصر آمبا هم شناخته می‌شود محل اقامت  پادشاه و خانواده‌اش بوده است و هنوز هم اقامتگاه رسمی آن‌ها به شمار  می‌رود. قصر فعلی در سال ۱۹۱۲ و برای بیست و چهارمین پادشاه دودمان وادیار  ساخته شده است و یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین قصرهای هند به حساب می‌آید.

آشنایی با قصر میسور در هند قصر میسور

تاریخچه قصر 

این  قصر تاریخی بسیار غنی و پرفراز و نشیب دارد. این مکان از سال ۱۳۵۰ تا ۱۹۵۰  و به مدت ۶۰۰ سال محل اقامت و زندگی خاندان سلطنتی بوده است. در این دوران  قصر میسور ساخته شد و بارها مورد بازسازی قرار گرفت. در سال ۱۸۹۷ پادشاه  آن زمان میسور به نام کریشنا راجندرا وادیار چهارم تصمیم گرفت قصری جدید در  این مکان بسازد. چون قصر قدیمی که از چوب ساخته شده بود در آتش سوزی مهیبی  از بین رفته بود. یک معمار انگلیسی به نام لرد هنری اروین مسئولیت ساخت و  جایگزین کردن قصر جدید را بر عهده گرفت. ساخت قصر جدید در سال ۱۹۱۲ کامل شد  و در آن زمان هزینه‌ای بالغ بر ۴۱ میلیون روپیه صرف تکمیل آن شد.

قصر میسور تاریخچه قصر میسور

معماری قصر میسور

معماری  قصر به دلیل سبک ایندو ساراسنیک زیبایی که دارد مشهور است. این سبک ترکیبی  از سبک‌های معماری هندی، اسلامی، راجپوت و گوتیک است. سبک معماری ایندو  ساراسنیک جنبشی نوآورانه در معماری بود که توسط معماران بریتانیایی در قرن  نوزدهم به وجود آمد. در این سبک، المان‌های هندی و اسلامی با سبک‌های  معماری نئوکلاسیک و گوتیک در هم آمیخته می‌شوند.

معماری قصر میسور

نمایش تماشایی نور و صدا

این  بنا به خودی خود آنقدر جذابیت دارد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت  خود جذب می‌کند. با این حال، نمایشی تماشایی هم چند سالی است در این قصر  برگزار می‌شود که باعث جذابیت بیشتر این قصر شده است. نورپردازی‌های زیبایی  در قصر کار شده و این نورپردازی‌ها همراه با موسیقی‌های هیجان انگیز  نمایشی جالب برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. نمایش نور و صدا هر روز  عصر به جز یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی در محل قصر میسور برگزار می‌شود.

نمایش تماشایی نور و صدا

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “معبد میناکشی هند” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جشن رنگ ها ؛ دلیلی برای سفر به هند جادویی 

۷ مقصد امن برای جهانگردان زن 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

دیدنی های بانه؛ بازار مرزی ایران 

۵ پل معلق و ترسناک جهان را بشناسید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کویر کاراکال منطقه ای در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق آباد است که برخی آن را زیباترین کویر یزد می دانند.

نزدیکی  این کویر به روستای صادق آباد باعث شده تا نام کویر صادق آباد را نیز به  آن بدهند. تماشای آسمان شب، تجربه تفریحاتی چون شترسواری، آفرود و …، اقامت  در اقامتگاهی سنتی و زیبا و بهره بردن از آرامشی بی‌پایان، تجاربی است که  در سفر به کاراکال یزد نصیب تان می‌شود. وجود کمپینگ تفریحی توریستی شهید  برزگری در روستای صادق آباد نیز باعث شده تا گردشگران از نظر دسترسی به  امکانات و تفریحات مشکلی نداشته باشند و بیشتر برای این سفر ترغیب شوند. در  ادامه در مجله دلتا به شما می‌گوییم چه چیزهایی در کویر کاراکال انتظارتان را می‌کشد.

قلعه باقرآباد | جاذبه‌ای در مسیر

برای رسیدن به کویر کاراکال، باید از بافق وارد جاده‌ای آسفالته شوید که تا روستای صادق آباد ادامه دارد. در حدود ۹  کیلومتری کویر کاراکال، قلعه‌ای دیده می‌شود که باقرآباد نام دارد؛ یکی از  دژهای تاریخی یزد که یادگاری از دوره قاجار است. این بنا را به دستور  عبدالرحیم خان فرزند محمد تقی خان بافقی ساخته‌اند تا مردم به هنگام بروز  خطرات به آن پناه ببرند و یا غلات را در آن ذخیره کنند. ۴۵ اتاق، ۲ برج  نگهبانی، ۳ جایگاه سنگ‌اندازی و ۱۰ جایگاه تیراندازی بخش‌های مختلف این  قلعه هستند.

کویر کاراکال قلعه باقرآباد | جاذبه‌ای در مسیر

نخلستان‌ها و باغ‌های انار و پسته

یکی  از جاذبه‌های این کویر، نخلستان‌هایی است که در اطراف آن شکل گرفته‌اند.  پیاده‌روی در میان این نخلستان‌ها تجربه‌ای جذاب برای شما خواهد بود.  درختان انار و پسته هم از زیبایی‌های این منطقه هستند.

نخلستان‌ها و باغ‌های انار و پسته

 تپه‌‌های شن‌‌های روان

این  کویر میزبان تعدادی از بزرگترین تپه‌های شنی است که ارتفاع آنها به ۵۰ متر  هم می‌رسد. با بالا رفتن از این تپه‌ها، منظره‌ای خیره‌کننده پیش روی‌تان  قرار می‌گیرد.

تپه‌‌های شن‌‌های روان

تفریحات کویر کاراکال

  • پیاده‌روی در نخلستان‌ها
  • پیاده‌روی در کویر و بالا رفتن از تپه‌های شنی
  • عکاسی از چشم‌اندازهای کویری
  • تماشای غروب آفتاب

تفریحات کویر کاراکال

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین کویر دنیا کجاست؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دروازه قرآن در یزد! 

۷ مقصد امن برای جهانگردان زن 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

دیدنی های بانه؛ بازار مرزی ایران 

۵ مکان دیدنی ازبکستان که در انتظار شماست 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اروپا قاره‌ای است که در آن تعداد کسانی که به ورزش و مسائل حاشیه‌ای آن علاقه فراوانی دارند، آمار کمی ندارد.

