نوشته شده توسط : مجله دلتا
تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم که تا اوایل سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد قیمت یک واحد ۶۰ متری در تهران را پوشش می داد حالا اثرگذاری خود را تقریبا از دست داده است.
وام-۱۶۰-میلیون-تومانی خانه اولی‌ها

با توجه به میانگین قیمت مسکن شهر تهران که ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، با وام ۱۶۰ میلیون تومانی خانه اولی‌ها می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد.

به گزارش مجله دلتا اثرگذاری وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با این بودجه در پایتخت فقط می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد. البته این تسهیلات از خردادماه امسال منقضی شده و هنوز بانک مرکزی تصمیمی برای ادامه حیات و احیای آن نگرفته است.

کارشناسان معتقدند اگر قرار است صندوق پس انداز مسکن یکم احیا شود باید هم مبلغ آن افزایش پیدا کند و هم نرخ سود آن کاهش یابد. نرخ سود این تسهیلات هم‌اکنون در مناطق شهری ۸ درصد و در بافت فرسوده ۶ درصد است. متقاضیان این نوع وام با سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومانی و دوره انتظار یک ساله می‌توانند ۸۰ میلیون تومان به علاوه سپرده خود با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند.

با نوسان های بازار مسکن طی حدود ۲.۵ سال گذشته اثرگذاری وام خانه اولی‌ها به شدت کاهش یافته و این موضوع از میزان پرداخت تسهیلات از طریق این صندوق قابل مشاهده است. طبق اعلام بانک مسکن تا آذرماه ۹۸ از حدود ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک حدود ۲۷ هزار فقره از محل تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده که از کاهش اقبال به این نوع وام حکایت دارد. در واقع با توجه به ۳۸۴ هزار مبایعه‌نامه کل کشور در ۹ ماهه ابتدای ۹۸ میزان خرید مسکن از طریق وام خانه اولی‌ها حدود ۷ درصد کل معاملات ملک در کشور بوده است.

تسهیلات-مسکن

با وجود آنکه برخی کارشناسان بر لزوم افزایش سقف و کاهش سود تسهیلات مسکن در شرایط فعلی تاکید دارند، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزایش وام مسکن را در ایجاد تورم بازار ملک موثر می‌داند و معتقد است که باید از طریق  افزایش ساخت و ساز، تعادل قیمتی را در بازار مسکن ایجاد کرد. این در حالی است که عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی راهکار تعادل بخشی در بازار مسکن را احیای نظام پس‌انداز می‌دانست و در دوره او وام مسکن از حدود ۲۰ میلیون تومان به سقف ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به تازگی نیز رییس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن تاکید کرده و گفته است: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است از این رو دولت می‌تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام‌ها اقدام کند. در تمام کشورها وام مسکن حدود ۷۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می‌دهد اما در کشور ما با وام ارایه شده نمی‌توان خانه خریداری کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر مربع چند؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید خرید خانه با بودجه یک میلیارد تومان دلسردکننده باشد، اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد با این بودجه، هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط پیدا کرد.
خرید-آپارتمان-با-یک-میلیارد-تومان

در حالی ‌که تا ۲ سال گذشته خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در گروه واحدهای محبوب با متراژ و امکانات مناسب وجود داشت، اکنون خرید خانه با این مبلغ محدودیت‌های بسیاری از نظر متراژ، سن بنا و محله به دنبال دارد.

به گزارش مجله دلتا منیریه، تهران‌سر، افسریه، مولوی، شهران، وحیدیه، حکیمیه، جوادیه، نازی آباد، مشیریه، شوش، آذری، امیریه، پیروزی، نظام آباد و… از مناطقی است که امکان خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در آن‌ها وجود دارد. البته شایان ذکر است که در همه جای این محله‌ها با این بودجه امکان خرید وجود ندارد و واحدها بر اساس سال ساخت، امکانات، متراژ و… قیمت‌گذاری می‌شود.

در مورد سال ساخت باید گفت شاید پیدا کردن آپارتمان نوساز کار راحتی نباشد ولی می‌توان واحدهای ۵سال ساخت و بالاتر را خرید. البته درحالی که کارشناسان مشاور املاک ادعا می‌کنند، در بهترین حالت با بودجه یک میلیارد تومان می‌توان یک واحد ۱۵سال ساخت خرید، معاملات انجام شده در مرداد و شهریور نشان می‌دهد که واحدهای ۴ و ۵ سال ساخت نیز با یک میلیارد تومان و کمتر به فروش رفته است.

بریانک، سبلان، نظام‌آباد، جوادیه، افسریه، سلسبیل و… از محله‌هایی است که راحت‌تر می‌توان واحد یک میلیارد تومانی پیدا کرد. کارشناسان مشاور املاک در این محله‌ها معتقدند با یک میلیارد تومان نهایتا امکان خرید یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت به بالا وجود دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در سلسبیل می‌گوید: واحدهای یک میلیارد و کمتر در این محله به‌طور معمول قدیمی‌ساز است. مثلا یک واحد ۶۶متری و ۲۰سال ساخت در خیابان کارون سلسبیل، ۹۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمان-ارزان

یک کارشناس مشاور املاک در محدوده پیروزی نیز اظهار داشت: قیمت یک واحد ۶۵متری و ۱۶سال ساخت در ۳۰متری نیروهوایی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعلام شده است که شاید بتوان آن را با یک میلیارد تومان معامله کرد. همچنین برای خرید یک واحد ۶۲متری در خضرایی شرقی یک میلیارد تومان سرمایه لازم است. این واحد ۱۸سال ساخت بوده و انباری ندارد.

واحدی ۲۵سال ساخت و ۵۲متری در میدان چهارم نارمک، یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک واحد ۶۱متری و ۱۵سال ساخت در جوادیه، آپارتمانی ۶۰متری و ۷سال ساخت در افسریه جنوبی، واحدی ۵۸متری و ۱۷سال ساخت در خیابان باشگاه تهران‌سر و همچنین یک واحد ۶۰متری و ۲۰سال ساخت در شادمان از مواردی است که کارشناسان مشاور املاک در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تهران با بودجه یک میلیارد تومان معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

برای خرید واحدهای کمی بزرگتر نیز، یک واحد ۷۴متری و ۱۵سال ساخت در بریانک و یک واحد ۷۰متری در شهرک ولیعصر خیابان بازرگان، با این بودجه به فروش می‌رود. واحدهای یادشده، واحدهایی است که در بنگاه‌های خرید و فروش ملک در تهران وجود داشت.

شاید اگر با این بودجه به بنگاه‌ها برای خرید ملک مراجعه کنید، کمی دلسرد شوید. اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر با این بودجه وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط خریداری کرد.

یک واحد ۸۸متری و ۵سال ساخت در ابوذر، در ماه اخیر ۹۹۰میلیون تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان ۸۰متری و ۷سال ساخت در شمشیری، خیابان شهید رعنایی، ۹۲۵میلیون تومان به فروش رفت. واحدی ۶۳متری و ۱۵سال ساخت در خیابان شهید نامجو از دیگر مواردی است که با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد یعنی ۹۶۷میلیون تومان خریداری شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
عموم مالکانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند یا درخواست اجاره‌بهای بالایی دارند.
بررسی معاملات رهن و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ نشان می‌دهد در حالی که هر سال در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، موجران حاضر در بازار مسکن را به سه گروه دسته‌بندی می‌شدند، اما امسال یک گروه از موجران به کلی از بازار اجاره‌بها حذف شده‌اند.
به گزارش مجله دلتا همواره در بازار اجاره‌بها یک گروه از موجران مایل دریافت ودیعه هستند و ملک خود را به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند. گروه دیگری از موجران نیز در زمره کسانی قرار دارند که مایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه هستند و اغلب به‌عنوان موجران سنتی، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق اجاره‌بهای دریافتی از مستاجر یا مستاجران خود تامین می‌کنند. این گروه از موجران نیز امسال اغلب به دریافت اجاره‌های ۲ میلیون تومان به بالا در ازای ودیعه نسبتا پایین تمایل نشان داده و با این مشخصات، آپارتمان‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

یک گروه سوم از موجران نیز در سال‌های گذشته در بازار مسکن حضور داشتند که امسال تعداد آنها بسیار کاهش یافته و به صفر میل می‌کند. این افراد کسانی هستند که در حد تامین هزینه‌های نگهداشت ساختمان، مایل به دریافت اجاره‌بها هستند و عمده مبلغ ارزش اجاره ای را به‌صورت ودیعه از مستاجر طلب می‌کنند، اما در عین حال مایل هستند اجاره‌بهای مختصری در محدوده چند صد هزار تا یک میلیون تومان نیز به‌صورت ماهانه دریافت کنند تا در صورت بروز مسائلی همچون خرابی آسانسور و نیاز به تعمیرات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، از عایدی نقدی اجاره ملک این قبیل هزینه‌ها را تامین کنند. اما بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد این موجران که به دریافت اجاره‌بهای تا یک میلیون تومانی قناعت کرده‌اند، انگشت‌شمار است.

هم‌اکنون عموم کسانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند تا ودیعه را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه اجاره‌های چند میلیونی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری زندگی آنها را تامین کند، طلب می‌کنند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره مسکن در تابستان 99

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر قصد دارید از متفاوت‌ترین و منحصر به فردترین موزه‌های جهان بازدید کنید، اگر به جای قدم زدن در کناره‌های سواحل زیبا و کاوش کردن درباره جاذبه‌های گردشگری دنیا، می‌خواهید چیزهای غیر متداول دیگری را تجربه کنید حتما از این موزه‌های عطر که از معروف‌ترین موزه های جهان محسوب می شوند دیدن کنید.
موزه‌های عطر

موزه‌های عطر

اگر شما هم جزء افراد عاشق انواع عطرهای خوش بو هستید که با دیدن مجموعه‌ای از عطرهای مختلف حالتان دگرگون می‌شود، به شما این مژده را بدهیم که در بسیاری از کشورهای جهان موزه‌های عطر بسیار زیبا و بزرگی از عطرهای مختلف وجود دارد که کلکسیون وسیع و گسترده‌ای از انواع عطرهای خوشبو و معطر را به نمایش می‌گذارند.

موزه عطر

موزه عطر فرانسه در گراس | Musée international de la parfumerie de Grasse

هنگامی که صحبت از عطرهای خوشبو می‌شود ناخودآگاه ذهنمان سراغ مهد عطر و ادکلن سازی جهان یعنی گراس می‌رود. گراس که یکی از شهرهای کشور فرانسه است با داشتن یکی از معروف‌ترین موزه‌های عطر جهان، نام بلند آوازه‌ای را از آن خود کرده است. این موزه با شکوه، با قدمت تاریخی که به سال ۱۹۱۸ باز می‌گردد زیباترین تصاویر از بهترین و مرغوب‌ترین عطرها و ادکلن‌ها را در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

تنوع رایحه در این عمارت با شکوه، شما را به یک جشن واقعی از احساس‌های خوشایند دعوت می‌کند. گویی که به یک باغ پر از رایحه قدم گذاشته‌‍اید. جالب است بدانید که این موزه با قدمت دیرینه‌ای که دارد چندین فضای نمادین را با اختصاص دادن عطریات مرتبط برپا کرده است که با قدم گذاشتن به درون آن‌ها و مناظری چشم نواز و روح بخش شما را متحیر و شگفت زده خواهد کرد. چنانچه اگر شما هم عاشق عطر و ادکلن هستید حیف است از موزه عطر گراس، که یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان است غافل شوید.

موزه عطر فرانسه

موزه عطر پاریس | Musée du Parfum

موزه پاریس فرانسه یکی دیگر از معروف‌ترین موزه‌های عطر در جهان معرفی شده است که با قدمت ۳۰۰۰ ساله خود هر ساله مهمانان بی‌شماری را در اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب کرده و کلکسیونی از انواع عطر و ادکلن‌های خوش بو و متنوع جهان را همراه با شیشه‌های ناب و اسانس‌های خالص در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‎دهد. یکی از جذابیت‌های منحصربه فرد این موزه که هر بازدید کننده‌ای را در نگاه اول مات و متحیر می‌سازد معماری داخلی باشکوه و فوق‌العاده زیبای آن است که به محض قدم گذاشتن در آن، نفس را در سینه‌ها حبس می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که موزه پاریس فرانسه با آن که طیف وسیع و گسترده‌ای از عطرهای ناب و خوش بو در بهترین برند‌های جهان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، هنرمندانی نیز در آنجا وجود دارند که بنا به تمایل افراد در همان لحظه عطرهای فوق العاده خوش بو و جادویی را در مقابل دیدگانشان خلق می‌کنند. یکی از دلایل اصلی تهاجم شمار زیادی از مردم دنیا به کشور فرانسه، بازدید از این موزه زیبا و با شکوه است.

Musée du Parfum

موزه عطر کلن آلمان | Fragrance Museum Cologne

موزه عطر کلن یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کلن آلمان است که به عنوان معروف‌ترین موزه‌های عطر در سراسر جهان معرفی شده است. در این موزه زیبا، با نمایش گذاشتن بیش از سه قرن تاریخ عطریات مختلف و نیز آثار هنری و شیشه‌های عطری عتیقه، به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد تا در فضای سرشار از آرامش قدم زده و عصاره‌های خوش بویی را که در خلق انواع عطر و ادکلن به کار رفته‌اند، استشمام کنند.

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه مارپیچی در نروژ‌” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کم بازدیدترین کشورهای جهان در زمره زیباترین مناطق دنیا قرار دارند.
کم بازدیدترین

کشورهای کم بازدید

هر کشوری مانند فرانسه و اسپانیا پر بازدید نیست اما این دلیل نمی‌شود که دست کمی از دیگر نقاط دنیا دارند. البته به جز کشورهای جنگ زده! در واقع کم بازدیدترین کشورهای جهان یک مزیت برتر نسبت به کشورهای پربازدید دارند. این مکان‌ها خلوت‌تر بوده و گشت و گذار در آنها راحت‌تر خواهد بود. به علاوه، می‌توانید از طبیعت بکر و دست نخورده آن بیشتر لذت ببرید. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

کم بازدیدترین کشور

اقیانوسیه- تووالو: ۲۰۰۰ بازدید کننده

تووالو واقع در جنوب اقیانوس آرام، کم بازدیدترین کشور دنیا محسوب می‌شود. تووالو هیچ نیروی مسلحی ندارد. میزان تهدیدات تروریستی و جرم و جنایات در این کشور بسیار پایین است. بیشتر مردم جهان تا قبل از اینکه دوک و دوشس کمبریج از آن بازدید نکرده بودند، این کشور را نمی شناختند. در تووالو یک قلمرو پارلمانی با رفاه عمومی برقرار است و ملکه الیزابت دوم رئیس دولت است.

تووالو

اقیانوسیه- کیریباتی: ۴۰۰۰ بازدید کننده

این کشور شامل ۳۳ جزیره مرجانی و در امتداد خط استوا قرار گرفته است. امروزه کیریباتی به مکانی ایده‌آل برای ماهیگیری، غواصی و استراحت در جزایر خصوصی تبدیل شده است.

کیریباتی

آفریقا- سائوتومه و پرنسیپ: ۸۰۰۰ بازدید کننده

کم بازدیدترین کشور آفریقا، این سرزمین دو جزیره به شمار می رود. مساحت سائوتومه و پرنسیپ به ۲۲۵ کیلومتر می رسد. این کشور آفریقایی از نفت، گاز و کاکائو غنی است. اما ورود گردشگران به آن تقریبا وجود ندارد. سبک معماری آن برگرفته از دوران استعماری پرتغال بوده و شهر سائوتومه را جذاب ساخته است. فعالیت های گردشگری نظیر غواصی، ماهیگیری و تماشای نهنگ های کوهی و دلفین ها در ماه های جولای و اکتبر رایج است.

پرنسیپ

کارائیب- مونتسرات: ۹۰۰۰ بازدید کننده

کم بازدیدترین جزیره کارائیب مونتسرات است. این قلمرو که روی آب های قلمرو بریتانیا واقع شده،  بیشتر به خاطر تپه های آتش فشانی اش شناخته شده است. این آتش فشان در دهه ۱۹۹۰ فوران کرد و پلیموث (Plymouth) پایتخت سابق این کشور را با خاک یکسان نمود. در حال حاضر مونتسرات به عنوان “جزیره زمردین” شناخته می شود.

مونتسرات

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله شهران یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است که متقاضیان غرب نشینی در تهران این محله را در اولویت سکونت خود قرار داده‌اند.
خرید آپارتمان در شهران شمالی

شهران شمالی از محله‌های شمال غرب پایتخت است که در منطقه ۵ شهرداری تهران قرار دارد. علاوه بر مختصات جغرافیایی شهران شمالی که موقعیت ممتازی را برای ساکنان آن پدید آورده، پیشرفت چشمگیر و امکانات روزافزون این محله در ۵۰ سال گذشته تراکم جمعیت در آن را افزایش داده است. بافت نوساز شهران شمالی و همچنین برج‌ها و ساختمان‌های چند طبقه این محله با طرفداران خاص خود، خرید آپارتمان در شهران شمالی را افزایش داده است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به شهران شمالی رفته است. با ما همراه باشید.

دسترسی به شهران شمالی

محله شهران شمالی از شمال به پارک جنگلی کوهسار، سولقان و جاده امامزاده داوود، از غرب به بلوار کوهسار و محله بهاران و کن، از جنوب به بخشی از بزرگراه آبشناسان و از شرق به رودخانه حصارک و بخشی از بزرگراه شهید باکری منتهی می‌شود. دسترسی‌های مهم در این محله شامل دسترسی به بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و بزرگراه باکری است. از خیابان‌های مهم شهران شمالی نیز می‌توان به خیابان‌های وسک (حاج‌آقا خیابانی)، یکم، عسگری، نیروگاه و الوند اشاره کرد. بنابراین برای تردد با خودروی شخصی مشکلی در این محدوده نخواهید داشت. از لحاظ حمل و نقل عمومی نیز وجود اتوبوس‌های بین شهری و تاکسی تا متروی صادقیه و متروی ارم سبز، دسترسی به این محله را آسان‌تر کرده و رفت و آمد به نقاط دیگر شهر را تسهیل می‌کند.

