نوشته شده توسط : مجله دلتا
کویر زیبای مرنجاب یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران است که در میان کویرگردان محبوبیت بالایی دارد.
کویر مرنجاب در استان اصفهان

این کویر یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانید برای سفرهای بیابانی انتخاب کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کویر مرنجاب در استان اصفهان آشنا شوید.

کویر مرنجاب در استان اصفهان

کویر مرنجاب در استان اصفهان

این کویر یکی از کویرهای استان اصفهان است و در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان قرار دارد. کویر مرنجاب از شمال به «دریاچه نمک مسیله» در آران و بیدگل، از غرب به بیابان مسیله و کویر آب شیرین، از شرق به بیابان پشت ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به بیابان بند ریگ می‌رسد.

نام مرنجاب از کاروان‌سرا و قناتی تاریخی در این منطقه متعلق به دوران صفویه گرفته شده است. کویر مرنجاب از بهترین گزینه‌های کویرنوردی برای گردشگران و علاقه‌مندان به بیابان‌گردی به شمار می‌رود. در واقع یکی از قطب‌های اصلی کویرگردی ایران است.

پیاده‌روی در میان تپه‌های شنی بلند و محصور میان جنگل‌های تاغ و دریاچه نمک، از جذابیت‌های برجسته کویر مرنجاب به شمار می‌رود. لفظ دریاچه در محیط کویر با تصور ما از این کلمه متفاوت است. دریاچه‌های کویری محوطه‌های فراخ و گود در کویرها هستند که به‌جای آب، نمک سراسر آن‌ها را می‌پوشاند. با این وجود در بعضی از سال‌ها بارش مناسب باران باعث تجمع آب تا چند سانتی‌متر در دریاچه‌های کویری می‌شود.

تفریحات کویر مرنجاب

در کویر مرنجاب می‌توانید از تفریحاتی مانند سافاری، شتر سواری، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان در شب و شب‌گردی در کویر لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب

نیمه دوم سال بهترین زمان جهت سفر به مناطق کویری است؛ زیرا وضعیت آب و هوا در مناطق کویری از جمله مرنجاب متعادل است؛ البته در فصل زمستان، به‌ویژه در شب‌ باید احتیاط کنید و لباس‌های گرم‌ به‌اندازه کافی به همراه داشته باشید، چون هوا به شدت سرد می‌شود. در نیمه اول سال نیز ابتدای فرودین بهترین زمان سفر به کویر محسوب می‌شود؛ زیرا در ادامه این فصل هوا رو به گرمی رفته و آفتاب سوزان، تعرق بالا و تشنگی بیش از حد چندان خوشایند نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شکردشت، عروس زیبای ایران‌زمین.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سفر به مکان‌های دیدنی دنیا و اقامت در هتل‌های فوق‌العاده در آن مکان‌ها برای هر گردشگری اهمیت بسیار بالایی دارد.
هتل نمکی پالاسیو

حال اگر این هتل از آجر، سیمان و فولاد ساخته نشده باشد و از نمک ساخته شود، مطمئنا جالب و دیدنی است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هتل نمکی پالاسیو آشنا شوید.

هتل نمکی پالاسیو

پالاسیو دسال، کنار بزرگ‌ترین تپه نمک جهان ساخته شده است. تمام ۳۰ اتاق خواب، دیوارها و حتی مبلمان‌های آن از نمک ساخته شده‌اند. شما هیچ‌گونه پیچ، میخ و یا سیمانی پیدا نخواهید کرد زیرا برای ساخت این هتل، از مخلوط بلوک‌های نمکی با آب نمک استفاده کرده‌اند و بقیه قسمت‌ها، اکثرا از قطعات چوبی ساخته شده‌اند.

هتل های عجیب دنیا

گونه‌ای از بهترین نمک‌ها

در هتل پالاسیو دسال که در پیونی، بولیوی، واقع شده است، همه چیز از نمک ساخته شده است. با توجه به اینکه تهیه مصالح ساختمانی در پیونی بسیار دشوار است، طراح این هتل، تصمیم به استفاده از نمک موجود در این منطقه برای ساخت هتلی سازگار با محیط زیست گرفت. شما می‌توانید برای ناهار، به آشپزخانه‌های مخصوص آشپزی نمکی بروید و یا در حمام آب نمکی، سونای خشک و اتاق بخار به استراحت بپردازید.

هتل های نمکی

معماری این هتل

پلاسیو دسال ۱۳۶۰ متر مربع مساحت دارد. این هتل از بیش از یک میلیون بلوک نمکی ۱۴ اینچی (۳۵ سانتی‌متر) ساخته شده است. اتاق‌های نمکی مشابه خانه اسکیموها به نظر می‌رسند.

مهمان‌ها نمی‌توانند باور کنند که بر روی صندلی نمکی نشسته و یا به یک دیوار نمکی تکیه داده‌اند، به همین دلیل اغلب سعی می‌کنند هتل را مزه کنند تا مطمئن شوند.

هتل های بکر

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند  هتل‌های عجیب‌ و غریبی که شما را شوکه می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خانه مقدم یکی از بناهای تاریخی به‌جامانده از زمان قاجار است و به یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی‌ او تعلق داشته است.
خانه مقدم در تهران

این اثر از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی که در آن نگهداری می‌شود، ارزش بسیار بالایی دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خانه مقدم در تهران آشنا شوید.

خانه مقدم در تهران

موزه مقدم یکی از خانه‌های تاریخی پایتخت است و از مکان‌های دیدنی تهران به شمار می‌رود. این خانه محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب‌منصبان مشهور دربار قاجار بوده است. سپس این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما، قرار می‌گیرد.

جاذبه های گردشگری تهران

خانه موزه مقدم در محدوده میدان امام خمینی قرار دارد. وقتی در این محل قدم می‌زنید، اگر از قبل از محل این موزه آگاه نباشید، اصلا فکر نمی‌کنید چنین بنایی آنجا وجود دارد. همه ساختمان‌های اطراف آن از معماری معمولی و نسبتا جدیدی برخوردار هستند؛ اما به درب ورودی موزه که می‌رسید همه چیز عوض می‌شود. با ورود به این خانه، اولین چیزی که توجه شما را در این خانه جلب خواهد کرد حوض و شمعدانی‌ها و استفاده بسیار زیاد، مناسب و زیبا از رنگ‌های شاد مانند فیروزه‌ای، آبی آسمانی و بنفش است.

این خانه لقب زیباترین و باارزش‌ترین خانه جهان را از دید بسیاری از نویسندگان و بازدیدکنندگان گرفته است. در طراحی و ساخت این خانه به اصول معماری ایرانی مانند حوض ایرانی‌، شیشه رنگی ایرانی و اصول فضاسازی باغ ایرانی توجه شده است.

معماری خانه موزه مقدم

معماری ایرانی با رعایت اصول ساخت باغ ایرانی در این خانه به‌خوبی به چشم می‌آید و گل‌کاری و فضاسازی انجام شده با گیاهان حال‌و‌هوای بسیار خوشی برای گردشگران فراهم می‌آورد. در قسمت غربی این خانه ساختمان اربابی (برج) واقع شده است که استاد مقدم به‌همراه یکی از شاگردان در دانشکده هنرهای زیبا، دکتر ابوالقاسمی، در سال ۱۳۴۵ ساخته‌اند. این ساختمان با کاشی‌هایی از دوران قاجار تزیین و بخش‌هایی از هنرهای ایرانی در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه های تهران

در قسمت شمالی این ساختمان یک ایوان با چند طاق و ستون زیبا ساخته شده‌ که مزین به کاشی‌هایی از دوران زندیه و قاجار است. در وسط این ایوان حوضچه‌ای از جنس مرمر قرار دارد که از حمام فتحعلی شاه به اینجا منتقل شده است و آبی که از آن جاری می‌شود توسط یک جوی باریک به داخل یک استخر می‌ریزد. دکتر مقدم این استخر را پس از سفر به اسپانیا و الگوبرداری از استخر و آب‌نماهای باغ الحمرا (باغی به‌جامانده از دوران صدر اسلام اسپانیا) ساخته است و در اطراف آن چند فواره قدیمی نیز آب را به داخل استخر می‌پاشند.

خانه موزه مقدم کجاست؟

خانه موزه مقدم از جاذبه‌های دیدنی استان تهران در بافت تاریخی پایتخت است و در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد.

خانه تاریخی

ساعات بازدید و بلیط خانه موزه مقدم

موزه مقدم همه روزه به‌جز شنبه‌ها و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان شما است. بهای بلیط در سال ۱۴۰۰ برای گردشگران داخلی ۱۰ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۳۰ هزار تومان است. با ارائه کارت دانشجویی می‌توانید از تخفیف استفاده کنید.

خانه مقدم در تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه پروین اعتصامی، مرواریدی در قلب تبریز.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شکردشت، از ییلاق‌های منحصربه‌فرد و بکر شمال ایران و از جاذبه‌های دیدنی تالش به حساب می‌آید.
شکردشت در تالش

این منطقه را جنگل‌های زیبای راش و افرا، پوشش گیاهی فوق‌العاده جذاب، دشت‌ گل‌ها، سکونتگاه‌های منحصربه‌فرد و زندگی روستایی و مناظر چشم‌نواز تشکیل داده‌ است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شکردشت در تالش آشنا شوید.

شکردشت در تالش

به‌دلیل ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا، توده‌ابرها در ارتفاعات سرسبز آن شکل می‌گیرد و هنگام قدم‌زدن و رانندگی در شکردشت احساس می‌کنید در حال حرکت روی ابرها هستید. دشت شقایق‌های تالش نیز از زیباترین اتفاقات این منطقه به شمار می‌رود که با خلق منظره‌ای زیبا، هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

ییلاق شکردست تالش

شکردشت کجاست؟

ییلاق شکردشت تالش در مرکز کوه‌های تالش، در ۲۹ کیلومتری شهر تالش، ۱۳۰ کیلومتری شهر رشت و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است و در نزدیکی ییلاق‌ معروف سوباتان قرار دارد.

 جاذبه گردشگری تالش

معرفی شکردشت تالش

شکردشت که به شکردشت سوباتان نیز شهرت دارد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌های دیدنی استان گیلان است. از این منطقه در گذشته به‌عنوان ییلاق پادشاهان استفاده می‌شد و با توجه به حاصلخیزی خاک و آب‌وهوای مطبوع، برای پرورش محصولات مناسب بوده است و به همین دلیل به آن شکردشت می‌گویند. این منطقه در زمان‌های دور زیر سطح دریا قرار داشت و به مرور که دریا عقب‌نشینی می‌کند، کوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود می‌آید و سکونتگاه‌ها از کوهستان به‌طرف جلگه‌ منتقل می‌شود. از ویژگی‌های شکردشت، نزدیکی به جنگل است؛ هرچند که پراکندگی کلبه‌ها، وجود دشت‌های شقایق و طبیعت ییلاق شکردشت نیز در نوع خود جذاب به نظر می‌رسند.

بهترین زمان سفر به ییلاق شکردشت

منطقه شکردشت در هر فصل از سال، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیدا می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است و به همین دلیل به آن لقب «عروس تالش» را داده‌اند.

شکردشت در تالش

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند بهشت ۴۰ میلیون ساله مازندران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پل هیر، پلی شیشه‌ای و معلق است که از روی رودخانه پرآب هیرچایی در شهر هیر می‌گذرد. این پل زیبا بسیار هیجان‌انگیز است.
پل معلق هیر در اردبیل

استان اردبیل با آب‌وهوای خنک و مطبوعی که دارد، میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. این استان از جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصربه‌فرد و آثار تاریخی تماشایی متعددی برخوردار است. اگر شما هم این منطقه را برای سفر و تفریح انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم از یکی از پل‌های تماشایی اردبیل به نام پل معلق هیر بازدید کنید که اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با پل معلق هیر در اردبیل آشنا شوید.

پل معلق هیر در اردبیل

پل‌ها شکل‌های مختلفی دارند؛ از پل‌های چوبی گرفته تا پل‌های آهنی، فلزی و شیشه‌ای. خیلی از آن‌ها را هم در شهرها و روستاها دیده‌ایم و از روی بعضی‌ از آن‌ها هم عبور کرده‌ایم؛ گاهی با خوردو و گاهی با پای پیاده و قدم‌زنان از روی آن‌ها رد شده‌ایم. اما برخی از پل‌ها وجود دارند که راه رفتن بر روی آن‌ها پر از هیجان است؛ مثل پل‌های معلقی که روی دره‌های عمیق و یا رودخانه‌های خروشان ساخته شده‌اند و ما را یاد صحنه‌های فیلم‌ها می‌اندازد. حال می‌خواهیم به سراغ یکی از همین پل‌های معلق، تمام شیشه‌ای و قوسی شکل در دربند هیر اردبیل برویم. پس اگر به دنبال هیجان و بالا بردن آدرنالین خونتان هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

پل شیشه ای در اردبیل

پل معلق هیر کجاست؟

هیر یکی از شهرهای خوش آب‌هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار دارد. این شهر به‌دلیل داشتن باغ‌های فراوان میوه‌ همچون آلبالو و گیلاس، به شهر شکوفه‌های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت منحصربه‌فرد و تماشایی است. از جاذبه‌های دیدنی هیر پل معلق و شیشه‌ای هیر است که در منطقه‌ بی‌نظیر هیر و روی دره و رودخانه‌ پر آب هیر چایی ساخته شده است.

پس برای تماشای پل شگفت‌انگیز و معلق دربند هیر، باید مسافر شهر هیر شوید.

مشخصات پل معلق هیر

پل معلق هیر در دل طبیعت تماشایی و زیبای دربند هیر جای گرفته است. در حالی که روی این پل قدم می‌زنید، از یک سوی، کوه سبلان را که محکم و با صلابت از دور پیدا است و از سویی دیگر، کوه‌های باغرو و باغ‌های میوه‌ هیر را می‌بینید. در زیر پایتان رود پر آب هیر چایی در دل دره‌ دربند هیر جریان دارد.

جاذبه های گردشگری اردبیل

امکانات تفریحی پل معلق هیر

در کنار پل معلق هیر امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچون استخر، فواره‌ موزیکال، زیپ لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، صخره‌نوردی  و مجتمع بازی ادوین جای. در فاز دوم این پل، رستوران شیشه‌ای، هتل و واحدهای اقامتی و تجاری نیز افتتاح شده است.

اردبیل

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۵ مورد از شگفتی‌های زیر زمین که شما رو شوکه می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رخشنده اعتصامی معروف به «پروین اعتصامی»، مشهورترین شاعر زن ایران است که در اسفند ۱۲۸۵ در خانه‌ای در محله ششگلان تبریز چشم به جهان گشود.
خانه پروین اعتصامی در تبریز

امروزه خانه زادگاه وی به یکی از مقاصد گردشگری و جاذبه‌های دیدنی تبریز تبدیل شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با خانه پروین اعتصامی در تبریز آشنا شوید.