نیو کمپ

فوتبال  طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد، اما ورزش تنها در فوتبال خلاصه نمی  شود. برای آنکه بتوان هم طرفداران فوتبال را راضی کرد و هم محیطی مناسب  برای دیگر ورزش‌ها فراهم کرد و امکانات خوبی به آن‌ها ارائه داد،  استادیوم‌های ورزشی مختلفی در قاره اروپا ساخته شده است. این استادیوم‌ها  از نظر کیفیت، نحوه ساخت و رعایت استانداردهای جهانی حرف اول در دنیا را  می‌زنند و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار دارند. ما در مجله دلتا قصد داریم استادیوم نیو کمپ بارسلون را به شما معرفی کنیم.

ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه  نیو کمپ در شهر بارسلون کشور اسپانیا قرار دارد و از جمله ورزشگاه‌های ۵  ستاره یوفا به حساب می‌آید. بازی‌های که جزء مسابقات رده بالا محسوب  می‌شوند در این ورزشگاه انجام می‌شود.

گنجایش این ورزشگاه حدود صد هزار نفر بوده و از نظر بزرگی، رتبه اول در اروپا و رتبه یازدهم  در دنیا را دارد. از زمانی که این ورزشگاه افتتاح شده است، بازی‌های خانگی  تیم بارسلونا در آن انجام می‌شود.

نیو کمپ ورزشگاه نیوکمپ

شاید  جالب باشد که بدانید در این ورزشگاه یک موزه نیز قرار دارد و برخی اشیای  قدیمی در آن نگهداری می‌شوند. جدای از مراسم‌های ورزشی که در این ورزشگاه  انجام می‌شود، نیوکمپ محل برگزاری رویدادهای غیر فوتبالی نیز هست.

مسئولان  این ورزشگاه برای آینده آن برنامه‌ای را تدوین کرده‌اند تا بتوانند نیوکمپ  را به امکانات بسیار عالی مجهز کنند. از جمله این تغییرات می‌توان به قرار  گرفتن تمام صندلی‌های این ورزشگاه زیر سقف اشاره کرد.

ورزشگاه نیوکمپ

سقفی  که تمام این صندلی‌ها را زیر پوشش قرار می‌دهد، ۴۷ هزار متر مربع مساحت  خواهد داشت و شرایط بسیار خوبی را برای تماشاچیان فراهم می‌کند تا بدون  آنکه نگران تغییرات آب و هوایی و بارش باران و یا وزش باد باشند، بازی‌های  مورد علاقه‌شان را تماشا کنند.

در مرمت  جدید ورزشگاه، برای آنکه تماشاچیان بتوانند تسلط بهتری بر روی بازی در حال  برگزاری داشته باشند، صندلی‌ها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که شیبشان به  سمت محل برگزاری بازی باشد.

قرار است  یک مانیتور نیز در پشت تمام صندلی‌ها قرار داده شود تا تماشای بازی از این  طریق نیز فراهم باشد. قرار است این ورزشگاه به محیطی بسیار خوب برای  تماشاچیان تبدیل شود.

ورزشگاه نیوکمپ

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “بارسلونای اسپانیا؛ یک اروپای تمام عیار” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گردشگری در ایلام 

جنگل های انجیلی؛ طبیعت سوادکوه 

یانگسی چین؛ شهر کوتوله‌ها 

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نطنز چون نگینی سرسبز میان شهرهای خشک و بیابانی اطراف خود می‌درخشد.

دیدنی های نطنز

باغ  شهری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان در دل کویر قرار گرفته که  نطنز نامیده می‌شود. رشته کوه‌های کرکس، طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع به  این شهر هدیه داده است. با مجله دلتا همراه باشید تا دیدنی های نطنز  را که جزو شهرها و جاهای دیدنی استان اصفهان محسوب می‌شود، به شما معرفی کنیم.

روستای تاریخی ابیانه

روستای ابیانه در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس در دره‌ای سرسبز و  باصفا، جایی که رودخانه فصلی «برزرود» جریان دارد، قرار گرفته است. این  روستای تاریخی به‌دلیل معماری بی‌نظیر خانه‌های سرخ رنگ‌اش که با خشت، گل،  آجر و تیر چوبی ساخته شده، میان گردشگران داخلی و خارجی بسیار پرطرفدار  است. از دیگر جاذبه‌های این روستا لباس‌های سنتی و جذاب مردان و زنان روستا  است. لباس زنان متعلق به دوره صفویه و لباس مردان مانند لباس ایل بختیاری  است.

دیدنی های نطنز  روستای تاریخی ابیانه

مسجد جامع نطنز (بقعه شیخ عبدالصمد اصفهانی)

در  میان باغستان‌های واقع در دل شهر تاریخی نطنز، مناره‌ای بلند، گنبدی هرمی و  درخت چنار کهنسال و سربه فلک کشیده‌ای نظر هر تازه‌ واردی را به خود جلب  می‌کند. مسجد جامع که یکی از جاهای دیدنی نطنز محسوب می‌شود، نمایانگر  تاریخ و معماری نفیس دوره اسلامی در دوره ایلخانی است و به نام بقعه «شیخ  عبدالصمد اصفهانی» نیز شناخته می‌شود. مجموعه مسجد جامع نطنز از بقعه شیخ  عبدالصمد، سر در خانقاه، شبستان هشت ضلعی گنبددار و مناره بلندی به درازای  سطح بام تشکیل می‌شود.

مسجد جامع نطنز (بقعه شیخ عبدالصمد اصفهانی)

منطقه گردشگری متین آباد

منطقه  نمونه گردشگری متین‌آباد اولین اکو کمپ ایران است که در ۲۵ کیلومتری شمال  نطنز در ابتدای رمل‌های بزرگ کویر در جنوب دریاچه نمک نزدیک به مسیر قلعه  کرشاهی قرار گرفته است. شترسواری، چادرهای دایمی در شن، رستوران، سوئیت و  مزرعه ارگانیک کاملا طبیعی از جمله امکانات این مجموعه است که باعث جذب  گردشگران و دوست‌داران نقاط کویری و علم نجوم به این منطقه شده است.

منطقه گردشگری متین آباد

غار پریان

غار  پریان یکی از غارهای زیبای استان اصفهان است که در ۸ کیلومتری ابیانه در  دره‌ای موسوم به «پری هول» قرار گرفته است. این غار در سال ۱۳۷۹ خورشیدی  کشف شده و تا به امروز هنوز کشفیات جدیدی از آن یافت می‌شود. اگر قصد دارید  از این غار تماشایی دیدن کنید، توصیه می‌کنیم که حتما راهنما آشنا به غار و  تجهیزات همراه خود داشته باشید، چون بدون داشتن وسایل و ابزار غارنوردی  بازدید از این غار میسر نیست.