مراکز تفریحی

مهم‌ترین مکان تفریحی شهران شمالی پارک جنگلی کوهسار در شمال آن است. پارک کوهسار با بافتی کوهستانی و با مساحت ۵۷۰۰ هکتاری یکی از مراکز گردشگری مهم و از ریه‌های تنفسی تهران است و رودخانه حصارک نیز از میان آن عبور می‌کند. همچنین بلندی‌های شمال شهران به خاطر وجود محوطه‌ای باز و در نتیجه وزش باد ملایم جای مناسبی برای افرادی است که به ورزش‌ها و تفریحاتی مانند گلایدر علاقه دارند.

قیمت ملک در شهران شمالی

قیمت ملک در شهران شمالی

از ویژگی‌های محله شهران که متقاضیان سکونت در این محله را افزایش داده است، می‌توان به بافت مدرن این محله و خیابان‌های عریض آن اشاره کرد. بافت محله شهران مانند برخی دیگر از محله‌های واقع در غرب تهران اصولی و مطابق با استانداردهای شهرسازی است و از این رو خیابان‌های این منطقه نقش کلیدی در کاهش ترافیک و آلودگی دارند. از آن‌جا که حداکثر سن بنا در شهران شمالی ۱۷ و ۱۸ سال است، بافت غالب این منطقه مسکونی نوساز است. سازه‌های لوکس در کنار آپارتمان‌هایی متعلق به گروه‌های متراژی متنوع موجب شده تا این محله در اولویت فهرست متقاضیان غرب نشینی در تهران قرار داشته باشد. قیمت مسکن در شهران برای واحدهای نوساز در این محله بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان در خیابان سردار متری ۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در شهران شمالی و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مرجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از قیمت دقیق ملک در محله‌های مختلف تهران “خرید خانه در شهر زیبا ؛ محله‌ای با بافت متنوع” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
موزه‌ها جایی برای نگه داشتن آثار باستانی و ارزشمند است اما در برخی کشورها، موزه‌های خنده‌داری وجود دارد.
موزه‌های خنده‌دار

خنده‌دارترین موزه‌های دنیا

موزه‌ها معمولا، به عنوان اماکن دیدنی که به ارائه انواع اسناد تاریخی، آثار ارزشمند باستانی و یا آثار فرهنگی و هنری یک دوره خاص تاریخی می‌پردازند، شناخته شده و کم‌تر کسی برای خندیدن و شاد بودن، راهی موزه‌ها می‌شود! لیکن وجود برخی موزه‌های عجیب و نامتعارف در دنیا باعث شده است تا این موزه‌ها، به موزه‌های خنده‌دار دنیا شهرت یابند و لحظات خاطره انگیزی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان آورند. در ادامه با موزه‌های خنده دار دنیا آشنا خواهیم شد و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن ها را، مورد بررسی قرار خواهیم داد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

موزه

موزه موز در کالیفرنیا

موزه موز که در شهر کالیفرنیا قرار گرفته است، به عنوان یکی از موزه‌های خنده دار دنیا شناخته می‌شود و توسط شخصی به نام بانیستر که بعدها به خاطر علاقه‌اش به میوه موز و و طرح لبخند این میوه، بناناستر(Bananaster) لقب یافته بود، ابداع شده است. امروزه موزه موز، دارای ۱۷ هزار اثر مربوط به موز است و از موز طلا گرفته تا دیگر ابزار و لوازم مربوط به این میوه، در آن دیده می‌شود. سالانه افراد زیادی با مراجعه به این مجموعه و حتی عضو شدن در باشگاه موز، به بازدید از این آثار می‌پردازند و اوقات خوش و به یادماندنی را تجربه می‌کنند.

موزه توالت

موزه توالت نیز از جمله موزه‎های خنده‌دار دنیاست که در بسیاری از کشورها همچون امریکا، کره جنوبی و هند احداث شده و به گردآوری انواع توالت‌های فرنگی و هر آنچه مربوط به یک توالت است، می‌پردازد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه افراد زیادی از این موزه‌ها بازدید و با دیدین این اشیا، اوقات شاد و مفرحی را تجربه می‌کنند.

موزه توالت

موزه غذاهای سوخته

یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیا، موزه مربوط به غذاهای سوخته است و شاید کم تر کسی تمایل داشته باشد که از مجموعه‌ای از غذاهای سوخته دیدن کند. این موزه هر نوع غذای سوخته که فکرش را بکنید، در معرض دید افراد قرار می‌دهد و تجربه‌ای متفاوت را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

موزه غذاهای سوخته

موزه سوسک‌ها

این موزه نه تنها به عنوان یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیا که به عنوان یکی از چندش‌آورترین موزه‌های دنیا نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۰۰ نوع سوسک مختلف را در خود جای داده است.

افراد با مراجعه به این موزه می‌توانند به تماشای سوسک‌ها از زوایای مختلف و از فاصله نزدیک بپردازند و بعضا بر ترس خود از این موجودات غلبه کنند.

این موزه اگرچه بسیار عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد اما بازدیدکنندگان بسیار دارد و همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

موزه سوسک‌ها

موزه بدترین هنرهای دنیا

موزه بدترین هنرها، یکی از موزه‌های خنده‌دار دنیاست که با مراجعه به آن می‌توانید، اوقات بسیار شاد و مفرحی را تجربه کنید. در این موزه با بدترین آثار کپی شده از شاهکارهای هنری دنیا مواجه می‌شوید و با دیدین این آثار آماتور و بعضا منزجر کننده که بیشتر درون مایه طنز دارند، احساس شادمانی طنزآلودی را تجربه می‌کنید. سالانه افراد زیادی به تماشای آثار نگهداری شده در این موزه می‌روند و خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای خود و اطرافیانشان به ارمغان می‌آورند.

موزه هنر

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین گورستان‌های جهان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فواره‌های زیبای زیادی در دنیا وجود دارد اما فواره فلای گیزر چیز دیگری‌ست!
فواره فلای گیزر

فواره فلای گیزر

در دنیا فواره‌های بسیاری وجود دارند که اغلب دست سازاند اما فواره فلای گیزر یکی از زیباترین فواره‌های جهان است که به طور طبیعی به وجود آمده و امروزه به یک جاذبه گردشگری مهم در ایالت نوادای آمریکا تبدیل شده است. شاید ظاهر این فواره رنگارنگ، بسیار زیبا و منحصر به فرد باشد ولی باید بدانید که این ظاهر عاشقانه، در درون، به معنای واقعی گرمتر از جهنم است! با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

فواره

این فواره چگونه به وجود آمد؟

فواره فلای رانچ گیسر، تا یک و نیم متر بالا می‌رود. این فواره در منطقه‌ای خصوصی در Black Rock Desert ایجاد شده است. فواره‌ای که ناگهانی ایجاد شد اما امروزه یکی از دیدنی‌ترین نقاط جهان است. فواره فلای نوادا، پیش از این که به شکل امروزی دربیاید، تنها چند تکه سنگ در کنار هم بود.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، کارگرانی در این منطقه شروع به حفاری چاه کردند. چاه که عمیق‌تر شد، آب‌های زیر زمینی با فشار زیادی، از چاه بیرون زدند. از آن جا که به مرور زمان، این چاه املاحی را با خود بیرون می آورد باعث ایجاد صخره‌های رنگارنگ شد. همین صخره های رنگارنگ است که امروزه، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

فلای گیزر

حوضچه‌های آبفشان فلای گیزر

کارگران برای حفظ آب‌های زیر زمینی، چندباری تلاش کردند تا چاه را ببندند اما این تلاش‌ها، نتیجه بخش نبود. تا این که بعد از تغییرات عجیب و غریبی که در سطح آبفشان فلای نوادا ایجاد شد، تصمیم گرفتند آن را به حال خود رها کنند. آبفشان‌ها با تغییراتی که  خود ایجاد کردند، حوضچه‌های آب گرمی را پدید آوردند که روی آن‌ها، جلبک‌های ترموفیلیک شکل گرفته است. این جلبک‌ها که زیبایی خاصی به این آبفشان بخشیده‌اند، باعث ایجاد رنگ سبز در سطح صخره‌ها شده‌است.

چطور به جاذبه فواره فلای نوادا برویم؟

فواره فلای گیزر در ۲۱ مایلی شمال گرلاچ، در نوادا قرار گرفته است. برای رفتن به این جاذبه باید حواستان باشد که حتما پیش از وارد شدن به آن، از مالک این منطقه اجازه بگیرید. فلای نودا در یک محیط خصوصی واقع شده است و ورود به آن، بدون در نظر گرفتن اجازه صاحب زمین، از نظر قانونی، ممنوع است.

آبفشان فلای گیزر

۵ حقیقت جالب درباره این فواره:

  1. فواره فلای گیزر، سرچشمه ده‌ها آب گرم است که دمای بعضی از این آب‌ها به ۲۱۹ تا ۲۸۶ درجه فارنهایت می رسد.
  2. تپه‌هایی که در اطراف چشمه‌های فلای رانچ ایجاد شده‌اند، به تپه‌های “تراورتن” مشهورند. این تپه‌ها، اساسا از ساختار کربنات کلسیم به وجود آمده‌اند.
  3. فلای گیزر یک چشمه داغ طبیعی نیست. این فواره در سال ۱۹۶۴ برای پیدایش انرژی زمین گرمایی حفر شد. این چاه که قرار بود نقطه‌ای برای پوشش انرژی زمین گرمایی باشد، با ایجاد فشار کارگران، به سمت بیرون فواره زد.
  4. دلیل رنگ‌های مختلف فلای گیزر، کانسارهای مختلف مواد معدنی است. گوگردی که درون تپه‌های رنگارنگ فلای گیزر وجود دارد، رنگ زرد خردلی را ایجاد می‌کند. رنگ سبز این تپه‌ها از جلبک‌ها و رنگ قرمز آن، از آهن نشات می‌گیرد.
  5. نوادا پتانسیل زمین گرمایی بیشتری نسبت به هر ایالت دیگر دارد و احتمالا، گرم‌ترین چشمه‌های کشور آمریکا، در این منطقه باشد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “سنترال پارک نیویورک” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوه‌های آتشفشانی بسیاری در جهان واقع اما برخی غیر فعال شده‌اند و برخی، همچنان فعالند.
آتشفشان‌های فعال جهان

آتشفشان های فعال جهان را بشناسید

یکی از جلوه‌های قدرت طبیعت که هیچ نیروی انسانی نمی‌تواند جلودار آن باشد، آتشفشان‌های فعال جهان است. امروزه در سراسر دنیا آتشفشان‌های فعال بسیاری وجود دارند که سالانه هزاران بازدید کننده را به سوی خود جلب می‌کنند. تماشای این آتشفشان‌ها از نزدیک شباهت زیادی به خرید بلیط یک طرفه جهنم دارد. هم اکنون حدود ۱۵۰۰ آتشفشان فعال در دنیا وجود دارد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

آتشفشان‌

کوه آتشفشانی مونالوا

بر اساس گفته‌های محققان و زمین شناسان، بزرگترین آتشفشان فعال جهان «مونالوا» است. این کوه آتشفشانی در بخشی از جزایر هاوایی قرار دارد. این کوه به شکل مخروط است که اندازه قاعده آن ۶۰۰ کیلومتر و ارتفاع آن نسبت به سطح اقیانوس آرام ۱۰ کیلومتر است. این آتشفشان و بخش‌هایی از جزایر هاوایی، از طریق مواد مذاب که در طول یک میلیون سال تا حال فوران کرده‌اند ایجاد شده‌اند. مونالوا در سال ۱۹۵۰ فوران کرد و باعث نابودی تمام روستاهای اطراف خود شد.

آتشفشان‌ فعال

کوه آتشفشانی پوپوکاتپتل

یکی دیگر از آتشفشان های فعال جهان که در میان یخچال‌های طبیعی قرار گرفته، آتشفشان پوپوکاتپتل است. زیرا از سال ۱۵۱۹ میلادی تاکنون بیش از ۲۰ بار فوران کرده است. آخرین فوران پوپوکاتپتل سال ۲۰۰۰ میلادی ثبت شده است و همین امر باعث شد ساکنان منطقه به دستور دولت به ناچار خانه‌های خود را رها کرده و در دشت‌ها و بیابان‌ها آواره شوند یا به شهرهای اطراف پناه بیاورند. از آنجا که از دهانه این آتشفشان دود و گاز گوگرد خارج می‌شود، به عقیده برخی زمین شناسان احتمال فوران دوباره این آتشفشان وجود دارد.

کوه آتشفشانی

کوه آتشفشانی تال

در جزیره لوزون فیلیپین دومین کوه فعال آتشفشانی فیلیپین به اسم تال قرار دارد. این کوه بر خلاف زیبایی شگفت انگیزش به عنوان یکی از کوه‌های آتشفشانی خطرناک شناخته می‌شود و از آنجا که از دهانه این کوه نیز دود غلیظی خارج می‌شود. زمین شناسان به گردشگران توصیه اکید می‌کنند تا از این کوه دور شوند. احتمال فوران دوباره این کوه نیز بسیار زیاد می‌باشد. تال از سال ۱۵۷۲ تا کنون بیش از ۳۳ بار فوران کرده است و چندین بار باعث نابودی سراسر منطقه شده است و تاکنون باعث مرگ بیش از شش هزار نفر شده است.

تال

کوه آتشفشانی مونته سرات

کریستف کلمب موفق به کشف کوه آتشفشانی مونته سرات در دریای کاراییب شده است. در سال ۱۹۹۵ میلادی اوضاع این منطقه وخیم شد و ساکنان آن مجبور به ترک خانه هایشان شدند. پس از گذشت مدتی که ساکنان این منطقه به شهر خود بازگشتند منطقه‌ای کاملا ویران و نابود شده را مشاهده کردند.

مونته سرات

کوه آتشفشانی کامرون

یکی از آتشفشان‌های فعال جهان کوه کامرون است. به طوری که در ۲۰۰ سال گذشته بیش از ۲۰ بار فوران کرده است. این کوه آتشفشانی در خلیج گینه قرار دارد و نام قله آن فاکو است. گاز دی اکسید کربن متصاعد شده از دریاچه نیوس در پای این کوه، تاکنون باعث مرگ بیش از ۱۷۶۴ نفر شده است.

Mount Cameroon

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به گفته‌ مشاوران املاک، خرید آپارتمان 500میلیون تومانی در تهران، معمولا با انتخاب واحدهای 20سال ساخت و با متراژ تا 65 مترمربع امکان‌پذیر است.
خانه 500 میلیون تومانی

پیش از خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید به این نکته توجه داشت که تقریبا امکان خرید مسکن بالای ۶۵ متر با این بودجه وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید مسکن با این بودجه را دارید، در متراژ پایین باید به دنبال آن بگردید که حدودا میانگین متراژی که می‌توان در این قیمت پیدا کرد، از ۳۰متر شروع می‌شود و تا ۶۵متر نیز واحدهایی با این قیمت در پایتخت وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا مسئله حائز اهمیت بعدی برای خرید آپارتمان ارزان در تهران سال ساخت و سن بناست. بسیاری از واحدهایی که در این قیمت وجود دارد، بالای ۱۰سال ساخت است و پیدا کردن واحدهای جدیدتر کمی سخت یا به عبارتی ناممکن است. با توجه به گفته کارشناسان مشاور املاک، حدود ۹ماه پیش، با ۵۰۰میلیون تومان در برخی مناطق مثل میدان امام حسین و… امکان خرید واحدهای نوساز هم وجود داشت ولی افزایش قیمت مسکن در این ۹ماه به حدی زیاد بوده که دیگر چنین امکانی به آن صورت وجود ندارد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مسکن با این بودجه باید در نظر داشت، محل خرید ملک است و شاید نتوان در هر منطقه‌ای که بخواهید واحد مناسبی تهیه کنید. البته موارد یادشده به صورت کلی است و ممکن است مواردی نیز استثنا باشد.

با ۵۰۰میلیون در کدام محله‌های می‌توان خانه خرید؟

برای خرید خانه ۵۰۰ میلیون تومانی باید موارد بالا را بررسی و سپس نسبت به اینکه کدام یک (متراژ، سن بنا، محله) اولویت دارد، اقدام به خرید کرد. باتوجه به آگهی‌های موجود در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن؛ بریانک، پیروزی، شوش، شهرک ولیعصر، جوادیه، مشیریه، امیریه، مسعودیه، جیحون، آذری، نواب، مولوی و… از جمله محله‌هایی است که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان در آن واحدی برای خرید پیدا کرد.

یک کارشناس مشاور املاک در بریانک، می‌گوید: قبل از افزایش شدید قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، خرید مسکن با ۵۰۰میلیون تومان در این محله آسان‌تر بود ولی هم‌اکنون گزینه زیادی با این بودجه وجود ندارد و فقط چند مورد است. یک واحد ۳۸متری و ۱۵سال ساخت در انتهای نیکفر، ۴۹۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین یک واحد ۳۲متری و ۱۷سال ساخت در مرتضوی ۴۷۰میلیون تومان قیمت دارد.

حداکثر متراژی که می‌توان با ۵۰۰میلیون تومان پیدا کرد چه قدر است؟

اگر برای خرید مسکن متراژ واحد اهمیت دارد، با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان واحدهای بین ۶۰ تا ۷۰متر در برخی محله‌های جنوب تهران پیدا کرد. یک واحد ۶۰متری و ۲۵سال ساخت در جوانمرد قصاب متری ۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. مالک یک واحد ۶۵متری و ۳۰سال ساخت در خیابان فداییان اسلام نیز قیمت واحد را ۵۰۰میلیون تومان اعلام کرده است.

قیمت-آپارتمان

واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی در تهران غالبا چند سال ساخت است؟

همانطور که گفته شد، سن بنا نیز از فاکتورهای مهم برای خرید مسکن در این بودجه است و به گفته کارشناسان مشاور املاک، به طور میانگین واحدهای بین ۱۰ تا ۱۵سال ساخت، موارد مناسب این بودجه است؛ زیرا بیشتر واحدهایی که در این بازه قیمت قرار دارد، ۲۰سال ساخت و یا بالاتر است.