پروین اعتصامی کیست؟

اعتصامی از همان دوران کودکی استعدادهای خود را نمایان کرد و سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش «یوسف اعتصامی» آموخت. متولد شدن در چنین خانواده هنرمندی در تبدیل‌ شدن پروین به بزرگ‌ترین بانوی شاعر ایران بی‌تأثیر نبود. او از همان روزهای کودکی تحت نظر اساتیدی هم چون علی‌اکبر دهخدا و ملک‌الشعرای بهار تعلیم دید.

جاذبه های دیدنی تبریز

خانه پروین اعتصامی در تبریز

خانه‌ای که این شاعر در آن چشم به جهان گشود، در محله ششگلان قرار دارد. مساحت کلی خانه هزار و ۳۰۰ مترمربع است که از زمان افتتاح تا امروز محل دائمی نمایشگاه‌های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی شده است. کمتر کسی این خانه را می‌شناسد و می‌داند که این مکان، محل تولد بزرگ بانوی شعر ایران بوده است.

جاذبه های گردشگری تبریز

قدمت این خانه

قدمت این بنا به دوره اول پهلوی می‌رسد و پروین اعتصامی تا سن هفت سالگی در این خانه زندگی کرده است. در بدو ورود به این خانه، باغچه زیبا و حوض وسط خانه نظر شما را جلب می‌کند، کمی که جلوتر می‌روید با ساختمانی آجری مواجه می‌شوید که مجسمه پروین در حال بالا رفتن از پله را مشاهده می‌کنید.

ساختمان خانه پروین اعتصامی در طول دو سال مرمت‌ شده است و  در طول سال نمایشگاه‌های مختلفی در این خانه برگزار می‌شود. همچنین خانه پروین اعتصامی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه پروین اعتصامی در تبریز

خانه پروین اعتصامی کجاست؟

خانه پروین اعتصامی در خیابان عباسی، جنب مسجد میرآقا، کوچه‌ ساوجبلاغی، پلاک ۶ قرار دارد. برای دسترسی می‌توانید از چایکنار به کوچه پروین اعتصامی وارد شوید. همچنان ایستگاه اتوبوس اول عباسی در ششگلان در فاصله کمی از خانه واقع شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند باغ شاهزاده ماهان، بهشتی در دل کویر کرمان.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جنگل لفور بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که چهل میلیون سال قدمت دارد. این جنگل از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید.
جنگل لفور در مازندران

جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل لفور در مازندران آشنا شوید.

جنگل لفور در مازندران

جنگل لفور نه‌تنها فرصت یک طبیعت‌گردی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که از جمله می‌توان به آبشارهای متعددی نظیر هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهکی اسکلیم و… اشاره کرد. برای دسترسی به آن‌ها باید چند ساعتی در این جنگل پیاده‌روی کنید.

جنگل های مازندران

منطقه لفور قدمت زیادی دارد و کشفیاتی همچون قالب‌های سنگی، خمره‌های مواد غذایی و زیرسازی خانه‌های قدیمی خود گواه این ادعا هستند. بر اساس مستندات و شواهد بخشی از این جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.

ماجراجویی در جنگل

اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

جاذبه های گردشگری در مازندران

علاوه‌بر این، در جنگل لفور با بازارهای زنان محلی مواجه خواهید شد که محصولاتی نظیر آلوچه و دیگر میوه‌ها، دوغ، رب و… را می‌فروشند که با خرید از آن‌ها هم به کسب‌وکار مردم بومی رونق می‌دهید و هم محصولاتی ارگانیک خواهید داشت.

در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، آب‌تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، کمپینگ، عکاسی و… را تجربه کنید.

آدرس جنگل لفور

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستید، مسیر جاده فیروزکوه و گذر از شهرهای فیروزکوه، پل سفید و شیرگاه، شما را به این جنگل زیبا می‌رساند و با توجه به اینکه فاصله چندانی با پایتخت ندارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد تا برای ساعاتی هم که شده از شلوغی و ترافیک شهر به دل طبیعت زیبا و بکر جنگل لفور پناه ببرید.

جاذبه های گردشگری در مازندران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل چاقوها، عجیب‌ترین جنگل دنیا.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جنگل لفور بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که چهل میلیون سال قدمت دارد. این جنگل از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید.
جنگل لفور در مازندران

جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل لفور در مازندران آشنا شوید.

جنگل لفور در مازندران

جنگل لفور نه‌تنها فرصت یک طبیعت‌گردی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که از جمله می‌توان به آبشارهای متعددی نظیر هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهکی اسکلیم و… اشاره کرد. برای دسترسی به آن‌ها باید چند ساعتی در این جنگل پیاده‌روی کنید.

جنگل های مازندران

منطقه لفور قدمت زیادی دارد و کشفیاتی همچون قالب‌های سنگی، خمره‌های مواد غذایی و زیرسازی خانه‌های قدیمی خود گواه این ادعا هستند. بر اساس مستندات و شواهد بخشی از این جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.

ماجراجویی در جنگل

اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

جاذبه های گردشگری در مازندران

علاوه‌بر این، در جنگل لفور با بازارهای زنان محلی مواجه خواهید شد که محصولاتی نظیر آلوچه و دیگر میوه‌ها، دوغ، رب و… را می‌فروشند که با خرید از آن‌ها هم به کسب‌وکار مردم بومی رونق می‌دهید و هم محصولاتی ارگانیک خواهید داشت.

در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، آب‌تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، کمپینگ، عکاسی و… را تجربه کنید.

آدرس جنگل لفور

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستید، مسیر جاده فیروزکوه و گذر از شهرهای فیروزکوه، پل سفید و شیرگاه، شما را به این جنگل زیبا می‌رساند و با توجه به اینکه فاصله چندانی با پایتخت ندارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد تا برای ساعاتی هم که شده از شلوغی و ترافیک شهر به دل طبیعت زیبا و بکر جنگل لفور پناه ببرید.

جاذبه های گردشگری در مازندران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل چاقوها، عجیب‌ترین جنگل دنیا.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مرداب دیوک، یکی از مرداب‌های شگفت‌انگیز ایران است که در استان مازندران قرار دارد و از جمله جاذبه‌های دیدنی کلاردشت به شمار می‌آید.
مرداب دیوک در مازندران

دیوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پرشاخ‌ و برگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته است و با کمی ‌پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید. ضمن این‌که از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می‌برید، منظره‌ اعجاب‌انگیز مرداب جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود. مرداب دیوک تا حدودی ناشناخته است و همین موضوع جذابیت سفر به این منطقه را دوچندان می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مرداب دیوک در مازندران آشنا شوید.

مرداب دیوک در مازندران

مرداب دیوک به‌قدری زیبا است که مانند فیلم‌های اسرارآمیز و معمایی است. زمانی که قهرمان داستان به جنگل می‌رود و با عبور از مسیری بکر، مه‌آلود و خزه بسته و از میان بوته‌ها و تنه‌ درختان کهن‌سال که بر زمین افتاده‌اند، ناگهان با منظره‌ عجیبی مواجه می‌شود؛ آب‌گیری که سطحش پوشیده از خزه است و درختان محاصره‌اش کرده‌اند و شعاع آفتاب از میان شاخه‌های درختان، بر سطح آب‌گیر بازی نور به راه انداخته است. این تصویر دقیقا همان چیزی است که در سفر به مرداب دیوک تجربه خواهید کرد.

مرداب دیوک در چالوس

مردابی وهم‌آلود

در واقع مرداب دیوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می‌گیرد، چهره‌ای وهم‌آلود و اسرارآمیز پیدا می‌کند. تنه‌ درختی پیر در کنار مرداب به چشم می‌خورد که مسافران روی آن می‌روند و عکس می‌گیرند. پوشش جنگلی و درختان سر به فلک کشیده، جلوه‌ خاصی به این مرداب داده است و گروه‌های آفرود و موتورسوارها که اغلب بازدیدکنندگان مرداب هستند، در اینجا کمپ می‌زنند.

بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

فصل پاییز در این منطقه، با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش‌خش برگ‌ها در زیر پا، منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد.

جاذبه های گردشگری چالوس

مرداب دیوک کجاست؟

مرداب دیوک که از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است، در فاصله‌ ۱۹۸ کیلومتری شهر تهران و در نزدیکی روستای پیمبور کلاردشت قرار دارد و علاوه بر چهار ساعت رانندگی، مسافتی حدود چهار کیلومتر هم پیاده‌روی دارد.

مرداب دیوک در مازندران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ماداگاسکار به عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان، دارای طبیعت منحصربه‌فردی است. یکی از شگفتی‌های این جزیره، پارک ملی حفاظت‌شده‌ سینجی است.
جنگل چاقوها در ماداگاسکار

جنگل سینجی در ماداگاسکار به جنگل چاقوها نیز معروف شده است. این جنگل یکی از منحصربه‌فردترین مظاهر طبیعی جهان است که بدون دخالت بشر و از زمان ژئوپارک و دایناسورها به‌وجود آمده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل چاقوها در ماداگاسکار آشنا شوید.

ماداگاسکار

ماداگاسکار یکی از کشورهای جنوب شرقی آفریقا است که در میان اقیانوس هند واقع شده است. پایتخت این کشور آنتاناناریوو نام دارد که ۷۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. جزیره اصلی ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان و منطقه‌ای توسعه نیافته است. این جزیره ۸ هزار گونه جانوری را در خود دارد.

جنگل چاقوها در ماداگاسکار

اگر به عکس‌های این جنگل نگاه کنید، خواهید دید که این توصیف کاملا بجا و مناسب از نوع شکل و وضعیت ظاهری و اقلیمی این جزیره است. بسیاری هستند که این بخش از دنیا را قسمت استثنائی زمین می‌نامند.

جنگلی که از سنگ ها درست شده

طبیعت حافظت‌ شده سینجی (Tsingy) در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار قرار دارد. این منطقه به مساحت ۶۶۶ کیلومترمربع به خاطر موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر، جنگل‌های حافظت‌شده، پرندگان وحشی و میمون لیمور، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سینجی ۷۰ متر از سطح زمین بلندتر است. در این ارتفاعات، قله‌ها عریان و مانند چاقو تیز هستند. در ارتفاعات پایین‌تر می‌توانید پوشش گیاهی را ببینید که ریشه آن‌ها ۱۰ متر پایین‌‌تر از سطح رویششان هستند.

سینجی به چه معناست؟

کلمه‌ «سینجی» کلمه‌ای به زبان مالاگاسی است که توصیف‌کننده‌ زمین‌های سنگلاخی کاست در ماداگاسکار است. این کلمه که در انگلیسی به‌صورت «جایی که هیچ‌کس نمی‌تواند پابرهنه راه رود» معنی می‌شود، توصیفی کاملا بجا از این وضعیت ارضی استثنائی است. ممکن است این وضعیت ارضی سنگ‌های آهکی ساییده شده در جای دیگری در جهان وجود داشته باشد، اما هیچ‌کدام بلندی، باریکی و گستردگی این سنگ‌های مخروطی را ندارد. در پایین این خشونت ظاهری، دنیای فوق‌العاده‌ای از دره‌های جنگلی، غارهای مرطوب و سنگ‌های کارست سوزان به همراه گیاهان و حیوانات مختلف در کنار هم در این قسمت زندگی می‌کنند.

جاذبه های ماداگاسکار

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آیا این قصرهای کوچک را ارواح ساخته‌اند؟

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سیاره‌ خاکی ما شگفتی‌های طبیعی و زیبایی‌های زیادی دارد. بعضی از آن‌ها جلوی چشمان ما قرار دارد، در حالی که تعدادی از آن‌ها زیر زمین پنهان شده‌اند و از دید ما دور هستند.
شگفتی های زیر زمین

غار‌ها با ویژگی‌های مختلف در سراسر جهان یافت می‌شوند. غار نمکی، غار یخی، غار آبی و انواع متنوع دیگر که تاکنون کشف شده‌اند همه و همه در هر شرایطی برای انسان‌ها جذاب بوده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شگفتی های زیر زمین آشنا شوید.

شگفتی های زیر زمین

معدن نمک ویلچکا، لهستان

معدن نمک ویلچکا  (Wieliczka) در قرن سیزدهم به بهره‌برداری رسید؛ اما امروزه این معدن به‌عنوان یک موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به سبب جاذبه‌های زیرزمینی که دارد سالانه بالغ بر ۱ میلیون گردشگر را جذب خود می‌کند. وجود یک دریاچه زیرزمینی، تعداد زیادی مجسمه‌ نمکی و حتی کلیسای حجاری شده که همه‌ آن‌ها از نمک ساخته شده‌اند بر جذابیت این مجموعه می‌افزاید. این معدن تنها ۱۰ کیلومتر با شهر زیبا و قدیمی کراکوف فاصله دارد پس می‌توانید به‌راحتی توسط اتوبوس یا قطار به این ناحیه سفر کنید.دیدنی ها در زیر زمین

معدن نمک یکاترینبورگ، روسیه

معدن نمکی که در زیر شهر صنعتی یکاترینبورگ یافت شده، دارای مناظری زنده و رنگارنگ از مواد معدنی است که ۲۰۰ متر زیر زمین قرار دارند. با این وجود تنها با اجازه‌ دولتی می‌توانید از این معدن دیدن کنید چراکه برای بازدید عموم باز نیست. برای سفر به این نقطه می‌توانید از سایر شهرهای اروپا یا شهرهای دبی، استانبول و تاشکند به طرف فرودگاه بین‌المللی یکاترینبورگ پرواز کنید.

جاذبه گردشگری زیرزمینی

منطقه‌ زیر زمینی Bounce Below، بریتانیا

کلمه‌ «bounce» به معنی پریدن و جستن به کار می‌رود. در واقع به‌نوعی حرکت در ورزش ژیمناستیک اطلاق می‌شود. منطقه‌  Bounce Below در غار لِک‌وود(Llechwedd)، واقع شده است. ۳ طرمبلنس(وسیله‌ای در ژیمناستیک) غول پیکر در این غار ۱۷۶ ساله قرار دارد. این مکان اولین زمین بازی در جهان است که زیر زمین قرار دارد و با چراغ‌هایی رنگی روشن شده است. برای بازدید از این غار می‌توانید توسط اتوبوس یا قطار از سایر شهرهای بریتانیا به این نقطه سفر کنید.

زیرزمین

شهر زیرزمینی درینکیو، ترکیه

شهر درینکیو (Derinkuyu) توسط فریگی‌ها درون صخره‌های نرم آتشفشانی بین قرن‌های ۸ تا ۷ قبل از میلاد حجاری شده است. این شهر قبلا به‌عنوان سرپناهی در زمان تهاجم استفاده می‌شده است. درینکیو حدود ۶۰ متر زیر زمین است و توسط تونل‌هایی به هم مرتبط می‌شود و می‌تواند بیش از ۲۰,۰۰۰ نفر را در خود اسکان دهد. امروزه اکثر نقاط این محل برای بازدید عموم آزاد است و گردشگران می‌توانند از این جاذبه تاریخی دیدن کنند.