غار پریان

دهکده گردشگری و تفریحی رایان

دهکده  گردشگری و تفریحی رایان در دامنه کوه‌های کرکس، در ۳۰ کیلومتری نطنز قرار  گرفته است. این دهکده تفریحی یکی از مناطق نمونه گردشگری است که با  چشم‌اندازهای زیبایی که از روستای تاریخی «کشه» و «طرق رود» دارد، محبوبیت  خاصی میان گردشگران پیدا کرده است.

دهکده گردشگری و تفریحی رایان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های اصفهان کاروان سراهای اصفهان را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

در گلپایگان از کجا دیدن کنیم؟ 

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

سیشل؛ بهشت استوایی 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بوسان که یکی از بزرگترین شهرهای این کشور است و شهری است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

گردشگری بوسان

جاذبه‌های  گردشگری بوسان آنقدر دیدنی است که آدم دلش می‌خواهد ساعت‌ها و روزها برای  دیدن هر کدامش وقت صرف کند. این شهر با توجه به ویژگی‌هایش و همچنین اهمیت  این شهر در کشور کره جنوبی یکی از مراکز اصلی گردشگری در این کشور است. مجله دلتا برای شما از جاذبه‌های گردشگری بوسان می‌گوید.

ساحل هیوندا

ساحل  هیوندا معروف‌ترین ساحل شهر بوسان است. این ساحل شنی سفید به طول ۱.۵  کیلومتر امتداد دارد و خط ساحلی زیبایی را در مقابل یک خلیج کم عمق ایجاد  کرده که برای شنا کردن بسیار مناسب است.

گردشگری بوسان ساحل هوندا

معبد هائدونگ یونگونگ

معبد  هائدونگ در ساحل بخش شمال شرقی بوسان قرار دارد. این جاذبه‌ی باشکوه فرصت  کم نظیر بازدید از معبدی در کنار ساحل را می‌دهد و این در حالی است که  بیشتر معابد کشور کره در کوه‌ها واقع شده‌اند.

معبد هائدونگ یونگونگ

تفرجگاه تاجونگدا

این  مکان یکی از بناهای تاریخی و مهم شهر بوسان است و در کنار جزیره‌ی Oryukdo  که یکی از نمادین‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود قرار دارد.  تاجونگدا را با ساحل سنگی و معروفش می‌شناسند.

تفرجگاه تاجونگدا

معبد بیومیوزا

این  معبد در قسمت شرقی کوه معروف گومجونسان قرار دارد که در سال ۶۷۸ و همزمان  با هجدهمین سال پادشاهی امپراتور مونمو توسط راهبی به نام یوئی سانگ در  قلمرو سیلا ساخته شد. این معبد همچنین مکان آموزش آیین و فرهنگ بودا به  بازدیدکنندگان علاقمند و آشنا کردن آنها با این دین می‌باشد.

معبد بیومیوزا

کوه و پارک یانگدوسان

کوه  یانگدوسان در مرکز شهر بوسان قرار دارد و یکی از سه کوه مهم و معروف این  شهر است. این کوه قبل ترها سونگیونسان خوانده می‌شد که به معنی کوهی است با  نمایی از دریا از میان یک جنگل انبوه کاج. بعدها به دلیل این که نوک این  کوه به شکل سر اژدها درآمد، نام آن به یانگدوسان (به معنی سر اژدها) تغییر  پیدا کرد.

کوه و پارک یانگدوسان

ساحل گوانگالی

این  ساحل به طول ۱.۴ کیلومتر است و با شن‌های سفید و نرمی پوشیده شده است. آب  دریای این ساحل در یک عملیات ویژه پاکسازی شده است و در نتیجه تمیز و زلال  است و به همین سبب گردشگران زیادی به این ساحل می‌آیند.

ساحل گوانگالی

اسپای هئوسیمچونگ

بزرگترین  اسپا در آسیا! این اسپا که در منطقه‌ی oncheon در بوسان قرار دارد،  بزرگترین اسپا در آسیاست که توسط یک چشمه‌ی طبیعی آب گرم در آسیا تغذیه  می‌شود. این مجموعه‌ی شناخته شده و محبوب که با نام “چشمه‌ی آب گرم بزرگ”  هم شناخته می‌شود، شامل یک هتل بزرگ، کافه‌ای عالی در طبقه‌ی آخر و یقیناً  مجموعه‌ی کاملی از حمام‌ها و سوناهاست.

اسپای هئوسیمچونگ

برج بوسان

اینجا یکی از آسمان خراش‌های کشور کره‌ جنوبی است. برج بوسان سمبل این شهر است. این برج مکان مورد علاقه ی بومیان و هم  چنین گردشگران شهر بوسان است و در طول شب شما را مهمان نماهای ۳۶۰ درجه‌ی  زیبایی از شهر می‌کند.

برج بوسان

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری “کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گردشگری در ایلام 

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید اهواز به داشتن کارون و پل‌هایش معروف باشد؛ اما ساختمان‌های قدیمی دارد که از یادگارهای آغاز دوره‌ی معاصر در اهواز هستند.

دانشگاه سه گوش

یکی  از ساختمان‌های معروف اهواز دانشگاه سه گوش است که استادان و دانشجویان  بسیاری روزهای جوانی را در آن‌جا گذرانده‌اند. این عمارت مثلثی‌شکل، سال‌ها  شاهد رفت‌ و آمد اهوازی‌ها بوده و خاطره‌ها از گذر زمان در دل دارد. با مجله دلتا همراه باشید و داستان دانشگاه سه‌گوش اهواز را بخوانید.

 تاریخچه دانشگاه سه‌گوش

ساختمان  سه‌گوش در سال ۱۳۰۸ به‌عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی اهواز افتتاح شد. سه  سال بعد به مقر اداره حکومتی ولایت یا همان استانداری تبدیل شد. در سال  ۱۳۲۱ که اهواز در جنگ دوم جهانی اشغال شد، عمارت سه‌گوش مقر ارتش متفقین  بود. در ۱۳۳۰ مقر سازمان امریکای اصل چهار ترومن یا Point Four، ستاد  استانداری خوزستان، ستاد فرمانداری اهواز و اداره کل دارایی خوزستان بود.