در کجای تهران می‌توان واحدهای ۵۰۰میلیون تومانی و ۲۰سال ساخت خرید؟

باتوجه به گفته‌های مشاوران املاک، اکثر واحدهایی که در تهران ۵۰۰میلیون تومان قیمت دارد، حدود ۲۰سال ساخت و بالاتر است. مثلا با ۵۰۰میلیون تومان می‌توان یک واحد ۵۳متری و ۲۰سال ساخت در امیریه خرید. یک واحد ۴۴متری در آذری متری ۱۰میلیون تومان و مجموعا ۴۴۰میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. قیمت یک واحد ۵۰متری و ۲۰سال ساخت در مشیریه نیز ۵۰۰میلیون تومان است. این واحد پارکینگ و انباری ندارد.

یک واحد آپارتمان ۴۶متری و ۲۰سال ساخت در کوچه دولت ‌آبادی مولوی نیز ۵۰۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین مالک یک واحد ۳۹متری در جیحون که پارکینگ و انباری ندارد و ۲۰سال از ساخت آن می‌گذرد، قیمت واحد را متری ۱۲میلیون اعلام کرده است. یک واحد آپارتمان ۴۵متری در مشیریه نیز متری ۱۰میلیون تومان قیمت دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت خانه در ۳ منطقه پرمعامله تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله ستارخان با قرار گرفتن در شبکه اصلی رفت و آمد شهری و همچنین دسترسی به مراکز تجاری متعدد، یکی از محله‌های پرتردد و سرزنده تهران است.
خرید-آپارتمان-در-ستارخان

ساکنان قدیمی ستارخان که این محله را به نام برق آلستوم می‌شناسند می‌گویند ستارخان امروزی در ابتدا باغی جزو اراضی طرشت بوده و در دهه ۴۰، مهاجرینی از یزد با نقل مکان به این منطقه اقدام به خرید اراضی ستارخان کرده و ساخت و ساز در آن را آغاز می‌کنند. این محله علی‌رغم قدیمی بودن، نه تنها ظاهری فرسوده‌ ندارد، بلکه توسعه ساخت و ساز و وجود آپارتمان‌های نوساز، سیمای مدرنی به این محله بخشیده و تقاضا برای خرید آپارتمان در ستارخان را بالا برده است. مجله دلتا در محله گردی خود به ستارخان رفته است. با ما همراه باشید.  

ستارخان از محله‌های منطقه ۲ شهرداری تهران است که خیابانی به همین نام در این محله یکی از شریان‌های ارتباطی مرکز به غرب تهران محسوب می‌شود. محله ستارخان از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه یادگار امام و از شرق به بزرگراه چمران محدود می شود.

دسترسی به ستارخان

شاید یکی از ویژگی‌های ممتاز رهن و اجاره آپارتمان در ستارخان، قرار گرفتن این محله در شبکه اصلی رفت و آمد شهری پایتخت است. خیابان ستارخان از فلکه دوم صادقیه آغاز شده و با گذر از فلکه اول صادقیه، به تقاطع خیابان خسرو می‌رسد. این خیابان سپس با عبور از زیر پل‌های بزرگراه یادگار امام و ستارخان تا سه راه تهران ویلا امتداد پیدا می‌کند. با انشعاب خیابان باقرخان از این خیابان، ستارخان به میدان توحید و بزرگراه چمران رسیده و دسترسی مطلوبی را از غرب به مرکز شهر فراهم می‌کند.

طرشت، صادقیه، شادمان و توحید از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو نزدیک به محله ستارخان است و تاکسی‌های گذری و مستقر در اطراف این ایستگاه‌ها شما را محله ستارخان می‌رسانند. خطوط اتوبوسر‌انی تندروی آزادی_ تهرانپارس و پایانه شهید افشار_ ترمینال جنوب راه‌های دیگری برای دسترسی به این محله اند. خطوط اتوبوس هفت تیر_ صادقیه و هفت تیر_آزادی و میدان ولیعصر_ صادقیه نیز در این محله ایستگاه دارند.

خیابان‌های مهم 

  • خیابان دریان نو
  • خیابان بهبودی
  • خیابان نصرت
  • خیابان حبیب‌الله
  • خیابان شادمهر شادمان

 ستارخان

مراکز خرید

اگرچه ستارخان با قرار گرفتن در همسایگی محله صادقیه این شانس را داشته که از امکانات رفاهی این محله برخوردار باشد، اما خود نیز امکانات مناسبی را دارا است. بازار بزرگ سنتی ستارخان یکی از مراکز اصلی خرید در این محله است و با داشتن پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی و چندین رستوران و کافه به مراجعه‌کنندگان کالا و خدمات ارائه می‌دهد. بازار مفید نیز در این محله نیازهای ساکنان آن را برطرف نموده است. به طور کلی دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر از جمله امتیازات خرید خانه در ستارخان است.

بافت مسکونی و قیمت مسکن در ستارخان

بافت محله ستارخان علی‌رغم قدیمی بودن این محله نوساز و مطابق با استانداردهای شهرسازی بوده و قیمت مسکن در این محله بین متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. در این محله علاوه بر آپارتمان‌های نوساز و مدرن، ساختمان‌های چند سال ساخت نیز به چشم می‌خورد که می‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان با بودجه کمتر باشد.

این محله از مناطقی است که تلفیقی از بافت مسکونی و تجاری را در خود جای ‌داده و نوسازی و بازسازی در این محله به طور مداوم جریان دارد. همچنین خوب است بدانید خیابان ستارخان و فرعی‌های نزدیک به آن با توجه به داشتن بافت تجاری، در طول روز با تردد بالایی همراه است. اما خیابان‌های دورتر را مکان‌هایی آرام‌تر و مناسب‌تر برای سکونت خواهید یافت. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در ستارخان به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با اعلام وزارت راه و شهرسازی چنانچه متقاضیان وام ودیعه مسکن، چک برگشتی داشته باشند، مشکلی برای دریافت وام ندارند.
پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه مسکن به سه هزار نفر متقاضی پرداخت شده است، گفت: وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون تومان با یک ضامن، پرداخت می‌شود.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی با اعلام این خبر افزود: روند کند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به دلیل نبود شیوه عملکرد مشخص توسط بانک‌ها بوده که اواخر در ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته گذشته به شکل رسمی مصوبه‌هایی برای سهولت در روند پرداخت تسهیلات ایجاد شد. متقاضیانی که تمایل داشته باشند در مدت سه سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند، می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه‌ای تنظیم شده تا متقاضیان کارمزد اقساط را پرداخت کنند.

به گفته اسلامی، چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند، مشکلی برای دریافت وام ندارند و اگر کسی تمایل به پرداخت تسهیلات به صورت تقسیط و سه ساله داشته باشد به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نام کاربری و گذرواژه طراحی شده و همه بانک‌های عامل به سامانه متصل شده‌اند و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ۸۹ درصد از اسباب‌کشی‌ها با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت خانه در ۳ منطقه پرمعامله تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوچه‌ها و خیابان‌ها، از جمله اصلی‌ترین مولفه‌هایی است که به شهرها جان داده و پویایی، سرزندگی و نشاط را، از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر پیوند می‌دهند.
زیباترین کوچه‌ها

زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌ها

کیفیت بصری کوچه‌ها و خیابان‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و چه بسا شهرهایی که به خاطر داشتن زیباترین خیابان‌ها در جهان، از شهرتی مثال زدنی برخوردار گشته و توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند. گشت و گذار در زیباترین کوچه‌ها و خیابان‌های جهان، آرزوی قلبی بسیاری از جهانگردان و گردشگران است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

زیباترین خیابان‌ها

خیابان برگاگ بارلیمانی- ایرلند

با ورود به خیابان برگاگ، واقع در منطقه بارلیمانی کشور ایرلند، ناگهان احساس می‌کنید که به دنیایی غیر واقعی قدم گذاشته و در انیمیشنی رویایی در حال حرکت هستید. این خیابان منحصر به فرد، سراسر با درختان راشی که در دو طرف جاده کاشته شده‌اند، پوشانده شده است و اتومبیل‌های موجود در این خیابان، از میان گروه انبوهی از درختان راش، گذر می‌کنند.

این خیابان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های کشور ایرلند است و علاوه بر اینکه جزء زیباترین خیابان‌های جهان است، از تاریخچه‌ای غنی و پربار نیز بهره می‌برد. گذر از این خیابان به همه گردشگران توصیه می‌شود و تجربه‌ای خارق العاده را برای افراد رقم می‌زند.

کوچه

خیابان گالوپی بورانو- ایتالیا

از دیگر گذرگاه‌هایی که به عنوان زیباترین خیابان‌ها و کوچه های جهان شناخته می‌شود، خیابن گالوپی در منطقه بورانو، از توابع شهر ونیز است که اهالی شهر را به کوچه‌ها و خیابان‌های دیگر جا به جا می‌نماید. این خیابان که دارای کانالی آبی است، از خانه‌ها و دیوارهای رنگی در اطراف خود بهره می‌برد و از ظاهری زیبا برخوردار است.

خیابان

خیابان روتارگو چفچاون- مراکش

خیابان روتارگو که در شهر چفچفون کشور مراکش واقع شده است، از فضایی متفاوت و منحصر به فرد بهره‌مند است. وجود دیوارها، پله‌ها و گلدان‌های آبی رنگ در این خیابان، نمایی خیره کننده را برای عابران به وجود آورده است و احساسی منحصر به فرد را، در آن‌ها زنده می‌کند. جالب است بدانید که عبور از این خیابان تا مدت‌ها برای همگان آزاد نبوده است، لیکن امروزه افراد به راحتی می‌توانند، در این خیابان آبی رنگ قدم زده و اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

زیباترین کوچه و خیابان

خیابان روکرمیکس پاریس- فرانسه

خیابان روکرمیکس، واقع در شهر پاریس، خیابانی آرام و به دور از هیاهوی شهری است که خانه‌های موجود در آن، از دیوارهای رنگی و بسیار زیبا بهره‌مندند. این خیابان ۱۴۴ متری، همواره پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است و آن‌ها را به پیاده‌روی در بستری زیبا و آرامش بخش دعوت می‌نماید. اگر شما نیز به شهر پاریس سفر کرده‌اید، این خیابان را در نقشه پیدا کرده و به گشت و گذار در قسمت‌های مختلف آن بپردازید.

فرانسه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “دهکده گیتورن هلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گورستان ها همیشه مکان‌های عجیب و مرموزی اند؛ جاهایی که داستان‌های متافیزیکی بسیاری درباره آن‌ها نقل می‌شود.
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

مخوف‌ترین گورستان‌های جهان

در همه جای دنیا داستان‌های عجیبی درباره عجیب‌ترین گورستان‌ها و اشباح سرگردان در آن‌ها وجود دارد. باید اعتراف کنیم که اکثر ما، دوست نداریم در تاریکی شب پا به هیچ قبرستان معمولی بگذاریم، چه برسد به عجیب‌ترین گورستان‌های جهان!

اگردوست دارید دل و جرأت خود را در معرض آزمایش قرار دهید، این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

گورستان

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس | Les Catacombes, Paris

برای تصور این گورستان عجیب ذکر این توضیح کوتاه کافی ست که ۶ میلیون اسکلت در سردابی در زیر شهر رویایی پاریس، با نظم خاصی روی هم چیده شده اند!

ماجرا تأسیس این سرداب از این قرار است که در قرن ۱۸ میلادی، پاریس به شهر بسیار پر جمعیتی تبدیل شد، به صورتی که دیگر برای دفن اجساد جایی وجود نداشت؛ بنابراین لویی پانزدهم دستور داد تا بقایای اجساد گورستان‌ها را به سرداب زیرزمینی پاریس، انتقال دهند.

این سرداب درواقع معدنی بود که در گذشته از سنگهای آن برای ساخت پاریس استفاده می شد. با روی کار آمدن ناپلئون این گورستان شکل شاعرانه‌ای به خود گرفت. او دستور داد تا تمام اجساد را با نظم خاصی روی هم بچینند و به مکانی برای بازدید عموم تبدیل کنند.

هم اکنون گورستان کاتاکومب یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های پاریس و از جمله عجیب‌ترین گورستان‌های جهان، پس از برج ایفل است.

قبرستان

گورستان شیکاگو | Bachelor’s Grove

گورستان شیکاگو هم اکنون یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها آمریکاست. این گورستان در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و به علت ماجراهای ماورا الطبیعه‌ای که در آن روی می‌دهد، بسیار مورد توجه است.

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، ادعاهای بسیاری درباره حوادث عجیب در گورستان شیکاگو مطرح شد. برای مثال شواهدی ادعا می‌کردند موجودات عجیبی را در لباس راهبه در این گورستان دیده ا‌ند یا طبق باور عموم، خانه‌ای در این گورستان وجود دارد که قربانیان خود را ابتدا در هوا شناور می‌کند و سپس هیچ اثری از آن ها باقی نمی‌گذارد!

یکی از عجیب‌ترین ادعاها درباره ی گورستان شیکاگو این است که در سال ۱۹۹۰ عده‌ای سگ سیاه و سفیدی را در این گورستان دیدند که به محض نزدیک شدن به آن به صورت باورنکردنی ناپدید شدند!

گور

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه | Gladiator’s Cometery

اگر شما هم مثل ما عاشق فیلم گلادیاتور و نبرد‌های خونین راسل کرو هستید، محال است در سفر به ترکیه، از یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان بازدید نکنید!

این گورستان، در شهر افسوس ترکیه قرار دارد و محل مبارزه و کشته شدن ۶۷ گلادیاتور است. در واقع بقایای اجساد ۶۷ مبارز در این گورستان به خاک سپرده شده است.

قبر

قبرستان مافیای روسیه | Shirokorechenskoe

تا به حال فکر کرده‌اید گنگسترهای مشهور را کجا دفن می‌کنند؟ در شهر یکاترینبورگ روسیه گورستانی وجود دارد که تماما به گنگسترها و خلافکارهای روس اختصاص داده شده است. شاید باخود فکر کنید احتمالا با گورهای دسته جمعی یا در بهترین حالت گورهای مخروبه طرف هستید، اما این تصور کاملاً اشتباه است! در واقع شما در این گورستان با سنگ قبرهای ایستاده مزین به عکس مردان و زنان بسیار خوش پوش روبه رو می‌شوید!

نکته جالب درباره این گورستان که یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های جهان است، روی سنگ‌ها تخصص متوفی نوشته شده است مثلا: متخصص در پرتاب چاقو!
بنابراین اگر عاشق دنیای مافیا و فیلم های گنگستری هستید، در سفر به روسیه از خانه ابدی این خلافکاران خشن بازدید کنید!

قبرستان مافیای روسیه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “کویر ریگ جن ایران” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی(+ویدئو)

امن‌ترین مقاصد توریستی اروپا بعد از کرونا

زنوزق تبریز؛ بزرگترین روستای پلکانی ایران

هاوانا و جاذبه‌های پنهان آن



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جاده ها تنها ابزاری برای رسیدن نیستند، بسیار از آن ها به اندازه‌ای زیبا و رویایی هستند که رانندگی در آن‌ها تنها هدف بسیاری از گردشگران است.
جاده‌های رویایی‌

رویایی‌ترین جاده‌های جهان

جاده‌های رویایی‌ مهمی در جهان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به دلایلی معروف شده‌اند. مثلا بعضی از آن‌ها مسیرهای صعب العبوری دارند؛ بعضی به علت زیبایی، بافت تاریخی یا تجهیزات مدرن استفاده شده در آن‌ها معروف هستند. در این مطلب به معرفی رویایی‌ترین جاده‌های جهان می‌پردازیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جاده

جاده آتلانتیک در نروژ | Atlantic Ocean Road

جاده آتلانتیک از جاده‌های رویایی دنیا و جاذبه‌های نروژ است. این جاده قسمت‌های مختلف نروژ را که بخشی از اقیانوس اطلس آن‌ها را غیر قابل دسترس کرده بود، به هم وصل می‌کند.

جاده آتلانتیک در سال ۱۹۸۹ ساخته شده است. این جاده ۸.۵ کیلومتری علاوه بر این که نقش بسیار مهمی در حمل و نقل نروژ ایفا می‌کند، از زیبایی‌های این کشور نیز محسوب می‌شود. جاده آتلانتیک بین چند جزیره ساخته شده است که توسط چند راهرو و هشت پل به هم متصل شده‌اند.

رانندگی در جاده‌ای که در اقیانوس اطلس قرار دارد و دیدن شنا کردن وال‌ها و صخره‌ها، از جمله دلایلی‌ست که جاده آتلانتیک را یکی از رویایی‌ترین جاده‌های جهان برای رانندگی کرده است.

نروژ

جاده رینگ سفید در ایالت متحده آمریکا | White Rim Road

رانندگی در این جاده دقیقا شبیه به رانندگی در بازی‌های کامپیوتری مثل needs for speed است. ۱۰۰ مایل طول دارد و حمل و نقل برای اتومبیل‌ها و دوچرخه‌های کوهستانی، و همچنین وسایل نقلیه سه چرخه، آزاد است؛ اما همه رانندگان باید با سرعت مجاز برانند در غیر این صورت از رانندگی در این جاده محروم می‌شوند. سفر با خودرو در این جاده دو روز و با دوچرخه سه تا چهار روز طول می‌کشد.

نکته مهم : سفر با حیوانات خانگی در جاده  White Rim کاملا ممنوع است.

آمریکا

جاده تیانمن در چین | Tianmen Road

این جاده پر پیچ و خم ۱۱ کیلومتر طول و به بالای کوه‌های پارک ملی Tianmen متصل می‌شود که ۱۲۷۹ متر ارتفاع دارد و بیش ترین شیب آن ۳۷ درجه است.