شگفتی های زیر زمین

سنوتس، مکزیک

اغلب، گودال‌های طبیعی عمیق زیادی در مکزیک یافت می‌شوند. تعداد زیادی از این گودال‌ها توسط مایان‌ها به‌عنوان مکانی مقدس استفاده می‌شدند. امروزه اما به خاطر زیبایی قانع کننده و ارزش فرهنگی که دارند توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کنند. گودال سنتوس (Cenotes) از این دست مکان‌هاست که زیبایی خاصی دارد. سنوتس قبلا به‌عنوان کعبه‌گاه زائرانی استفاده می‌شد که اشیا و گاها انسان‌ها را هم برای اهداف مذهبی  قربانی می‌کردند. برای بازدید از این نقطه‌ می‌توانید توسط اتوبوس از سایر شهرهای مکزیک به اینجا سفر کنید.

شگفتی های زیر زمین

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این برج شگفت‌انگیز فصل‌ها را تعیین می‌کند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چشمه گل رامیان، از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان است و در جنوب شهرستان رامیان قرار دارد. این چشمه واقعا زیبا و چشم‌نواز است.
چشمه گل رامیان در گلستان

این چشمه که یکی از تفرجگاه‌های مردم شهرهای دور و نزدیک است، از عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان نیز محسوب می‌شود. عمق چشمه گل رامیان را ۸۰ متر تخمین زده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با چشمه گل رامیان در گلستان آشنا شوید.

چشمه گل رامیان در گلستان

در دامنه کوهی به نام پنهان خانه و در میان جنگلی انبوه از درختان پهن برگ و زربین و زمین‌های کشاورزی، چشمه‌ای شگفت‌انگیز و رویایی جای گرفته است که چشمه گل رامیان نام دارد. این چشمه زیبا به‌صورت چاله‌ای بیضی شکل و مانند یک تشت دیده می‌شود و در اثر فرونشست در سطح تشکیلات آهکی شکل گرفته است. گل رامیان یکی از عمیق‌ترین و سردترین چشمه‌های آب جهان به شمار می‌رود.

عمق این دریاچه بین ۴۴ تا ۸۰ متر است و رنگ سبز تیره و چشم‌نوازی دارد که آن را بین چشمه‌های منطقه زبانزد کرده است. این رنگ به‌دلیل عمق زیاد این چشمه است. آب چشمه از کف چشمه تأمین می‌شود و از هیچ جایی آب وارد آن نمی‌شود. یک مجرای خروج آب نیز دارد که سرریز آن به رودخانه قره‌چای رامیان که یکی از شاخه‌های گرگانرود است، وارد می‌شود و شالیزارها و زمین‌های زراعی اطراف را نیز سیراب می‌کند.

دریاچه رامیان کجاست؟

چشمه گل رامیان در استان گلستان و در جنوب شهرستان رامیان قرار گرفته است و با این شهر تنها پنج کیلومتر فاصله دارد. این چشمه در مسیر جاده رامیان النگ در دامنه کوه تپه‌آرام، قلعه ماران و رشته کوه خاکسار واقع شده است.

اقامت در چشمه گل رامیان

از آن جا که چشمه گل رامیان به شهر رامیان نزدیک است و فاصله‌ چندانی با آن ندارد، برای اقامت می‌توانید مراکز اقامتی این شهر را انتخاب کنید و در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی مانند خانه ابریشم و اقامتگاه بوم گردی جیرا شب را سپری کنید.

بهترین فصل بازدید از چشمه گل رامیان

فصل پاییز و مهمانی رنگ‌ها جذابیت زیادی به این چشمه هدیه می‌دهد و می‌تواند فصل مناسبی برای بازدید از این چشمه باشد.

رامیان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برج رادکان، ساخته خواجه نصیرالدین طوسی است; این برج تنها برجی است که توانایی تعیین چهار فصل، سال کبیسه و آغاز نوروز را دارد.
برج رادکان در مشهد

اکثر مردم تور مشهد را تنها دارای جنبه مذهبی می‌دانند. این شهر علاوه‌بر حرم مطهر، دیدنی‌های تاریخی دیگری نیز دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با برج رادکان در مشهد آشنا شوید.

برج رادکان در مشهد

برج رادکان یکی از همین جاذبه‌های تاریخی و معماری است که بسیاری از آن دیدن کرده‌اند و از کنار آن گذشته‌اند و برخی نیز به آن توجه و برداشت‌های خاصی از آن کرده‌اند. داشتن اطلاعات نجومی و معماری در بازدید از جاذبه‌های تاریخی سبب می‌شود که قضاوت بهتری در مورد این آثار داشته باشیم.

برجی که فصل ها را تعیین می کند

معرفی برج رادکان چناران

ارتفاع برج رادکان در حدود ۲۵ متر است. این برج بدنه‌ای استوانه‌ای شکل دارد و گنبد آن به‌شکل مخروط است. این اثر تاریخی را مربوط به دوره ایلخانان و قرن هفتم هجری دانسته‌اند. در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، برج رادکان به شماره ۱۴۶ در آثار ملی ایران به ثبت رسید. نمای خارجی این بنا تا ارتفاع سه متری آن به‌صورت ۱۲ضلعی و پس از آن تا زیر گنبد دارای ۳۶ ترک یا نیم استوانه بوده و داخل آن هشت ضلعی است.

بانی برج رادکان را خواجه نصیرالدین طوسی می‌دانند. خواجه که با دانشمندی و اندیشمندی خود این برج را بر اساس داده‌های نجومی و به قصد خاصی که به آن اشاره خواهد شد، ساخته است. ساخت و طراحی این بنا به خواجه نصیر‌الدین طوسی نسبت داده شده است و هیچ منبع خاصی وجود ندارد که آن را به‌طور قطع تایید کند. برخی از مستشرقین سابقه ساخت این بنای آرامگاهی از آثار دوره دیلمی می‌دانند و آن را آرامگاه زنی به نام مطلع‌الشمس معرفی می‌کنند. این نظریه نیز چندان قابل قبول نیست و در هیچ‌یک از منابع تاریخی ایرانی اشاره‌ای به آن نشده است.

جاذبه های مشهد

کاربری برج رادکان چناران

گفته شده است این برج دارای ۱۲ روزنه بوده است و در عصر خود تنها وسیله برای تعیین چهار فصل، سال کبیسه و نوروز محسوب می‌شد.

دیدنی مشهد

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آرامگاه کوروش، اولین بنای ضدزلزله ایرانی

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهرستانک از جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود و روستایی زیبا همانند بهشت در دهستان «آسارا» از توابع بخش آسارا واقع در شهر کرج در استان البرز ایران است.
روستای شهرستانک در کرج

اگر در پایتخت زندگی می‌کنید و از علاقه‌مندان به سفرهای یک‌روزه در طبیعت و یا اهل کوهنوردی هستید، با مجله دلتا همراه باشید تا شما را به سفری به یاد‌ماندنی در میان درختان زرد و نارنجی شهرستانک ببرد. سفر امروز ما به روستای شهرستانک در کرج است.

روستای شهرستانک در کرج

نام قدیم شهرستانک، «شارسونک» بوده است و با توجه به یافته‌های تاریخی، قدمت آن به قرن ششم هجری قمری برمی‌گردد.

زمین حاصلخیز، رود دائمی شهرستانک و چشمه‌هایی که از البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند، این روستا را زنده نگه داشته‌ و زیبایی‌های بی‌نظیر آن هنوز پا برجا است. با سفر به این روستا، علاوه بر لذت بردن از طبیعت، دوچرخه‌سواری، تماشای موتورسواران، پیک نیک، آب بازی و عکاسی، می‌توانید به دل تاریخ نیز سفر کنید و در میان جاذبه‌های تاریخی این منطقه به گشت و گذار بپردازید.

فاصله تهران تا شهرستانک

فاصله تهران (میدان آزادی) تا شهرستانک از طریق آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر است و شما با یک ساعت رانندگی به آن می‌رسید. البته اگر می‌خواهید از جاده چالوس به شهرستانک بروید تا از پیچ و خم‌ها و زیبایی‌های این جاده خارق‌العاده لذت ببرید، مسیری دو ساعته با مسافت ۸۴ کیلومتر پیش روی شما است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستانک

کاخ ناصری

کاخ ناصری که با نام کاخ شهرستانک نیز شناخته می‌شود، در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۵۷ هجری شمسی ساخته شد. در آن سال به دستور وی، احداث بنای کاخ عظیم و عمارتی ییلاقی در دره گل کیله شهرستانک آغاز شد که تا سال ۱۲۶۰ هجری شمسی ادامه پیدا کرد. گفته می‌شود که معماری به نام «آقا محمد ابراهیم خان» با لقب «معمارباشی» به دستور ناصرالدین شاه، این عمارت را در این روستای خوش آب و هوا ساخت تا مکانی برای استراحت و شکار شاه باشد.

روستای شهرستانک در کرج

چشمه گل کیله

این چشمه از زیر یک سنگ سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه می‌ریزد. اگر قصد دارید برای نهار، اتراق کنید و در جایی بنشینید، اطراف چشمه گل کیله انتخاب خوبی به نظر می‌آید. چشم‌انداز زیبای درختان میوه خودروی گردو، گیلاس و آلبالو و طبیعت زیبای اطراف چشمه، استراحت چند ساعته شما برای نهار را لذت‌بخش می‌کنند.

جاذبه گردشگری کرج

آبشار شهرستانک

رودخانه نسبتا پرآب شهرستانک از وسط روستا می‌گذرد و در نهایت به رودخانه کرج می‌ریزد. شما می‌توانید از طبیعت زیبای اطراف رودخانه و آب گوارا و خالص آن لذت ببرید و عکس‌های زیبایی بگیرید. این رودخانه از چشمه گل کیله سرچشمه می‌گیرد که بالاتر از کاخ ناصری واقع شده است.

روستای شهرستانک در کرج

بهترین زمان سفر به شهرستانک

فصل پاییز، یکی از زیباترین فصل‌ها در این منطقه است و شاید بتوان آن را بهترین زمان سفر به شهرستانک دانست. آب و هوای معتدل در کنار منظره برگ‌های زرد و نارنجی درختان، فضایی جادویی و افسانه‌ای خلق می‌کنند. شما در این فصل می‌توانید از محلی‌ها، توت و آلبالوی خشک شده بخرید که محصول خود آن‌ها است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این جاذبه گردشگری را در پاییز از دست ندهید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در هر گوشه از دنیا جاذبه‌های خیره‌ کننده فراوانی وجود دارد. در این میان روستاهایی وجود دارند که ویژگی‌های خاص هرکدام باعث شده که در نوع خود عجیب باشند.
جاذبه های گردشگری در آمستردام

گاهی اوقات در جهان پیرامون ما، یک اتفاق و حادثه‌ای عجیب و متفاوت می‌تواند یک مکان را به عجیب و غریب‌ترین نقطه دنیا تبدیل کند و توجهات همه را به سوی خود جلب نماید. روستای دمنتیا در نزدیکی پایتخت هلند یعنی آمستردام واقع شده است که جمعیت بسیار کمی بالغ بر ۱۵۲ نفر دارد. این روستا به دلیل گرفتاری تمامی مردمانش به بیماری فراموشی، به روستای آلزایمری‌ها معروف است. امروز در مجله دلتا به معرفی این روستا و همچنین جاذبه های گردشگری در آمستردام می‌پردازیم. همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری هلند

روستای آلزایمری‌ها

نکته قابل توجهی که درباره این روستا گفته شده این است که ساختار آن شبیه به یک شهر است که تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد. دوربین‌های مدار بسته نیز در تمامی نقاط این روستا به کار گرفته شده است. مردمان آن به طور مداوم زیر نظر هستند تا مبادا به سبب بیماری حافظه‌ای که دارند به طور ناخواسته به خود آسیب رسانند.

روستاهای هلند

درست مانند هر روستای دیگری، این روستا هم مجموعه‌ای از امکاناتی مانند رستوران، سینما، تئاتر، استخر، مسیر دوچرخه‌سواری و … را ارائه می‌دهد. این افراد می‌توانند در فضا‌های باز قدم بزنند، به مسئولان پارک‌ها و باغبان‌ها کمک کنند و حتی تنها با نشستن روی نیمکت در فضای باز روحیه خود را بهبود بخشند.

جاذبه های گردشگری در آمستردام

موزه خانه قایقی

موزه خانه‌ قایقی در آمستردام به بازدیدکنندگان فرصتی بی‌نظیر می‌دهد تا زندگی در یک خانه قایقی واقعی را تجربه کنند. در این موزه که در قایقی میان یکی از مشهورترین کانال‌های آبی آمستردام برپا شده است، می‌توان شاهد تمام اجزای خانه مانند آشپزخانه، تختخواب، سرویس بهداشتی و … بود.

روستاهای هلند

کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ سلطنتی موجود در هلند محسوب می‌شود که در اختیار خاندان پادشاهی کشور قرار دارد. با قدمتی که به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، این کاخ در سمت غربی میدان دام، در مرکز آمستردام و در مقابل یادبود جنگ واقع شده است. با بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام می‌توانید با تاریخ غنی ساختمان و میراث باشکوه به‌جامانده از ساکنان‌ آن در طول زمان آشنا شوید.

هلند

موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند در آمستردام، یکی از پربازدیدترین موزه‌های هلند به‌شمار می‌رود. این موزه با رنگ‌های متنوع و دوست‌داشتنی و مجهز به تکنولوژی‌های چندرسانه‌ای مدرن، در کنار اسکله قرار گرفته است. مجموعه‌‌ موزه‌ها با نقاشی‌های زیبا، نقشه‌های قدیمی، مدل‌هایی از کشتی‌ها و کشتی‌ بادبانی قرن هفدهمی به درک تاریخچه هلند که قدرتمندترین نیروی دریایی دنیا را داشته‌ است، کمک می‌کند.

جاذبه های گردشگری در آمستردام

پارک وندل

پارک وندل، با قدمتی ۱۴۰ ساله، یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های آمستردام به‌شمار می‌رود. این پارک با ۴۷ هکتار وسعت، در قلب آمستردام قرار گرفته است و سالانه ۲۰ میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. در این پارک برنامه‌های جذاب و متنوعی در طول سال برگزار می‌شود و هر تابستان به مدت بیشتر از دو ماه، همه روزه انواع کنسرت‌های موسیقی رایگان در آن برقرار است. چمن‌های مناسب برای برنامه‌های ورزشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری از مزایای پارک وندل محسوب می‌شوند. همچنین در بازدید از پارک، می‌توان از سالن نمایش و موزه ملی فیلم موجود در آن نیز دیدن کرد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه آدم کوتوله هستند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زندان برنجه یکی از دیدنی‌های روستای برنجه در استان آذربایجان غربی است. این جاذبه‌ منحصربه‌فرد، در ۲۸ کیلومتری شهر تکاب قرار دارد و از آثار ملی طبیعی ایران به شمار می‌رود.
زندان برنجه در تکاب

زندان برنجه، جاذبه‌ای طبیعی و اسرارآمیز است که در نزدیکی روستای برنجه قرار دارد. نام زندان برنجه با داستان‌ها و افسانه‌های زیادی پیوند خورده که اهالی و محلی‌ها نسل به نسل تعریف کردند. با ما در مجله دلتا همراه تا با زندان برنجه در تکاب آشنا شوید.