تا این‌که بالاخره در سال ۱۳۳۶ به مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از بانک ملی ایران خریداری شد و برای مدت طولانی، دانشکده پزشکی دانشگاه جندی‌شاپور نام گرفت.

دانشگاه سه گوش تاریخچه دانشگاه سه‌گوش

اما  داستان به همین‌جا پایان نیافت. ساختمان سه‌گوش از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۰، محل  دانش‌سرای عالی تربیت دبیر، مرکز علوم پایه دانشگاه جندی‌شاپور، مرکز علمی و  سمعی-بصری دانشگاه جندی‌شاپور و دانشکده علوم و سازمان مرکزی دانشگاه  جندی‌شاپور بود.

سال ۱۳۵۰ بود که به  دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی‌شاپور تبدیل شد. دانشجویان  ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۸۹ اثاث‌کشی کردند و  از این ساختمان  پرخاطره به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز رفتند.  سه‌گوش اکنون در حال مرمت است.

معماری

در  دوره پهلوی اول، معماری فرانسوی به‌ نام آندره گدار که بسیار علاقه‌مند به  آثار معماری و تاریخی ایران بود، طرح ساختمان سه‌گوش را برای بانک ملی  ارائه کرد. گدار که فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی هنرهای زیبای پاریس در رشته‌ی  معماری و باستان‌شناسی بود، ساختمان کتابخانه‌ی ملی ایران، کلاه‌فرنگی  آرامگاه حافظ و چندین بنای معروف دیگر همچون ساختمان موزه ایران باستان را  هم طراحی کرد. آنده گدار در آن زمان رئیس اداره باستان‌شناسی ایران بود.  لازم به توضیح است که او موسس دانشکده‌ی هنرهای  زیبای دانشگاه تهران بود.

معماری

ویژگی‌ها

ساختمان  سه‌گوش یا دانشکده‌‌ی ادبیات اهواز مساحتی حدود ۳ هزار متر مربع دارد. در  ساحل غربی کارون، روبه‌روی پل نادری و میدان مولوی قرار گرفته است. ویژگی  بارز آن، طراحی مثلثی‌شکل آن است که باعث شده به نام سه‌گوش معروف شود.  مشخصه‌های معماری دوره پهلوی اول یعنی قوس‌های دایره‌ای شکل ایوان و  رواق‌های حیاط مرکزی در این عمارت هم نمایان است. با این‌ همه ساختمان  سه‌گوش براساس معماری باشکوه دوره ساسانی، درکنار آجرکاری و کاشی‌کاری‌های  دوره‌ی اسلامی ساخته شده است. طرح کاشی‌کاری‌ ایوان، با آجر دقیقا تکرار  شده و این آجرکاری از ویژگی‌های برجسته‌ی دانشگاه سه گوش به‌ شمار می‌رود.  این عمارت دو ورودی شمالی و جنوبی و حیاطی باصفا در بخش مرکزی دارد.

ویژگی‌ها

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تاریخی در ایران “خانه آندره گدار | معمار فرانسوی در تهران را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

گردشگری در ایلام 

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در  دنیای شلوغ و مدرن امروزی، سرگرمی‌های مختلف و تفریحاتی که از پارک‌های آبی  نشات می گیرند، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند.

پارک های آبی

در  لیست زیر تعدادی از برترین پارک های آبی دنیا را در سال‌های اخیر  می‌توانید ببینید. این پارک‌ها فقط به خاطر سرسره‌های متفاوتشان انتخاب  نشده‌اند بلکه تجربه‌های خانوادگی، مورد علاقه بودن بچه‌ها و بالاتر از همه  فعالیت‌های متنوعی که در این پارک‌ها می‌توان انجام داد، معیارهای اصلی  انتخاب آنها بوده است. بیایید ببینیم که مجله دلتا چه پارک آبی‌هایی را برای رقم زدن یک خاطره‌ی فراموش نشدنی در سفر برایتان در نظر گرفته است.

مکعب آبی، چین

این  پارک که در سال ۲۰۰۸ برای بازی‌های المپیک ساخته شد، در شهر بیجینگ چین  قرار دارد و به “مکعب آبی خوشحال جادویی” معروف است. بهترین تفریحی که در  این پارک آبی وجود دارد و باعث معروف شدن آن شده است، AquaLoop(حلقه ی آبی)  است که بعد از قدم گذاشتن به داخل آن وارد تونل آهنی عظیم و مرتفعی  می‌شوید که نفستان را در طول سواری در سینه‌تان حبس می‌کند. داخل این مکعب  آبی، نور آبی شفافی در تمام طول مسیر ساطع می‌شود و باعث می‌شود که احساس  کنید وارد یک کارتون شده‌اید!

مکعب آبی، چین پارک های آبی

پارک آبی جهانی، کانادا

بعد از جزایر استوایی در کانادا، پارک آبی جهانی کانادا، بزرگترین پارک آبی سربسته در دنیاست که بزرگترین موج آبی را  در جهان با بیشتر از ۲٫۷ میلیون گالن آب دارد. طوفان آبی، معروفترین  جاذبه‌ی این پارک آبی است که در آن هر ۵ دقیقه یکبار، موج‌های ۵ تا ۶ متری  رها می شوند و افرادی که در آب هستند را کاملا روی آب شناور می کنند و  منظره‌ی بامزه‌ای را به‌ وجود می‌آورند. سرسره‌های مرتفع و مارپیچ یکی دیگر  از دلایل معروف شدن این پارک آبی است. پارک آبی جهانی از مکان‌هایی است که  وقتی پایتان را در خاک کانادا گذاشتید باید به آن سر بزنید.

پارک آبی جهانی، کانادا

پارک آبی آکواتیکا اورلاندو، فلوریدا 

آکواتیکا  اورلاندو بزرگترین ساحل شنی دست‌ساز را در بین پارک‌های آبی دیگر دارد.  جاذبه‌ی اصلی این پارک آبی، شیرجه در بین دلفین‌هاست. افرادی که در پارک  هستند در طول آکواریومی که پر از دلفین است شیرجه می‌زنند. نزدیک به ۶۰۰۰۰  گونه گیاه مختلف در این پارک آبی کاشت شده است. اگر دوست دارید همزمان هم  از طبیعت و هم از شگفتی‌های ساخت بشر لذت ببرید، پارک آبی آکواتیکا  اورلاندو یکی از بهترین‌هاست.