رانندگی در این مسیر سرسبز و پرپیچ و خم و دیدن چین از ارتفاع، تجربه بسیار لذت بخشی‌ست که افراد زیادی مسافت بسیار طولانی آن را تحمل می‌کنند تا به بالای کوه Tianmen برسند.

چین

جاده فورکا در سوئیس | Furka Road

این جاده در رشته کوه‌های آلپ سوئیس قرار دارد و ۲۴۲۹ متر ارتفاع دارد. از جمله دلایلی که بسیاری عاشق رانندگی در این جاده رویایی هستند، مسیر پرپیچ خم سرسبز و پربرف این جاده است.

جالب است بدانید این جاده یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم جیمز باند، گلد فینگر بوده است. بنابراین اگر عاشق رانندگی به سبک جیمز باند هستید حتما جاده Furka می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را برای شما زنده کند.

سوئیس

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “طبیعت جاده اسالم به خلخال” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهربازی‌ها، از جمله اماکن تفریحی است که همواره مورد توجه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان قرار گرفته و این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا انرژی و هیجان خود را به ایمن‌ترین شکل ممکن تخلیه نموده و اوقات خوش و به یاد ماندنی را تجربه کنند.
مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان

شهربازی‌های مهیجی که ضربان قلب شما را بالا می‌برند!

ارتفاع، سرعت و مسیرهای پر پیچ و خم از جمله مولفه‌هایی است که موجب به وجود آمدن ترس و وحشتی امن در درون افراد می‌شوند و در عین حال لحظاتی هیجان انگیز و بسیار جذاب را برای آنان رقم می‌زنند. به محض ورود به مهیج‌ترین شهربازی‌‌های دنیا، متوجه می‌شوید که همه افراد در حال خندیدن و تجربه لحظاتی ناب هستند. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهربازی

شهربازی سیکس فلگز امریکا (Six Flags)

شهربازی سیکس فلگز در کشور امریکا، از جمله مهیج‌ترین شهربازی‌های دنیاست که وسایل بازی بسیار ترسناکی را در خود جای داده و همواره پذیرای دوستداران هیجان و بازی‌های ترسناک است. یکی از مهیج‌ترین ابزارهای بازی موجود در این پارک، ترن‌ هوایی با نام وایلد وان مشهور و از جنس چوب بوده و از قدمتی صد ساله برخوردار است. سرعت این ترن هوایی به ۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و افراد را در اتفاق ۳۰ متری از سطح زمین و در مسیرهای پر پیچ و خم جا به جا می‌کند.

امریکا

پارک اکسپولند ژاپن (Expoland)

ژاپن که به داشتن پیشرفته‌ترین ابزار آلات تکنولوژی در جهان شهرت دارد، در این زمینه نیز نام خود را به گوش جهانیان رسانده و یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان را در خود جای داده است. وجود رولر کوستری بسیار ترسناک با سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت باعث شده ، تا این شهربازی نیز یکی از ترسناک‌ترین و هیجان انگیزترین شهربازی‌های جهان گردد. اما این ترس و هیجان امن در سال۲۰۰۷ پایان یافت و وقوع حادثه‌ای تلخ و دردناک باعث شد تا این رولر کوستر تعطیل شده و به کار آن پایان داده شود. سقوط این رولر کوستر در سال ۲۰۰۷ باعث شد تا یک کشته و ۱۹ زخمی در این حادثه باقی بماند و پس از آن استفاده از این وسیله در شهربازی ژاپن ممنوع گردید.

ژاپن

پارک بَتِر سی فان فِیر لندن (Battersea fun fair)

از دیگر شهربازی‌هایی که در لیست مهیج‌ترین شهربازی‌های جهان جای گرفته‌اند، می‌توان به پارک بتر سی فان فیر اشاره کرد که با داشتن وسیله‌ای هولناک به نام رولر کوستر بیگ دیپر، لحظات پر استرس و ترسناکی را برای افراد رقم زده است. این وسیله هولناک در حادثه‌ای دردناک منجر به مرگ ۵ نفر شد و پس از آن استفاده از این رولر کوستر ممنوع گشت.

لندن

شهربازی اَکشِن امریکا (Action)

شهربازی اکشن نیز، ابزارهای بازی بسیار ترسناک و هیجان‌انگیزی را در خود جای داده و گذراندن وقت در آن، موجب سرگرمی بسیاری افراد شده است. این شهربازی به خاطر داشتن یک سرسره آبی بسیار هولناک و مهیج شهرت دارد؛ سرسره  آبی که موجب اتفاقات خطرناک بی‌شماری شده و پرونده‌های قضایی بسیاری را به وجود آورده است. این سرسره آبی که «کنن بال لوپ» نام داشته است، مصدومیت‌های بسیاری را برای افراد رقم زده و همین مساله باعث شده تا استفاده از آن ممنوع شده و از همان زمان تاکنون بی‌استفاده بماند.

پارک

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “سنترال پارک نیویورک” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با دهکده‌ای در هلند که به ونیز روی زمین مشهور است، آشنا شوید.
دهکده گیتورن

ونیز کوچک روی زمین

دهکده گیتورن برای خودش یک ونیز است. ونیزی که این بار نه در ایتالیا بلکه در منطقه خوش آب و هوایی در هلند قرار گرفته است. گیتورن فقط در تلفظ انگلیسی Giethoorn خوانده می‌شود اما هلندی‌ها به آن، خیتورن می‌گویند. روستایی که هیچ اتومبیلی ندارد و رفت و آمد در آن فقط از طریق قایق صورت می‌گیرد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

دهکده

دهکده گیتورن کجاست؟

به طور کلی هلندی‌ها علاقه زیادی به استفاده از اتومبیل ندارند که البته دلیل اصلی آن، گران بودن سوخت در این کشور است. بیشتر اهالی آمستردام با دوچرخه مسیرهای خود را طی می‌کنند. هوای پاک و آسمان آبی واقعی را در هلند می‌توان دید. اگر بخواهید از آمستردام به روستای گیتورن بروید، راه زیادی را در پیش دارید اما مطمئن باشید از گذراندن یک روز کامل در گیتورن، نهایت لذت را خواهید برد. از آمستردام تا گیتورن حدود ۳ ساعت راه است. در ابتدا بلیط قطار شهر میپل را تهیه کنید و بعد با اتوبوس شماره ۷۹ به این دهکده بروید.

گیتورن

این دهکده چگونه پدید آمد؟

در گذشته‌های خیلی دور، گیتورن منبع خوبی از ذغال سنگ بود. گودال‌هایی که بر اثر استخراج ذغال سنگ روی زمین ایجاد شده بود، به مرور توسط دریاچه‌های اطراف این روستا پر از آب شد و روستایی زیبا و حیرت انگیز پدید آورد. مردم این روستا، اولین بار در سال ۱۲۳۰ میلادی پا به این منطقه گذاشتند. در آن زمان، شاخ بزهای فراوانی در این منطقه وجود داشت که در اثر مرگ دسته جمعی بزهای منطقه در سیل بر جای مانده بود. همین امر موجب نامگذاری این منطقه شد. گیتورن به معنای “شاخ های بز” است.

هلند

روستای رویایی گیتورن در نگاه اول

باید لقب رویایی‌ترین روستای جهان را به گیتورن داد. روستایی که در آن فقط صدای پرندگان و اردک ها شنیده می‌شود و حتی قایق های آن، موتورهای بی‌صدایی دارند تا مسافران از طبیعت زیبای گیتورن لذت ببرند. به گیتورن ونیز هلند می‌گویند اما گیتورن حتی یک خیابان هم ندارد در صورتی که ونیز خیابان‌ها و کوچه‌های متعددی دارد. اما از نظر کانال‌های آب، مشابه ونیز است. هلندی های گیتورن مانند ونیزی‌ها برای حمل و نقل تنها از قایق استفاده می‌کنند. قایق‌هایی که به صورت انفرادی و دسته جمعی مدام در حرکتند.

آمستردام

قایق سواری در گیتورن

همه چیز در ونیز هلند تماشایی است. برای این که در تمام دهکده گردش کنید، سوار یک قایق مسافربری شوید. دو نوع قایق در هر ایستگاه وجود دارد. قایق‌های کوچک اختصاصی که بلیط ۵۰ یورویی دارند و قایق‌های مسافربری بزرگی که ۱۵ یورویی است و تعداد زیادی مسافر را جابجا می‌کنند. این قایق‌ها سقف‌‎های شیب داری دارند و بهترین گزینه در روزهای بارانی برای جا به جایی است. در میان تماشای خانه‌های زیبای این روستا، سه خانه جدا افتاده را می‌بینید که شبیه یک جزیره در میان آب ها قرار گرفته‌اند و حتی پلی برای عبور از آب‌ها در آن وجود ندارد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “هلند؛ سرزمین لاله‌ها” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پونک به معنای کوچه‌های پونه از محله‌های پرطرفدار منطقه 5 پایتخت برای سکونت است.
خرید آپارتمان در پونک

محله پونک از محله‌های شمال غرب تهران است که بخش اعظم آن در منطقه ۵ و بخش کوچکی از آن در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. آب و هوای مناسب پونک همراه با پارک‌ها و فضاهای سبز، بافت نوساز و مقاوم‌ و دسترسی آسان آن به وسایل حمل‌ونقل عمومی، بازار مسکن این محدوده را همیشه پررونق نگه داشته و خرید آپارتمان در پونک را در اولویت بسیاری از متقاضیان قرار داده است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به پونک رفته است. با ما همراه باشید.

پونک از غرب با جنت‌آباد و بزرگراه شهید ستاری و از شرق با دره پونک و شهرک غرب که در انتها به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی می‌رسد، همسایه است. همچنین این محله از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض و بزرگراه شهید همت، منتهی می‌شود. خیابان سیمون بولیوار و محله چهاردیواری از همسایگان شمال غربی پونک به شمار می روند.

پونک در گذشته

ساختار شهری و جدید پونک که در گذشته یک روستا با توتستان‌هایی وسیع در خارج از تهران بوده، از نیمه‌های دوره پهلوی دوم شکل گرفت. توسعه شهری در آن زمان بسیاری از روستاهای خوش و آب و هوای شمال تهران مانند پونک را جزیی از بافت تهران کرد. در چهل سال گذشته نیز با ساخت و ساز گسترده‌ای که در پونک انجام شده است ، بناها و برج های مرتفع زیادی در این محله ساخته شده‌اند.

مراکز تفریحی و تجاری

پارک نهج‌البلاغه در بخشی از پونک قرار دارد. این پارک با برخورداری از امکاناتی مانند مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان میزبان گردشگران است. علاقه‌مندان پرواز نیز می‌توانند در سایت پرواز پاراگلایدر در محدوده محله پونک در انتهای غربی خیابان سیمون بولیوار آموزش ببینند و پرواز را تجربه کنند. پارک فراز در حاشیه بزرگراه ستاری در محدوده محله پونک واقع است و از نظر محوطه‌سازی و نورپردازی چیزی از پارک نهج‌البلاغه کم ندارد. پاساژ تیراژه که سرزمین عجایب تیراژه یک در آن واقع‌شده، مکان بسیار مفرحی برای کودکان و بزرگسالان است. همچنین پردیس سینمایی زندگی با ۵ سالن به رشد فرهنگی و تفریحی این محله کمک کرده است.

محله پونک

دسترسی به پونک

خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک خیال شما را از لحاظ دسترسی به نقاط مختلف پایتخت راحت خواهد کرد. خوشبختانه محله پونک محدودیت ترافیکی ندارد و با وجود خیابان‌هایی مانند اشرفی اصفهانی، سیمون بولیوار، چهاردیواری، میرزابابایی، سردار جنگل، بلوار عدل و شهید مخبری دسترسی به بزرگراه‌های همت، هاشمی رفسنجانی و حکیم آسان بوده و مشکلی برای تردد با خودروی شخصی نخواهید داشت. می‌توانید در امتداد بلوار اشرفی اصفهانی تردد داشته باشید. ایستگاه‌های تاکسی در نزدیکی میدان پونک حمل و نقل این منطقه را پوشش می‌دهند. محله پونک مترو ندارد، اما به ایستگاه مترو صادقیه نزدیک است.

خرید آپارتمان در پونک

بافت غالب پونک مسکونی و در دو دسته ویلایی و آپارتمانی است. با نوسازی و ساخت‌‌وسازی که اکنون در این محله در حال انجام است طبیعی است که تعداد خانه‌های ویلایی از تعداد آپارتمان‌ها در این محله کمتر باشد. از آنجا که مساحت واحدهای ویلایی در پونک بیش از ۲۰۰ متر مربع است؛ پیدا کردن واحدهای مسکونی ویلایی با قیمت پایین در این محله دشوار است.

در میان محله‌های مختلف تهران، بازار خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک همیشه رونق داشته است و دلیل آن هم وجود واحدهایی با متراژ ۷۰ تا ۱۵۰ مترمربع در این محله است. خانه‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع در پونک طرفداران بسیاری به‌ویژه در بین زوج‌های جوان دارد.

قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از ۳۵ میلیون تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود و برای واحدهای بسیار لوکس به حداکثر ۶۰ میلیون تومان می‌رسد. هرچند خرید آپارتمان در پونک نیازمند بودجه متوسط رو به بالا است، اما در سال‌های اخیر ساخت آپارتمان‌های کم متراژ در این محله بالا رفته است؛ بنابراین اگر همچنان اصرار به خرید خانه در پونک دارید، می‌توانید شانس خود را روی این واحدها امتحان کنید.

فراموش نکنید بلوار کمالی، خیابان اشرفی اصفهانی، بلوار عدل، بلوار همیلا و خیابان زیتون از محدوده‌های خوب پونک برای زندگی محسوب می‌شوند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در پونک و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بنا بر گزارش‌های منتشر شده از وضعیت بازار مسکن، مناطق ۵، ۱۰ و ۴، به ترتیب پرمعامله‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شوند.
خرید-خانه-و-آپارتمان
در مرداد ماه امسال ۱۵ درصد از معاملات خرید خانه و آپارتمان در پرتقاضاترین منطقه شهر تهران به لحاظ خرید و فروش مسکن یعنی منطقه ۵ به ثبت رسیده است و بعد از آن به ترتیب در هر کدام از مناطق ۴ و ۱۰ شهر تهران ۵/ ۸ درصد از این معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مجله دلتا بنابر آمار منتشر شده، بیش از یک‌سوم و نزدیک به ۳۲ درصد از میزان معاملات خرید مسکن مربوط به این سه منطقه بوده که مصرفی‌ترین مناطق شهر تهران نیز محسوب می‌شوند..

بررسی آگهی‌های عرضه شده به بازار فروش که روز گذشته در آگهی‌های مربوط به استارت‌آپ‌های بازاریابی ملکی منتشر شد نشان می‌دهد علاوه بر اینکه سطح قیمت‌های پیشنهادی برای فروش مسکن در هر کدام از این سه منطقه بیش از حد انتظار متقاضیان و واسطه‌های بازار است یک شکاف محسوس بین قیمت فروش آپارتمان‌های نوساز و چند سال ساخت مشاهده می‌شود.

این شکاف بعضا تا ۳۰ درصد نرخ پیشنهادی برای فروش یک واحد مسکونی نوساز با یک واحد مسکونی با عمربنای ۱۰ تا ۱۵ سال مشاهده می‌شود. در‌حالی‌که در شرایط عادی سقف این اختلاف معمولا تا ۲۰ درصد بود. البته این اختلاف تقریبا و در غالب محلات و مناطق شهر تهران مشاهده می‌شود اما به نظر می‌رسد هم‌اکنون نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نوساز در این سه منطقه بیش از سایر مناطق با قیمت‌های پیشنهادی برای فروش آپارتمان‌های چند ساله اختلاف دارد. واسطه‌های بازار مسکن علت این موضوع را بیشتر بودن سطح تقاضا برای خرید آپارتمان در این سه منطقه می‌دانند.

در جدول زیر جدیدترین قیمت خرید خانه و آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت-آپارتمان

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مشاوران املاک پایتخت از کاهش حجم آپارتمان‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک برای فروش خبر می‌دهند.
آپارتمان های تا 100 متر مربع
نوسان های  اخیر در بازار ارز و سرمایه و سرایت آن به بازار مسکن طی ماه‌های اخیر، بازار خرید و فروش املاک در پایتخت را با تغییرات زیادی مواجه کرده است. به‌ویژه اینکه در این میان مشاوران املاک از کمیاب شدن آگهی از جمله آپارتمان های تا ۱۰۰ متر مربع در بنگاه‌ها خبر می‌دهند.
به گزارش مجله دلتا روند صعودی قیمت‌گذاری و عبور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی از کانال ۲۳ میلیون تومان، سبب شده تا وضعیت عرضه املاک در بازار متفاوت از دوره‌های مشابه شود. برخی از مشاوران املاک در مناطق یک تا پنج عنوان می‌کنند حجم آگهی‌های موجود برای فروش، به شدت محدود و انگشت‌شمار است.
یکی از مشاوران املاک در محدوده گیشا (منطقه دو) عنوان می‌کند: هفته گذشته حتی یک آگهی نیز برای فروش در فهرست خود نداشته است. البته در محدوده مناطق نیمه جنوبی پایتخت به نظر می‌رسد وضعیت عرضه املاک، اندکی مناسب‌تر باشد. یکی از مشاوران املاک در منطقه ۱۵ شهر تهران در این باره می‌گوید: تعداد واحد‌های موجود برای فروش از تعداد انگشتان دست هم کمتر شده است.
جالب آنکه معدود آپارتمان‌های عرضه شده نیز اصطلاحا با «قیمت پر» (به معنی بالاترین قیمت پیشنهادی) عرضه شده‌اند. این گروه از مشاوران املاک چشم انداز قیمتی بازار را نامشخص می‌دانند. به گفته آنها تا زمانی که بی‌ثباتی و ناپایداری در سایر بازارها وجود داشته باشد احتمال افزایش قیمت (هر چند اندک) در بازار خرید و فروش املاک نیز وجود دارد.
با این حال از آنجا که بازار طی چندماه اخیر چندین بار دو طرف عرضه و تقاضا را غافلگیر کرده ممکن است در شرایطی این پیش بینی محقق نشود.
در جدول زیر جدیدترین آگهی آپارتمان های تا ۱۰۰ متر مربع در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-100-متری

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هوشمندانه‌ترین خرید ممکن برای وام‌دارهای متقاضی مسکن، صرف‌نظر از اینکه از چه نوع وامی استفاده می‌کنند، خرید آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت است.
آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت
با توجه به اینکه شرط سن بنا برای وام‌های اوراق ۲۵ سال ساخت و برای وام خانه‌اولی‌ها نیز ۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه است، خرید آپارتمان‌ بالای ۱۵ سال ساخت و قدیمی‌ساز می‌تواند یک خرید هوشمندانه برای وام‌دارهای متقاضی مسکن  محسوب شود.