زندان برنجه در تکاب

زندانی که قرار است به سراغ آن برویم نه برج و نگهبانی دارد و نه میله‌های آهنی در آن وجود دارد. این مکان پیوندی از طبیعت، داستان‌ها و قصه‌های اهالی روستایی به نام برنجه است.

زندانی که راه فراری ندارد

برای دیدن زندان برنجه باید بار سفر را ببندید و راهی شمال غرب ایران شوید. به استان آذربایجان غربی بروید و مسیر شهر تکاب را در پیش بگیرید. در ۲۸ کیلومتری شمال شهر و در دهستان چمن از بخش تخت سلیمان، نام و نشان روستای برنجه یا برنجک را جستجو کنید و بعد از رسیدن به این روستا و پرس‌وجو از اهالی مهربان، زندان مخوف و اسرارآمیزی را در جنوب این آبادی خواهید دید که در مجاورت رودخانه و در آغوش دامنه‌ کوه طویله سلیمان جای گرفته است.

زندان برنجه، پدیده‌ای زمین‌شناسی

در روستای برنجک پدیده‌های طبیعی و زمین‌شناختی حیرت‌انگیزی وجود دارد که زندان برنجه یکی از آن‌ها است. این پدیده‌ها چشمه‌های طبیعی و آهکی‌ هستند که در این روستا چندین نمونه از آن‌ها دیده می‌شوند. زندان برنجه دریاچه‌ای با آب سرد و دارای گاز کربنیک است و دیواره‌ بلند و پر شیبی دارد که از لایه‌های نازک سنگ تراورتن تشکیل شده است. وجود همین آب‌های گازدار باعث خوردگی دیواره شده است و قطر آن را بیشتر کرده است. بزرگ‌ترین قطر دهانه‌ بیضی شکل زندان برنجه ۱۰۰ متر، قطر کوچک ۵۰ متر و عمق آن به ۷۰ متر می‌رسد.

جاذبه های گردشگری تکاب

چگونه به زندان برنجه برویم؟

برای رسیدن به این مکان در مسیر حرکت به سوی تخت‌سلیمان و پس از طی کردن حدود ۲۰ کیلومتر و گذر از روستاهای اغول‌بیگ و قره‌بلاغ، به دو راهی می‌رسید که در کنار روستای همپا قرار دارد. اگر این دو راهی را به‌سمت روستای برنجه که یک مسیر خاکی است طی کنید، پس از حدود پنج کیلومتر به روستای برنجه می‌رسید؛ در مسیر رفتن به زندان برنجه معادن زیادی را دل کوه خواهید دید که چشم‌نوازی می‌کنند.

بعد از رسیدن به روستا برای رفتن به پای زندان برنجه باید خودروهای خود را در روستا پارک کنید و با پای پیاده و پس از یک کوهپیمایی نیم‌ساعته و طی کردن حدود دو کیلومتر از دامنه زیبای کوه طویله، خود را به گودال برنجه برسانید.

زندان برنجه در تکاب

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آرامگاه کوروش، اولین بنای ضدزلزله ایرانی.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تبریز در طول تاریخ خود با فراز و فرودهای بسیاری روبه‌رو بوده‌ است. این شهر در دوره قاجار به شکوفایی رسید. به‌ طوری که در این دوره به‌عنوان مهم‌ترین و پیشروترین شهر ایران شناخته می‌شد.
خانه بهنام در تبریز

شهر تبریز به‌عنوان مرکز ولایت‌ عهدنشین عصر قاجار و دومین شهر پررونق کشور، از لحاظ داشتن خانه‌­های قدیمی‌، درخور توجه است. حدود ۳۰۰ خانه قدیمی ارزشمند در شهر تبریز وجود دارد. خانه‌ بهنام یکی از این خانه‌هاو جاذبه‌های دیدنی تبریز است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خانه بهنام در تبریز آشنا شوید.

خانه بهنام در تبریز

خانه بهنام یا بهنام گنجه‌ای مربوط به سال‌های پایانی دوران زندیان و سال‌های آغازین دوران قاجار است و به‌عنوان یک خانه مسکونی ساخته شده است. اکنون بخش اداری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این خانه مستقر است. در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار، این خانه نوسازی و با نقاشی‌هایی تزیین شد. در بازسازی اخیر این خانه، تاکنون چند نگارگری ایرانی فرسکو کشف شده است که هم‌اکنون در حال تعمیر شدن توسط متخصصان هستند.

جاذبه های گردشگری در تبریز

معماری خانه بهنام

مانند بسیاری از خانه‌های قدیمی ایرانی، این خانه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی است و شامل یک ساختمان اصلی، به‌عنوان ساختمان قشلاقی و یک ساختمان کوچک به‌عنوان ساختمان ییلاقی است. ورودی این ساختمان از کوچه مشیر دفتر و از طریق دالانی در پشت خانه قدکی صورت می‌گرفته است. از سردر به هشتی و از هشتی به حیاط باغچه وارد می‌شود. طنبی بزرگ شرقی- غربی است. پنجره‌های اروسی آن با شیشه‌های رنگی به شمال و جنوب باز می‌شوند. ایوان ستون‌دار در جنوب طنبی رفیع و بلند است. ارتفاع ستون‌های ایوان شمالی معادل ارتفاع طنبی است. اتاق‌های گوشوار در طرفین طنبی قرار گرفته‌اند.

بیرونی آن شامل طنبی (هفت دری)، کله‌ای و اتاق است که در ضلع شمالی حیاط شکل گرفته‌اند. در طنبی ارسی‌دار، نقاشی‌های بسیار زیبایی بر دیواره‌ها و سقف‌ها نقش بسته است. تزیینات و نقاشی‌های موجود در طاقچه‌ها، شومینه طنبی و اتاق‌های جنبی نیز چشمگیر است.

عمارت های قدیمی تبریز

خانه بهنام کجاست؟

خانه بهنام در میدان ساعت، محله مقصودیه تبریز قرار دارد. برای دسترسی به این خانه تاریخی می‌توانید از تاکسی، اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. همچنین با پیاده شدن در ایستگاه مترو ساعت، می‌توانید مسافت باقی‌مانده را با تاکسی یا پیاده طی کنید و به خانه بهنام برسید. در نظر داشته باشید که به‌دلیل قرارگیری خانه در مرکز شهر، ممکن است برای پارک خودرو اذیت شوید.

ساعات بازدید و بلیط خانه بهنام

خانه بهنام در کنار چهار خانه دیگر، بخشی از دانشگاه هنر تبریز محسوب می‌شود. به همین دلیل بازدید از این خانه تاریخی در روزهای فعالیت دانشگاه، یعنی روزهای غیرتعطیل امکان دارد. ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه داروغه، یادگاری زیبا از روزگاران قدیم.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای گیتورن در کشور هلند یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق گردشگری در جهان به‌شمار می‌آید. اما ویژگی جالب این روستا این است که هیچ جاده‌ای در آن وجود ندارد.
روستای گیتورن در هلند

اگر زمانی خواستید یک جای رویایی مثل مکان‌هایی که در کتاب‌های داستان خوانده‌اید را ببینید، باید به روستای گیتورن هلند فکر کنید. Giethoorn، نام روستایی بی‌نهایت زیبا و شگفت‌انگیز در کشور هلند است که به آن لقب «ونیز هلند» را داده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای گیتورن در هلند آشنا شوید.

ونیز در هلند

روستای گیتورن در هلند

اگر همیشه دوست داشته‌اید تا از تمام شلوغی‌های شهر به دور باشید و در یک مکان آرام تعطیلات را بگذرانید، روستای گیتورن انتخاب خوبی است. طبیعت زیبا، خانه‌های قدیمی، قایق‌های چوبی، کانال‌ها، پل‌های چوبی و… بسیار زیبا و شگفت‌انگیز هستند. به‌طور خلاصه، این روستا جایی است که به شما کمک می‌کند تا ماشین‌ها، این غول‌های آهنی پر سرو صدا را فراموش کنید چون ماشین‌ها اصلا در این روستا وجود ندارند.

این شهر در ابتدا به عنوان یک پارک حفاظت شده شروع به توسعه و پیشرفت نمود. اولین ساکنین این منطقه کشاورز بودند و در طی فعالیت‌های خود، تعداد بی‌شماری شاخ بز وحشی کشف کردند. این شاخ‌ها متعلق به بزهایی بودند که به‌خاطر سیل جان داده بودند. نام این شهر از روی شاخ بز گرفته شده (Geytenhoren) و نام امروزی (Giethoorn) شکل کوتاه شده آن است.

روستاهای هلند

بیشتر خانه‌های این روستا روی سطح آب واقع شده‌اند و با تعدادی پل چوبی به سایر مناطق آن متصل شده‌اند. با وجود نیزارهای فراوانی که در مناطق باتلاقی این روستا وجود دارد، بسیاری از خانه‌ها با سقف‌های کاه‌گلی ساخته می‌شوند و تنها افراد ثروتمند این منطقه قادر هستند که سقف‌های خانه‌های خود را با استفاده از کاشی بپوشانند.

اقامت در گیتورن

در صورتی که بخواهید چند روزی را در این روستا بگذرانید بد نیست بدانید که بسیاری از هتل‌ها و مکان‌های اقامتی این روستا درست در لبه رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر بخواهید طبیعت‌گردی کنید، می‌توانید به راحتی یک قایق اجاره کنید و تمام روستا را با آن بگردید.

جاذبه های گردشگری هلند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از تسخیر شده‌ترین جنگل‌های جهان در سرزمین و زادگاه «کنت دراکولا» واقع شده است.
جنگل هویا در رومانی

رومانی کشوری است که از سویی با زیبایی طبیعتش و از سوی دیگر با ترانسیلوانیا و کنت دراکولا در خاطره‌ها جاودانه شده است.  بی‌شک جنگل مخوف «هویا» هم بخشی از این جذابیت است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل هویا در رومانی آشنا شوید.

جنگل هویا در رومانی

طبق گزارشات موجود، جنگل هویا معدنی از اتفاقات ماورایی و غیر قابل توضیح است. اتفاقاتی همچون مشاهده‌ ارواح، تجسم‌های غیر معمول، مشاهده‌ چهره‌هایی مرموز، در حالی که به سختی قابل رویت هستند و البته مشاهده‌ بشقاب پرنده‌ها که از جمله دلایل اولیه‌ شهرت این جنگل به حساب می‌آیند.

جنگل عجیب در رومانی

عجایب این جنگل

بازدیدکنندگان حین گشت و گذار در این جنگل اغلب از احساس نگرانی شدید و حس تحت نظر بودن شکایت دارند. به علاوه وضع زیست‌بوم گیاهی این منطقه نیز به شدت عجیب و غیرقابل توضیح است.

این جنگل بعد از آن معروف شد که یک چوپان به همراه دویست گوسفند در این منطقه ناپدید شدند. اغلب مردمان ساکن نواحی حاشیه‌ای جنگل از ورود به آن واهمه دارند. به خصوص به خاطر داستان‌ها و افسانه‌های متعددی که حول وضعیت عجیب این جنگل سینه به سینه نقل می‌شوند.

آن‌ها باور دارند اگر به بازدید این مکان بروند، دیگر هرگز به خانه‌ خود باز نخواهند گشت. بسیاری از افرادی که شجاعانه ترس را کنار گذاشته و قدم به میان درختان انبوه این جنگل گذاشتد، اغلب از آسیب‌های فیزیکی و دردهای جسمانی شکایت داشتند. مسائلی همچون خارش، سردرد، سرگیجه، تهوع، سوختگی، احساس شدید ترس و نگرانی و دیگر احساسات عجیب و غیر قابل درک از جمله‌ این تجربیات مشترک است.

جاذبه های ترسناک

 بشقاب پرنده‌ها

اما شهرت اصلی این جنگل به گذشته‌ها باز می‌گردد. هنگامی که یک پرفسور زیست‌شناس به نام «الکساندرو سیفت»، تصاویر متعدد و جالب توجهی از اجسام دیسک مانندی را به ثبت رساند که برفراز این جنگل در هوا شناور بودند. نکته‌ عجیب این ماجرا این است که مجموعه تصاویر گرفته شده از تمامی رویدادهای عجیب این جنگل تنها چند روز بعد از مرگ او، ناپدید شدند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستای ارواح سنگی در تهران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساحل مکسر در بندر مقام، حاصل میلیون‌ها سال فرسایش طبیعت است. تلاقی کوهستان با دریا و سال‌ها نفوذ آب میان شیارهای کوه‌، تندیس‌هایی زیبا آفریده‌اند.
ساحل مکسر در هرمزگان

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های استان هرمزگان، برخورداری هم‌زمان از بافت کوهستانی و دریا است. ساحل مکسر بارزترین نمونه‌های این تلاقی را باصخره‌های شکل گرفته از رد آب دارد. نفوذ آب طی سالیان دراز به منافذ کوه، ساحل مکسر را به‌شکل امروزی آن پدید آورده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ساحل مکسر در هرمزگان آشنا شوید.

استان هرمزگان در پنج رده نخست مقاصد گردشگری ایران قرار دارد. ۹۵ درصد از سفرهای دریایی کشور، در این استان رخ می‌دهند. با این وجود، همچنان تعداد سواحل بکر و دیدنی با قابلیت گردشگری بالا در کرانه خلیج‌فارس بسیار زیاد هستند. ساحل مکسر به‌تازگی مورد استقبال بالا در جذب گردشگران قرار گرفته است که با وجود ظرفیت‌های طبیعی و جذاب این ساحل و اطراف آن، دور از انتظار نیست.

ساحل مکسر در هرمزگان

این ساحل در کرانه ساحلی خلیج ‌فارس و استان هرمزگان واقع شده است. این سواحل صخره‌ای، در حدفاصل شهر پارسیان تا بندر مقام و در چند کیلومتری شهر بندر مقام، قرار دارند. بندر مقام از توابع بخش شیبکوه و در شهرستان بندر لنگه است. بندر لنگه در گذشته به نام بندر مروارید شهرت داشت؛ زیرا مرکز عمده صید مروارید بود و امروزه پررونق‌ترین شهر ساحلی ایران است.

مکسر کلمه‌ای عربی و به معنی شکسته و خرد شده است. ساکنان ساحل مکسر در گذشته قبایل عرب‌زبان بودند؛ به همین دلیل بسیاری از اسامی و مناطق در ناحیه نام‌هایی عربی دارند.

چگونه به ساحل مکسر برویم؟

راه‌های دسترسی به ساحل مکسر متفاوت هستند. بسته به اینکه در سفرتان برای بازدید از چه مناطقی در هرمزگان برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌توانید از دو مسیر متفاوت به بندر مقام و ساحل مکسر برسید. یک راه رسیدن به مقام از طریق شهر بندر لنگه است. چنانچه قصد سفر به مرکز هرمزگان را دارید، می‌توانید از بندر عباس پس از طی مسیر ۱۸۰ کیلومتری، به بندر لنگه بروید و با ادامه دادن مسیر در جهت غرب و به فاصله ۱۸۷ کیلومتر دیگر به بندر مقام خواهید برسید.