پارک آبی آکواتیکا اورلاندو، فلوریدا

پیشنهاد مطالعه: “پارک آبی دبی ، شهر موج های هیجان انگیز” را در مجله دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۵ پل معلق و ترسناک جهان را بشناسید 

طبیعت بکر در اطراف شیراز 

سیشل؛ بهشت استوایی 

جنگل های انجیلی؛ طبیعت سوادکوه 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پل‌های  معلق، سازه‌های حیرت‌انگیز و غول‌پیکری هستند که از بسترهای آبی و روستاها  عبور می‌کنند و دو ناحیه دوردست را به یکدیگر اتصال می‌دهند.

پل های معلق

عبور  از پل معلق برای هر کسی، حتی با کم‌ترین ترس از ارتفاع می‌تواند چالش  بزرگی باشد. اگر فکر می‌کنید شجاعت این کار را دارید، پیاده‌روی و رانندگی  روی ترسناک‌ترین و طولانی‌ترین پل های معلق جهان را امتحان کنید. در مجله دلتا با ۵ تا از این پل‌ها آشنا شوید.

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی

مکان: ژانگجیاجی، چین

«پل معلق ژانگجیاجی»، بزرگ‌ترین و بلندترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است که در سال ۲۰۱۶ در چین افتتاح شد. هرکس می‌تواند در بالاترین ارتفاعات از شیشه پنجره بیرون را  تماشا کند. اما ایستادن بر سطح شیشه‌ای معلق در ارتفاع تقریبی ۳۰۵ متر  شجاعت می‌خواهد و عادت به آن کمی زمان می‌برد.

پل های معلق پل شیشه‌ای ژانگجیاجی

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو

مکان: شیجیاژوانگ، چین

درست  زمانی که همه فکر می‌کردند، پل ژانگجیاجی، طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای در  جهان است و از آن طولانی‌تر وجود نخواهد داشت، چینی‌ها با ساخت پل معلق  منطقه‌ی «هونگیاگو» رکورد جدیدی را ثبت کردند.

پل  منطقه‌ی هونگیاگو در سال ۲۰۱۷ با طول بیش از ۴۸۸ متر بازگشایی شد و  طولانی‌ترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است و از بالای آن منظره‌ی زیبای  کوه‌ها، آبشارها و معابد باستانی در استان «هبی» واقع در شمال شرقی چین  قابل مشاهده است.

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو

پل معلق کاپیلانو

مکان: ونکنوور شمالی، بریتیش کلمبیا

اگرچه  پل اصلی در سال ۱۸۸۹ با استفاده از طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو ساخته  شده بود، اما مدت‌ها پیش با کابل‌های سیمی و بتن مقاوم‌سازی شده است. عبور  از «پل معلق کاپیلانو» در ارتفاع ۷۰ متر در بالای رودخانه کاپیلانو، آن‌قدر  هیجان‌انگیز است که حتی آرام‌ترین و خونسردترین عابران هم هنگام عبور از  آن کمی مضطرب می‌شوند.

پل معلق کاپیلانو

پل معلق تنگه رویال

مکان: کلورادو، آمریکا

پل رویال، برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد و هنوز بعد از گذشت ۹۰ سال، بلندترین پل معلق آمریکا است.

«پل  تنگه رویال»، بیش از ۷۰ سال به‌عنوان مرتفع‌ترین پل جهان، یکی از برترین  جاذبه‌های کانن سیتی در کلورادو بوده است و از زمانی که پروژه‌های پل‌سازی  چین آغاز شد، این پل عنوان خود را از دست داد. این پل در کمتر از ۶ ماه با  هزینه‌ای حدود ۳۵۰ هزار دلار، تقریبا ۱۰۰ دلار بیش از هزینه برآورد شده، در  سال ۱۹۲۹ ساخته شد و یکی از پل های معلق معروف جهان است.

پل معلق تنگه رویال

پل معلق چارلز کونن

مکان: رندا، سوئیس

زمانی  که «پل معلق چارلز کونن» در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ افتتاح شد، گردشگری زرمات آن  را «طولانی‌ترین پل عابرپیاده معلق در جهان» نامید؛ این تعریف آن‌قدر مناسب  بود که هیچ هیئت گردشگری در سرتاسر آلپ سوئیس نتوانست آن را رد کند.

پل معلق چارلز کونن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب “وادی روم اردن؛ مریخ روی زمین” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

یانگسی چین؛ شهر کوتوله‌ها 

عجیب ترین معبد جهان را بشناسید 

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

نکات ضروری قبل از سفر به سریلانکا 

رودسر؛ طبیعت دست‌‎نخورده 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ایران از جمله کشورهایی است که در نقاط مختلف خود شاهد شکل گیری مناظر طبیعی بوده و هر کدام از آن ها جلوه خاصی دارد.

آبشار شله بن

طالقان  یکی از مناطقی است که به علت در برگرفتن باغات و سبزه‌زار و یک آبشار  بسیار زیبا و مرتفع با عنوان آبشار شله بن که به صورت شلهبن و شلبن نیز  نوشته می‌شود معروف و در سالیان اخیر به یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در  ایران مبدل شده است. شما نیز می‌توانید در مسافرت خود به استان البرز از این آبشار زیبا دیدن کنید. در مجله دلتا به معرفی این آبشار می‌پردازیم.

معرفی آبشار شله بن

آبشار  شله بن با طبیعت بکر و نابی که دارد به عنوان یکی از زیباترین آبشار‌های  طالقان شناخته می‌شود. آبشار شلبن از قلل خسبان سرچشمه می‌گیرد و سپس به  خسبان رود می‌ریزد.

این آبشار در غرب  روستای بزج و در ۱۰ کیلومتری شمال شهرک طالقان قرار گرفته و مناظر طبیعی  بسیار زیبا و چشم نوازی در اطراف آن مشاهده می‌شود.

معرفی آبشار شله بن آبشار شله بن

آبشار شله بن از سه طبقه تشکیل شده است و شما می‌توانید در مسیر دسترسی به آن از باغ‌های روستای خسبان و بزج نیز دیدن کنید.

قطعا  با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خسبان و بزج، حال و هوای فوق العاده‌ای در  شما شکل می‌گیرد. با توجه به انبوه باغات این منطقه اگر به گرد گیاهان  آلرژی دارید، بهتر است داروی ضد آلرژی مصرف کرده و سپس راهی منطقه بزج  شوید.

کمی هم از بزج بگوییم

بزج  یکی از روستاهای طالقان است که به علت قرار گرفتن در مسیر دسترسی به آبشار  شله بن مشهور شده است. این روستا به عنوان یکی از مرتفع‌ترین روستاهای  طالقان شناخته می‌شود و علاوه بر آبشار شلبان بزج، دره بزج نیز در مجاورت  آن واقع شده است.