به گزارش مجله دلتا دو گروه قیمتی در بازار آپارتمان‌های ۱۵ تا ۳۰ سال ساخت در آگهی‌های ملکی موجود نزد بنگاه‌ها و موتورهای جست‌وجو قابل شناسایی است. گروه اول را آپارتمان‌های قیمت‌ مناسبی تشکیل می‌دهند که به دلیل سال ساخت بالا و فقدان امکانات ضروری مانند آسانسور و پارکینگ و احیانا نیاز به تعمیرات در داخل واحد یا مشاعات با قیمت‌های ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت آپارتمان نوساز آگهی شده‌اند. به‌عنوان مثال آپارتمان ۱۹ سال ساخت در ولنجک، خیابان نوزدهم به مساحت ۱۵۵ مترمربع در حالی به قیمت هر مترمربع ۵۹ میلیون تومان برای فروش عرضه شده که قیمت آپارتمان نوساز در این خیابان حدود ۷۵ میلیون تومان است. به این ترتیب قیمت آپارتمان نزدیک ۲۰‌ ساله در این منطقه ۲۰‌ درصد زیر قیمت واحد نوساز است.

البته این وضعیت فقط مختص واحدهای لوکس‌متراژ در مناطق لوکس شهر نیست، بلکه در مورد مناطق مصرفی نیز این قاعده صدق می‌کند. بنابراین خرید از گروه اول قیمتی آپارتمان‌های قدیمی‌ساز می‌تواند یک خرید هوشمندانه برای وام‌دارها محسوب شود؛ به‌ویژه با توجه به اینکه شرط سن بنا برای وام‌های اوراق ۲۵ سال ساخت و برای وام خانه‌اولی‌ها نیز ۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه است.

اما دسته دوم قیمتی در بازار آپارتمان‌های قدیمی‌ساز مربوط به املاکی است که چشم‌اندازی از تخریب و نوسازی در سال‌های آتی برای آنها وجود دارد و بعضا حتی توافقی برای نوسازی میان همسایه‌ها صورت گرفته است. این املاک با قیمت‌های به‌مراتب بیشتر از قیمت آپارتمان قدیمی و با قیمتی بین آپارتمان و زمین برای فروش عرضه شده‌اند. در واقع قیمت اعلامی این املاک به میزانی است که گویی قدرالسهم ملک (که از متراژ فعلی آن در صورت آپارتمان قطعا کمتر است) به قیمت روز زمین در آن منطقه معامله می‌شود.

این گروه از املاک اغلب بیش از ۲۵ سال دارند و طبعا وام‌دارها به خرید آنها تمایل نشان نخواهند داد و حتی اگر مایل به خرید آنها باشند نیز اغلب توانایی کافی برای تملک این املاک را ندارند.

در جدول زیر جدیدترین آپارتمان‌ های بالای ۱۵ سال ساخت در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-های-10-تا-25-سال-ساخت

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به نظر می‌رسد پس از گذراندن یک دوره پرالتهاب، هم‌اکنون آرامش به بازار مسکن بازگشته و تلاطم اخیر بازار معاملات مسکن رو به پایان است.
قیمت-واحد-مسکونی
میانگین قیمت واحد مسکونی معامله شده به ازای هر متر مربع در شهر تهران در نیمه اول شهریورماه امسال به حدود ۲۳.۵ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل تنها ۱.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش مجله دلتا اطلاعات برگرفته از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه اول شهریور ماه امسال حاکی است که پس از یک دوره التهاب در بازار مسکن، نشانه‌هایی از بازگشت آرامش به این بازار آشکار شده و بیان کننده آنست که دوره تلاطم اخیر بازار مسکن رو به پایان است.

بر اساس اطلاعات سامانه یاد شده، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در نیمه اول شهریورماه سال ۹۹ به حدود ۲۳.۵ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل تنها ۱.۹ درصد رشد داشته است. کاهش قابل توجه رشد قیمت مسکن در شهر تهران در شرایطی بوده که تعداد معاملات مسکن شهر تهران پس از ثبت افت ۳۵.۴ درصدی در مردادماه گذشته (نسبت به رقم تیرماه)، در نیمه اول شهریورماه در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل نیز به میزان ۳۷.۷ درصد کاهش داشته که حاکی از تداوم افت معاملات مسکن در شهریورماه است.

بازار مسکن در طول چند ماه گذشته روند پر التهابی را طی کرده و رشد ماهانه قیمت مسکن در شهر تهران طی اردیبهشت تا مرداد امسال ارقام بالایی را تجربه کرده بود.

در جدول زیر جدیدترین قیمت واحد مسکونی در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-چند-سال-ساخت

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “مسکن ملی پردیس متری چند؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با بالا رفتن قیمت مسکن، یافتن آپارتمان ارزان و مناسب با بودجه و قدرت خرید خانوار دشوار شده است اما نه ناممکن.
قیمت-مسکن-در-جنوب-تهران

در جنوب تهران می‌توان از متری ۸ میلیون تا متری ۲۷ میلیون تومان واحدهای نوساز برای خرید پیدا کرد. قیمت مسکن در جنوب تهران نیز مانند هر منطقه دیگری بسته به محله، امکانات و… متفاوت است.

به گزارش مجله دلتا قیمت واحدهای مسکونی در جنوب تهران بسته به محله، امکانات و… متفاوت است. نازی آباد، افسریه، مشیریه، شوش، آذری، منیریه، جوادیه، مولوی، یاخچی‌آباد، خانی‌آباد نو، منیریه و… از جمله محله‌های معروف در جنوب تهران است. سال ساخت، امکانات، محله و خیابان و… در قیمت مسکن این مناطق موثر است. در ادامه قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در محله‌های مختلف جنوب تهران شرح داده شده است.

نازی آباد

نازی آباد یکی از محله‌های مشهور در جنوب تهران است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین متری ۱۶ تا ۲۷میلیون تومان تغییر می‌کند. این محله از محله‌های گران قیمت جنوب تهران در حوزه مسکن محسوب می‌شود. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در نازی‌آباد، واحدهایی که سمت هزار دستگاه قرار دارد قیمت بالاتری داشته و بین متری ۲۴ تا ۲۷ میلیون تومان در هر متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. واحدهای سمت تولایی نیز از متری ۱۹ تا ۲۴میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید یک آپارتمان نوساز در نازی آباد شرقی نیز باید متری ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد.

مشیریه

محله مشیریه در جنوب شرق تهران و منطقه ۱۵ شهرداری پایتخت واقع شده است. قیمت مسکن در جنوب تهران و در این محله برای واحدهای نوساز از متری ۱۶میلیون تومان شروع می‌شود و به متری ۱۹ میلیون تومان نیز می‌رسد. یک واحد ۷۰ متری نوساز در طیقه دوم یک آپارتمان در چهار راه دوم مشیریه، متری ۱۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

جوادیه

به گفته یک کارشناس مشاور املاک در جوادیه قیمت واحدهای نوساز در این منطقه بین متری ۱۲ تا ۱۵میلیون تومان متغیر است. مثلا یک واحد ۸۷ متری در کوچه علی مهدی متری ۱۴ میلیون تومان قیمت‌ گذاشته شده ‌است. واحدهای قدیمی‌تر در این محله نیز از متری ۷ میلیون تومان شروع می‌شود.

شوش

شوش یکی دیگر از محله‌های جنوبی تهران است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، قیمت مسکن در شوش بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. واحدهای سمت هرندی حدود متری ۱۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برای خرید واحدهای سمت صفاری نیز باید حدودا متری ۱۴میلیون تومان هزینه کرد. همچنین واحدهای سمت شقاقی حدود ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته این قیمت‌ها برای واحدهای نوساز است. یک واحد آپارتمان نوساز ۷۰متری در خیابان ۱۷شهریور متری ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

آذری

آذری یک محله شلوغ و پرجمعیت در منطقه ۱۷ شهرداری تهران است. قیمت واحدهای نوساز در محله آذری از متری ۱۴ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۶ میلیون تومان می‎‌رسد. قیمت یک واحد ۶۰ متری و نوساز در اقبال، متری ۱۶ میلیون تومان اعلام شده است.

منیریه

منیریه محله‌ای است که در جنوب تهران و منطقه ۱۱شهرداری واقع شده است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۲۵ میلیون تومان می‌رسد. یک واحد ۱۱۸ متری و نوساز در خیابان فرهنگ متری ۲۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مولوی

یکی دیگر از محله‌های جنوب تهران که در منطقه ۱۲ واقع شده، محله مولوی است. قیمت مسکن در این محله بین متری ۸ تا ۱۱ میلیون تومان متغیر است. قیمت یک واحد ۷۵ متری در کریمی، متری ۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان و در کل ۶۲۰ میلیون تومان اعلام شده است. این واحد نوساز و دارای امکانات کامل است.

یاخچی آباد

یاخچی آباد یکی از محله‌های جنوب غرب تهران است که در منطقه ۱۶ شهرداری قرار گرفته است. این محله در جنوب نازی آباد واقع شده و قیمت واحدهایی که در نزدیکی نازی آباد قرار دارد، بالاتر است. قیمت مسکن در این محله بین ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان ۱۰۷ متری در کوچه پورعبدالله متری ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

خانی آباد نو

خانی آباد نو محله‌ای در منطقه ۱۹ شهرداری پایتخت است. قیمت واحدهای کلید نخورده در این محله از متری ۱۷میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد ۱۱۲متری و دو خواب در میعاد جنوبی متری ۱۹میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد نوساز بوده و امکانات آن نیز کامل است.

امیریه

امیریه نیز محله‌ای واقع در جنوب تهران است. قیمت واحدهای نوساز در این محله بین ۱۸ تا ۲۵میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته قیمت مسکن فقط متاثر از سال ساخت نیست و ممکن است واحدهای قدیمی‌تر در یک محله قیمتی بیشتر از واحدهای نوساز در همان محله داشته باشد. یک واحد آپارتمان ۹۵متری در برزگر دومیلیارد تومان قیمت گذاشته شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قیمت هر متر مربع مسکن طرح اقدام ملی در شهر جدید پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان است.
مسکن-ملی-پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است گفت: قیمت هر متر مربع مسکن ملی پردیس نیز فعلا متری ۳ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش مجله دلتا سید مهدی هدایت ضمن اعلام این خبر در مراسم آغاز رسمی تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر اظهار داشت: از امروز فرآیند معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت دفترچه اقساط آغاز می‌شود و متقاضیان برای انشعابات به دستگاه‌های خدمات‌رسان و برای تحویل واحد به کارگزاری شرکت عمران مراجعه می‌کنند.

هدایت ضمن اشاره به ۴ تا ۵ هزار متقاضی که برای تحویل واحدهای خود مراجعه نکرده‌اند گفت: اقداماتی از قبیل افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها به ۱۸ درصد، نسبتا تاثیرگذار بوده است و آذرماه امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، درباره آخرین وضعیت افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر اظهار کرد: این رقم با توجه به هزینه‌های صورت گرفته بسیار ناچیز است از ابتدای سال، ۱۴۰۰ میلیارد تومان در پردیس هزینه شده و این در حالی است که از محل دریافت ۲۰ میلیون تومان حدود ۲۲ میلیارد تومان به دست آورده‌ایم. این ۲۰ میلیون تومان هزینه نقل و انتقال نیست بلکه بخش کمی از هزینه‌هایی که دولت برای واحدهای مسکن مهر انجام داده و از متقاضیانی که هم اکنون اقدام به خرید و فروش می‌کنند دریافت می‌شود. متقاضیان اولیه و افرادی که پیش از خردادماه واحد را خریداری کرده‌اند مشمول این افزایش قیمت نیستند.

مدیر عامل عمران ‌پردیس خاطرنشان کرد: زمانی که پروژه مسکن مهر پردیس آغاز شد دلار ۱۰۰۰ تومان بود و الان قیمت دلار ۲۴ برابر شده لذا هزینه‌ها بسیار  بالا رفته است.

وی با اشاره به تعهد شرکت عمران پردیس برای ساخت ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن گفت: از این تعداد ۱۱ هزار واحد به تعاونی‌های مسکن مهر واگذار شده و ۳هزار واحد نیز در بخش  ثبت‌نامی است. در مراسمی که با حضور ویدیوکنفرانس رییس‌جمهور برگزار می‌شود اولین واحدهای اقدام ملی بتن ریزی خواهد شد. قیمت هر متر مربع مسکن ملی پردیس فعلاً ۳ میلیون تومان است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کویر ریگ جن همان منطقه ی شگفت انگیز و ترسناکی در ایران است که تا حالا اتفاق‌های بی‌جواب زیادی در آن افتاده است و موجودات زنده زیادی را به کام مرگ فرستاده است!
کویر ریگ جن

مثلث برمودای ایران

کویر ریگ جن ، با تمام اتفاقات ترسناک آن، هنوز هم مورد علاقه گردشگران ماجراجوی زیادی است. ظاهرا هرچه ترسناک‌تر، معجزه آساتر! اتفاقات ریز و درشتی که در ریگ جن افتاده، آن را به یک علامت سوال در ذهن خیلی‌ها تبدیل کرده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

ریگ جن

مشخصات ریگ جن

ریگ جن با وسعتی برابر ۳۸۰۰ کیلومتر مربع، در غرب دشت کویر قرار گرفته و منطقه‌ای پر از تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است. این منطقه وسیع و پهناور، هیچگونه چاه آب و یا منبع آبی ندارد و به همین دلیل هیچ وقت برای کاروان‌ها مورد علاقه نبوده است؛ با این وجود گردشگران ماجراجو، این منطقه را دوست دارند و در این چند سال به جز گردشگران، محققان زیادی به آنجا رفته اند.

همان‌طور که گفته شد، در کویر ریگ جن، تپه‌های شنی بسیار زیادی وجود دارد. این تپه‌ها بر اثر وزش بادهای شدید جا به جا می‌شوند و به همین دلیل است که در قسمت‌هایی شیب تند و در قسمت‌هایی شیب ملایمی دارند که در برخی قسمت‌ها، عبور با وسایل نقلیه کاملا غیر ممکن است.

گرمسار

چه چیزی از این کویر آن را تا این اندازه ترسناک و مرموز کرده است؟

مردم بومی کویر بر این باورند که کویر ریگ جن، یک منطقه نفرین شده است که توسط ارواح پلید و شیاطین حکومت می‌شود و به همین خاطر است که هر کس به ریگ جن می‌رود، دیگر برنمی‌گردد. کویر ریگ جن پر است از باتلاق‌های نمک که افراد را می‌بلعد.

به این کویر، مثلث برمودای ایران هم می‌گویند. یکی از بدترین اتفاقاتی که مخصوصا برای گردشگران ناوارد می‌تواند بیفتد، فرو رفتن در گل و لای است که به راحتی انسان را می‌کشد؛ به همین دلیل تا چندین سال، هیچ کس جرات نمی‌کرد به این کویر سفر و راز آن را کشف کند.

مثلث برمودا ایران

مسیر دسترسی کویر ریگ جن

برای رسیدن به این کویر اسرارآمیز باید ابتدا خودتان را به شهرستان گرمسار و پارک ملی دشت کویر برسانید و از آنجا به جاده سنگ فرش ملک آباد رفته و به سمت کویر بروید. پیشنهاد می‌کنیم اگر دلتان برای دلهره و ترس تنگ شده و می‌خواهید به ریگ جن بروید، حتما از جیپ‌های سبک استفاده کنید و کاملا مجهز باشید.

هر لحظه ممکن است در این کویر گم شوید و بنابراین آب، غذا، وسایل لازم تا حداقل ۲۰ روز را همراهتان ببرید و نقشه را هم در سفر به این منطقه خطرناک فراموش نکنید.

نکته بعدی اینکه به هیچ عنوان تنهایی به آنجا سفر نکنید و حتما فرد بلدی را همراهتان ببرید.

با همه این اتفاقات کوچک و بزرگی که در این کویر می‌افتد، آسمان پر ستاره و بی‌‍نهایت زیبای این کویر که چشم را تا همیشه به آن خیره نگه می‌دارد، نباید از یاد برد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین کویر دنیا کجاست؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتما شما نیز بارها و بارها، شاهد پارکی وسیع و سرسبز در فیلم های هالیوودی بوده‌اید که بعضا در نمایی کلی نیز نشان داده می‌شود و وسعت و عظمت آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند.
سنترال پارک نیویورک

گشت و گذار در سنترال پارک نیویورک

سنترال پارک نیویورک همان پارک مشهور آمریکایی است که به طور مداوم در فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر کشیده می‌شود و با دارا بودن مساحتی در حدود ۳۴۱ کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ‌ترین و پر آوازه‌ترین فضای سبز کشور امریکا شناخته می‌شود. این پارک نه تنها در میان مردم امریکا، که در میان مردمان دیگر کشورها نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از گردشگران در آرزوی گشت وگذار در این پارک مشهور امریکایی به سر می‌برند.