راه دوم از طریق استان‌های فارس و بوشهر و گذشتن از شهر عسلویه است. در این مسیر از بندر عسلویه در جهت جنوب شرقی پس از طی مسافت ۶۰ کیلومتری به شهر پارسیان می‌رسید و در ادامه مسیر و حدود ۶۰ کیلومتر دیگر، با گذشتن از روستاهای «زیارت» و «مغدان»،  وارد بندر مقام می‌شوید. ساحل مکسر در انتهای این جاده چشم‌نواز و ۱۰ کیلومتر مانده به بندر مقام واقع شده است. جاده بین بندر مقام و شهر پارسیان، جاده مقام-بستانو نام دارد و بسیار زیبا و دیدنی است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنگه لی‌لی، معنای واقعی بهشت در لرستان.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر طرفدار هتل‌های غیرمعمولی و عجیب هستید، اقامت در اتاقی زیر دریا و رویارویی با منظره زیبای آن دیگر یک رویای غیرممکن نیست!
هتل آکواریومی در فرانسه

امروز می‌خواهیم هتلی را به شما معرفی کنیم که کوسه‌ها را همسایه شما می‌کند! در واقع این هتل‌ها، دارای اتاق خواب آکواریومی هستند و شما را در آن اسکان می‌دهند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هتل آکواریومی در فرانسه آشنا شوید.

هتل های آکواریومی

هتل آکواریومی در فرانسه

این بار طراحان، اتاق‌هایی خارق‌العاده را در هتلی در فرانسه ساخته‌اند که شما را با کوسه‌ها همسایه می‌کند! تصور کنید که چشم‌هایتان را باز کنید و ماهی‌هایی را ببینید که سعی می‌کنند از دست کوسه‌ها فرار کنند. همچنین منظره موجودات دریایی که شما را نگاه می‌کنند حیرت‌آور است. این هتل آکواریومی، به صورتی طراحی شده که به شما این تصور را می‌دهد که در دل دریا قرار گرفته‌اید و انواع مختلفی از ماهی‌های زیبا و کوسه‌ها آن را احاطه کرده‌اند.

در واقع این جالب است که اتاق‌های این هتل زیبا و حیرت‌انگیز توسط ۳۵ کوسه مختلف احاطه شده است! گنجایش آکواریوم این اتاق برابر است با ۳ میلیون لیتر آب است که عمقی برابر با ۱۰ متر دارد. درست در وسط این آکواریوم، اتاق‌های زیبا و شیشه‌ای وجود دارد که به این آکواریوم نمای ۳۶۰ درجه‌ای دارند و به افرادی که جرات می‌کنند و در اقامت در این هتل را انتخاب می‌کنند، تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

هتل های عجیب

مشخصات اتاق‌های این هتل

از مشخصات این اتاق که بگوییم، این اتاق زیبا ظرفیت ۳ نفر را در خود دارد. کسانی که قرار است در این اتاق خواب بمانند، نباید در مجموع بیش از ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشند. جالب است این نکته را بدانید که بعد از آن که فضای اتاق تاریک شد و چراغ‌ها خاموش شدند، افرادی که در این اتاق‌ها اقامت می کنند اجازه عکس گرفتن ندارند و دلیل آن هم این است که کوسه‌ها نسبت به فضای اتاق حساس می‌شوند.

هتل های زیر دریا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تجربه‌ای هیجان‌انگیز در ترسناک‌ترین هتل جهان!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استان لرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار، یکی از مقاصد مهم طبیعت‌گردی ایران است.
تنگه لی لی در دورود

شهر دورود این استان نیز با داشتن طبیعت بکر و چشم‌نواز لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود گرفته است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. تنگه لی لی یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های دیدنی دورود است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با تنگه لی لی در دورود آشنا می‌کنیم.

تنگه لی لی در دورود

در گوشه گوشه از خاک کشورمان مکان‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که شبیه به صحنه‌هایی است که در فیلم‌ها دیده‌اید یا در قصه‌ها و داستان‌های شنیده‌اید. بسیاری با این مکان‌های آشنا نیستند و حتی نام آن را نشنیده‌اند. لی لی از جمله جاهایی است که حتما با دیدن آن شگفت‌زده و محو تماشای آن خواهید شد. مکانی رویایی با صخره‌هایی بلند و تنگه‌ای زیبا، که در آن رود «ماربره» با جریان خود آهنگ دلکشی از طبیعت را می‌نوازد.

تنگه لی لی استان لرستان

لی لی در دل صخره‌های زاگرس

لی لی جایی در دل صخره‌های استوار زاگرس جای دارد و در طی سالیان دراز در اثر فرسایش‌های آبی و بادی شکل گرفته است. فرسایش صخره‌ها باعث به‌وجود آمدن سطوح صاف و صیقلی در سنگ‌ها شده و دیواره‌هایی با اشکال عجیب به‌وجود آورده است. رود ماربره با عبور از میان آن حیات و زندگی را به آن هدیه کرده است. اینکه چرا این رود، نام «ماربره» را به خود گرفته است به گذشته برمی‌گردد. گفته می‌شود در گذشته در این رود مارهای زیادی وجود داشته است، به این دلیل این رود به رود ماربره معروف شده است. ماربره با گذر از میان لی لی، تشکیل حوضچه‌ها و استخرهای طبیعی می‌دهد. این حوضچه‌ها در زمانی بارندگی و فصول پر آب سال گاهی عمق‌شان به دو متر نیز می‌رسد.

جاذبه های گردشگری لرستان

چطور به تنگه لی لی برویم؟

تنگه لی لی در مجاورت روستای چمنار از توابع بخش مرکزی دورود، در دهستان حشمت آباد و نرسیده به روستای سمیرم واقع است. فاصله‌ این تنگه تا دورود حدود ۲۰ کیلومتر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سیاهکل با طبیعتی بکر و سرسبز، یکی از قطب‌های مهم گردشگری در استان گیلان است که گردشگران را از سراسر کشور به‌سوی خود می‌کشاند.
جاذبه های دیدنی سیاهکل

این منطقه طبیعتی سرسبز و بکر با آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. نام محلی سیاهکل در تلفظ سی کل است. سی به معنی کوه با شیب تند و کل به معنی آبادی است و در حقیقت نام سیاهکل به معنی آبادی کنار کوه با شیب تند است. این شهر دیدنی‌های فراوان طبیعی و تاریخی دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی سیاهکل آشنا شوید.

آبشار لونک

این آبشار در منطقه جنگلی مسیر سیاهکل به دیلمان قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. آبشار لونک تنها یکی از چندین آبشارهای زیبا و جاذبه های دیدنی سیاهکل محسوب می‌شود. این آبشار در فصل بهار و پاییز بسیار پرآب است. در اطراف این آبشار می‌توان جنگل‌های طبیعی و سرسبزی را تماشا کرد. این آبشار دوقلو است و به‌دلیل زیبایی و سرسبزی محیط اطرافش به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه تبدیل شده است.

  • آدرس: دیلمان، ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل

حمام تاریخی دیلمان

حمام تاریخی دیلمان در ابتدای ورودی شهر دیلمان در ارتفاع یک هزار و ۴۶۶ متری واقع شده است و از جاذبه‌های تاریخی این منطقه محسوب می‌شود. احتمال می‌رود قدمت این بنا متعلق به دوره ایلخانیان باشد. این بنا زیر انبوهی از گل و لای مدفون شده بود و به دستور میرزاعلی میر بلوک از زیر لایه‌های خاک بیرون آورده شد و مورد بازسازی قرار گرفت. این حمام دارای یک صحن مرکزی است که چهار صحن دیگر در چهار جهت اصلی محوطه مرکزی حمام را احاطه کرده است. نورگیرها در بالای گنبد حمام قرار دارند و به‌علت در دسترس نبودن شیشه شفاف، از سنگ و مرمر شفاف برای عبور نور استفاده شده است. با توجه به موقعیت کوهستانی و اقلیم سرد منطقه، جز بناهایی است که با شرایط خاص کوهستانی در جهت سرما و مقابله با آن طراحی شده است. این حمام تاریخی در ردیف آثار میراث فرهنگی ثبت شده است.

  • آدرس: ۵۰ کیلومتری شهر سیاهکل، دیلمان، مجاورت کوچه میراث فرهنگی و قبل از میدان اصلی شهر

کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی یا تی تی خانم (تی تی به منای شکوفه) در ۴ کیلومتری شهر سیاهکل و محل تلاقی ساحل شیم رود و باباکوه واقع است. در حقیقت این کاروان‌سرا در محل گذر قدیم دیلمان به لاهیجان احداث شده است. بنای آن از سنگ، آجر و گچ و دیواره خارجی آن از سنگ و ساروج است. قدمت این بنا به دوره صفویه می‌رسد و گفته می‌شود بانی آن تی تی خانم عمه یکی از شاهان صفوی بوده است. این بنا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس: ۱۰ کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان

منطقه شکار ممنوع دیلمان

منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در ‌١٠ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل قرار گرفته و به‌صورت شکار ممنوع مدیریت شده است. این منطقه جنگلی، کوهستانی است. گونه‌های گیاهی مهم منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک شامل افرا، ممرز، پلت، شیردار، راش، توسکا، لیلکی، صنوبر، انار، تمشک، شب خسب، ون، شمشاد، گردو و ملج است. گونه‌های مهم جانوری شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، شغال، گراز، گربه جنگلی، سمور و رودک است.

  • آدرس:  ‌١٠ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای سرخاب یکی از روستاهایی است که می‌تواند به عنوان یک منطقه گردشگری جذاب، مناسب و مطلوب انتخاب شود.

روستای سرخاب که به عنوان بهشت ساوجبلاغ شناخته می‌شود، علاوه بر این‌که تفریح در یک منطقه مسکونی با امکانات مناسب را برای شما رقم می‌زند به گونه‌ای است که نوعی طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی‌های آن را به شما نشان می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا با روستای سرخاب در ساوجبلاغ آشنا شوید.

 روستای سرخاب در ساوجبلاغ

ساوجبلاغ به عنوان یکی از شهرستان‌های استان البرز در مجاورت کرج، طالقان، نظرآباد و اشتهارد قرار دارد. نام اصلی سرخاب، سرخ آباد است و از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ شناخته می‌شود. سرخاب یک روستای ییلاقی است و به عنوان یکی از سر‌سبزترین مناطق ساوجبلاغ در میان بسیاری از گردشگران منطقه محبوبیت بسیار زیادی دارد.

این منطقه امروزه در کنار منطقه‌ای همچون کردان، به شهرت بسیار زیادی در صنعت گردشگری دست یافته است و به نظر می‌رسد در سالیان آینده به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران مبدل گردد.

جاذبه‌های دیدنی سرخاب

از قسمت شرقی سرخاب، رودخانه‌های سرخاب و عباس‌آباد گذر می‌کنند که از رودخانه کردان سرچشمه می‌گیرند. گذر رودخانه‌ها از این منطقه، آب و هوای دل‌پذیری را به آن بخشیده است.

مناظر دیدنی سرخاب

سطح آب رودخانه در این منطقه بسیار مناسب بوده و باعث حاصلخیزی خاک شده است. به همین علت انبوه باغات این منطقه بسیار زیاد است و مناظر تماشایی بسیار زیادی را شکل داده است.

ویلاهای بسیار زیادی که در این منطقه مشاهده می‌شود، حس و حال قدم گذاشتن در روستاهای اروپایی را به انسان منتقل می‌کند. اغلب صاحبان این ویلاها از پر آب بودن منطقه استفاده کرده و استخرهای لوکسی را در حیاط‌های گسترده بنا کرده‌اند.

درختان میوه در اوایل بهار شکوفه می‌دهند و در گوشه و کنار روستا، شکوفه‌های رنگی و بخصوص شکوفه‌های صورتی رنگ به چشم می‌خورند. در فصل پاییز رنگ درختان، مجموعه‌ای باشکوه از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز است.

جاذبه‌های اطراف سرخاب

اگر می‌خواهید علاوه بر طبیعت گردی در این روستا، از سایر جاذبه‌های سرخاب نیز دیدن کنید می‌توانید به مجموعه تپه‌‌های باستانی سرخاب رفته و ساعات دل‌انگیزی را نیز آن‌جا سپری کنید.

در واقع تپه سرخاب، تپه‌ای باستانی است که از دوره تیموریان به یادگار مانده است و در آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این تپه یک کیلومتر با روستای سرخاب فاصله دارد.

دسترسی به سرخاب

فاصله این روستا تا کرج تقریبا ۳۰ کیلومتر است. همان‌گونه که بیان کردیم شهرستان کرج در شرق سرخاب قرار دارد و از طریق آزادراه کرج – قزوین و جاده قدیم قزوین می‌توان به سرخاب رسید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در نگاه اول گورستان مکانی یادآور جدایی، غم و اندوه است، ولی برخی گورستان‌ها مانند گورستان ساپانتا در رومانی خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.
شادترین گورستان در جهان

شاید عجیب به نظر برسد، ولی تعدادی از گورستان‌‌‌ها به‌دلیل ویژگی‌های خاص در فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران قرار دارند. امروز در مجله دلتا شما را با شادترین گورستان در جهان آشنا می‌کنیم. این گورستان عجیب در روستایی از رومانی ساخته شده است.

شادترین گورستان در جهان

اهالی روستای ساپانتا در رومانی با لحنی طنزآمیز به استقبال مردگان می‌روند. این موضوع از نقاشی‌های رنگارنگ در قبرستان محلی‌شان و نیز نوشته‌ها و اشعار طنزی که روی سنگ قبر مردگان وجود دارد، مشخص است.

شادترین قبرستان در جهان

برخلاف سایر گورستان‌ها سنگ قبرهای ساپانتا خاکستری نیستند، بلکه هرکدام با طرحی شاد و جذاب تزئین شده‌اند و محیط گورستان را بسیار شاد و جذاب کرده‌اند. همچنین منبت‌کاری روی سنگ قبرها واقعا جذاب است. هر یک از این علامت‌های عمودی از جنس چوب ساخته شده‌اند و رویه آن‌ها برای محافظت از باران با روکش فلزی نازکی پوشانده شده است.

نکته قابل‌توجه اینکه رنگ زمینه کلیه علامت‌ها آبی است و طرح‌های روی آن نیز شکل‌‌های متنوعی از گل‌ها است. تزئین‌های علامت‌ها به رنگ‌های شاد باعث ایجاد ترکیبی شاد و زیبا در محیط گورستان شده است. البته علاوه بر این تزئین‌‌های زیبا روی علامت‌های صلیبی، نقاشی‌های زیبایی مرتبط با شغل متوفی نیز روی علامت نقش بسته است. ولی نکته جالب‌تر مربوط به شعرهایی است که بازماندگان در پایین عکس در مورد متوفی نوشته‌اند. این شعرها جنبه طنز دارند.

قبرستان شاد دنیا

بنابراین، اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی‌ با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.