جمعیت این روستا به  دنبال افزایش مهاجرت به شهرها بسیار کاهش یافته است، با این حال همچنان  بسیاری از سالمندان در این روستا زندگی می‌کنند و چشم‌انداز زیبای دهات را  به چشم اندازهای شهری ترجیح می‌دهند.

کمی هم از بزج بگوییم

شما  می‌توانید در مسیر دسترسی به آبشار شله بن از غار بزج نیز دیدن کنید. این  غار دارای بیست و پنج متر عمق است و در فاصله نزدیکی از روستا قرار دارد.  اگر با تور طبیعت‌گردی راهی این منطقه شوید، قطعا بازدید از این غار را در   برنامه خود خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: “جنگل های انجیلی؛ طبیعت سوادکوه” را در مجله دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

۷ مقصد امن برای جهانگردان زن 

دیدنی های بانه؛ بازار مرزی ایران 

۵ مکان دیدنی ازبکستان که در انتظار شماست 

عجیب ترین معبد جهان را بشناسید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

میلان ترکیب زیبایی از مدرنیته و تاریخ با گذشته‌ای الهام‌بخش و میراث فرهنگی غنی است.

دیدنی های میلان

شاید  شهر میلان اولین انتخاب هر گردشگری برای دیدن ایتالیا نباشد ولی دیدنی‌های  زیادی دارد که تماشای هریک از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب  با مجله دلتا همراه باشید تا برخی دیدنی های میلان را به شما نشان دهیم.

کلیسای جامع میلان

سفر  به میلان بدون بازدید از این کلیسای شگفت‌آور غیرممکن است. کلیسای جامع  میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا است که چشم‌انداز  فوق‌العاده‌ای از تمام شهر میلان در پشت بام خود دارد.

دیدنی های میلان کلیسای جامع میلان

ارزشمندترین  اثر درون این کلیسا، یک صلیب واقعی است که برخی بر این باور هستند که  متعلق به «عیسی مسیح» بوده است. گفته می‌شود که این کلیسا از زمان  امپراطوری روم به‌عنوان عبادتگاه استفاده می‌شد و قدمت ساختمان کنونی آن به  قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد.

محله ناویلی

ناویلی  نام کانالی است که به‌منظور ارتباط میلان با دریاچه ماجیوره، کومو و شهر  پاویا در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. اطراف این کانال را کافه‌ها،  رستوران‌ها و گالری‌های هنری زیادی مزین کرده‌اند.

محله ناویلی

گورستان مُنیومِنتال

شاید  برای هرکسی قابل باور نباشد که یک گورستان از پربازدیدترین جاذبه‌های  گردشگری یک شهر باشد، ولی در شهر میلان این امر باورپذیر شده است. گورستان  منیومنتال پس از کلیسای جامع یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی میلان به  شمار می‌رود. این گورستان خانه نهایی نخبگان و هنرمندان بسیاری است که به  سبک نئوکلاسیک ساخته شده است.

گورستان مُنیومِنتال

کاخ اسفورتسسکو

مجموعه کاخ اسفورتسسکو از دیگر دیدنی‌های تاریخی میلان است که آثاری از جمله مجسمه‌های ناتمام «میکل آنژ»، یک نقاشی سقفی از «لئوناردو داوینچی» و تعدادی از سازهای «موتزارت» را در خود جای داده است.

کاخ اسفورتسسکو

تالار آلااسکالا

سالن  تئاتر آلااسکالا از پرعظمت‌ترین و معتبرترین مراکز اجرای اپرا در دنیا  محسوب می‌شود. این سالن تا به امروز میزبان اجرای مهم‌ترین قطعه‌های موسیقی  و حضور موسیقی‌دانان، خوانندگان، نوازندگان و بینندگان بی‌شماری بوده است.

تالار آلااسکالا

موزه هنر پیناکوتکا دی بِرا

موزه  هنر پیناکوتکا دی برا، عمارتی رنسانسی است که بین سال‌های ۱۶۵۱ تا ۱۷۷۳ با  کاربری یک مدرسه یهودی بنا شده است. این بنا از سال ۱۷۷۶ به موزه هنر  تغییر کاربری داده و در حال‌ حاضر یکی از بهترین موزه‌های هنر موجود در  ایتالیا و میلان است که آثاری قابل توجه و ارزشمندی را در خود گنجانده است.

موزه هنر پیناکوتکا دی بِرا

محله بِرا

محله  فوق‌العاده بِرا به‌خاطر خیابان‌های باریکش، مغازه‌های جالبش و  رستوران‌های خوب و باکیفیتش محبوب شده است. همچنین گالری معروف پیناکوتکا  دی بِرا نیز در این منطقه قرار گرفته است و از دیدنی های میلان به حساب  می‌آید.

محله بِرا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا مطلب “جاذبه های گردشگری ایتالیا در سال ۲۰۲۰” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

ایتالیا و رازهایی که نمی‌دانید 

جاذبه های گردشگری ایتالیا در سال ۲۰۲۰ 

مکان های عجیب دنیا که از آن بی خبرید! 

برج تلویزیون برلین 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیدن برجی که ۹ قرن است در جنوب پایتخت پابرجا مانده را کمتر کسی از دست می‌دهد.

برج طغرل

شاید  باورتان نشود که در تهران، پایتخت کشورمان برجی ۹۰۰ ساله وجود دارد. این  برج ۹۰۰ ساله در شهر ری در شرق آرامگاه ابن بابویه قرار گرفته و برج طغرل  نامیده می‌شود. این برج یادگاری به جای مانده از دوران سلجوقیان است که در  سال ۱۳۱۰ با شماره ۱۴۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. در ادامه  با مجله دلتا همراه باشید.

اطلاعات کلی برج طغرل

برج  طغرل با مساحتی بالای ۴۸۰ متر مربع و ارتفاعی حدودا ۲۰ متر با اسکلتی خشتی  و آجری به صورت استوانه شکل افراشته شده و در باغ سرسبز خود نمایی می‌کند.  نمای داخلی این برج نیز به صورت استوانه‌ای است.