تاریخچه

تاریخچه ساخت سنترال پارک نیویورک، به سال ۱۸۷۳ باز می‌گردد و جالب است بدانید که طراحی این پارک در سال ۱۸۵۸ آغاز شده است. طراحان این نیویورک اشخاصی با نام های لاو المستد و کالورت واکس بوده‌اند. این دو طراح پس از برنده شدن در یک مسابقه طراحی، دست یاری داده و شروع به طراحی پارکی وسیع در دل منهتن نمودند و بدین ترتیب بود که سنترال پارک نیویورک در آن سال‌ها شکل گرفت و پس از طراحی و ساخت، وسعتی در حدود ۳۴۱ کیلومتر مربع یافت. تعداد بازدید کنندگان سنترال پارک از همان نخستین سال‌های ساخت و افتتاح بسیار زیاد بوده است و شواهد نشان می‌دهد که سالانه بالغ بر ۲۵ میلیون نفر، از این باغ دیدن می‌کنند.

جاذبه های گردشگری سنترال پارک نیویورک

آلیس در سرزمین عجایب

آلیس در سرزمین عجایب، مجسمه‌ای برنزی است که تماشای آن نه تنها برای کودکان، که برای بزرگسالان نیز بسیار جالب و هیجان انگیز است و نوستالژی بسیار عمیقی را در درون افراد رقم می‌زند. در این بخش از پارک، آلیس به همراه دیگر شخصیت‌های داستان بر روی میزی به شکل قارچ نشسته‌اند و خاطرات خوش دوران کودگی را برای بازدید کنندگان تداعی می‌کنند.

آمریکا

قلعه Belvedere

این قلعه در مرتفع‌ترین قسمت سنترال پارک نیویورک ساخته شده است و چشم اندازی زیبا و خیره کننده را برای افراد به ارمغان می‌آورد. این قلعه در سال ۱۸۶۰ احداث شده و افراد بر فراز آن می‌توانند، تمامی بخش‌های سنترال پارک را در زیر پاهای خود ببینند و تجربه‌ای ناب و تکرار نشدنی را به دست آورند.

نیویورک

باغ شکسپیر

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این پارک، می‌توان به باغ شکسپیر که باغی زیبا و منحصر به فرد است، اشاره کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر گیاهان کاشته شده در این پارک، در آثار ویلیام شکسپیر دیده و شنیده می‌شوند و شخصیت‌های موجود در داستان‌ها  و نمایشنامه‌های شکسپیر را در ذهن تداعی می‌کنند. برای مثال گفته می‌شود که درخت توت سفیدی که در این باغ هست، با قلمه گرفتن از درختی که در سال ۱۶۰۲ و توسط شخص شکسپیر کاشته شده بود، به وجود آمده است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “بهترین پارک های آبی دنیا؛ ۱۰ سرزمین رویایی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهرهای گمشده زیادی روی زمین قرار دارند و هر کدام به نوعی، رازهای مخوف و عجیبی را در دل جای داده اند.
شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها کجاست؟

شهر گمشده اینکاها هم، از جمله شهرهای پر راز و رمز است و هنوز هم برای بسیاری از باستان شناسان، علامت سوال زیادی دارد. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهر گمشده

تاریخچه ای از شهر گمشده اینکاها

این شهر حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته شده است و صدها سال پیش از این که اینکاها توسط اسپانیایی‌ها فتح شود، متروک شده است. در حالیکه این شهر برای مدت های زیادی به دست فراموشی سپرده شده بود، در جولای سال ۱۹۱۱ میلادی توسط یکی از تاریخ شناسان آمریکایی به نام هیرام بینگهام کشف شد تا جهانیان شهری دیگر پر از رازهای تاریخی را بشناسند. شهر گمشده اینکاها در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو قرار گرفت. اینکاها امروزه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه شناخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

موقعیت جغرافیایی شهر گمشده اینکاها

شهر گمشده اینکاها در کشور پرو واقع شده و ماچوپیچو نام دیگر آن، که به معنی قله قدیمی است. ماچوپیچو شهر شگفت انگیزی که در سال ۱۴۵۰ بر فراز کوه های آند وجود داشت، در ارتفاع ۲۴۳۰ متری از سطح دریا و در ۷۱ کیلومتری شمال کوسکو قرار دارد.

اینکاها

معماری شهر گمشده اینکاها

این شهر یکی از اسرارآمیز ترین شهرهای گمشده جهان و تاکنون تحقیقات زیادی در مورد آن انجام شده اما متاسفانه نتایج مشخصی از دلیل به وجود آمدن این شهر و مردم آن حاصل نشده است. باستان‌شناسان معتقدند شهر گمشده اینکاها یا همان ماچوپیچو یک شهر معمولی نبوده است. بعضی از آنها معتقدند که این شهر برای گذراندن اوقات بزرگان اینکاها ساخته شده بوده چرا که در شهر تعداد زیادی عبادتگاه وجود دارد.

نظریات باستان شناسان

در شهر ماچوپیچو، یک قصر بزرگ نیز ساخته شده بود که امروزه مورد توجه بسیاری از باستان شناسان قرار گرفته است. همچنین تعداد خانه‌هایی  با بیش از ۱۵۰ عدد که برای خدمتکاران در این مکان وجود داشته است. ماچوپیچو وسعتی به اندازه ۵ کیلومتر دارد که با توجه به باور باستان شناسان این شهر ظرفیتی در حدود ۷۵۰ نفر داشته است و دلیل انتخاب چنین جایی برای ساختن این شهر این بوده است که بزرگان آن شهر معتقد بودند شهر ماچوپیچو باید در جایی ساخته شود که از نظر موقعیت زمین شناختی و جغرافیایی نمایانگر چهره واقعی اینکاها باشد.

با دیدن این شهر  از معماری آن شگفت زده می‌شوید. جالب است بدانید که در ساخت این شهر از هیچ ملاتی استفاده نشده و تمام دیوارهای عظیم و بزرگ آن تنها با برش دقیق سنگ‌ها ساخته شده‌است. یکی از سوالاتی که تا کنون برای باستان شناسان و دانشمندان، همچنان بی‌جواب مانده نیز همین است که با توجه به کمبود ابزار و امکانات آن دوره سنگ‌هایی با این عظمت چگونه به این دقت برش داده شده‌اند.

امپراطوری اینکاها

ماچوپیچو مدت طولانی از دید مردم جهان پنهان بوده است که دلیل اصلی آن موقعیت جغرافیایی خاص آن می‌تواند باشد. چرا که زمانی که مردم اینکاها این شهر را ترک کرده‌اند، این شهربه شهری متروک که از زندگی انسانی بسیار دور بوده، تبدیل شده و به دلیل جغرافیایی خاص آن، پس از گذشت سال‌ها از درختان بلند و سرسبز پوشانده شده است که این را می‌توان دلیل بر پنهان شدن آن در طبیعت شمرد.

امروزه این شهر هم یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی آمریکای لاتین به شمار می رود. اگرچه  دیدن این شهر در میان طبیعت بی‌نظیرش، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد بازدید گردشگران اکوسیستم، منطقه در خطر است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجیب‌ترین کویر دنیا کجاست؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس تازه‌ترین آمارها تصویب مالیات بر خانه‌های خالی و احتمال اجرایی شدن این قانون از پایان تابستان در تمایل برای فروش مسکن در مردادماه تاثیرگذار بوده است.
وضعیت بازار مسکن در مرداد

آمارهای رسمی ارائه شده از وضعیت بازار مسکن در مرداد ۹۹ نشان می‌دهد در ماه مذکور ۹۰۸۰ مورد معامله مسکن در شهر تهران انجام شده است که این رقم از کاهش ۳۵.۴ درصد در مقایسه با تیرماه امسال و افزایش ۱۷۶ درصدی نسبت به مرداد گذشته خبر می‌دهد. 

به گزارش مجله دلتا در مردادماه امسال با وجود کاهش محسوس تعداد معاملات، تعداد آگهی‌های عرضه شده به بازار با رشد ۵۲ درصد مواجه بوده است. از طرف دیگر نرخ رشد قیمت پیشنهادی در آگهی‌ها حدود نصف رشد قیمت معاملات قطعی بوده و این در حالی است که پیش از این معمولا نرخ‌های پیشنهادی رقم های بالاتر از معاملات قطعی بود.

براساس اطلاعات به دست آمده در مرداد ماه ۹۹ میزان عرضه واحدهای مسکونی از طریق این سامانه به بازار مسکن شهر تهران نسبت به تیرماه امسال ۵۱.۹ درصد رشد داشته است. این اطلاعات که از ۱۶ منطقه تهران استخراج شده آگهی های مناطق یک تا ۱۵ و ۲۲ را شامل می شود و شش منطقه ۱۶ تا ۲۱ به دلیل پایین بودن تعداد آگهی ها در این گزارش لحاظ نشده است.

تعداد آگهی‌های عرضه شده در سه منطقه ۹، ۱۰ و ۱۱ به ترتیب ۲۷۵، ۲۱۰ و ۱۵۰ درصد در مقایسه با ماه گذشته رشد داشته که ثبات و کاهش  قیمت‌های پیشنهادی را در این مناطق به همراه داشت.

از سوی دیگر بررسی وضعیت بازار مسکن در مرداد ۹۹ نشان می‌دهد که از ۱۶ منطقه شامل مناطق ۱ تا ۱۵ و ۲۲  که با وجود رشد ۱۰.۵ درصد قیمت معاملات در کل شهر تهران، نرخ رشد قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در ۱۶ منطقه مذکور در مقایسه با تیر ماه امسال ۵.۶ درصد بوده است. نرخ رشد سالانه قیمت در این مناطق نیز ۷۵ درصد اعلام شده که ۲.۴ درصد کمتر از قیمت‌های قطعی است.

آمار-بازار-مسکن-در-مرداد

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه در شرایط فعلی نقدینگی بین دو بازار بورس و مسکن می چرخد، گفت: سیاست‌های دولت در حوزه بین‌الملل تاثیر زیادی در بخش مسکن دارد و دولت باید برای ایجاد آرامش در اقتصاد سیاست‌های داخلی و خارجی را تنظیم کند.

سعید آگشته درباره علت نوسان های قیمت در ماه‌های اخیر گفت: در اقتصاد ایران سه یا چهار حوزه خاص برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. در این شرایط گاهی سرمایه بین بورس و مسکن دست به دست می‌شود، گاهی به بازار ارز و بورس می‌رود و مدتی در بازار طلا یا مسکن می‌چرخد، معتقدم در شرایط کنونی نقدینگی بین بورس و مسکن سیال است.

آگشته درباره استدلال برخی مسئولان از جمله وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ارایه آمار مسکن به رشد قیمت‌ها دامن می‌زند، گفت: آمار در هر بخش اقتصادی پایه برنامه ریزی است و یک اصل اساسی محسوب می‌شود. از طرف دیگر وظیفه دولت شفاف سازی است و نباید نوسان های بازارها را پشت عدم ارایه آمار پنهان کند.

وی درباره پیش‌بینی از آینده بازار مسکن تاکید کرد: تا زمانی که دولت، اقتصاد کشور را به صورت یک پکیج نبیند و مجموعه آن را با سیاست‌های داخلی و خارجی تنظیم نکند همین وضعیت ادامه می یابد. ممکن است التهابات در یک بازار از بین برود و در بازار دیگر بروز کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بررسی آگهی‌های اجاره در آخرین ماه تابستان نشان می‌دهد که همچنان آپارتمان‌های رهن کامل در بازار اجاره پیشتازند.
آگهی رهن کامل آپارتمان
بررسی آگهی‌های موجود نزد بنگاه‌های واقع در مناطق مصرفی شهر تهران حاکی است در برخی از محله‌های پایتخت آگهی رهن کامل آپارتمان از آگهی‌های ترکیب رهن و اجاره پیشی گرفته است.

به گزارش مجله دلتا در مناطق ۴ و ۵ تقریبا به ازای هر آگهی اجاره، یک آگهی رهن کامل واحد مسکونی نیز وجود دارد اما در مناطقی همچون ۷ تا ۱۲ تعداد آپارتمان‌های رهن کامل بیش از آپارتمان‌های اجاره‌ای است و در آپارتمان‌های اجاره‌ای نیز اغلب وزن رهن کامل به مراتب بیشتر از وزن اجاره‌بهای ماهانه است.

البته این قاعده عمدتا در گروه واحد‌های تا ۸۰ مترمربع که در بازار اجاره متقاضی بیشتری دارد، صدق می‌کند و در بازار آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ، موجران به دریافت اجاره‌بهای چند میلیونی ماهانه رغبت نشان می‌دهند.

تحقیقات میدانی از طریق موتورهای جست‌وجوی ملکی که آگهی‌های اجاره را عرضه کرده‌اند، نشان می‌دهد برخی از موجران در آخرین روزهای فصل تابستان در تلاش هستند تا با بالاترین قیمت‌های ممکن، قرارداد اجاره آپارتمان خود را منعقد کنند و با اینکه حدود دو هفته از فصل طلایی نقل و انتقالات باقی مانده، روی قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از استطاعت مستاجران درحال جست‌وجو در بازار اصرار دارند. با این حال آگهی رهن کامل آپارتمان به بهای هر متر مربع ۲ تا ۳ میلیون تومان در بسیاری از مناطق تهران همچنان قابل جست‌وجو است.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن-و-اجاره-آپارتمان-در-تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متقاضیان دریافت وام ودیعه باید هرچه زودتر مدارک مورد نیاز را در سامانه جامع اقدام ملی مسکن تکمیل کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.
دریافت-وام-ودیعه

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مستاجران ثبت نام خود را در سامانه طرح اقدام ملی تکمیل نکرده‌اند اظهار داشت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید هرچه زودتر مدارک مورد نیاز را در سامانه tem.mrud.ir تکمیل کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

به گزارش مجله دلتا بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی، همه متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه طرح اقدام ملی و از قسمت «مشاهده و پیگیری درخواست‌ها» نسبت به مشاهده وضعیت خود و انتخاب بانک مورد نظر جهت دریافت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

نیمه نخست مرداد ماه وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد متقاضیان وام ودیعه مسکن که ثبت نام پیامکی داشتند، ضروری است به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی خود از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند. با این حال تاکنون تعداد زیادی از افرادی که ثبت نام پیامکی آنها تایید شده است در سامانه مسکن ملی ثبت نام نکرده و اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند.

به گفته محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir تکمیل کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود. وی با بیان اینکه رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است، گفت: سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

متقاضیان-وام-ودیعه-مسکن

محمودزاده اضافه کرد: تاکنون ۴۱۰ هزار نفر مدارک خود را در سامانه مسکن ملی بارگذاری کرده‌اند که ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. همچنین از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۳۰۰ پرونده در بانک‌ها تشکیل و بیش از ۳۰۰ فقره وام نیز پرداخت شده است.

روز ۱۹ مردادماه امسال ۱۵ بانک کشور مسوول تخصیص این وام شدند و سهمیه استانی بانک‌ها در این زمینه تعیین و پس از هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی، به همراه دستورالعمل طرح در روز ۲۱ مردادماه به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز سه روز پیش وعده داد که تخصیص وام اجاره با مشارکت بانک‌های بیشتری شتاب خواهد گرفت و جمع گسترده‌تری از مردم به صورت روزانه وام ودیعه را دریافت خواهند کرد.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گزارش واسطه‌های ملکی از وضعیت کنونی بازار مسکن نشان می‌دهد که تعداد واحدهای کوچک‌متراژ به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.
قیمت-هر-متر-مربع-آپارتمان

در سال‌های گذشته، به طور معمول قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در هر متر مربع در مقایسه با آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ پایین‌تر بود؛ به این معناکه در هر منطقه شهر تهران، قیمت هر مترمربع آپارتمان نقلی نسبت به قیمت هرمترمربع آپارتمان بزرگ‌متراژ بالاتر تعیین می‌شد. این در حالی است که مشاوران املاک از برهم خوردن این رویه قیمت‌گذاری میان آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ و کوچک‌متراژ در چندماه اخیر خبر می‌دهند.

به گزارش مجله دلتا مشاوران املاک می‌گویند در مناطق مختلف شهر تهران در حوزه قیمت پیشنهادی در هر مترمربع ، آپارتمان‌ های بزرگ‌متراژ از کوچک‌متراژ سبقت گرفته‌اند.

به گفته آنها در چندماه اخیر، واحدهای بزرگ‌متراژ عرضه شده در بازار خرید و فروش ملک، قیمت پیشنهادی بالاتری در هرمتر مربع نسبت به واحدهای کوچک‌متراژ یک منطقه دارند. نکته قابل توجه آنکه در وضعیت کنونی بازار، تعداد واحدهای کوچک‌متراژ در بازار به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.

برخی از مشاوران املاک نیز عنوان می‌کنند هم‌اکنون تورم قیمتی در عمده مناطق شهر تهران در بخش واحدهای مسکونی بزرگ‌متراژ قابل مشاهده است. عمده واحدهای مسکونی عرضه شده در این گروه متراژی با بیش از ۱۰۰ مترمربع، با قیمت بسیار متفاوت از میانگین قیمتی در منطقه معرفی می‌شوند.

این موضوع فقط در میان آپارتمان‌های نوساز این منطقه قابل مشاهده نیست، بلکه در تمام گروه‌های سنی، عمده آپارتمان‌های با زیربنای بیش از ۱۰۰ مترمربع، با قیمتی نامتعارف در بازار عرضه شده اند.

در جدول زیر جدیدترین قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ (نوساز و چند سال ساخت) در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت-پیشنهادی-آپارتمان-های-مسکونی

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری از کارشناسان مشاور املاک غرب تهران معتقدند که با وجود افزایش قابل توجه قیمت مسکن، غرب تهران همچنان از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان خرید آپارتمان برخوردار است.
قیمت مسکن در غرب تهران
قیمت مسکن در غرب تهران تقریبا بالاست و صرف نظر از بخش‌هایی از شمال غرب که قیمت بالایی در حوزه مسکن دارد، در غرب تهران به طور میانگین باید بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان برای خرید هر متر مربع پرداخت کرد که با توجه به محل استقرار ملک این عدد کاهش و یا افزایش دارد.