ساپانتا در نزدیکی مرز رومانی با اوکراین و ۵۸۰ کیلومتری بخارست قرار دارد. در جوار ساپانتا هشت کلیسای چوبی نیز قرار دارند که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

قبرستان آبی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میانمار از سرزمین‌های پر رمز و رازی است که یکی از ویژگی‌های آن معبدهای کوچک و بزرگش است. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است.
صخره طلایی در میانمار

یکی از جاذبه‌های میانمار، معابدی هستند که در گوشه و کنار این سرزمین پر رمز و راز جای گرفته‌اند. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است که روی قله‌ای در طبیعت این کشور میخکوب شده است! با ما در مجله دلتا همراه شوید تا با صخره طلایی در میانمار آشنا شوید.

صخره طلایی در میانمار

در سواحل جنوبی میانمار، در ارتفاع یک کیلومتری از سطح دریا، روی یکی از قله‌های این منطقه، معبد «کیایکتیو» (Kyaiktiyo Pagoda) قرار گرفته است. این معبد یک تفاوت اساسی با دیگر معابد میانمار دارد، چرا که شکل و شمایلی کاملا از جنس طلا دارد.

این صخره‌ طلاگون با ارتفاعی نزدیک به ۸ متر و با قطر ۱۵ متری خود، در بلندای آسمان می‌درخشد. همین مشخصات کافی است تا این معبد را به یکی از جاذبه‌های مهم میانمار تبدیل شود. کیایکتیو علاوه‌بر عبادتگاه پیروانش، هر ساله با خیل عظیمی از گردشگران روبه‌رو می‌شود. طبق آمار، این معبد سومین جاذبه‌ دیدنی این کشور در نزد گردشگران محسوب می‌شود.

معبد طلایی در میانمار

گوی طلایی، در لبه قله

این صخره‌ طلایی که به صورت کاملا مستقل از زمین، روی آن قرار گرفته است، پرستشگاه بوداییان به شمار می‌رود. راه رسیدن به این معبد به دلیل مسیرهای کوهستانی قدری سخت است، تا جایی که طی کردن یک کیلومتر منتهی به معبد، تنها با پای پیاده امکان‌پذیر است؛ اما این امر مانع بوداییان و گردشگران برای رسیدن به آن نمی‌شود. بر اساس برخی از تحقیقات، این گوی طلایی در ابتدا بخشی از کوه بوده است و به مرور زمان از آن جدا شده و به خودی خود و بدون هیچ تکیه‌گاهی روی آن قد علم کرده است.

صخره ای از جنس طلا در میانمار

در گوشه و کنار این صخره دخیل‌های رنگارنگی به وسیله‌ مریدان و حتی گردشگران بسته شده‌اند. طبق اعتقادات بوداییان، این صخره‌ طلاگون روی تار موی بودای بزرگ قرار گرفته است و به موجب آن در لبه‌ قله دوام آورده است. همچنین آن‌ها اعتقاد دارند که با سه مرتبه بازدید از این عبادتگاه در سال، به خوشبختی و برکت دست خواهند یافت.

در ماه‌های پربازدید سال، دسترسی از نزدیک به این گوی طلایی توسط حصارها ممنوع می‌شود و حتی بازدیدکنندگان قبل از ورود، تفتیش می‌شوند تا ابزار تیز و برنده را با خود همراه نداشته باشند. جلوه‌ زیبایی از شمع‌های روشن و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت منطقه، فضایی محصورکننده را در این عبادتگاه طلایی به وجود می‌آورد.

صخره طلایی در میانمار

به هر ترتیب چه به وسیله‌ تار موی بودای اعظم و چه به واسطه‌ یک پدیده‌ نادر طبیعی، این گوی طلایی به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های میانمار تبدیل شده است که پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غار ۱۲۰ میلیون ساله، جلوه شگفتی در ایران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میانمار از سرزمین‌های پر رمز و رازی است که یکی از ویژگی‌های آن معبدهای کوچک و بزرگش است. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است.
صخره طلایی در میانمار

یکی از جاذبه‌های میانمار، معابدی هستند که در گوشه و کنار این سرزمین پر رمز و راز جای گرفته‌اند. یکی از معابد این منطقه، صخره‌ای از جنس طلا است که روی قله‌ای در طبیعت این کشور میخکوب شده است! با ما در مجله دلتا همراه شوید تا با صخره طلایی در میانمار آشنا شوید.

صخره طلایی در میانمار

در سواحل جنوبی میانمار، در ارتفاع یک کیلومتری از سطح دریا، روی یکی از قله‌های این منطقه، معبد «کیایکتیو» (Kyaiktiyo Pagoda) قرار گرفته است. این معبد یک تفاوت اساسی با دیگر معابد میانمار دارد، چرا که شکل و شمایلی کاملا از جنس طلا دارد.

این صخره‌ طلاگون با ارتفاعی نزدیک به ۸ متر و با قطر ۱۵ متری خود، در بلندای آسمان می‌درخشد. همین مشخصات کافی است تا این معبد را به یکی از جاذبه‌های مهم میانمار تبدیل شود. کیایکتیو علاوه‌بر عبادتگاه پیروانش، هر ساله با خیل عظیمی از گردشگران روبه‌رو می‌شود. طبق آمار، این معبد سومین جاذبه‌ دیدنی این کشور در نزد گردشگران محسوب می‌شود.

معبد طلایی در میانمار

گوی طلایی، در لبه قله

این صخره‌ طلایی که به صورت کاملا مستقل از زمین، روی آن قرار گرفته است، پرستشگاه بوداییان به شمار می‌رود. راه رسیدن به این معبد به دلیل مسیرهای کوهستانی قدری سخت است، تا جایی که طی کردن یک کیلومتر منتهی به معبد، تنها با پای پیاده امکان‌پذیر است؛ اما این امر مانع بوداییان و گردشگران برای رسیدن به آن نمی‌شود. بر اساس برخی از تحقیقات، این گوی طلایی در ابتدا بخشی از کوه بوده است و به مرور زمان از آن جدا شده و به خودی خود و بدون هیچ تکیه‌گاهی روی آن قد علم کرده است.

صخره ای از جنس طلا در میانمار

در گوشه و کنار این صخره دخیل‌های رنگارنگی به وسیله‌ مریدان و حتی گردشگران بسته شده‌اند. طبق اعتقادات بوداییان، این صخره‌ طلاگون روی تار موی بودای بزرگ قرار گرفته است و به موجب آن در لبه‌ قله دوام آورده است. همچنین آن‌ها اعتقاد دارند که با سه مرتبه بازدید از این عبادتگاه در سال، به خوشبختی و برکت دست خواهند یافت.

در ماه‌های پربازدید سال، دسترسی از نزدیک به این گوی طلایی توسط حصارها ممنوع می‌شود و حتی بازدیدکنندگان قبل از ورود، تفتیش می‌شوند تا ابزار تیز و برنده را با خود همراه نداشته باشند. جلوه‌ زیبایی از شمع‌های روشن و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از طبیعت منطقه، فضایی محصورکننده را در این عبادتگاه طلایی به وجود می‌آورد.

صخره طلایی در میانمار

به هر ترتیب چه به وسیله‌ تار موی بودای اعظم و چه به واسطه‌ یک پدیده‌ نادر طبیعی، این گوی طلایی به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های میانمار تبدیل شده است که پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غار ۱۲۰ میلیون ساله، جلوه شگفتی در ایران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رئا یکی از جزایر فرانسه است که الاغ‌های پیژامه‌پوش آن باعث جذب گردشگر و توجه جهانی به این منطقه شده است.
الاغ های پیژامه پوش در فرانسه

با مجله دلتا همراه شوید تا با داستان الاغ های پیژامه پوش در فرانسه و فلسفه‌ به وجود آمدن این پیژامه‌ها بیشتر آشنا شوید.

مکانی ایده‌آل برای گردشگری

رئا جزیره‌ای در فرانسه (در سواحل غربی فرانسه در نزدیکی لاروشل) و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است که به داشتن سواحل شنی، آب‌های خنک و نسیم ملایم شهرت دارد و برای خانواده‌ها و گردشگران مکانی ایده‌آل به حساب می‌آید. یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی گردشگری این منطقه، الاغ‌های آن است!

جزیره رئا در فرانسه

الاغ های پیژامه پوش در فرانسه

الاغ‌های این جزیره الاغی از نژاد معمولی نیستند. آن‌ها به نژاد الاغ‌های پواتو تعلق دارند. در اصل این‌ها الاغ‌های منطقه‌ پواتو در فرانسه هستند و جزو بزرگ‌ترین نژاد‌ الاغ‌ها محسوب می‌شوند. این الا‌غ‌ها به دلیل هیکل بزرگی که دارند، بیشتر به جای قاطر در صنعت نمک این جزیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارزترین ویژگی الاغ‌های پواتو، جدا از اندازه و بزرگی آن‌ها، موهای بسیار بلند آن‌ها است که به آن «کانادت» می‌گویند. این موهای بلند مانند رشته‌های نامرتب از بدن این الاغ‌ها آویزان است و باعث می‌شود هیکل بزرگ آن‌ها بیشتر به چشم بیاید.

الاغ های پیژامه پوش جزیره رئا

به دلیل اندازه‌ بزرگ و قدرت زیاد، الاغ‌های پواتو در شورآب‌زارهای شرانت ماریتیم (Charente Maritime) و میادین بزرگ به کار گرفته می‌شدند. در این شورآب‌زارها نیش پشه‌ها و دیگر حشرات برای الاغ‌ها مشکل ایجاد می‌کردند. به منظور حفاظت از پاهای این الاغ‌ها از نیش پشه‌ها و حشرات دیگر، صاحبان آن‌ها هر روز قبل از این که الاغ‌ها سر کار بروند، به آن‌ها شلوارهایی خاص می‌پوشاندند. شلوارها از جنس پرده‌های قدیمی قرمز چهارخانه یا خاکستری راه‌راه به نام «Anes en Culotte» یا «الاغ در زیرشلواری» دوخته می‌شدند. پارچه شلوارهای این پیژامه‌ها جنسی خاص دارد و طرح آن معمولا راه‌راه است.

الاغ های پیژامه پوش در فرانسه

الاغ‌های این جزیره دیگر در نمک‌زارها کار نمی‌کنند اما سنت پوشیدن این شلوارها تا به امروز ادامه دارد و بیشتر به منظور جذب گردشگر این کار را انجام می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستایی در ایران که ورود زنان به آن ممنوع است.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای ارواح سنگی بالاتر از وردآورد تهران قرار دارد. این روستا در منطقه ۲۲ و بخشی از کن سولقان تهران محسوب می‌گردد.
روستای وردیج در تهران

در غربی‌ترین نقطه تهران و در دامنه کوه‌های البرز، سنگ‌هایی وجود دارند که با اشکال خاص خود منظره جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. این شکل‌ها بیش از هر چیز شکل جمجمه انسان و بدن جانوران وحشی را به خود گرفته‌اند و شاید برای بسیاری این فرض پیش بیاید که جاندارانی تبدیل به سنگ شده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای وردیج در تهران آشنا شوید.

روستای وردیج در تهران

به این روستا، روستای “آدمک‌جیان” نیز می‌گویند. وردیج بزرگ‌ترین روستا در منطقه شمال غرب تهران محسوب می‌گردد. مسیر رسیدن به روستای ارواح سنگی در امتداد رودخانه‌ای است که در دره کن جاری است.

روستای ارواح سنگی در تهران

داستان ارواح سنگی

یکی از دلایل نام‌گذاری روستای وردیج با عنوان روستای ارواح سنگی، وجود دامنه ارواح سنگی یا آدمک‌جیان در آن منطقه است.

در این منطقه سنگ‌هایی وجود دارند که شکل‌های خاص آن‌ها باعث متمایز‌ شدن این روستا شده‌اند. هر یک از سنگ‌ها به‌صورت طبیعی، شکل و طرح عجیبی به خود گرفته‌اند. با نگاه کردن به هر یک از سنگ‌ها، تصویری از حیوان و یا سر انسان برای شما تداعی می‌شود.

مردم بومی این منطقه می‌گویند که این سنگ‌ها در گذشته جاندارانی بوده‌اند که به سنگ تبدیل شده‌اند. اما به‌ گفته زمین‌شناسان این سنگ‌های عجیب حاصل سال‌های طولانی فرسایش توسط آب و باد هستند. برخی دیگر نیز می‌گویند در گذشته در این منطقه قلعه‌ای وجود داشته که با گذر زمان تخریب شده و این سنگ‌ها بقایای آن قلعه تاریخی هستند.

جاذبه های وردیج

جاذبه‌های گردشگری وردیج

چشمه‌های متعدد از قبیل چشمه‌شاه و چشمه‌پااورزا، رودخانه‌های گوارا و باغ‌های سرسبز وسیع با درخت‌های گردو، توت، شاه‌توت و سیب و همچنین دامنه ارواح سنگی از جمله جاذبه‌های گردشگری روستای ارواح سنگی وردیج هستند.

روستای وردیج کجاست؟

تهران، کیلومتر ۹ اتوبان خرازی به‌سمت غرب، خروجی روستای وردیج و واریش، جاده وردیج-واریش، کیلومتر هشت، روستای وردیج.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستایی باورنکردنی در میان تخته سنگ‌ها.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فصل پاییز را پادشاه فصل‌ها می‌نامند، فصلی که با فرارسیدن آن افراد بسیاری برای تماشای زیبایی‌های طببیعت به کوه و دشت می‌روند.
زیباترین جنگل ها در ایران

با رسیدن فصل پاییز برگ‌های درختان چند رنگ شده و زیبایی خاصی به محیط پیرامون خود می‌بخشند. بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان طبیعت علاقه خاصی به سفر در فصل پاییز دارند. با آمدن پاییز برگ درختان آرام آرام سقوط کرده و کف زمین را برای رهگذران فرش می‌کنند. کشور ایران با وجود آب و هوای نسبتا گرم و خشک، دارای جنگل‌های فراوانی در اقصی نقاط کشور است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با زیباترین جنگل ها در ایران آشنا شوید.

زیباترین جنگل ها در ایران

پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گلستان و از مناطق تفریحی گرگان است. این جنگل که جزو جنگل‌های هیرکانی شمال کشور محسوب می‌شود در گذشته نیز به‌عنوان منطقه تفریحی و گردشگری شناخته می‌شد. پیاده‌روی در بلوار ناهارخوران، جنگل‌نوردی و کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در جنگل ناهارخوران انجام دهید. ارتفاعات ناهارخوران با داشتن دره، آبریزها و یال‌های زیاد، محیطی مناسب برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به کوهنوردی است.

جنگل های پاییزی در ایران

جنگل ابر

در نزدیکی‌های شاهرود جنگلی وجود دارد که در آن، جشنی باشکوه از تلاقی درختان سر به فلک کشیده هیرکانی و ابرهای سپید و مخملی برپا است. با رفتن به این جنگل یکی از رویایی‌ترین تجربه‌های عمرتان را رقم خواهید زد. جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که چهل میلیون سال قدمت دارد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی، یعنی عصر ژوراسیک است.