چرا باید اینجا را ببینیم؟

برج  طغرل ماننده عقربه‌های ساعت می‌ماند و می‌توان از روی تابش آفتاب بر روی  کنگره‌های آن زمان را تعیین کرد. در ضلع شمالی و جنوبی برج دو سردر با  معماری طرح رازی قرار گرفته و تقریبا تا ارتفاع ۴ متری برج دیوارها به صورت  توپ تا قطر دیوارهای حدود ۱.۵ متری تشکیل شده و دیوارهای بالای ارتفاع ۴  متر به صورت توخالی طراحی شده و وسط آن پلکانی وجود دارد که درب آن در همان  ارتفاع در ضلع شمالی بنا خودنمایی می کند و رابطی بین قسمت های تحتانی و  فوقانی برج است.

برج طغرل چرا باید اینجا را ببینیم؟

درب‌ها  و قوس‌های رازی که فشار فوق‌العاده را تحمل می‌کنند و توخالی بودن  دیوارهای فوقانی به استحکام بنا کمک می‌کند. همچینن کاربرد خشت در برج از  ترکیب زاج، خاک و سفیده تخم مرغ تشکیل می شود نیز به استحکام این بنا  افزوده و تا به امروز آن را پایدار نگه داشته است.

چرا باید اینجا را ببینیم؟

کارشناسان  بر این نظرند که این برج محل دفن طغرل بنیانگذار سلسله سلجوقی و عده‌ای  دیگر بر این باورند که این مکان محل دفن «خلیل سلطان» یکی از فرزندان  تیمورلنگ و همسر وی «شادالملک» در قرن ۱۵ است. استاد سید محمد طباطبایی نیز  این بنا را متعلق به «ابراهیم الخواص» می‌داند. همچنین پیکر محمد طباطبایی  نیز پس از مرگ در جوار این برج در سال ۱۳۷۱ به خاک سپرده شده است. 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “به تور بارش شهابی بروید !” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

آبشار کلوگان، خنک‌ترین نقطه تهران 

عمارت عین الدوله (نگارخانه برگ) 

جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن 

نکات ضروری قبل از سفر به سریلانکا 

جاده یونگاس یا جاده مرگ 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جاده  یونگاس یک مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری است که حدود ۶۰ کیلومتر طول آن  است و این جاده مرزی با شهر های لاپاز و یونگاس در منطقه بولیوی است

جاده یونگاس

تا  به حال نام جاده مرگ به گوشتان خورده است؟! در هر شهر و کشوری ممکن است  جاده‌های خطرناکی وجود داشته باشد. اما جاده‌ایی که هم جاذبه گردشگری داشته  باشد و هم خطرناک باشد در دنیا تعدادشان کم است. یکی از ۱۰ جاده خطرناک  جهان که لقب جاده مرگ را دارد در بولیوی وجود دارد که نام آن جاده یونگاساست و به جاده مرگ معروف است. شاید  برایتان سوال پیش آید که چرا به جاده یونگاس لقب جاده مرگ داده اند؟ با مجله دلتا همراه باشید …

چرا به آن جاده مرگ می‌گویند؟

این  مسیر به دلیل شیب‌های تند، تک پیست باریک، نداشتن محافظ، باران و مه  خطرناک تلقی می‌شد و به او لقب “جاده مرگ” داده بودند. اما به شما توصیه  می‌کنم که حتما برای یکبار هم که شده به همراه تور و با رعایت اصول ایمنی  به دیدن این جاده بروید و از طبیعت و جذابیت و البته شگفتی این جاده  استفاده نمایید.

جاده یونگاس چرا به آن جاده مرگ می‌گویند؟

تاریخچه جاده یونگاس

این  مسیر که به طور رسمی به عنوان جاده یونگاس شمالی شناخته می‌شود، توسط  زندانیان جنگی پاراگوئه از درگیری مرگبار چاقو در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد تا  بتواند لاپاز را با لاس یونگاس و آمازون متصل کند. در سال ۱۹۹۵، بانک توسعه  بین المللی آمریکا آن را ”خطرناک‌ترین جاده جهان” اعلام کرد. پیش از پایان  ساخت جاده جدیدی بین لاپاز و کوریکو در سال ۲۰۰۶، حدود ۳۰۰ نفر در سال در  این جاده، جان خود را از دست می‌دادند.

نکات ایمنی برای دوچرخه سواری در جاده یونگاس در بولیوی

مهم  نیست که شما با تور و تور لیدر و دست جمعی به سمت این جاده Yungas  (یونگاس) میروید و یا تکی، شما قبل از شروع دوچرخه سواری به روی این پیست  باید، از وضعیت سلامت دوچرخه خود با خبر باشید. حتما هر دو ترمز دوچرخه را  چک نماید. حواستان به دنده دوچرخه خود باشد. قبل از شروع دوچرخه سواری حتما  کلاه ایمنی را به روی سر خود بگذارید.

تاریخچه جاده یونگاس

مراقبت‌های لازم برای گردش در جاده مرگ Yungas یونگاس

مراقب  سنگ‌ها باشید!!! تعداد بسیار زیادی سنگ بزرگ در بین جاده Yungas یونگاس  وجود دارد که شما باید حسابی مراقب آن‌ها باشید. به نظر می‌رسد در هر پیچ  سنگ‌های بزرگی از جاده خارج می‌شوند که اگر شما حواستان به این سنگ‌ها  نباشد، باعث می‌شود تا دوچرخه سواران را از جاده منحرف کند و… همیشه در  محدوده خود حرکت کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به موقع در برابر  این خطرات واکنش نشان دهید.

مراقبت‌های لازم برای گردش در جاده مرگ Yungas یونگاس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “سفر به کاستاریکا؛ طبیعت بکر” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه 

طبیعت بکر در اطراف شیراز 

سیشل؛ بهشت استوایی 

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گلپایگان یکی از شهرهای توریستی ایران است که بدیع‌ترین و بکرترین چشم‌اندازهای طبیعی در استان اصفهان را در خود جای داده است.

طبیعت  این شهر یکی از بدیع‌ترین و بکرترین چشم‌اندازهای طبیعی در استان اصفهان  را داراست و از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. در این مطلب از مجله دلتا نگاهی به توریستی‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی گلپایگان می‌اندازیم.

ارگ گوگد

ارگ گوگد، یکی از آثار تاریخی و کهن شهرستان گلپایگان در استان اصفهان است.  این ارگ در پنج کیلومتری جاده گلپایگان به تهران در یکی از شهرهای حومه  گلپایگان به همین نام قرار گرفته است. از ارگ گوگد در دوران صلح به‌عنوان  کاروان‌سرا و در دوران جنگ یا حمله اشرار به‌عنوان دژ نظامی استفاده می‌شده  است. این بنای تاریخی در حال حاضر تغییر کاربری داده است و به‌عنوان یک  هتل سه ستاره سنتی استفاده می‌شود.