به گزارش مجله دلتا قیمت مسکن در غرب تهران برای واحدهای نوساز بین ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان است که این تفاوت قیمتی را می‌توان در عواملی چون سال ساخت، مواد و مصالح ملک و … جست‌وجو کرد. از بین محله‌های غرب، تهرانسر تقریبا قیمتی پایین‌تر از دیگر محله‌ها دارد و پونک و گیشا نیز جزو محله‌های گران‌قیمت در این ناحیه محسوب می‌شود.

پونک، جنت‌آباد، صادقیه، تهرانسر، گیشا، ستارخان، شهران، شهرزیبا، طرشت، اکباتان و… از جمله محله‌های غرب تهران است. در ادامه قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها را شرح خواهیم داد.

محله‌های گران‌قیمت

پونک از محله‌های محبوب تهران، در شمال غرب پایتخت قرار گرفته‌ است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از ۳۵ میلیون تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود. یک واحد آپارتمان ۶۸ متری نوساز که در طبقه سوم یک ساختمان در انتهای خیابان معین قرار دارد، متری ۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت مسکن در این محله حداکثر ۶۰ میلیون تومان است و واحدهای بسیار لوکس با امکانات کامل این رقم قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی دیگر از محله‌های مشهور واقع در غرب تهران، جنت‌آباد است. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این محله بین ۲۵ تا حدود ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. البته اگر ساختمانی موقعیتی بسیار عالی داشته و امکانات آن کامل باشد، ممکن است بیش از ۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؛ اما این اتفاق معمول نیست. قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ، متری ۴۰میلیون تومان اعلام شده ‌است.

خرید-آپارتمان-غرب-تهران-پونک

قیمت مسکن در صادقیه نیز برای واحدهای نوساز بین ۲۵ تا ۳۵میلون تومان در ازای هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان ۶۶ متری و نوساز در میدان خبرنگار متری ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد در طبقه پنجم قرار دارد و فول امکانات است.

قیمت آپارتمان در گیشا، محله‌ای در منطقه ۲ تهران بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. البته این عدد برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی ارزان‌تر است. یک واحد ۹۳متری و نوساز در کوچه‌های فرد گیشا متری ۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. کارشناسان مشاور املاک در این منطقه معتقدند گیشا به علت موقعیت خوب و… طرفداران زیادی برای خرید و رهن مسکن دارد. به همین علت قیمت مسکن در آن بالاست.

محله‌های قیمت مناسب

قیمت مسکن در تهرانسر مناسب‌تر از سایر محله‌ها در غرب است. واحدهای نوساز در این محله بین متری ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت یک واحد ۸۸متری نوساز در چهارراه صدف متری ۲۳میلیون تومان است.

ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران است. این محله از محله‌های محبوب غرب محسوب شده و دسترسی مناسب آن سبب جلب توجه بسیاری از افراد برای خرید مسکن در این محله شده است. قیمت مسکن در این محله بین متری ۴۰ تا ۴۵میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. یک واحد آپارتمان ۱۱۰متری در شمال ستارخان متری ۴۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته کارشناسان مشاور املاک این منطقه می‌گویند افزایش قیمت مسکن تقاضا برای خرید مسکن را تا حدودی کاهش داده است.

قیمت مسکن در شهران برای واحدهای نوساز در این محله بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است. یک واحد آپارتمان در خیابان سردار متری ۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت-مسکن- در غرب

قیمت مسکن در شهرزیبا بین متری ۲۵ تا ۳۵میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است. این محله از لحاظ قیمتی در غرب تقریبا مناسب است، اما کارشناسان مشاور املاک معتقدند در این محله هم معاملات مسکن کاهش داشته و کاهش معاملات مربوط به محله خاصی نیست.

شهرک اکباتان در غرب تهران واحد نوسازی ندارد؛ با این وجود از محبوبیت خاصی نزد ساکنانش برخوردار است. قیمت یک واحد آپارتمان در این شهرک بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان متغیر بوده و تیپ ساختمان، فاز و… از عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن در این شهرک است. سوییت‌ها در این شهرک از سایر واحدها ارزان‌تر است که از ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و واحدهای ۴ خواب نیز تا حدود ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت مسکن برای واحدهای نوساز محله طرشت نیز بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان متغیر است. یک واحد آپارتمان ۸۰ متری نوساز در این محله متری ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بسیاری از کارشناسان مشاور املاک غرب تهران معتقدند که با وجود افزایش قابل توجه قیمت مسکن، غرب تهران همچنان از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان خرید آپارتمان برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پیش‌بینی‌ها از قیمت اجاره مسکن در نیمه دوم سال 99 حاکی است در مجموع کاهش جابجایی‌ها و کاهش تقاضا قیمت اجاره را با کاهش احتمالی مواجه خواهد کرد.
قیمت‌-اجاره-مسکن

کاهش احتمالی قیمت‌ اجاره مسکن

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران در خصوص وضعیت قیمت‌ اجاره مسکن اظهار داشت: از زمستان سال ۹۸ تاکنون تمدید قراردادهای اجاره افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود با پایان پیک جابه‌جایی‌ها (شهریور ماه) بازار اجاره در نیمه دوم سال با ثبات نسبی همراه باشد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی با اعلام این خبر افزود: بررسی میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که در حوزه تمدید قراردادها در دوران پیک جابه‌جایی از خرداد تا شهریورماه ۹۹ بازار مسکن شاهد رشد چشمگیر قراردادهای تمدیدی بوده که در سال‌های گذشته وجود نداشته است.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران در خصوص رابطه تمدید قراردادهای اجاره با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره گفت: به طور کلی تفاهم بین موجر و مستاجر و رضایت مستاجر که منجر به تمدید قرارداد می‌شود در کاهش جو روانی و التهاب بازار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره‌بها از سه عامل تورم عمومی، رابطه بین عرضه و تقاضا و رشد قیمت مسکن تاثیر می‌پذیرد، ادامه داد: روند صعودی قیمت مسکن از زمستان سال گذشته خود به خود بر بازار اجاره تاثیر گذاشته است. توازن بین عرضه و تقاضا نیز با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در حال کنترل است البته به دلیل اینکه بسیاری از واحدهای خالی واحدهایی لوکس و با متراژ بالا است شاید برای بازار مصرفی مناسب نباشد اما به طور کلی می‌تواند از رشد افسارگسیخته قیمت مسکن جلوگیری کند.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه ساخت خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر می‌تواند به ایجاد توازن در بازار اجاره بها کمک کند بیان کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد خالی در شهر تهران وجود دارد اما بیشتر این واحدها در متراژهایی بزرگ است که عرضه آنها به بازار شاید کمک چشمگیری در افزایش عرضه در بازار اجاره نداشته باشد، اما خروجی مهم‌تر آن این است که سوداگران مسکن و کسانی که خانه را نه برای مصرف بلکه برای احتکار و سرمایه‌گذاری می‌سازند تنبیه شده و مجبور به خروج از سوداگری مسکن می‌شوند.

عقبایی به وضعیت بازار و قیمت اجاره مسکن در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: در مجموع کاهش جابجایی‌ها و کاهش تقاضا قیمت اجاره در نیمه دوم سال را با ثبات و کاهش احتمالی مواجه خواهد کرد، همزمان صدور قبض ‌های مالیاتی در نیمه دوم سال می‌‌تواند تا حد زیادی موجب عرضه واحدهای بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
واسطه‌های ملکی قیمت‌های پیشنهادی مسکن در برخی مناطق پایتخت به ویژه در شمال تهران را «پرت» توصیف می‌کنند.
واسطه‌های ملکی می‌گویند عمده آگهی‌های آپارتمان‌های نوساز که اخیرا به بازار مسکن شهر تهران عرضه شده متعلق به مناطق لوکس در شمال پایتخت یا محله‌های نسبتا برخوردار در مناطق مصرفی نظیر ۲، ۴ و ۵ است، اما ویژگی قیمتی این واحدهای مسکونی سبب شده در بازار مسکن فعلا استقبال چندانی از آنها صورت نگیرد.
به گزارش مجله دلتا عمده این آپارتمان‌ها با قیمت‌های تند و بیشتر از بالاترین سطح مورد انتظار در آن منطقه عرضه شده‌اند و در برخی موارد قیمت‌های اعلامی را می‌توان «تعجب‌برانگیز» و «پرت» توصیف کرد. به‌عنوان مثال در حالی که پیش‌تر قیمت‌های پیشنهادی ۱۰۰ میلیونی هر مترمربع آپارتمان را فقط می‌شد در ساختمان‌های خاص و لوکس واقع در برخی زیرمحله‌های نیاوران، فرمانیه، ولنجک، الهیه و نظایر آن مشاهده کرد، این روزها آپارتمان‌های نوساز در ساختمان‌های بلندمرتبه در سایر محله‌های مناطق یک و سه نیز بعضا در این محدوده قیمتی آگهی شده‌اند.
در روزهای اخیر یک واحد آپارتمان مسکونی واقع در محله نوبنیاد، خیابان گلزار در حالی به قیمت مترمربعی ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شده که واسطه‌های ملکی می‌گویند این قیمت تناسبی با موقعیت و امکانات واحد مذکور ندارد.

آنها می‌گویند قیمت پیشنهادی معقول برای آپارتمان مذکور دست‌کم باید ۲۰ درصد از آنچه توسط سازنده اعلام شده، کمتر باشد اما او روی قیمت اعلامی خود اصرار دارد. این موضوع در محله‌های مصرفی اما نسبتا برخوردار و نوساز مناطق ۲ و ۵ و بخش‌هایی از منطقه ۴ همچون محله شمس‌آباد نیز مشهود است که قیمت پیشنهادی فروش واحدهای نوساز افزایش قابل توجهی نسبت به سطح آخرین قیمت معاملات دارد. واسطه‌های ملکی با اشاره به سنگین‌تر شدن رکود معاملات مسکن با فرارسیدن ایام سوگواری محرم، پیش‌بینی می‌کنند این سطوح قیمتی جدید در پیشنهادهای سازنده‌ها و فروشنده‌ها، با استقبال متقاضیان خرید مسکن حتی در مناطق لوکس روبه‌رو نشود.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های آپارتمان‌های نوساز و چند سال ساخت در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-نوساز

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تاکنون ده‌ها جزیره در آب‌های جنوبی و شمالی ایران شناسایی شده‌‌اند که شماری از آن‌ها شهرتی جهانی دارند.
جزیره‌های ایران

جزیره‌های کمتر شناخته شده ایران

بسیاری از جزایره‌های ایران ، حتی برای ما نیز ناشناخته مانده‌اند. با اینکه امروزه تفریحات مدرن آبی، مراکز خرید و هتل‌های گران ‌قیمت پای ثابت بسیاری از جزیره‌های توریستی دنیا محسوب می‌شوند، اما هنوز هم یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین بخش‌های جزیره‌گردی، تعمق در تاریخ اصیل و تماشای طبیعت خاص جزیره است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

جزایر ایران

جزایر ایران (اروندرود)

جزیره مینو، جزیره‌ای کوچک و زیبا در اروندرود است که ۸.۱۷ کیلومتر مربع وسعت دارد. نام پیشین آن صلبوخ بود. فاصله جزیره دیدنی مینو تا خرمشهر ۱۰ کیلومتر است. در دل این جزیره شهری کوچک خانه کرده که مینوشهر نام دارد. درون شهر ۱۵ نهر جاریست که از اروندرود منشعب شده و به همین علت، خاک حاصل‌خیزی دارد و نیزارها و پوشش گیاهی آن، گونه‌های جانوری مختلفی همچون گراز را در خود جای داده است. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های مینو شهر مضیف‌ها یا میهمان‌خانه‌های سنتی است که سقف و دیوارهای‌شان از نی بافته شده تا فضای داخل را خنک نگه دارد. معروف‌ترین مضیف مینوشهر، مضیف حاج عبدالله نورانی است.

ایران

جزیره اسلامی (دریاچه ارومیه)

جزیره اسلامی که جزو استان آذربایجان‌ شرقی محسوب می‌شود، تنها جزیره مسکونی و بزرگ‌ترین جزیره دریاچه ارومیه است. وسعت این جزیره ۲۳۰۰۰ هکتار و شامل ۷ روستاست. ده‌ها چشمه آب شیرین در این جزیره وجود دارد که آب شرب ساکنان آن را تامین می‌کند و وجودشان در میان دریاچه‌ای شور، از عجایب خلقت است. در حال حاضر، جزیره اسلامی به ‌سبب عقب نشستن آب دریاچه ارومیه از شکل جزیره خارج شده است. پوشش گیاهی و حیات وحش جزیره اسلامی از جاذبه‌های طبیعی آن به شمار می‌رود. این جزیره از سال ۱۳۶۵ به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است.

نوشته‌اند که هلاکوخان مغول، موسس سلسله ایلخانیان، در مکانی نامعلوم در جزیره اسلامی دفن شده است.

ایرانگردی

جزیره آشوراده (دریاچه خزر)

در ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر در جنوب‌شرقی دریای خزر، روبه‌روی بندر ترکمن، جزیره‌ای سرسبز به مساحت تقریبی ۶۸ هکتار قرار گرفته است که آشوراده نام دارد. پوشش گیاهی، آب‌گیرها، درختچه‌های جنگلی و تمشک‌زارهای این جزیره منظره چشم‌نوازی پدید آورده‌اند. یکی از مهم‌ترین و نام ‌آشناترین بخش‌های این جزیره، تالاب و منطقه حفاظت‌ شده میانکاله است که انواع پرندگان مانند مرغابی، غاز، کبک، لک‌لک سیاه، پلیکان و فلامینگو و نیز جانورانی مثل خرگوش، روباه، گراز و جوجه‌تیغی را در خود جای داده است.

جزیره

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “عجایب هفتگانه جزیره قشم” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سوغاتی خریدن در سفرهای مختلف، علاوه بر یادآوری خاطرات سفر می‌تواند کمک بسیار خوبی برای رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک باشد.
سوغاتی‌های عجیب

با عجیب ترین سوغاتی های کشورها آشنا شوید!

خرید سوغاتی یکی از لذت‌های اصلی سفر است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند قسمتی از برنامه سفر خود را به گشت‌ و گذار در مراکز خرید اختصاص دهند. بر طبق نظرسنجی که به‌ تازگی توسط انجمن صنایع گردشگری آمریکا صورت گرفته است، ۶۳ درصد از گردشگران قسمتی از وقت خود را به خرید سوغاتی اختصاص می‌دهند و ۲۰ درصد از این افراد بیش از ۵۰۰ دلار از کل بودجه‌ سفر خود را برای این کار صرف می‌کنند. حالا می‌خواهیم شما را با سوغاتی‌های عجیب دنیا، آشنا کنیم. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

عجیب

شربت قیر، فنلاند

نگران نباشید، قرار نیست یک لیوان از مایعِ آسفالت کف خیابان را بنوشید؛ بلکه با شربتی سرو کار دارید که ظاهر و البته طعم آن تا حدودی به قیرهای کف خیابان شباهت دارد!

شربت قیر یا terva از سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف دنیا است که از شیره نوعی درخت کاج تشکیل شده و از آنجا که رنگ این شربت سیاه است و طعم دودی قوی و تلخی دارد، با نام شربت قیر شناخته می‌شود.

فنلاندی‌ها از این طعم دهنده در بسیاری از غذاها و دسرهای خود استفاده می‌کنند. از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌هایی که با شربت قیر تهیه می‌شود، می‌توان به پنکیک، بستنی و انواع نوشیدنی‌ها اشاره کرد.

سوغاتی

اما اگر نمی‌توانید خود را برای خرید و امتحان کردن این سوغاتی نامعقول راضی کنید اصلا نگران نباشید چون می‌توانید به جای این شربت عجیب و غریب، صابون قیر را تهیه کنید!

هزینه خرید صابون ۳ دلار و یک بطری شربت ۸ دلار است. این سوغاتی‌های عجیب را می‌توانید در همه سوپرمارکت‌های فنلاند به راحتی پیدا و به عنوان یادگاری در گوشه‌ای از خانه نگهداری کنید.

فنلاند

کیت کت با طعم چای سبز، ژاپن

بی‌شک ژاپن کشور خوراکی‌های نامعقول است. پس عجیب نیست اگر خریدهای شما در ژاپن از جمله عجیب‌ترین سوغاتی‌های کشورهای مختلف، از آب درآید!

کیت‌کت یکی از معروف‌ترین شکلات‌های دنیا است که توسط شرکت نستله تولید می‌شود و طعم بی‌نظیر آن دلِ طرفداران بسیاری را برده است؛ اما اگر فکر می‌کنید کیت‌کت در همه جای دنیا با بسته‌بندی‌های قرمز و طعم استاندارد به فروش می‌رسد، سخت در اشتباهید، چون شما می‌توانید عجیب‌ترین طعم‌های آن را در ژاپن پیدا کنید. یکی از این طعم‌ها، چای سبز است؛ یعنی ویفرهای ترد کیت‌کت به جای اینکه با شکلات پوشیده شده باشند، در پوششی از چای سبز قرار دارند، همچنین در ژاپن می‌توانید طعم‌های دیگر کیت‌کت مانند شربت افرای سفید، خربزه و کدو تنبل را هم پیدا کنید.

ژاپن

ژاپن همچنین یکی دیگر از عجیب‌ترین سوغاتی‌های کشورهای مختلف را به خود اختصاص داده است که با نام شکلات لارو شناخته می‌شود؛ البته خوشبختانه این شکلات‌ها از کرم‌های کوچک واقعی تشکیل نشده و محتویات آن شامل شکلات، کورن فلکس و ماهی مرکب خشک شده است؛ پس در سفر به ژاپن با خیال راحت، یکی از آن‌ها را در دهانتان بگذارید!

آب عمق دریا، هاوایی

این شما و این یکی از سوغاتی‌های عجیب کشورهای مختلف دنیا، آب عمق دریا!

آب عمق دریا در بسته‌بندی‌های پلاستیکی با قیمتی بین ۲.۵ تا ۶ دلار در هاوایی به فروش می‌رسد و به عمق ۳۰۰۰ فوتی اقیانوس آرام تعلق دارد. این آب کاملا تمیز، بدون آلاینده و سرشار از مواد معدنی است و به باور بسیاری می‌تواند به عنوان اکسیری برای رفع بیماری‌ها عمل کند.