جنگل های زیبای ایران

جنگل الیمستان

الیمستان یکی از زیباترین مناظر را در فصول بهار و تابستان به گردشگران و دوستداران طبیعت نوید می‌دهد. این منطقه را مه غلیظ و جنگل‌های زیبا در برگرفته است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها و مراتع آن وصف‌ناشدنی است. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع، دشت‌ها و آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های این جنگل هستند.

زیباترین جنگل ها در ایران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفری رویایی به دالان بهشت.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستایی عجیب و رمزآلود در شهرستان طالقان وجود دارد که اهالی آن رسوم منحصربه‌فرد و خاصی دارند.
روستای ایستا در شهر طالقان

طالقان یکی از مناطق ییلاقی و زیبایی است که در تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی جزئی از استان البرز محسوب می‌شود. طالقان به واسطه جاذبه‌های طبیعی و گونه‌‌های متنوع گیاهی و زیستگاه حیات‌وحش یکی از قطب‌های گردشگری پرجاذبه است. یکی از روستاهای عجیب این منطقه، روستای ایستا است که امروز به معرفی آن می‌پردازیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای ایستا در شهر طالقان آشنا شوید.

روستای ایستا در شهر طالقان

جالب است بدانید، این روستا به ایستگاه توقف تکنولوژی معروف است. در کوچه‌های این روستا اثری از رد پای خودروها دیده نمی‌شود. مردم روستا، زندگی و آداب و رسوم گذشته را همچنان حفظ کرده‌اند.

روستای ایستا در شهرستان طالقان یکی از رمزآلودترین مکان‌هایی است که در استان البرز قرار دارد و در آن سبکی از زندگی قاجار و دور از مدرنیته را از بدو ورودتان مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که در همین روستا گران‌ترین اسب‌ها هم پرورش داده می‌شوند.

جمعیت روستای ایستا به نسبت سایر روستاهایی که در طالقان وجود دارد بسیار کمتر است به‌قدری که بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که این روستا کم جمعیت‌ترین روستا در کشور است.

روستای ایستا طالقان

خصوصیات عجیب روستای ایستا در طالقان

زمانی که وارد این روستا می‌شوید هیچ نشانی از عبور خودروها را در آن مشاهده نخواهید کرد. مردم روستای ایستا آن‌چنان بر روی رعایت آداب و رسوم گذشته خود پافشاری می‌کنند که ممکن است برای بازدیدکنندگان این امر بسیار عجیب باشد. در این روستا تکنولوژی معنا و مفهومی ندارد و اهالی آن حتی از تلویزیون هم استفاده نمی‌‌کنند.

این افراد عروسی و عزا ندارند و مراسمی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج و… برای آنان مفهومی ندارد. با شرط این‌که زنی به روستای آن‌ها وارد نشود، افرادی مهمان‌نواز نیز محسوب می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ورود زنان به روستای ایستا ممنوع است!

از دیگر ویژگی‌های عجیبی که درمورد اهالی این روستا می‌توان به آن اشاره کرد این است که اهالی آن شناسنامه ندارند و هیچ‌گونه خدمات دولتی دریافت نمی‌کنند. آن‌ها بدون آب لوله‌کشی، گاز، برق، درمانگاه، ماشین‌آلات، وسایل‌ارتباطی و… زندگی خود را می‌‌گذرانند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستایی باورنکردنی در میان تخته سنگ‌ها.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری استان زنجان غاری آهکی و زیبا به نام کتله خور است. این غار که یکی از اعجاب‌آورترین غارهای جهان نیز محسوب می‌شود در شهرستان خدابنده قرار دارد.
غار کتله خور در زنجان

اگر اهل غارنوردی یا از دوستداران و علاقه‌مندان به گردشگری هستید، پیشنهاد می‌‎دهیم در سفرتان به زنجان از این غار تماشایی دیدن کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با غار کتله خور در زنجان آشنا شوید.

غار کتله خور در زنجان

غار کتله خور یکی از زیباترین غارهای آهکی جهان است و از نظر قدمت، وسعت، تعداد طبقات و تنوع در تشکیل قندیل‌ها، از غارهای منحصربه‌فرد دنیا محسوب می‌شود. قدمت کشف این غار خارق‌العاده به ۱۲۰ سال می‌رسد. کتله خور در گذشته غاری آبی بوده است. این غار در اثر فرآیندهای متعدد، امروزه به غاری نیمه خشک تبدیل شده است. در نقاط بسیاری از این غار که آبی وجود ندارد، می‌توان به راحتی قدم زد و دنیای شگفت‌انگیز درونش را کشف کرد.

غار ۱۲۰ ساله در زنجان

بخش‌ تفریحی غار کتله خور

این غار به سه قسمت تفریحی، ورزشی و فرهنگی تقسیم شده است. اگر قصد بازدید از آن را داشته باشید، به بخش تفریحی آن هدایت می‌شوید. این بخش حدود ۲ کیلومتر درازا دارد و قسمت بسیار کوچکی از کل غار را شامل می‌شود. با این حال دیدنی‌های این قسمت از غار، بی‌شمار است. استلاگمیت‌های موجود در این غار اشکال خاص و زیبایی را پدید آورده‌اند. این استلاگمیت‌ها براساس شباهتشان به اشیای واقعی نام‌گذاری شده‌اند. استالاگمیت‌هایی مثل پای فیل، عروس و داماد، اتاق عقد، دو جادوگر و نخل سوخته!

جاذبه های گردشگری زنجان

بخش‌ ورزشی و فرهنگی غار کتله خور

بخش ورزشی غار، متعلق به غارنوردان و صخره‌نوردان است. این مسیر دو برابر بخش تفریحی طول دارد. بخش فرهنگی، جهت برگزاری مراسم‌های خاص کاربرد دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، با وجود فاصله‌ای بیش از ۱۰۰ کیلومتر، انتهای این غار به غار علیصدر در همدان می‌رسد.

جاذبه های گردشگری زنجان

غار کتله خور کجاست؟

غار کتله خور در استان زنجان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ خدابنده یا قیدار محسوب می‌شود. این غار در دل کوه‌های آهکی جنوب روستای گرماب و پنج کیلومتری شهر گرماب از توابع شهر خدابنده واقع شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنگه شیرز لرستان، یادگاری منحصر به‌فرد از عصر حجر.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در کشور پرتغال، روستایی یکه و تنها وجود دارد. این روستای عجیب در میان تخته‌سنگ‌ها به‌وجود آمده است.
روستای مونسانتو در پرتغال

هر از گاهی رد شدن از بین صخره‌های یک کوهستان، به عنوان یک تفریح، سرگرم‌کننده و حتی مفرح است. اما در نظر بگیرید که کوچه و خیابان‌های محل اقامت شما در بین این صخره‌ها قرار داشته باشند! مونسانتو روستایی باستانی در کشور پرتغال است که چنین وضعیتی دارد و خانه‌های آن در بین صخره‌ها قرار گرفته است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با روستای مونسانتو در پرتغال ‌آشنا شوید.

روستای مونسانتو در پرتغال

پرتغال کشوری کوچک در اروپا است ک مشرف به ساحل آتلانتیک بوده و یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای گشت‌وگذار محسوب می‌شود. سفر به کشور پرتغال به معنای سفر به یک منطقه رنگارنگ و خارق‌العاده است. کشوری که پیوند عجیبی با دریا خورده و خط ساحلی آن بیش از ۸۰۰ کیلومتر است.

روستایی که در بین صخره ها ساخته شده

در جنوب شرقی کشور پرتغال، در کنار رشته کوهی به نام سرا دا استرلا، روستایی زیبا و دلربا به نام «مونسانتو» (Monsanto) خود را جای داده است. نکته‌ جالب این روستا آن است که در میان صخره‌ها ساخته شده است. خانه‌های این روستا به صورت متراکم بین تخته سنگ‌های غول‌پیکر قرار گرفته و خیابان‌های کوچک آن به وسیله‌ تراشیدن سنگ ایجاد شده است.

ظاهر مونسانتو در طی قرن‌ها تغییری نکرده است. ورودی بعضی از خانه‌های گرانیتی این مکان از سبک معماری «مانوئلین» (Manueline) برخوردار است. ضمن این‌که بقایای به جای مانده از تخریب قلعه در جنگ «لوسیتانیان» (Lusitanian) شکوه و ابهت خاصی به سرا دا استرلا داده است.

جاذبه های پرتغال

پرتغالی‌ترین روستای پرتغال

در سال ۱۹۳۸ طی یک رقابت ملی، مونسانتو به عنوان «پرتغالی‌ترین روستای پرتغال» انتخاب شد. با اعمال محدودیت‌های ساخت و ساز، اجازه دادند که آن‌جا به عنوان یک موزه پابرجا بماند. هر چند که امکان استفاده از حمل و نقل عمومی برای رفتن به مونسانتو وجود ندارد، اما اتمسفر و چشم‌انداز جذاب آن ارزش رانندگی به سمت مونسانتو را دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دره‌ عجیبی که سنگ‌های آن راه می‌روند!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوه‌های مریخی چابهار را نه طبیعت سرسبز و نه قله‌های برفی‌ دیدنی کرده‌اند، بلکه تنها به‌سبب شکل عجیب و ویژه‌شان متمایز شده‌اند.
کوه های مریخی در چابهار

به جرات می‌توان گفت کوه‌های مریخی چابهار یکی از مواهب طبیعی منحصربه‌فرد ایران است و مشابه آن را در کمتر جایی از دنیا می‌توان پیدا کرد، مگر در سیاره‌ای دیگر همچون مریخ! با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کوه های مریخی در چابهار آشنا شوید.

کوه های مریخی در چابهار

کوه‌ های مریخی چابهار که با نام کوه‌های مینیاتوری نیز شهرت دارد، از جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان است و بخشی از طبیعت زیبای شهر همیشه بهاری چابهار محسوب می‌شود.

کوه های مریخی

در فاصله‌ ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از چابهار می‌توان کوه‌های مریخی را پیدا کرد که تا کیلومترها امتداد دارند. در میان این کوه‌ها دریاچه‌ای منحصربه‌فرد به رنگ صورتی وجود دارد که لیپار نامیده می‌شود. ترکیب این کوه‌ها با دریاچه‌ لیپار چشم‌اندازی را پدید آورده است که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. هر ساله همایشی به‌عنوان مریخ‌نوردی در چابهار برگزار می‌شود که طی آن علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت پیاده مسیری مشخص از ساحل دریای عمان و کوه‌های مینیاتوری را طی کنند و از تماشای مناظر خارق‌العاده منطقه لذت ببرند.

کوه‌های مینیاتوری ادامه‌ رشته کوه‌های زاگرس هستند که تا پاکستان ادامه دارند. ارتفاع این کوه‌ها متغییر است و از پنج متر تا بیش از صد متر در میان آن‌ها پیدا می‌شود. ویژگی مشترک این مناطق عدم وجود پوشش گیاهی و نداشتن ارزش چراگاهی است.

تاریخچه کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی چابهار از نوع رسوبی هستند و طبق نظر کارشناسان در گذشته‌های دور زیر خاک مدفون بوده‌اند که بر اثر گذشت زمان و بارش باران‌های موسمی از زیر خاک سر برآورده‌اند. فرآیندهای تکتونیکی به‌دلیل فرورانش پوسته عمان به زیر مکران و فرسایش آبی و بادی از جمله مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این کوه‌ها بوده‌اند. شیارهای ریز و یکدستی روی کوه‌ها، سبب شده‌اند تا نام مینیاتوری به خود بگیرند و جلوه‌ای به واقع فرازمینی داشته باشند.

عمر این کوه‌ها را بالغ بر پنج میلیون سال برآورد کرده‌اند. نکته‌ جالب پیدا شدن انواع فسیل ماهی و آبزی در این کوه‌ها است که ثابت می‌کند کوه‌های مینیاتوری در گذشته زیر آب قرار داشته‌اند. همچنین از آن‌جا که کوه‌ها در نزدیکی دریا قرار دارند، نمی‌توان اثر جزر و مد را روی آن‌ها نادیده گرفت.

چابهار

کوه‌های مریخی چابهار کجاست؟

کوه‌های مریخی چابهار در استان سیستان و بلوچستان، ۵۰ کیلومتری چابهار، جاده چابهار – گواتر قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دره‌ عجیبی که سنگ‌های آن راه می‌روند!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است که در نوع خود بی‌نظیر است.
جنگل گیسوم در تالش

جاده‌ای زیبا و سرسبز که از هر طرف جاده، درختان قد علم کرده‌اند و تونلی زیبا ایجاد کرده‌اند که دل هر رهگذر و ببینده‌ای را می‌رباید. جنگل گیسوم گیلان، به‌عنوان یک منطقه گردشگری_ساحلی بی‌همتا با درختان عظیم و بزرگ، تونلی سبز ایجاد کرده‌ که به دریای بیکران خزر راه می‌یابد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل گیسوم در تالش آشنا شوید.

جنگل گیسوم در تالش

جنگل گیسوم در واقع نقطه اتصال دریا و جنگل است و وجود دو نعمت بزرگ و زیبای جنگل و دریا، گردش در گیسوم را چند برابر به یاد ماندنی‌تر می‌کند. اگر به استان گیلان سفر کردید حتما از پارک جنگلی گیسوم دیدن کنید و از وجود دو نعمت بزرگ و زیبای جنگل و دریا در کنار هم لذت ببرید.

جاده گیسوم

جاده‌ای که منتهی به این جنگل می‌شود به اندازه‌ای زیبا و دیدنی است که گویی شما در حال گذر از دالان بهشت هستید. وقتی که در جاده سرسبز گیسوم قدم می‌زنید گویی درختان سخن می‌گویند. تونلی زیبا و سرسبز که حتی در روزهای پاییز و زمستان هم همانند تابلو زیبای نقاشی، صحنه‌ای رویایی را برای شما مجسم می‌کند. برای کسانی که عاشق رانندگی در جاده هستند گیسوم می‌تواند همانند جاده رویاهایشان باشد.

اقامت‌ در جنگل گیسوم

در اطراف جنگل گیسوم، هتل‌های متنوعی برای اقامت موجود است. علاوه بر این، شما می‌توانید در منطقه‌ای مناسب از پارک جنگلی گیسوم، یک کمپ درست کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. روستای گیسوم هم یکی دیگر از دسترسی‌های شما برای اقامت است. از آن‌جایی که جنگل گیسوم یک منطقه‌ پربازدید و محبوب واقع شده است،‌ امکانات زیادی برای اقامت در مناطق اطراف آن در دسترس گردشگران قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دره‌ عجیبی که سنگ‌های آن راه می‌روند!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در پارک گلیشر دریاچه‌های زیادی وجود دارد که یکی از ویژگی‌های خاص‌ و شگفت‌انگیز این دریاچه‌ها سواحل رنگارنگ آن‌ها است.
دریاچه‌ مک دونالد در آمریکا

در این مطلب از مجله دلتا با دریاچه‌ مک دونالد در آمریکا و چگونگی شکل‌گیری سنگریزه‌های رنگی در سواحل آن، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

در پارک گلیشر ۷۰۰ دریاچه وجود دارد که از بین این ۷۰۰ دریاچه فقط ۱۳۱ دریاچه دارای نام هستند. یکی از ویژگی‌های این دریاچه‌ها این است که آب آن‌ها بسیار صاف و زلال است. از آن‌جایی که این دریاچه‌ها در مناطق مرتفع قرار دارند و چون در طول سال دمای هوا در این مناطق پایین است، پایین بودن دمای هوا مانع رشد پلانکتون‌ها می‌شود. به خاطر زلال و شفاف بودن آب دریاچه، می‌توان کف دریاچه را در عمق ۹ متر یا بیشتر به وضوح دید.