ارگ گوگد جاهای دیدنی گلپایگان

مسجد جامع گلپایگان

مسجد  جامع گلپایگان یا مسجد جامع سلجوقی یکی از آثار تاریخی و گردشگری شهر  گلپایگان است که پیشینه آن مربوط به دوران حکومت دوران سلجوقیان است. معمار  سازنده این مسجد تاریخی «ابوعمر بن محمد القزوینی» نام دارد که نام آن بر  فراز محراب، در بخش تحتانی کتیبه دور گنبد، دیده می‌شود. از ویژگی‌های بارز  این مسجد می‌توان به صحن و شبستان وسیع، گنبد آجری بسیار بزرگ، کتیبه‌های  آجری فراوان و تزیینات متعدد اشاره کرد.

مسجد جامع گلپایگان

دریاچه سد گلپایگان

سد  گلپایگان در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی این شهر در نزدیکی روستای اختوان قرار  دارد، اولین سد مخزنی خاکی و اولین سد مدرن ایران است که در سال ۱۳۳۶ احداث  شده است. این سد مهم‌ترین منبع تامین آب کشاورزی زمین‌های گلپایگان  محسوب ‌می‌شود. دریاچه این سد چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد و برای  علاقه‌مندان به ماهیگیری بهترین گزینه است؛ زیرا ماهیانی چون سوف، کپور،  ماهی سفید رودخانه‌ای و قزل‌آلا در آن یافت می‌شود.

دریاچه سد گلپایگان

کبوترخانه

شهر  گلپایگان یکی از شهرهایی در ایران است که می‌توان در آن بناهای خشتی  متعددی یافت که دارای معماری منحصر‌به‌فردی هستند و توجه هر گردشگری را به  خود جلب می‌کنند. این بناهای تاریخی، به «کبوترخانه» معروف هستند و از  گذشته‌های دور توسط کشاورزان ساخته شده‌اند تا هم مامن و پناهگاهی امن برای  کبوتران منطقه باشند و هم کشاورزان بتوانند برای رهایی از آفت‌های  زمین‌هایشان از فضولات پرندگان به‌عنوان کود استفاده کنند. معماری این  بناها به‌گونه‌ای است که هیچ پرنده یا حیوان شکاری نظیر قوش، جغد، کلاغ،  روباه، گربه، مار، موش به هیچ عنوان نمی‌توانستند وارد آن شوند.

کبوترخانه

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری اصفهان از “مهمانسرای عباسی اصفهان ؛ تاریخ کهن در خدمت توریسم مدرن” دیدن کنید.

همچنین بخوانید:

گردشگری در ایلام 

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

کامچاتکا  جایی است که آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی روسیه، تضادی عجیب و  نفس‌گیر را پدید می‌آورند. در این مطلب و در قالب تور مجازی، به کامچاتکا  سفر می‌کنیم.

جزیره کامچاتکا

شبه  جزیره کامچاتکا از مناطق شرقی روسیه است. این شبه جزیره از مناطق منزوی  کشور روسیه به‌حساب می‌آید. انزوای کامچاتکا، فضایی را برایش فراهم کرده تا  دور از دسترسی انسان و سایر بلایای طبیعی، حالتی بکر و بی‌نهایت جذاب را  برای خودش دست‌وپا کند. در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا کوه‌های آتش‌فشانی بسیار  زیادی وجود دارد. کنارهم قرار گرفتن این کوه‌ها و چشمه‌های آب گرم همراه با  یخ‌بندان‌های همیشگی روسیه، فضایی به‌شدت متضاد و بکر را ایجاد کرده است.  همراه مجله دلتا باشید تا در این قسمت به کامچاتکا سفر کنیم و  از طبیعت بکر آن دیدن کنیم.

کامچاتکا

اگر  به‌دنبال یک منطقه‌ هیجان‌انگیز با انواع و اقسام قله‌های آتش‌فشانی  می‌گردید، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست‌وجوی آن بودید. این  سرزمین حدود ۱۰ درصد از تمامی کوه‌های آتش‌فشانی دنیا را میزبانی می‌کند!  حدود ۳۰۰ کوه آتش‌فشانی در این منطفه وجود دارد که تنها ۳۰ عدد از آن‌ها  فعال هستند. بکر بودن منطقه‌ی کامچاتکا، بستر پدید آمدن منظره‌هایی به‌شدت  زیبا را فراهم کرده است. منطقه‌ی اوزون یکی از مناطق به‌شدت زیبا و بکر  سرزمین کامچاتکا است.

جزیره کامچاتکا کامچاتکا

منطقه  اوزون ۴۰ هزار سال پیش در اثر فوران سایر چشمه‌های آتش‌فشانی دیگر پدید  آمده است. انفجارها و فوران‌های مختلف، ناحیه‌ی اوزون را شکل داده و  به‌چیزی که امروز می‌بینیم، تبدیل کرده است. تغییر و تحولات شیمایی فراوان  ناحیه‌ی اوزون، این سرزمین را به یک موزه‌ طبیعی تبدیل کرده است! جایی که  توریست‌ها با بازدید از آن، می‌توانند تاریخ طبیعت آن منطقه و شگفتی‌های آن  را با چشم خود مرور کنند!‌ علاوه بر این موارد، توریست‌ها می‌توانند از  چشمه‌های آب گرم منطقه اوزون استفاده کرده و یک آب‌تنی مفرح را تجربه کنند!

کامچاتکا

دریاچه‌  دالنی یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه‌ی اوزون در شبه‌جزیره کامچاتکا است.  این دریاچه در قسمت شرقی این منطقه واقع شده است. دالنی یکی از بزرگ‌ترین  گودال‌های سرزمین اوزون با عمق ۱٫۶۵ کیلومتر را پر می‌کند! علاوه بر دالنی،  دریاچه‌ی بانوء نیز از دیگر دریاچه‌های بزرگ قسمت شرقی منطقه‌ی اوزون است.

کامچاتکا

بازدید از منطقه‌ کامچاتکای روسیه برای توریست‌ها و گردشگران سراسر دنیا، با محدودیت‌هایی خاص صورت می‌گیرد.  برخی از شرکت‌هایی که خدمات گردشگری ارائه ‌می‌کنند، تورهای ویژه با  هلیکوپتر را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب “واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید 

گردشگری در ایلام 

آشنایی با لار؛ شهر حلوا ! 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()