هاوایی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “تمیزترین شهرهای دنیا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تا به حال اسم دره مرگ به گوشتان خورده است؟ دره مرگ کجاست؟ چرا نام دره مرگ را روی این دره ترسناک گذاشته‌اند؟ اگر مشتاقید تا جواب این سوالات را بدانید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به تمام سوالاتی که درباره دره مرگ دارید، پاسخ داده شود.
عجیب‌ترین کویر

دره مرگ کجاست؟

در مرز ایالات کالیفرنیا و نوادا، رشته کوه‌های “سیرا نوادا” سر برافراشته‌اند، که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره به شمار می روند. نام این رشته کوه، در زبان اسپانیایی به معنای رشته کوه برفی است و از آن جا که این رشته کوه‌ها همیشه برف دارند، این نام کاملا مناسب آن‌ها است. علاوه بر رصدخانه و رادیوتلسکوپ که در دامنه‌های شمالی این رشته کوه‌ها قرار دارد، جای مرموزی را می‌توان درست در قسمت جنوب شرقی این رشته کوه‌ها پیدا کرد؛ به نام پارک ملی ناوادای آمریکا که به عجیب‌ترین کویر دنیا نیز شهرت پیدا کرده است.

در این مکان تفریحی، اتفاقات اسرار آمیزی از قدیم در حال رخ دادن است که هنوز هم با وجود پژوهش‌ها و مطالعات بسیار زیاد زمین شناسان، علت آن اتفاق‌ها یافت نشده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

کویر

اسرار کویر کالیفرنیا معروف به دره مرگ:

در دره مرگ کالیفرنیا، شگفتی‌های بسیار زیادی را تماشا می‌کنید، از جمله حرکت طبیعی سنگ‌هایی که هیچ انسانی در حرکت دادن آن‌ها دخیل نیست. این سنگ‌ها توسط طبیعت جابه جا می‌شوند و مانند یک موجود زنده حرکت می‌کنند یا بهتر است بگوییم می‌خزند. سنگ‌ها در این کویر هر چقدر که وزن زیادی داشته باشند حتی به اندازه انسان و یا سنگین‌تر، باز هم به حرکت در می‌آیند، و جالب است که حتی رد پایی از خود تا چند روز برجای می‌گذارند. رخ دادن همین موضوع هم خودش بسیار عجیب است!

نکته جالب دیگر هیچ کدام از این سنگ‌‎ها به مسیر هم وارد نمی‌شوند، به طوری که حتی اگر نزدیک به تلاقی مسیر هم بشوند، مسیر خود را تغییر می‌دهند، در نتیجه هر سنگ یک مسیر مختص به خود و مجزا از دیگر سنگ‌ها دارد که در آن مسیر موازی، سالیان سال حرکت می‌کند البته لازم به ذکر است که تا به حال هیچ کس شاهد حرکتی از این سنگ‌ها نبوده است و صرفا تنها شاهد تغییر مکان و رد پای به جای گذاشته از آنها بوده‌ایم.

 دره مرگ

تفکر:

به نظر شما به کجا می‌خواهند بروند؟ برای کسی یا برای چه رد پای خود را آن هم چند روز به جای می‌گذارند؟ چطور با این نظم مثل یک لشکر نظامی به حرکت درآمده‌اند؟

جستجوی کشف رمز و راز این شوخی طبیعت:

تا کنون زمین شناسان پژوهش‌ها و مطالعات بسیاری برای علت جویی این اسرار انجام داده‌اند به طور مثال اولین فرضیه آن‌ها این بوده که شاید سنگ‌ها زمانی به حرکت در می‌آیند که کوچک‌ترین نسیم کمک به حرکت سنگ‌هایی کرده که سطح خارجی آن‌ها با قطره‌های بسیار ریز یخی پوشیده  و به علت رطوبت و صاف بودن زیاد زمین، این حرکت میسر شده است. اما این نظریه با تغییر فصل به تابستان رد شد؛ چرا که سنگ‌ها در آفتاب سوزان و داغ تابستان هم رد پایی از خود به جای می‌گذاشتند؛ و حتی ناهمواری زمین هم نتوانست سنگ‌ها را از حرکت خودشان باز دارد و دیگر فرضیه‌ها هم مانند این فرضیه به علل مختلف رد شدند.

کالیفرنیا

افسانه‌هایی که درباره دره مرگ می‌شنویم:

همانطور که در قدیم درباره مسائل مختلفی افسانه‌هایی ساخته و نسل به نسل بازگو می‌شد، این اتفاق شگفت و راز ناشناخته هم از افسانه سازی درباره‌اش مستثنی نبود؛ حدود هزار سال قبل زمانی که بومیان این منظره، دره مرگ را کشف کردند، از همان زمان شروع به ساختن افسانه جن و پری کردند. در تمام این افسانه‌ها از ردپای موجودات نامرئی و شروری صحبت شده است که با حرکت این سنگ‌ها رعب و وحشت در دل این بومیان می‌انداختند.

علت لقب دره مرگ برای کویر کالیفرنیا:

خارج از شایعات بسیار زیادی که درباره این دره با لقب دره مرگ گفته شده است، مثل مرگ دسته جمعی مسافران یا درگیری‌های جویندگان طلا، اما به روایت آمریکایی‌های امروز علت این لقب برمی‌گردد به زمانی که یکی از کاوشگران دره هنگام بازگشت رو به دره مرگ کرده و گفته است: “خداحافظ دره مرگ” و بعد از آن این دره با این نام معروف شد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “هاوانا و جاذبه‌های پنهان آن” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
حتی فکر کردن به نامش هم ترسناک است. تصور کنید در دوره‌ای که تکنولوژی حکم رانی می‌کند، مردمی وجود داشته باشند که حتی از تاریخ و وقایع اطراف خود خبر نداشته باشند.
قبایل آدمخوار

آیا هنوز قبایل آدمخوار وجود دارد؟

شاید تاکنون آدمخوارها را فقط در فیلم و سریال دیده باشید. همه ما باور داریم که روزی آدمخوارها وجود داشته‌اند اما این که در چنین عصری همچنان قبایل آدمخوار وجود دارند، بسیار عجیب است! با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

قبیله آدمخوار

وارانسی در هند

خب از آن جایی که هند بسیار بزرگ و پر جمعیت است، بعید نیست که قبایل آدمخوار هم داشته باشد. هند کشور چند پارچه‌ای است و ادیان و خرافه پرستی‌های گوناگونی دارد. در این میان، قبیله‌ای به نام وارانسی، در هند وجود دارد که توسط عکاسی به نام کریستیانو اوستینلی به تصویر کشیده شده است. اعضای این قبیله در گورستان زندگی و از گوشت انسان‌ها تغذیه می‌کنند.

آقای استینلی درباره این قبیله می‌گوید: در اطراف آن‌ها راز و رمزهای بزرگی وجود دارد. آن‌ها می‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند و همین باعث ترس هندی‌ها شده است! آدمخوارها می‌توانند کارهای شر را با نیروهای ذاتی خود انجام دهند. برخی از راهبان قبیله وارانس تا سن ۱۷۰ سالگی زندگی می‌کنند!

قبیله

قبیله آدمخوار در اندونزی

قبیله کرووای (Korowai)  یکی دیگر از قبایل آدمخوار روی زمین است که با جمعیت ۳۰۰۰ نفری در کشور اندونزی زندگی می‌کنند. این قبیله در جنوب شرق پاپوآ در منطقه گینه نو اندونزی سکونت دارند. جایی که کمتر کسی به آن جا سفر می‌کند.  مردم این قبیله تا سال ۱۹۷۰ از دنیای بیرون از قبیله بی‌خبر بودند و حتی تصور نمی‌کردند که افرادی غیر از آن‌ها  روی زمین زندگی کنند!

آدمخوارهای این قبیله، شکارچیان ماهری هستند که در جنگل کمین می‌کنند. آن‌ها هر موجود زندهای را که ببینند، در کمترین دقایقی، شکار می‌کنند. فرقی ندارد انسان باشد یا حیوان، هیچ راه فراری نیست.

از آن جا که قبایل آدمخوار در این منطقه، بسیار بزرگ است، جنگ‌هایی هم در میان آن‌ها رخ می‌دهد. این قبیله از تیر و کمان برای دفاع از خود استفاده می‌کنند. در سال ۱۹۷۰ یک محقق هلندی به نام «جوانز ولدویزن» سفرهای ناشناخته خود را آغاز کرد. وی برای اولین بار به این جنگل سفر کرد و انسان‌هایی را دید که همچون انسان‌های اولیه زندگی می‌کردند. پس از این اتفاق، مردم این قبیله با آدم‌هایی متفاوت‌تر از خودشان روبرو و از دنیای خارج از جنگل، مطلع شدند.

قبیله

خانه‌های قبایل آدمخوار چگونه است؟

آدمخوارها معمولا خانواده‌های پرجمعیتی دارند. آن‌ها در خانه‌های درختی زندگی می‌کنند تا از نیش جانوران گزنده و وقوع بلایایی همچون سیل در امان بمانند. در جنگ‌های داخلی میان قبایل آدمخوار، زنان به بردگی گرفته می‌شوند. از این رو بالا بودن خانه هایشان از سطح زمین، در محافظت از زنان قبیله نقش دارد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “آبشار خون در قطب جنوب و جاذبه های گردشگری عجیب در دنیا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تمیزی یعنی عاری بودن از هر نوع آلودگی و آلوده کننده‎ها و نیز حفظ چنین وضعیتی طی یک مدت طولانی.
تمیزترین شهرهای دنیا

تمیزترین شهرهای جهان

در این مطلب با تمیزترین شهرهای دنیا آشنا شوید. همه ما دوست داریم در مکانی تمیز و پاکیزه زندگی کنیم و از محیط اطراف با طراوت و آرامش بخش لذت ببریم. اما این کار نیازمند پذیرش مسئولیت جمعی همه ما برای تمیز و مرتب نگه داشتن شهرمان است. علی رغم اینکه دولت مسئول اولیه تمیزی شهر است، اما ما نیز در قبال دور انداختن صحیح زباله‌هایمان مسئولیم. مکانیزم‌های بهتر برای جمع آوری زباله‌ها و دفع فاضلاب ، باعث تمیزی و سبز ماندن شهرها می‌شود.

بعضی شهرها خیلی تمیز هستند به طوری که ممکن است چندین سال بدون اینکه حتی یک زباله در سطح شهر دیده شود، در آنجا زندگی کنند. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شهر تمیز

۱هلسینکی در فنلاند

هلسینکی تمیزترین شهر دنیا با جمعیت ۷/۸ میلیون نفر است. از ویژگی‌های بارز هلسینکی می‌توان به کوه‌های سبز، سواحل و موزه‌ها اشاره کرد. این شهر جاذبه‌های گردشگری عجیب و غریبی دارد که بهترین آنها تاسیسات پیچیده الکتریکی آن است و انرژی کمتری برای تولید برق مصرف می‌کند. بنابراین دولت فنلاند اقدامی باور نکردنی برای تمیز نگه داشتن شهر انجام داده است. جاده‌های مفروش و ماشین‌های سازگار با محیط زیست نیز به تمیزی و زیبایی شهر کمک می‌کنند.

کشور تمیز

۲نیویورک در ایالات متحده آمریکا

نیویورک با جمعیتی حدود ۱/۷ میلیون نفر، یکی از مجلل‌ترین شهرهای دنیاست. نیویورک دارای پارک‌ها، موزه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید زیادی‌ست. این شهر دارای دو پارک سبز اصلی آمریکا و یک رستوران سبز است. نیویورک دومین شهر تمیز دنیاست که تبدیل به یک مقصد منتخب توریستی شده و مردمان آن از پاکیزگی لذت می‌برند.

پاکیزه

۳کوبه در ژاپن

کوبه یکی از پولدارترین و غنی‌ترین شهرهای ژاپن معرفی شده و بسیار پر جمعیت است. این شهر برای داشتن ابزارآلات و تاسیسات پیشرفته مدیریت فاضلاب که با محیط زیست سازگار هستند، شهرت دارد. ساکنین شهر کوبه بسیار متمدن و با نظم و ترتیب هستند بطوری که هیچوقت زباله خود را در خیابان یا جاده نمی‌اندازند. کمپین‌هایی که برای حمایت از محیط زیست شکل می‌گیرد، کوبه ژاپن را تبدیل به یکی از تمیزترین شهرهای جهان کرده و علاوه بر این کشور ژاپن، اقدامات برجسته‌ای در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده است.

جهان

۴ولینگتون در نیوزیلند

ولینگتون یکی از برجسته‌ترین شهرهای نیوزلند است. محیط این شهر آن را تبدیل به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران کرده که از جمله ویژگی‌هایی که ولینگتون را در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار داده است، وجود جاده‌های سبز، موزه‌ها و محیط طبیعی آرامش بخش است. شهر ولینگتون جمعیت بسیار زیادی دارد اما ساکنین آن به خوبی می‌دانند که چگونه از محیط زیست خود مراقبت کنند. ساکنین ولینگتون ترجیح می‌دهند تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. پس ویلنگتون هم یکی از تمیزترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود.

مجله دلتا

۵سنگاپور در آسیا

سنگاپور یک شهر تمیز و پر جمعیت در آسیا به شمار می‌رود. به رغم شلوغی شهر، سنگاپور دارای سرگرمی‌های بسیاری برای آخر هفته‌ها و نیز تفریحات شبانه است. مردم سنگاپور به سه زبان رسمی صحبت می کنند: انگلیسی، مالزیایی و تمیل. جمعیت شهر حدود ۵/۴ میلیون نفر برآورد شده و از بسیاری جهات در دنیا برجسته است. سنگاپور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین زیست محیطی را دارد که عمدتا مربوط به تمیزی شهر می‌شود.

تمیزترین شهرهای جهان

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “گشتی در فرودگاه‌های دیدنی و عجیب دنیا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تایلند از جمله کشورهایی‌ست که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند؛ اما شاید کمتر کسی نام دهکده فیل‌های پاتایا را شنیده باشد.
دهکده فیل‌های پاتایا

دهکده فیل پاتایا

کشور تایلند با طبیعت سرسبز، سواحل دیدنی و اماکن تاریخی، یکی از مقاصد محبوب و جذاب برای گردشگران به خصوص ایرانیان است. دهکده فیل‌های پاتایا یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر پاتایا است که گشت و گذار در آن به هر گردشگری که تایلند را برای سفر انتخاب کرده، توصیه می‌شود. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

دهکده

این دهکده در ابتدا در سال ۱۹۷۳ به منظور مراقبت و نگهداری از فیل‌هایی که پیر شده بودند و توان کار کردن در جنگل‌های تایلند را نداشتند، تاسیس شد. پس از مدتی که کارکنان این موسسه مشغول مداوا و مراقبت از فیل‌های از کار افتاده بودند، متوجه شدند که این فیل‌های مهربان، هنوز قادر به انجام برخی فعالیت‌ها، مانند انجام نمایش‌های گروهی و سواری دادن به افراد هستند. از این رو مسئولین این دهکده به این فکر افتادند که این دهکده را به یک مکان تفریحی و یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا تبدیل کنند.

پاتایا

گذراندن یک روز هیجان انگیز با فیل‌های این موسسه، علاوه بر اینکه باعث جذب توریست و رونق صنعت توریستی در این کشور شده، برای فیل‌ها نیز لحظات خوشایند و جالبی را به وجود آورده است.

این فیل‌های آسیب دیده با توجه به اینکه قادر به فعالیت‌های سنگین و سخت نیستند پس از ورود به دهکده فیل‌های پاتایا، آموزش‌های لازم را برای قرار گرفتن در نزدیکی گردشگران و سواری دادن و انجام نمایش‌های سرگرم کننده می‌‎بینند و در مدت کمی با هوش بی‌نظیرشان، آماده نمایش می‌شوند. این دهکده هیچ شباهتی به باغ وحش ندارد و فیل‌ها در محیطی کاملا باز و در طبیعت زندگی می‌کنند.

سرگرمی‌ها

در صورت سفر به تایلند و رفتن به این دهکده، شما به مدت یک ساعت سوار بر فیل‌های پیر اما غول پیکر خواهید بود و با نشستن بر روی کجاوه‌ای که پشت آن‌ها بسته شده، در جنگل‌های بکر و فوق العاده تایلند، سواری خاطره انگیزی را تجربه می‌کنید.

همچنین شما می‌توانید پس از بازگشت از این سواری یک ساعته، به تماشای فوتبال فیل‌ها بپردازید. حمام کردن فیل‌ها، رژه آنها و نمایش‌های جالبی که این حیوانات مهربان برای شما اجرا می‌کنند می‌تواند برای شما بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد.

در این تور شما می‌توانید از کارگاه‌های ابریشم بافی در دهکده فیل‌های پاتایا دیدن کنید و با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مردمان این شهر به خوبی آشنا شوید.

 فیل

پذیرایی

کارکنان دهکده فیل‌های پاتایا، از مهمانانی که بلیط این دهکده را خریداری کرده‌اند، به خوبی پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید انواع میوه‌های فصلی و محلی که در نوع خود بسیار عجیبند و طعم بی‌نظیری دارند را بچشید. همچنین نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه‌ای برای گردشگران سرو می‌شود.

فیل

تهیه بلیط دهکده فیل‌های پاتایا

این دهکده در خیابان سوخومیت پاتایا قرار گرفته است و شما می‌توانید در هر کجای از شهر پاتایا با گرفتن یک تاکسی خود را به این دهکده برسانید و تجربه‌ای هیجان انگیز را به دست آورید. فیل سواری در این دهکده، برای رعایت حال فیل‌ها تنها ۴ بار در روز انجام می‌شود. اولین تور فیل سواری در این دهکده از ساعت ۹ صبح شروع و باقی تورها در ساعت‌های ۱۰:۳۰ ، ۱۲:۳۰ و ۱۶:۰۰ انجام می‌شود. برای تهیه بلیط دهکده فیل های پاتایا به خود دهکده باید مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()