دریاچه رنگی در آمریکا

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و قابل توجه در این مجموعه دریاچه‌ها، وجود قلوه‌سنگ‌ها و سنگریزه‌های رنگارنگ در ساحل و درون آب‌های ساحلی است که منظره‌ بسیار زیبایی را به این دریاچه‌ها بخشیده است. محدوده‌ رنگ‌های این سنگریزه‌ها از قرمز پر‌رنگ شروع می‌شود و به رنگ‌هایی مانند خرمایی و رنگ بلوطی می‌رسد. در این دریاچه‌ها همچنین سنگریزه‌هایی به رنگ سبز سیر تا سبز مایل به آبی با درجات روشنی متفاوت به چشم می‌خورد.

دریاچه‌ مک دونالد در آمریکا

در ساحل دریاچه‌ مک‌دونالد، سنگریزه‌های رنگانگ به وفور دیده می‌شوند. دریاچه‌ مک دونالد با وسعت ۲۷ کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه در پارک ملی گلیشر است. این دریاچه با طول ۱۵ کیلومتر و عمق ۱۴۱ متر، طولانی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه پارک گلیشر نیز هست.

وجود یا عدم وجود مواد معدنی همچون آهن، رنگ این سنگریزه‌ها را تعیین می‌کند. سنگ‌های قرمز روشن که در امتداد مسیر پیاده‌رویی Grinnel Glacire وجود دارند از ته نشین شدن مواد رسوبی در قسمت‌های کم عمق آب تشکیل شده‌اند. در این قسمت‌های کم عمق، مواد کانی آهن‌دار اکسایش پیدا می‌کنند. در زمان جزر و مد دریا این مواد معدنی در معرض هوا و اکسایش قرار می‌گیرند. اگرچه این سنگ‌های رنگی، در اثر فرسایش و گذشت زمان سطحی صاف و صیقلی پیدا کرده‌اند ولی شیارها و نشانه‌هایی از موج‌های دریا بر روی آن‌ها نقش بسته است.

دریاچه با سنگ های رنگی

درواقع سنگریزه‌های رنگی در بسیاری از قسمت‌های پارک گلیشر دیده می‌شوند. یخچال‌های طبیعی باعث فرسایش و خرد شدن سنگ‌ها و تبدیل آن‌ها به تکه‌های کوچک‌تر می‌شوند سپس رودخانه‌ها این سنگریزه‌ها را با خود می‌برند یا اینکه بسیاری از این سنگریزه‌ها در ته دریاچه‌های یخچالی ته نشین می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمندساحلی که مانند الماس می‌درخشد.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 

اقبال تهرانی‌ها بلند است، چون در نزدیکی شهرشان جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری مانند دشت هویج و دامنه‌های البرز قرار دارد.
دشت هویج در تهران

با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دشت هویج در تهران آشنا شوید. این دشت زیبا و شگفت‌انگیز در روستای افجه، شهرستان لواسان، استان تهران قرار دارد.

دشت هویج در تهران

دشت گرچال در البرز مرکزی قرار گرفته و جزو خاک لواسان در منطقه شمیران استان تهران است. این دشت در بالای روستای افجه قرار گرفته است و به همین دلیل آن را با نام دشت افجه هم می‌شناسند. فاصله دشت هویج تا تهران ۲۲ کیلومتر و تا لواسان ۵ کیلومتر است و این یعنی با یک رانندگی کوتاه می‌توانید به یک مقصد جذاب برای آخر هفته خود برسید.

دشت گرچال در ارتفاع ۲۴۰۰ متری قرار گرفته است. بعضی از گردشگران صرفا برای پیک نیک و کمپینگ به این دشت می‌روند. بعضی از افراد ورزشکارتر هستند و بعد از کوهنوردی، در دشت استراحت می‌کنند. گروهی از طبیعت‌گردان حتی شب هم در این دشت می‌مانند و از آسمان بی‌نظیر آن لذت می‌برند.

دشت هویج در روستای افجه

پیشینه دشت هویج؛ چرا این دشت با هویج مشهور شد؟

روایت‌ها نشان می‌دهد این دشت یکی از قدیمی‌ترین تفریحگاه‌های اطراف تهران است و حتی شاهان صفوی هم در این دشت به شکار مشغول می‌شدند. احتمالا سوالی که ذهن شما را مشغول کرده، علت شهرت دشت با نام هویج است. اگر شما هم به دشتی بروید که سراسر آن هویج کاشته شده است و به رنگ نارنجی دیده می‌شود، نام آن را هویج می‌گذارید. همین موضوع دلیلی است که گذشتگان این منطقه را با نام دشت هویج می‌شناسند.

دشت هویج در روستای افجه

دشت هویج در پاییز

پاییزهای دشت هویج بیش از هر زمان دیگری به گذشته شبیه است. زیرا دشت با رنگ‌های زرد و نارنجی پاییزی پر می‌شود. در این فصل سوز سرما بیشتر است و گردشگران حتما باید با لباس گرم کافی به این منطقه بروند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل سنگده، بهشت پاییزی در قلب مازندران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جالب است بدانید که جهنم دره، مکانی واقعی در نزدیکی‌های مشگین شهر است که با نامی که روی آن گذاشته‌اند، تفاوت فاحشی دارد.
جهنم دره در مشگین شهر

هرچه درباره جهنم شنیده و خوانده بودید را از ذهن‌تان دور کنید و با این مطلب از مجله دلتا همراه شوید تا با جهنم دره در مشگین شهر آشنا شوید.

جهنم دره در مشگین شهر

در فاصله ۳۵ کیلومتری مشگین شهر، کیلومتر ۱۸ ییلاق قارا یاتاغ، دره‌ای عمیق وجود دارد که دورتادور آن را صخره‌های سنگی احاطه کرده است و رودخانه خیاوچایی با سرخوشی راه خود را از میان آن‌ها باز می‌کند و می‌گذرد. تناقض باورنکردنی چهره خشن صخره‌ها را در کنار زیبایی‌های رودخانه پر آب را در ذهن خود تجسم کنید. شاید باور نکنید، اما محلی‌ها این دره را که با زیبایی‌های وصف‌ نشدنی‌اش شوق زندگی را در انسان‌ها برمی‌افروزد، «جهنم دره» یا «شیطان دره» می‌نامند.

جهنم دره کجاست

«دره جهنم»، برخلاف آن‌چه از نامش به ذهن‌ها نقش می‌بندد، تکه‌ای کوچک از بهشت است که در دامنه‌های شمالی کوه استوار سبلان و در شمال غربی ایران قرار دارد. این دره‌ بهشتی، یکی از شگفتی‌های طبیعت در فاصله ۲۰ کیلومتری روستای موئیل است. برای رفتن به این دره، از مبدا روستای موئیل، بخشی از راه را باید با خودرو و بخشی را باید پیاده پیمود. آبراه کم‌پهنا و در عین حال، پرآب و خنکی از میان این دره عبور می‌کند که در تمام فصول سال زیبا است. با سرد شدن هوا، به‌خاطر تشکیل قندیل‌های یخی فراوان و زیبا در دو طرف آبراه در اشکال مختلف، زیبایی دره دوچندان می‌شود.

علت نام‌گذاری جهنم دره سی

به گفته ساکنان محلی، علت این نام‌گذاری سراشیبی‌های تند و مسیر صعب‌العبوری است که برای رسیدن به دره و رودخانه آن باید پیمود. بنابراین، بهتر است بدون راهنما وارد دره نشوید. هرچقدر که به پایین دره نزدیک‌تر شوید، زیبایی‌های آن پررنگ‌تر می‌شود.

جهنم دره ایران

صعب‌العبور بودن مسیر و ترسناک بودن نام جهنم دره دلیل خوبی برای سفر نکردن به آن نیست. دلایل زیادی برای سفر به جهنم دره خاص و تماشایی مشگین شهر وجود دارد. قندیل‌های یخی و حتی چشمه‌های آب گرم طبیعی اطراف دره که از دل صخره‌های کوه سبلان به بیرون می‌تراوند هم تنها ویژگی‌هایی نیستند که به جهنم دره، ارزش سفر می‌بخشند. این دره دارای طبیعتی دست‌نخورده، حیات‌وحش متنوع و اهمیت زیست‌محیطی فراوانی برای عشایر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کوهی که هر ۳۰ سال یکبار تخم می‌گذارد.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در جزیره وادهوی (Vaadhoo) مالدیو، شب‌ها آب دریا در نزدیکی ساحل، آبی و درخشان می‌شود و در ساحل نیز ذرات آب همچون ستارگان آبی می‌درخشند. این پدیده یکی از جاذبه‌های شاخص مالدیو است.
جزیره وادهوی در مالدیو

پدیده‌های طبیعی شگفت‌‌انگیز زیادی در جهان وجود دارند که به جاذبه‌های گردشگری محبوب تبدیل شده‌اند. یکی از پدیده‌ها «ساحل آبی درخشان» است که می‌توانید شب‌ها در جزیره داهوی مالدیو شاهد آن باشید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جزیره وادهوی در مالدیو آشنا شوید.

جزیره درخشان در مالدیو

جزیره وادهوی در مالدیو

در این جزیره آب دریا در نزدیکی ساحل مانند اکسیر جادویی آبی رنگی می‌درخشد و ذرات آب هم همچون ستارگان آبی یا تکه‌ای از الماس درخشان خودنمایی می‌کنند.

این پدیده در اثر واکنش شیمیایی طبیعی که بیو لومینساس نام دارد ایجاد می‌شود. در اصل این پدیده زمانی رخ می‌دهد که میکروآبزیان موجود در آب توسط اکسیژن پراکنده می‌شوند. دریای ستارگان وادهو پدیده‌ای طبیعی و فوق‌العاده است. علت وجود آن نیز گونه‌هایی از فیتوپلانکتون‌ به نام دینوفلاژلات هستند. نور آبی رنگی که از خود ساطع می‌کنند و غشای سلولی آن‌ها قابلیت نشان دادن واکنش به سیگنال‌های الکتریکی را دارند. نور ایجاد شده توسط فیتوپلانکتون‌ها در کنار ساحل وادهو متمرکز شده و از فاصله دور قابل مشاهده هستند.

امواجی که به ساحل وادهو می‌آیند همانند لایه‌ای درخشان ساحل دریا را روشن می‌سازند. هنگامی که روی ماسه‌های ساحل وادهو مالدیو قدم می‌زنید به علت فشار ایجاد شده بر روی ماسه‌ها، رد پای درخشان آبی رنگ و پر از ستاره برجای می‌گذارید که احساس فوق‌العاده شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

ساحل آبی درخشان

چه زمانی این پدیده طبیعی نادر رخ می‌دهد؟

وقوع پدیده دریای ستارگان در مالدیو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله تاریخ، آب و هوا و رشد فیتوپلانکتون‌ها. هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه زمانی و کجا این رویداد رخ خواهد داد. جزیره Vaadhoo در Ata Raa یکی از معروف‌ترین جزایر و دیدنی‌ها برای تماشای این پدیده طبیعی نادر و دیدنی به شمار می‌آید. البته در جزیره‌های دیگر در مالدیو نیز در شرایط مناسب می‌توان این پدیده را مشاهده کرد. به گفته محلی‌ها، این رویداد دیدنی از اواخر تابستان تا پایان آن شیوع بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند آبشارهای هفت‌قلو، معجزه‌ای در دل طبیعت ایران.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خانه فاموری تهران جزو مکان‌هایی است که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از غذاهای کافه و نوشیدنی‌های آن میل کنید و هم از معماری آن به عنوان یک جاذبه تاریخی لذت ببرید.
خانه فاموری در تهران

اگر به سمت خیابان جمهوری رفتید، بازدید از خانه فاموری تهران را فراموش نکنید. معماری خاص دوران قاجار این بنا شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خانه فاموری در تهران آشنا شوید.

خانه فاموری در تهران

این خانه توسط صاحب آن، خانم فاموری در سال ۱۳۸۷ بازسازی شد. بنا به درخواست صاحب خانه، این عمارت در فهرست آثار ملی نیز ثبت گردید. این مکان جزو خانه‌های قدیمی تهران و از خانه‌های بازمانده دوره قاجار است. خانه فاموری تهران توانسته همچنان معماری و سبک خاص خود را علی‌رغم روند ساختمان‌سازی‌های نوین حفظ کند و جزو معدود ساختمان‌هایی است که خود را به دست این روند نسپرده است. خانه فاموری در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران یعنی خیابان جمهوری واقع شده است. این خیابان به علت وجود بازارهای فروش موبایل و محصولات دیجیتالی به یکی از پر رفت‌ و آمدترین مناطق تهران تبدیل شده است. اگر قصد فرار از این هیاهو را دارید و مایل هستید غذای خوشمزه‌ای را کنار حوضی خوش‌رنگ میل بفرمایید، بهترین گزینه خانه فاموری است. حوض آب و گل‌های رنگارنگ خانه فاموری شما را مجذوب خود خواهد کرد.

کافه فاموری در تهران

امکانات موجود در خانه فاموری تهران

نمای آجری خانه فاموری و سبک معماری خاص قاجار، آن را به یکی از زیباترین بناهای تهران تبدیل کرده است. صاحب این خانه، درهای خانه را برای علاقمندان جهت بازدید و استفاده از امکانات آن گشوده است. در حال حاضر از این خانه استفاده‌های گوناگونی می‌شود.

صرف غذا و نوشیدنی در کافه

معماری باشکوه و زیبای این عمارت قطعا شما را به وجد می‌آورد. برای صرف غذا و یا نوشیدنی به همراه خانواده یا دوستان خود می‌توانید به این مکان سر بزنید. در این مکان می‌توانید از نوشیدنی‌های گرم و خنک و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی لذت ببرید. مطمئن باشید در انتخاب غذا و نوشیدنی مشکلی نخواهید داشت چون حتما موردی که به ذائقه شما نزدیک باشد پیدا خواهید کرد. هنگام ورود به خانه فاموری حیاطی با سبک کاملا ایرانی خواهید دید. در این فضا طعم غذای شما دلچسب‌تر خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه

یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار مردم قرار می‌دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه‌های خود می‌توانید از این مکان استفاده کنید. جذابیت بصری این خانه این فرصت را ایجاد کرده است تا فضای مناسبی برای گردهمایی ایجاد شود. فضای داخل خانه نیز بسیار خلاقانه بازسازی شده و محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه است. برای برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی، عکاسی، کارهای دستی و آثار هنری خود می‌توانید از این عمارت باشکوه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کافه‌های روباز تهران، فرصتی برای دیدارهای دوستانه .

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.



:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()